-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17466 üzenetére
Multi szerszám, láncbontó, stb. Elszakadhat máshol is a lánc, meg tudd szerelni a biciklit.
Azok a csapok minimálisan kopnak, persze kicsit ott nyúlottabb lesz, de az oldal lap csak egy fél láncszemet ad.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17469 üzenetére
Igen az a láncszem, egy külső és belső oldal lap pár. De a patent szélső csapja már a következő láncszemé.
Ha ennyire el akarunk ebbe mélyedni, hát tessék...
Ha szétszedsz egy mostani pl 9 es láncot, teljesen, láthatod hogy a belső oldalak bekanyarodnak a csapra rá, így sokkal nagyobb felületen támaszkodik fel a csapon, valamint így a gyűrű is ezeken támaszkodik fel.
Tehát a gyűrű ami jelentősen kopik, az a belső oldalakat koptatja, nem a csapot.
A csapra egész hosszában feltámaszkodik a belső oldal pár, így a csap nincs jelentős kopásnak kitéve.
Anyagában nem nyúlik a lánc, csak kopik.Egy jó tolómérővel és türelemmel ki lehet mérni hogy mennyivel nyújtja meg a használt patent szem a láncot, de minimális lesz a különbség.
Nekem van pár többször felhasznált patent szemem, és egyiknek a csapján se látok durva hornyosodást.
Párszor szerintem nyugodtan újra lehet használni az spd szemet. Persze ha nyúláshatáron belül cserélt láncokról beszélünk.
De ha nem akarod, akkor küld el nekem a patent szemeket majd én használom tovább.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #17579 üzenetére
Csapágyat kéne megnézni, ha eleve nem kottyan semmit, vagy rág is, és úgy használta, akkor lehet már késő.
Bontatlanul nehéz vagy nem is lehet megállapítani hogy mi a helyzet odabent. Egyezz meg vele hogy hozzá értővel leszervizelteted a csapágyakat, valamint megnézeted a centrírt, és ha nem jó, akkor vissza boltoljátok, te meg csak a szerviz árát bukod el. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17756 üzenetére
Vasba leköll adni!
Viccen kívül, ezeket átveszik mint fémhulladék és adnak érte jópénzt, mondjuk egy darabért nem, de jó sokért igen, ha nem tudsz vele mit kezdeni add be egy szervizbe, én átvenném. Egyrészt nem szennyezed vele a környezetet hogy a vegyeshulladékban köt ki, másrészt újra lesz hasznosítva, harmadrészt pénzt adnak érte.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #17795 üzenetére
Amennyi pénzért ilyeneket legyártanának, annyi pénzből veszel egy garnitúra felnit, sőt nem is egyet, többet.
Egyébként ha már precíz rajzot akarsz csinálni, akkor már a felni rádiuszát is bele kellett volna számolni, hogy teljes felületen találkozzon a felnivel ez a betét darab.
Szerintem ilyeneken ne is gondolkozz, rakd össze az alátétekkel aztán kész, ha elreped, kuka.
Némelyik duplán szegecselt felni szegecselése egyébként nem is adja át a belső falnak a húzó erőt, csak dísz, könnyebb befűzni a kereket.
Meg egyébként a belső falat a legtöbb felninél annyira lekönnyítik, hogy egy idő után szépen összerepednek az anyáknak fúrt furatok. Szóval nem biztos hogy jó ötlet a belső falat még tovább terhelni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #17797 üzenetére
Ezt csak cnc-zni lehetne szépre, de míg lesz program, míg megcsinálja a gép, szerintem lesz 60 ezer a vége, ha még a program meg is van, meg fusiba dolgozik az illető a géppel, akkor is lesz legalább tippelek 20 ezerre.
3 keresztre jobb fűzni, rugalmasabb a kerék, de hajtás irányba mégis hatékony.
Viszont sima alátétből lehetne olyat gyártani, ami kicsit nagyobb, és felveszi a furat az anya fejének rádiuszát, és akkor nem fog az anyából durva szögbe kifordulni a küllő, hanem befordul az anya irányba. Ha már nagyon tuningolni akarsz, csak egy ötlet..
Meg a alátétet a felni rádiuszával megegyező sablonba megnyomni préssel. Szerintem egy ilyen módszerrel meggyártott alátét még jobb is lehet, mint a gyári dupla szegecs.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #17899 üzenetére
Remélhetőleg nem lett fékfolyadékos a fékpofa... vagy a tárcsa.
Minden esetre nem ártana átfújni féktisztítóval a tárcsát, meg a fékpofákat.
Aztán menj vele teszt kört, vigyél magaddal egy kulacs vizet, jól locsold be a fékpofákat, aztán húzzad neki a féket, és úgy tekerj, aztán olyan 30 méterenként vizezd újra, mire elfogy a kulacs víz meg kell jönnie a fékerőnek. Ha nem jön meg akkor lehet hogy sikeresen összecseszte a szerelő a fékpofákat fékfolyadékkal.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #17903 üzenetére
Az a baj hogy a fékpofa az csúnyán fel tudja szívni, és akkor vége van, max kiégetni lehet.
Féktisztítót bármelyik autós boltba. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cyberpunk #17975 üzenetére
Korrekt holmi (és ennyiért nagyon jó áron van), kivéve a kerekek, de kezdésnek az is jó. Egyébként abba inkább tiagra agy van, mint orbea, vagy nem tudom, nem látszik jól. Rá kéne kérdezni. Felni gondolom valami noname felmatricázva, küllőket se ártana tudni hogy az micsoda, dt vagy sapim, vagy valami taiwani csoda küllő.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz galaktikus #17989 üzenetére
Én még senki nem láttam aki ilyet használna. De olyat láttam már hogy magura olajat shimanoba, meg magurába shimano-t. Bár én ezt se nagyon hangoztatom, mert a shimano hígabb.
Valószínűleg mindegyikkel fog működni és nem fogja tönkre tenni. -
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szia
Nem lehet hogy rossz helyre szerelted fel a stoplit? Túlságosan elől vagy túlságosan hátul van?
Esetleg rossz a cipő formája a te lábad formájához.Esetleg kicserélheted benne a betétet szilikonos betétre, vagy egy egyszerű hab betétre, már az is sokat szokott segíteni ha tör a gyári teljesítményorientált kő kemény talpbetét.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #18163 üzenetére
Új biciklik kónuszos agya kb 10 ből 10 szer nincs beállítva. Egy agyon szorított agy hamarabb kikészül, mintha be lenne állítva és nem lenne benne zsír.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #18165 üzenetére
Nem.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #18169 üzenetére
Nincs túl lihegve.
Az egy bizonyos minőséget megütő (utalok itt a kínai szerelt tengelyekkel felújítható agyaknál komolyabbakra) kónuszos agyak 99%-a azért megy tönkre mert túl szorosra van állítva, mert fingjuk nincs hogy kell jóra beállítani, és hanyagok. Vagy mert beázott, de ez a joker, mindent visz.
Az meg fals hogy csak az olcsóak nincsenek beállítva gyárilag. Dura Ace meg az XTR gyári kerékszett szerintem annyira nem olcsó gagyik. De az ultegra sem.
Gyárilag úgy futnak mint megboldogult öregapáink csepeljében a görbe piliszka tengelyes csoda első agyak a múlt évszázadból.
És ezek csapágyak egyébként ha jól be lennének állítva (na meg nem áztatná be őket az ember) érezhetően jobban gördülnének, és meg lehetne velük kerülni a földet (40+ ezer km).
Fulcrum nem véletlenül árulja a kerekeit ferdehatásvonalú ipari csapágyazással olyan reklám szlogennel hogy 30% al jobban gördülnek. Silicon nitride golyókat se díszből rakják bele. És ezek a dolgok nem annyit javítanak a finom futáson, mint amennyire gyárilag nincsenek beállítva egyes agyak, hanem annak a tízezred részét, és mégsem hazugság.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #18170 üzenetére
Ezek a zsibbadások ezek össze vissza előjönnek néha évekbe kerül mire rájössz mitől van. Lehet a nyeregbeállítás is, vagy maga a nyereg. Vagy lehet a gerinceddel van valami probléma ami most pont kijött mert ezen a biciklin kicsit másképp ülsz, és a lábad kezd el zsibbadni miatta, vagy csak egyszerűen elszorítja a cipő valahol, vagy megnyomja.
Nekem évekig a kézfejem iszonyatosan lezsibbadt mikor leszálltam az egyik biciklimről. De csak akkor ha leszálltam, utána kezdett el jelentkezni, 1-2 percre rá.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egy kicsit enged minkét irányba mozogni. Kifele és befele oldásra ez a pedál abszolút szimmetrikus.
Érezned kell hogy a holtjátéknak mikor van vége, és mikortól kezdi el kinyitni a pedált a stopli az oldáshoz.
SPD használatának megkezdése az egy új világot nyit a bringázásban, előbb utóbb ráérzel a dolgokra.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Lehet mocorognak a csapágyak, meg minden egyéb illesztés. Esetleg meg lehetne próbálni megbontani. Így néz ki szétbombázva: [link]
Aztán minden illesztést ragasztani csapágy rögzítővel meg újrakenni a csapágyakat jó minőségű zsírral, bár ha nincs ilyened, megvenni ezért már hülyeség.
Egyébként sokan szidják ezt, próbálj meg valami más gyártótól venni ezzel a hajtással kompatibilis monoblokkot. Truvának sajnos sosem volt erőssége ez a hajtómű gyártás..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #18471 üzenetére
Mi ez a triatlonos beállítás?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #18477 üzenetére
ha messze van a kormány azt nem a nyereggel kell megoldani!!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #18506 üzenetére
20 ezer felett szokott megrepedni a felni, küllők is kb akkor kezdenek elmenni. Ha a csapágy nem ázik be, jól van beállítva, akkor túléli a felnit.
Ha nem kátyúzod, vigyázol rá, akkor nem reped be, de akkor lehet elfékezed a felnit 40 ezer fele.
Wh-R550 azért komolyabb, jobb kerék.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nem nagyon. Picikével könnyebbek, meg azokat szét lehet szedni villáskulccsal, mert az 520ashoz kell shimano csapágy kulcs, mert egy műanyag menetes cső tartja bent a csapágyat a helyén. A komolyabbaknál kisebb a pedál test rész, több látszik a tengelyből, és a csapágyat egy alu cső tartja, aminek a vége hatlapfejű, tehát villáskulccsal szerelhető. Valamint ezekbe csak 8 as imbusz fej van hátulról, 15 ös kulccsal nem szerelhetőek.
A csapágyazás, meg a pedál testen levő patent rész dettó ugyan az. Még az XTR se sokkal komolyabb, annak egy picikét szélesebb a két golyósor közti távolsága, aztán kb ennyi a változás. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #18575 üzenetére
Csomót szétszedtem már meg összeraktam, nagyon jó a csapágyazásuk.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz blackydan #18646 üzenetére
Szia!
Ezt szét kell szedni, meg kell nézni mi a probléma. Így nem lehet megmondani. Vidd el egy jó szervizbe.
Lehet hogy a monoblokkal van baj, de lehet csak össze szerelési hiányosságok miatt jelentkezett a probléma.
Gyárilag összedobott bicikliknél sokszor előfordul hogy a középcsapágy zsír vagy menetrögzítő nélkül kerül beépítésre, és elkezd recsegni, esetleg ki is lazul, sokszor nem is húzzák meg eléggé.
De lehet a hajtókarral is probléma, azt se mindig húzzák fel megfelelő nyomatékkal.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Teljesen jó holmi. Szervizeltem már olyan Recon SL -t meg Reba SL -t ami kapott hetet havat, és előtte sose voltak szétszedve szerencsétlenek, és elég jól bírják.
De én mindenképp azt javaslom ha megveszed, hogy egy 0 km es szervizt érdemes megcsinálni.
Valamint használattól függően 50-200 üzemóránként legalább egy kis szervizt megcsinálni rajta. Évente meg lecserélni a csillapító olajat is.
Ha ezek megvannak, akkor elfuthat sok évet és sok km -t úgy hogy jól működik. Gyári szimering sem olyan drága, érdemes azt is időben cserélni. Tömítései O gyűrűkkel vannak megoldva, azokat be lehet szerezni traktor boltból is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gyuszaa #18914 üzenetére
Nem látom tökéletesen a kopást, nem elég jó a kép. Ez az agy rohadt szorosra lehetett állítva hogy így tönkre ment.. de egyébként ezzel lehet még 5 ezer km -t is gond nélkül elmész. Ezek anyagból vannak nem mese csapágyak. Viszont a golyókat lehet érdemes lett volna kicserélni. Mert ami ilyen károkat okozott a csapágy felszínen, az már nem megbízható golyóbis.
Ha a csészén nincs egyenletlen kopás, akkor lehetne hozzá venni kónuszt, mondjuk lehet olyan árat mondanak rá hogy elmegy tőle a kedved.
Egyébként ezeknek a jobb oldala imád beázni, szóval amiatt ne mérgelődj annyira, hétköznapi jelenség.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #19285 üzenetére
Erről a Cedric Gracia bukása jutott eszembe.
Cedric Gracia | Bleeding crash | Megavalanche Reunion Island
Aki nem bírja a vért, és még szeretne ezek után is halál félelem mentesen kerékpározni, az NE nézze meg.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #19288 üzenetére
Az váz kegyetlenül néz ki.. valami förtelem, nem tudom hova tenni, hogy mi járt a fejébe annak aki ezt tervezte.
Ezek a kerekek meg jelenleg az itthon kapható legolcsóbb országúti gyári szettek. És ezzel a minőségéről is elmondtam mindent.
Ennyiért ez drága.. még ha a váz nem lenne ennyire ortopéd, akkor is. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #19290 üzenetére
Cube ot meg a KTM et is fölösleges megvenni, eléggé túlárazottak. Mennyi most egy sora -s cube vagy KTM? 270 ezer? Nevetséges árakat adnak meg.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #19305 üzenetére
Én a 2.2 es conti race king el nem egyszer mentem 1.9 barral, én se ütöttem még fel, de én nem megyek le lépcsőkön meg ilyenek.. lightweight 62.5kg vagyok jelenleg, mondjuk igazából ez állandó súly 7 éve kb, egyszer volt egy ingás lefele betegség miatt 57, aztán felfele kondi miatt 65.5, aztán megint 2 éve ugyan annyi vagyok..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Wise (ex-TransferWise)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Suzuki topik
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Fogyjunk le!
- Yettel topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen