Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Véreshurka #112191 üzenetére

    A facebook egy nagy ömlesztő tégely, tele van frusztrált, mindenhez érteni akaró emberekkel, vannak azért normális arcok, de érdemes erős fenntartással kezelni az ottani "szakmai" csoportok tagjainak véleményeit. Talán a leggázosabb a Cycling klub, mert ott a legnagyobb a létszám, na ott aztán minden is van! :D

    Hasaggymeg: Na már csak az hiányozna. :D

    StLui: Ez az Enduro mindenképpen ilyen szilárd elhatározás? Ne értsd félre, nem leszólás képen, de az általad leírtakból, neked igazán a 160mm útra nincs szükséged, mert se olyan durva pályán se olyan tempóval nem bicikliztek. Én a helyedben ezen elgondolkodnék, L-es a váza is, zsír új, árban is beleférne. [link]
    120mm az útja, de plus-os a kereke! Ezzel nagyon komolyat lehet már lefelé menni. Az enyém is csak 130-at mozog, de brutális. A plus-os kerék rengeteget számít.
    Aki egy 120-130-at mozgó, plus-os géppel nem tud durván jönni lefelé, az a 160-as géppel se fog tudni, mert nem a bringa tudása kevés, hanem a kerékpár kezelési technika és a bátorság.

    trialboj: Nehogy azt hidd, hogy ahhoz mindenki ért, azért neked se alap bringád van.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #112218 üzenetére

    Szerintem nem jól gondolod, az fix, kalapálni nem biztos, hogy kéne.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #112255 üzenetére

    Az egy hézagoló, nem az forog, hanem az azon átmenő csavaron forog el.

    A kerékpár mosását simán meg lehet oldani 1 vödör szappanos vízzel, meg egy szivaccsal.
    Mondjuk egy állvány nem árt.

    bunddog: Én is hallottam már ezt a fejjel lefelé tárolásos megoldást, van benne igazság, de én inkább a rendszeres szerviz híve vagyok, ez esetben nem kell amiatt aggódni, hogy kiszárad a szivacsgyűrű.

    StLui: Igen, ismerem. Az én bringámban 130-as teló van és a váz is ennyit mozog, 2,8-as gumikkal egy vadállat, kb. mindenhol lejövök vele, durvábban megyek vele mint a 150/140-es Bergamont-al, amin a normál 2,35-ös gumik voltak.
    120mm-es rugóutak 3.0-as gumikkal már elég jó párosítás, ez már egy élménybringa, nagyobb tapadása lesz mint a Focusodnak. Ha ezzel nem tudsz lejönni valahol, ott a Focus-al se fogsz tudni, hiába 160 a rugóút.
    Ha normál, 2,35-ös gumikat fogad a bringa, akkor 140-160mm között van az a rugóúttartomány ami a zúzós lefeléken már nagyon élvezetes. Ha plus-os a kerék, akkor már 120-tól fasza. Persze egy 160-as plus-os nyilván még durvább. :) Viszont az normál hajtással már talán az értelmetlen kategória.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz PartyNewl #112428 üzenetére

    Nem kell érte fizetni, vannak jó orvosok az állami ellátáson belül is. Pl a sportkórházba. Nekem van ismerősöm akinek pont a fizetős, magánklinika cseszte el, aztán a honvéd kórházban rakták rendbe. Sok oka lehet egy térdfájásnak, és fontos a bemelegítés, de előbb nézesd meg egy dokival, nem biztos, hogy most a sportszerű hegyikerékpározás jót tesz neki.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #112464 üzenetére

    Szerintem azt nézd, hogy melyiknek a legjobb a váza, ez a lényegi kérdés.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #112559 üzenetére

    Megmondom őszintén, tagokkal én keveset foglalkoztam, ezeket mindig a dr.bike csinálja nekünk. Emlékeim szerint az fix, de ha bizonytalan vagy, akkor kérdezd meg a szervizt ahol csinálták. Ha tagnál valami szorul, aminek nem kéne, eltörheti a vázadat.

    jilian: Magyar tesztről nem tudok, de külföldi van több is. Szerintem baromi jó bringa lehet a canyon spectral on. 3800 euró teljesen korrekt ár az “alapmodellért” A 430mm-es láncvilla hossz, parádés adat, elég fürge lehet technikás ösvényeken. Egyedül ezt az elöl 29” hátul 27,5”+ kerék kombót nem értem, a KTM is ezt erőlteti, Ghost-on is láttam már, előre is 27,5” + kell bele, aztán kész.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #112571 üzenetére

    De ha ez így működött neked, akkor szerintem nincs gáz. Kíváncsiságból megnéztem egy xfusion tagot, azon is fix az a távtartó. Viszont láttam már olyan karbon fully vázat amit az első ugratásnál eltört a tag, mert szorult valami.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deny330 #112789 üzenetére

    Ezzel szerencsére én is így vagyok, a szúnyogok agyon csípnek, de kullancs életemben egyszer talált meg.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #112892 üzenetére

    Ennek sok egy bikepark? :D Persze ha a legdurvább DH/FR pályán akarsz vele lejönni, ahol vannak 15-20m-es ugratók, meg 5-6 méteres letörések, oda lehet kevés lesz, de feltételezem, hogy nem ilyen pályákon szeretnéd használni. Akinek ez a gép kevés lefelé, az igen durván tud bringázni, ebben biztos lehetsz. Mi ettől a szinttől fényévnyire vagyunk. A 3.0 gumikkal ez a gép durvább lesz mint a Focusod, hiába mozog a váz kevesebbet pár centivel.

    BurgBurg: Telópumpa azért kell, mert egy össztelós bringa behangolása sok időt vesz igénybe, jó pár bringázás kell, mire megtalálod az ideális nyomást a saját stílusodhoz. Ehhez pedig állítgatni kell bringázás közben. Ha megvan a tuti nyomás, akkor már nem kell magaddal vinni.

    6030D: Ilyet írtam volna, hogy deszkás cipő alternatíva? Nem emlékszem rá. Amúgy a Five Ten brutál jó, más dimenzió így a platform pedál.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #112938 üzenetére

    Nyilván nem érdemes DH bringához hasonlítani egy Trail gépet. Azért ott geometriában és rugóútban is van egy jókora különbség. Egy durva DH pályára nyilván jobb is DH gép, ez nem is lehet kérdés. :) Viszont a bikepark-ok többféle nehézségű pályákkal rendelkeznek. Nem kell mindenhova DH gép. Sok helyen bőven elég a Trail vagy az Enduro. Illetve te olyan bringát kerestél amivel fel is tudsz tekerni a hegyre, ez már eleve kizárja a DH gépet, így totál értelmetlen a hasonlítás. :) Illetve a plus-os kerék szerintem annyit hozzátesz, hogy nincs kizárva, jobban fogod élvezni ezt a bringát a 135mm-t rugózó vázzal, mint a 160-at mozgó enduro-t, normál szélességű terep külsővel. Egy kivétel lehetséges DH esetében, amivel hegyre is tekersz: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #112953 üzenetére

    Van belőle egy gazdaságos modell is, az olcsó Jánosoknak. :D [link]

    (#112947) 6030D: Valaki biztos említette, de nem én voltam. A deszkás cipőnek se a merevsége, se a talp anyaga nem olyan ami a platform pedálhoz ideális. Persze egy utcai cipőnél jobb lehet, az tény.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cozmo #112972 üzenetére

    Nekem nem jött be a Sunrace, az olcsó 7-8-9-es cuccaikból egy raklappal felszereltem már bringákra, egyikkel sem volt gond. Nekem 11-42-es, 10 sebességes sor és 10-es lánc kerül fel, Deore shadow plus GS váltóval. A váltás szar volt, állványon működött, de terhelés alatt pontatlan volt. Először a váltóra gyanakodtam, hogy rövid a kanál, bár elvileg vinnie kéne, kicseréltem egy SGS kanalas XT-re. Még mindig szar volt, kicseréltem a sort egy 11-42-es Deore sorra és láss csodát, elkezdett pontos lenni a váltóm. Most már csak annyi a gondom, hogy amikor be van kapcsolva a váltón a láncfeszítés, akkor kicsit még pontatlankodik, de közel sem olyan durván mint a sunrace sorral. Arra gyanakszom, hogy a lánc lehet még probléma, vettem egy Deore láncot, nemsokára fel is teszem, remélem ezzel pontot teszek az ügy végére. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #113002 üzenetére

    Én most itt elsődlegesen nem a tartósságról beszéltem, hanem a váltás minőségéről. A Shimano-val is előfordulnak érdekességek, de ha egyszer feltettem azt francos Sunrace sort, ami egyébként jóval drágább is mint a Deore volt, és cseszett rendesen váltani, majd kicseréltem a Deore-ra és egyből pontos lett a váltóm, akkor csak volt valami gubanc azzal a Sunrace-el, nem? Hagytam volna rajta? Nyilván nem. Ezzel nem a Sunrace-t akarom leszólni, mert kismillió Sunrace alkatrészt építettem bringákba, inkább az olcsóbb kategóriákban, és jól működött. Nekem is használják ismerőseim a Sunrace-t, mondjuk Sram váltóval, nem panaszkodnak rá. De nekem ez most nem működött, pedig nem a beállítással volt a gond és a lánchossz is jó volt. Én váltóban egyébként a Sram-ra esküszöm, teljesen homogén Sram rendszernek nincs párja.

    ivana: Szerintem te még nem ültél normális minőségű fitness és cross trekking kerékpáron, máskülönben nem mondanál ilyen abszurd dolgokat. Egyáltalán nem rosszak ezek a gépek, csak meg kell venni belőlük egy középkategóriát. Sokkal jobban haladnak aszfalton mint egy monti, ne viccelj.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #113036 üzenetére

    A váltóval egyetértek, sokkal jobb a Sram, egyébként annyira nem drága szerintem, csak a csúcs rendszerek.

    A fékkel kapcsolatban már más állásponton vagyok, ott egyértelmű a Shimano fölénye. A Sram-nak már eleve a fékkarja sem szimpatikus, a légtelenítése is macerásabb, sokkal több hibás Sram fékkel találkoztam, amit kb sehogy sem tudtál jól megcsinálni. XT szinttől már elég komolyak a Shimano fékek, ott már a Sram nem rúg labdába.

    ivana: A Fitness szerintem városi közlekedésre sokkal jobb mint egy outi, a koskormány akkor jó ha a sportosságot akarod kimaxolni, de egy forgalmas közlekedésben nem lesz előny. Meg a rossz utakon is stabilabb az egyenes kormány. És a Fitness geo azért más mint az outi, nem kell annyira ráhajolni, még akkor se ha az outin felső fogásban vagy. Meg ugye beleférnek általában a CX/Cross gumik is.

    Egy normális Cross gép kb 13 kiló körül van, még az alap suntour-al is. Elég bele a 35-ös gumi is. Ezt feltolod 5 bar-ig, sokkal jobban halad mint a monti. És ezeket a villákat sem kell annyira lehúzni, városi használat mellett hosszú évekig működő képesek, pláne ha időnként szétszeded, kitakarítod és kap egy kis telózsírt.
    Sok komfortot tud adni és még bőven hajtható marad a bringa. Egy kb 13 kiló körüli, 26"-os acél monti, merev villával, pláne terep gumival, biztos, hogy nem lesz gyorsabb és kényelmetlenebb is. Kipróbáltam már sok mindent és az a megállapításom, hogy ha városi közlekedésre kell bringa, legideálisabb a Cross trekking. Itt a legkevesebb a kompromisszum, mert jól tekerhető, viszonylag komfortos, és földes, vagy rosszabb minőségű aszfaltos utakon is jól elboldogul. Könnyen teszel rá akár pálcás sárvédőt és csomagtartót is ha igényed van rá. Esetleg érdemes fejleszteni egy integrált hajtással ha nem gyárilag ilyen, az sokat hozzá tud adni a hajtáshatékonysághoz. Persze azt megértem, hogy ha valakinek speciális igényei vannak, és a lehető leggyorsabban akar haladni, akkor outit vesz, de azzal egy csomó kompromisszumra fog kényszerülni pl egy általános, városi közlekedés során.

    zoli03: Természetesen nekem is ez volt az első gondolatom,hogy gyári hibás, de nem most, hanem amikor először találkoztam hasonló jelenségekkel. Azt a Sunrace sort amit levettem a montimról, most egy ismerősöm használja, Sram váltóval, egy másik bringán, neki pl jól működik. Nem a sorral volt a baj. Egyszerűen vannak helyzetek, amikor egy bizonyos bringán, elvileg kompatibilis alkatrészek nem működnek. Shimano, Sram mixelésnél is találkoztam már ilyennel. Csak azért próbáltam ki ezt a Sunrace-t, mert tetszett kinézetre, jobban mint a Shimano. De a legbiztonságosabb mindig a homogén rendszer.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #113082 üzenetére

    Én lealkudnám a fékszett árát, vegyék le róla, tárcsákkal együtt, és vennék rá egy ilyet: [link]
    Plusz hozzá való Shimano tárcsákat.

    ZolkoW: De ha már eleve gubanc van a fékkel, akkor nem értelmesebb döntés venni rá egy olyat, ami tényleg jó? Nekem semmi érdekem nem fűződik hozz, hogy istenítsem a Shimano-t, de ha egyszer jobbak a fékeik mint amiket a Sram gyárt, akkor minek kísérletezni?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #113102 üzenetére

    A fékkarral van valami probléma, azt írta StLui. Nyilván nem azt mondom, hogy használhatatlanok a Sram fékek, de én személy szerint többször találkoztam hibás Sram fékkel, mint Shimano-val. A légtelenítése is macerásabb, és nem mindig lesz tökéletes. Shimano-nál egyszerűbb, gyorsabb ez a folyamat, és nagyon ritkán vannak gondok a légtelenítési folyamat után. Ráadásul az asványi olajjal is egyszerűbb dolgozni mint a DOT-al. 4 dugattyús Sram guide-nál is probléma a gyengülő fékhatás, hosszabb ereszkedéskor. Shimano 4 dugattyús fékeinél ilyen probléma nem jellemző, nyilván kell bele a fémes betét. A Sram fékkarjait sem tudtam megszokni, legalább is egy shimano után elég fura nekem. 1 ujjas fékezés esetén könnyen ráhúzod a kart a középső ujjadra. Hacsak nem töltöd túl a féket olajjal, de akkor meg a beállítás lesz macera, az is lehet állandóan csilingelni fog a tárcsa, mert olyan közel lesz a betét. Rengeteget szívtam már ezekkel a fékekkel, hidd el, nyugisabb a Shimano, minden szempontból. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz D@ve89 #113122 üzenetére

    A zee-t gyorsan felejtsd el, ez egy nagyon erős DH fék, feleslegesen erős lesz, még 160-as tárcsával is. Eltörheti a vázad fékkonzolját, illetve a villád is hamar megnyekken. Max Deore szint, amit rátennék a cross bringára. Az bőven elég lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz D@ve89 #113122 üzenetére

    Az nem lehet, hogy olaj került a fékbetétekre? Csak mert nekem is 315-ös shimano van a cross bringámon, semmi baj nincs a fékerővel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz D@ve89 #113134 üzenetére

    Én úgy érzem, hogy amire a Cross bicajt kitalálták, oda elegendő a 315-ös fék ereje. Persze tehetsz rá egy kicsit komolyabbat, nyilván növelni fogja a komfort érzetedet, ezért mondtam, hogy egy Deore szintig érdemes lehet elmenni. A Deore fék egy újjal meg fog állítani bárhol, a 315-ös 2 ujjas.

    Shy: Az erkélyes tárolás nagy negatívum, és sok jót nem sejtet. Ezek a bringák nagyon le tudnak pusztulni, kívül, belül. Sajnos így látatlanban, senki nem fogja tudni neked megítélni. Csak abból tudok kiindulni, hogy kell neki egy nagy szerviz, az pedig nem olcsó. Pár alkatrész cserével, minimum 20 ezer ft.
    A kérdés, hogy az első váltó problémát mi okozza? Lehet fékváltókar cserés, annak darabja 5000 ft. A kerék állapota is kérdéses, ha kuka az agy, akkor kell új kerék, aminek darabja 6-7 ezer ft. Kérdéses a külsők állapota, darabja minimum 3500ft. Egy teljes átbovdenezés biztos kell, ez 4000 ft. Kérdéses a hajtás állapota, lánc, sor, hajtómű. Sor kb 5000, lánc 2000. meg kell nézni a kormánycsapágyat is, ha azt is cseréni kell, akkor az is egy 3000-4000 ft-os tétel. Egy ilyesmi bringa újonnan 85-90 ezer ft. Érdemes átgondolni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INMOTEP #113161 üzenetére

    Egy rendes MTB azért könnyebb mint 16,5kg. :) Amúgy nekem semmi bajom a fatbike-al, de mondjuk a polymobil az nem cseng túl jól. Az valami nagyon gagyi, áruházi, kínai csoda.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #113191 üzenetére

    A tesztbringákkal inkább az a baj, hogy azokra a legtöbben nem vigyáznak. A forgáspontok nem tudnak szétrohadni, elkopni tudnak, akkor kotyogóssá válik, de ezt lehet érezni ha a nyeregnél emeled a bringát, ha ez megtörténik akkor cserélni kell a csapágyakat, aztán megint jó. Hogy most a leendő bringa mennyire volt karbantartva azt franc se tudja. Ha élőben látnám könnyebb lenne megmondani. Ki kell venni a kerekeket, agyakat ellenőrizni, hogy futnak a csapágyak, hajtást ellenőrizni, telókon minden állítási lehetőség működjön, kotyogások ne legyenek. És az általános esztétika is legyen rendben. Bovdenek se szoruljanak.
    A fékkarok lehetnek azért is szarok mert elestek vele párszor és elhajlott.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #113193 üzenetére

    Hogy mit mondtak és mi a valóság az két külön dolog. Nem hinném, hogy berohadt a fékkar.

    Egyébként ezek a komolyabb montik nagyon igénylik a törődést, én kb minden bringázás után szöszölök vele valamit. Múltkor is fellazult az egyik forgáspontom, a nyeregnél egy minimálisan lehetett érezni, de az alsó forgáspont elég laza volt. Sokan vannak akik csak használják, aztán mondjuk minden 10. bringázás után lemossák meg átnézik. Az alatt rengeteg minden történhet, ha az én bringám azóta csak használnám amióta megvettem, karbantartás nélkül, már egy rakás kaka lenne, ezt csak úgy példaként megemlítettem.

    Még én is azt mondom, hogy az új mindig megfontolandó.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INMOTEP #113195 üzenetére

    Nézd, abszolút nem sértegetni szeretnélek, de nagy hülyeséget csináltál ezzel a bringa vásárlással, mondjuk ki őszintén. Számítástechnikában talán a vargáné tápokhoz tudnám hasonlítani ezt a "bringát". Ha jól sejtem vagy tesco vagy auschan termék ez a polymobil. Gyakorlatilag az első számú, legnagyobb baromság, amit csak el lehet követni kerékpár vásárláskor, ha supermarket-ben veszünk kerékpárt. Nagyon sokszor téma volt, bár mostanában ritkábban, mert már egyre kevesebb ember dől be ezeknek az utánzatoknak.
    Te most elcsábultál, tanulópénznek jó lesz.

    Egy dolgot felejtesz el, egy kerékpár lényege a váz! Ha ez szar, akkor értelmét veszíti az egész építés. Költhetsz rá 1 milliót is, akkor se lesz jó bringád, az építés mindig a váztól indul. Elhiszem, hogy szeretnéd magad abba a hitbe ringatni, hogy azért nem csináltál rossz üzletet, pedig de, sajnos nagyon is!
    Még egy decathlon-os váz sem kapja meg ugyan azt a törődést, minőséget, mint amit egy minőségi gyártó váza. Csodák nincsenek. Gondolhatod, hogy akkor ez a kínai csoda miféle elvárásoknak fele meg. Amellett, hogy sár nehéz, borzalmas geo és nyilván hatalmas rugalmasság is jellemzi, mint minden ilyen kategóriájú vázat. Attól, hogy épp nem törik el, még lehet szar. Ha eladnád, filléreket kapsz érte, bármilyen jó cuccokat is aggatsz rá, ez akkor is csak tesco bringa marad. Annyit tudok tanácsolni, hogy vagy most add el, még újonnan, és könyveld el a bukót, vagy használd, de egy fillért ne költs rá, maximum a szükséges kopó alkatrészeket. Ha elkezdesz rá pénzeket költeni, fejlesztése, akkor egy feneketlen lyukban fogod találni magad, célba soha nem érsz.

    Egyébként vannak ma már egész könnyű fatbike-ok, persze nyilván más árkategória. MTB felhasználásra a 16,5kg sok, de itt most ez a legkisebb probléma.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INMOTEP #113211 üzenetére

    Miben más a Cube fatbike? Mondjuk a váza ég és föld, mind geo-ra, mind vázanyagra, mind merevségre, mind technológiailag (tapered, press-fit stb). Az alkatrészekről ne is beszéljünk. 150-ből te azokat a cuccokat biztos, hogy nem hozod ki. Ez kb olyan mintha megkérdeznéd, hogy a zastava miben más mint egy VII-es GTI golf. Mindenben más, amennyire csak lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz #16729600 #113256 üzenetére

    A sisakra általában egyszer van szükség, de akkor nagyon! Nyilván mindenkinek szíve joga ezt komolyan venni, vagy leszarni, de én úgy gondolom, ha 1 %-al is csökken az esélye annak, hogy esetleg a gyerekem, vagy én, megmenekülünk egy halálos agysérüléstől, akkor már megéri.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INMOTEP #113267 üzenetére

    Én egy szóval nem írtam olyat, hogy el fog törni, bár nyilván könnyebben el lehetne törni, mint pl egy Cube vázat, csak azt írtam, hogy ezen az árszinten abszolút az olcsóság van szem előtt, nem a minőség. Épp ezért a váz merevsége, geometriája, hajtáshatékonysága itt mellékes. Te akarsz rá egy csomó pénzt költeni, annyiért már normális bringát is vehettél volna. Erre mondtam, hogy ne tedd. Én nem akarok veled megvetetni semmit, de azt el kell fogadni, hogy bizonyos kerékpár kategóriák nem olcsók, a fatbike sem az olcsó bringák közé tartozik, még belépő szinten se. Ha valaki ilyet akar, vagy össztelós bringát, akkor ott több száz ezres ár a belépő kategória. Szakmailag erősen kifogásolható a gondolatmeneted, mert a kerékpárépítés elsődleges szempontja a váz, onnan indul az építés, te meg pont itt rontod el, és rossz alapokra akarsz építkezni. De ha te úgy gondolod, hogy szakmailag jobban tudod, mint itt mindenki, akkor igazából azt sem értem minek írsz ide? Segítő szándék vezérel engem is, és mást is, de ha te ezt támadásnak véled, akkor tényleg zárjuk rövidre a beszélgetést. Sok sikert a bringádhoz!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #113266 üzenetére

    Ja persze, a terepezés más tészta, bár elég régóta nem estem, le is kopogom. :)
    Úgy értettem, hogy egyszer van szükség rá, hogy azért úgy tényleg ritkán esik az ember, hogy szükség van sisak életmentő szerepére. De ha ilyet esünk, akkor az minket már nem fog vigasztalni, hogy a statisztika szerint mi a helyzet, mennyire fontos a sisak. Ha mi vagyunk a statisztika, az szar ügy. :) Mindenkinek a saját döntése ez, ezen vitatkozni sincs értelme, 2 dolgot nem szeretek, amikor a hülyeséget reklámozzák, terjesztik, és amikor a szülők nem adnak a gyerekre sisakot! Ezek azért nem kívánatos dolgok, mert így már más biztonságát is veszélyeztetjük, a saját magunk élete nyilván a saját dolgunk.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #113274 üzenetére

    Mondjuk az autómárkás bringáknak pont nincs túl jó hírük, meg a Ferrari pláne az a név, amivel minden szart el akarnak adni. :)

    A legdurvább, hogy már cikkeket is láttam ahol azt tárgyalják, hogy tulajdonképpen jobb ha inkább nem is veszel fel sisakot, vagy épp semmi értelme. Mindezt persze a kerékpározás világában nagyon tapasztalt emberek írták. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INMOTEP #113276 üzenetére

    Ez egy szakmai topik, ne csodálkozz azon, ha szakmai szemmel vizsgálunk egy bringát, de még csak szakértőnek sem kell lenni ahhoz, hogy az ember tudja, hogy egy tesco-ba nem fog kapni normális minőségű bringát. Ehhez nem kell alapos tesztelésnek alávetnem az adott modellt, több mint 10 éve dolgozom kerékpár szerelőként, láttam már épp elég tesco, auschan, obi, praktiker és egyéb hulladékot ahhoz, hogy el tudjam dönteni egy kép alapján is, hogy az egy gagyi termék, vagy egy minőségi.
    Nem azért jelentem ki, hogy szar, mert annak tűnik, hanem mert tudom, hogy ott csak szart kapsz, ahonnan ez származik, meg látom is a képen, és nem bizalomgerjesztő a látvány.
    Az, hogy gurul, megáll, és még nem tört ketté, ne haragudj, de inkább nem kommentálom.

    Majd ha ténylegesen el akarod adni, akkor térjünk erre vissza, hogy mennyire fog könnyen menni.

    Igen, egy normális fatbike nem olcsó, de mint mondtam, ez egy olyan kategória ahol nem is lehet minőségben olcsó bringát gyártani. Azt aláírom, ha csak a boltba elgurulni kell a bringa, akkor jó lesz az amit vettél, de ha fatbike-ként szeretnéd használni, akkor pillanatok alatt fogsz szembesülni a problémákkal. Szervizet is nehezen fogsz találni, aki ilyen kerékpárt elvállal, és egyáltalán bármiféle garanciát vállal az elvégzett munkáért, az elég ritka, mert tudják, hogy az ilyen tesco-s bringákat szerelni egy agyrém, úgy gondolom ez sem egy jó dolog.
    Ezzel a bringával maximum bohóckodni lehet a városba, de igazán semmire sem lesz jó, mert a városi közlekedéshez lomha, nehéz, a biztonságos terepezésre meg műszakilag alkalmatlan.

    Először te szólítottál meg egy hsz-ben, úgy emlékszem, nem én téged, másodsorban meg azért kezdtük el kivesézni a kerékpárod, mert elmondtad, hogy szeretnéd megépíteni magadnak. És aki ért hozzá, az tudja jól, hogy ezekre az áruházi bringákra nincs értelme költeni.

    Az elmondottak alapján fatbike-ra sincs szükséged. Vagy ha igen, akkor majd a saját károdon fogsz rájönni, hogy ezzel mekkora hülyeséget csináltál, és kénytelen leszel venni egy másikat, valami ninőségi darabot, mint pl azt a linkelt Cube-ot 290-ért.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz eddie1978 #113292 üzenetére

    Na, csakhogy leesett a tantusz. :D Hidd el abszolút nem szokásom ok nélkül kötekedni, bárkinek a bringáját leszólni, de azt egyszer és mindenkorra meg kéne érteni, hogy szupermarketben nincsenek jó bringás ajánlatok, és akkor még finoman fogalmaztam. :) 110-et adott azért a borzalomért, noname teló, noname váz, 7-es menetes agy stb, ennyi pénzért azért lehet venni valami értelmesebb bringát, ha nem is fatbike, akkor is.

    Talala: Ha műszakilag költségmentes, akkor 80-ért kb árában vetted, kicsit talán kevesebbet ér, de nagyjából ok. De ezekre azért nehéz mit mondani, mert ezekről a képekről nem lehet megítélni a tényleges állapotát. Csapágyakba nem látunk bele, villába se, fékekbe se, hajtás kopottságát sem tudom biztonsággal megítélni, repedéseket sem látom. Ezt mind csak személyesen lehet. Sokszor felmerül ez a téma, de a válasz mindig ez. Használtat csak akkor szabad venni ha értesz hozzá, vagy olyan emberrel mész vásárolni aki ért hozzá. Máskülönben simán behúzhatnak a csőbe.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ro_bert17 #113356 üzenetére

    Munkám során főként azokkal találkozom, persze.:) Bár ez után "Tudom, van itt szervizes is, és kérem ne vegye magára, nem rá írtam" biztos, hogy engem keresel? :)

    Ami az olcsó kontra drága bringákat illeti, sajnos nem tudom nem magamra venni, na ne érts félre nem sértettél meg vagy bármi, de ugye én is bőven írtam a témában. :) Zsohi le írt egy fontos dolgot a témával kapcsolatban, amíg nincs az embernek tapasztalata, addig a legtöbb esetben nehéz elképzelni, hogy a drágább bringa miért drágább és az nekünk miért lesz jó? Miért nem jó a Tesco-s bicikli? Gurul, megáll, jó az egy kezdőnek nem? Szerelői pályafutásom alatt számtalan szupermarketes bringával találkoztam és már évekkel ezelőtt eljutottam arra a pontra, hogy nem is vállalom a szervizelésüket, néhány ritka esetet kivéve, amikor nagyon erőlteti a tulaj, de akkor is csak úgy, hogy semmiféle garanciát nem vállalok az elvégzett munkára. Ennek megvan a nyomós oka, aki szerelt már ilyen kerékpárokat az jól tudja, legtöbb esetben beállíthatatlanok, az összes csavar nyalódik el, törik, hajlik minden amihez hozzányúlsz. Tényleg egy rémálom ezeket szerelni. Rengeteg idő elmegy vele és az eredmény kérdéses. Nem éri meg velük foglalkozni.
    A műszaki minőségük annyira gyenge általában, hogy egy minimumot sem tud elérni, annyit sem mint a legolcsóbb Neuzer vagy Gepida kerékpár, pedig aztán azok sem űrtechnikát alkalmaznak és kb 80 ezer ft-ért megvásárolhatóak.
    A másik probléma, hogy sokan csak végletekben tudnak gondolkodni, vagy van a Tesco-s rettenet, vagy a fél-egy milliós bringa. Közte is vannak átmenetek. 150k körül már elég jó minőségű kerékpárokat lehet venni újonnan (110 a tescos fat), ami kb fényévre van a Tesco-s bringától. De ha nagyon szűkös a keret, még annak is több értelme van, hogy bemenjünk a decathlonba és kigurítsuk a legolcsóbb 60 ezer ft-os bringát. Tehát alternatívák mindig vannak. Nyilván ez az olcsó fatbike sokakat elcsábít, mint az olcsó dánhill össztelós, mert a nem hozzáértőknek azt sejteti, hogy kevés pénzért is hozzájuthatunk egy tudásban drága bringához, de ez csak egy átverés. Utánzatok, semmi más. Ugye itt a fatbike-al kapcsolatban érv volt a kerék, hogy bezzeg milyen drága egy rendes fat kerék. Na igen drágább persze, de ne gondoljuk, hogy a tescos fat az ezt kiváltja, sár nehéz kerék, könnyítések nélkül, gyenge agyakkal, szar gumikkal, szar felni, szar küllők. Arra amire a fat-et kitalálták, nem nagyon lehet használni. Akkor meg minek? Gurulni vele aszfalton, had ámuljon a paraszt? :) Semmi értelme. Az olcsó össztelós tesco-s gép is addig működik amíg a műanyag perselyes forgáspontok és telók nem törnek szét, utána javíthatatlan.

    Egyébként a mtb és az országúti az a két szakág ahol tényleg nagyon könnyű megérezni a gyenge minőségű és a komolyabb minőségű kerékpár közti különbségeket. Ehhez még komolyabb tapasztalat sem feltétlen kell, átlag ember ráül egy tesco-s montira, megy vele egy karikát terepen, majd ráül egy minőségi össztelósra és azt garantálom, hogy hatalmas különbségeket fog érezni, mind stabilitásban, fékerőben, irányíthatóságban, tekerhetőségben, kb mindenben amiben csak lehet! De még egy minőségi merev vázas montival is. Az élmény teljesen más lesz, és azonnal érezni fogjuk működésben, hogy miért kerül ennyivel többe. Országútinál detto. Amikor nehezebb megérezni a különbségeket, az a nyugis, trekkinges aszfaltos használat, amikor valakinek az igényei tényleg minimálisak, és csak nyugisan gurulgat. Bár akkor is meg lehet érezni, de nem olyan szembetűnő, és nehéz elképzelni, hogy miért jobb a több száz ezres bringa. De ilyen esetekben is ódzkodni kell a szupermarketes ajánlatoktól, mert szervizelésnél megbosszulja magát a gagyi kínai termék. És ilyenkor jön az elhatározás néhány embernél, hogy na majd megépítem jóra, aha ja, rálocsol az ember egy halom pénzt és akkor is gagyi marad, mert a váz amire építkezünk csapnivaló minőséget képvisel, ráadásul építés közben belefuthatunk olyan hibákba, hogy semmilyen normális minőségű alkatrésszel nem kompatibilis a váz. Azt kéne megérteni, hogy a szupermarket nem egy olcsó alternatíva, kis pénzzel rendelkezőknek, hanem egy átverés! Hosszútávon ez többe fog kerülni, mintha kapásból vennénk egy tűrhető minőséget. Kb az a kategória mint ha elhinnénk Horst Fuchs-nak a tv shop-ban, hogy a Dubletta főző edény és a szuper V gyalu mekkora királyság. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ro_bert17 #113373 üzenetére

    Én elsősorban erre reagáltam "Egyébként ezeket a hitvitákat viszont elég sz@r itt olvasni. Elég volt a sok notebookos meg egyéb más topikban. Nem mindenkinek van szüksége biznic klacc notira, vagy van pénze 3000-4000 eurós bringára, mert ott kezdődik a minőség. Tudom vegyek helyette használtat 50-ért. Azokhoz sokunknak meg nincs meg a szakértelme, és szerintem a hazai piac sem ontja túl gyakran a hű de jó kínálatokat. Ha meg tényleg ennyire élet halál téma a váz, sisak, bringás alsógatya, akkor viszont jó lenne ezekről több szakmait olvasni itt."
    Te kérted, hogy írjak valami szakmait, próbáltam érthetően írni arról, hogy miért "élet halál" téma a normális minőségű váz, és persze komplett kerékpár. :)

    Lehet félreértettem, de nekem a szövegkörnyezetből úgy jött le, hogy te most nem szervizest keresel a problémádra, mert azokban csalódtál. Természetesen szívesen elvállalom a kerékpárodat, írj rám privátban és megbeszéljük. Hajtóműre a külön tányér nem mindig éri meg, sok esetben komplett hajtómű árban szokták adni. Természetesen beépítek olyan alkatrészt is amit te hozol, de értelemszerűen annak a gariját neked kell majd intézni és az is benne van a pakliban, hogy nem kompatibilis alkatrészeket veszel.
    9-es rendszer helyett inkább a 10-est ajánlanám, ha mindenképpen fejleszteni szeretnéd.

    Kontár szerelők sajnos vannak, bármilyen szakterületen előfordul, ez alól a kerékpár sem kivétel. A jó szerelő nem attól jó, hogy mindenhez is ért, hanem attól, hogy csak azt vállalja el, amiben tényleg otthonosan mozog, és abban minőségi munkát tud végezni. A legtöbb probléma abból van, hogy kezdő szerelők túlbecsülik a képességeiket, hagyd csak ott a bicót, aztán majd valami lesz vele, gondolják sokan, mert ugye a pénz az kéne. Én ilyet nem szoktam csinálni, csak olyat vállalok amihez értek is, és megfelelő szerszámom is van hozzá, ez nyilván folyamatosan bővült az évek során. Ezért elég ritka, hogy egy bringát visszahoznak, mert valamit nem jól csináltam meg. Persze én is tévedtem, hibáztam már, ez mindenkivel előfordulhat. De szívbaj nélkül átirányítok egy ügyfelet másik szervizbe, ahol tudom, hogy az adott problémára jobban fel vannak készülve. Ez hosszútávon mindenkinek jobb, csak nem mindenki gondolkodik így. Ebből meg sok probléma van. Persze az tényleg vicc kategória, amikor nevetségesen alap dolgokat sem tudnak jól megcsinálni, arra tényleg nincs mentség.

    Azért te is alaposan félreértetted az írásom, vagy átfutottál mondatokon amiket leírtam. :) Bár a többiek már leírták, itt nem arról van szó, hogy 700 ezres vagy 1 milliós bringát kell venni a tescos helyett, hanem csupán arról, hogy senkit ne tévesszen meg az olcsó utánzat, hanem célozzon meg egy minőségi belépő kategóriát. Ezek egyáltalán nem elérhetetlenek, és persze, hogy nincs szüksége mindenkinek 700 ezer ft-os bringára. Ez egyértelmű. Ilyet itt senkitől nem olvashattál, ez biztos. Én úgy gondolom, hogy sok embernél csak kisebbségi érzés, önértékelési probléma van a háttérbe, ezt persze ne vedd magadra, csak általánosságban írom. Sokan érzik azt, főleg kezdő bringások, ha nem vesznek meg valami komoly gépet, akkor le fogják nézni a kerékpáros társadalomban, mint egy edzőterembe a vékonyakat vagy dagikat, pedig ez egy bődületes baromság. És nyilván már az élet egyéb területén is érték hasonló negatív tapasztalatok ezért nem akar megint úgy járni, de ugye hiába akar valaki 700 ezerért bringát venni, most függetlenül attól, hogy van vagy nincs rá szüksége, ha nincs ennyi pénze, akkor nem fog menni. Mit tesz hát? Vesz valami olyat, ami bár olcsó, belefér a keretbe, de úgy néz ki mintha komoly lenne, aztán beleáll azokba akiknek drágább bringájuk van, vagy esetleg merészelnek ajánlanak egy drágább bringát. Folyamatosan önigazolást keresnek, hogy jól döntöttek. Erre a gondolkodásra rátesz egy jókora lapáttal a facebook, ahol kb minden harmadik ember önértékelési problémákkal küzd, és főként bizonyítási kényszerben szenvednek. Szoktam olvasgatni a facebook-os kerékpáros csoportokat, hozzá is szólogatok időnként. Ott egy olyan szociológiai tanulmányt lehetne írni, hogy az még diplomamunkának is elmenne a megfelelő szakon. :D És itt már hiába jön az ember a szilárd szakmai tényekkel, mindhiába. Egy rögeszmés embert nem fogsz meggyőzni érvekkel. Tipikusan ilyenek a btwin posztok, minden nap megjelenik vagy 3 ilyen, amikor a leendő tulaj már rég eldöntötte, hogy ő bizony azt a bringát meg fogja venni, de azért úgy tesz mintha segítséget kérne, aztán jönnek is a válaszok szép számmal, de aki bármilyen negatív kritikát meg mer fogalmazni, szakmai színvonaltól függetlenül, a btwin őrültek a torkának ugranak. Félreértés ne essék, nem akarom én teljes mértékben leszólni a decathlonos bringákat, mert azért az már bőven nem tesco színvonal, és nagyon sok embernek elegendő is az a szint. De ott sem minden jó azért, pláne nem az össztelós utánzat. Még is mindig felmerül. Nehezen, vagy sehogy sem értik meg emberek, hogy bizonyos kerékpár kategóriákban más áron van egy belépő gép, a fatbike és ösztelós mtb tipikusan ilyen. Hiába nem vagy versenyző, ha olyan helyeken szeretnél bringázni, és maximálisan az élményre helyezni a hangsúlyt, nem akarod, hogy a bringa korlátozzon, akkor az zsebbenyúlós. Ezt egy utánzattal nem lehet pótolni. A tescos bringával sem néznek le senkit, csak inkább hülyének néznek vele, mert ez tényleg nem feltétlen pénz kérdése, hogy vegyünk egy értelmes bringát, alap használatra. A mai internet világa meg ad ebben bőven információt. Tehát alapvetően lustaság kérdése is ez.

    Nyugodtan írj privit, szervizben szívesen segítek, nincs itt harag. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ro_bert17 #113396 üzenetére

    Egyáltalán nem tartalak a teszkós bringák védőszentjének, csupán szerettem volna tiszta vizet önteni a pohárba. :)

    (#113383) lugosi: Nincs semmi baj azokkal a trekkingekkel, van a decathlonban sok értelmes alternatíva is, átlag, normál használatra. Ez azért bőven nem teszkó szint.

    (#113409) Hasaggymeg: Túl nagy meglepetés nem ért, a képek láttán. :) Csak a szokásos teszkó minőség, csudálatos varratok vannak azon a vázon. :D Az a könnyítések nélküli fat felni is jó könnyű lehet, mint egy malomkő. :)

    Toobee: Fémes legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DUB Inc. #113501 üzenetére

    Pont most láttam egy posztot a facebook bringás csoportban. Egy fémpálca leesett egy teherautóról, berepült a küllők közé, karbon villa reccs, fejjel aszfalt, sisak kettétört. De akik nem hordanak sisakot mert minek, nyilván olyan pro-k, hogy ezt is megoldották volna. El kéne gondolkodni, egyszer lesz baj, utána késő bánat.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz nubreed #113552 üzenetére

    Jól érzékeled. A legtöbben feltesznek mindent rendelhetőbe, ami még akár valós is lehet szezon elején, de hetente változik a készlet a külföldi raktárakban. Így simán benne van a pakliban, hogy már rég elfogyott az a modell ami fent van a webshop-ban, hogy rendelhető. És sajnos kevesen tartják naprakészen a webshop-ot. Ez sok esetben egy külön embert igényelne, amit viszont nem termel ki a bolt. Így akkor csinálják amikor van rá idő. A fő probléma, hogy a kerékpárgyártás teljesen más elvek mentén működik manapság mint mondjuk 10-15 éve. Anno az volt a bevett szokás, hogy a kerékpár gyártók hatalmas mennyiségeket gyártottak, nem volt muszáj előrendelni, és a boltok rendeltek amikor kellett egy bringa, általában minden megvolt viszonylag gyorsan, ennek hosszútávon az lett a következménye, hogy rengeteg bringa megmaradt, ami évek alatt a csőd szélére küldött több gyártót is. Meg volt egy válság időszak, hogy eléggé lecsökkent az új kerékpárok iránti kereslet, külföldön is. Na ekkor jött egy fordulópont, és a gyártók kénytelenek voltak alkalmazkodni a helyzethez, szinte kizárólag előrendelésre gyártanak! Ami azt jelenti, hogy az összes bolt leadja szépen a rendelését minden szezon végén, a forgalmazóknak, a jövő évi modellekre, majd ez alapján történik a gyártás, és egy minimális plusz készletet csinálnak csak. Ennek sajnos az a negatív következménye, hogy ha egy bolt nem rendel elő bizonyos modellekből, akkor elég valószínű, hogy szezon közben erre már nem lesz lehetősége, pláne a drágább modellekből. És a boltok kénytelenek rendelhetőbe feltenni a többi modellt, de ez általában csak tavaszig érvényes, nyáron már kb semmiből nincs. És van még egy tényező, az elektromos kerékpárok, ami manapság egyre inkább elsőbbséget élvez a gyártósorokon. Mivel külföldön az eladások jelentős részét ez teszi ki, több kerékpármárkát a pedelec kerékpár piac mentett meg a csődtől! Tehát ennek hatására a hagyományos hajtású kerékpárokból még kevesebbet tudnak gyártani.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz nubreed #113585 üzenetére

    Mindig érdemes végigjárni a boltokat, mert sok termék fent sincs a webshop-ban. Örülni kell annak ami van, sajnos figyelembe kell venni azt, ha új modellt szeretnénk, akkor erre még szezon előtt kell gondolni, különben vagy teljesen elfogy, vagy már méret hiányos lesz. Ez a tendencia.

    cozmo: És ez még egy viszonylag alap villa, komolyabb teleszkópok, tagok szervizelésére egész komoly műhelyek kellenek. Tervezzük mi is, hogy fejlesztünk ez irányba, mert ugye jelenleg csak karbantartást csinálunk.

    trialboj: Ha sokat használod, a kis szervizzel nem kell várni 1 évet, akár pár havonta meg lehet csinálni. Ugye a gyári ajánlás 50-100 üzemóra szokott lenni. Ezeket nem viccből szokták mondani. Lehet persze ritkábban is csinálni, de ha azt szeretnénk, hogy a maximumot tudja a villa vagy a tag, akkor érdemes betartani a gyári előírásokat. Én csak Motorex kenőanyagokat használok, soha nem volt vele probléma.
    És amikor leadod egy szervizbe a villát vagy pláne a tagot, nagyon óvatosnak kell lenni, sokan elvállalják, akiknek egyáltalán nincs meg hozzá a körülmény és szaktudás.
    Budapest is tele van kerékpárszervizzel, akik elvileg vállalnak mindent, de 1 kezemen meg tudnám számolni (és akkor még lehet sokat mondtam), hogy kire mernék rábízni mondjuk egy Reverb nyeregcsövet vagy egy Fox telót/tagot.
    Amikor szervizeltem a saját bringám, jó párszor ütköztem problémába, mert ugye az elektromos bringa szervize nekem is egy új terület. Konkrétan elektromos bringás szervizektől kértem tanácsot, de még ők sem tudtak rendesen válaszolni és elvállalni is csak fog húzva merték, ezek után már eszembe nem jutott bárkinek is odaadni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tomi_Sci #113596 üzenetére

    Volt pár dolog, cseréltem kijelzőt, amihez le kellett venni a motort is, figyelni kell, hogy mit hova kötsz, mert ha rosszul kötöd be akkor tönkremegy az egész hóbelebanc. És a motor levétele és felrakása is egy speciális folyamatot igényel, nem mindegy melyik lépést csinálod először, simán el tudod szakítani az elektromos vezetékeket. De ez még az egyszerűbb dolog, ezeket még viszonylag könnyen megoldottam. Az első fogaskerék el volt kopva, és amit először ajánlottak, az nem is volt jó a bringámhoz, mert a Cannondale egy speciális offset-es fogaskereket gyárt, ami nem gyári Bosch. Plusz be kellett szerezni speciális Bosch spider tools szerszámot a fogaskerék levételéhez. De ami már tényleg fejtörést okozott, és elég sok Bosch motoros kerékpárt érint is, az a hajtás felől érkező recsegő hang. Állandóan előjött, szétszedtem mindent, kipucoltam, átzsíroztam összeraktam. Jó is volt, elmentem bringázni egyet, hazafelé jövet már recsegett. De úgy mintha valami teszkó bringával tekernék. Kérdeztem elektromos bringás szervizeket, de ők is csak azt mondták, hogy szét kell szedni, tisztítani bezsírozni mindent, összerakni. Amikor mondtam, hogy már 3 szor szétszedtem emiatt, nem tudtak rá értelmes választ adni. Nem is nagyon szerették volna, hogy emiatt odavigyem, a szerelő hangjából ítélve, fogalma nem volt róla, hogy ő mi mást tudna csinálni mint amit én is megcsináltam.
    Aztán a megoldás közvetlenül a gyárból jött, kiderült, hogy egy ismerősöm az Accell Hunland kft-nél dolgozik, itt gyártják a Bosch pedelec motorokat Tószegen, meg összeszerelést is végeznek, Ghost, Lapierre, Haibike, Baddog stb. Az ottani szerviz főnököt kérdezte meg, és küldött nekem egy speciális Nord Lock alátétet, ami ezt a hibát kiküszöböli, 3 rögzítési pont is van, és mindhárom anya alá tettem egy ilyen alátétet, szerencsére a csavar pont olyan hosszú, hogy még épp befért alá az alátét, és azt az info-t is kaptam, hogy 30Nm-re kell húzni a rögzítő csavarokat. Ezeket megcsináltam, azóta tökéletes minden. De mire idáig eljutottam, már a létező összes bosch pedelec szerelési videót megnéztem. Egyik szerviz sem tudott rá megoldást.

    sanzi89: Értem én, hogy amikor ránéz az ember az adott márka katalógusára, majd rábök egy modellre, akkor szeretné ha az elérhető is lenne. De sajnos ez a fent említett okok miatt nem mindig tud működni. Az a fajta hozzáállás, hogy a gyártók hatalmas készleteket halmaztok fel, hosszútávon csődhöz vezetett. A másik meg az, hogy a külföldi webshop-ok kinyírják a hazai kerékpáros piacot. Elhiheted, hogy ha akkora lenne itthon a vásárlói kedv, akkor sokkal több bringát is rendelnének a boltok. De az elég kellemetlen, amikor rendelsz 30 millióért kerékpárokat és a háromnegyede rajtad marad. Nincs az a bolt Magyarországon aki megengedhetné magának azt a luxust, hogy minden évben berendeli az egész modellpalettát. Talán egyedül a Factory store-ok tudják ezt megcsinálni. Ilyen van a Gepidának és a Meridának. Ha nem ezen márkák érdekelnek, és mindenképp Magyarországon szeretnél vásárolni, akkor azt tudod tenni, hogy már szezon előtt eldöntöd melyik modell kell neked és berendelteted valamelyik bolt-al, akkor időben szólnak a nagykernek, és biztos, hogy lesz neked abból a bringából.

    HEAHEA:Abban igaza van cozmo-nak, ha egy alap villáról lenne szó, azt nem annyira nagy dolog leszervizelni, minden info elérhető, alkatrészeket lehet külföldről rendelni. Ha megvannak a megfelelő szerszámaid, műhelyed, műszaki affinitásod, akkor össze lehet hozni. Viszont a Lefty villa elég speciális eset. Nagyon könnyen tönkre tudod tenni, elég sokféle speciális szerszámot is igényel. Semmiképp sem javasolnám az otthoni próbálkozást, tapasztalat nélkül. A Mali szervizt inkább hagyjuk, na oda se vinném. Szerintem a Dr.Bike-on kívül nem nagyon találsz értelmes műhelyt, ahol ezt minőségben leszervizelik. Csak külföldön, pl Radwelt Michi Knopf.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deny330 #113614 üzenetére

    Majd meglátod, hogy ezekkel a kerekekkel nagyobb élmány lesz a 135mm, mint a Focus-al a 160. :)
    Nagyon szépek a Speci vázak. Ez se csúnya darab.

    Bocsi, StLui-nak akart menni a válasz! :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tomi_Sci #113596 üzenetére

    Ja meg persze minden vezeték a vázban fut, hátsó fék, hátsó váltó, Bosch kijelző és egyéb elektromos kábelek, Reverb nyeregcső, ehhez darabokra kell szedni a bringát. Mire ezeket végig vezettem, beleőszültem. Most már gyorsabban menne, mert volt időm kitapasztalni, de nem kívánom senkinek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #113620 üzenetére

    27,5" plus, ezekben a vázakban jóval nagyobb sárférőhely van, 3,2-ig fogadják a gumikat.
    Ezen 3.0 gumik vannak. A kerék külső kerülete kb egy 29" X 2,35-nek felel meg.

    Alap szerszámok kellenek a kis szervizhez, pl 5-ös imbusz, gumikalapács. Viszont nyomatékkulcs nem árt, mert 7,3Nm-re kell húzni a csavart az alján, amikor összerakod. Maga a művelet elég egyszerű. A csillapítás szétszedése, olajcseréje már kicsit macerásabb, de az sem olyan nagy was ist das egy reba-nal. Ezeket a műveleteket megéri otthon elvégezni, ha meg tudod csinálni, sok pénzt spórolhatsz vele. Csak motorex olajakat használj, és motorex prep m zsírt.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cozmo #113625 üzenetére

    A recsegés rengeteg bringát utolér, akár elektromos, akár egy 60 ezer ft-os decathlonos, akár egy 2 milliós karbon gép. Ez egy nagyon kellemetlen probléma, mert szinte bármi tud recsegni, ezért a probléma orvoslása sem mindig könnyű. A bosch-nál ez a recsegés típushiba, de a legtöbb esetben a rögzítőcsavarok utánhúzása megoldja, vagy szétszedés és zsírzás, de néhány esetben kell a rögzítő alátét. A te esetedben a nyeregpálca lehet a ludas, agogy 6030D is említette, szedd szét, töröld át, egy kis zsírt is adhatsz neki. Persze lehet más is, de gyanús a nyeregpálca.

    Akkor kormány, kormányszár, kulacstartó csavar, küllők, kerék rögzítés. Hajtás kizárható? Átnézted?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tomi_Sci #113634 üzenetére

    SW frissítést nem tudsz házilag csinálni, mert a Bosch csak a hivatalos szervizeknek adja ki a programot.
    Shimano-nál viszont lehet, meg a Brose-nál is.
    Van valami új Bosch SW, ami a Sport fokozatot lecseréli az E-MTB-ra. Ez egy teljesen automata üzemmód, a nyomatékszenzor dönti el, hogy épp melyik fokozatba kell kapcsolni a rendszert. Ezt lehet kipróbálom, csak el kéne vinni a bringát az ebikeshop-ba.

    Az a lényeg, hogy megoldódott, érdekes módon nem minden Bosch-al szerelt bringán jön elő, erre nehéz magyarázatot adni. De ezt leszámítva a bringa brutális, messze ez a legjobb Bosch-al szerelt váz. Benne vagyok egy zárt, német, pedelec-es facebook csoportban. Beszélgettünk ott sokat ezekről a gépekről, ott is a Cannondale Moterra nagy kedvenc a Bosch-os gépek között, ezt tartják a legjobbnak a Bosch motorhoz. Van összehasonlítási alapom, és ez a váz über fasza. Irdatlan merev és nagyon játékos, olyan egyenes futása van, hogy hihetetlen, nagyon stabil. Pedelec gépekkel általában az a baj, hogy komolyabb terepen érződik rajtuk, hogy azért ez egy elektromos kerékpár. Ez teljesen más, ez egy vérbeli Trail MTB, amin van egy elektromos hajtás rásegítés, nagy különbség!

    De már gondolkodom az utódján. :) Talán egy Yeti SB6, az már nagyon régi vágyam.

    garage112: Milyen kerékméretet fogad?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz garage112 #113642 üzenetére

    Ott nem igazán van különbség, hogy 27,5" vagy 29". Legdrágábbak a boost rendszerűek, amik a plus-os kerekeket fogadják. A kerékméretet inkább azért kérdeztem, mert létezett belőle 26"-os is, az kicsit kevesebbet ér.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HEAHEA #113649 üzenetére

    A kerékpár szerelés, teleszkóp szervizelés is olyan dolog, hogy lehet egyik ember azt mondja rá, nem nagy kunszt, simán megcsinálta, te meg lehet egy zacskóban, szétszedve, esetleg 1-2 alkatrészt tönkretéve viszed be a telódat egy szervizbe. Ha valakinek jó műszaki érzéke van, akár a munkája is műszaki jellegű, akkor fogékonyabbak az ilyen aprólékos, kézügyességet igénylő munkára, míg mások meg kontárkodnak, hiába is próbálnák jól megcsinálni.

    A Lefty viszont egy külön kategória, teljesen más a felépítés, tűgörgős rendszerű. Én még ilyen villát nem szedtem szét, de szervizes ismerőseimtől hallottam hírét. Ha egyszer elcseszed, eltörsz benne valamit, amit nem nehéz, akkor a büdös életbe nem fogod tudni jóra megcsinálni, gyakorlatilag mehet a kukába. Ehhez tényleg érteni kell, ide már kevés a videó meg a szerviz doksi, ehhez kell egy mester, aki megtanít rá, minden túlzás nélkül mondom.

    Egyébként jogos a félelmed, vannak szervizek, ahova beviszel egy telót, és kb semmit nem csinálnak vele, max megkenik a szimmeringet kívülről telózsírral, aztán letörlik, úgy néz ki mintha szervizelve lett volna, egy kicsit szebben is mozog egy rövidebb ideig, aztán annyi.
    Ezért kell megbízható helyre vinni.

    A mali egyáltalán nem nívós, kontár szerelők jellemzik. Nem véletlenül vették el tőlük a Cannondale forgalmazását.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #113653 üzenetére

    Nem hülyeség, csak érdemesebb km alapon számolni, igaza van zolinak. Persze a felhasználáson is múlik. Teló kisszerviz normál esetben 2000km után szükséges, durvább használat mellett kevesebb, akár 1000km.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz VANESSZA1 #113671 üzenetére

    Jó minőségű kerékpárok. MTB-ban szerintem kissé elavultak a geo-k, de úgy alapvetően nincs velük baj.

    cozmo: Karbon alkatrészeknél nagyon fontos az optimális nyomaték, ha túlhúzod, meg lehet reccsenteni, de ez azért látszana az alkatrészen, valami repedés formájában.
    Már akkor is recseg amikor csak ráülsz? Milyen nyeregcső ez? Valami minőségi darab?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #113751 üzenetére

    Az a csapágyakba való, telóba a motorex prep m kell.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cozmo #113721 üzenetére

    Nekem a jonnesway van, az egy profi cucc. Benne volt a tanúsítvány is. 4,5-30Nm. [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák