-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz draco31 #140713 üzenetére
Mi a baj a V-fékkel? Nekem új van elöl és hátul, Saccon alu. Olyan jól beállította a szervizes srác, hogy szó szerint fejre lehett állni tőle. Most is fog 1 hónap után, de kímélem.
Hajól be van állítva (első része előbb hozzáér a felnihez a fékpofának, mint a hátsó, akkor nem visít és jobban fog) akkor egyáltalán nem rosszabb a hatásfoka, mint egy mechanikus tárcsaféknek. Persze sajnos a felnit koptatja, ez vitathatatlan előnye a tárcsának. Hasonlóan jó volt a Shimano V-fék az előző bringámon. A canti fék meg rossz vicc manapság, túlhaladta a technika.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #140791 üzenetére
Hát eddig max 2 óra és kb. 30 km volt egyhuzamban. Nekem bevált, mondjuk annyira azért nem puha, bár vannak keményebbek jóval az aláírom. Nekem a keményebb KLS nyereg volt kényelmetlen már kis távon is.
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #140948 üzenetére
Nekem sem jönnek be, tulajdonképpen egy jó ajánlatot sem láttam még tőlük. Az a baj, hogy a motoros jó hírnevükből akarnak megélni. A linkelt Merida is ezerszer jobb ajánlat. Kár a KTM-ért mert a vázaik jók és jól néznek ki.
Giant sem rossz, ők is régi tajvani ex-bérgyártók. Csak itthon nem annyira ismertek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #140955 üzenetére
Be lehet állítani pontosra. A legkönnyebben ha egy teljes kerékfordulatot lemér az ember és ezt adja meg. Vagy még egyszerűbb ha a gyártó megadja milliméterben a külső kerületet és azt betáplálni, ilyen is van.
-
Fall-N
veterán
válasz PartyNewl #141004 üzenetére
Nehezebb a nagyobb tömeget felgyorsítani. Ha lendületben van akkor is nehezebb tartani a tempót vele. A gumi a tömeg eloszlása miatt nem mindegy milyen nehéz.
Viszont például egy 26" vs 29"-nál hiába nagyobb a tömege (tételezzük fel az azonos szélességet) a nagyobb átmérőjű keréknek, a gyorsításon kívüli hátrányt kompenzálja a nagyobb átmérő.
-
Fall-N
veterán
válasz erh75 #141165 üzenetére
Belépő szintű aluvázas CTM bicikli, alap városi Tourney hajtással és váltókkal. Ennél csak a CTM Axon belépőbb, abban acél váz van és V-fék, ami 70ezerbe kerül. Szerintem egy Decathlonos RockRider jobb ilyen áron, abban SRAM X4 váltók vannak és ugyanilyen Hayes tárcsa.
jjeaah: A fránya outis kormányra nem gondoltam, így tényleg nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Irigyellek titeket, hogy ilyen szép helyen laktok, ahol van hegy és szép látnivaló. Na mármost én ahol lakok (Dél-Alföld, Baja) itt csak a Gemenc van, mint erdő. Sajnos az év nagyobbik részében csak agyagos sár van, ami a legrosszabb. Úgyhogy ezért sem járok terepre. Elég volt, amikor az erdészetnek dolgoztam és napi 40-50 kilométert kellett gyalogolni vagy nagy nehezen tekerni. Semmi élvezet nem volt benne sajnos. Akkor még ráadásul egy egysebességes Cruiser városi vackom volt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #141217 üzenetére
Hát sajnos ahol homok van (Duna partjai mentén), az nem erdő és be van építve. Ahogy írtad, itt csak elakadni lehet az agyagban, egyszer ott téptem le az erdőben a sárvédőt is amikor aláment az agyag és beragadt. Meg amúgy is rohadtul csúszik. Sokszor még a gumicsizma is beleragadt és lejött az ember lábáról. Így marad a város.
Ironizer: Autó nincs sajnos, mert a belvárosban lakok és minden közel van, így fölösleges lenne fenntartani. Később ha nagyobb lesz a gyerkőc akkor majd úgyis kell kocsi és jó opció lesz. De a vonat is jó ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #141221 üzenetére
Van az évben egy kb. 3-4 hetes ideje, amikor száraz a nagy hőségben, akkor kemény a talaj, mint a beton. A többi részében sok terület víz alatt van, a maradék meg sáros. Ez az esős időszak is elláztatta az egészet és nagyon nehezen tud a víz eltűnni. Én 9 hónapig (tavasztól télig) dolgoztam a Gemencben és ezidő alatt voltak olyan területek, amelyek egyáltalán nem tudtak kiszáradni. Ilyenkor az erdészek is UAZ-t használnak, annyira nehéz a terep.
Megamúgy is vannak szép területek, meg állatok (meg szúnyogok), de csak síkság az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #141232 üzenetére
Itt a kisvárosban van 3 szervizes, aki bármit megtud csinálni korrekten. Nem tudom máshol hogy van, itt a városban csak egy kontár volt. Az konkrétan olyat csinált, hogy a kikopott acél kormányszárat átfúrta és átmenő csavarral rögzítette a kormányhoz, amit szintén átfúrt. Ez volt a garanciális szerviz. Ez egy ismerősöm kínai Lofty Cruiserével történt 10 éve. Azóta már nem űzi a szakmát az illető.
Hasagmeggy: Az említett 3 ember közül kettő kiszúrja fülre a zaj forrását. Tapasztaltam, tudták rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #141254 üzenetére
Így van angol menetes 68 és 73 mm, az olasz (fordított) menetes ami 70 mm.
Amúgy is a láncvonal függ a hajtókartól, lánctányér(ok)tól, így az határozza meg hogy milyen hosszúnak kell lennie a monoblokk tengelyének. Ebben az esetben rövid és hosszabb kell. Ha bármelyik cserélődik a hajrában, akkor már a régi tengelyhosszal biztos nem lesz jó, ezért sem lehet a régi méretére alapozni. Például valaki vált egy négyszögletes tengelyes hajtásról külső csapágyas integrált hajtásra akkor tuti változni fog az egész.
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #141324 üzenetére
Nyugodtan írd ki a nevét, legalább elkerüli az ember. A Bike-Zone (Csaba), a Cruiser Shop (Lajos) és a Kalobike (Norbi) akik megbízhatóak, de nagyon jó szakember a Zsolti is a Sugó Bikeban. A Tandem amiről írtam, de a tulaj már meghalt, így nem tudom ki vezeti az egészet. Norbi onnan ment el. Egyébként ez a mostani felállás, előtte voltak sokan és cserélődtek az emberek.
Az előző hsz-ban átírta a telefon hajrá = hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141320 üzenetére
Nem mindegy, hogy menetes hagyományos vagy Ahead menet nélküli a villa és a kormányszár. A hagyományos menetesnél a nevében is benne lévő villa menetes és arra megy rá a menetes anya és kontraanya. A villa nyakába pedig az ékes zárás szár megy bele. Itt a két anyával lehet állítani a villánál a csapágyat, amihez nem árt két darab kulcs. Itt is felül van a csavar, amit ha csavarsz akkor megszorul az ék a villa nyakában.
Aheadnál egy 5-ös imbusz csavar, amit állítani kell, ami a porvédő kupak alatt van. A villanyakon nincs menet, a stucni "körül öleli a villanyakat" (bilincs), amit csavarral lehet rögzíteni. Amit te írhatsz az a dió ami megszorul a villanyakban és ebbe megy bele az 5-ös állító imbusz csavar. Úgyhogy valószínűleg Ahead lesz az. De fotózd le szemre látni milyen fajta.
Szerk.: Bal oldali a menetes, jobb oldali az Ahead.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
A monoblokk tengelye elég hosszú? Ha igen akkor egy hézagológyűrű tényleg megoldja.
Sajnos ezért nehéz látatlanban venni a hajtást. Nekem is monoblokkot kell cserélném meg első és hátsó váltót, de a fene tudja milyen lesz a tengelyhossz. Főleg, hogy nekem valószínűleg 70 mm-es olasz mentes a vázam. Inkább rábízom a szervizesre, mert a láncvonal is függ attól hogy kell-e racsnit is és lánctányérokat is cserélni.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141332 üzenetére
Akkor tényleg a dió amit kiszedett és ebbe megy bele az ötös csavar. Van videó róla te is be tudod könnyen állítani. De az is lehet, hogy a kormány csapágya, ami ki van kopva, ott még cserélni kell akkor igény szerint golyót, golyóskosarat (cartridge) vagy csapágyat ha ipari. Ha mozgatod előre-hátra a kormányt és nem kotyog a villánál, akkor ép. Persze, hogy ne legyen egyszerű van integrált és félintegrált kormány csapágy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Látom a képen integrált hajtómű.
A szervíznek az az előnye, hogy tartanak raktáron több méretű monoblokkot, így tudják próbálgatni, hogy melyik méret a jó. Ezt én nem tudom megtenni, mert ahhoz fölöslegesen kellene venni monoblokkokat több méretű tengellyel.
Integrált hajtással az a baj, hogy fix a tengely mérete és adott a váz is sajnos így sok mindent nem tud tenni az ember ha rövid a tengely. Itt is szintúgy próbálgatás kellene, de otthon ezt nem lehet megoldani, meg persze nem minden bolt tart készleten mindenféle alaktrészt. Középrész viszonylag olcsó, meg kopó alkatrész így van készlet általában a boltokban. A hajtás drágább, meg a SRAM nem is annyira népszerű, mint a Shimano, így tényleg nehéz kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141335 üzenetére
Alapozásnak egy cikk. [link]
Videók: [link]
[link]woodworm: Igazad van, rózsa a neve. Sajnos mindkettő neve béna nincs rá normális magyar név, össze is cseréltem. Mondjuk nekem a stucni is elég idióta elnevezés, jobb a kormányszár.
Atke: Ez is a baj sajnos. Az előnye hogy egyben van a hajtókarral a tengellyel egyben a hátránya is. Ha olyan a váz, akkor cserélni kell sok mást is, hogy a láncvonal beljebb kerüljön vagy lehet nem is lehet megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #141344 üzenetére
Persze nem mindig változik a méret. De ha a hajtás nagy része cserélődik akkor lehetséges.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141351 üzenetére
A fordított menetet a szakma így is szokta nevezni az olaszra, mivel a bal ellentéte a jobb, a szabványhoz képest fordítva van. Nem én neveztem el így. A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is.
Az orosz, francia meg külön állatfaj, főleg a francia. Pedig voltak és vannak jó ötletek a bringázás terén.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141359 üzenetére
Az ISO-hoz képest van fordítva, de ha nekem nem hiszel. Azt meg had ne kelljen itt boncolgatni, hogy az ISO és az angol menet között csak az a különbség, hogy az angol 1.37"-os az ISO meg 1,375" ami 0.127 mm eltérés.
De ha bemész a szervizbe megértik, hogyha fordított menetest kérsz. Ezenkívül sok magyar szaklap is szokta így nevezni.
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #141368 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy csereszabatos az angol az ISO-val, nyilván nem, akkor ugyanaz lenne a kettő. Csak arra utaltam, hogy minimálisan tér el a két szabvány. Arról nem is beszélve, hogy a váz gyártók könnyebben tudják tartani a tized milliméteres tűrést. De nem vitának szántam, az igaz, hogy nem gyakori megnevezés az olaszra a fordított. De Google keresőbe beirva kidobja simán az olasz szabványú monoblokkokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #141548 üzenetére
Szerintem előre mehet nyugodtan 180-as tárcsa, hátra meg a 160-as. A gyártók sajnos spórolás miatt nem tesznek előre nagyobb méretű tárcsaféket. Pedig elől elvileg nagyobb méretű kellene, hogy legyen, mivel elvileg oda kellene a nagyobb fékerő (lásd motorok, autók) és sokkal jobb lenne a hatásfoka is a kettőnek így egyszerre. Sajnos nem szokott ez téma lenni és sok szerelő sem említi ezt meg. Persze a villának/telónak ezt bírnia kell, hogy ne csavarja meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #141717 üzenetére
Igazad van ez egy BT-s óra csak, hasonlóan az okosított karkötőkhöz, mint az Amazfit Bip. Viszont az az előnye, hogy tovább bírja szusszal és könnyebb kezelni, mint a telefont a kormánytartón. Valakinek elég ez is. Viszont cipelni kell a telefont és hosszabb útra lehet kell egy powerbank is.
Szerintem akkor már egy sportóra, abban is van GPS.
-
Fall-N
veterán
válasz coolpet #141758 üzenetére
A Tourney TX-et ismerem. Terhelés alatti váltást nem díjazza (ahogyan egyik sem) csak nem mindegy, hogyan bírja a váltó. Az túlzás, hogy ledobja a láncot mivel azt a rosszul beállított váltó csinálja. A szakik szerint régi középkategória szintjét hozza a Tourney, így átlagos városi vagy gyengébb terepre való. Ahogy említettem ajánlott emelkedő előtt váltani, akkor nem fog hangosan kattogni. Ezenkívül sokat számít a jó minőségű kábelezés is. Alap váltó, de Shimano minőség. Mindenesetre érdemes elgondolkodni az Alivio vagy Acera váltón is mert nem sokkal drágább.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141763 üzenetére
Akkor írd meg Ardó Tamásnak is, úgyis "laikus".
Egyébként sem a csupa műanyag Tescos TZ/TY-ra írtam, hanem a fém TX-re. Szintúgy írtam, hogy Acera vagy Alivio jobb választás ha van keret rá, mert nem sokkal drágább, de jobb (erősebb a lánfeszítése, pontosabban vált stb). Tourney alap (város) dolgokra elég, Shimano táblázatában is arra ajánlja. Egyébként jó még az SRAM X4 is hasonló áron.
Attól hogy sokan komolyabb cuccal nyomjátok, még alsó kategóriában is van átlag embereknek való alkatrész. Tourney mostani szériája jobb, mint a régebbiek. Persze az Alivio tényleg nem sokkal drágabb és jobb, így érdemes azt venni. Nem mindenki jár durva terepre vagy DH-zni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz frango13 #141972 üzenetére
A naturál sem naturál, csak az adag más. Elég megnézni Németh István videóját a YT-n, elmond sok mindent a dolgokról. Bajai kötődése is van (környékről származik, ha jól emlékszem kalocsai), mert itt szerezte be az anyagot. Sustanont és más egyebet tolt a "naturál" Sciteces időben. Csak a két naponta egy szuri ajánlott adag helyett ő a végén már napi 4 adagot tolt.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #142004 üzenetére
Nekem évekig egy Continental 1000 Ft-os belső volt (sajnos nem tudom a típusát) és jól tartotta a levegőt. A mostani CST is jól tartja. A gagyi noname amit állandóan utána kell fújni, ezek az 500 Ft-os vackok.
Ezekmég nem is drága belsők, amiket használtam, így ennél csak jobbak vannak. De az biztos, hogy a felhasznált anyag összetétele és vastagsága között is vannak különbségek fajtánként. Szerintem nem érdemes spórolni a belsőn, ugyanúgy ahogy a külső sem.
-
Fall-N
veterán
válasz Wmwinters01 #142048 üzenetére
Szerintem nem. Több, mint 10 évig egysebességes városi biciklivel nyomtam és amikor idén elcseréltem a biciklit, (amin egy ezer éves 3x6s SIS váltó van), már az is felüdülés volt. Persze most lesz cserélve, mert egy ezer éves cucc, bőven meghaladta a technika.
Ha nem is váltasz sokszor akkor is érdemes elgondolkodni egy 3 sebességges agyváltón. Kicsit drágábban jön ki, mint egy alap láncváltó, de kisebb a karbantartás igénye és sokáig működik megbízhatóan. Manapság már van akár tárcsafék támogatású agyváltó is. Van persze 8 sebességes is, csak az jóval drágább.
Amúgy én is ezen gondolkodom most. Maradjak lámcváltónál vagy váltsák agyváltóra. Első váltó amúgy sem kell nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #142054 üzenetére
Én is bírtam kondival, mert megszoktam és hozzá erősödtem, de kényelem szempontjából nagyon nem mindegy, hogy nem kell fölöslegesen erőlködni. Főleg ha munkába megy az ember és nem izzad le. Pedig én is Alföldön lakom, mégis a városon belül vannak szintkülönbségek. Ahogy írta hiányozna neki egy-két sebesség ezért is lenne ideális a 3 sebességes agyváltó.
Egyedüli hátránya ennek a váltónak a nagyobb tömeg a hátsó tengelyen, mert 1 kiló fölött vannak ezek az agyak, de kevésbé kényes a koszra, tovább bírja a lánc stb. Viszont ha a váz papucsa nem támogatja, akkor kell láncfeszítő. Az én vázam csúszópapucsos, így nem gond a láncfeszesség állítása.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #142083 üzenetére
Én is felmegyek simán, mert mint írtam SS-del nyomtam majd' tíz évig, így megszoktam. Terepen is azzal mentem az agyagos vacak talajon, amikor erdészetnek dolgoztam. De kényelem és gyorsaság szempontból nem mindegy. Most sem kell annyit váltanom, mert erőből fölmegyek simán. Az agyváltó ilyenkor tényleg a legkézenfekvőbb, úgysincs rajta túl sok fokozat, viszont ha van egy emelkedő akkor segít.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #142119 üzenetére
Annyi a létjogosultsága, hogyha valaki tényleg csak A-ból B-be megy városban és "haszongépnek" használja. Nagy előnye, hogy sokáig hibamentesen működik (nem kell költeni rá), sőt nekem az acél első lánctányér (44T) és a hátsó fogaskerék (talán 13-as gyári volt cserélve 22 fogasra) nem volt egyszer sem cserélve egyedül a lánc párszor. Azon kívül csak olajozni kell meg időnként zsírozni és tisztítani a kerék agyakat. Nekem is kontrás (Velosteel) volt a hátsó kerék. Persze sietni nem lehetett annyira vele.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #142124 üzenetére
Úgy ahogy írod MTB-re nem való az agyváltó. Inkább városi vagy trekkingre való, bár ott is lehet jobb a láncváltó. Az igazi a Pinion középcsapágy váltós megoldás lenne, de mocskos drága és speciális kialakítású váz kell hozzá, ami utána nem kompatibilis a hagyományos rendszerekkel. Karbantartás is macerás és nem hiszem, hogy sok tapasztalat lenne vele itthon szervíz téren.
Szerintem mindenki szeret gyorsabban menni, ezért sem jó az egysebességes hajtás. Emelkedőnél ahol küzdeni kell ott leesik a sebesség is egyből. Sima úton nekem is simán lehetett tartani a 20-25 km/h-t. Faluba (kocsmába menni ), meg sík városban még elég is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Olyan kérdésem lenne, hogy lehet valahol külön kapni a bicikli műhelypumpához manometert (nyomásmérő) vagy érdemesebb felfújás után mérni digitálissal? Vettem anno egy Buster pumpát, amivel meg vagyok elégedve, de a manometer nem járt hozzá. Persze Googlelel keresgethetnék ahogy szoktam is utánanézni a dolgoknak, csak hátha van valakinek valami bevált cucca, amit ajánl. AliExpress is jöhet ha van ott ilyen kütyü.
-
Fall-N
veterán
válasz planbmokus #142152 üzenetére
Ismerem, de majd' 200ezer Ft azért sem említettem meg. Király szíjhajtással, láttam is magyar blogon ilyen prodzsektet. Nagyon jó az áttétel skálája csak itthon szintén nehéz hozzá alkatrészeket szerezni. De a hátránya ugyanúgy a nagy súly a hátsó tengelyen, akkor már ott a szintén német Pinion középcsapágy-váltója, aminek előnyösebb a váz közepén terhelt súlya.
Házilag nem nagyon lehet egyiket sem könnyen szervizelni ez is hátrány lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gyulank #142161 üzenetére
A csak érintés nem elég, mert amikor a testsúlyoddal ráülsz a nyeregre, akkor a szövetek is benyomódnak. Ha rajta ülsz a biciklin, akkor lábfejednek le kell tudni érnie az estleges a hirtelen leszállás miatt és a tekerésnél az alsó ponton a pedálnál nyújtva kell lenni a lábnak. Úgyhogy legyen felnyomva akadásig. Ha nem így lenne akkor alacsonyabban ülnél, mint kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz nagylaci32 #142166 üzenetére
+1 Én is ATom blogját meg pár szakoldalt olvasok Pl. BikeMag. Meg feliratkoztam a BikePro DIY szereld magad cikksorozatára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest