-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14894 üzenetére
Az lehet könnyebben felmegy, igazából azok mennek fel könnyebben, amik nem drótosak, hanem hajtogatható kevlár peremesek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #14911 üzenetére
Ez sem működik.. korlátozva van miket árulhatsz, ha van a környéken olyan bolt ami már árul egy márkát, te nem árulhatod, itthon meg már alig vannak forgalmazott márkák, főleg olyanok amiket meg is vesznek. Tehát sok felől meg van kötve az ember keze.
Valamilyen szinten kötött, ha az ajánlott kisker ár alá mész látványosan, megütheted a bokád, ha meg drágábban akarod eladni, akkor meg jön az olyan vevő, aki megmondja hogy ő ki gúglizte és a neten olcsóbb![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #15010 üzenetére
Like
Amúgy tényleg hogy jönnek ide a választások? Orbán miatt több a bicikli lopás is? Vagy miamegmerevedett.. Nehogy válaszoljon rá valaki a topicba.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #15055 üzenetére
Manitouból amit szereltem, skareb, ebből több félét is (sőt csináltam egyszer egy szarrá ment skarebből meg egy szintén szarrá ment axel ből egy axelskarebot. vicces tákolmány lett de a mai napig mennek vele), Axel, ebből is simát, meg platiniumot vagymit, aztán volt.. Manitou Six, aztán a fehér 140 es minute absulute. Meeeg Black elite et, azon kísérleteztem először módosításokkal. Nagyjából ennyi. Nagyon kihaltak az új bringákból, egy darabot adtunk el 4 év alatt, azt is csak azért mert egy superiorban gyárilag az volt, az egyébként meglepően egész jól mozgott csak nem emlékszem mi a bánat volt a típusa majd rágóglézek..
Új manitoukra hallani sok panaszt lötyögő kattogó persely, stb.., mondjuk a régiekkel is voltak problémák.Eddig kb két manitou telót láttam, ami jól mozgott, az a parti andrás féle cube ban levő új R7, meg egy út állítós régi stance.
A minute volt talán a leghitványabb, 140 ből 110 et képes menni, nehezen indul meg, utána meg rettenet fogja az állandó erős odaút csillapítás, azt én kidobnám belőle a hóra. Mellesleg álmomban jöttem rá hogy kell összerakni, pedig az összes manitou kb olyan egyszerű mint egy ék.
A régiek elég jó minőségűek voltak, mozgásuk az olyan amilyen, nem lehet megjósolni melyik hogy fog mozogni. Elvi működésük nagyon hasonló a rock shoxokhoz, csak kevésbé működnek jól, általában nincs eltalálva semmilyen karakterisztikájuk, se csillapítás se semmi terén, és nehezebben javíthatóak. A rock shoxokban szinte csak O gyűrűk azok az alkatrészek amik kopnak és tönkre mennek, míg a manitouban pl speciális szimering zárja a csillapítás olaját, amit nem egyszerű beszerezni, mellesleg kicserélni is egy horror mert úgy van megperemezve olvasztással a műanyag ami tartja... rakás szar de szerencsére ritkán megy tönkre.Én azért azon mindig felhúzom a szemem, mikor 150 ezrekért látni 770 es XT vel szerelt gépeket, értelmezhető teleszkóppal. Mikor egy ilyen kerékpár új ára kb 4 szerese újonnan.
Mondjuk pont tegnap előtt szereltem egy ilyen "jó vételt"most jelenleg el van tolva hátra, a teleszkópja és a fékje hajtóműve darabokban egy dobozban, és alkatrészekre vár, ami úgy 26 ezer alatt nem fog megállni. Mellesleg dolgoztam vele majdnem egy napot. És így sem lesz tökéletes, mert az spd pedálját én már most kidobnám annyira ki van készülve.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #15058 üzenetére
Milyen b@szott nehéz lehet vele menni... ilyen 2 személyesbe lenne jó.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #15332 üzenetére
Titán után a karbon ráz a legkevésbé.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #15334 üzenetére
Engem meg mostanában meg lefoglal a munka meg a magánügy.. azért nem írok. Pedig már kötelességemnek is érzem egy ideje.. legalább talán most többet foglalkozom magammal, kicsit ellen megyek az asztrológiámnak.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz anorche1 #15626 üzenetére
Valószínűleg eddig nem tűnt fel.
Hoztak már be úgy dura ace-s biciklit hogy nagytányér-kónuszon bele ér az átdobóba a lánc.. mire mondtam a telefonba hogy ott fent is van egy plusz fokozat. Erre csak nem volt képes felfogni az ember hogyha felváltott nagytányérra, engedje vissza a kart, és toljon rá még egyet míg nem kattan egy kicsit. Csak azért is behozta a műhelybe, megmutattam neki 2 másodperc alatt, aztán mehetett az útjára.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz 313313 #15779 üzenetére
Ha úgy mérted ahogy írod, akkor már pedig az 19 es. Maximum rövidebb a váz mint a többi 19 es bringának amiket láttál, azért tűnik kicsinek. Vagy a nyeregvázcső nagyon túl lóg a felső csövön.
182 centihez 19-20 as kell, 16 os az nevetségesen kicsi lenne.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #15790 üzenetére
Újat 40-50 ért ami normális, nem fogsz találni, RS Recon SL vagy Revelation szerintem amitől érdemes indulni, azokat újonnan, bontottba 60 körül lehet találni ha nézed minden nap mostantól az aprót.
Egyébként ezeket használtan is szerintem be lehet vállalni, ha tényleg keveset használtnak néznek ki. Csak az az első hogy szét kell szedni. Elég erősek, és könnyen felújítható, épp most csináltam egyet a héten. Gyári szimering se drága.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Valkűr #15792 üzenetére
20 éve örültek volna egy ilyennek a DH versenyeken. Egyébként ma egy 10 centit mozgó ekkora beépítésű magasságú teleszkóp eleve alkalmatlan lenne bármilyen DH -ra. Amúgy ebbe annyi anyag van, annyira túlépített, hogy szerkezetileg könnyen előfordulhat hogy erősebb mint egy sokkal komolyabb XC teleszkóp, ahol a súlyra is figyeltek.
45 ezret szerintem nem ér meg, tudtommal műanyag perselyes, szorulós bonthatatlan javíthatatlan patronnal, szimeringje se egy nagy durranás, zsír kenésű abszolút, olajzó szivacsgyűrűről, olajlehúzóról álmodni se lehet, becsúszója meg kb negyed akkora élettartamú mint egy jó aranyra anodizált alu.Egyébként van ilyenünk szerintem kicsit olcsóbban el lehet vinni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Valkűr #15794 üzenetére
Jah.. azt hittem az állítható csillapításost mutatod, mert az van ilyen árszegmensbe.
De nem értem hogy ha 40-50 et célozta meg, akkor minek mutatod a legolcsóbb raidont.(#15795) fsanyi78
Egy szavazat a Cube-ra.
Mondjuk az árakat se ártana nézni, azt nem néztem mekkorák a különbségek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #15808 üzenetére
Küllő prizmát a fotós helyébe kitörtem volna.. xD
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #15876 üzenetére
Nekem is ez a véleményem róla. Az országúti nagy előnye a kos kormány, a sok fogási lehetőség ezerszer kényelmesebb és jobb bringázási technikáknak ad lehetőséget mint az egyenes kormány, nem beszélve hogy alsó fogásban mennyivel stabilabb, kisebb a légellenállás, és semmivel nem tudsz jobban sprintelni, mint egy jó alsó fogással. A fitnes meg ettől van megfosztva.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nem szokták össze vissza variálni, ugyan olyat kéne előre és hátra is tenni.
A fémes jobban bírja a melegedést, igazán az akkor jó ha sütöd a féket a lefelékben, vadabb lejtőzésekhez. De zajos és kis sebességnél nem annyira erős a fékhatás csak ha szépen összekopik, egyébként meg zabálja a tárcsát.
A gyantás az meg puha, az nem bírja ha sütöd, mert megég, tárcsa kímélő, de hamarabb is kopik.
Szóval elvileg kellett volna a két fék tulajdonságai közt érezni ezeket a különbségeket. És szerintem-e szerint döntsd el hogy milyen kell neked, én a fél fémest ajánlanám inkább. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #15997 üzenetére
6000km alatt nem nyúlt le a lánc?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #15999 üzenetére
Dura Ace majdnem nyúláshatáron van nekem 1300-1500km alatt.
Pedig van ipari alkatrész mosónk a műhelybe, és kb 4 biciklizés után veszem le, mosom ki, majd zsírsprayel újra kenem.
Trekkingen bírt nekem ki a legtöbbet a dura ace, 4500 körül, az már rekord nálam, de az is mindig tisztán volt tartva.
Országútin a 10 es láncok, connex, kmc, ultegra, 3500 nál vége úgy hogy minden tekerés után le van törölve fém tisztára és újra van kenve, nem serceg benne a kosz ha csavargatod (ez a teszt hogy koszos-e).
Van egy srác, vb-n is volt kint, crosskovácsit mikor megnyerte, új XT sorral meg új dura ace lánccal ment, 9 essel, 70km sár, utána 1 hét múlva edzésen 2 fokozatba szalajtott a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #16002 üzenetére
Nyúlást mérni kell nem észre venni.
Szervizbe sokan jönnek be aki mondja hogy nincs kinyúlva a lánc, megkérdezem a km -t, meg hogy milyen lánc, aztán 10 ből 9 szer igazam van és átesik rajta a láncnyúlás mérő. Aztán csodálkozik utána hogy 10 ezerért kell venni rá új fogsort (mert annyi most egy 9 es deore ajánlott kisker ára..), mert az új lánc szalajt.Igen mondjuk az sokat segít, ha nem gyorsít, nem sprintel az ember, meg csörlőn nem tekeri fel a falnak a bringát. Én láncnyúlási értékeimen ki szoktak készülni szerelő ismerőseim, én tipikusan olyan stílusba megyek hogy szétcseszem a láncot.. hiába van folyamatosan tisztítva.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #16004 üzenetére
Az úgy már mindjárt más hogy 2 láncban van 6 ezer.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #16006 üzenetére
Kezd szalajtani 750nél? Az viszont már igen kemény.
Na igen a 110 kiló az adja neki.. meg a hegy.
Szoktad mosni a láncot? A port kap vagy sarat az csökkenti az élettartamát, felére, vagy mégtovább.
Milyen láncról meg sorról van amúgy szó? -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #16008 üzenetére
Azt a láncot cserélni kellett volna már rég, mert lekoptatod vele a hajtás többi részét.
Ha a felső hárman szórakozik (tehát a legnagyobbakon, gondolom én) akkor az váltó baj lesz, ha normál rugó állású a hátsó váltó, akkor csak nyúlott picit a rendszer, hátul a finom állítón kb három kattanás a leírtak szerint óramutató járásával ellentétesen és megoldódik a baj. Meg reméljük hogy nincs túl közel a felső görgő a sorhoz, mert akkor azon is kell állítani.
Ha ennyi kopott a lánc, akkor nem érdemes ennyit várni a láncra, meg kell venni azt ami épp jó áron van aztán kész.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #16011 üzenetére
Ha időbe cseréled a láncot, akkor nagyon sokat el lehet menni a sorral.
Nekem 19 ezer van a 10 es ultegra sorban, és még fut új lánccal. Mondjuk váltani már kevésbé vált jól..
De ezzel nyújtottam le 3500 anként a láncokat. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #16063 üzenetére
Én idegbeteg mód szoktam lefékezni mögöttük mint aki életét és járművét kockáztatva vészfékez ABS ezik, teljes színészkedéssel és átéléssel, ha épp a gumit se sajnálom kicsit satuzom is szaggatottan, meg a fékkart hagyva visszakattanni. (ettől ugranak a legjobban) Váltót meg pakolom vissza és még pedálozok is közbe. Na ezek után szoktak nagyba elnézést kérni hogy a kerékpárúton sétáltak, én meg még meg is köszönöm hogy félre áll. Utána meg gyakorlom a nyélen vissza gyorsítást. Sose szabad felnőni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #16148 üzenetére
Azokat a láncokat, aminek a csap vége préselve van, eleve nem rakhatod össze azzal a csappal, mert az ló*aszt nem ér, megküldöd neki aztán le is pattan a csapról a lánc oldal lapja...
Ezeket csak összekötő stift el lehet újra összerakni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #16262 üzenetére
Szerintem ott csúnyán nyúlott volt a lánc, és a fogak tetején futott, nem ült bele az ívek aljába, és ettől peremezte meg annyira.. Nagyobb nyomatékre pedig folyamatosan mászott felfele, csak nem szalajtott még.
Én a vadi új 9es XT -t új lánccal az első pár bringázás alkalmával már meg tudom annyira peremezni hogy a körmöm megakad benne. 63 kilóval
Nem hiszem hogy az anyaguk közt olyan rettenetes nagy különbség lenne.. Csak súly, felület kezelés, esetleg egy picit a váltás könnyítő bordák.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rbence #16272 üzenetére
Aztarohadt
Hallod abból hiányzik a két negatív rugó! Valszeg összetörött, és kidobta belőle.
Eleve ha le van engedve, a negatív rugók annyira összehúzzák, hogy kézzel ki se lehet nyitni, maximum ha a kezedbe veszed és húzod mint egy expandert, és elég erős vagy!!!![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #16307 üzenetére
Miért kéne sorral együtt cserélni?
(#16304) Tomi_Sci
Csak az olcsóbban rozsdásodnak, de az olcsó sram szerintem még jobban.(#16300) rétisün
Shimanohoz meg meg tudja venni a sram patent szemet (vagy kmc-t, vagy sunrace-t) amit utána vagy 5 shimano láncba tud használni mire érdemileg megkopik.(#16297) rootkiller
Ez a váztól is függ, hogy mennyire kerül közel a fék a kerékhez, van amelyiknél a 25 ös a max.(#16303) INMOTEP
Ha nincs lenyúlva a lánc, és nem állt be a rozsdától, akkor mehet neki a drótkefe, kimosás, aztán kenés, és mehet tovább.
Használt biciklit meg látatlanba tényleg ne vegyél![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz troland26 #16322 üzenetére
Jobban el lehet adni mert menőn néz ki, mert a motorokon is az van, és többe kerül utána a karbantartása, és az alkatrész hozzá, és könnyű szétcseszni, akkor meg még jobb mert vehetsz újat.
Egyébként a jók (!) komolyabb fékerőt, direktebb fékezést produkálnak a V fékhez képest, persze csak addig míg el nem melegíted őket, mert után újra a V fék nyer, mert azt nem tudod megsütni.
Valamint sárban, esőben is jól fog, ahol MTB -on a V fék ugye semmit nem ér.
Többit előttem említették.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #16325 üzenetére
Én meg szoktam mérni az embereknek, és figyelmeztetem őket ha nyúlás határ fele jár a lánc.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #16331 üzenetére
Na igen ez ismerős. Utána meg mikor a fél bicikli kuka, akkor meg szívrohamot kap, hogy mennyibe lesz a javítás.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #16480 üzenetére
Imádom mikor autóhoz meg minden szarhoz hasonlítják a bicikli alkatrészek, mikor kb ló*asz köze nincs hozzá, már elnézést.
Eleve ha a defendernek keresel példát biciklibe, vagy bicikli teleszkópba, nem egy legdrágább teleszkóphoz kell hasonlítani, hanem mondjuk egy 60 ezres reconhoz.
Fox meg a bicikli alkatrészek közt a csúcskategória, autóba az micsoda? Ferrari Enzo? Annak a szervize 6 ezer km enként 1-2 millió forint, annál kicsit olcsóbb a fox teleszkóp...Kilométer futásnak meg megint semmi köze hozzá. Rakjál be előre két defender csillapítást, mennyi annak a súlya? 50 kiló? Biztos jól fogsz vele kerékpározni.. és finoman is fog mozogni.
Egyébként meg igen, 1000 ft os cigi az nem drága, discoba 2 cent pia 1000 ért nem drága, okostelefon ami 1 év múlva szétesik és semmit nem fog érni, 100-300 ezerért nem drága. Biciklire 5 ezret költeni ÚRISTEN!
Visszatérve a foxra, valóban túlárazott, mikor az xfaktor adta jó áron, akkor nem 250 től kezdődött, hanem mondjuk 140 től, de nem kerestek rajta valami sokat.. de az még azt mondom jó ár volt.
Egyébként mostanában meg foxéknak egyre jobban nem megy a teleszkóp gyártás, én az új modelleket már senkinek nem ajánlom.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #16521 üzenetére
Most már kezd kicsit sok enni ez a brigéciolon való kattogás
A D3 az olaj alapú. Ez nem hígítható vízzel, a víz deaktiválja, egy fehéres tejfől szerű massza lesz belőle. Valamint nagyon büdös, beltéri használatra nem ajánlom. Ez a legerősebb.
A 2000 res az víz alapú olyan mint egy erős mosószer. Ez higítható vízzel, és akkor is működik, állítólag le bomlik a környezetben. Szaga enyhe, nem illatosított mosószerszag.
Meg van a citromos, ami citrom savas, műanyagokhoz gumikhoz amiket féltesz, meg ez a leg környezetbarátúbb. Szaga kb zéró, de ez gyenge komoly lerakódásokhoz.7 éve mosok mindenféle alkatrészt brigéciollal, a legalsóbb kategóriás szutykoktól a csúcs kategóriáig, sose volt vele semmi baj, nem rázogatva mindenféle pet palackba az alkatrészt, hanem kefével kisikálva brigéciolba, olyan tisztára lehet mosni bármit hogy enni lehet róla.
Egy alkatrészen vettem eddig észre, hogy kicsit megkapta a D3, Dura ace láncot ha sokáig benne hagyod, akkor a hülye ötvözetét kicsit megoxidálja, de ez annyi, hogy lesz egy fekete foltos matt felülete, ami igazából semmit nem befolyásol.
Vízzel utána jól ki öblíted mindegyiket hogy ne maradjon benne az oldószer és kész. Attól meg hogy valami vízbázisú, megint csak nem lesz rozsdás, ha nem hagyod benne, hanem napon, vagy melegen (szobába, stb) ki van szárítva minél hamarabb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- iPhone topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Futás, futópályák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest