-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #153958 üzenetére
Nincs most belsőm... Megvan a Maxxis Rekonom is még, azt is felrakhatnám, csak hát azzal kizárt a terepezés ilyenkor sárban-hóban, mert borzalmasan csúszik, szal az nálam szigorúan aszfaltgumi . Viszont most se tejem se belsőm, szal ha már felrakom a Maxxist, akkor inkább tejet vennék abba is, mint belsőt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #153960 üzenetére
Kösz! Milyen kézműves ajándék?
Toobee: ha belsőt veszek, annyi erővel tejet is vehetek és akkor már inkább a tej + Maxxis és elaszfaltozgatok vele jövőig.
6030D: sosem használtam ragasztós foltot, csak öntapadóst és az is elfogyott, elosztogattam a belsős haveroknak . Mondjuk azzal most úgysem tudnék mit kezdeni, mert az öntapadós nem ragad annyira.
Tej most van benne, de kevesebb, mint 50ml, amit ha átöntök a Maxxisba annyi sem marad, mert a gumi falára fel van kenődve legalább a fele... szal kb. 20ml tejjel, amennyit meg tudok menteni, azért nem akarok már szórakozni, ezért mindenképp vennem kellene, ha felrakom a Maxxis-t.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153964 üzenetére
Még mindíg le van robbanva, a keze is gipszben. Jövőben viszont elvileg leporolja a cx-et és tekeréssel kezdi az évet
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #154007 üzenetére
Irigyellek, én ma megint a gumival tököltem. Aztán gondoltam hétvége és zárva vannak a boltok, meg ünnepek s minden, de próba cseresznye, ráírok egyet a kedvenc helyi bringaboltom tulajára, hátha tudna adni tubeless tejet... vissza is írt azonnal, hogy vár a boltban, mire bementem 3 féle tej várt, valami fura márka, Continental és Schwalbe. Szal szokás szerint megmentette az életemet
Az a Fulldynamix meg... nagyon kéne, szeretem az ilyen különc cuccokat, ehhez képest még az Orbea is tömegmárka .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #154014 üzenetére
Ez már nemteccik . Ja, én is szeretem az ilyen felsőcsövet, ez is hasonló.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #154016 üzenetére
De a tiéd valamilyen WTB nem? Én kimondottan szeretem a Nobbyt sárban, sőt, hóban is meglepően jó, de most meg kell elégedjek az aszfaltozással a Maxxissal, mert az már nagyon ijesztően viselkedik terepen sárban. No de nem baj, legalább rákényszerít az alapozásra. Csak hát ha lesz friss havacska, a szívem megszakad, hogy a Maxxis miatt nem merek egy kiadósat terepezni szűz hóban
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #154063 üzenetére
168cm vagyok kb 77cm belső lábhosszal, a bringa 29er, M-es, 44cm. Nekem sincs annyira kihúzva a nyergem, húznám én magasabbra is szívem szerint, mert szeretem a sportosabb testtartást, de ennél sportosabb már csak olyan bringával lesz, aminek a fejcsöve rövidebb, esetleg -17 fokos stucnival. Nálad szerintem azért tűnik alacsonyabbnak a nyereg, mert:
1. a felsőcsöved nem lejt annyira
2. a stucnid felfelé néz
3. a kormányod is hajlított
Képzeld el ezt a bringát ilyen vázzal, ilyen stucni-kormány kombóval, ugy-e, hogy magasabbnak tűnne a nyereg?
szerk: ja, az SPD pedál-cipő miatt is feljebb kell húzni kb. 1.5 centivel[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #154065 üzenetére
Itt is hasonló mostanában a páratartalom, nekem ennyitől nem rozsdázik a lánc, csak a fék visít . Persze tekerés után szárazabb helyen tárolom a bringát, ha nálad akkor is magas a páratartalom, amikor egy helyben áll a canga, akkor nem csoda, ha rozsdázik.
szerk: mostmár látom kép is van, szerintem ennek semmi baja egyelőre, ráér majd akkor idegeskedj miatta, amikor valóban rozsdás lesz[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #154067 üzenetére
Lehet, én ezt most olvasom először . Viszont a pedál és a stopli miatt a cipő talpa is 1-2 centivel vastagabb, ezért én úgy éreztem picivel feljebb kell húznom a nyerget.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #154072 üzenetére
Lehet rosszul mértem. De nem értem, a harmadik lábam végétől kell mérni?
xy.zsolt: ha rozsdázik, legközelebb próbálj más láncot. Mindegyik rozsdázik, ha vizesen lerakod, de azért van egy kevés különbség. Pl. nálam anno a legolcsóbb Sram könnyebben rozsdázott, mint az egyel drágább verzió, más különbséget nem igazán vettem észre. De az is lehet, hogy csak gyakrabban kéne kenned.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #154084 üzenetére
Mii, "már" rakod fel? Ráadásul Maxxissal? Szentségtörés!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #154091 üzenetére
Jó kérdés, fogalmam sincs . Én csak összeraktam anno és működött, szal mivel nem volt gondom vele, nem ástam bele magam, azóta is úgy van.
Az Ikon mellett hogyan kötöttél ki? Azt hittem, hogy Conti 4ever, erre most egy Maxxis? Kíváncsi vagyok mi lesz a véleményed róla, mert tudtommal az Ikon az a Rekon apróbb bütykös tesója, amit ugy-e én nem szeretek. Mondjuk te eddig is gyors mintázatú gumit használtál ha jól tudom, szal lehet neked tetszeni fog. Bár én is benyelném, hogy jobban csúszik a Rekon, mint amihez szoktam és boldogan elkoptatnám aszfalton, ha a sűrűbb-apróbb mintázat miatt tényleg kisebb lenne a gördülési ellenállása, de sajnos nem így van, aszfalton is rosszabb a Nobbynál. Tudom, fura és már-már én is kételkedni kezdtem magamban, de úgy tűnik tesztek szerint is így van, itt pl. a Rekonra 31.1 wattot írnak, a régi mintázatú Nobbyra 30.8-at, az újabb mintázatú Nobbyra, amilyen nekem is van, 25-öt írnak (a kisebb jobb ). Szal nem elég, hogy az apró mintázat miatt jobban csúszik a Maxxis, még aszfalton is nagyobb a gördülési ellenállása. Talán az egyetlen amit szeretek benne, az a nagy sárga Maxxis logó, kvára esztétikus tud lenni .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #154095 üzenetére
Én pedig eddig úgy tapasztaltam, hogy számít, 25km/h-t sem olyan könnyű tartani, ha a gumi ellenállása nagyobb. Valamiért pár Maxxisnak (vagy az összesnek? ) nagy az ellenállása, amit nem csak gyorsításkor érzel, hanem akkor is amikor többet kell hajtanod ahhoz, hogy a haverral tartani tudd a tempót, vagy pl. akkor is, ha tekerés nélkül sokkal hamarább belassulsz. Szal egyszerűen lassabb vagy egy olyan gumival, aminek nagyobb a gördülési ellenállása. Ez kétlem, hogy illúzió vagy urban legend, mert ha nem így lenne, akkor ennyi erővel outikra is Minion-t raknának és senki nem venne aszfaltra gyorsabb gumit. Na de most nem ez a lényeg, én ezen felül arra próbáltam rávilágítani, hogy a bütykök mérete befolyásolja a gördülési ellenállást, de nem ennyire egyszerű a dolog, az anyagkeverék és még franc tudja mik is nagyon sokat számítanak. Ezért gondolom azt, hogy a Maxxis "gyors" xc gumijai kissé elcseszettek, mert ezeknek nem az lenne a lényege, hogy az apró sűrűbb bütykök miatt kevésbé tapadnak, de legalább gyorsabbak? A Rekon-Ikon sorozatokkal ezt nem sikerült összehozni, mert terepen úgy csúsznak, mint egy tipikus "gyors" xc gumi, de cserébe ezek valójában nem gyorsak, sőt, nagyobb a gördülési ellenállásuk, mint pl. a Nobby-nak (Conclusion rész). Szal dióhéjban: szerintem a gördülési ellenállás számít, az viszont messze nem igaz, hogy egy agresszívebb guminak minden esetben nagyobb a gördülési ellenállása, ennél azért összetettebb a dolog.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #154106 üzenetére
Ez nagyon egyénfüggő, hogy kinek mi válik be, nekem eddig xc-n a Nobby a kedvencem, de van egy olyan érzésem, hogy a Rocket Ron még jobban tetszene, mert elvileg hasonló tapadást, kisebb gördülési ellenállást tud alacsonyabb súllyal. De biztos a topikban is észrevetted, hogy van aki a CST-re esküszik, 6030D a Mitasra, többen a Contira, trialboj ha jól értem szereti az Ikont, csak picit ráz... Azt viszont vedd számításba, hogy itt a többség xc-s, pl. endurón már egyszerűbbnek tűnik a dolog, arra szinte mindenki Miniont vesz . Hogy jobban összezavarjalak, nézz rá az Onza meg Vittoria gumikra is, mindkettő igényes feltörekvő márkának tűnik.
Hasaggymeg: ja, hát mondjuk én sem olvastam teszteket, egészen addig, amíg fel nem tűnt, hogy a traktor Nobby mintha jobban gördül aszfalton a Rekonnál úgy, hogy terepen is jobban tapad és amíg a tapasztalataimat le nem írtam a topikban is. Páran azt írták, hogy placebo, lehetetlen, ezért néztem tesztekben is utánna, hogy valóban csak én érzem-e így. Mint kiderült, az érzékeim valszeg nem csaltak, a Nobby nem egy tökéletes aszfaltgumi, de tesztek szerint tényleg jobban gördül a Rekonnál, sőt, az Ikonnál is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Ja, linkeltem az újabb mintázatú Nobbyt is, annak még kisebb a gördülési ellenállása
Boldog karácsonyt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #154117 üzenetére
+1, pont így vagyok én is a Nobbyval, csak egy gondom van vele: nem pillekönnyű. Neked melyik verizó van amúgy, az Evolution-t próbáltad? Az is olyan jó, vagy jobb, mint a Performance?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #154121 üzenetére
Én sosem mértem meg, de gyári adatok szerint a 29x2.25-ös 790g, a 2.35-ös 880g, ha a valós súlya is ennyi, akkor ez nekem sok . Az Evolution valamivel könnyebb, de az sem megy 700g alá, ezért agyalok én a 610g-os Rocket Ron-on, csak nem tudom sárban jobban csúszik-e és ha igen, mennyivel. A Schwalbe szerint a RR Evolution jobban tapad, mint a NN Performance, amit jelenleg én is nyúzok, ráadásul ellenállóbb is, de mégiscsak apróbb a mintázat, szal picit tartok tőle... rosszabb tapadást én sem szeretnék, mint amit a NN Performance nyújt. Lehet nem kéne többet kísérletezni és le kéne tojni a súlyt, oszt kitartani a Nobby mellett továbbra is, mert bevált cucc.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #154124 üzenetére
Majd ráérzel arra is, de tökéletes lehet sosem lesz, én is van amikor elsőre nem találom a stoplit, főleg ha saras a cipő talpa. A kicsatolás nem akkor nehéz, amikor rákoncentrálsz és tudatosan csinálod, hanem akkor, amikor belefeledkezel a tekerésbe és hirtelen meg kell állni. Ilyenkor ha még nincs benned az oldalra kicsatolós reflex, felfelé próbálod lerántani a lábad, ahogy platform pedállal megszoktad és eldőlsz mint a krumpliszsák . De idővel ezt is megszokod (ha a sok esés miatt be nem gőzölsz), meg amire megszokod a pedál is bekopik és könnyebb lesz kirántani a lábad belőle.
IMIIKE1998: futni lehet jó, de bringázni 0 fok alatt valszeg kevés.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #154134 üzenetére
Látom te ma is letudtad a kötelező kört. Én sem bírok magammal, muszáj lesz kimenjek egy rövid menetre, itthon szóba is hoztam, hogy tekernék egyet, de mindenki hülyének néz. Az egész család még pizsamában fekszik, alszanak, esznek, alszanak, esznek felváltva, szenvedés nézni is
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #154145 üzenetére
Irány az aszfalt és alapozz tavaszra
Más: ha már alapozó, valaki nem tud linkelni valami alapozó bringás edzéstervet? Nem kell semmi komoly, nem versenyre készülök, csak a télen kicsit tudatosabban szeretném elütni az időt, hogy tavasszal jobb formában legyek. Eddig próbáltam egyszerűen aerob pulzuson tekerni, de van egy olyan érzésem, hogy az alapozás nem csak ennyi, hanem szakaszokra, intervallumokra kéne valahogy osztani. Valakinek van valamilyen bevált amatőr módszere? Ahogy elnézem sokan csinálják, de neten egyetlen pulzus alapú edzéstervet sem találtam... illetve vannak, de inkább futóknak. Welovecycling-en van valami ilyesmi, de ott anaerob zónákat és magas pulzuson tekeréseket írnak, holott máshol azt írják, hogy az alapozó időszak alatt nem szabad az aerob zóna fölé menni . Na de mindegy, aki alapozik a topikban, esetleg röviden le tudná írni hogy csinálja?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Ezt nem értem, itt nem írja le, hogy mit csináljak. Vagy csak nekem nem jött át?
ZolkoW: nem TLE? Az valami régebbi modell lehet, vagy esetleg Liteskin? Mert ha jól tudom már a Liteskint leszámítva az összes hajtogatós tubeless kompatibilis.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #154152 üzenetére
Eddig hasonlóan csináltam, de olvastam itt-ott, hogy az alapozó nem = az egybefüggő folyamatos aerob zónás tekeréssel, ez tévhit. Persze ahol ezt állítják sem írják le, hogy akkor hogyan kéne másképp csinálni, szal csak összezavarnak . Többször olvastam itt, hogy sokan alapoznak a topikban is, ezek szerint mindenki így csinálja? Ha igen, akkor folytatom én is ahogy szoktam, oszt remélem segít is valamennyit...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #154157 üzenetére
Akkor nem variálom, maradok a megszokottnál... kivéve ha valaki mond valami "okosabbat". Ja, azt már észrevettem, hogy te olyan pulzuson tekersz, amilyennel én alszok . El sem tudom képzelni milyen lehet olyan pulzussal élni, inkább az erőd határolja be a teljesítményed, nem a pulzus? Kb. csak versenyen lihegsz? A kifulladást ismered? Stb. .
Nálam konkrétan így nézne ki a dolog: télen alapoznék, mert ilyenkor terepen sár van nagy hó van és társaság sincs terepezni, vagy hosszú köröket menni, szal marad a 20-50km aszfaltozás a környéken és akkor már viszek egy kis tudatosságot bele, hogy fejlődjek is. Aztán jön a tavasz, kibújnak a haverok is a barlangból, elkezdünk komolyabban terepezgetni, én meg vigyorogva száguldozok (óvatosan) és örülök, hogy sosem én vagyok az, akire várni kell vagy aki korán elfárad, meg nem bírja a tempót... a téli alapozásnak hála. Egészen őszig amikor hétköznapokon a haverok melóznak és egyedül tekerek, még nyomom az alapozókat is hébe-hóba, mert így úgy érzem, hogy picit tovább kitart a formám (lehet csak illúzió?). Aztán októbertől szinte csak terepezek, mert kezdek betojni, hogy mindjárt itt a tél és többet nem lehet, szal próbálok minél többet terepezgetni, aminek idén meg is lett az eredménye: az alapozóval nyert formám teljesen leromboltam, novemberben már kb. úgy tekertem, mint anno amikor szűzen nekiálltam montizni . Aztán jön a tél, sz*r idő, a haverok visszabújnak a barlangba, én meg kezdem elölről az alap felépítését. Kb. ennyi lenne nálam a lényeg, csak nem vagyok biztos benne, hogy helyesen csinálom az alapozókat (már amennyire sportorvos és személyre szabott edzésterv nélkül lehet), mert ahány cikk van a témában, annyifélét ír és konkrétumokat sehol, csak próbálják összezavarni az embert .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #154162 üzenetére
Milyen jó idő van ott... én a napot nem is láttam már egy ideje
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
No, ha már vacak szeles az idő, gondoltam itt az ide apránként szétszedni a bringát, szal szétkaptam a kormánycsapágyat és a hajtókart, kiszedtem a középcsapágyat, mindent megtörölgettem és friss zsírral vissza. A tanulág, ami trialboj-nak is hasznos lehet:
- a váz alján a lyuk nem dísznek van, azon távozik a víz mosás után. Az enyém el volt dugulva, kinyomkodtam a sarat belőle és egy ideig csepegett belőle a trutyi . Szal arra a lyukra időnként érdemes egy pillantást vetni és ha eldugult, kinyomni belőle a sarat. Amelyik bringán nincs, az szvsz tervezési hiba, el van cseszve, az olyant érdemes gyakrabban szétkapni.
- a középcsapágyak között lévő műanyag cső sem dísz, ebben mostmár 100% biztos vagyok, mert mind a két végén gumigyűrű is van, szal egyértelmű, hogy védi a csapágyakat a beázástól. Elég brutál sáros-trutyis volt az a cső, de 70% biztos vagyok benne, hogy a csapágyakba nem jutott be, egyáltalán nem szivárog belőle a rozsdás lé, mint trialboj csapágyából... bele sem merek gondolni milyen az a szerviz, amelyik a műanyag cső nélkül rakta bele a csapágyat, nem csodálom, hogy a tubeless rendszert sem tudták rendesen összerakni neki .És a végére 2 kérdés: ezeket a középcsapágyakat szokás szétszedni? Nagy betűkkel írja rajta, hogy NE SZEDD SZÉT! és nem is tudom lenyomni a műanyag védő részt róla, nem mertem erőltetni, nehogy sérüljön. Végülis nem olyan drága egy középcsapágy, úgyis megéri, ha hajtom úgy ahogy van addig, amíg darálni kezd, aztán veszek újat.
A másik meg, hogy valaki használt tubolito-t? Mennyire megbízható pótbelsőnek? Mert nálam pl. a 140 grammos extra light belsők rendszerint kilyukadnak a táskában akkor is, ha zacsiba rakom őket, ami kellemetlen tud lenni, amikor vész esetén szükség lenne rá... gondolom a tubolito-t foltozni sem lehet (?).Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #154234 üzenetére
Ja, én is tartok a tubolitotól picit, mert a tartalék belsőre ritkán van szükség, de akkor nagyon és megbízhatónak kell lennie. Valszeg maradok a normál 140g-os belsőnél és belecsavarom valami vastagabb cuccba, amiben nem lyukad ki a folyamatos surlódástól.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #154236 üzenetére
Hát... abban volt és így lyukadt ki már második zsír új belsőm harmadszor. Először kilyukad a zacsi, majd benne a belső is.
Paxker315: érdekes ez, anno én is láttam GMBN-en olyasmi videót, hogy minden montizás előtt le kell csekkolni a csavarokat . Nekem eddig egyetlen csavarom sem lazult meg, pedig csak sima zsírral kenem be őket, hogy ne rohadjanak bele. A középcsapágyat meg meg sem bikázom, mert aztán nehéz lenne leszedni .
szerk: nincs szerszám mellette, ott van a kulacstartó alatt spec belsőnek szánt táskában.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #154247 üzenetére
A több réteg fólia nem is rossz ötlet, esetleg rá hajszárítózom a belsőre
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #154266 üzenetére
A stravan mindenki láthatja hogyan terepezek . Nem bikeparkozok, ugri bugri max ritkán óvatosan, ugyanakkor brutál köves lefeléken gyakran szoktam úgy veretni, hogy a mogyoróim a szemgolyóimmal helyet cserélnek . Szerintem ez is tipikusan olyan dolog, mint a defekt, mindenki másképp bringázik, más alkatrészeket-csavarokat használ, teljesen másképp mozog, így ugyanaz a bringa, gumi vagy alkatrész mindenki alatt másképp viselkedne. Nekem eddig soha egyetlen csavar sem lazult meg.
Más: a Maxxis Ikon-Rekon gumikat is általában szeretik az emberek, én meg ma eldöntöttem, hogy amint újra nyitva lesz a helyi bringabolt, azonnal leváltom ezt a kva Maxxis-t, mert ma is felidegelt rendesen. Annyira kívánok egy kis havas terepezést, de ezzel a nyomorult túlárazott gumival hóban-sárban halálfélelmem van. Mai rövid próbálkozás:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Paxker315 #154279 üzenetére
Engem zavar nyáron is, meg mindíg, a hideg viszont -15 fokig nem annyira . -15 és -30 között már inkább szaladni, túrázgatni jó, -30 alatt, az nem tom milyen
cdl: durva az az éves szint, felénk szezonban havonta mászok annyit. A km viszont szép teljesítmény szerintem, grat
f4lcon: jövő karácsonyra felírva
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Paxker315 #154291 üzenetére
Nem tudom milyen helyen laksz, de őszintén szólva, ha nem laknék viszonylag szép helyen, hegyekkel és erdőkkel körülvéve, kétlem, hogy a bringázás lenne a fő hobbim, sőt, valszeg meg sem vettem volna a bicajt.
Az, hogy kinek mit jelent a hideg, valamennyire megszokás kérdése is, én az ország leghidegebb pontján lakok, + eleve nem vagyok nyári legény, szal... nekem a 15 - 20 fokos meleg az ideális rövidnadrágos idő, 10 fokban meg a rövidnadrág alá már felkerül egy térdmelegítő, de a hosszúnadrágot azért még nem veszem elő . A nyár? Azt csak valahogy túl kell élni[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #154308 üzenetére
Mer' ereszti ő is lefelé, azé . Láttam amúgy már 3 napja instán, elég ijesztő .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #154317 üzenetére
Ja, én csak az én Maxxisomat sz*rozom, eszemben sincs az egész márkát lehúzni. Meg gondolom az Ikon sem egy nagy eresztés, mert kb. ugyanaz, mint a Rekon, csak apróbb a mintázat, + tesztek szerint sem valami jó gumi. Nálad a Schwalbe gumit szerintem azért vágta ilyen könnyen ki valami, mert Liteskin, egy snakeskin-el lehet nem kaptál volna defektet. Az én Rekonomra még azt sem tudom elmondani, hogy azért vacak, mert olcsó, mivel tudtommal ez a legdrágább Rekon, amit kapni lehet, szal fullextrás gumi.
Más: mai klasszik köröcskéről pár katt
Felétek amúgy tél van-e már?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #154330 üzenetére
Az a Niner merev villával is jobban kéne, mint az én bringám, pedig felénk sok olyan gyökeres-köves hely van, ahová létszükség a jó teló. Az első gumi viszont 2.35"? Az picit furán vastagnak tűnik, de az is lehet, hogy a hátsó vékony . Én egyszer szeretnék kipróbálni valami Vittoria meg Onza gumit is, de most egy ideig elegem lett a kísérletezésből, szal marad a Schwalbe, csak az a kérdés, hogy Rocket Ron vagy Nobby Nic? Meg ha marad a Nobby, akkor Performance, vagy Evolution? Vajon súlyban a valóságban mekkora lehet a különbség? Valamikor le kéne menjek a műhelybe és lemérjem a Performance 2.25-öst, mert lehet, hogy annak is bőven a gyári adat alatt van a súlya... ha 700g körül/alatt van, akkor valszeg ugyanilyent veszek, csak már teljen el ez a sok ünnep és nyissanak ki végre a boltok . Amúgy Maxxis sincs egy életre kizárva, csak túl sok gumijuk van és a méretezésük is összevissza, szal kész káosz a kínálatuk, az egész egy nagy zsákbamacska.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #154333 üzenetére
57 vs 60 és 200g súlykülönbség a két gumin . Szerintem teljesen más a 2.25, mint a 2.35, nem véletlen xc montikon gyakoribb az előbbi, trailokon meg az utóbbi. Kb olyan, mint a 2.10 és a 2.25 között a különbség, anno próbálgattam a 2.10-est 29er méretben, nekem nagyon nem tetszett, szal számít minden lépcsőfok. Legalábbis nekem, de megértem, hogy nem mindenkinek fontos.
6030D: az Evolution elvileg 710g kéne legyen, de mérve ennyi, szal bármi előfordulhat
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #154350 üzenetére
Ez eléggé agresszívnek tűnik, ha te úgy érzed, hogy elöl az Ikon is ráz, akkor ettől agybajt kapsz majd . Cserébe terepre ezt már én (mint agresszív xc gumi fan) is bevállalnám, nem tűnik rossznak a mintázata. Nem értem amúgy, hogy miért nem csinál senki több olyan gumit, mint a Smart Sam, illetve azt sem értem, hogy a Schwalbe miért csak belépő kőnehéz verziót gyárt belőle. A közepén sűrű a futófelület, ezért magas nyomáson aszfalton nem ráz annyira és a gördülési ellenállása is alacsony, terepen meg ha leengeded a nyomást, ugyanazt tudja tapadásban, mint az agresszív Nobby Nic Performance. Kanyarban aszfalton persze azért megjön a hangja és elkezd rázni, de ennyi baj legyen... ha lenne belőle könnyű tubeless ready verzió, akkor a Nobby-nál is jobban szeretném. Lehet, hogy a gyártók rájöttek, hogy túlságosan all in one ez a mintázat és azért nem igazán gyártanak ilyent, mert ha mindenki ezt venné, a többi terepgumit nem lenne akinek eladni? .
ZolkoW: ESI-ből lehet én is kipróbálom majd a színeset, eddig csak ezért nem tettem, mert félek, hogy retkesen csúnya.
1.5 bar hátul? Lehet én már nem merném annyira leengedni, túl sokat riogattak a kollégák a felütéssel, a levegő hirtelen elszállásával, a gumi lefordulásával, meg mindenféle rémtörténettel . De tény, hogy pl. a pro xc racerek 1.2 bar-ig is lemennek ha kell és ha nekük nem fordul le a gumi... igaz ők nem 21mm felnin használják.
2.35 és 2.25 között én hamar kiszúrom a különbséget, persze csak Schwalbe gumiknál, más márkáknál már nem mindíg egyértelmű a méretezés, a haverom 2.35 Forekasterje sem néz ki szélesebbnek, mint a 2.25-ös Nobbym.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
BÚÉK mindenkinek! Kinek mennyi lett a vége és mivel? Nekem mtb, sajnos baleset miatt egy hónap kimaradt és "szezonon" kívül csak rövideket megyek, mert olyankor már nincs akivel, így kerekítve ennyi:
Táv: 5000km
Szint: 82000m
179 kör
Leghosszabb tekerés: 127kmRemélem jövőben bőven túllépem a 6000-et, nagyrészt terepen
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen