-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #196487 üzenetére
A Shimano azért (vagy legalábbis azzal az indokkal) tart ki a kónuszos csapágy mellett, mert a kereket nem csak függőleges terhelés éri, hanem oldalirányú is, és ezeket az erőket a kónuszos csapágy jobban tolerálja, lévén a hatásvonal nem függőleges. De valahol azt olvastam, hogy a Shimano új 12 sebesség kompatibilis agyában nem kónuszos csapágy van, tehát lehet, hogy feladja az eddigi koncepciót.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #196707 üzenetére
Egyszerű. Körbebiciklized a Velencei tavat, ha 27,5 km-t mutat az óra, akkor rendben van.
Ugyanez hosszabb távon: a Balaon körül a bicikliúton 204 km. Ha nem jön ki, ennek megfelelően kell beállítani az órát, és egy újabb körrel le lehet tesztelni. -
Friczy
senior tag
válasz Ringman #196744 üzenetére
Nekem is volt egy átalakított bringám, fitnesszbiciklit (Merida Speeder) alakítottam át országúti kormányossá, sok évig használtam, tapasztalatból írom, amit írok.
Először cantifékkel kezdtem, viszont a canti féknél szükség van egy plusz szemre a vázon, ami megtámasztja a bowdent. Ez persze nincs, mert nem erre tervezték a vázat. Lehet kapni néha úgynevezett 'zsiráfnyakat', [link] amit megfelelő helyre felszerelve megtámasztja a bowdent. Probléma akkor van, ha az a megfelelő hely nem elég erős. Az első villán szokott lenni egy átmenő furat sárvédő rögzítéshez, az nagyjából elbírja, a hátsó felszerelés pedig szintén működik, ha van sárvédő felszereléséhez furat a támvillát összekötő darabon. Viszont ez az összekötő elég gyenge, fékezéskor látszik, hogy hajladozik kissé, tartottam attól, hogy előbb utóbb elfárad az anyag (aluváz), úgyhogy megpróbálkoztam egy Tektro gyártmányú mini-V fékkel.
Ez működött, de még a mini-V is nagyobb bowdenhúzást várt volna, így a rendszer nagyon érzékeny volt a kerék egyenetlenségeire (a legkisebb nyolcast sem szerette), illetve a fékpofa kopására, gyakorlatilag folyamatos újraállítgatást igényelt, egy fékpofa életciklusában nem volt elegendő csak a finombeállítást használni, hanem a bowden befogáson is állítgatni kellett. Szóval kényelmetlen volt.
Végül aztán találtam más rögzítési módszert a bowden megtámasztására, amelyek stabilabban fogják a bowdent, mint a korábban említettek, és ismét cantifék lett belőle, és ez lett a végső befutó.
Azóta egyébként lecseréltem a bringát, áttértem gravelre. -
Friczy
senior tag
válasz Brandynew #196810 üzenetére
Megpörgeted a kerekét és pörög. Nem ugyanúgy. És pl. itt a különbség. A váz tömege, a kerék csapágyazása, a váz anyaga (acél, alu, karbon, stb) alapvetően befolyásolja a kényelmet, a geometria az úttartást, a kanyarstabilitást és akkor a részletekbe bele se mentünk.
Amíg csak a közeli boltig mész el, mindegy. Ha 50-100 km-s távokra, akkor már nagyon nem. És nekem nem mindegy, hogy 150 km után leszállok a bringáról, vagy leszédülök. -
Friczy
senior tag
válasz acsati #197079 üzenetére
Én többnyire a hetesen mentem egész addig, ameddig lehet (az enyingi elágazás után még egy darabig nincs tiltva), onnan pedig le a partra. Idén megnézem Sárszentmihály felé az utat, kb. 8 km a különbség, 120 vagy 130 szinte mindegy.
A legrövidebb elvileg az, ha Polgárdinál elmész Füle - B.főkajár irányába, csak amikor legutóbb arra jártam, a 710-es építése miatt nagyon forgalmas szakaszra kerültem, akkor azt mondtam, hogy arra nem megyek. De azt azóta megcsinálták, remélem, a Főkajár-Akarattya szakasz nem lesz horror. -
Friczy
senior tag
válasz Major Lion #197396 üzenetére
Véleményem szerint akkor is megéri, ha nem versenyzel, csak sokat mész. Már csak amiatt is, hogy jobban tartja a lábat, és nincs az a veszély, hogy egy gödörnél, úthibánál lecsúszik a lábad a pedálról. Nekem egyoldalas pedálom van, mert a biciklit városban is használom, és ha nem akarok valahová váltócipőt vinni, akkor utcai cipőben tekerek, az utcai (normál edző) cipőben sokkal rosszabbul esik a tekerés, nálam nagyjából 10 km a határ, az alatt adott esetben még használom a normál cipővel, afelett inkább az SPD.
-
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #197431 üzenetére
hasonló jellegű problémára nálam is bowdencsere volt a megoldás.
-
Friczy
senior tag
Tudja valaki, hogy országúti/gravel tárcsafékeknél mi a különbség az első és hátsó féknyergek közt? Külön létezik első és hátsó, de én igazából nem látok rajtuk eltérést.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #197621 üzenetére
Tíz éve volt egy szép menetünk, Belgium-Magyarország túra, ott figyeltem fel arra, hogy az egyik túratárs - akkoriban valahol 50-55 év közt lehetett - szandálban indult el. 1400 km-re azért az nem semmi. Aztán rájöttem, hogy SPD-s szandál. Azzal csinálta végig az egész túrát.
-
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #197796 üzenetére
Napokat töltöttem azzal, hogy találjak Shimano országúti tárcsás féket, sikertelenül. Ebből az következik, hogy kifutó cucc?
-
Friczy
senior tag
válasz bszg@ #197867 üzenetére
A hátsót nem is tudnám az út szélén beállítani, mert nem érem el egyszerre a fékkart és a féktestet.
Kipróbáltam, amúgy is kellett féknyerget állítanom. Minden probléma nélkül el lehet érni egyszerre a fékkart és a féktestet rögzítő imbuszcsavarokat, ha a kormányt befordítom jobbra, és átnyúlok a váz felett bal kézzel, be tudom húzni a féket, jobbal meg meghúzom az imbuszokat. -
Friczy
senior tag
válasz INTELligent #198566 üzenetére
Esetleg van némi egyenetlenség a tárcsában? Az tud ilyet okozni.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #198616 üzenetére
Csak részben kapcsolódik, de Balaton. Csütörtökön jöttem haza Siófokról, Balatonfőkajár térségében épp ássák a bicikliút alapját, belefutottunk egy lezárásba, épp takarították el a kiszedett fákat, ott az ember azt mondta, hogy jövő májusra át akarják adni (Szfv-Balaton szakasz). Kíváncsi leszek.
-
Friczy
senior tag
válasz gabro0 #198670 üzenetére
Nem a külső nyomja a belsőt, hanem fordítva persze hatás-ellenhatás van, de az más kérdés.
Ugyanakkor 6-8 bar mellett a belsőnek nincs esélye kicsit se elmozdulni a külsőben, míg 2 bar esetén nagyon is. Jártam már úgy, hogy a feleségem bringáján a szelep mellett dörzsölődőtt ki a belső, mert alacsony nyomáson használta hosszú időn keresztül. Rendesen felfújt országútin ennek sokkal kisebb az esélye. -
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #198954 üzenetére
Az öntapadós foltokról én még jó tapasztalatot nem olvastam.
-
Friczy
senior tag
válasz rígel #199721 üzenetére
Nekem fordított felállás volt, igaz, országúti szettel, de gyakorlatilag mindegy. 8-as Sora váltót használtam 9-es váltókarral. Nem mondom, hogy ideális volt, mert néha picit pontatlan volt a váltás, nyilván a Sora nem volt elég precíz a finomabb fokozatokhoz. Fordítva nincs ilyen probléma.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #199747 üzenetére
Ha kónuszos agy, akkor lehet, hogy csak meg kell igazítani. Ha jól értem, még egész új a bringád, felesleges egyből átalakítgatni, akkor már tényleg az a jobb, ha veszel egy újat.
Ha viszont tényleg váltasz, akkor olyan agyat vegyél, ami kazettás, persze akkor sort is kell cserélni, de ha már ráköltesz, akkor ez a minimum. Lehet kapni kazettás sort 7 sebességesben is.
-
Friczy
senior tag
válasz #75376384 #199875 üzenetére
Nem egészen. Ha egy kerékpárutat Budapest-Balaton kerékpárútnak hívnak, akkor én azt várom, hogy Budapesttől a Balatonra vezessen, a neve alapján is. És ebben az is benne van, hogy ne tegyen felesleges kerülőket. Nyilván nem lehet egy utat nyílegyenesen vezetni, de törekedni kéne a minél rövidebb nyomvonalra.
Hívják Bp-Etyek, meg Etyek-Pázmánd vagy hasonló kerékpárútnak, akkor nincs vele baj, van, akinek ez kell. Viszont így ha el akarok menni a Balatonra (évente legalább egyszer sor szokott erre kerülni), akkor marad a 7-es, csak az a baj, hogy amikor erre azt mondják, hogy kész, akkor jönnek a mindentmegmondó autósok, hogy miért megyek a 7-esen, miért nem használom a Bp-Balaton kerékpárutat, ami nekem készült (hülyébbek még azt is hozzáteszik, hogy az ő adójából).
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz f4lcon #199901 üzenetére
Én nem a Balatonra indulók többsége vagyok, én én vagyok. Tehát kevésbé érdekel, hogy a többségnek ez úgyis jó (egyébként nem jó), az érdekel, hogy annak, aki az út nevében elrejtett célt szeretné megtenni, annak ez megfelelő-e vagy sem. A válasz: nem. Ahogy írtam is: ha azt mondják, hogy el lehet jutni a Balatonra a Budapest-Etyek, Etyek - Pázmánd, stb. útvonalon kerékpárral, kerékpárbarát módon, akkor rendben van. Akkor ne hívják Bp-Balaton kerékpárútnak, hanem sok kis/közepes kerékpárútnak, amelyek történetesen kapcsolódnak egymáshoz.
Végül is ha valaki a tájban akar gyönyörködni,, akkor mehetne Etyek felől Felcsút, Lovasberény felé is, szintén szép vidék, nem is túl forgalmas, de akár lehetne arra is vezetni. Csak épp ettől nem lesz Bp-Balaton, hanem valami ilyen-olyan körút.
Aki viszont gyorsan menne el a Balatonig (nem én vagyok az egyetlen), annak ez nem jó. És igen, bőven elég lett volna erre a célra egy kerékpárút Érd nyugati felétől Pettendig, máris könnyen el lehetne jutni legalább Székesfehérvárig.
Kíváncsi leszek egyébként a Székesfehérvár-Polgárdi szakaszra, hogy azt vajon hol fogják vinni. Polgárdi-Balatonfőkajár közt már épül a kerékpárút alapja, azt láttam, de idén kis kerülővel Sárszentmihály felé mentünk, így nem láttam, hogy a 7-es mellett is túrják-e a földet.
-
Friczy
senior tag
válasz f4lcon #199935 üzenetére
Hagyjuk a kötözködést, ha kérhetem. Korábban is írtam, hogy nem lehet nyílegyenesen vezetni az utat, nem azzal van bajom. Mindenesetre az erőltetett hülye érveidre sem most, sem a jövőben nem fogok reagálni. Leírtam az álláspontomat, világosan látszik válaszodból, hogy teljesen szándékosan érted félre. Ilyenekhez se kedvem, se türelmem.
-
Friczy
senior tag
válasz XZoli #200052 üzenetére
Ilyen gondokat nem tapasztaltam. Az természetes, hogy a magasságkijelzés nem pontos, de azért emelkedőn emelkedőt szokott mutatni. (múlt héten azon röhögtem többször is, hogy gyakorlatilag síkon az út végi összesítésben 38 méter emelkedést és 50 méter süllyedést írt - természetesen ugyanoda érkeztem vissza)
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #200075 üzenetére
Gyakorlatilag minden alap kínai pumpa Giyo gyártmány, csak rárakják a saját márkanevet. Volt egy fémházas Giyo műhelypumpám, egy idő után megadta magát a szelep (nagy nyomásnál nem maradt rajta a szelepen), azt a csővel együtt le tudtam cserélni egy 'okosszelepre', utána tökéletesen működött évekig (9 barig fel tudtam vele fújni a kereket), nemrég fáradt el az pumpa tömlőjét tartó bizbasz, ez a halála volt. Viszont addig tökéletesen tette a dolgát, nem jártam vele rosszul. Most SKS van, meglátom, hogy vajon tovább bírja-e, bár most már az országútiba sem kell 9 bar, kisebb lesz az igénybevétel.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #200269 üzenetére
Ha szereted az országúti kormányt, akkor túrára a monti vagy XC nem opció, akkor se, ha meg lehet pakolni. A plusz teleszkóp plusz súly, plusz hiba, plusz karbantartás, ha többnyire aszfalton mész, felesleges. Nekem nagyon bejött egy túrázós, gravel kategóriás bicikli (Cube Nuroad EXC, pont arra használható, amire nekem kell, a gyárilag rajta lévő sárvédő, csomagtartó, agydinamó, világítás miatt nem is mondanám gravelnek, még akkor sem, ha a Cube termékvonalában a gravelek közt van)
Az pedig, hogy neked nem tetszik, nekem nem szempont
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #200291 üzenetére
A különbség 'csak' annyi, hogy ez esetben venni kell egy rigid montit és átalakítani (nem kis munkával és költséggel), míg ez esetben a gyártó készíti el. Igény van rá, miért is ne csinálják meg?
-
Friczy
senior tag
válasz Runner_fxr #200403 üzenetére
Az, hogy közelebb van a két csapágy egymáshoz, még hagyján, de a jobboldali ráadásul nagyon messze van a villapapucstól, és ez a fő oka a tengely görbülésének.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #200423 üzenetére
De mi az a rello?