-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #248035 üzenetére
Ez is emberfüggő kinek melyik méretű hajtókar való. Nekem 170-es volt sokáig, majd most 175-öst vettem a Funnra és semmi negatív tapasztalat nem lett belőle, elsőre semmi nagy változást nem fedeztem fel. Elvileg nagyobb erőt ki lehet fejteni a nagyobb erőkar miatt. Pörgetés mellett nem tudom mennyit számít. Lassú trekkinges hajtásnál tényleg könnyebb hajtani.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #248045 üzenetére
Én nem éreztem meg, mondjuk egyszerre változott elől a 38T 36-ra és a 170 mm 175-re.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #248048 üzenetére
Nem az alu váz hibája. Kevés kenőanyag + túl erős nyomatékkal húzták rá. Pár szervizesnek mániája túl erősen túlhúzni a nagyobb alkatrészeket, pedig nem lazul le semmi, ha a nyomaték kb. 40 Nm. A kevés zsír miatt persze, hogy berohad, főleg ha ezer éve bent van a monoblokk. Egy-két évente érdemes kiszedni a monoblokkot kitakarítani a vázat, majd újra zsírozva visszatenni, ha a csapágyak jók. Attól még, hogy a monoblokk "gondozásmentes", érdemes az éves szerviznél ezt is megcsinálni, csak senki sem szokta.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #248055 üzenetére
A váz szerintem nem sérült, elég sokat kibír. Persze szemrevételezés nem árt. Az a hajtómű ha passzol láncvonalban, akkor jó lesz.
szinpláncsak: Tud róla, testbike.hu-n is írt. Írta, hogy nem akar integrált hajtóművet, de Octalink jobban passzol korhűségben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #248061 üzenetére
Ne arra értettem, hanem hogy a 38 fogas középső tányér helyett csak 36 fogas lett a NarrowWide.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #248064 üzenetére
Sérült középrész esetén vagy Loctite menetrögzítő (van erre specializált), amivel lehet ragasztani vagy olasz menetesre lehet vágatni, mert annak amúgy is nagyobb az átmérője. Mondjuk utóbbi nem tudom mennyire jó ötlet, mert integrált monoblokkot nem nagyon kapni olaszmenetes fajtában. Kár azért a Kross vázért.
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #248150 üzenetére
Az biztos, hogy nagyobbról kisebbre kevésbé finom a váltás, de ez érthető is. Felfelé kúszik a lánc, lefelé meg "dobja" a váltó a láncot. Ha elég gyors a váltás és pontos én nem foglalkoznék vele. Másrészt minél jobban keresztbe áll a lánc, annál erősebb ez az ugrás, meg minél kevesebb a fogszám annál könnyebb dolga van a váltónak is. Sokat számít a váltókar is, sőt fontosabb is a bowdenezéssel együtt. Hiába van például XT hátsó váltó, ha Deore vagy SLX a váltókar. Lemegy rögtön a váltás szintje a kar szintjére.
-
Fall-N
veterán
Az olajozás hiánya miatt ilyet nem produkál. Akkor csak lassabb lesz a váltás vagy extrém esetben nem megy fel a nagyobb fogaskerékre, de akkor már amúgy is nagyon hangosan fut a lánc.
Mint írtam sok tényezős a dolog. Így látatlanban nehéz megmondani. A bowdenezés és a váltókar milyen régi? A váltás minőségét ezek jobban befolyásolják. Főleg a váltókar, az adagolja a bowdent. Az olcsó csavarós marokváltóval például nem tud rángatni, mert amúgy is lassan húzza a bowdent.
Dark Achron: Amilyen elszabott árak vannak addig sajnos én is acélvázas biciklit veszek a gyerkőcnek. Egy alap acél 16"-os is már 70k, így használtan is legalább a fele. A Tescóban vett bicikli még könnyűnek számított (9 kg kábé), és ez is Clubcurddal 45e volt. Amilyen gyorsan kinövik ezeket a szerkentyűket biztos nem vennék karbont. Ezzel is elég könnyen tud tekerni, legalább erősödik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz BitRider #248198 üzenetére
Pedig ez a legjobb módszer. Minek pocsékolni az olajat és telibe folytatni? Csak a lánc görgőket kell olajozni a többi fölösleges és csak a koszt szedi. Letörölni is könnyebb.
Mondjuk nekem spray kiszerelés van, WD40 Specialist PTFE, így fölösleges fújni egyfolytában a flakont.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Túl feszes valószínűleg a bowden. Jó a kép rá is rajzoltam, amit eddig is írtam. Balra áll a láncszemen belül a felső görgője a váltónak. Addig csavard az állító csavart az óramutató járásával ellentétesen ameddig teljesen középre nem esik a görgő foga.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Keresztbe váltva nem állítunk semmit, mert amúgy sincs értelme, mert nem szabad úgy használni a hajtást. Én régen még a láncot sem úgy szabtam méretre (második legnagyobb fogaskerék és a nagy lánctányérra), mert fölöslegesen hosszú lesz a végeredmény. Ahogy írtam középső lánctányérral érdemes beállítani, a szervizesnek is úgy szokták amúgy. Ha a közepsőn szépen végigvált a váltó, akkor ha megfelelően vannak használva a lánctányérok a hátsó fokozatokkal, akkor nem lehet gond, mert elvileg akkor fut mindig jól a lánc, (azaz nem fut keresztben). Az nyilván belefér a középső lánctányérral, ha a két szélső fogaskerékkel kicsit nehezebben vált, mert ott már nem optimális a lánc állása és szintén nem annyira ajánlott úgy használni (általában a legnagyobbal fordul elő, legkisebbre könnyebb ledobni a láncot, csak hangosabban fut a lánc).
1x hajtásnál is ott a legrosszabb a hatékonyság, de ezeket a szélső fogaskerekeket ritkán használja az ember (optimális helyzetben). Sőt akármilyen jó a váltó van az úgynevezett backpedaling issue, amikor hátrafelé tekerve a láncot a legnagyobb fogaskeréken leugrik az eggyel kisebbre a lánc. Na ez menet közben nem a legjobb nyilván. Persze nem kell hátrafelé tekerni, de ez egy ismert hátránya az 1x hajtásnak. Nem minden hajtás kombinációnál jön elő, de simán előfordulhat felsőkategóriás váltó és kazetta esetén is.
Ami a legfontosabb milyen váltó ez pontosan és milyen váltókar? Nekem a Tourneyt sikerült pontosra beállítani, de egy kategóriával jobb Acera váltókarral és teflonos, köszörült, rozsdamentes bowdennel.
Ha rám hallgatsz váltsd le később legalább egy Aktusra. Sokkal jobb, mint a Tourney.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #248275 üzenetére
Na ezért nem szeretem az ilyen nem túl elterjedt megoldásokat. A legtöbb integrált hajtóműhöz elég egy sima 5-ös imbusz, a Shimanóhoz pluszban még az a csillag alakú biszbasz kell és ennyi. Hallottam már ilyen US szabványú szerszámról, elég szivás.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #248276 üzenetére
Én konyhai zsíroldót (Well done) is használtam egyszer, mert csak az volt itthon, semmi baja nem lett sem a láncnak sem a kazettának. De a mezei mosogatószer is tényleg jó és az általában van mindenkinek otthon. Agresszívabb szereket fölöslegesnek tartom. De az alkoholos tisztítók is jók, jól oldják a zsírt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #248283 üzenetére
Én ráfújtam, majd hagytam 5 percet állni rajta egy kis kefével leszedtem a koszt majd vízzel leöblítettem. Semmi baja nem lett a kazettának (Shimano HG50-9), ezen nikkeles bevonat van. Volt az előző kerekemen egy 9-es sor, azt takarítottam le vele, el akartam adni. Végül a kutyának sem kellett, így dísznek van valahol a polcon. Végülis a zománcot sem bántja a tűzhelyen, nem hiszem, hogy a nikkelt bántaná, vagy a karbid bevonatot (ez a fekete felületkezelés a soron).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Sztenn #248326 üzenetére
Úgy ahogy mondjátok. Ma is például mentünk az Aldiba venni amit kell, végig bicikliút vezet a főútvonallal párhuzamosan és van külön járda is, ami elég széles. Az idióták persze, hogy a keskeny bicikliúton tolták a babakocsit. De sok marha van a városban amúgy is. A Súgó (folyó) partján is van egy töltés, ahol a bicikliút van és alul a partoldalon a gyalogosoknak van út, de mindig vannak marhák, akik a bicikliút közepén mennek gyökkettővel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #248451 üzenetére
Dehogyis. Én is a KMC patentszemet kézzel ki tudom oldani. Öszerakásnál is csak széthúzom és pattan is össze.
-
Fall-N
veterán
Biztos vagy te benne? Kicsit kopott a külső része, de van ott bőven beljebb
ricniborda, ami felfekszik a tengelyvégre. De egyszerű, fogd meg a hajtás oldali hajtókart és ragadd meg, majd mozgasd a bal oldalit. Ha ott egy picit is mocorog, akkor tényleg ki van kopva, de nem hinném. Az a baj, hogy a fém váz az vezeti a hangokat, így lehet hogy szimplán csak a nyeregcső vagy a kormánycsapágy vagy bármi más kattog. Például fellazult küllő is tud simán kattogni vagy bármi más.A monoblokk elég erősen rá lett húzva?
Más: Átbowdeneztem a fékeket (egyelőre, a váltó is át lesz) a piros Jagwire házzal és a mecha tárcsafék csavarját meghúztam nyomatékkulccsal. Mivel fordított menetes, így ki is tudtam próbálni, így mindkét oldalra működik a BBB TorqueSet. Így tényleg megérte az árát. Csak sajnos a BBB elég bénán adja meg az adatokat mindennél, így nekem nem volt egyértelmű, hogy kétoldalú vagy csak szimplán balra hajtva működik a kilincsmű.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ha megmozgatod érezhetően mozog? Megfelelő nyomatékkal húztad meg a csavarokat? A hajtómű csavar is meg van húzva rendesen? Csodálkoznék hogyha kellően meghúzva mindent az adna ki hangot. Még a legócskább Tourney (4szögtengelyes) hajtóművem sem adott ki hangot, pedig tapostam rendesen.
Facebookon volt egy emberke aki az integráltat nem húzta össze eléggé a csillag csavarral és csodálkozott, hogy kotyog. Másik meg rábikázta és nem forgott.
Ettől függetlenül "nyugodj meg" ezer más dolog is mozoghat. Keress vissza leírtuk miket kell átnézni, meghúzni, hogy kizárd a dolgokat.
Most voltam tekerni, ki kellett próbálni az újravezetékelés miatt is (még boltba kellett menni). Érezhetően jobb a váltó és a fék is az új bowdenházakkal (pedig csak kábé 1 éves volt az Acor). Az Acor hosszanti szálas helyett a Jagwire Sport csak spirális, mégis ugyanúgy bika a fékerő. A Shimano SP41-es (Optislick) is tök jól teszi a dolgát, pedig huzalt nem cseréltem. Úgyhogy tényleg nem csak a név miatt jó a Jagwire. Új bowdenház végeket is vettem, tisztára szétcseszerinzette a hosszanti szál a kupakokat.
Na megyek is tekerni, itt van vagy 25°.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #248508 üzenetére
Slime nekem nem vált be. Vegyél normális tubeless defektgátlót, ezerszer többet ér. Vittoria például jó vagy a Joe's No Flat. A nevével ellentétben lehet belsőbe is tölteni.
Slime-mal vegyesek a tapasztalatok, nekem például két hónap alatt teljesen felszívódott, de annyi volt benne, hogyha fújtam a kereket, akkor köpje ki a cuccot. Lehet sokat állt a boltba és megszívtam, de asszony is ugyanúgy kapott szúrásos defektet mellette.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #248495 üzenetére
A-Headhez két féle ipari csapágy van, az egyik 45°-os letörésű a másik meg 30°. Egyszerűbb és érdemesebb először komplett új ipari csapágyas kormánycsapágyat venni és beszerelés előtt lefotózni a csapágyakon a feliratokat. Később elég lesz csak csapágyakat venni a kép alapján. [link] A cikk második fele pont erről ír.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
Emlegettétek a kormánycsapágyat és közben észre vettem, hogy teljesen tönkrement az enyém. Egyszerű Acor cartridge csapágyas volt, ma vettem egy XLC HS-102-t, ez iparis. "Olcsón" vettem, 15900 Ft volt, a neten 18-22ezer Ft. Majd csak célszerszám nélkül kell kiműteni a csapágycsészéket és beütni majd az újat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #248645 üzenetére
Nem akarlak ilyesztgetni, de így kép alapján, mintha a váltófül és ezzel együtt a váltó kanala, mintha befelé ferdülne. A váz síkjához a váltótartó-fül is látszik, hogy kicsit befelé áll.
Ma nekem sem kellett csengő, úgy csilingel a kormány csapágya.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #248690 üzenetére
Nekem meg volt egy furcsa hang pár napja a biciklin, a kormánycsapágyon kívül. Azt ma kicseréltem, patika. Viszont az új Jagwire fékkábel nem olyan merev, mint az Acor hosszanti volt és a felsőcső alján ahol fut, nekiütődik a vázhoz. Ez adott egy fura fémes hangot. Most ideiglenesen raktam oda egy szilikon bowdenház védőt. Sajnos a váz tervezésekor nem figyeltek arra, hogy ne csak két ponton legyen rögzített a bowdenház, így a felsőcső közepére rakok majd egy öntapadós bowdenház rögzítő szemet. A legtöbb váznál 3 ponton van ez a szem.
Kormánycsapágy csere:
Akinek nincs célszerszám otthon az számoljon vele, hogy egyes részeket nagyon szivás megcsinálni célszerszám nélkül. Csapágyprés nincs itthon, az nem is kell (karbonnál kötelező, nem szabad ütni!). Kiütni is könnyű a csészéket. Beütni csak egy faléc kell + gumikalapács. Ha valaki nem béna akkor könnyű beütni egyenesen. Az ipari csapággyal semmi teendő, így eddig könnyű munka.Viszont a szoporoller a villa nyakán lévő központosító gyűrű levétele és az új frakása hatalmas szívás. Erre van egy egyszerű, nem is drága célszerszám, ami persze nincs itthon. Csavarhúzóval leütögetni és az újat felkoccantani rohadt lassú. Felrakni jó lett volna egy cső ami átmérőben nagyobb, mint az 1 1/8"-os cső. Így lett a negyed órás történetből jó két órás dolog.
-
Fall-N
veterán
Ha menetes és jól meg van húzva a monoblokk, akkor ki is zárhatod. Esetleg az integrált hajtómű tud mocorogni, ha nincs rendesen összehúzva. A lánctányérok csavarjai rendesen meg vannak húzva? Lehet ilyen apró dolog, ami mocorog.
Ahogy írtam, engem a bowdenház csapódása viccelt meg.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #248859 üzenetére
Pedig ahogy írták előttem, egyáltalán nem egészséges a lassú 40-50 rpm. Ez mind a combizmot és az ízületet terheli. Nagyobb pedálfordulatnál sokkal kevésbé veszi ezeket igénybe. Természetesen meg kell szokni a keringésnek, az elején nehéz így tekerni. Régen én is lassú, trekkinges tempóban tekertem, főleg a nagy 48T tányérral (így haladtam is, ha az rpm kevés is volt).
Direkt rákényszerítettem magam, hogy ne így legyen, így szándékosan 36T egytányéros hajtás van, így ha nem pörgetek, akkor nem is haladok. Így a 80-90 rpm között van meg a 28-30 km/h (26"-os kérek). Évek óta van CAD szenzor, így látom is ha nem megfelelően tekerek. Hosszabb távon persze az ember van amikor lassul, de igyekszem tartani a fordulatot.
Előnye volt az izomból tekerésnek, könnyen feltekerek az emelkedőn. Főleg, hogy régen SS volt a bicikli.
Wombath: Szép felhozatal! Nincs is jobb egy ilyen legónál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Wombath #248861 üzenetére
Most látom ZTTO agyakat fogsz fűzni a kerekekbe. Majd írd meg hogyan válnak be. Kormánycsapágy nem a legjobb a márkától (1 év után rág). Testbike ismerős azt letesztelte.
fulton: Bár szeretek szerelni, van amit utálok én is megcsinálni. Pont ilyen volt a kormánycsapágy szerelés. Ha lenne célszerszám, akkor egyszerű, de pár évente szerelni kicsit luxus lenne megvenni. Pedig igyekszem az összes szerszámot tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #248875 üzenetére
Menetes szár + alátét nekem is van itthon, de gyorsabb beütni falécet ráfektetve. Csészéket is ki lehet könnyen ütni, váltott irányból megvan pár ütésből, de jó cucc az a kiütő. Én egy régi acél kitámasztót használok, van rajta gumi vég, így nem sérti a vázat.
Én ezekre gondoltam, amit nem lehet pótolni és szívás nélkülük:
- villanyak alsó kónusz lehúzó: [link]
- alsó kónusz ráütő szerszám: [link]Persze létezik olyan ipari csapágyas kormánycsapágy ahol nincs alsó kónusz (inkább jelen esetben központosító gyűrű az), meg van vágott fajta is, az főleg karbon villáknál van. Azt le lehet kézzel pattintani. Persze nem ilyet adtak az XLC-nél.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #248892 üzenetére
Na ez nem jutott eszembe. Az alsó csészét tényleg rárakhattam volna és azt lehetett volna ütögetni kalapáccsal.
-
Fall-N
veterán
Na ennek örülök. Egyébként a legegyszerűbb tényleg szétszedi a bicikli fő mozgó részeit és újra felszerelni, meghúzni az ajánlott nyomatékkal. A tisztítás, újrazsírozás meg egyértelműen jót tesz. Évente amúgy is érdemes ezt megejteni.
Karbon vázzal nincs tapasztalatom, de ha egy anyag merev, akkor vezeti is a hangot. Csak más hangot ad egy alu váz, az csilingel és más hangot a karbon. Én nem lepődök meg már, egy sima spirális bowdenház is nekem olyan hangos csilingelő hangot adott, mintha szét akart volna esni valami rajta. Ma vettem az öntapadós bowdenház -szemet [link] és a C alakú bepattintós műanyag közé raktam egy szilikon védőt [link] , most mereven áll.
Szerk.: Az lemaradt, hogy ráadásul két szerelő sem jött rá mitől jött a hang. Én jöttem rá.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #249009 üzenetére
Egy baj van a karbon kormánnyal, bár lehet hülyeség. Azt mondják bizonyos időközönként (több tízezer kilométer vagy X év után) cserélni kell, mert megeszi a sok rezgés és menet közben el tud törni.
Erről van valakinek gyakorlati tapasztalata? Állítólag a nyeregcső és többi alkatrész is ilyen a vázon kívül.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #249010 üzenetére
Én úgy szervizelném a helyedben, hogy vennék két ipari csapágyas agyat és átfűzetném. Később csak a csapágyakat kell kicserélni, ha tönkremennek. Olyat érdemes venni a hátsó agynál, aminek a kazettás része és ipari csapágyas. Időnként persze érdemes szétszedi az ipari csapágyasat is, de ott csak újra kell zsírozni a csapágy körül, hogy felfogja a koszt és ezzel meghosszabbítod az élettartamát. Kónusz beállítás ott nincs, eggyel kevesebb szívás.
Én is ezt fogom tenni ha tönkremennek.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #249053 üzenetére
Normális tengely kell, nem paszta, meg egyéb csodák. Nekem egy a2z Cro-Mo gyorsszáram van és egyszer kellett berakni a helyére azóta sincs semmi baj vele. Pedig ritka szarok az utak itt a városban, a gyolyóskosaras kormánycsapágy is attól ment tönkre.
Ha mindenáron lelazul, akkor meg imbuszcsavarost kell venni és összehúzni azt. Ha az sem, új bicikliváz és villa átütőtengellyel. Egyébként azt szokták mondani, hogy akkor megfelelő az erő amivel össze van húzva, ha a tenyéren nyomot hagy a gyorszár fogantyúja.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #249062 üzenetére
Én is erre gondoltam, régi cikkeket olvastam BikeMagon, így lehet már nem aktuális. Viszont Enduro és DH bicikliknél írták, ott több az ütés, más a terhelés. Viszont most belegondolva alu kormánynál előbb el tudom képzelni, hogy törik emiatt.
fulton: Jó az átütőtengely, de csak emiatt nem vennék új biciklit vagy vázat. Viszont ha valaki tervez venni, akkor egyértelműen érdemes már úgy venni. A tapered villa is olyan dolog, hogy simán elég erős a sima A-Head is, mégis gyorsan elterjedt. Viszont a kompatibilitás miatt nehéz találni olyan villát, amelyik nem tapered, mert visszafelé kompatibilis, csak másik csapágy kell alulra.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #249060 üzenetére
Kezdenek asszimetrikusra kopni, de még bőven lehet használni ezeket. Ha teljesen tűhegyesek lesznek akkor cserések. Persze azt nem érdemes megvárni, mert a láncot jobban koptatja akkor már a kazettával együtt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #249067 üzenetére
Összefügg. Ha kopott a lánctányér, akkor jobban kopik a lánc is, az meg viszi magával a fogaskoszorút. Nem véletlenül nem szabad 0,7-nél jobban kopatni a láncot. Oda vissza igaz a dolog. Régi acél lánctányéros hajtóműnél ez nem volt annyira lényeges, mert az jól bírja, sokkal jobban mint az alu.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #249082 üzenetére
Fordítva írtam. Tapered nyakú telót nem tudsz betenni sima 1 1/8"-os vázba, mert be se fér. Nyilván a tapered nyakú vázban elfér adapterrel a végig azonos méretű villanyak. De létezik olyan alsó csapágy ami nagyobb átmérőjű és leszűkít 1,5"-ról 1,125"-ra, az jobb és erősebb megoldás, mint egy sima alsó kónusz.
Ez azért lényeges, mert jobb villát nagyrészt tapered nyakkal gyártják, így régi vázban nem lehet használni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Egy idő után megszokod. Mióta pörgetek azóta edzetebb lettem, így egyrészt nagyobb távolságot bírok (csak idő kéne több) meg az alap hajtás felállás kezd könnyű lenni. Általában első 36T hátul 14T-n szoktam pörgetni, ha lejtőn megyek akkor 12T hátul. A kazetta kiosztása jelenleg 1x7-en (12-14-16-18-21-24-28), de hamarosan átállítom a váltót 7s-ről 8s-re és egy SunRace kazettát néztem, ami 11-12-14-16-18-21-24-28 kiosztású, így jobban tudom a 12-t használni, mert nem a legszélső lesz az 1x hajtásnál. Átmenetileg még ott lesz a 11T. Városba ez tökéletes lesz még emelkedőre is, ott maximum a 18T-t használom, azzal felmegyek simán.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #249347 üzenetére
Nálam már az is "fura", hogy a boltba majdnem már beviszi a biciklit. Hát én is boltban dolgozók, ha ilyet látnék, vágnám is kifelé.
Vagy előre meg kell venni az ellátmányt vagy máshogy megoldani. De amúgy tényleg túl van ez (is) bonyolítva. Nem lehet mindenre felkészülni és nem lehet minden ideális.
Például mentem egy közepesen gyors kört ma délelőtt (felét rögzítettem csak, mert bementem a Lidlbe a féktisztító spray-ért, belsőért, meg a kerékpáros kesztyűért) és majd végig szembeszél volt. Nem nagyon izgatott, ezt nem lehet szabályozni. Beszerző kor volt, meg is jelöltem Stravan commuternek. Azért szerencsére egy ~20 km/h átlag kijött a szél ellenére. Csak a visszafelé utat rögzítettem.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #249369 üzenetére
Rakjatok oda szilikon védőt vagy szivacsot. Hosszabb távon nem tesz jót ha szétkopik a váz miatt. Sajnos ez a rejtett bowdenezés egyik hátránya. Ha nem jól tervezik meg ezeket a be- és kimeneti lyukakat akkor szétdörzsöli a fekcsövet vagy váltóbowdent.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #249385 üzenetére
Itt ilyen apró, fekete muslincaszerű kis bogarak vannak. Rohadt idegesítőek, szemüveg nélkül nem is lehet tekerni. Másik baj, hogy a város egy részén tele van a "májusfa" (nyárfa) szálló pihélyével. Tegnap tök durva volt ahogy fújta a szél, úgy nézett ki mintha havazna.
Itt a Duna és a Sugó folyók partján rengeteg ilyen fa van, mert hamar megnő és az ártérbe telepítette a vízügy (génmódosított fák, ezért gyorsan megnőttek).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #249401 üzenetére
Sajnos kell egy baromi nehéz, használható zár, ha commuterkedés a cél. Ezért írtam, hogy érdemesebb akkor vinni inkább kaját, az még mindig könnyebb, mint egy fél - egy kilós zár. 😀 De amúgy is ha tekerés a cél, akkor elég valamin energiaszelet, műuli, nem kakaós csigát kell vinni meg Fornettit.
Itt ha valaki betolná a bicikijét, akkor csesznék is kifelé. Azért megnézném például ha Lidl vagy Aldi boltba valaki így beállítana. Szerintem a biztonsági őr "üdvözölné".
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen