-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #293026 üzenetére
Rakjál egy képet a fékről. Pont tegnap rakott ki valaki egy képet az egyik csoportba, hogy valamelyik Kelly'sen is az MT200 helyett ilyen noname fék volt. Ő légteleníteni akarta, de nem kompatibilis a Shimanoval, így nem ment neki. Ha OEM Tektro lenne, akkor menni kellene a Shimano légtelenítő szettel.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #293111 üzenetére
Ha rövid lesz a fékcső, akkor könnyen ki lehet cserélni hosszabbra. BH59 fékcső kell + két darab roppantógyűrű + két darab kompressziós tüske. Utána teljes légtelenítés, alulról feltötve fékfolyadékkal. Avid fékcső is kompatibilis vele, csak a szerelék nem. Nem nehéz, pár perces munka.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #293133 üzenetére
Már akinek. Én trekking vázzal, trekking telóval és 50 mm széles 650B-s MTB kerekekkel, széles kormánnyal tekerek. Simán tudom tartani vele tartósan 25-28 km/h-t, de ha begyorsulok, akkor szoktam menni 34-35 km/h-t. A hajtás pedig 1x10, 36T elől, hátul 11-25T. Nem vennék outit, nem az én világom. Tetszeni tetszenek, de az alkatrészek, a túlárazott dolgok miatt nem kéne. Előbb építenék egyenes kormányos gravelt, például Csepel Rapid ALU vázra.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #293216 üzenetére
Igazság szerint ha lenne rá, sem vennék két millióért outit. Ez a baj a műfajjal, hogy építettem magamnak egy középkategóriás MTB/cross trekking keveréket, ami kijött 400ezer Ft körül, úgy hogy minden alkatrésze új volt. Ezt outin nem lehet olcsón megúszni, mégha alu váz lenne és alap Tiagra hajtás és váltás, bár én 105 alá nem mennék szívesen. Az alkatrészek is túlárazottak, elég megnézni a GRX fékek, váltók árát, pedig kötve hiszem, hogy jobb lenne egy SLX/XT szintnél (de még lehet a Deorenál sem, ha már terepre is való).
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #293239 üzenetére
Áá, nekem elég lenne egy Csepel Rapid ALU [link]
az kijön 80-90ezer Ft körül villával. De egy karbon villa pluszban még 30-50ezer Ft. Vagy ott a TorpedAL is, az 70-80k körül van. Nekem nem kéne szuper - aero váz.parandroid: Igazad van, mondjuk felnifék már nem kéne. Túlságosan megszoktam az XT/Alfine erejét és adagolhatóságát. Na meg amit Ringman írt, széles kerék miatt sem árt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #293259 üzenetére
Videókon be szokták vizezni a vázat és úgy rakják fel a védőfóliát, bár lehet fajtája válogatja. Nekem BBB volt itthon, ezt használtam el két vázra. Nagyon jó minőségű, gél fólia. Könnyen, nyom nélkül el lehet távolítani (régi vázról szedtem le). Ez is teljesen levegő mentesen felment, én szárazon raktam fel. Ez nem nagy méretű fólia volt, hanem apróbb darabok + láncvédő (igaz volt egy nagyobb méretű az alsócsőre is, de azt feldaraboltam az előző vázra, ahol kidörzsölhette volna a bowdenház és fékcső a vázat). Ebből is van matt és fényes. Árban 4-5 ezer Ft, de van egy kétezer Forintos, abban 3-4 cm átmérőjű pöttyök + láncvédő van. Ezt árult a helyi bolt is, így ezt vettem, de tapintásra látszott, hogy jó minőségű.
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #293271 üzenetére
Sosem veszek gyári bringát. Eddig csak épített volt, nekem sokkal jobban megéri, mint megvenni újan és utána nem kell kicserélni a fél biciklit, meg otthon tárolgatni a leszerelt cuccokat, mert mostanában nem pörög annyira a használt piac. Tavaly és tavalyelőtt szinte mindent el tudtam adni, most megállt az egész. Jó az a Triban, de nem venném meg. Szerencsére csak S és az XS érhető el, így nem kap el az ihlet, hogy megvegyem. (Miért nincs a sötét narancssárgáról kép? Ejnye Decathlon!) Bár ahogy nézem, ennyi pénzért elég korrekt a Triban.
-
Fall-N
veterán
válasz BusinessGuy #293276 üzenetére
Vagy 8-as van a tárcsában. Rosszabb esetben olyan nagy a görbeség benne, hogy hol az egyik, hol a másik oldalon ér bele. Az RT-66-os Shimano tárcsák sem voltak szög egyenesek a dobozból kivéve, ami elég gáz, már csak azért is mert a kínai, fel árú Ashima a mai napig az, pedig azt egy ideig egy oldalon nyomta a régi mechanikus tárcsafékem. De ahogy olvastam az RT74/76-tal is előfordulhat. Legközelebb BBB tárcsákat veszek, egy árban van az RT66-tal. Ha már bevált tőlük a fékbetét, gondolom a tárcsájuk sem lehet rossz.
-
Fall-N
veterán
válasz BusinessGuy #293292 üzenetére
Ha az egyik oldalon jó a távolság, a másikon meg nulla, akkor a féktest pozíciója nem jó. Be kell állítani, hogy kábé egyforma rés legyen a tárcsa mindkét oldalán. Könnyebb beállítani, ha visszanyomja az ember a dugattyúkat. Utána úgyis beáll, ahogy kell neki.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Because #293381 üzenetére
Én sem, azaz én már megléptem. Egy modern vázas cross trekking geometriája nem sokban tér el egy régebbi MTB-től. Az már nem olyan suta rövid vázas, mint a klasszikus, málházásra kitalált "sima" trekking. Sz én vázam L-es méretben elég hosszú (630 mm felsőcső-hossz). A teleszkóp meg igenis jól jön! Nekem a levegős Suntour 63 mm rugóutas és látom a becsúszón, hogy a szar aszfalton simán 40-50 mm-t kimozog. 100-120 mm nekem sem lenne kihasználva, mert maximum gravel, köves útra megyek.
Gravel is tetszene, de az irreális felár miatt nem kéne. (Azért ha egy új Merida Silex ha hozzámvégnák, elfogadnám). A koskormányt még nem nagyon használtam, így nem tudom mennyire jönne be, megszoktam a széles MTB kormányt. Outi nálam kiesne a vékony gumi miatt.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #293504 üzenetére
Nincs semmi baj a használt Giant-tal, de vigyél valakit aki át tudja nézni neked, hogy milyen állapotban van (én még láncnyúlás-mérőt is vinnék magammal). Ha le van lakva, akkor sokat rá lehet még költeni. Főleg a hajtás ha szét van hajtva, akkor drága lesz cserélni.
-
Fall-N
veterán
válasz DonThomasino #293565 üzenetére
Nem értelmezhető a kérdés. Deoreból is több fajta van, több évjárat, 2 és 4 dugattyús, ahogy Tektro fékekből is több kategória. Konkrét fékeket lehet összehasonlítani, nem márkákat. De azonos árkategóriában a Shimano általában jobb.
-
Fall-N
veterán
válasz Senki9876 #293646 üzenetére
Sajnos mindig a fékeken és a kerekeken spórolnak, mert azok a drágábbak alkatrészek közé tartoznak. Sok MTB-nél hiába van Deore és XT váltás-hajtás vegyesen, képesek MT200-as fékeket felrakni a legolcsóbb RT10-es tárcsákkal. Illene a fékekből is minimum az M4100-at rakni, mégsem megy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #293658 üzenetére
Nekem meg az a véleményem, hogy az elektromos roller egy divat szülte zsákutca (mindenre "kell" rakni elektromos motort). Egy roller nem arra lett eredetileg kitalálva, hogy 40-45 km/h-val menjenek vele. Az egyenes állásos pozíció az aerodinamika semmibe vétele, a nevetségesen kicsi kerekeket már nem is említem. Az még tetézi a bajt, hogy jelenleg nincs rá semmilyen szabályozás és olyanok is tudják használni, akiknek semmi keresnivalójuk nem lenne a közlekedésben (mert idióták, túl fiatalok stb.). A lassan érvénybe lépő szigorítás is vicc kategória és továbbra sem kötelező rájuk a sisak és semmilyen más védőfelszerelés. Azt tudom még értékelni, amikor a két idióta egyszerre áll a rolleren, így ha elüti őket egy autó, akkor legalább két halott lesz.
Nekem sem kellene sosem egyik sem, totál hidegen hagy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz DonThomasino #293660 üzenetére
Vehetsz Cateye Padrone-t vagy alap GPS-es, monokróm kijelzős komputert (iGPSPORT, Bryton stb.). De egy Sigma Rox komputerrel sem lősz mellé. Azt kell eldöntened, hogy kell-e GPS vagy sem.
Szerk.: Mi a baj a Sigmával?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #293667 üzenetére
Nem tudom a többi olcsóbb szenzorok mellé mit adnak, nekem a CAD és az SPD szenzor mellé is adtak mindent. A CAD szenzor mellé több méretű O gyűrű volt csomagolva (+gumi tömítés a szenzor hátlapjához), ugyanúgy az olcsóbb Bryton 15 mellé és a 320 mellé is járt 3 méretű O gyűrű a műanyag kormánytartó mellé.
Az SPD szenzorhoz meg járt egy műanyag vízálló tok, amit ömagához lehet csatolni, ez teljesen védi a portól és víztől. Szerintem ha nem jár ilyen tok az olcsóbb szenzor mellé akkor sokkal jobban ki van téve az időjárásnak, így fontos, hogy maga a szenzor megfelelően legyen tömítve. Pont emiatt nem vettem másik márkától szenzort.
-
Fall-N
veterán
válasz Weareus #293678 üzenetére
Na, pont Itt voltál Baja körül? Sajnos el lehet tévedni a töltéseken, van egy pár errefelé.
Az az igazság, hogy itt lakom Baján, de még sosem volt időm a Biketrendes túrára, pedig szokott lenni egy pár és ismerem a szervezőket is. Szép idő volt tegnap, így jó időt fogtatok ki. A főtéren viszont semmit sem ért az amit szerveztek, ismerőseim is gyorsan leléptek onnan. Mi el sem mentünk, a gyerkőc el volt a Sugó parton. Hozott is haza egy szöcskét, hogy bővüljön a bogár (élő) gyűjteménye.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #293695 üzenetére
Nálam kábé senki sem nehezebb itt szerintem a topikban (általában 100-105 kg közt mozgok, 186 cm mellé), mégis azért tudok menni 10-15 km-t egyben. A konditerem nálam is előtérben van ezért is jó mellé kardiónak és állóképesség miatt a biciklizés. Nem szeretem a szobabiciklit, nekem unalmas és nem ugyanúgy terhel, mint a rendes tekerés.
Természetesen az elején nehéz volt nekem is, de mindennap közlekedésre is használom a biciklit, így napi 5 km vagy több megvan. Lassan sem szeretek menni, de nem a komputer miatt tekerek gyorsabban.
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #293752 üzenetére
Szerintem sem. Amikor a COVID járvány idején be kellett zárni az edzőteremeket és több hónapig én sem jutottam le, minimális izom ment le rólam (csak a munka volt és a biciklizés a fizikai aktivitás). Később amikor újra lehetett menni, akkor szépen vissza is jött. Igaz én "állat módjára" minden alkalommal nagy súlyokkal és sokszor bukásig edzek és a 20+ év alatt (24 lassan) kitapasztaltam mit hogyan kell edzeni.
Viszont aki szert használ és ki kell hagynia annak nem sokáig tudja a szervezete fenntartani az izmokat. Sokan ilyenkor ha abbahagyják jól meg is híznak. Egy ismerősöm is tolta a tesztoszteron injekciókat, utána rövid idő után megunta és meghízott, mint a fene. Most is +30 lg zsír van rajta. Egyik végletből a másikba.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #293971 üzenetére
Hoppá! SRAMosítottál a Shimano helyett?! Ugye tudod, hogy emiatt kell venni mostmár SRAM fékeket is! Egy Maven legalább, ha már AXS van! Vedd meg, vedd meg, vedd meg!!!!
Viccet félretéve tetszenek nagyon az amcsi gyártó cuccai (pedig szeretem a Shimanot), csak az áraik lennének jobbak. Ez a hajtómű is nagyon jól néz ki! Na meg az új Red AXS is nagyon bejön, csak az ára miatt kell lakáshitel hozzá. De legalább adnak mellé komputert grátisz.
-
Fall-N
veterán
válasz BusinessGuy #294016 üzenetére
Nekem a BBB van, teljesen jó minőségű, megbízható. Ami fontos, hogy mindkét irányba működik, mert a kerékpáron vannak "fordított" (azaz balos) menetek is.
De jó még a Yato, BSG Technik, stb. márkák is. Temuról én sem vennék.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #294027 üzenetére
Természetesen viccből írtam, SRAM fékek megbízhatósága hullámzó, ahogy olvastam róluk. Plusz nálam élből nem kellenének a régebbi modellek a DOT miatt. Ez az új Maven tényleg jó a tesztek szerint, ez már ásványi olajos és természetesen méregdrága. A légtelenítés inkább más, de a fecskendővel ki lehet szedni a buborékokat könnyen, ettől függetlenül jobban tetszik a Shimano féle 'One way bleeding'.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #294039 üzenetére
A váltó tudja kezelni a 48-as legnagyobb lánckereket? Ha nem akkor hiába akarsz venni nagyobb kazettát. Persze vannak extended link hosszabbítók erre az esetre. Lánc az biztos nem lesz elég hosszú, így új kell abból.
De az asszonynak kéne ebike és akkor nem kéne bevárni.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #294060 üzenetére
Ritkán van. Volt itthon valamilyen olcsó Zoom stucni, A-Heades amiben bal menet volt. Meg is lepődtem, hogy lazult a csavar, nem feszült. De általánosságban igazad van, inkább a nagyobb tartományban kellene a két utas kulcs.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #294063 üzenetére
Alap, hogy mindent kenőanyaggal rakunk össze, így egyértelmű, hogy nem szárazon értik. Ritka kivételek vannak ahová nem célszerű rakni, de abból nem sok van. Van pár ahová szintén nem szabad, de az meg nem csavaros (például a félintegrált kormánycsapágy beütőcsésze ha alu, akkor a váz és a csésze közé nem szabad). Meg van olyan csavar ami gyárilag menetrögzítővel van ellátva (fékhez a legtöbb csavar), így azt nem fontos, mert pótolja a kenőanyagot.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #294129 üzenetére
Ezért jó ha az ember ért hozzá. Ha vennék valaha egyben biciklit, akkor az lenne az első, hogy szétszedném a vázig, majd mindent újra. Ha valami gyenge minőségű, akkor azt cserélném is közben (például bowdenezés).
Gyakorlatilag ugyanazt csináltam én is a váz átépítésnél, így biztosan tudom, hogy rendesen megcsináltam.
Van pár videó a YouTubeon, hogyha rendel az ember biciklit ls elvileg 97-99 %-osan be van állítva, akkor is előfordul, hogy mégsincs az normálisan összerakva.
Pont múltkor néztem a Bringás Percek csatornán, hogy vett a barátnője egy alap Cube-ot és a dobozból kivéve ő rakta össze. Az első váltó nem volt jól beállítva, a hátsó féket légteleníteni kellett (Clarks Clout). Ezek voltak csak a fő hibák.
Más: Az előbb jelentkezett egy csaló a Marketplace-n a Nakamura váz miatt. Bizalomgerjesztő Lakatosné Teréz néven. Berakta a kamu GLS képet és ki akarta húzni belőlem az adataim. Ment is a tiltás rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #294134 üzenetére
Ezt sosem értettem. A régi vázammal tekertem már felhőszakadásban (elkapott útközben), amikor 5-10 cm víz hömpölygött az úton, semmi nyekergés nem volt másnap. Retek annál több, akkor vittem én is lemosni a mosóba, mert azt kézzel nem tudtam volna leszedni róla egyszerűen. Mondjuk másnap rögtön tisztítottam, majd újra zsíroztam a nyeregcsövet. Mással nem volt gond utána sem. Igaz ez nem outi váz.
Az új vázzal is néma teljesen a bicikli. Egyedül ha gyorsabban tekerek a váltó görgőinek van hangja (Deore), de nem zavaró a hang.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ReFleXx #294138 üzenetére
Ezért is nálam mindig egy plusz érv volt, hogy ne vegyek egyben biciklit. Ezért szeretek legózni, "dream build" módra.
Asszony is épített bicikit kapott tőlem születésnapjára, nem gyári bicikit. Mondjuk azt nem terveztem előre, hogy a váz festése is rám várt, ha már a városban lévő egyetlen szinterező nem ért rá.
De azért dúrva, hogy így kiadnak bicikliket. Azért egy ferde váltótartó fül nem kis hiba. A hajtókarról se spórolják már ki a zsírt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #294145 üzenetére
Szerintem egy bizonyos összeg fölött az összeszerelés is jobb valószínűleg, bár lehet hogy tévedek. Ha nem akkor elég gáz.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #294147 üzenetére
Nem, valószínűleg sok helyen a mennyiség a szempont a minőség helyett. Gondolom megvan adva, hogy egy nap hány darabot kell összeszerelni. Viszont sok múlik a bolton, hogy ők hogyan állítják be a vevőnek, mert általában ritkább az amikor dobozosan rendeli házhoz valaki, minthogy boltból átvéve vegye meg a kiszemelt biciklit.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #294148 üzenetére
Jó ez a "mozdony". A felszereltség is jó. Gratulálok hozzá.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #294163 üzenetére
& Hasaggymeg & ReFleXx:
Igazatok van, kihagytam a képletből a csak online forgalmazott gyártókat, ahogy a népszerű Canyont is. Viszont pozitív, hogy például láttam YT bicikliket, amik eleve jól be voltak állítva out of box. Csak az első kereket kellett berakni, meg a pedállt. Utána már vitték is terepre.
-
Fall-N
veterán
válasz DonThomasino #294195 üzenetére
Az is lehet. Az asszonynak előbb építettem én is meg az új biciklit és csak utána vettem meg az új vázat. Nem is érdekelte, hogy "pénzkidobás" lenne. Szóval igen, le kell valamivel kenyerezni őket.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #294240 üzenetére
Ha nem kell csiganyálas navi, meg radar támogatás, akkor Bryton 320, vagy még inkább az iGPSport BSC széria. Nekem most Bryton 320 van, meg vagyok elégedve vele, DE én még 40ezer Ft körül vettem és akkor nem nagyon voltak még ezek az iGPSport modellek. Ha nem lenne komputerem, akkor én is a BSC100-at venném negyed áron.
Szenzorokból nekem Bryton van, szintén jók, de drágábbak. Van egy CAD (pedálfordulat) és egy SPD (sebesség) szenzorom. Ezek kerültek annó 12ezer Ft/db áron. Szintén van iGPSport vagy Magene jobb áron. Ha a jövőben komolyabb kell, legalább nem kerülnek sokba a cuccok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #294360 üzenetére
Alapból nem vennék Bianchi vagy Colnago biciklit. Fizesse meg más a márka felárát.
Egyébként már kaptál egy csomó jó tanácsot. Vegyél egy középkategóriás outit, ha kamatmentes részletre akkor arra. Te tudod, hogy mit tudsz havonta kigazdálkodni. Viszont a fölpslegesen drága biciklu hitelébe ne ugorj bele. Először tisztuljon le, hogy mit is akarsz igazán.
-
Fall-N
veterán
válasz Weareus #294384 üzenetére
Létezik imbuszos féktárcsa csavar is (rozsdamentes acél, 3-as kulcsnyílású), de az RT-66-os tárcsákat a hozzá adott T25-ös csavarokkal tettem már fel. Egyébként nem volt semmi baj a hex csavarokkal sem, majd egy évig úgy voltak fennt az Ashima rotorok. Viszont a Kelly'sre is a tárcsákat a2z ezüst torx csavarokkal raktam át, ha már volt itthon.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #294407 üzenetére
Jó ez a Cube váz, csak az a hátsó tárcsafékvezeték elvezetése furcsa. Ha már a hátsó háromszögben van a féktest, akkor miért nem az alsőcsövön vannak az elvezető szemek?
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #294451 üzenetére
És ennek mi köze, hogy ki mit preferál és mi éri meg? Van 500ezer Forintos MTB is - a te példáddal élve - MT200-zal, attól még nem lesz egy mindent verő fék, főleg, hogy a Shimano alap, belépő kategóriás tárcsaféke.
Outinál azért szokott visszatérő kérdés lenni, hogy érdemes (főleg újan) tárcsafékeset venni, mert utólag jóval drágábban lehet fejleszteni rá és még ott az esély, hogy a váz és a villa nem támogatja a féktest felfogatást, akkor meg nincs lehetőség. MTB-nél már legalább 20 éve majd az összes vázon van legalább IS tárcsafék szem, így könnyen lehet fejleszteni. Egyedül az alsópolcos meg a régi vázakon és merev villákon nincs adapter.
Ha neked nincs szükséged tárcsafékre, akkor vegyél felnifékest. Egy összeg fölött én biztos nem vennék outiból felnifékkel szereltet.
Új hozzászólás Aktív témák
- DVBViewer
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell Precision munkaállomások
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Biztonsági kamera
- XPEnology
- További aktív témák...