-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Because #63168 üzenetére
Arra van szerszám hogy a tengelyvégekhez képest megnézd hogy középen van-e a felni, de a vázban ettől még nem garantált hogy középen lesz, ha csak nem halál pontosan így tervezték és gyártották le, de márkás jó minőségű vázakban is van hogy van 3mm akár, és ha 3mm el nincs középen a kerék, már érezheted ha elengeded a kormányt és felülve biciklizel, hogy keresztbe van alattad a kerékpár, valamint két nyomon fut, és a felni féket sem lehet normálisan beállítani, csak ha azt is elhézagolod, különben ferdén áll. Persze még ezt sem garantálja az egy nyomon futást, mert lehet a homlokcsőben is eltérés, és állhat ferdén a bringában a villa, és a villa sem mindig tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #63298 üzenetére
Nehezen hiszem hogy ez 6.7 kiló. Mérted?
-
---Lasali---
Közösségépítő
4 hónapja vettem meg életem első androidos hülyetelefonját, előtte is volt egy nexus táblám, de nem ugyan az, aztán 2 hete kb hogy kipróbáltam ezt a stravat, előtte úgy éreztem magam mint aki le van maradva 10 évvel amikor még úgy meséltük el kanyarról kanyarra melyik versenyen hogy kell menni, meg ki hogy tud menni melyik csapatban, pedig nem rég még programozónak is tanultam, de teljesen rá lehet függni erre a hülyeségre, azóta az egyik ügyfél fiával, aki versenyzik, megnyomtuk a környékbeli szegmenseket, van amelyiken ott vagyunk elől egymás után az első, második helyen, hatalmas. Azóta azzal hülyéskedem az ismerősöknek, hogyha úgy mész el edzeni hogy nem fut a strava, akkor olyan mintha nem is edzettél volna, még magad sem hiszed el hogy voltál edzésen.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #63557 üzenetére
Nem sok jót lehet kinézni belőlük.. vagy inkább semennyit.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #63725 üzenetére
MTB -re ne tegyél trekking hajtóművet, nem erősödni fog hanem letörni az a láb.
Össze lehet rakni a 9 es rendszert 10 es hajtással, de nem túlságosan ajánlom, sokkal keskenyebb a 10 es, minden dimenziójában, keresztbe váltásokra érzékenyebb lesz pl. Első váltó sem biztos hogy jó lesz hozzá, főleg a 48 ashoz, azt össze kell próbálni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #63898 üzenetére
Milyet agyat vettél? Amúgy úgy mindenkinek könnyebb lett volna válaszolni ha egyből beírod hogy milyen agyat akarsz bele rakni, mert pl a novatecnek is volt olyan agya, ami úgy volt átütős jellegű, hogy ejtő papucsba raktad be, és maga a gyorszár csöve támaszkodott fel a váz papucsában.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #64017 üzenetére
Nem ismerem, de elől marha vastag, nekem biztos szétcseszné a lábam közét a keskeny csípőm miatt, amúgy jó profilúnak tűnik, kicsit rövid tömzsi, de lehet a szélessége miatt tűnik így.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #64018 üzenetére
Alapvetően azért vannak, de lehet velük variálni láncvonalat is, maximum nem lesznek egyenlő távolságra a pedálok a kerékpár középvonalától. Pontosan milyen átalakításról van szó? Lemaradtam.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #64024 üzenetére
Nem próbáltál valami utángyártott szinteres betétet a deore ba? Múltkor hoztunk valami kerámiásat is. Nem próbáltam még de kíváncsi lennék.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #64028 üzenetére
Én a magura mt customba tettem szinteres betétet, valahonnan a világ másik végéről rendeltem, és marha jó azóta a fék, csak a HS1 es tárcsákat szinte esztergálja, és nem kopik mellette a betét szinte semmit.
(#64027) -=RelakS=-
Ezt értem, de miért változna a láncvonal, azt nem A mostanit mérted és több mint kellene lennie? Mert akkor nyilván most rossz.(#64026) Roni2011
SQlab ot nem néztél? Abból van marha széles sportos nyergek, van egy a vitrinben, marha jól néz ki, ha széles lenne a hátsóm akkor tuti kipróbálnék egyet. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #64031 üzenetére
53 az nagyon sok, annyinak nem szabadna lennie. Jó hogy működik az első váltó, valószínűleg eléggé a határon lehet.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #64034 üzenetére
Miez? Majd küldök egy jó váltóról egy képet, az is hasonló termék.
Nem megbízható, de az enyém jól működik mióta rájöttem hogy lehet jóra lelégteleníteni/feltölteni. 5500km körül van benne, és kapta az ívet, de nem volt agyonhúzva, állítólag volt akinek hidegben elrepedt az MT karja a főmunkahengernél meg ilyesmi, én fagyban is bringáztam vele egyik télen, elég sokat, és bírta.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #64305 üzenetére
Szálszakadás előfordulhat bármilyen guminál.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gergo5991 #64332 üzenetére
Egy jó geometriájú országútit, ami jól be van hozzád lőve, és profi gumik vannak rajta, sokkal nagyobb sebességgel be lehet tenni a kanyarokba mint egy MTB -t, csak ne legyen poros vagy murvás az út, mert azon könnyen elveszti a tapadást és esés lesz belőle, főleg ha nem tud megtapadni, mert folyamatosan az úton a por, kavics utánpótlás. Én sokkal jobban szeretek országútival kanyarodni mint bármi mással, iszonyatos tempókat lehet produkálni, autók nem tudnak utánam jönni ha nem rakják ívre.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gergo5991 #64335 üzenetére
De igen, kisebb a súrlódó felülete, de az a tapadással nem függ össze, mert az is lényeges, hogy milyen talajon mész, és mekkora súly nyomja a kereket, ergo mondjuk 1 négyzetcentire mekkora súly jut. De ne menjünk bele ennek a fizikájába.. Egy terepgumival főleg soha nem fogsz úgy kanyarodni tiszta aszfalt felületen mint egy 23 as országútival..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #64412 üzenetére
Szerintem már ritkaságnak is mondhatjuk. Megcsináltam. Eladó.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Holnap kezdődik a K3 VDO kalandtúra! Ki jön közületek?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz IMIIKE1998 #65125 üzenetére
Ha 1 1/8 colos villa belemegy, akkor érdemes lehet vele foglalkozni. De igazából ennyi adatból nem annyira tudjuk hogy milyen is a kerékpár. Amennyi six team et láttam, azokkal nem igen volt értelme foglalkozni komolyabb szinten mint az A ból B be eljutás, de azt is kis távolságokban értve.
Az elképzelhető hogy a geometriájának ad egy pofont. Komolyabb igénybevételhez, értelmes teleszkóp minimum egy rock shox TK 32.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #65177 üzenetére
A "piros" válaszon is besírtam de ez sem rossz Amúgy az öntött vas is be tud rozsdásodni.
De tényleg, mi a jó bicikli? Pl egy fulcrum racing 5 vagy 7 kerékszett az már jónak számít? Lassan 350 ezres országútikban sincs jobb, vagy még ilyen sem.. És ezeknek a kerekeknek az agyaiban, az ipari csapágyak gyári porvédőjén kívül semmiféle tömítés nincs, ergo még egy kis esőtől is képesek beázni, és rommá rohadni a csapágyak úgy hogy kulcs kell hozzá hogy megmozdítsd benne a tengelyt. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #65254 üzenetére
Pedig sokkal jobban tart egy SL vagy Look rendszerű pedál. Sokkal stabilabb a bokád, az egész bringát jobban lehet fogni, atom sprinteket lehet levágni igazi országútis pedállal, sokkal jobban lehet tartani a technikát. És a cipő talpa sem nyeklik akkorát mint egy sima pici stoplis rendszernél. Ergo nem is muszáj annyira drága cipőt venni hozzá. Persze ez csak az abszolút teljesítmény orientált kerékpározásra igaz, egyébként tök mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Martinitius #65429 üzenetére
Szedd le a féknyerget a bringáról, szedd ki a betéteket, most le az egész féknyerget féktisztítóval, törölgesd ki, stb, dolgozd kicsit ki a dugattyúkat, folyasd körbe őket csavar lazítóval, nyomd vissza őket csavarhúzóval, párszor ezt még játszd el, vigyázva hogy a dugattyúkat ne ferdén nyomd vissza, ne ferdüljenek el, és ne essenek ki, és ne is szoruljanak egymásnak, mindig fogd le az egyiket csavarhúzóval, aztán újra féktisztítózd le az egészet, majd csinálj nyomás próbákat, úgy hogy közé fogsz valami vasdarabot, pl egy 10 es vagy 8 as imbuszt, de figyelj hogy központosan (különben eltörik a dugattyú!!!), aztán húzkodd izomból a féket, ne nagyon csak azért úgy rendesen mintha vész fékeznél, ha nem enged sehol akkor valószínűleg csak valamivel beolajozta az előző illető.
A fékbetéteket áztatsd be féktisztítóba, törölgetsd le tiszta ronggyal többször, aztán rakd ki valahova betonra, szabad ég alá, fújd le bőven féktisztítóval, aztán gyújtsd meg, várd meg míg kihűl, akkor kicsit húzkodd meg vízpapíron, hogy finom legyen a fékező felülete, rakd össze, a tárcsát is tisztítsd le, a fékfelületet tiszta vízpapírral kézzel csiszold fel, azt is féktisztítózd le. Utána a fékező felületekhez kézzel se nyúlj hozzá.
Aztán rakd össze az egészet, állítsd be, majd locsolj a fékbetétetekre egy kis vizet, és kezdj el körözni a bringával, közben kicsit húzkodd a féket, aztán mond el jobb lett-e.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Martinitius #65476 üzenetére
Autós boltban ami a kezedbe akad, teljesen mindegy, én most bernerest használok, de volt mastercare is, azt szerettem a legjobban, de volt würth ösünk is, annak a spray feje nem tetszett, nem volt erős sugara, nagyon ömlött belőle.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Arra nem köt rá, le kell mosni féktisztítóval, de nem csak a csavart, hanem a furatot is amiben a menet van. Ki kell törölgetni féktisztítós ronggyal, különben nem sokat ér a menetrögzítő.
Ahol rugalmas a kötés, én oda nem szoktam tenni menetrögzítőt, nem szoktak kilazulni. Viszont csomagtartót, sárvédő, lámpa rögzítő, fékcsavar, ezekhez mindig ajánlott, mert különben kilazulnak.
Ha nézel táblázatot csavar nyomatékokról, akkor láthatod, hogyha zsírozva van a menet, akkor nagyobb nyomatékkal szorul rá azonos erőnél. Mellesleg nem oxidálódik össze. Én titán zsírt szoktam rájuk tenni, vagy ha nincs akkor MoS osat, de az szürke, és olyan mintha dzsuvás lenne. Ezek kitöltik kicsit a menetek felületének érdességét, hibáit.
Mindenhova nincs értelme locsolni a menetrögzítőt, gyenge alu ötvözetekbe úgy bele szokott tapadni már egy közepes erősségű is, hogy mikor csavarod ki a csavart, hozza ki a csavar a menet egy részét[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #65986 üzenetére
Ilyen gagyi bowdenházat mi is vettünk egyszer az egyik nagykerben, azt mondták jó minőségű, de egy szemét, vissza is vittük. Ha jót akarsz és nem eszetlen drágát, akkor Shimano SP-41 el bowdeneztetsd be az az etalon, vagy jagwire -el.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #66121 üzenetére
Nem tudom miért gondolja mindenki hogy Pesten vagyok, nem vagyok Pesten.
Én Siófokon vagyok, az üzlet meg Zamárdiban. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz dokee78 #66426 üzenetére
Van ilyen egy ismerősnek, azt mondja rettenetesen nyeklik, nem elég merev a 80 valahány kilójához.
Mondjuk soha nem értettem minek kell ennyire könnyű vázat tervezni, mindig a hajtáshatékonyság kárára megy az ilyesféle túlzott súlycsökkentés. Meg milyen kis vékonyak a láncvillái..
De egyébként biztos jó bringa lehet. -
---Lasali---
Közösségépítő
Ennek már az eredeti beállítással is kényelmesnek kellett volna lennie, mivelhogy a nyereg magasságában van a kormány, ami országútin nem előnyös a stabilitás, kanyarvételi sebesség, és a légellenállás felől nézve. Kivéve ha van valami súlyos gerinc problémád ami miatt nem tud hajlított pozícióban fájdalom mentesen működni.
A nyerged is borzalmasan elől van. Az orrának kb a hajtómű tengely középtől 5 centivel hátrébb kéne lennie. Hosszúnak érzed a vázat?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #69715 üzenetére
annak a parasztnak az agya lyukadt volna ki mikor ezt a sz@rt kinyomtatta
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kentucky #70366 üzenetére
Alapból sem ajánlottam volna soha, jó párat javítottam már. A fékeket általában kidobom róla, semmire nem jók. A kerekek meg szintén borzalmasak, legolcsóbb kínai agyak, és feketére festett gyenge felni, ami miatt sikít és nem fog a fék, és alapból gyenge az egész konstrukció ahhoz hogy MTB felhasználásra minimális szinten is elég legyen.
Ezeknek az olcsó decathlonos bringáknak a váltó felszereltsége is a legeslegolcsóbb shimano - sram alkatrészekből van, ilyeneket szinte bármilyen márka legalsó kategóriájában megtalálsz.
Inkább gyűjtsél még, és vegyél olyan bringát, amiben legalább van valamire való két normális kerék, meg fék.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kentucky #70380 üzenetére
Ilyen áron nagyon nehéz használhatót kapni. Igazából értem én azt, hogy miért mondják hogy ez jó vétel ennyiért, mert ennyiért nem nagyon kapni semmit, csak ettől még messze nem jó biciklit.
Ennyiért használtat kell venni, újban csak szemetet kapsz. 120 tól kezdődnek nagyjából azok a biciklik, amikben nem kínai kacat a kerékszett, van legalább egy legolcsóbb shimano kazettás agy, meg van rajta normális fék, váltás, ami jó is valamire, nem csak bohóckodni, meg boltba járni.
De még 120-160 ezres bringákkal is vigyázni kell, mert ma már a divat marketing miatt rákerülnek a gagyi tárcsafékek, amik többnyire nem is jók ilyen belépő kategóriában, másrészt meg a bringa alkatrészeihez képest aránytalanul drágák, így megint csak máshol kell spórolniuk hogy beleférjenek a keretbe, ezért kerül az ilyen bringákba újra csak kínai agy pl, noname küllő, gyenge minőségű felni, stb.
Ma már a belépő kategóriák (80 ezer ft környéke) váza sem igazán jó, direkt elcseszik a geometriákat, hogy el tudják adni a drágább bringákat, így gyakorlatilag ma már egy 160-200 ezer alatti új bringát fejleszteni sincs értelme jobb közép, közép felső kategóriás alkatrészekkel, mert a végén drágábban jössz ki, és nem azt kapod amiről álmodtál.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #70376 üzenetére
Igazad van teljesen, csak én azt látom, hogy bejönnek az üzletbe a szülők, és megnézegetik a bringákat, megmutatunk párat, hogy miket tudunk adni mennyiért használtban, igényesen precízen felújítva, majd elmennek és megveszik ezeket a bringákat, az elmúlt fél évben 2 ismerős helyi szülői is vett a gyerekének ugyan ilyen decathlonos bringát, és az lett mindig a vége, hogy nekünk kellett cserélgetni rajtuk az alkatrészeket, hogy használható legyen, de még mindig nem jó a bicikli, mert attól hogy a gyerek lejön vele pár padkán, meg kimegy vele a kilátóig, attól 8 as van a kerékbe hogy folyamat beleér a fékbe, sz@rul vált, rágnak az agyak, elgörbül a tengely, plusz az egész el van fuserálva, és ronda is. És a végén már rá lett a biciklire fröcskölve 20 ezer ft és még mindig egy semmi. Jobban jártak volna ha megveszik a kicsit festék hibás, kicsit ott ott kopott használt de felújított bringát, ami még évekig jól működik ha néha behozza.
És akkor azt még nem is hoznám fel pluszban, hogy hány olyan családot látok megvenni olcsó szemetet, (most ezt ettől a biciklitől függetlenül mondom), aki új autóval jön, nyaralni megy a világ végére, drága cuccokban jön be, de biciklire 160 at kiadni, na azt aztán nem, járjon inkább a kínai sz@rral a gyerek.
Vadi új ML mercedesből szedik ki az OBI -s biciklit, és várják tőle a csodát, stb.. meg el vannak ájulva az áraktól, de a márkaszevizben hogy lehúzzák egy olajcsere miatt 80 ezerrel, az nem baj.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- BestBuy topik
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Milyen processzort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen