Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz bexinho23 #265080 üzenetére

    Sajnos hülyeséget mondtak. Múlt hét hétfőn cseréltem ki a mechanikus tárcsaféket az MT200-akra. Ha normálisan van felszerelve akkor nem szabad semmilyen zajt adnia. Mivel nem volt sok időm múlt héten tekerni, kábé a hétvégére kopott be. De 0 kilométeresen sem volt semmilyen hangja és most sincs.

    Nézd meg közelről, hogy mi ad ki hangot. Most leírom mire lehet gyanakodni:
    - beleér a fékbetét a tárcsába forgás közben -> rossz a féktest poziciója, be kell állítani.
    - a fékbetét közti rugós fém nem jó és rázkódás hatására nekiütődik a tárcsának, mivel az forog, így darálja a fékbetétet -> kijjebb kell kicsit feszíteni a rugót, hogy alapból jobban szétfeszített állapotban legyen.
    - nyolcas van a tárcsában, így beleér a betétbe -> ki kell egyengetni vagy cserélni. Érdemes megmérni a vastagságát legalább 1,5 mm vagy több legyen a fékezési felületen.
    - a dugattyú ad hangot valamiért -> szerviz neki, mert később költséges a javítása
    Ha ezek nem vezetnek eredményre érdemes ezeket is megnézni:
    - Nincs-e lelazulva a tárcsa a kerékagyról. Ha 6 csavaros, akkor azok meg vannak-e húzva rendesen, nincsenek kilazulva a csavarok, ha CenterLock akkor a zárógyűrű nincs-e lelazulva.
    - Érdemes megnézni rendesen vannak benne a fékbetétek egyáltalán?
    Akkor is fura zaj van, ha nem jó a féktest poziciója és amikor nyomja a tárcsát, akkor valamelyik oldalra elhajlítja, ilyenkor ciripel. Ez szokott lenni a mechanikus tárcsafékkel, de ott természetes dolog, mivel csak az egyik oldal nyomja a tárcsát, a másik oldal fix.

    Sajnos az is előfordulhat hogy gyenge a villa, teleszkóp, váz hátsó villája és tekeredik a hajtási erő hatására és beleér a tárcsa a betétbe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák