-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #239873 üzenetére
elég draszikus dolgot csináltam, egy az egyben leengedtem a kormányt ameddig tudtam, ütközésig. ez további 2-3 cm jelent. Tudjátok mi az érdekes, hogy teljesen tetszik ez a póz. Olyan fittebnek érzem a poziciót a bringán, kérdés hosszabb távon milyen lesz, derék, kar stb... egyelőre így hagyom, kísérletezés folyik. De nem olyan ördögtől való ez mint korábban gondoltam, csak ugye sose próbáltam ennyire lent. Most mentem vele egy rövidet és teszett, olyan kis "vad", mintha jobban "esne" a tekerés vele...
a nyerget fentebb engedtem pár napja, elég érdekes beállítani, ugyanis ami bal oldalt jó az jobb oldalt már sok. A jobb lábam tekerés közben rendszeresen elmozdult, elemelkedett, ezek szerint sok volt, a bal nem, csak a jobb, így ment lentebb most a nyereg, most jónak érzem amit sikerült beállítani kopkopkop
Megint megmértem falnál a belső lábhosszt: 92.3 cm többszöri mérésre is.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #239920 üzenetére
+1, pont erre jutottam én is. Nem kapartam ki soha a beleszáradt tejet, de mértem le már külsőt újan, majd lemértem elkopva, nagyon sok beleszáradt tejjel és nem igazán volt különbség súlyban. Persze ez monti gumira igaz, outin valszeg nem veszít annyi súlyt a kopással.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #239972 üzenetére
Szerintem a rámcáfolós lámpák nem a háromezres kategóriából voltak . Én sem vennék 3-400 eurós lámpát, ha villával forgatnám a padláson a pénzt, akkor sem. Amit linkeltem, az sem neves márka sokért, de tudja azt, amit leírtak róla. Rám aztán éppen nem mondhatja senki, hogy kínaihater lennék , de van az az árszint, ami alá nem megyek, mert azoknál általában az alacsony ár összhangban van a minőséggel.
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #239975 üzenetére
Semmi gáz
Ezt [link] linkeltem, de mostmár én sem tudom eldönteni, mennyibe kerül . Bármelyik csomagot választom ki, mindre 7196,41 Ft-ot ír . Én még tavaly vettem ilyet, de kértem vele konzolt ( amit nem használok, jobb a Brytoné ), meg távirányítót is ( amit egyszer kipróbáltam, azóta a szekrényben van , és ott is marad, pedig frankón műxik ), akkor volt 12e asszem. -
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #239997 üzenetére
Tudom én, hogy nagyon hasznos a futás, meg igazából a legegyszerűbb módja a sportolásnak, de nekem nem ment soha. Egy labda után elszaladgálok, legalábbis addig, amíg bírom , de "csak úgy" futni...Az nem megy . Lakótelepen lakom, itt csak aszfalt van, nem is bírná a térdem sem, meg hát csodák nincsenek. Elmúltam 55, '82 óta dohányzom, a bringa is azért kell, hogy ne hízzam halálra magam, de nincsenek illúzióim, tudom, hogy mindig is mugli leszek
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #240005 üzenetére
Ja, egy olyannak mely bár annyiba kerül, hogy kvázi megduplázza a kerékpár árát, de azért nem biztos olyan strapabíró is mint a DT?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #240005 üzenetére
Nekem bőven jó lenne 10 kilóval is, S-esben, szebb színben
#240007 Hasaggymeg: az a DT 1900g, már ha ez egy 1900-as kerékszett, de lehet fűzve van valami Shimano agyakkal, akkor meg valszeg van 2 kiló is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #240005 üzenetére
Jó hosszú kormányszár van rajta, jó lusta lehet a kormányzás. Csere egy 35 mm-esre és rögtön jobban festene.
Egyébként én is ebben a cipőben járok, mert kicsit hosszú a 90 mm-es szár, hiába jó a -17°-os szög. Több helyen megnéztem, de nem nagyon találtam hasonló +/- 17°-osat, ami kábé maximum 45-50 mm hosszú. Most a DH szárakat nézem azok rövidebbek, lehet abból lesz rendelés.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #240020 üzenetére
Nem értek hozzá, de elvileg az ammónia('s tej) oldja az alumíniumot. Ami addig nem gond, amíg csak a szalaggal, a gumival és a felni festékével érintkezik. De ha átszakad a szalag, akkor elkezdi csámcsogni a nyers alu dolgokat, és kikönnyíti a felnit, vagy megeszi a küllőanyát. [link]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #240174 üzenetére
Szerintem minden bringás cipőből nagyobb kell legalább egy számmal, mint utcaiból. Nekem utcaiból 41-es kell, az FLR-ből is akkorát vettem először, de hólygosra törte a lábam, a 42-es jó lett. A NW Corsair 42-es, az is jó. A Mavic Cruise 42,2/3-os, ebbe belefér egy vékony meg egy vastag zokni, ez a "téli" cipőm ( +kamásli ). Szerintem nyugodtan vegyél ( legalább ) egy számmal nagyobbat.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #240265 üzenetére
Mit lovaglok? meggondoltam mielőtt belevágtam, van elképzelésem mit várok tőle és mit nem szeretnék.
Leírtam pár helyzetet amit nyilván számításba veszek.
Nem baj az ha tisztán látja a különbséget a pedálok közt az ember.
(már este megrendeltem a pedált)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #240314 üzenetére
Ja, csak nem én!...valami váltó fétisben szenvedhetek, mert az autónál is azt mondják, hogy annyit váltok mint egy versenyző (nem, azért olyan jól messze nem vezetek mint amazok ), bringánál meg kábé mint az autónál csak 12 sebességet (bár 1 felül és kettő alul alig van használva, tehát leginkább 9 sebességet, de azokat) folyamatosan, így én nem annyira a nyomatékot és csapásszámot változtatgatom, hanem a sebességeket, kanyarban, kis emelkedőn, mindenhol.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #240257 üzenetére
Az a baj, hogy egy olcsóbb alap gravel ugyanúgy nehéz, mint egy hasonló árú monti. Könnyű MTB meg még mindig előnyösebb, mert mindenhol elmegy. A koskormány terepen mennyire előnyös azt mindenki döntse el. Én városban jobban el tudom képzelni a gravelt, mert szélesebb a gumi, így szar úton komfortosabb. Csak a divat sok mindent felülír.
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #240395 üzenetére
A csillapítás/lukacsos cső (vagy mi, motion damper) tört szét haveromnak, amikor nem volt olyan ügyes, és ment pár lefelét lezárva a Rebával.
Az alapkérdésre válaszolva: aszfalt az lockolva, eleve montin a gumi még 3 baron is bőven csillapít, ha akkora kátyút kap, akkor max kiveri a kezedből a kormányt. Én a csodálatos kockaköves belvárosi utakon szoktam csak kilőni. Meg a Balaton-körút ÉK-i csücskében.
Amúúúgy helyes beállítás és megfelelő hajtási technika esetén aszfalton nem mozdul bele a nyitott teló sem (nem kiállva tekerésnél, csípőből tekersz, törzs nem mozog, karok lazák).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #240549 üzenetére
Jó viccet félre téve (mármint ezt a sebességmániám ), valamit szerintem fog használni, a gumi és a hajtás...talán benne lesz egy 1-2 ííí 3km/h javulás is adott részeken abban a 20-30 - 50- 100 -1000 kmben (ha jól feltételeztem a dolgokat). Hasonló szél viszonyok közt persze. Na meg erőnlét legutóbb mentem egy 70km távot, de az annyira nyögve nyelős volt, még a lábam a pedálon is idétlen volt.. ment kifele "lúdtalpba" csúszott le.. állandóan igazgattam..eh. Pulzust nem bírtam tolni.. szóval egyértelmű jel hogy "pihi pár nap".
Igazság szerint úgy voltam mindig piszkálta a fantáziám milyen lehet egy gp5000 kaliberű külsővel menni, illetve most már ez a pedálozás kezdett zavarni ezért vágtam bele (és hajtás élmény javulást várok tőle).[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #240553 üzenetére
Egyébként valahol el kell kezdeni alapon ugye, berendeltem ezt a "mondjuk úgy" legolcsóbb, járható cipőt ami ráadásul click'r hez van. Utcában 46-ost hordok, vettem 47est. Majd meg látjuk. De hogy egy kicsit a napokban beleástam magam, ennek a talp merevsége 2! Namost a stoplit nem lehet csak fixen felrakni! tehát nem lehet finomhangolni. Van két poziciója és go. (így elq*ni a cipőt a siminek, ettől kicsit tartok nem e lesz "Hiány" beállíthatóság szempontjából) lehet lesz annyi holt játék a pedálon bekapcsolva hogy ezt ellensúlyozza .
Nw amit próbáltam mtb-s (4 es talp merevség - teljesen jó volt járni), az van hogy szerintem az nyáron melegben, q meleg lenne.
Én eddig ilyen kis vékony full szellőző cipőben tekertem és imádtam. Sose izzadt a lábam benne. Ezt néztem még ki: Shimano EX3 (4es talpmerevség) (erről viszont nem is lehet még olvasni sem annyira új). Ez egy nagyon jó szellőző cipőnek fest (olyasmi mint amit én használtam), és a stoplija is finomhangolható. Mibe másztam én bele ...
Az utcai cipőben azt tudom hogy nagyon nem jó tartósan, "szabályosan" tekerni.
A többi keményebb talpú cipővel meg az a bajom, hogy tényleg inkább tekerésre való már sem mint +ba járni benne az meg nekem nem kell.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #240782 üzenetére
Pedig az Izzo anno amikor megjelent, pont a mászóképessége miatt volt nagy szenzáció (trailokhoz képest), ha jól rémlik Toobee is ezért vette. Persze a tesztekben a 12 kilós csúcsgép mászóképességét dicsérték szénné. Annyira híres lett erről az Izzo, hogy végül downcountryt is csináltak belőle 120mm rugóúttal, 11.4kg súllyal. Persze tapasztalatom az nincs vele, csak elolvastam 3-4 tesztet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #240801 üzenetére
Ezek mugliknak valók...itt magunk között bevallhatjuk, hogy mind azok vagyunk, kint, a sok talpközéppel és 45-ös csapásszámmal tekerő vérmugli között természetesen már mi vagyunk a félvarázslók.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #240814 üzenetére
A többség lejtőzni szeret, ebben igazat adok, de sokan vannak, akik mászni jobban szeretnek, köztük én is. Xc eredetileg valóban versenygép, de ez nem azt jelenti, hogy csak versenyen lehet használni és a robbanékonyság, jó mászóképesség ugyanúgy lehet fun, ahogy azt is lehet szeretni, ha nem old meg annyit a gép, hanem neked is jobban meg kell dolgoznod terepen. Szal trail biztos jó, de nem lehet általánosítani, hogy mindenkinek jobb, mint az xc. Most ez olyan, mintha én hardtailos xc-sként azt mondanám, hogy merevseggűt mindenkinek, mert az a legjobb bringa! Terep és ízlés függő, meg persze pénztárcáé. Hiába temetik sokan az xc kategóriát évek óta, újra meg újra "feltámad" és trendibb, mint valaha.
Azért ha jól rémlik neked is elég jó a tempód nyáron, szerintem simán indulhatnál versenyen .#240818 Hasaggymeg: félreérted, dropper és fully ellenére is könnyebb, robbanékonyabb, közvetlenebb lesz mindíg egy xc, mint egy trail, ami az xc-k mellett gyakran olyan, mint egy tank, minden vaskosabb rajta, más a geo, jobban el van tolva lejtőzés fele. Mert itt most ugy-e nem arról vitázunk, hogy fully vs merevseggű, hanem arról, hogy átlagembernek (szerintem nem minden esetben) jobb egy trail, mint egy xc. Főleg, hogy manapság az xc-k már egyre jobbak lefelé is, miközben továbbra is könnyebbek és jól másznak. De amúgy mintha pont tőled is olvastam olyan összehasonlítást, hogy az xc zerge, vagy valamilyen hegyi kecskéhez hasonlítottad, a trail-enduro kategóriákat meg valami testesebb állathoz . Most meg azt mondod, hogy, ha egyszerűen lehetne karbantartani, már DH gépet hajtanál?
Más, 3 nap különbség:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #240864 üzenetére
& andrisbandi & bardi & RexpecT: na erre nem számítottam, azt hittem csak a Scott doppere volt gagyi. Nem tudom megszoknám-e valaha, nekem teljesen megölte az élményt, ahogy a vázban zörgő bovdenek is, pedig halláskárosult vagyok . Ha valami zörög, kotyog, kattog, attól teljesen kivagyok, általában addig tekerni sem megyek, amíg meg nem oldom az ilyen problémákat. Anno az első kerékcsapágy is amikor picit elkezdett rágni, azonnal megfordultam, rendeltem új csapágyat, megvártam amíg megérkezett, kicseréltem. Emiatt ha jól emlékszek több, mint egy hét tekerés kimaradt, mert nagyon zavart. Van haverom, akinek elöl-hátul annyira rágtak a csapágyak, hogy durván berezonált tőle az egész váz és őt nem zavarta, úgy hajtotta két évig .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #240919 üzenetére
A Spark az xc, a Spark Tuned meg downcountry nem? Ok a Scott trail kategóriába sorolja a Tuned verziót, ahogy a Canyon is a Lux Trail-t, de ezek xc vázra épített 10mm-vel hosszabb rugóutas gépek = downcountryk. A Neuron meg már 140mm-nél tart. De amúgy egyetértek, kissé eltúloztam, nem haltak ki a 120-130mm trailok, hisz az Izzo is idetartozik, de manapság egy frissen bemutatott trail gép már általában 140-150mm rugóutas nem? Aztán persze kitudja mit hoz a jövő, pár éve még a downcountrykra sem számítottunk.
#240920 Maximum1: szerintem ez egy klasszikus trail, de gondolom régi modell. A downcountryk xc vázra épített 120-130mm rugóutas könnyű gépek. Pl. a Scott Sparkból a Tuned és 130mm verziók, a Canyon Luxból a Trail verzió, a Specialized Epic-ből az EVO verzió és így tovább. Újabban már gyakran az xc-k is 120-130mm telót kapnak 34-es becsúszókkal és progresszív geóval, ami már átveszi a downcountryk szerepét is, így gondolom idővel a két "kategória" összemosódik.
Belépő downcountry pl: Scott Spark 970, 960.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #240923 üzenetére
"Versenypalyan egyiket sem fogod latni"
Nino, Kati és a Scott csapat, meg lassan szinte mindenki más (lásd Jenny Rissveds Ibis Exie bringája stb) worlc cup xc-ken 120mm rugóutas Spark gépekkel nyomul, 2.4" gumikkal. Igen, ez régen trail kategória volt és xc-n bűnnek számított, de miért is? Mert egy trail minimum 3 kilóval nehezebb volt. Ma meg egy 120mm rugóutas xc is befér gyakran 10kg alá és a geók is egyre jobbak, így már nem bűn a rugóút, mert úgy lettek jobbak lefelé, hogy a mászóképesség, súly elvileg nem csorbult.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz MPowerPH #240923 üzenetére
Teljesen megváltoztak a World Cup pályák, tele vannak sziklakertekkel meg letörésekkel.
Nézd meg Van der Poel min esett el Tokio-ban. 5-10 éve nem ez volt az XC, mint ma. -
fulton
addikt
válasz MPowerPH #240981 üzenetére
Mindig úgy megyek h ranézek a széliranyra, hogy ne szembeszél legyen lehetőleg javarészt me a f* van kedve ... de olyan am sincs h mindig hátszeled legyen egesz út alatt. Szoval az eredmények e szempontból relevansak nekem..korabban is igy mentem meg azelőtt is.
Komfortosan mentem semmi vas is das korabbi kenyelmi szintemhez kepest. Az első szegmensben 2 km utan volt h odaleptem tenyleg neki de utána pihentem is gurulva.. a varosban.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #241014 üzenetére
rengeteget számít am igen. Van amikor az ember egyszerűen nem bír menni, kedve sincs, és csak akkor derül ki számára 100% mikor már úton van. Nekem is van ilyen. Indulásnál bizonytalan vagyok, de csak elindulok aztán rájövök mégsem volt a legjobb ötlet. Ilyenkor beletörődöm és elengedem egy light-os pörgetésre a dolgot. Olyan is volt vissza fordultam, vagy alig vártam hazaérjek Ezekre is figyelni kell. Most azért is hagytam ki 1 hetet, mert legutóbb igaz fájt a combom éreztem hogy pihi kell, de csak bevállaltam még a 80km-t(út alatt már úgy voltam most 1 hetet tartok, am tekerés alatt nem volt kifejezett fájdalmam, csak nem ment úgy), előtte nap 75 km..akkor 5 nap egymás után mentem sok volt + úsztam is.
A szembe szelet gyűlölöm, olyan érzés mintha kárba menne minden befektetett energiám, oda kedv is, megyek mint valami nyomoronc erőlködve hangzavarba !!! (borzalmas) . Nem lehet teljesen elkerülni az út szakaszain, de lehetőség szerint inkább kevesebb legyen mint több. Vagy szélcsendesebb idő akkor mind1. Így minden tekerés előtt ránézek most télen , és aszerint döntök merre indulok el. (+ kimegyek az útra megnézni milyen az állapot, milyen a szél.. ha nagyon durva nem is megyek)
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #241018 üzenetére
Eljön annak is az ideje. Most nagyon meg vagyok elégedve.
áh szobában nem tudnám elképzelni magam - ez nem arról szól hogy edzek, hanem az élményről, arról hogy a szabadban tekersz, kikapcsolódsz, kiengeded a gőzt, érzed a levegőt a környezetet, a változást...az edzettség csak hozama ennek, de nem az motivál. Szeretem ahogy van ezt az egészet ott kint. Am nagyon jó élmény volt ilyen tempóval haladni az a menethang áh<3 és ahogy ránéztem az órára..., ez nekem esszencia úgy érzem.
(legközelebb megnézem ezt a beállok 140 átlag pulzusra mint sokszor csináltam és úgy mit ad, felkeltettétek az érdeklődésem rá, kíváncsi vagyok lesz e változás egy hosszabb úton) -
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #241031 üzenetére
Na király.
"a fejlampa pedig okafogyott lett" - erre számítottamHasaggymeg: [link] , budgetlightforumon asszem két komoly review is van. Összehasonlítás kedvéért Exposure árak . A ledet gyakran egy az egyben ugyazaz a gyártó szállítja.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest