-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz
Rat.Sand #264888 üzenetére
Ahol lakok, itt senki sem köszön senkinek sem, ha nem ismer személyesen. Ezért is volt nekem fura elsőnek, amikor olvastam itt, hogy ilyen létezik.
Lehet az is, hogy itt hülyék vannak, ami igaz is, mert ahogy régen is írtam, itt inkább a Cruiser biciklis, egyenes háttal tekerős fazonok vannak sokan, azoknak meg nem sport a bicikli. Igaz a "beöltözött" és "valósi" biciklisek sem köszönnek itt.
Ezért is fura olvasnom, ha valaki zokon veszi, hogy nem köszön vagy biccent vissza.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #264966 üzenetére
Baja, Bács-Kiskun vármegye. Egyedül a Kalobike bolt szokott kisebb túrákat szervezni.
-
Fall-N
veterán
válasz
bexinho23 #265080 üzenetére
Sajnos hülyeséget mondtak. Múlt hét hétfőn cseréltem ki a mechanikus tárcsaféket az MT200-akra. Ha normálisan van felszerelve akkor nem szabad semmilyen zajt adnia. Mivel nem volt sok időm múlt héten tekerni, kábé a hétvégére kopott be. De 0 kilométeresen sem volt semmilyen hangja és most sincs.
Nézd meg közelről, hogy mi ad ki hangot. Most leírom mire lehet gyanakodni:
- beleér a fékbetét a tárcsába forgás közben -> rossz a féktest poziciója, be kell állítani.
- a fékbetét közti rugós fém nem jó és rázkódás hatására nekiütődik a tárcsának, mivel az forog, így darálja a fékbetétet -> kijjebb kell kicsit feszíteni a rugót, hogy alapból jobban szétfeszített állapotban legyen.
- nyolcas van a tárcsában, így beleér a betétbe -> ki kell egyengetni vagy cserélni. Érdemes megmérni a vastagságát legalább 1,5 mm vagy több legyen a fékezési felületen.
- a dugattyú ad hangot valamiért -> szerviz neki, mert később költséges a javítása
Ha ezek nem vezetnek eredményre érdemes ezeket is megnézni:
- Nincs-e lelazulva a tárcsa a kerékagyról. Ha 6 csavaros, akkor azok meg vannak-e húzva rendesen, nincsenek kilazulva a csavarok, ha CenterLock akkor a zárógyűrű nincs-e lelazulva.
- Érdemes megnézni rendesen vannak benne a fékbetétek egyáltalán?
Akkor is fura zaj van, ha nem jó a féktest poziciója és amikor nyomja a tárcsát, akkor valamelyik oldalra elhajlítja, ilyenkor ciripel. Ez szokott lenni a mechanikus tárcsafékkel, de ott természetes dolog, mivel csak az egyik oldal nyomja a tárcsát, a másik oldal fix.Sajnos az is előfordulhat hogy gyenge a villa, teleszkóp, váz hátsó villája és tekeredik a hajtási erő hatására és beleér a tárcsa a betétbe.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
chubby2o6 #265085 üzenetére
Igazuk volt a saját szempontjukból, mert ha rosszul van beállítva és beelér a betét akkor el fog kopni és utána már nem ér bele.
Amúgy gusztustalan a hozzáállásuk, 5 perc alatt meg lehet oldani a problémát, főleg egy szervizesnek illene tudnia. Ránézésről lehet látni, ha rossz a beéllítás, állványon pörgetve meg a féket próbálva látni is, hogy hogyan működnek a dugattyúk.
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265111 üzenetére
Én a betét rugójára gyanakodnék, hogy gyenge és nem tartja meg elég erősen a betétet. 10 km/h felett meg erősebb rázkódás éri a féket így rezeg a fékbetét. Ha ráfékez, akkor meg merevebb a rugó így elmúlik a hatás. Már csak azért is gyanús, mert cserélve lett a fékbetét és azóta van a probléma. Ki kell venni és kicsit feszegetni egymástól távolabb a két betétet. Ha a rugó így feszesebb lesz alap állapotban, akkor megszűnik a hiba. De ha valami olcsó vacak akkor inkább kuka, és új vétel. Ezt is írtam, gyanús volt:
- a fékbetét közti rugós fém nem jó és rázkódás hatására nekiütődik a tárcsának, mivel az forog, így darálja a fékbetétet -> kijjebb kell kicsit feszíteni a rugót, hogy alapból jobban szétfeszített állapotban legyen.
Szerk: ilyenkor irigylem a Magura mágneses fékbetét -rögzítést.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Rat.Sand #265115 üzenetére
Nem, a dugattyúhoz semmi köze. A dugattyú visszaáll az alap állapotba, de azt az olajnyomás húzza vissza, nem a rugó ahogy a V-féknél, meg a mechanikus tárcsaféknél. Így tudják megoldani amúgy, hogy önbeálló legyen az olajnyomással, ahogy kopik a betét.
Az a rugós vas arra van, hogyha rázkódik a gép, akkor ne mozogjon a fékbetét, hanem tartson ellen. Ha nem jó a rugó, akkor van az, ami nálatok is, hogy beleér a tárcsába a betét és darálja. Ezért írtam, hogy jobb a Magura és egyes Tektro fékek megoldása, mert ott a fékbetétet egy mágnes tartja a helyén, így nem tud mozogni, ott rugó sincs. Olcsó és ötletes megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265121 üzenetére
Pontosan úgy kell érteni. Egyébként volt ez már téma, Facebook szerelős csoportban meg talán testbike fórumon is mintha járt volna így valaki. A feszegetés megoldotta a problémát.
Ha a féktest lenne rosszul beállítva akkor állandóan surlódó hangot kellene kiadnia és nem csak 10 km/h fölött jönne elő.
Az is igaz, hogyha aprólékosan akarja az ember beállítani a féket, akkor meg kell figyelni melyik dugattyú éri el előbb a tárcsát, majd ahhoz korrigálni. De erről még nem jönne elő a probléma.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #265126 üzenetére
Dehogynem:
"Mire való a betét mögött lévő fém rugó?A hidraulikus fékrendszerek esetében a zárt rendszernek köszönhetően a betétek visszahúzása a fékfolyadék visszaáramlásával automatikusan történik, azaz nincs szükség a betét mechanikus pozícionálására. Sok esetben mégis találunk egy rugót, ami a betétet közre fogja. Ennek feladata valójában nem az eredeti helyzetbe történő visszajuttatás, hanem a vibrációból adódó zaj kiiktatására. Jegyezzük meg, hogy Magura és Campagnolo fékrendszer e célra nem rugót, hanem mágnest alkalmaz, így rögzítve a fékbetét-hátlapot a munkahengerre."
BikePro szakcikk, Ardó Tamás: [link]Az a gumi, valószínűleg a tömítést szolgálja és leköveti a munkahengert útját.
Rat.Sand: De jól emlékszel. Autóknál is így müködik a tárcsafék, ez a biciklis a kicsinyített mása.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz
toth_janika #265140 üzenetére
Az a baj, hogy látatlanban ezt nehéz megmondani. Nekem a nagyobb váz nem jelentene hátrányt, valaki viszont nem szereti.
-
Fall-N
veterán
válasz
Friczy #265162 üzenetére
Igen, ezzel nincs is semmi gond, így oldják meg az önbeálló fékbetét és tárcsa közti távolságot. De nem ez húzza vissza a dugattyút.
DE itt azon van a lényeg, hogy a hidraulikus munkahengerben nincs semmilyen rugó, mert nincs rá szükség a müködési elve miatt. Az olaj áramlása ami mozgatja a dugattyút. Elég megnézni a munkagépeket, amiben hidraulika van. Annyi a különbség a méreten kívül, hogy az olajnyomást a szivattyúk hozzák létre, nem kézi pumpálással, mint egy fékkar esetén. Ott is ahogy leáll a szivattyú a nyomás leesik és visszahúzza a dugattyút. Nincs a munkahengerben rugó. Géptanban ezt nevezik kettős működésű hengernek. Az egyszeres működésű munkahengernél a dugattyú önsúlya állítja kezdő pozícióba a dugattyút.
-
Fall-N
veterán
Nem vitázik senki, egyszerű a képlet, minden márkánál máshogy van. A gyári kenésre a Shimano trutyit értik sokan, más márkánál nem az van. Én mostanában csak SunRace láncot vettem, azon csak korrozióvédelem ellen van olaj, azon nincs sűrű kenés. Első felrakása után rögtön kellett is olajoznom, mert nem volt elég ami rajta volt. KMC-nél nem tudom, hogy van, de a Connex láncon sincs trutyi.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #265212 üzenetére
Megnéztem, láttam az a gumi valamit. Gondolom gyorsít a dolgon. Egyszerű, de nagyszerű megoldás.
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #265244 üzenetére
Jól néz ki. Szerintem be fog válni.
Pont tegnap néztem, hogy testbike aprón is árulnak új kínai karbon kormányokat 20ezresért. Annyiért nem sok. Egyszer én is veszek, csak sajnos márkasznob vagyok, így lehet RaceFace, Funn stb. lesz belőle.
Az biztos viszont, hogy akkor a merevebb 35 mm-es befogóval fogom venni + stucni kell még akkor új.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #265266 üzenetére
Nem semmi, jobbulást! Sajnos ritka esetben előfordulhat ilyen. Szerencsére így még nem jártam, úgy már igen hogy a darázs pont a nyakam szúrta meg. Szerencsére nem vagyok allergiás rá, így nem lett semmi.
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #265405 üzenetére
Szokásos túlgondolás.
Csak nem értem ezt a hozzáállást, hogy rögtön a garanciáztatáson kell gondolkodni. Nagyon kicsi az esély, hogy hibás vázat kap az ember, mert azért ezeket minőségellenőr átnézni, nem csak megy tovább. Anyaghiba lehet esetleg nagyon ritkán, de azt is kizárnám. Tervezési hiba is ritkán van, de korrekt a német gyártók hozzáéllása.
El sem tudom képzelni mit kezdene egy AliExpresses rendeléssel, ahol egzotikus bolttól rendelve tényleg benne van a rizikó, hogy hibás terméket kap az ember.
Ott általában a postaköltség is vevőt terheli, meg a rizikó, hogy eltűnhet a csomag.
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265424 üzenetére
Nyilván ezért hülyeség, rögtön "fullosat" venni. Egyébként sem látom sok értelmét, mert hatalmas bukó. Ki lehet fogni áron alul árult, teljesen új, vagy pár kilométert ment biciklit, az eladó bukik csak rajta. Testbike is tele szokott lenni ilyen ajánlatokkal.
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265508 üzenetére
Tetszik elméletben a szíjhajtás, csak az nem, hogy a láncváltó így kiesik, mint lehetőség. Az agyonhypeolt Pinion gearbox meg nem terjed, baromi drága és specifikus váz kell hozzá, nem lehet terhelés alatt váltani stb. Agyváltó meg nem pálya nekem. Városi bicikibe kiváló, ha valakit nem zavarnak az előbb leírt dolgok.
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265526 üzenetére
Az agyváltó karbantartása a legkisebb gond, szar tekerni velük, mert nagyon máshogy működik, mint egy láncváltó. Eleve terhelés, meg így egyáltalán tekerés nélkül szabad váltani és hirtelen más fokozatban van, ahogy újra tekered. Ezzel meg is szakad a dinamikája a tekerésnek.
A másik, hogy hiába van 7-8 sebességi fokozat, nagyon más a kiosztása és általában nem a legideálisabb. Sokszor kellene a két fokozat közötti átmenet. Amúgy is egy nehéz súly a hátsó tengelyen.
Karbantartás azért nem vészes, mert van olajfürdős belőlük, például az Alfine, így csak le kell ereszteni a régi olajat és feltölteni az újjal. Nexusokat szét kell szedni zsírozni, amúgy is hátrány a zsírban futás, nem is fut olyan szépen mint az olajos. Az más kérdés, hogy az Alfine árából kijön egy normális váltó is karral. Pl. Desire XT is simán.
-
Fall-N
veterán
válasz
arcitec #265574 üzenetére
Én akkor már nem festeném, hanem szinterezés. Az egész RAL színskála elérhető, jóval tartósabb. Van metál, fényes, színátmenetes, stb. Szóval a Cube gyári színe sem kihívás. A fővárosiak az Oszi Szintert szokták ajánlani, mert rengeteg bicikli vázat porfestenek és a kritikus helyeken kimaszkolják normálisan a vázat, így összeszereléskor nem kell festéket kapirgálni, hogy oda is jutna ahová nem kéne (pl. csapágyfészek).
-
Fall-N
veterán
válasz
fulton #265621 üzenetére
Hiába "jársz utána" papíron, hetekig kell használni ahhoz, hogy kiderüljön hogy jó vagy sem a váz és állítani kell rajta. Az, hogy papíron látod a méreteket szart sem ér. Akkor lehet viszonyítási alap, hogyha évekig használsz egy bizonyos kategóriájú biciklit (MTB, outi stb.) és újat akarsz venni. Akkor össze lehet hasonlítani a kettőt, de a Csepel messze van egy outitól.
Szerintem amúgy is egyszerűbb a dolog. Figyelni kell az adott bickli gyártói ajánlását, így megvan az adott méret a váznál, később meg normális keretek között lehet javítani rajta, ha rövidebb vagy hosszabb kormányszár kell. Ha túlságosan hátra kéne tolni vagy előre magad akkor biztos kicsi a váz. Ilyen előfordulhat ha túl hosszúak az ember végtagjai a magasságához képest. Többit ki lehet tapasztalni.
-
Fall-N
veterán
válasz
Friczy #265632 üzenetére
Az a baj, hogy a Rohloff árán több csúcs lánc váltót lehet venni. Tíz éve került már 200ezerbe, azóta gondolom a duplája lehet. Kijön az árán egy full XTR szett, biztos nem kéne agyváltó.
Másrészt sok Rohloff váltó hibája volt, hogy megugrott a 7. fokozatban (ha jól emlékszem). Bármi baj van/volt Németországba kell küldeni, alkatrész sincs itthon hozzá, szintén Németország. Szerintem ennyi vesződést nem le az egész és csak közel hasonló a hatékonysága egy jóval olcsóbb láncváltóénak, ami töredékébe kerül.
-
Fall-N
veterán
Igazság szerint én ha biciklit akarnék venni, akkor csinálnék egy listát a hasonló felszereltségű biciklikről, ami persze belefér a keretbe. Amelyik nem elérhető, sokáig kell várni, húznám is ki. Sok gyártó van, nem ragaszkodnék egyhez sem. Nekem aztán mindegy, hogy Cube, Rose, Canyon, stb. lenne. A legfontosabb, hogy a váz legyen jó, a többit lehet fejleszteni és sajnos kell is, mivel olyat nem kapni ami 100%-ig megfelelő. Vagy én inkább, ahogy magam ismerem, vennék egy váz szettet a többit meg legóznám.
velizare: Még meg sincs a konkrét típus, de kerék és agycserét írt.
Az a baj, hogy rengeteg mindent túlagyal és fölösleges köröket fut. A nyereg próbákat sem értem, talán nem a Csepelen kellene az outi nyerget tesztelni, mert úgysem lesz jó. Nekem nem lenne türelmem berendelni 3 nyerget, majd küldözgetni vissza. Én csak úgy veszek meg valamit, hogy kell és nem lehet, hogy jó lesz. Idő közben lehet fejlesztettem valamint és eladtam utána, de nem tesztelés volt a cél, csak nem vált annyira be. Vagy ideiglenesen vettem valamit, mert elromlott egy alkatrész (így lett az Altus váltó, egyébként Deore lett volna a cél, de ami késik nem múlik).
-
Fall-N
veterán
Nem rossz az Alivio, nekem az Altussal sincs igazán gondom, csak a terhelés alatti váltást nem szereti, amit nem is szoktam csinálni. Ultegra az outi kategória, az Alivioval egy kategóriában inkább XT ami van. Szerintem a Deore is bőven elég, akár terepre is, bár nem sokkal drágább az XT sem. Egyedül a lánc és a sor ami drágább jóval.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265649 üzenetére
Csak azt nem értem, hogy bírhat ilyen kevés időt egy NX váltó amikor a gagyi Tourney TY váltóm sem hullott szét 4 év alatt.
Egyedül szerelés közben voltam figyelmetlen és elhajtottam a váltó kanalát. Akkor már cseréltem a mostani Altusra, amúgy is cserélni akartam a Tourneyt.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #265656 üzenetére
Igen az NX van párban a Deore-ral csak más a SRAM palettája a Shimanohoz képest, mert náluk már mind 1x12, a régebbi váltok amik 10, 11 sebességesek, meg persze amit még kapni. Egyedül X5 van 10s-ben, se X7 se X9 nem kapható már. Ezért is nehéz behatárolni, hogy az SX például milyen, mert nincs még (még nem is lesz) Shimano alternatíva. A Cues is más lesz a Linkglide miatt. A GX meg az SLX/XT-vel van egy szinten kábé.
-
Fall-N
veterán
válasz
Friczy #265703 üzenetére
Nem akartam úgy írni, hogy csak fikázásnak tűnjön, de azért az áruk igencsak elrugaszkodott. Azért elég kemény, hogy egy Rohloff váltó a karral több mint 400ezer Forint. Szerintem a legtöbb ember inkább mást vesz ennyi pénzért. Komplett hajtás kijön egy alap, Mavic kerékszettel együtt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #265709 üzenetére
Ne is írd. Megvettem a Giyo pumpát és azt hittem első használatkor, hogy selejtet vettem. A régiekhez képest a fordított zárás megszivatott. YT videót néztem, hátha valakit én rontottam el és ott mutatták, hogy felnyitni kell a kart nem lenyomni. Nekem mondjuk fordítva lenne logikus, de megszoktam.
A Crivit kis hordozható pumpa viszont tényleg nem működik. Ismerős biciklijébe akartam fújni, de hibába áll jól a szelep egy kicsi levegőt sem fújt a kerékbe. A használati útmutatót is megnézem, elvileg jónak kéne lennie. -
Fall-N
veterán
Kihagyták a fiúk a CX-et azaz a cyclocross biciklit, pedig az előbb volt sokkal, ami igazi outi feeling terepen. Igaz a CX versenyeken vicces módon a nehéz szakaszokon felemelik a bringát, vállra veszik és úgy futnak át (nem vicc!). A pályát meg úgy jelölték ki régen, hogy a startvonalnál látták, hogy ott a templomtorony, arra a cél. Ezeknek a bicikliknek igencsak erős endurance geometriájuk van, semmi kényelem és még rendes virsligumival mentek/mennek (azt hiszem még nem halt ki a sport). Szóval ez már a gravel elött is koskormányos terepre való outi volt. Persze nem teljesen alkalmas arra, mert akkor nem kéne vállon futni velük.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Friczy #265897 üzenetére
Ez igaz, de láncváltónál már manapság egy Altus, Alivio is bőven hozza azt a minőséget, hogy nem kell XTR. Deore meg bőven jó terepre és jóval olcsóbb a komplett hajtás. A másik, hogyha nem csúszópapucsos a váz, akkor amúgy is kompromisszumos az egész agyváltó. Terepre ezért nem is igazán jó, városi, commuting felhasználásra jó lenne, csak megintcsak az ára miatt nem terjed el.
-
Fall-N
veterán
válasz
varsam #265953 üzenetére
Én is sokat szívtam a markolatokkal, hogy melyik válik be. Volt csomó KLS ergonomikus markolatom, egyik sem jött be. Az ESI nagyon jó, elcsúszás után leszakadt, így ideiglenesen kipróbáltam a KTM Prime Silicont, nanaz nem jött be, túl vékony a nagy kezemhez, egyébként az anyaga maga az jó. Kisebb kezű embernek bejöhet.
Jelenleg egy bilincses Cube RACE van [link] , ami igaz nem szilikon, de nagyon jó. Személyesen vettem, így meg tudtam fogdosni. Érdes felülete van, így annyira nem nyomja a kézfejem, ezzel is mentem már sokat, így bevált. Nem kemény gumiból van. Nagy előnye, hogy szárazon fel lehet tenni a bilincs miatt. Úgy néz ki ez is bevált, így marad. Ha netán tönkremegy, vagy szétkopik, ragadóssá válik akkor lehet ESI lesz vagy bilincses Cube.
A szilikon markolatokat én fertőtlenítő spray-jel raktam fel, amit a gyógyszertárban kapni. Maradvány nélkül szárad. Isopropyl is jó, féktisztító szerintem túl gyorsan elillan.
-
Fall-N
veterán
Nem tudom, de én alapból kihagytam volna ezt a citrusos tisztítót. Én ha waxot készítenék elő, akkor csak benzint és isopropylt használnék. Ez a citrusos tisztító csak azért népszerű mert környezetbarát, de szerintem semmi keresnivalója a bicikli közelében. Mint látod, csak nem tesz jót, ha nincs erős bevonat a láncon. Nagy bajt sem okoz, de ha el lehet kerülni más szerrel, akkor miért ne kerüljék el?
-
Fall-N
veterán
válasz
varsam #266157 üzenetére
Fura, mert elvileg jól van légtelenítve, de a fékkarokat így is markolatig be lehet húzni, pedig teljesen ki vannak tekerve, de menet közben ilyet nem lehet csinálni.
Nincs ebben semmi csoda, a Shimano fékkart nem a Magura testhez adaptálják, így lehet kevés mennyiségű olajat tud pumpálni az MT5 karhoz képest. Ezért sem lennék a híve keverni a márkákat. Egyébként erős és jó az a Carbotecture kar, nem kell félni tőle, vagy ott van az alu MT7-es kar, ha zavar, hogy műanyag/kompozit a fékkar. -
Fall-N
veterán
válasz
orbano #266169 üzenetére
Az olcsóbb MT szériák (MT200, MT400, MT500) azok nem harapnak elsőre, hanem lassítanak, a végén van az a pont amikor blokkolnak. Ez a Shimano szerint "kezdő bringásoknak" van beállítva, szerintem meg így jó, mert nem mindig 0-ra kell fékezni, hanem sokszor csak lassítani. Persze lehet vele "játszani", mert a karon lehet állítani, hogy közelebb legyen, olyankor hamarabb fog, rá lehet tölteni olajat (én is azt tettem a félvezeték vágása után) stb. A másik gyártótól beszerzett fékbetéttel is lehet változtatni. Először féltem tőle, hogy gyenge fos lesz az MT200, de most bekoptatva, simán 0-ra blokkol, így van ereje bőven.
-
Fall-N
veterán
válasz
jjeahh #266235 üzenetére
Igen, ha terepen kéne állandóan fékezni, akkor biztos megfőne.
De nem is arra van tervezve. Mivel nem járok terepre, ezért lett MT200, amúgy szívem szerint inkább Deore vagy SLX-et vettem volna, csak tök fölösleges lett volna. Amennyibe kerül egy szett MT200, annyiért ajándék, egy drágább fékkar kerül annyiba, mint itt a komplett fék. Úgy voltam vele, kipróbálom, ha nem jön be eladom és veszek helyette jobbat, de elég lesz. Azért ha szétkopik a gyári betét akkor veszek jobbat, már csak a próba kedvéért is.
Amit megspóroltam úgymond a drágább fék árán, majd veszek helyette váltót+ kart. Egyelőre képlékeny mi lesz (Deore 10s, microSHIFT Advent 1x9 vagy Advent X 1x10).
Maximum1: Minek kép, ez nem társkereső.
Egyébként sokkal előbb jött a testépítés (béna egy szó, nem szeretem használni, már csak a koxos Békák miatt sem), mint sport (14 évesen), biciklizés sokkal később jött, kábé 24-25 éves koromban. Nyilván így 37 évesen már nem feszegetem a határaim, mint 10 éve, de azért odateszem amit tudok. Biciklizés meg kiló kardió mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
zsamiatt #266241 üzenetére
Külön nem érdemes egyikkel sem satuzni. Ahogy írták, ha a hátsót blokkolod hirtelen, akkor kifarol (lásd ABS az autóknál, motoroknál).
Pont a városi DH versenyen a junior versenyző így farolt ki a vizes macskaköves úton és volt is belőle kulcscsont-törés. Ilyenkor célszerű lenne mindkét féket használni. Elég szívás ha megelőz hirtelen a hátsó kerék és lesz egy 360°-os keringő jobb esetben. Rosszabb esetben meg nagy zakózás.
-
Fall-N
veterán
válasz
jjeahh #266283 üzenetére
Néztem a Cues 1x9-est, a LinkGlide miatt jegeltem, bár állítólag a 11s HG-X láncokkal is elmegy. Na meg amikor néztem váltókart még nem lehett kapni hozzá.
Viszont ahogy írod, olvastam, hogy könnyű átjárás van a Cues cuccok között, így lehet az lesz.
Tin: Testbikeon egy Makky nevű versenyző írta, hogy még lightos XC versenyen is látott itthon, nem egy-két MT200-at, így én nem félnék, hogy el tudod rontani. Erős terepre nyilván nem való, oda amúgy sem árt egy 4 dugattyús jobb fék.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #266309 üzenetére
Ezért vettem Funn hajtóművet. Könnyebb és erősebb. Ha DH világbajnokságon nem törik szét, akkor nálam sem.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #266344 üzenetére
Félig viccből írtam, a marketing szöveg ez. De elméletileg tényleg DH/Trail/XC hajtómű. Egyébként Deore FC-5100 is tervben volt, de a legnagyobb támogatott lánckerék csak 32 vagy 34T lett volna, nekem meg 36 kellett meg, hogy opcionálisan a 38-at is tudja. SunRacet is néztem. Egyébként a legtöbb cuccom Shimano. PRO cuccokat is vennék szívesen, csak vastagon fog az árazáskor a filctoll.
-
Fall-N
veterán
Ez Pesten merre található? Redditen tették fel a bycicling csoportba.
Még hogy nem kell fully a városba.
-
Fall-N
veterán
válasz
parandroid #266401 üzenetére
Nálam fordítva lenne. Ki nem állhatom a fantázia nélküli tiszta fekete egyen kerékpárokat. A fehér tetszik (mindenben is), igaz mindkettő nagyon kényes a porra. A kiegészítőkben és ha van a házon fekete szín az tetszik, csak ne full fekete legyen. A narancs bejön (volt is ilyen színű biciklim) meg a sárga is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox Series X|S
- Renault, Dacia topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...