-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #91016 üzenetére
Eddigi tapasztalataim alapján megkérdőjelezhetetlen előnye van egy tripla tányéros rendszerrel szemben. Eleve átlagos használat során az esetek 80%-ban a nagy tányér van használatban, erősebb hegymenetnél kell csak kistányérra lökni a láncot. Míg három tányérosnál középső tányért használja az átlag user. Ha aszfalton vagy leejtőn megy, feljebb kell rakni a láncot, hegyen meg lejjebb, mindegyik tányér egy kompromisszum, és minden váltás időt vesz el, plusz anyagi részéről és többlet súlyról ne is beszéljünk. Lánccsörgés nekem nincs, és súlyban is jobban jövök ki mint 3 tányérossal, a másik hogy a Reaction-t nem igazán adják ki tripla tányérral, későbbiekben pedig esélyes hogy csak NW-s verzió várható.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #91025 üzenetére
Most írhatnám hogy ez már majdhogynem 10 éves rendszer, bár azt is hogy az utóbbi időben pölö XC szakágban három tányéros rendszerrel ellátott közép vagy felső kat. MTB-t nem láttam. Nem csak három tized másodpercet spórol, mert váltásnál (tányérok között) megesett már hogy ledobja a láncot, vagy épp nehezen tudja átrakni (sár és egyéb szennyeződés). Használat közben tripla tányérok szinte csak keresztben mennek, nagyobb a kopás, drágább cserélni a rendszert. De persze egy dupla vagy singe tányéros rendszer barom biztosabb is. De lényeg a lényeg, próbáld ki, élj vele egy-két évet, alkoss tapasztalatot, mert ennek hiányában nem lehet és érdemes Ítélkezni, azt csak a buták teszik.
#91029 Because: Detto, bár még 10-es rendszernél próbáltam utoljára, a 30-as tányéron hagyva végig lehetett tolni egy versenyt. De ott érezni hogy 22 feleslegesen pörgetős, 40 meg már az a szint ami aszfalton okés, terepen meg minek kategória. Később 29er-re ültem, oda már a tripla tányér létjogosultságát vesztette.
#91030 Hasaggymeg: Korrekt cikk, bár talán korából adódóan nem pontos már.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bunddog #91053 üzenetére
Höh, milyen igaz. Fater M756-osa majdhogynem zero karbantartással megy. Míg az M785 és M8000 agyak hullanak szét. Az új Novatec sem örök élet, hogy eloszlassam a bódogságot, Sram X9, DT Swiss 240, DT Swiss 350 agyak még nem okoztak nekem csalódást.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Specialized Diverge - Peter Sagan. Tetszetős kis CX hangulatvideó.
#iamspecialized
#91062 bunddog: Úgy értem, utóbbi 5-7 évben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ShiTmano #91078 üzenetére
Ha nem tubeless felnire tetted, érdemes egy kicsit meghajszolni, mert havernak esett már le normál felniről a külső verseny közben. Bár Tubi rendszerért nem vagyok oda, rohadt sok hátránya van, de a fő ok, hogy undorodom attól hogy szmötyi kerüljön a felnimbe, eleve kissé tisztaságmániás vagyok, nem szeretem a külsőm belsejét is kefével smirglizni, ha beleszárad a slime.
#91076 rétisün: "...mefelénk egyébként is botrányosak az utak az ország nagy részéhez képest..." - Erre van a Cyclocross, régóta pörgetem már, nem szívesen ülnék vissza outira.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #91082 üzenetére
Fura a képlet, de nehezen tűröm ha redves, persze most forszírozott használat esetén eltekintek attól hogy poros/saras, és amint tehetem, lemosom.
#91085 Hasaggymeg: Elhiheted, hosszabb versenyeken nem ez dönti el a kimenetelt. Gart. a kerekedhez, mondtam én hogy PLH-nál kopogtass. Amúgy a 29-es sztori már bőven több mint 20 éves, nem új keletű fejlesztés.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Még mindig hihetetlen számomra ez a srác, és amit csinál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vasinger! #91379 üzenetére
Ez még kérdés miután kis kerékpárgyártó olasz manufaktúrákra is rákeresek, és esetleg célzottan keresem termékeiket? Nem egyszerű srác az tuti, de a neve alapján keress rá nyugodtan, szénszálas vázakat "javít", egyszerűen csodálatos taknyolásokkal. Mikor célzottan, és kevés költségvetésű projektként odab@sz két kiló szövetet az 1050g-os váznak, és 1400-1500g körül megáll a mű, de merevebb lesz mint valaha volt, az esztétika meg másodlagos, a többit meg a gyanta összefogja, az egyfajta olyan kelet európai igénytelenséget ad a dolognak, és könnyet csal a szemem sarkába.
Bár nekem a Dr. Carbon még mindig etalon, olyan szinten gyártják újra a vázat hogy egy tapasztalt, óvodában is szénszálas kötésekkel játszó nebuló sem tudja megállapítani hogy a kezében lévő váz volt-e már javítva, vagy sem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ígyvanferi #91382 üzenetére
Azt hogy szavaiddal élve sz@r-e amit csinál, sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. Ahhoz évekig kellene tesztelnem a munkáját, de ezt egyrészt nem kívánom, másrészt lehetőségem nincs rá. Tehát ezt a kérdést nem számomra, hanem az alkotónak kellene feltenned.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #91431 üzenetére
Evolution CTD-nél történt olyan hogy a T szárban a becsúszók nem megfelelően voltak ragasztva, így erőhatásra apró mozgásokat végeztek, tekeredtek. Ennek garanciális javítás lett a vége, egy komplett becsúszó részt kapott. Annyi a különbség hogy Merida Big Nine Lite 1500 29er gyári QR9-es 2013-as teleszkóp volt a delikvens.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ezt eddig nem tudtam hogy zsír "KELL" oda. Nekem még zsírtalanított alu nyeregcső is becsúszott a Carbon vázba, zsírral még nem mertem megpróbálni. Karbon, vagy egyéb kissé ragadós cucc kell oda, bátrabbak Epoxy-t is nyomtatnak oda.
#91587 flash-: Elég nehéz képről belőni a geo-t, de hosszú top tube, rövid C-T, rövid lánc/támvilla, általában hajlított láncvilla, X12, Tapered, Pressfit jellemzői vannak egy jelenleg ügyes XC váznak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hallani sok mindent lehet, tapasztalni kell. Nekem 77kg alatt a Hollowtech 2 csavarodott, mióta Pressfit-es vázaim voltak, azóta sokkal merevebb a közepe, Carbonról nem is beszélve. Nekem még nem kellett cserélni, sőt szervizelni sem. Öcskös panaszkodott hogy érzi hogy az övé talán kicsit rág (saras Miskolc maraton után), nyomtam vele egy izmos kört, semmit sem vettem észre, de azt már lehet hogy hamarosan szét kell szedni, és már csak elővigyázatosságból újra kell kenni.
#91595 Hasaggymeg: Fogadni mernék hogy következő bringád már olyan lesz. De nem ördögtől való ez, nem kell félni tőle. Amúgy pedig az előnyeit megválaszoltad, szélesebb vagy jó 2cm-el, merevebb, nem tekeredik.
#91592 parkr: Megtettem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #91623 üzenetére
Felsejtsd el a 26-ostt, több mint 20 éve itt a piacon a 29er, már jó ideje kis hazánkban is csak 27,5 vagy 29-es bringák között válogathatsz. Nem vallom magam sem versenyzőnek, pusztán hobbi felhasználó vagyok, tekintve hogy idén még csak 700km körül tekertem. Viszont lényeges hogy egy-egy fejlesztést használat közben észre sem veszel, de visszaülni a régebbi gépre, vagy hiányolni az adott rendszert, már zokon esik. A szénszálas vázaknál ugyan ez a helyzet. Nem vagyok az a típus aki a poliakrilnitril lépletét a mellkasára tetováltatja, de már nem széles mosollyal ülnék vissza színesfém vázra. Ezek közül kivétel az acél, mert ahhoz betegesen vonzódom. De míg alu váz van alattam, lassan jobban féltem mint a Carbon-t, mert alu-t rohadt könnyű benyomni, olyan vastag a fala mint egy sörös doboznak, ezáltal a szénszálas váz kisebb nyomódást "kirugózza", nagyobb esetén pedig megreped a lakk, esetleg az anyag, akkor javítani kell. Amit még mindig egyszerűbb összehozni, mint alu vázat megtákolni, mivel (falvastagság miatt) azt szinte lehetetlen, ugye kivétel ha a nyeregcsőbilincsnél (gyakori) törik. Amúgy a szénszálas kompozit vázakat ne keverjük a műanyaggal, tartósabb használat során pedig minden előnye megmutatkozik az alu vázakkal szemben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vadászmenyét #91742 üzenetére
Dehogyis, esélytelen lenne, főleg egy több napos esőben megejtett túrán. Használni kell, lehetőleg a magasnyomásúval óvatosan (csapágyakra közvetlenül nem irányítjuk), és időszakosan átkenni forgó-mozgó részeket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mai szépség...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz HEAHEA #92184 üzenetére
A gumiharangos Lefty elég tartós, az újabb szériák annyira nem sikerültek jól. A tűgörgők szoktak elkopni, esélyes hogy a vezetősínek is rojtosra kopnak, de nem gyakori. Szervizelése nem olcsó, de elég sok hívője van, végül is a teljes utat ugyan olyan "puhasággal" mozogja ki, nem üt fel, elég merev, bár engem zavar hogy rugózáskor cuppog (mint korábbi motorom teleszkópja), amúgy frankó cucc.
#92167 Dottore: Kinézetre nekem is adja, és úgy Cro-mo, mégis könnyű és rohadt merev.
#92170 Hasaggymeg: Mondanám hogy próbáld ki, és meglátod milyen élményt nyújt. Egy barátom végigtolt egy SS bringával egy maratonszezont, és szinte mindig behozta középtávon. Edzéshez tökéletes, megtanulja beosztani az ember a tartalékokat. Ha lenne felesleges pénzem, simán beleugranék egy ilyen cangába.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ShiTmano #92388 üzenetére
Nekem a váz rugózik, alu nyeregcsövet használok montiban és CX-ben. Outin volt Deda, 3T, Bianchi, FSA, Carbon nyeregcsövem, otthon talán még van a fiókban.
#92392 Vasinger!: Mondjuk a szerkesztett rész azért nem volt ott mikor korábbi hsz.-emben véleményt formáltam. Nem ítélem el azt sem ha ebay/ali és társairól vesznek Carbon kiegészítőt, netán villát/vázat. Ismerősi körben van aki évek óta használja. Szerelőm egyszer elrepesztett egy aliexpress-es kormányt, mutatta hogí tök más a falvastagsága bizonyos helyeken, bár ott is van gyengébb és jobb minőségű termék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #92482 üzenetére
Sajnos ugyan így látom. A Woodlands Cro-mo verziójának adtam volna egy esélyt, de egyik barátom épített egyet, és összességében nem nyerte el annyira a tetszésemet, mint kellett volna. Itthon a belépő kategóriás bringák mennek, de melléraknánk akár egy német gyártmányú ugyan olyan kerékpárt, kenterbe verné a hazai példányt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Because #92718 üzenetére
Hogy tudsz ezzel együtt élni? Ez durvább mint faterom beállítása a Kalkhoff-on, pedig rá se tudok hatni.
Tényleg, nem is láttátok még a csodagépet, természetes porral és takarítás előtt:
#92737 Hasaggymeg: Valahogy ráéreztél a dologra. A poén hogy nemcsak hogy balesetveszélyes, de nehéz és még csúnya is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #92741 üzenetére
Kérlek, az a fékváltó klatty-klatty és fel-le vált, nem cicózik, így meg sem fordult a fejemben hogy lecseréljem. A csengője is békebeli nehéz darab, itt minden az örökkévalóságnak van alárendelve. Bár hozzáteszem, apró beállítást követően bármikor el mernék vele indulni egy több száz km-es túrára.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #92743 üzenetére
Konkrétan lehet még ilyen LX ST-M580-as Dual-Control fékváltókarokat venni (bár 2009-10 körül kikoptak), pusztán egyrészt nagyon drága, másrészt a legminimálisabb úthibákon is random vált vele az user, ha féken tartja az úját.
Megbízhatóságra visszaérve, mi lehetne megbízhatóbb az LX karoknál, XT hátsóváltónál és XT 9-es sornál? Ráadásul ebben még normális XT agy van, kb. soha nem megy tönkre. Talán ha lenne is használva, akkor egy szélesebb kormányt megérdemelne, meg egy merev villát az elejébe.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ZolkoW #92886 üzenetére
Észre fogod venni a különbséget, szerelésben egyszerűbb, mivel csak benyomod a kereket, betekered a tengelyt, rázárod, és a helyén van, nem kell igazítani, állítgatni. Merevségben ég és föld, én már hátul is csak átütőset használnék, elől meg főleg, nem tekeredik az orra, szépen lehet vezetni. Bár itt sem mindegy hogy 100x15 vagy 110x15-ös van tervben, mert ugye utóbbi Boost rendszerű (ez még nem győzött meg).
#92885 Hasaggymeg: Dehogyis...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz planbmokus #93002 üzenetére
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz planbmokus #93043 üzenetére
Látom csak én nagyon lamer vagyok ehhez, átlagos CX fékváltókarok után. Persze, még tavasszal vettem a kis Reaction-t, azóta már sokat változott, de annál kevesebbet van időm használni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #93115 üzenetére
Nem is rossz. Lassan neki kell állnom a Carbon gyásznak is, a 11-40-es sort eladom, és kap helyette tesztelési célzatból egy nagyobb átfedésűt.
Ui.: RS Sid szimeringkészletet milyen áron és honnan érdemes rendelni? Első szervizt megejteném hogy nyugodtan aludjuk egy évig.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #93280 üzenetére
Remélem minél hamarabb rendben leszel. Ne irigyelj, egy hete én sem ültem gépen.
#93279 Vanir: Tegyük fel hogy kitolod az összeget 120-150k körül, és már 26"-os Deore-XT, Recon/Reba szettes bringákat kapni, élhető hidrós tárcsákkal, amivel nem hiszem hogy sok baj lenne a későbbiekben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Androidos fejegységek
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Politika
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs