-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #190570 üzenetére
Az most is tiszta sor. Ha tábla megengedi, hajrá. Ha nem, nem. Egy időben volt egy szakasz a szokásos napi útvonalamon, ahol ezt megszegtem, mert épp felújították a megszokottat, természetesen extra plusz figyelem mellett, ha jött szembe autó, egyből leállás és fel a járdára (csak megállni), aztán tovább. Sose volt belőle konfliktusom. Tábla mellett is kell a plusz figyelem, mert a keresztező autós nyilván csak arra figyel (jó esetben), amerre látja, hogy megy az útvonal, én meg nem arról jövök. De kezelhető a dolog, a belvárosban hasznos.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190594 üzenetére
Számodra az, hogy megváltoztatnak egy szabályt, az a város átalakítása? Én nem így gondolom. A bringautakat nem átalakítani kell, hanem vagy jól megcsinálni, vagy sehogy. A használhatatlan bringautak (sajnos nagyon sok van) senkinek nem jók. Mellesleg a bringautak esetleges átalakítása független attól, hogy ki milyen kerékpárral közlekedik.
-
Friczy
senior tag
válasz Teasüti #190656 üzenetére
Valamennyire igen, és a gumik is szélesednek. Korábban 23 volt szinte a leginkább általános, keményebbeknek 21, netán 19, de az már tényleg horror. Egy jó darabig peremes szingóval jártam (Tufo), annak az ajánlott nyomása 8-12 bar közt volt, én általában 9-re fújtam fel. (21-es szélességű volt). Mostanában inkább a 25-28 mm szélesség a szokásos, és ezzel együtt a nyomás is lement 6-7 bar környékére.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190725 üzenetére
Ritkán járok arra, nem fogok tudni jó választ adni - főleg a rakparti szakaszra, sose szerettem a budai oldalon tekerni, főleg a rakparti út miatt. De pl. a Kacsa utcát kihagyom, ha arra járok és megtehetem. Pl. ha a Muszkva tér felé kell mennem a rakpartról, akkor Csalogány utca. Ugyanakkor - nem tudom, hogy most hogy van - a Varsányi Irén utcában teljesen logikátlan volt a kerékpárok felterelése a járdára. A Kacsa utca szűk, ott megértem, de pont emiatt nem jó az egész útvonal.
A Margit-híd déli oldalán mintha lenne kerékpáros nyom, az átvezet a túloldalra. Vagy az csak a sziget felőli oldalon van? (mondom, hogy ritkán járok arra) A híd és a Nyugati közti részen buszsáv van, de elég ritka a buszforgalom, ott minden további nélkül meg lehet (talán meg is van) engedni a buszsávban kerékpározást. Általában véve a Nagykörúttal nekem a legnagyobb bajom az volt, amikor néha arra kellett mennem, hogy nem tudtam haladni az álló autósok miatt. Mióta bringasávokat csináltak, talán kérszer voltam arra (külvárosban lakom).Mindenesetre általában az útvonalválasztásomat meghatározza az is, hogy ha olyan kerékpárút van valamerre, ami nagyon hülyén van megcsinálva (és sok ilyen van sajnos), azokat inkább kerülöm, hogy ne legyen konfliktusom abból, hogy nem használom a rossz infrastruktúrát. Ha megszűnik a kötelező használat, ebből a szempontból könnyebb dolgom lesz.
-
Friczy
senior tag
válasz ZolkoW #190739 üzenetére
ez a gumigyűrű nem is rossz ötlet. A nyeregcsövek rendszerint eső után kezdenek el recsegni, ez megakadályozhatja.
Nekem a Trek országútin van érdekes megoldás, nem a klasszikus nyeregcső van, hanem a vázból kiálló csőre kívülről megy rá a nyeregcső, így nem igazán van esélye bemosódni semminek, amíg a víz nem kezd el felfelé folyni -
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190911 üzenetére
Ez sem teljesen igaz. A napi munkábajárásra (amíg nem kezdődött el a home-office) is beöltöztem bringáscuccba, benn a munkahelyen meg váltóruha. Könnyebb bringás cucban tekerni, esetenként nem a normál ruha lesz koszos, ráadásul a bringázással járó strapát a bringásruha jobban viseli. (kopás, izzadtság) Régebben jártam már úgy, hogy a farmer viszonlyag hamar kikopott a nyeregnél.
És több kollégám is így volt/van vele, sokan járnak bringásruhában dolgozni.Ugyanúgy, ha hosszabb útra megyek a városon belül akár csak egy kicsit távolabbi boltba, szintén be szoktam öltözni. Sőt, ha csak a közeli (1 km) boltba megyek el, általában a mezt fel szoktam venni, akár simán a pólóra is, egyszerűen azért, mert könnyebb a mez zsebébe pakolni, mint táskával szórakozni.
-
Friczy
senior tag
válasz Nutra #190934 üzenetére
Nem szeretnék belekötni a statisztikádba, csak kérdezem: a kerékpárutak hosszába beleszámoltad a gyalog- és kerékpárutak hosszát is? Abból jóval több van, és bár bizonyos feltételek esetén azoknak nem kötelező a használata, a közgondolkodás azt is a kerékpárutak közé sorolja.
Egyébként lényegtelen a mennyiség. Ha a KRESZ bármi többletet megenged a kerékpárosoknak, van egy meglehetősen hangos réteg, amely egyből autósüldözést, világvégét és tömeges kerékpáros-halálozást jósol, és persze van egy sokkal nagyobb réteg, akik ezek után nekiállnak helyeselni, mert csak. És onnantól jönnek a szokásás mantrák: a kerékpáros nem ismeri a KRESZ-t, nem fizet adót, és nem akarja használni az autós adójából neki épített kerékpárutat. Stb.
Szerencsére ezt a fajta agresszivitást elég ritkán tapasztalom az utakon, sokkal több a figyelmetlen autós. -
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190950 üzenetére
Pl. az autósok jobban hozzászoknak, hogy bárhol találkozhatnak kerékpárral, és jobban fognak rá figyelni? Valóban borzalmas helyzet lehet. A kerékpáros számára meg meglesz a választás lehetősége, hogy a számára biztonságosabb(nak gondolt), vagy a gyorsabb megoldást választja. Tényleg szörnyű elképzelés.
-
Friczy
senior tag
válasz Because #190955 üzenetére
Van egy fekvőbringás ismerősöm, ő csinálta azt, hogy az egyenes kormányba bedugott egy zászlórudat (olyat, amit pl. bringás utánfutóra szoktak tenn, természetesen zászlóval), és azt tologatta időnként kijjebb vagy beljebb, attól függően, hogy mekkora volt a forgalom. Nem akadtak bele az autók.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190967 üzenetére
Ott pont a kerékpárút vége táblától használható, mert onnantól nincs kerékpárút az út mellett. Persze a felüljáró után át kéne menni a túloldalra, mert a felüljáró után ott van kerékpárút. Látszik, hogy aki ezt így megtervezte, teljesen hülye a szabályokhoz. És nagyon sok ilyen van, többek közt emiatt sem szoktam sok esetben használni a kerékpárutat. Ez esetben a szabálykövető kerékpáros rá van kényszerítve, hogy leszálljon a bringájáról, és gyalog közlekedjen. Az ilyen közlekedésszervezést én büntetném.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #191040 üzenetére
Először a jelenlegi szabályokat betartatni. Pl. azt, hogy ahol nem szabad kerékpárral átmenni (pl. felüljáró) ott mégis átmész? Tudom, magas labda, de ezt most roppant rossz kontextusba mondtad.
Másrészt pedig általában az 'előbb ezt vagy azt kell megcsinálni' csak halogatásra jó. Nincs olyan, hogy mindenki mindig minden szabályt betart, tehát az előbb a szabályokat kell betartatni, majd utána ezt vagy azt tenni, az azt jelenti, hogy sohanapján.
De ha már ott tartunk, akkor nekem az a véleményem, hogy először használható kerékpárutakat kéne építeni, amelyeken lehet haladni, kellően szélesek, és összefüggő hálózatot alkotnak. Ha ez megvan, akkor a bringás használni is fogja, nem hülye, hogy magával kiszúrjon. Pl. jelenleg eszem ágában sem lenne Bp-Dunakeszi közt a 2-es úton menni, mióta elkészült mellette a bringaút. Akkor se, ha nem lenne kötelező a használata.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #191072 üzenetére
Azt várni, hogy oldják meg (más) szabálytankodók szabálytalankodását a büntetéssel, amíg neked más - nem is kevés - szabályalanság van a tarolyodban, eléggé visszás. Ha ezt tovább kell magyarázni, akkor baj van, én nem fogom.
És nem a veszélyes előzéssel állítottam párhuzamba, hanem a "csekkeket osztogat mindenkinek, aki szabálytalanul lófrál a bringasávon ...." résszel. A veszélyes előzés más kérdés, azért teljesen jogos a büntetés, és remélem, hogy ha a KRESZ-be tételesen bekerül a minimális távolság, időnként indítanak is kampányt a betartatására akár büntetésekkel is.
Da kerékpárúton lófrálókra nehéz ügy, főleg, hogy még a kerékpárúton, kerékpársávon parkolókra sem szokás bírságolni (pedig arra nagyon kéne, mert konkrétan balesetveszélyt idéz elő) Szóval azt mondani, hogy 'először ezt oldják meg' kb. olyan, hogy azt mondani, hogy majd ha Godot megérkezik
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #191094 üzenetére
A veszélyesség nem elsősorban amiatt van, mert járnak rajta, hanem amiatt, mert a bringaút elszeparálja a közlekedéstől, legalábbis látszólag. Mivel elég gyakran vannak kereszteződések, ahol az autós nem feltétlenül számít a kerékpárosra (sokszor nincs is normálisan jelezve táblával, hogy itt kerékpárút kereszteződésére is kell számatani), valamint a kerékpáros is abban a (tév)hitben közlekedik, hogy védett, már elő van készítve a baj.
Erre pedig - állításoddal ellentétben - az a megoldás, hogy a kerékpáros menjen az úttesten, megkapja ugyanazt az elsőbbséget a kereszteződésben, ami az adott útvonalnak jár, a vele egyirányban haladók számára látható, a keresztező jármű meg számít a keresztforgalomra.Ha az út kellően széles, akkor kerékpársávot, ha nem kellően széles, nyitott kerékpársávot vagy kerékpáros nyomot lehet felfesteni.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #191108 üzenetére
Ha ez lenne az értelme, akkor értelmesen kéne megépíteni. Városon kívül, forgalmas főút mellett pl. tényleg van értelme (reltételezve, hogy használható). Sajnos erre is van borzasztóan rossz példa, pl. amikor Szeged és Makó közt egyszerűen elfogy a semmi közepén (ez már jó pár éve volt, talán azóta változott). Városban, a sűrű kereszteződés miatt nincs sok értelme. A kerékpársávnak annál több.
-
Friczy
senior tag
válasz attiati #191527 üzenetére
Az 1. pont teljesen jogos, kár, hogy egy csomó esetben csak a nyeregvázcső hosszát adják meg méretnek, és táblázatot kell böngészni a felsőcsőhossz és/vagy a reach megtalálásához (ez egyébként szintén fontos paraméter)
Valamilyen szinten a 2-essel is egyet tudok érteni, főleg, mivel azt is leírja, hogy azért totál névtelent ne vagyél. Az acél váz/villa elvileg akár jó is lehetne, de jelenleg acélvázasból márt szinte tényleg csak a legalsó kategórát lehet kapni, az meg felejtős.
A váltó nélküliséggel viszont nem értek egyet, hacsak nem az alföld közepén laksz, és sose akarsz elmenni messzire. Én munkábajáráskor (Budapest, pesti oldal, nem nagyon vannak emelkedők az útvonalamon) is legalább két-három fokozatot használok, na meg attól is függ, hogy mennyire vagyok fáradt, hogy melyik fokozat a kényelmes. Egy nyolcas agyváltóval persze már el lehet lenni, talán egy hármassal is. Az egysebességesnek persze van egy roppant nagy előnye, pofonegyszerű, és sokkal kevesebb dolog tud elromlani.
-
Friczy
senior tag
válasz Intruder A 6 #191589 üzenetére
Edge 1030-at használok most már jó egy éve (korábban Edge 1000-et), országúton. Elsősorban a saját térképével, bár van fenn más is. Amire nekem kell (navigáció illetve az út rögzítése, Stravára feltöltés), arra tökéletes. Az 1000-et azért cseréltem le, mert ennek hosszabb az akkuideje, nem bántam meg. Korábban az 1000-nél figyelni kellett arra, hogy megálláskor alvó módba tegyem, illetve legyen nálam powerbank, mert (időben) hosszabb utaknál már esélyes volt, hogy lemerül. Ezzel még nem találkoztam olyan úttal, ahol nem bírta volna.
Kiegészítőket nem használok vele, arról nincs tapasztalatom. -
Friczy
senior tag
válasz zsocy #191674 üzenetére
A potenciális bringatolvajok egy ezrelékének nincs meg a megfelelő tudása ahhoz, hogy megcsinálja, ami itt a videón van. Ezzel az erővel ha bezárt lakásban tartod, az sem elegendő védelem, mert a lakás zárját is fel lehet törni, de ugyanígy autót se haggy az utcán.
Persze más a helyzet, ha éjszakára sincs hová tenni, akkor a veszély fokozott. De egy Abus Bordoval lezárt biciklit magára lehet hagyni arra az időre, amíg bemész vásárolni. Gyorszáras nyereg illetve kerék esetén valóban kicsit meg kell gondolni, hogy érdemes- e lecserélni nem gyorszárasra (pl. a fekvőbringám első kerekén a gyorszár helyett imbusszal nyitható kerékanya van, ezt alapfokon már elegendőnek érzem), nyereg esetében többnyire úgyis egyszer kell beállítani, nem tartom jó megoldásnak a gyorszárat. De a gyorszáras kerekemet sem szedték még ki soha, pedig elég sokszor hagytam itt-ott lelakatolva egy-két órás időtartamokra. (lakatolási tanács: ha meg tudod tenni, zárd le egy lakattal a támaszhoz a vázat és az első kereket együtt, így azt már nem fogják elvinni, a hátsót meg sokkal macerásabb kiszedni az átlagtolvajnak)
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #191688 üzenetére
Annyi trükk még van benne, hogy a sapka csak akkor enged hozzáférni a csavarhoz, ha oldalt döntöd a kerékpárt. Ezt egy oszlophoz láncolt bringa esetén (persze függ a lezárás módjától) nem mindig tudod egyszerűen megtenni. Ráadásul ha jól látom, kifejezetten a csavarral ellentétes irányba kell dönteni (hogy a sapka felül legyen), ha mondjuk a biciklit úgy zárod az oszlophoz, hogy az oszlop a bringa jobb oldalára essen és mondjuk a felsőcsövet lakatolod, akkor elég esélytelen úgy hozzáférni.
Én azt tapasztaltam, hogy nappal pár órára lezárva a bringát nem szoktak olyan dolgokhoz nyúlni rajta, amihez szerszám kell. Még a rápakolt pumpa, szerszámtáska is mindig meg szokott maradni, egyszer loptak le egy hátsó villogót a bringámról (azt véletlenül bekapcsolva felejtettem, amikor otthagytam a bringát). Mostanában már a kilométerórát sem szoktam leszedni, amikor otthagyom. A lámpáim most már dinamósak, azok jellemzően nincsenek veszélyben
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz trialboj #191713 üzenetére
Én tavaly április tájékán döntöttem úgy, hogy veszek egy komolyabb országútit, megkerestem az itthoni viszonteladót, hogy kéne nekem. Az eladó elmagyarázta, hogy régebben ezt a kategóriát a cég egyből egyedileg is elszállította (pedig annyira nem drága, a 8-900eFt kategória), most annyi rendelés van, hogy logisztikai problémáik vannak, és csak akkor szállítják, ha a normál konténer megtelik (vagyis nem állnak úgy, hogy külön logisztikával szállítsák a drágább holmikat), mert nincs plusz konténer. Ja, és a lehetséges színválasztékból maradt egy, ha az nem jó, akkor várjak a következő évi modellre. Így mindössze egy hónapot kellett várnom. Tartok tőle, hogy azóta a helyzet rosszabbodott.
-
Friczy
senior tag
válasz evo87 #191725 üzenetére
Sok évig jártam Speederrel, teljes megelégedéssel használtam Budapesten. Ami jelentősen növelte a komfortot, az a villa karbonra cserélése volt. Ha teheted, vedd karbon villával a Speedert. A macskaköves utakat továbbra sem fogod szeretni, de az út azon apróbb gödreit, amik szinte észrevétlenek, de a kormányon keresztül nagyon megterhelik a csuklót, kiválóan elnyeli a karbonvilla.
-
Friczy
senior tag
Nem Sigma, én annak idején (több kínai fényágyú kipróbálása után) vettem egy Trelock LS-950 ion típusú lámpát (szívtam a fogam, mert van ára rendesen), aztán egy év használat után vettem egyet a feleségem bringájára is. A használat hasonló, mint amit te tervezel (gondolom, az autóút az közút akart lenni, az autóúton tilos kerékpározni )
Szóval város, országút, részemről terep nem játszik.
A fénye nem vakít, megfelelő helyre világít (elsősorban előtted az útra), nem kör alakú a fénycsóvája, tehát rendesen beállítható, hogy láss, és ne vakítsd a szembejövőket. A fényerő öt fokozatban állítható (általában a második leggyengébben szoktam használni, az olyan helyen, ahol azért nem töksötét van, elegendő, esőben növelem a fényerőt), a kijelző kiírja, hogy az adott fokozatban mennyi a várható hátralévő üzemidő, illetve ha már nem bírja az adott fokozaton szuflával, inkább visszaveszi a teljesítményt, hogy ne maradj világítás nélkül
Egyszer nem figyeltem oda, és szinte kimerült akkuval indultam el, csak este vettem észre, hogy gond van, de a hátralévő 10 km-t még így is kibírta.Szóval ha az árkategóriádba belefér, ajánlom. Volt Sigma lámpám is, az se volt gyenge, de ez a Trelock magasan veri.
-
Friczy
senior tag
válasz attiati #191816 üzenetére
Ha az egyéb méretek megannak, nem sokat számít, hogy gyárilag mi volt a méret. A felsőcsőhosszt (mint a leglényegesebb paramétert) hogyan mérted? Magát a csőhosszt, vagy a váz képzeletbeli vízszintes hosszát? Az utóbbi a lényeges, bár sok eltérés talán nincs.
Az 58-as felsőcső, 48-as nyeregcsőhossz alapján erősen ejt a felsőcső, a nyeregcsőhosszt is úgy kéne mérni, mintha vízszintes lennee a felsőcső, tehát a felsőcső elejétől húzz ki egy képzeletbeli vízszintes vonalat, és odáig nézd a nyeregccsőhosszt.A 'klasszikus' geometriáknál a nyeregcsőhossz és a felsőcsőhossz nagyjából megegyezik, eltérő geometriáknál 1-2 centi különbség lehet, de a 48/58 nagyon sok.
Egy 58-as felsőcső a te magasságodhoz jó lehet, stucnival, nyereg előre-hátra tolásával lehet még játszani.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #191840 üzenetére
Igen, ilyen az, amikor fogalmatlan az, aki geo-t mér Slopingos váznál a nyeregcső tényleges hossza legfeljebb arra jó, hogy valami információd legyen az átlépési magasságról, de ilyenkor meg kéne adni az effektív hosszt is. Ahogy az L esetén se a csőhosszt adják meg, úgy a nyeregcsőnél is az L-ig meghosszabbított vonalat kéne megadni, és ott tényleg hasonló érték lenne a kettő.
-
Friczy
senior tag
válasz zsocy #191847 üzenetére
Kicsit idétlen ez a nyeregrögzítés (nejem bringáján is így van), mert külön dönteni nem lehet, mivel maga a szár ívelt, ha előre/hátra húzod a rögzítési pontot az ív mentén, azzal a dőlésszög is változik. Ha így túl előre vagy hátra kerülne a nyereg, akkor meg a nyerget lehet még külön igazgatni..
-
Friczy
senior tag
válasz itouchfan #191849 üzenetére
Kétszer vásároltam már náluk, alapvetően nem rossz. A részletes weboldal jó, sok minden van rajta, de ha az alapján venni akarsz valamit, hívd fel őket, mert nem biztos, hogy raktáron is van az a cucc, ami a weboldalon szerepel. A fiamnak vettem egyszer egy SPD cipőt, kinéztem, hogy mi az, ami jó lehet, elmentünk, akkor szembesültünk azzal, hogy amit kinéztem, épp nincs. Viszont a boltban volt szép nagy választék, úgyhogy nem mentünk haza üres kézzel, találtunk olyat, ami tetszett neki és méretben is jó volt. Ebben segítőkész volt a csapat.
Második alkalommal megrendelt cuccért mentem oda, már a vírusos időszakban. Egyszerre csak egy vevő lehet a boltban (érthető), aki épp benn volt, elég hosszan időzött (bonyolult vásárlás lehetett). Az egyik eladó kijött, megkérdezte, mi kell, a rendelés alapján előszedte a cuccot, gyorsan bementem kifizetni és hozta. -
Friczy
senior tag
válasz Dreadloord #192353 üzenetére
A racsni hangossága gyártófüggő. Viszonylag sok kerekem volt már, a Shimano racsnik jellemzően halkak, a Campa racsnik jóval hangosabbak (A Fulcrum Campa tulajdonú cég, annak is hangos a racsnija, és valóban a Trek (Bontrager, ha igan) szintén a hangosabbak közé tartozik. Különösebb jelentősége nincs a dolognak. A hangosabb racsni jó, azzal lehet idegesíteni a túratársakat, hogy tekerés nélkül is hozod a tempójukat
-
Friczy
senior tag
válasz Runner_fxr #192355 üzenetére
A feleségem trekkingjén volt Tektro Auriga hidraulikus fék, több mint tíz évig gond nélkül működött. Persze nem brutál teljesítmény, de azért évente 2e km biztos volt benne, kényelmes, aszfaltos túrázásokkal.
-
Friczy
senior tag
válasz mobal #192497 üzenetére
Én kb. 400 km-enként leveszem a láncot, felteszem a másikat, a levett meg megy tisztításra, olajozásra, majd megvárja a következő 400 km-et. A patentszemet akkor cserélem, ha elkopik Így a két lánc együtt többnyire kibír 12-16ekm-t (országúti használat), legalábbis a 10-esnél kibír, 11-es még nincs olyan régóta használatban nálam), ez alatt a szem vagy 10-szer vagy még többször szétszedésre kerül. Eddig egyszer jártam úgy, hogy mivel a szemet nem cseréltem, az jobban kopott, mnt a láncok többi része, és hajtásnál már éreztem, hogy nem teljesen egyenletes. Szóval bír az elég sokat. A használati utasítás szerint kb. három szétszedés után illene cserélni, persze ezt már jó néhány életciklus után olvastam. A bike24-en pedig úgy emlékszem, láttam a missing linkek közt olyat, amire egyszer használatost írnak, ezért írtam, hogy van olyan is. De attól még az is használható többször
Szétjönni magától nem fog, annyira mindig feszíti a váltó rugója. -
Friczy
senior tag
válasz szkuvi #192654 üzenetére
Kicsit szőrszálhasogatás, de az országútin nem V-fék van. Inkább patkóféknek lehetne mondani, esetleg caliper féknek.
A válasz egyébként igen, minden további nélkül. Olcsóbb, könnyebb, és azzal is meg lehet állni. Nem egyértelmű a tárcsa előnye országútin, főleg, ha nem valami nagyon kényes, drága felnid van. -
Friczy
senior tag
válasz Napfénysüti #192727 üzenetére
Én is és a feleségem is bringával ment az oltásra. Valahogy haza is kell jönni
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #192785 üzenetére
Mit értesz az 1) pont alatt (folyamatos rásegítés)? Ha tekered, megy a rásegítés is. Jobbaknál nyomatékérzékelővel.
Igen, a súly valóban sokkal nagyobb. A lépcső, illetve esetenként a vonatra fel/leszállás az komoly próbatétel, de eddig megoldottuk.
A meddig bírja jó kérdés, egy Szentendre-Két bükkfanyereg-Pilismarót-Királykúti nyereg útvonalon úgy kb. 85 km-nél fáradt el az akku (van tartalék). De könnyebb úton Bp-Siófok távot spórolósan meg lehetett vele tenni rátöltés nélkül (500 Wh az akku). -
Friczy
senior tag
válasz Somatom #192818 üzenetére
Szerencsére nem sokat kell lépcsőzni, mert kertes ház. De volt már rá példa, hogy fel kellett vinni harmadik emeletre, a liftbe nem fért be De egy-egy aluljáró, vasúti peron, stb. is volt már, hogy útbaesett. Nem próbáltam sétáló módban felvinni, de levitelkor a sétáló mód sem segítene sokat.
Két éve volt egy szép történet. Békéscsaba környékén töltöttünk egy hetet, az utat úgy oldottuk meg, hogy oda-vissza Szolnokon foglaltunk szállást egy-egy éjszakára, így napi kb. 100 km síkon, azt bírja az akku, éjszaka feltöltjük, és akkor jöhet a másik százas. Ez egy nagyobb társaság volt, mi ketten mentünk le bringával, mások autóval, vonattal, változó. Egyik barátunk vállalta, hogy a csomagokat elviszi autóval, az akku kulcsa viszont véletlenül egy olyan mez zsebében maradt, amit szintén bepakoltam a csomagba, és ez este Szolnokon derült ki. Akkor épp olyan szállást kaptunk, ahol tetőtérben voltunk, és egy kicsit padlásfeljáró jellegű szűk lépcső vezetett fel. Konnektor viszont csak a szobában volt, úgyhogy azon kellett felvinni a bringát, hogy fel tudjuk tölteni. Szép történet volt -
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #192853 üzenetére
De a páromnak nem MTB-je, hanem trekkingje van. A többi biztos stimmel
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #192951 üzenetére
Azért a kontra mellé kéne valami más fék is biztonsági tartaléknak mindenképpen. Kontrafékes biciklin egy láncleesés katasztrófa, ha nincs másik fék, de láttam én már olyat is, hogy a láncba beleakadt a nadrág, se előre, se hátra, így aztán fékezni sem lehetett. Nagy zakó lett belőle, szerencsére különösebb baj nélkül.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #192981 üzenetére
[link] Author. Egy időben gyakori volt nálunk, mostanában eltűntek, de a honlapjuk alapján léteznek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest