-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #247044 üzenetére
A gyári Shimano egy hitvány minőségű, acél lemezből préselt valami. Meg is tudja a monoblokk csészéjén lévő bevonatot/festést sérteni. A legjobb ár/érték arányú a BikeFun HT II leszedője, azon van filcszerű gumi bevonat, így nem sérti meg a festést. Hasonló a Tacx szerszámja 3x annyi pénzért. A markolat is kényelmes, a Shimanónak nincs. [link]
Lidl szerszámos kofferje nem éri meg sajnos az árát, mert mindegyik szerszám a legolcsóbb vacak és sok nem is kell mindenkinek. Ha összeadja az árát az ember akkor nem sokkal több összeg jönne ki, mint a Lidl-ös ár.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #247135 üzenetére
Hát ezt is ki kell tapasztalni. Nekem előzőleg 170 mm volt, most integrált hajtóműnél már 175 mm-est vettem tudatosan, ha nem tudnám, hogy van különbség észre sem vettem volna. Annyi hátránya lehet, hogy hamarabb le tudna érni, ahogy írták előttem, de ez engem nem fenyeget. A középcsapágy magassága a biciklimnek nem olyan alacsony (pedig 26"-os).
A 165 mm meg nem mindig opció, sok hajtóműnél nincs is ekkora méretű, hanem csak a 170/175 mm van, nagy ritkán 172.5 mm.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247142 üzenetére
Nem volt vele gondom. Pedig az én vázamnál sincs sok hely, a láncvillánál sincs sok hely. A Funn Ridge-nek meg szerencsére kicsi a Q-faktora.
Elvileg ha még szűkösebb a váz kialakítása miatt a hely akkor van olyan, ami nem oldalt csatlakozik a csészére, hanem szemből teljesen felfekszik például: Shimano TL-FC33 [link] , Icetoolz M091 [link] .
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247144 üzenetére
Igen ez a hátránya sajnos. Ezért vettem a BikeFunt. Igaz én kézzel beszorítottam először, majd kis lépésekben szorítottam meg a szerszámmal. Persze ár kellett helyezni a csészén a szerszámot, mert nem is próbáltam rajta tartva körbeforgatni.
Igazából ez volt a hátránya a régebbi négyszögletes hajtásnál a 24 ricnis csészének, hogy nem volt elég hely megkapaszkodni. Ha be van rohadva nagyon kell vigyázni, hogy ne ugorjon le, mert akkor a karmokat le is darálja a monoblokkon. Ilyenkor heggesztenek rudakat a csészére a szervizesek. Persze lehet csavarral és alátéttel fixálni a szerszámot (ha van otthon). Nekem persze nem volt, de sikerült kiszednem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247146 üzenetére
Egyet nem szeretek csak - hogy nálam legalábbis - nem tudok bal hajtókar és hajtómű leszedés nélkül szorítani a csészén, mert csak oldalról lehet a csészére ráhúzni a szerszámot és nincs annyi hely.
-
Fall-N
veterán
válasz Foose #247156 üzenetére
Na ezért írtam, hogy az agyváltóval vigyázni kell. Itthon nem sok helyen értenek hozzá, meg amúgy is általában az elterjedt Shimano Nexus, Alfine váltókat ismerik jobban. SRAM Automatic-kal nem tudom ki foglalkozik itthon, mert sok szervizes eleve az egyváltókat küldi fel Pestre.
Valószínűleg szét kellene szedni, újrakenni és normálisan összerakni.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #247160 üzenetére
Szerencsére nincs rá szükségem, csak a praktikusság miatt jegyeztem meg. Ráhúztam rendesen, nem fog fellazulni.
mauimagic: Nem hülyeségeket írogattam, hanem csak félreolvastam, nekem az XTR ugrott be és az drágább, az 130 ezer körül indul. Viszont 40-ért sem kapsz XT-t, mert 55e-80e Ft körül mozog az ára itthon. Az SLX 44ezer Ft és az egy kategóriával lejjebb van. Persze idézőjelben, mert egy átlag Deoretól nem sokban jobb, talán csak könnyebb, erre meg azt tudom írni, hogy fele annyiért a Funn is könnyebb (azért is vettem meg).
Egyébként normális stílusban is írhatsz nem kell bunkózni. Azt fel sem hozom, hogy a 170-175 mm-t is úgy is értelmezheted, hogy nem nagyon tartanak készleten, hiába gyártják. Azt meg bocsásd meg, hogy nem fogok Shimano katalógust nézni, hogy létezik-e belőle.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #247302 üzenetére
Nekem Kenda K-Rad gumi van, ez elvileg dirt/street gumi, de inkább mindenes. Nagyon jól tapad aszfalton és terepen és homokban is. Árban viszont nem Pro, így 4000 Ft volt darabja. Persze semmilyen defektvédelme nincs, de cserébe könnyű (26" X 1,95" méretben olyan 580-600 g) és 60 tpi sűrűségű. Először én is csak nézegettem a boltban, mert tényleg az olcsó Kendák gagyik, de ez jó. Városba tökéletes, terepre kell mellé valamilyen defektvédelem, de sziklás terepre nem való.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #247303 üzenetére
Mekkora a szélessége a csapágyháznak? Ha 68 mm akkor a bal oldalra egy darab 5 mm-es hézagoló kell, a jobb oldalra (hajtás oldal) meg kettő darab. Ettől kis mértékben el lehet térni. Például ha kevesebb a láncvonal, mint 50 mm akkor lehet a balra 1db 5 mm + 1db 2,5 mm a jobbra meg szintén 1 db 5 mm + 2,5 mm.
Nekem is a gyári ajánlás szerinti van, nem kellett eltolni semerre. Szóval önmagában, hogy van hézagoló az nem mond semmit. Ha a gyári ajánlásnál van több az lehet problémás, mert ilyenkor a bal hajtókar nem megy fel ütközésig a tengely bordáira.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #247329 üzenetére
Ilyet nem nagyon láttam. Nem szokták így szerelni és látszik, hogy nem kompatibilis a vázaddal akkor a hajtómű. Nagyobb láncvonalú kellene, pont annyival nagyobb, amennyi az a két nem oda való toldás! Így nem szabályos. Azért rakta így a távtartókat a hajtókar és monoblokk közé, mert ha a monoblokk csésze előtt lenne, akkor be sem lehetne tekerni a vázba, nem lenne elég a menet. Így ahogy van szerelve nem ér össze a vázon belül a két csésze között a távtartóval, így nem is tud támasztani a bal oldali csésze a jobb oldalival, ahol egyben van a távtartó a csészével. Hosszú távon így nagyobb terhelésnek kitéve a menetet fogja rontani a vázban mindkét csésze. Nem véletlenül van a távtartó a monoblokkban. Így kevésbé is merev az egész.
Én eladnám ezt a hajtóművet és újat vennék. A monoblokk maradhat. Sajnos ez a hajtómű nem a legjobb ilyen szempontból, mert sokat lehet "hackelni", ezt a formája és kialakítása miatt sehogy sem.
Ha viszont jó az erőnléted és nem nagyon válasz elől, én ledobnám a monoblokkon kívül az egészet az első váltóval együtt és vennék egy egytányéros hajtást. A lánc vonala is jó lenne és lejönne valamennyi tömeg is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #247334 üzenetére
Közben bocsi lejárt a szerkesztési idő:
A monoblokk jó, rosszul írtam, a távtartós dolgot a vázban. A bal hajtókar a problémás így, nem fekszik fel teljesen a tengelyre így az lehet problémás. A monoblokk hézagolása jó, az maradhat így, viszont a hajtóműnek így hosszú távon nem tesz jót, hogy csak félig-meddig van a tengelyen. Jobb esetben csak le fog állandóan lazulni, rosszabb esetben úgy jársz, mint a mai FB posztban, amikor eltört a srác tengelye, mert elnyírta a terhelés a tengelyt. Az utolsó két bekezdés áll, én cserélném.
Bocs még 1x az előző téves írásért, így jár aki fáradt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #247359 üzenetére
Valószínűleg akkor ez gyárilag ilyen. Elég egyedi megoldás, de valószínűleg a láncvonal állithatóság miatt lehet ilyen (vagy több méretet gyártanak és ezzel egészítik ki). Igazság szerint sosem láttam ilyen megoldást még, de Shimanótól kitelik. Általában a többi gyártó egyszerűsíti a dolgot. Olyan megoldást láttam, hogy a lánc tányér alá raktak hézagolót (csavar alátét), így beljebb kerüllt a láncvonal, de az is "hack" és hosszabb lánctányér csavar kell. Ha jól működik, akkor viszont nincs gond.
jjeahh: Egyelőre úgy tűnik ez bevált nekem, de kíváncsi vagyok mikor kopik el. Mondjuk olcsó így maximum veszek ugyanilyet. De a legalapavb Kendák tényleg vackok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz tknof1871 #247373 üzenetére
A láncra rakható mosó jó, nekem egy Barbieri gyártmányú van. Egy hátránya van, hogy egy rongyot oda kell szorítani, mert köpi ki a sok olajos cuccot, ha nem tartod oda. Szép lesz a végeredmény, de többször át kell pörgetni és cserélni a szert. Nem árt kartont rakni a bicikli alá, mert utána nehéz feltakarítani az olajos koszt, ezt én is megszívtam.
Másik hátránya az olajos folyadékot valahogy el kell tüntetni, de nem a lefolyóba kéne. Így macera kitisztítani a mosót és Pet palackba töltögetni.Ha van patentszem, akkor egyszerűbb a befőttes üvegben kiáztatni és kimosni utána. Itt többféle szert lehet használni. Persze ott is keletkezik olajos cucc, azt is érdemes műanyag palackba önteni.
Viszont a waxoláson én is erősen gondolkodom, de nem a viasztos főzősön, hanem Smoove vagy más cuccon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #247472 üzenetére
V-fékcsapokat nem könnyű kiszedni, mert ahogy írod ilyen köztes méret és csak állítható villáskulccsal lehet megindítani. Nekem a vázba gyárilag menetrögzítővel volt összerakva, így otthon nem is tudtam az egyiket kiszedni, szervizbe segített az ismerős. Suntour telóból simán kijött, pedig azon is volt Loctite. Arra viszont vigyázni kell, hogy ne forduljon el rajta a szerszám, mert akkor elnyalja a lapolást és akkor nem lehet könnyen kiszedni. Úgy jártam az egyikkel.
-
Fall-N
veterán
Mozgásvilág YT videó teszjében mutatnak ilyen érdekességeket. Viszont egy drága, de nehéz U-lakat, ami nem tud kifordulni oldalra, az már kemény menet. Az akkus flex sem nagyon vágja könnyen és mindkét szárát el kell vágni, mert hiába vágja át az egyiket, ugyanúgy nem mozdul ki oldalra.
Láncos lakatból meg 6+ mm-es már elég jó védelmet ad, sokkal nehezebb átvágni, mert mozog és nem könnyű stabil pontot találni vágás közben. Tovább is tart az átvágás, így nem pöcsöl talán a tolvaj vele, mert addig lebukhat.
-
Fall-N
veterán
Hát nem tudom, ez nagyon edzettség függő. Nekem még a 7 fokozat (12-32 T kazetta van fent) is bőven elég (abból sem mind használom) 36-os tányérral. Azért is vettem le az első váltót, mert nekem fölösleges volt. Régen csak a 48T-t használtam elől, de úgy csak 50-60 rpm-mel tekertem, így átszoktam a 38T-re ideiglenesen. Utána jött az 1x7, amiből 8 lesz nemsokára.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #247574 üzenetére
Nekem egyszer mutatták, illetve videóban is láttam, hogy bele kell nézni hátulról, hogy a felső láncvezető görgő foga pontosan középre essen a láncszemnek. Ha ezt beállítja az ember szemre a bowden feszességével, akkor semmit nem kell utána totojázni vele. A határoló csavarokat is hasonlóan látni lehet mikor vannak jól beállítva. Így szoktam újabban beállítani és szinte alig vagy semmit nem kell utánállítani. De logikus is, ha a felső láncgörgő pontosan vezeti a láncot, akkor jó a síkja és a kazettán is pontosan ott fut a lánc ahol kell.
Sajnos első váltónál ez nem működik, ott fülelni kell. -
Fall-N
veterán
Igazából egy első 32T lánctányérral és hátul egy 32T-vel nem is tudom hová nem lehet felmenni, mert én még sosem váltottam a 7-es fokozatra, pedig még városon belül is vannak itt meredek emelkedők. 1x8-ra is csak azért váltok a 7-ről, mert van hozzá alkatrész itthon.10-11-12 sebességes rendszernél meg van hátul 40-46-50 fogas is hátul.
A 32T ilyen általános lánckerék méret elől, legtöbb 1x12-es hajtáson is az van gyárilag (pl. Deore), de ha nagyobb sebesség is lényeg síkon, akkor lehet 34-36T elől, én is azért választottam 36T-t. Ezt ki kell tapasztalni. Ha valakinek kell egy kisebb lénctányér, akkor ha a hajtómű olyan lehet duplatányéros is. Ha nem olyan kiképzésű akkor meg lehet venni hozzá. Gyanítom, hogy a Devathlonos bicikli még négyszögletes tengelyt használ, ahhoz van SunTace hajtómű, amin lehet cserélni a tányérokat.
-
Fall-N
veterán
Én megértem az álláspontod. Engem nem izgat, csak azt nem értem, minek ebike versenyt is csinálni? Ne csináljunk már ebből is technikai sportot. Mert így már, az mert be kell osztani a rásegítést, hogy valódi wlőny legyen a verseny során, ne csak plusz súly ha lemerült és még plusz cipelni az akku súlyát.
Ennél még a régimódi CX verseny is őszintébb, ahol nehéz részen felkapják a biciklit is felfutnak vele.
-
Fall-N
veterán
válasz Victoryus #247653 üzenetére
Sajnos a kerékpározásban mindig benne van a sznobizmus. Ezért is vannak lenéző emberkék. De nem mindenki tud 2-3 milliós csoda biciklivel. Nyilván ha lenne rá fölös pénzem, én is Scott Sparkkal mennék vagy valami agyonkönnyített karbon MTB-vel.
Itt a társasházban is lenézően nézett az egyik gazdag fószer a 26"-os MTB-mre, neki meg karbon Bianchi MTB-je van, de nem izgat.
Hasaggymeg: Igen ennek is lenne értelme, de pont testbike-on panaszkodnak a srácok, hogy az abszolút első emberkéről kiderült több verseny győzelme után, hogy meg volt buherálva az ebike-ja. Tipikus, lehetne mondani. Itthon legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz SirRasor #247682 üzenetére
Ez így nem igaz. Az első lánckerekek, főleg ha acélból van és több tányéros és felváltva van használva, sokkal többet elmegy, mint a hátsó fogaskoszorú. De ha időben cserél az ember láncot, akkor lehet egy fogaskoszorú elvisz még egy-két láncot. Egytányéros felállásnál, ahol általában alu a lánc tányér, azt nem tudom mennyit megy el, én is csak nemrég cseréltem hajtást. Kíváncsi leszek meddig bírja a Funn 36T-s alu lánckerék.
Viszont annyiból igaz a dolog, hogyha el van hanyagolva az egész akkor mire teljesen szétkopott a lánc, viszi magával a kazettát is. Ilyenkor persze mindkettő cserés.
-
Fall-N
veterán
Ez is érdekes egy valami lehet. Archer's D1 utólagos AXS pótlék. [link]
-
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #247758 üzenetére
Sajnos vagy nem sajnos, de ritkán kompatibilisek az outi és az MTB/trekking alkatrészek. Ahogy írod a láncvonal eleve más, de a papucstávolság és a kazetták eltérő mérete miatt sem lehet mindig összehozni a dolgokat. A váltók 9 sebességig csereszabatosak voltak, de már az sem a 10-11-12s-nél. Az integrált hajtóműnél a tengely vastagsága még megegyezik ami 24 mm, de biztos jönnek még új szabványok a jövőben. Még persze ott is van varia, mert a SRAM/Truvativ féle GXP már nem kompatibilis a Shimano féle 24-es tengellyel, nehogy egyszerű legyen. Bár szerencsére a SRAM dobta a GXP-t és ott a DUB.
-
Fall-N
veterán
Az eBike jelenség sok embernek azért sem szimpatikus, mert most azt tolják, ahogy analóg vonalon a gravel a húzóvonal. Na mivel divatos vagy felkapott az eBike, így a lusta embereknek is kapóra jött és elég fura látvány városi tekerésen látni fiatal "életerős" (azaz nem, elhízott fiatalt) ilyennel tekereni, kizárólag síkon. Nehogy egy kis erőt ki kelljen adni. Az embereknek minden azonnal kell, nehogy kelljen érte dolgozni. (Ugyanez megy testépítésnél, fél év "edzésmúlt" után rögtön koksz.) De ez általánosítás lenne, nyilván nem csak ilyen alakok használják. Engem aztán nem zavar, de nekem nem kell. Legalább több pénz marad másra.
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #247791 üzenetére
Hát én sosem vettem még gyári összerakott biciklit. Árban az lenne a jobb, de én szeretem magam összerakni és válogatni az egészet. Még a bowdenház színét is, igaza volt Hasaggymegnek, Pimp My Ride lesz a bicikli.
Annyi előnye van, hogy lehet részletekben megvenni a dolgokat, nem kell egyszerre kiadni a pénzt. Nekem is volt egy átmeneti konfig, amiből nem maradt semmi (Tourney váltók, Tourney hajtás, V-fékek, kisebb kormány stb.), amit menet közben eladtam.
Festeni én nem állnék neki, mert házilag nehéz tartós festést csinálni. Inkább elvinném szintereztetni. De ha van kompresszor+ fújó berendezés, akkor lehet autófestékkel is, az tartós ha jól elő van készítve.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #247797 üzenetére
Ezzel sem lenne gond, de ahogy írod, ezt is erőszakosan nyomatják jókora felárral. Pedig lenne felhasználási tere, városban jobb, mint egy virsligumis országúti, főleg rossz utakra. Könnyű terepre is bőven elég, így a béna tripla hajtóműves, nagypapa geós trekking ellen is jobb. Bikepackingre már használják sokan. Csak ne úgy állítsák be, hogy MTB (pl. XC) helyett jobb.
-
Fall-N
veterán
Arra gondol, hogy itthon csóróság van és lopják a sajtokat, olyan drága (minden). Így egyre messzebb vagyunk attól, hogy egy magyar keresetből lehessen venni 5 milliós csúcsgépet, de még használtan 1 millióért sem mindenki engedheti meg.
Victoryus: A legtöbb itthon eladott agyváltó(s bicikli) Shimano, így azzal van a legtöbb tapasztalat. De gondolom, aki ért az egyik típushoz, az talán meg tudja nézni a tiédet is. Viszont kevés szervizes vállal agyváltót, a legtöbb elküldi a pesti szervízbe (Shimano Service Center). Én őket hívnám fel és kérdezném meg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #247821 üzenetére
Nem igaz, hogy nem láttál még PR cikkeket és videókat. A "Melyik eBike való neked" videók után a legtöbb a "Mire jó a gravel és miért kell neked?" a második ilyen kategória.
Engem nem zavar, mert a gravelt simán el tudnám magamnak képzelni másodbringának, nem úgy mint egy pedelecet.
-
Fall-N
veterán
Nem fogja senki védeni, tényleg trekking vonalon a telók mind gagyik. A legtöbb új bringában is Suntour NEX van 63 mm rugóúttal, ami vicc kategória. Legalább még nehéz is, ha már semmire sem jó.
Nekem egy olajpatronos XCM30 van, ez egy fokkal jobb, de majd kecserélem valamikor egy kínai karbonvillára. Igazából mozog, sokkal jobb a sima rugós villánál, mert van benne csillapítás, de ez is nehéz. Levegős lenne az igazi, de egyrészt drága, másrészt a fene akarja karbantartani.
Igazából a trekking vonal is kihalhatna, elavult vackok, de drágák legalább. Tripla tányéros hajtás, nagypapa geó és túl vékony gumik sem a legmodernebb alkatrészek. Ezekre egy MTB is jó lenne, igaz nem mindre lehet sárvédőt tenni, amit a trekking biciklisek használnak (meg persze kitámasztó.) Na ezek helyett már van értelme gravelt venni.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #247888 üzenetére
Pedig tényleg felesleges kategória. A tripla hajtómű például tök fölösleges sok embernek, ha nagyon nem elég valakinek egy tányér előre, akkor egy dupla lánctányér bőven elég. De legalább cipeli a plusz súlyt az ember. Az első telót leírtuk, ezekből jön össze a 14-15 kilós tömeg. Szóval lassú, elavult, de állítólag mindenre jó. Ami papíron mindenre jó az általában semmire sem.
Másrészt a trekking helyett találták ki a fitness kategóriát és a gravelt később, ha tényleg nem fontos a terepjárási "képesség". Sokkal jobbak és könnyebb gépek. Persze itthon tudom, még valamiféle becsípődés a trekking.
-
Fall-N
veterán
Múltkor linkektem egy képet [kép] . Szemre belövöd középre a váltó felső görgőjének a fogát a láncszem közepére* (háttal állsz a váltónak). Ezt először csináld a középső lánctányérral, ha ott jó végig a váltás, akkor jónak kell lennie mindenhol. Én régen ellenőriztem a nagy tányéron is és csak aprót finomítottam rajta, ha kellett (már csak egy tányér van, így már nem kell). Ha hátul jól be van állítva a váltó, akkor ha nem kerszetbe áll a lánc, akkor szépen kell végig működnie. Nálam végig jól működik így egy tányérral. De így látatlanban is biztos, hogy feszíteni kell a bowdenen.
* Ha feszítesz (óra járásával megegyezően tekerés a állító csavart) a bowdenen (spanolás) akkor balra mozog a váltókanál és a görgő foga, ha eresztesz rajta (óra járásával ellentétes) akkor meg jobbra.
chubby2o6: Az a gumi sajnos kuka. Nekem még a leggagyibb Kenda (K80) sem imbolygott ennyire és mégis érezni lehett a 8-ast benne. Ez már 88-as. Az a bizonyos Kenda szövethibás volt, itt is valószínűleg szakadtak a szálak a szövetben.
Speedy007: Vágd le flexxel, azzal már amúgy sem tudsz mit kezdeni. A linkeket SunRace tényleg egytányéros, ahogy Hasaggymeg írta. Van tripla tányéros változata azt vedd meg. Mondjuk a helyedben kukáznám az egészet és vennék egy alap Altus integrált hajtóművet (14ezer Ft) + Shimano BB52 integrált monoblokk (5-7ezer Ft). Sokkal jobb lesz minden téren és ezerszer könnyebb szerelni. A legolcsóbb négyszög tengelyes hajtómű is 10ezer Ft, + a monoblokk 3-4 ezer Ft, így nem sokkal drágább akkor már az integrált.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #248017 üzenetére
Pedig pofonegyszerű. Az a baj, hogy nem találok normális képet, ahol még tudnám mutatni. De nem baj nemsokára úgyis átvezetékelem a váltót is, akkor csinálok képet. Ma megjött a Jagwire Sport piros bowdenház a fékekhez (azt kedden át is szerelem), a váltókar és váltóhoz meg a Shimano OT-SP41 piros bowdenház. Át fogom állítani a 7s-ről 8-ra az Altus váltót és a 7s fékváltó helyett felrakom az Altus váltókart (8s) + Alivio fékkart. Meg van itthon minden alkatrész, csak új kazetta kell 8s + lánc. Így lesz majd 1x8, ha már nem kapni Deore 9s váltókart. Mondjuk most nem csapkodja az Altus sem a láncot, így elég a városba.
-
Fall-N
veterán
Attól függ milyen feszesen van befűzve a bowden. Ha jól meg van feszítve, akkor nem sokat kell állítani. Én mindig új befűzésnél fogóval húzom amíg a csavarral rögzítem a a bowdent. Az állító csavar ne legyen tökig kicsavarva, maximum 1-2 teljes caavarás legyen benne különben nem tudsz állítani rajta. Ha lazán van befűzve, akkor sokat kell csavarni fölöslegesen.
Ne felülről nézd hanem oldalról és hátulról. A felső görgő pozíciója a lényeg, az vezeti meg a láncot. Ha jó a síkja, akkor jó lesz a váltás is. Egyébként fülre is ugyanúgy állítja be az ember, csak az esetleges. Ha hozzáér a lánc a felső görgő fogához, akkor hangos a lánc és ezen állít ugyanúgy az ember, hogy középen álljon, akkor halkan fut. Ha nehezen megy fel a nagy fogaskerékre, akkor laza, ha lassan vált le kicsire akkor túl feszes. Na ezeket lehet szemmel beállítani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Írtam még az előzőhöz. Fülre is be lehet állítani, csak tudni kell mikor milyen hang mit jelent. De ha csörög a lánc, akkor tuti valamelyik irányba nem jól áll a váltókanál síkja. Ha mellé lusta is a váltás, akkor laza a bowden. Szélsőséges esetben még vissza is tud váltani eggyel kisebb fogaskerékre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs