-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175000 üzenetére
Köszi.
Örülök neki, hogy nem kell a drágábbik.
Egyébként ez normális, hogy így eldeformálódik a háza? -
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175026 üzenetére
Igen úgy néz ki. De csak, ha leszedem a porvédőket, akkor látszik. Bezsíroztam, összeraktam és működik jelenleg.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175060 üzenetére
Igazából mindegy is, mert holnap jön az új. Remélem szervízben sikerül legyógyítaniuk, nekem csak a hajtás oldalon sikerült. Egy pici helyen látható, hogy benyomódott annak a gyűrűnek a széle, arra még rájön egy másik porvédő műanyag. Jónak kéne lennie ennek így. De hogyan kéne levenni azt a gyűrűt sérülés nélkül? Mert zsír már nem sok volt benne és súrlódott rendesen.
Más.: Kipróbáltam a Rockbros V9C-800 lámpát. Maximum fényerőn 52 perc után kezdett vörösen villogni. Nem várom meg míg teljesen lemerül, mert reggel kelleni fog. Kb. 90 percig használtam. Rögzítése stabil, könnyű (ezért kell sűrün tölteni) kecses darab. Microusb csatlakozó az alján található elöl. És 2db ma reggeli kép. Sok eltérést így nem látok fotón de élőben más. Ez a legkisebb és max fényerő.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175102 üzenetére
Óooo ezt jó tudni. Ugyanis én április 15-én adtam le a bicajt szervízelni, többek között középcsapágy zsírzásra, amit el is végeztek (állítólag) 2500 Ft-ért. Ekkor még nem volt baja (gondolom én) a csapágynak mivel nem szólt senki semmit erről.
A lámpa. 1 órát kibír maximum fényerőn ami nekem terepen elegendő. Persze nem örülök neki, hogy naponta kell tölteni.
Szerk. 9e huf nem olcsó szerintem.
Egy velotech 850-et váltanék le vele, mert annak a rögzítése katasztrófa. Esetleg van valakinek ötlete egy rá csavarozható rögzítőre?[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #175109 üzenetére
Majd rákérdezek erre is a szervízben ha elvállalták, akkor gondolom el is tudják mondani hogy hogyan csinálták meg tavasszal.
Én kérlek levettem a hajtókart, a két porvédőt, kipucoltam a zsír maradékát, majd jól bekentem lítiumos zsírral. Most jelenleg csendben teszi a dolgát. Ez a balos tisztítás előtt. -
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175116 üzenetére
Majd széles mosoly kíséretében rákérdezek dolgokra. Mert minden normálisan működő szervízben el kéne ezt mondaniuk, ha én tudatlanul hozzájuk fordulok azzal, hogy valami kattog és nézzék meg a hajtást és, ha kell zsírozzák be. Ekkor azt mondhatták volna, hogy ha kopott a csapágy, azt cserélni kell mindenképpen, ennek a költsége xy forint. Akarom e vagy sem? De e helyett ők csak le akartak húzni nem először.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175122 üzenetére
De ha mindent megcsinálnak elsőre rendesen, akkor miből szedik be az extra pénzt? Betolom a bicajt, megegyezünk az árban, aztán másnap mehetek érte. Következő héten már 3 hibát észlelek, természetesen a kattogás nem múlt el csak újabb 2 hiba lett. Egy alkalmazottnak nem érdeke a bolt hírneve. Állítása szerint a kollégáját is ilyesmiért rúgták ki és lett ő az üzletvezető.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #175127 üzenetére
Igazából nekem mindegy mi a neve csak működjön rendesen és bírja ki azt a 3e km évente.
#175128) Hasaggymeg
Ha ez rendszeres náluk, akkor előbb utóbb... -
J.C.G.
aktív tag
válasz
J.C.G. #175130 üzenetére
Ha belegondolok nagyon nem mindegy, hogy monoblok vagy integrált.
Bemegy az ember a boltba és vesz egy bármilyen montit 170 e-ig és monoblokos, Ez rebdbe van. Elkezded használni, kap egy kis esőt, sarat vagy havat és azt veszed észre, hogy rozsdásodik a monoblok, a hajtókar és a csavarok is a vázon. Alap elvárás számomra az, hogy ne rozsdásodjon már a párás levegőn tárolástól.Más: Láncot akartam cserélni, mert már beesett az 1% is. Gondolkodtam rajta milyen legyen a mostani Sunrace helyett és végül a Shimano CN-HG93 mellett döntöttem. Feltettem majd elindultam haverhoz, de katasztrófa volt, folyamatosan darált és ugrált a lánc oda vissza. Na mondom szuper cserélhetek sort is, de melyik legyen az ugyancsak Sunrace CSM98 11-36 helyett? Sokat vacilláltam az ára miatt, de végül a komplett rendszer mellett döntve a Shimano CS-M770 11-34 sort vettem meg. Feldobtam őket -sor és a lánc- majd egy gyors körön kipróbáltam, hogy szuperál. Meglepett a pontos, precíz és gyors váltása, még az első váltóm is megtáltosodott, nem gondolkodik, nem kell noszogatni. Az hozzá tartozik, hogy Shimano OptiSlick váltóbowden és a hozzá tartozó bowdenház van fent. Remélem ez tovább bírja mint a Sunrace amit tavaly Júliusba rakattam fel sort és láncot. Ezután még lecseréltem a hátsó tárcsát és a betéteket elől hátul, mert elégedetlen voltam velük a Rám szakadéknál lefele jövet. A hátsó picit karcolt eleinte, de a folyadék ellenőrzése megoldotta a problémát. Mai nap még a középcsapágy lesz lecserélve, és reményeim szerint ezzel megoldódnak a gondjaim.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
ivana #175321 üzenetére
Ismerősöm tavaly nyáron vett egyet (direkt nem írok márkát mert ugyan abból főz mindenki) és idén tavasszal mutatja, hogy itt rozsdás meg ott is. Lánccal mit csináljon? Dobd ki és vegyél másikat, csavarokat cseréld le stb. Munkahelyen ő fedett részen tárolja én meg a szabad ég alatt. Otthon se hiszem, hogy ő kint tárolná viszont a garázs párás levegője hatással lehet rá télen. Szénacélból készül tudtommal a monoblok, és bevonat ide vagy oda felütheti a fejét a rozsda.
#175322) Hasaggymeg
Már nem emlékszem miért döntöttem a HG93 mellett. Pont az itteni ajánlások miatt akartam KMC láncot venni. Lehet sokat kellett volna rá várni. Még tavasszal rendeltem be. Majd kipróbálom, ha ez elkopott. De melyiket?
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175326 üzenetére
Köszönöm. Lehet berendelek még most egyet a drága forinton.
(#175327) ivana
Ivana az ötvöző anyagok mennyisége is számít a rozsdamentességnél, ráadásul a széntartalom is befolyásolja az acél tulajdonságait. Nem minden ötvözött acél rozsdamentes.
#175328) xy.zsolt
Azt el is hiszem. A sós párás levegő megesz szinte mindent. A búvároknak külön extra acél fajtából gyártják a felszereléseiket amit nem esz meg a sós víz.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #175330 üzenetére
Jaja egy kis polír szép fényes felületet eredményez és nagyban javítja a rozsdával szembeni ellenállását az acélnak. De persze vegyi kezelést is bevethetnének, de ez 0,5 dollárral drágítaná a költségeiket.
-
J.C.G.
aktív tag
Saját tapasztalat DoctorBike-ról.
Bementem hozzájuk, mert a hátsó agy a bringámon 30 perc állás után elég intenzíven kezdett kotyogni. Magyarán táncolt a bicajom segge menet közben alattam. Szétszedte és mutatta nézzem meg, hogy forog, szinte recsegett. Mondom faxa, mert 2 hónapja volt kónusz cserélve. Azt mondta ezen ugyan nem, nem tudok annyit tekerni. Utána mutatta a tengelyt és a kónuszt is, hogy ez nem volt cserélve. A lényeg, összerakta, kicentrírozta a kereket és még fizetni se engedett, pedig majd egy órát ott voltam náluk.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175382 üzenetére
Aki a középcsapágyam zsírozta. Ja ma nála állt 30 percet, mivel cseréltettem vele a középcsapágyam. Fékem is elég szépen súrlódott amikor elmentem próbakörre , de azt megoldottam itthon. Az aki a RaceKing gumimra azt mondta cseréljem le. Azt is itthon orvosoltam folyadékkal, azóta nem ereszt. Már csak az a bajom vele, hogy továbbra is dolgozhat ilyen helyen.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #175386 üzenetére
Erre mondják azt, hogy értem én a viccet csak nem szeretem?
Szóval elvállalnál egy munkát féláron amit nem végzel el, esetleg elteszed az anyagot amiről úgy gondolod nem vesz észre az ügyfél? Vajon hányan jártak hasonlóan náluk akik esetleg észre se vették?[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #175389 üzenetére
semmi gond. Ismerem az autószerelőket is.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #175751 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #177196 üzenetére
3x9 a király! (Me' nekem az van azé')
Más: Milyen felnit vegyek? Nehéz választanom, mert 26-os alig akad amelyik ráadásul tubeless ready és 32 lyukas, XC bringába kellene.
DT EX 471
esetleg ő, ha sikerül szerezni belőle
XR 331
XR 400 ez utóbbi felé hajlanék az ára miatt is.
STAN´SValakinek egyéb javaslat?
Ez (wtb frequency team i25) is érdekelt volna, de csak egy darabot találtam belőle.
Ja és 2.2-es gumikat használok.[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
szimpláncsak #177204 üzenetére
Vagy mennyivel jobb mint a mostani DT swiss 533d? Ez is egy olcsó TR felni, igaz enduro.
Sajnos nincs akkora választék ebben a méretben, hogy ragaszkodjak dolgokhoz (súly és szélesség). Ha már építtetek egy szettet 350-es agyakkal, akkor egy viszonylag jó ár/érték arányú felnit szeretnék. A súlyt majd megspórolom a küllőkön.
Én nem mertem bevállalni az alis rendelést agyból.(#177207) ZolkoW
Igazából neked is szólt a hsz.
Összezavartok. Változtassatok profilképet.
TR25?[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
ZolkoW #177238 üzenetére
Igen ez a szélessége, de olcsóbb új szalagot venni, mint ez alapján felnit választani.
Nagyobb a merítési lehetőség a szalagok között. Felni ügyben meg valószínűleg nem fogok tudni dönteni egymagam. Felfogom hívni a szervizt és tőlük kérek tanácsot vagy elgurulok hozzájuk a napokban.
dt4you honlap megbízható? Látom azt írják kapcsolatban állnak a magyar forgalmazóval. de a .pl oldal teljesen más árakkal dolgozik. Ez és az sssl hiánya zavart meg.[ Szerkesztve ]
-
-
J.C.G.
aktív tag
Ma reggel 11 fok volt kint, gondoltam kipróbálom a decás aláöltöző felső részét. Ezúton köszönöm az ajánlását, mert kényelmes is. Na de a lényeg, egy vékony póló, rajta a felső és egy kalenji széldzseki volt rajtam. 30 perc múlva olyan melegem lett hogy szabályosan rosszul lettem. Először a dzsekit vettem le, de a menetszél miatt fo.tam, hogy megfázok. Aztán pulóver le és a vékony póló és széldzseki kombó vált be. Pikk pakk jobban lettem és már tudtam is haladni rendesen.
Más. Sarazás kedvelőinek állítólag nagyon jó a hope pro 4 agy és a közép csapágyuk is. Ha lenne center lockos agyuk, valószínűleg azt választottam volna.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
Talán februárban voltam a Soroksári Decathlonban és nézegettem sisakokat is,de sajnos mindegyikből hiányzott a szivacs vagy mi a szösz, így meg nyomta a fejem tetejét piszkosul. Ez alapján én nem tudtam választani. Nem tudom, direkt nincs benne vagy a kedves vásárlók/dolgozók vették ki belőlük tudván, hogy megyek.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #177889 üzenetére
Ez a szórását mutatja.
Miért nem jó ez a rögzítés és te milyet használsz, használnál terepen?
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
bringasisti #177891 üzenetére
Egyszer lehet elgondolkodok majd ezen a megoldáson, bár egyelőre éjszaka nem szoktam nézelődni semerre, csak az utat figyelem.
(#177894) Hasaggymeg
Nekem fel se tűnt ilyen mivel az aksi egészen hátra nyúlik és elég hosszan bent van a tartóban. -
J.C.G.
aktív tag
[Az igényes emberek e-montenbájkja lehet a jövőben.] Nem megsértődni. 😁
Ja ma xará áztam egy pöppet, igaz csak alulról, de az konkrét lett.[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #178329 üzenetére
De ugye nem barna csíkokat látsz rajta? neeeem xartam beee.
-
J.C.G.
aktív tag
Ki milyen felniszalagot szokott használni, melyikkel jobb dolgozni szerintetek?
Stan's nekem túl merev, rideg anyagnak tűnik, nehéz felsimítani a felnire. WTB ehhez képest egy álom, sokkal könnyebb vele dolgozni. Szép nem lett egyik ragasztásom se, de legalább a szélei jónak tűnnek. Egy kép, hogy milyen volt a hátsó kerék Continental Revo Sealant után. -
J.C.G.
aktív tag
válasz
jjeahh #178613 üzenetére
Köszönöm elraktározom az infót. Nem lehet, hogy régi volt a cucc? Én 240 ml folyadékot vettem, ki volt ülve az aljára ez így van, de felráztam és amint látod működik. Most Muc-off-ot töltöttem bele. Mind a cettőre azt mondta a szervizes, hogy jó anyag. Ő Joe's-t használnak ha jól emlékszem.
xy.zsolt szerintem jól tetted, felesleges babrálni a szalagot ha nincs szétmenve. Vékony és könnyű. Nyertél vele pár grammot.
(#178616) ZolkoW
Nem tudom mitől ilyen színű. Én fehéres színű folyadékot töltöttem bele. A szalag sárga mind a kettő.[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #178622 üzenetére
Kívülről nem látszik mi van belül, ez ne tartson vissza.
Jól rá volt gyógyulva a felni szélére, úgy kellett lefeszegetnem róla.
(#178626) Maximum1
Ha tömör gumit akarsz az drága mulatság lesz.Viszont télre nem felesleges feltölteni? Ha használod oké, de ha lerakod akkor felesleges szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
ZolkoW #178629 üzenetére
Nálam lehetséges, megoldás lehet még a színére az, hogy egy kiszáradt Stan's rendszerre töltöttem rá, esetleg a gumi keverékkel lépett reakcióba és attól
fogalmam sincs, a lényeg, hogy március óta nem kellett defekt miatt bajlódnom. Persze voltak defektjeim, láttam pár szivárgást, bugyborékolást a futófelületen, de ezek nem okoztak problémát.
Ellenőriztem a tegnapi munkám és egyelőre jónak tűnik, nem eresztett le egyik kerekem se. Gondolom segített benne a régi rászáradt folyadék is, mert azt nem szedtem le, nem takarítottam ki a gumit. Amikor összeraktam körbe befújtam szappanos vízzel, majd felpumpáltam és akkor még látszott elég sok helyen ahogy eresztett, habos buborékok jelentek meg körben, sőt az egyik szelep körül is.
Közben megnéztem az 500 ml Joe's elit folyadékom és annak is vastagon kiülepedett az aljára a trutyi. 2023 a lejárati dátuma, szóval no para, addig el fog fogyni bőven. -
J.C.G.
aktív tag
válasz
szimpláncsak #178863 üzenetére
Én is erre is vártam, aztán olyan csendes mint egy lopakodó.
Nem repülőgép.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
flash- #178958 üzenetére
Szépen igényesen átcsiszolod - ez jó sok kemény munka -, portalanítod, zsírtalanítod, alapozás, színre fújás és lakkozás. Jól lerövidítettem neked. Nézz meg pár ilyen videót, festék nem kell sok, inkább csak többféle. 1-1 palack elég (sok) belőlük. Minőségi festéket vegyél és hozzá a kupakokat.
[pl] -
J.C.G.
aktív tag
-
J.C.G.
aktív tag
Megirigyeltem többetektől a jó képeket. Ma reggel tőlem ennyire futotta. Látni keveset láttam belőle, mert rárakódott a szemüvegemre kívülről a pára akkora köd volt.
A Rockbross lámpám egyelőre jól stuperál, semmi baja a töltöttség visszajelzésének se.
A nyereggel viszont nem szenvedek tovább (wtb volt), megy a piacra vagy tartaléknak és helyette használom a puha nagypapa nyergem. Szép magyar (olasz) zászló van rá hímezve. Egy bajom van vele, nagyon vastagon párnázott és a rúgó is magasít rajta. Pozitív viszont a kényelem és az, hogy a farcsontom nem fáj tőle, tudok ülni bicajozás után.
A sarazás esőben bringázás még mindig nem a kedvencem. Két és fél hétig nem tudtam bringázni, mert 5 napig 38-39 volt a lázam, majdnem bekerültem a covidosok közé. -
J.C.G.
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #180499 üzenetére
Ha évente kell cserélni az is jobban megéri nekem, mint 20-30e forintért venni egy márkást. Egyébként egyedül a velotech 750 rögzítésével van bajom, a többi csere mind bukfenc utáni tartó törés miatt történt. Mondjuk nagy tapasztalatom nincs lámpák terén, 3 db velotech és a Rockbross ami van.
[Mavic ][ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
jjeahh #180506 üzenetére
Hol Volt hol nem Volt egy ideig nekem is WTB Volt volt. de már nem sokáig, picit sokáig volt. Na ezek után tuti nem veszek keményebb nyerget. Ennek egyébként jó a geoja szerintem. Pont benne ülök abban a mélyedésben és nem nyom, egyedül a csont fáj már fél óra után, és nem szokik hozzá a hátsóm.
flash-# 180507
A sima alap változat, 11e ft Volt.nézem... valamelyik a 4 közül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Elektromos cigaretta 🔞
- Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
- Hogwarts Legacy teszt
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kupon kunyeráló
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...