-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #214285 üzenetére
akkor még nem lehetett, meg ennyiből én egy komplett agyszettet veszek
kenés: én biztos túlkenem, de ha meg nem csinálom, akkor elfelejtem. Szóval így 30-60 km-enként jut egy squirt. Ha meg kimarad, akkor hangosabb lesz. Cserébe így gyűlik a gyurma.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214308 üzenetére
Nekem amikor szervizeltek dt agyakat mindig mondták, hogy örökélet plusz egy nap. Egyszerű az egész felépítés, és kiváló az alkatrész ellátás, bármit lehet benne cserélni, ha kéne. Volt már 370-es agyam és most is van.
370-es agyból két féle van. A régebbiek kalapácsos reteszelésűek (3 pawl) talán 2021 első félévig így gyártották, amit egyébként szinte mindenki más is használ mint reteszelései módszer, illetve az új 370-es agyak már star rachet-es (akár a 350, 240, 180) csak alapból 18 reteszeléssel. Ha valaki nem triálos, akkor ez még előny is, mert lejtőn egy nagyobb berugázásnál így kisebb a láncvonal nyúlás miatti pedal kickback. Viszont ha már star rachet van benne, aki sűrűbb reteszelésre vágyik az új 370-esek már upgradelhetők ezért a sűrűbb fogazású kerekekre. -
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #214308 üzenetére
ne is, mert elég gyenge érv lenne, hogy mennyibe kerülnek
én sem azt mondtam, hogy szar a 370-es, hanem hogy vannak épp elegen, akik szerint szar.
Saját tapasztalatom nincs vele, és valószínűleg nem is lesz.
Meg biztos vagyok benne, hogy sokan elégedetten használják, hiszen ha mind rossz lenne, mindenki visszavitte volna.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #214329 üzenetére
Nem feltétlenül ugrik emiatt a könnyű szerelhetőség, nekem a stans agy 6 kalapácsos, és ha meg akarnám kenni ezt a részét, a fogaskoszorút pl le se kell szednem, kézzel széthúzható az egész. Csapágyak kiszedéséhez kéne szerszám, de az minden agynál kell.
Hasaggymeg, ha csak ülve tekerésnél jön elő a hang, nem lehet a nyeregcső? Nekem most valószínű az kattog, állva tekerve semmi hangja, ha a vázat nyomkodom, úgy se, ha állva ugrálok, akkor se kattog, de ha ülve berugózik, akkor kattan egyet...
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #214329 üzenetére
Ez a "nem hiszem hogy árban akkora a difi" sokszor előjön, de a gyártók, ha komoly darabszámról van szó, 2 eurocentért hajlandóak komoly dolgokat megmozgatni, újratervezni, megmarketingelni, stb..
Éljen a tömegtermelés. Mármint éljen, csak ez a velejárója.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214386 üzenetére
Én magam remélem nem fog kelleni soha kikaparnom és majd megy a levesbe a kopott gumival 1ütt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214388 üzenetére
Biztosan spórolnál néhány 10 grammot, de én úgy szereltem át, hogy még a kezemet se kenjem össze, az aljában is ott maradt a tej, csak rátöltöttem még ~30-40ml guminként.🤭 Ahogy kinézett, kis göbökkel az összes szúrás helyén még merszem sem lett volna nagyon azokat a dugókat lekaparni onnan.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #214390 üzenetére
Régi lötty mehet az új gumiba (ha mennyiség, ha két köpet akkor ne), ha nagyon tisztogatni akarsz, akkor várd meg amíg másnapra megszárad a leszedett gumin a lötty, és ujjal le tudod dörgölni (a Mitast tuti).
Aztán mehet fel apróra 150 km-t futott guminak. Olyan, mint a 400-at futott Sram sor, amin nincs fekete festék.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214403 üzenetére
Tényleg van
2017-ben keresgéltem 26-os hardtail helyett 29-es fully-t.
Lebeszéltek az újról, a városi legendák szerint (még azidőben) félárban ki lehetett fogni régi-újakat.Első találat nálunk a városban egy tök újnak kinéző (teljesen karcmentes, szőrös gumikkal) bicaj volt. Hívom... mehetek megvan még.
3 hónapja árulta (2.200 Euro-st kb 1.000 Eur-ért (360-e, végül 330e-ért adta oda) egy érdeklődő sem volt... Egy vékony öreg fazon volt, ez az egy montija, meg vagy 10 minden féle országutija volt. Úgy mesélte, egyszer már majdnem kipróbálta terepen...Vásárlás után pár hétre lesérült a térdem, ment a bicaj a sarokba 4 évre... (e-vas lett helyette) 2 szezont volt használva városban, és városi parkokban... most lesz eladva... jól jár majd az új tulaj... Focus super bud [kép]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214408 üzenetére
Pedig van mugli aki megteheti aztán kényelem, gerincbántalmak, magyar utak minősége meg egyéb hülyeségekre hivatkozva vesz magának egy jó nagy rugóutas méregdrága hintalovat... városnézni.
f4lcon... ment régebb a parasztvakítás, hogy ezért kell kazettás agyat venni, aztán még nem nagyon láttam olyant mely egyáltalán ne imbolyogjon. Ugyanakkor tény az is, hogy minél xarabb annál inkább imbolyog.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214430 üzenetére
"A külső a felnin nem akart a helyére ugrani, becsúszott középre a vályúba.
Az lett a megoldás, h egy adagot pumpáltam, majd a fölállított kerék tetejére rakva a tenyerem, kicsit lenyomva-belecsípve a gumi peremét húzkodtam a felni pereméhez. Ezt váltogatva pár perc alatt fölment."
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214441 üzenetére
How to Install Sram XD Cassette onto an XD Driver
https://www.youtube.com/watch?v=Owxt73ZFSAY&t=98sÉrdekes amúgy nem olyan mint a shimi.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214444 üzenetére
Ne erőltesd, késő van, pihenj egy félórát majd próbáld újra...vagy holnap, ilyenkor könnyű elcseszni valamit.
Nézd meg ezt...nem biztos jobban fel kell az menjen.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214444 üzenetére
why-doesnt-my-new-sram-xg-1295-cassette-bolt-turn-freely
Itt azt írják kis olajozással megjavult.
After reading this and a few other discussions it became clear that the lock tube was probably stuck. I put a bit of chain lube between the smallest cog and the large shiny clip that holds the cogs to the lock tube. After giving it a couple of minutes to penetrate I tried to get the lock tube to move and it freed up with much less force, but not too easily. It was too tight to hand-turn which made me a little nervous threading it onto the rotor with a big wrench.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214476 üzenetére
Értem... Kevés az az egy fordulat?... Hátul, a küllőknél mit látsz, hézag marad? Csak érdeklődök mert dolgom még nem volt XD szabadonfutóval.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214467 üzenetére
XD-re felrakni sort a legegyszerűbb dolog, ahogy ezt eddig te is tapasztaltad. Ott valami nem kerek, valami fizikai akadály van, amin elakad.
A helyzet tisztán látása kapcsán: a gyári kerékre most is vissza tudod tenni a sort gond nélkül, vagy már oda se megy fel?
Ha a gyári DT-re felmegy, akkor tetszik nem tetszik, akkor az új kerék és annak a kazettateste a ludas. Visszaküldés előtt a support-nak érdemes írni egy levelet, hogy mi a bajod, hátha valami bagatel dolog ütközőként működik (amit nem látni) és megmondják mi, vagy épp az is lehet, hogy ők jelzik, hogy küld vissza. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214561 üzenetére
Ezeken a rossz rendszereken mindig csodálkozok, én meg vagyok győződve, hogy a Claris meg a Tourney, vagy az SX meg az Apex sem "rossz" a kategóriájában a neki szánt felhasználás és felhasználó mellett és leginkább beállítás kérdése, hogy vacakol-e, vagy teszi dolgát. Én ha nincs szétverve egy ilyent is beállítok úgy, hogy jól működjön, pedig aztán ez a legalja amin még Shimano felírat van... Persze ha nem rendeltetésszerűen van használva, pl. egy vaddisznó keményvonalas használ SX-et és szétrázza/gyötri terepen akkor természetesen hamar kijönnek gyengeségei, ahogy a különböző rendszerek kiforratlan össze-vissza kevergetése is hamar gyatra működést eredményez.
Ami új kerekedet illeti, a sűrű reteszelés az olyan zümmőgő lesz ha megpörgeted állványon, végül már majdnem vinnyog. ...pedig enyém csak 9° (10?) ami 36 reteszelés körönként.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz MPowerPH #214564 üzenetére
Nekem amúgy 11-es NX rendszerem van, 11-12-es XT-t próbáltam már, ilyen nagyon felső kategóriás cuccokat nem volt lehetőségem még (sajnos). Szerintem átlag felhasználónak teljesen jól használható, engem nem szokott zavarni semmi benne. Megbízható, ha be van jól állítva és tiszta a lánc és meg van kenve normálisan akkor egészen gyors is, nekem nincs semmi kivetnivalóm az NX-szel kapcsolatban (benne van szűk 4000 km nálam, kapott már esőt sarat, felpattanó botot, port, stb). De ez csak egy vélemény.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Manitou
addikt
válasz MPowerPH #214564 üzenetére
Egy 11-es Deore M5100 bestbuy szerintem. Az bőven elég sokmindenre. 11-51-es sor +meg előre erőnlét szerinti hajtás (nem feltétlen deore M5100 ) Bár a hátsó sor nem egy súlybajnok, de sramtól olcsóbb.
Most építek egy 29/27,5+ trail bikeot, arra ez a kis 5100 szett megy( h.váltó+v.kar, sor, lánc)
Fékből egy régebbi Deore szett ami nálam már bizonyított.
Egyébként a használatban lévő bringáimon én még mindig 1x10-et hajtok ( könnyű 11-46 Sunrace sor + 34TNw kuplungos XT (786) )[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214575 üzenetére
Freehub Oil
Freehub Greasefreehub oil vs grease youtube
Szerintem dikrekt állítják be csendesebbre a természetbe szánt bringák hangját.
Több gyártó is kínál ezekre megoldást.- Minél "hígabb" a kenőanyag, annál hangosabb lesz. Ez az állapot - a hangos- tartós is marad.
- A habosított olaj vagymi, ilyen híg zsír kinézetűvel lehet csendesíteni. Nálam teljesen elnémítható - lopakodó lesz a gép aszfaltos gumival...
Ez nem teljesen állandó állapot. A nagy rázkódásoktól, és a hőmérséklettől is függ a hangja. Kicsit elmozog/nehezebben megy vissza a helyére a zsír.A hydrába ezek valók (gondolom másba is okésak);
Dumondetech Freehub Oil
Dumondetech PRO X Freehub Grease【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214578 üzenetére
Akkor az idő neked dolgozik. ...egyrészt melegedik az idő, másrészt meg kenődik, fogy a zsír.
#214580
andrisbandi...nekem ilyen van, mintha a kettő keveréke lenne, mert bár fehér zsír, olaj csapódik ki rajta és fel kell keverjem használat előtt mint a tejfölt. ...egyébként meg jó büdös.🤮[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214583 üzenetére
DT Swiss 350 van az egyik bringámban, az halknak számít az Industry Nine Hydra Classic - olajos beállításhoz képest.
A bringás+gyalogos alugútban szoktam terrorizálni a bicajos részen ténfergőket. Ha vissza felé tekerek brutál jó repülő hajtőműhöz hasonló, -tekeréssel szabályozható-fokozható hangja van... állat nagyon Industry Nine Hydra hub sound
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #214631 üzenetére
A Dissector sajnos xc-re már nekem nehéznek tűnik, a legkönnyebb verzió 912g és nincs belőle 2.25" méret . Az Ardentre még kíváncsi lennék, de "csak" a mintázata különbözik a Forekastertől, ugyanúgy DUAL compound és EXO oldalfalas. A Rekon nálam 3C MAXX SPEED compound és szintén EXO-s. Amúgy nagyjából a két anyagkeverék ugyanazt tudja szerintem. Egyszer esetleg lehet kipróbálok egy Rekon Race + Rekon kombót annak ellenére, hogy szeretem az egy fokkal agresszívebb gumit, bár nem értem a Race hogy tud 690g lenni ilyen apró mintázattal, a Forekaster is annyit nyom
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214679 üzenetére
A sárga maxxis még jobban is megy a factory színeihez mint a fehér. Szép így egyben!
Az ott a képen csak nem a gyári műanyag YT pedál, amit kényszerből adnak hozzá?
Float X-eden meg látszik, hogy amit kell azt tudja. Van a két állású kar, és van a piggyback végén a kék tekerő, ami pedig a low speed compression. Örülj, hogy nincs ratja több állítási lehetőség, legalább nincs mit elrontani rajta
A felső polcon a technózást manapság már túlzásba viszik a bringa gyártók, építve a mély pénztárcájú vevőkre. Nagyon okos felfüggesztések vannak, aminek tudását és főleg paraméterezhetőségét csak a pro riderek tudnak kihasználni, de őszintén szólva ők is csak a verseny mérnökükkel közösen konzultálva, ellenben pályáról pályára hangolják a verseny különböző szakaszainak és a pálya begyakoroltságának a függvényében.
Ehhez képest civil bringásoknak odaadni olyan felfüggesztéseket, amik baromi kifinomultan paraméterezhetők minimum egyenes út a rosszul beállított felfüggesztés és a problémáját megfogalmazi képtelen bringáshoz. Jobbik esetben beállítják a fox gyári táblázata alapján és úgy hagyja örökre (ebben nincs nagy kockázat). Ellenben az benne a szép, hogy amelyiken meg 2 tekerővel kevesebb van az alapból úgy van beállítva, mintha a sok tekerőset a gyárira kezdő beállításra lőné be. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214694 üzenetére
Ha már ilyen komoly géped van, akkor megérdemelne egy komoly pedált és hozzá való igazi bringás cipőt. Sőt neked akár a két pedál, 2 cipő verziót is elképzelhetőnek tartom. Amikor a könnyű kerékkel tényleg teljesímény orientáltan tekersz, akkor simán az spd az irány.
A másik verzió, amikor durvulni készülsz (bikepark, hazai épített trail-ek), amikor visszateszed az erősebb gyári kerekeket, akkor pedig egy rendes fém csavaros/szöges konkáv platform pedál és ahhoz pedig rendes flat pedál cipő, aminek a talpa arra való. Kellően merev és jól tapad. pl: five ten freerider-ek (esetleg pro), shimano GR széria, és a többi...Futócipő semmiképpen se való erre a célra. Azt amikor elfutottad (ki mikor cseréli, én 1000km után) lehet benne sétálni, konditerembe járni, kutyának játéknak adni... de semmiképpen se egy ilyen szintű jeffsy-n második életet adni neki.
Látni elég sok esős videóban youtube-on (friday fails fele is ilyen), amikor a friss bringatulaj az új gépével kedvet kap a mókához aztán futócipőben az első buckánál, vagy ugrónál, lecsúszik a lába az egyik oldalt, majd megbokrosodik a gép, pattog rajta a rider össze vissza és már szinte megváltásként jön a várva várt OTB, persze mindezt térdvédő nélkül XC sisakban, de már legalább trail géppel. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214698 üzenetére
Ne már! Kiadtál sok ezer €-t egy komoly gépre és Aliról akarsz pedált venni?
Az a kb 100€, amibe egy normális pedál kerül (meg még 100€ a megfelelő cipő) a bringa értékéhez képest elenyésző tétel. Sokkal magabiztosabb érzés és biztonságosabb a megfelelő felszereléssel menni, ráadásul a megcélzott intenzitás alapján, amit tervezel, ezek bőven ki lennének használva, nem csak dísztárgynak vennéd. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214694 üzenetére
Persze, mert a tagon 2 tekerőd van (low speed compression és a rebound), míg a teló gondolom grip 2, amin 4 tekerőd van, és közels se olyan egyszerű téma. Elméletben nagyon vágom mi mire való, de még mindig kerülöm az olyan felfüggesztést, amik ennyire szabadon állíthatók, mert egyszerűen érzem, hogy nem tudok annyria bringázni, hogy tudjak velük mit kezdeni. Még többet kéne menni külön tesztnapokkal egy pályán 20x fel le, oda vissza tesztelni egy egy klik hatását egyszerre csak egy paraméteren, hogy ezek mélyremenő állítgatásával igazán belődd a bringának csak az elejét. Aztán egy másik pályán meg lehet épp más karakterisztikára lesz szükséged.
Erre egyébként óriási segítség a shockwizz nevezetű kütyü. Az megmondja mit merre érdemes tekerni az adott pályán a te meneted alapján az megcélzott karakterisztika elérése érdekében és persze lehet használni első és a hátsó levegős tagon is.A grip 2 egyébként valóban némileg feszesebb érzet, ezek igazából minél aggresszívabban mész velük annál jobban működnek. A RS charger 2.1 csillapítása jóval lágyabb érzetűek és több rugóutat is használnak kisebb erőhatások esetén is. Meg persze abban is különbség van, hogy az RS nagyobb légkamrákkal dolgozik, mint a fox, így a fox-ban magasabb levegő nyomás is van a villákban, ami eltérő karakterisztikát fog eredményezni. Ez nem jelent felsőbbrendűséget egyik irányban sem, egyszerűen más ízlésre és karakterre vannak hangolva.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214679 üzenetére
+sebgutkopf...én egy melegebb nyári napon biztos rámarkolnék rutinból arra a tagra, hogy meghúzzam.
#214680Dark Archon...ezek a vérikszcék (értsd melyben gyalogolni sem lehet) mind ilyen focicipő szerűek, de ez szerintem szép, kis filigrán cipők nem batárak mint (pl. enyém is) amelyekben gyalogolni is lehet.
#214694MPowerPH...a célnak megfelelő, tartós és a cipőt se szedje szét szerintem ütik egymást, a rendesen tapadóak mind szétszedik a cipőket, inkább oldavaló cipőt kell (5ten és társai) keresni.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz MPowerPH #214719 üzenetére
Igen, nem véletlenül Yeti a becenevem , remélem ennyi év után sem csalódom a márkában. Az Infinityhez tartozó zsírzó már úton van, még a váz fóliázásán gondolkodom (vagy itthoni valami autós műhely, aki vállal bringát, vagy invisiframe). Gyanús, hogy ez a gép valami megbánt, vagy ebike-kal kiváltott covidos impulzusvásárlás lehetett tavaly, mert hogy láthatóan hozzányúltak azért (drágább teló, más gumik, itt-ott plusz védelem a vázon, a lánc sem teljesen steril), ugyanakkor csodálkoznék, ha 100 km-nél több lenne benne, mert a tárcsákon, pofákon, gumikon sincs szinte semmi jele, hogy használták volna őket, a vázon is mindössze pár hajszálnyi karcolás van csak, simán elmenne még bolti állapotúnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- E-roller topik
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Xbox Series X|S
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest