-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #220313 üzenetére
Nekem egy kicsit hosszabb a stucni, mint az átlagos rövid, pont kényelmes. El sem tudnék képzelni ilyen megoldást, görnyedni kéne rajta. Mászni meg rémálom lenne vele, meg kormányozni.
-
Fall-N
veterán
Elfogadnék egy ilyen kézzel készült vázat 👍. [link]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #220352 üzenetére
Így van, de ahogy írták előttem, a versenyzőkön több múlik. Egyébként sincs sok értelme ezeknek az "újításoknak". Ha nincs gyakorlatilag stucni, akkor előrehajlik a kormány, ugyanott vagyunk. Ezzel az erővel fordítva is be lehetne tenni egy normál kormányt. A fejcsőszög az már dolog, ha kitalálják a marketingesek, hogy ez kell, akkor úgyis lenyomják az ember torkán.
Hétköznapi embereknek ezek felesleges dolgok.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #220488 üzenetére
Én is ezt vallom. Profiknál lehet, hogy segíthet egy újítás, de szerintem nem számottevő. A szponzor cég amúgy is a versenyzőre szabja a bringát. Szerintem inkább nem nagyon tudnak már semmi forradalmi újítást kitalálni, ezért valami kell, hogy pörögjenek az eladások (ha lenne alkatrész). A gravel, a 29er már el lett lőve. Most az ebike amit nyomnak. Azt szélesebb körben el lehet adni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Skillet #220559 üzenetére
Igen a felniszalag rossz. Párom új biciklijén is ezért lett defekt hátul, mert a gyári szalag nem volt elég széles és el is csúszott. A drót kibújása szerintem nem túl gyakori lehet, azért védettebb helyen van.
A csillaganya másik neve még a dió, de nem hivatalos az biztos. A béna stucni meg kormányfej. A-Head azért más, mint a régi menetes rendszer, ott volt "stucni" az ékes kormányszár.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #220581 üzenetére
Így van. Nekem először egy Bryton Rider 15 volt, amihez később vettem egy Bryton CAD szenzort. Tegnap előtt vettem meg az utódját, a Rider 320-at. Nagyon jó komputer, látszik az összes adat, ami nekem kell egy oldalon (7 mezőre van állítva). A GNSS jelet is jobban veszi, mint a 15. Active program is máshogy működik, sokkal több lehetőség van benne, mint amit a 15 tudott.
Veszek hozzá egy sport mount tartót (az az előrenyúló tartó) meg később egy SPD szenzort. A Rider 15 meg megy fel apróra.
-
Fall-N
veterán
válasz Giles74 #220634 üzenetére
Nem fröcsköl semmi sem. Viszont érdemes úgy tárolni a biciklit, hogy ne lent legyen a szelep. Főleg ha hosszabb ideig áll a bicikli és nem használod (át is kell pörgetni a kereket, hogy ne álljon meg a cucc sokáig egy helyen). Pumpálni is úgy érdemes, hogy ne lent legyen a szelep hanem oldalt vagy felül. A levegő hatására szilárdul ezért nem szabad úgy tárolni és főleg pumpálni. Arra is számíts, hogy van szavatossági ideje, így két év után kuka a belsővel együtt.
A héten én is vettem egy flakonnal, asszony biciklijébe, de még nem töltöttem bele.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #220652 üzenetére
A forgalmas utaknál a körforgalomnál én is inkább áttolom ha lement a kocsisor, mert amúgy sem engednének át. Ha nincs forgalom akkor áttekerek.
Általában a városban én is gyorsan tekerek, de figyelek a többi résztvevőre is. Autókkal való keresztezésnél meg csak lassan megyek, nem akarok az autósokkak sem kicseszni, meg nyilván én húznám a rövidebbet. De sajnos sokan idióta módján közlekednek, függetlenül attól, hogy mivel közlednek vagy csak gyalogolnak.
Ringman: Jobbulást.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Gaben92 #220660 üzenetére
Sajnos az ember nem népszerű ezzel a véleménnyel, de én teljesen felesleges vackoknak tartom az összes elektromos rollert. Másrészt veszélyes is a sok idióta kezében. Az külön öröm, hogy gyerekeknek is veszik ezeket. Mivel még nincs rájuk normális szabályozás, így bármilyen marha száguldozhat velük. Az meg külön vicc, hogy belekerülnek akár 300 ezer Forintba, de műszakilag egyedül az akku ami drága lenne, de az sem olyan nagy összeg. Például egy elektromos nagyi biciklibe kell 3 vagy 4 darab akku, aminek az ára kábé 15-25ezer Ft/db körül mozog. Ezekbe nem kell ennyi akku, így még ennyibe sem kerül. Ismerős bicikli szervizes ismerősöm szerel ilyen vackokat a kerékpárok mellett onnan tudom. Rollert majd megkérdezem tőle, szokott azt is szerelni, bár láttam milyen extra szívás, mert egy átgondolatlan vacak. Xiaomi roller volt az alany, amit előttem szerelt.
-
Fall-N
veterán
Valószínűleg igen, általában a 6/7/8 egymással kompatibilis lefelé. De ha biztosra akarsz menni akkor a Shimano Tourney RD-TY300-SGS az 6/7 sebességes. Ilyen van nekem is.
Stef@n: Lehet mérni igen, nekem is van egy digitális nyomásmérő, autós. Pennybe vettem egy-két éve. De hosszú távon jobb egy nyomásmérős műhelypumpa.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #220767 üzenetére
Meg az általános felárról, ami miatt a gravel biciklik is drágák mert mindkettő újdonság.
-
Fall-N
veterán
Vettem ma egy Bryton Sport Mount tartót, de ez 31,8-as kormányhoz van, az enyém meg 22,4-es. Csak a befogó részéb 30 mm-es. Ti mivel hézagolnátok? A túl sok gumi sajnos nem jó, mert akkor túl rugalmas lesz. Bandázs is jó lenne alá, de nincs itthon és fölösleges lenne ezért venni egy tekercset.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #220820 üzenetére
CST is jó alternatíva, a Maxxis gyártója, illetve egy cég a kettő. Nekem kábé 4 éve van CST gumim, defektvédelmmel és jól müködik. Persze egyensúlyozni kell a súly - védelem vonalon, ami nem egyszerű. A Mitas (volt Rubena) is jó, mondjuk nem ismerem annyira. Kenda az nagyon alap, azt nem ajánlom. Lehet van drágább és jó gumijuk is.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #220860 üzenetére
Vackok, ajajj. Volt hogy gyárilag szövethibás volt meg pluszban meg is volt tekereve az egész és imbolygott. Pro Kendékat még nem láttam. Itthon a Csepel rakta előszeretettel a városi biciklijeire eme csodamárkát.
Másik még az indiai Ralson, olcsó vonalon nem rosszak. Csak traktor hangja van aszfalton az asszony gumijának.
Viszont az olcsósított Maxxis gumik tényleg jó minőségűek és tartósak. Ez a második fajta tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Megoldódott a Bryton mount kérdés. Elmentem a Bike Zone-ba (bajai hivatalos Merida, CST, Bryton viszonteladó) és adott egy dobozt tele szűkítő gumival. Vittem is egy 3-as darabot, pénzt sem kértek érte. Most le sem lehet robbantani a kormányról, tényleg jó a kemény gumi.
EBayes tipp is ez lett volna, amit itt kaptam, meg már készítettem a régi bőrövet is de nem volt rá szükség.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #220882 üzenetére
Ezért írtam, hogy egyszerre nem megy a kettő. Vagy nehezebb lesz és tartósabb (vastagabb a gumi), ami ellenáll a defektnek vagy könnyű és gyorsan kopó, amit kiszúr könnyen bármi. Szerintem a legegyszerűbb bevállalni azt a 100-200 g többletet, mint szenvedni mással. Ha beletölt az ember defektgátlót az is ugyanúgy többlet súly így tök mindegy.
Oldalfal védelem amúgy is problémás, mert arra kevésbé mennek rá a gyártók. A könnyű gumi+ kevlárszalag sem rossz megoldás, de oldalt az sem véd. Egyedül a külső és belső közé betehető Tannus Armour [link] ami véd, viszonylag könnyű is, de horror drága (kábé 8-10000Ft/db). Asszony kerekeibe raknék ilyet, ha nem lenne 16000 Ft a kettő.
szerk.: A méretet ne nézd, van több méretben is, ezt dobta be elsőre a Google Ads.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #220886 üzenetére
A szövetsűrűség persze, jó dolog, de olcsó gumikról volt szó. Egy 120 tpi-s már önmagában is jól véd.
Oldalfal védelem meg persze van, de jóval gyengébb, mint egy futófelületi. Persze vágás ellen elegek, de szúrás ellen nem a legjobb védelem egyiken sem. Persze a futófelület jobban kapja az ívet, mint oldalt így érthető.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #220957 üzenetére
Én sem értem. Volt olcsó, rugós Zoom telóm, nem kíméltem és 3,5 év után sem kotyogott, pedig egy olcsó, gagyi valami volt. A láb általában bírni szokta, a szimmering meg a műanyag (vagy alu) hézagoló alul, ami ki szokott kopni.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #221067 üzenetére
665 $-ért (~250ezer Ft) legyen is jó. Egyébként tényleg nehéz csak vázat találni, szinte lehetetlen. Ha talál is az ember akkor is csak kis méretben. Az ára is annyi, hogy ne érje meg. Régebben (kb. tíz éve) elég sok Magellan és Mali váz volt kapható, amik az akkori kornak megfelelő, modern vázak voltak. Csepelt kapni bezzeg, fixi divat az mehet. A többi gyártó csak a gyártásból kimardt pár darab vázat adja el.
Mondjuk a legtöbb gyártó is veszi az OEM tajvani vázat, így érthető hogy miért nem adják el magában. Az alkatrészhiány miatt meg főleg kincs.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #221090 üzenetére
Ezek a computerek Bryton OEM cuccok. A Giant összes computere is Bryton, a szoftver is csak más színű. OEM gyártóként kezdték, később kezdték el a Rider szériát. Látszik a külsején is az előző szériák lekerekített dizájnja. Az új Riderek már kissé szögletesek. Ez a dizájn még a Rider 450-esnél ment például. Az új pedig a 15 Neo, 320, 420, S500 stb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #221111 üzenetére
Általában a JIS van már csak forgalomban, mivel a legtöbb boltban nincs Campagnolo, ami más szabvány. Ha megnézi az ember, a legtöbb külső gyártó is Shimano kompatibilis cuccot gyárt, még a SRAM-nak is van, így a JIS szabvány az elterjedtebb. A drágábbak meg már nem négyszögtengelyesek, így nem lényeg, ott más szabványok vannak (Octalink például).
-
Fall-N
veterán
válasz ad4m1337 #221131 üzenetére
Nem rosszak a CTM-ek, persze nem az alap Axont kell venni. Vannak komolyabb biciklijeik is. Szlovák márka, mint sok másik. Nekem személy szerint bejönnek dizájnra is (pl. Rocker 3.0).
Persze önmagában egy márka nem jelent semmit. A legtöbb legózik, csak a dizájn más. Persze a komolyabb márkák saját vázat fejlesztenek és legyártatják Taiwanban.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221188 üzenetére
Az az igazság, hogy még mindig jobb, mint itt a "csóró" alföldi kisvárosban Baján. Itt 90 %-ban a nők Cruiserrel járnak (sajnos párom is, hiába vett egy trekkinget, visszatért), meg a férfiak 20-30 éves acél vázas montikkal meg persze szintén Cruiser. Itt egy bicikli tárolóban 10-ből 5 Koliken Cruiser (legolcsóbb). Pedig itt a Kalobike Baján, ahol kapni Stevens, Giant, LaPierre, Kross, GT, KTM, Santa Cruz stb. márkákat, meg a hivatalos Merida viszonteladó Csaba is (Bike-Zone), van nála Merida meg Cube is. Van persze olcsó bolt is (Koliken, Capriolo, CTM van itt), meg olyan is ahol Csepel Budapest meg Cruiser van csak.
Van pár igényes bringás, de ritkább látvány. Van két fat bike is, na a városba kell nagyon a traktorgumi. Koléganőmnek van egy félmillás Merida Crossway női XT Edition, de ezzel ő is csodabogár. Egy két cégtulaj jár outizni, egyiknek van Merida Reactoja, árulja is most 1 millióért FB-n.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #221191 üzenetére
Nem meglepő. Sok hi-tech kínai cég van, csak erre nem ismertek. Van amik világszerte ismertek lesznek idővel. Elég az elektronikai cuccokra gondolni. Vannak OEM gyártók is, amiről nem is hallunk, de valamelyik ismert márkaként van értékesítve. Ha Kínához vesszük Tajvant is akkor meg semmi meglepő nincs. Az elektromos autókat is elég jól fejlesztik, lesz még meglepetés a klasszik autógyártóknak.
Kerékpár téren túl nagy a befolyásuk az ismertebb márkáknak és az a baj, hogy ők sem adják feltétlenül olcsóbban a jó minőségű dolgaikat, így nem versenyképesek itt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #221209 üzenetére
Elvileg OEM gyártott vázak ezek, de ahogy írod, lehet hogy az exportra szántaknak a MEO-ja szigorúbb. Magam részéről már nem rendelek Kínából, mióta lassú a szállítási idő (Covid óta), meg még megy rá az ÁFA (+ VÁM is a drágább cuccokra). A garancia meg horror ilyen messzire és itt az állam nem állja a postaköltséget, mint kínai barátunknak.
Lehet alig használt vázakat kapni pár helyen, van sok alu, karbon. Ha nem lenne gyártási nehézség, akkor lenne pár Decathlonos váz is örökös garival. Külföldi vásárlás nálam maximum EU-n belül érdekelne, de manapság nem feltétlenül olcsóbb ott sem. Főleg a 400 Forintos Euró mellett.
Nemrég volt nekem aktuális a váz vásárlás, hát nem nagyon van újan választék. Nem tudom hová tűntek a jó régi magyar márkák (Mali, Altrix (volt Neuzer), Montana, Magellan), akik elérhető áron adtak modern vázakat. 2010 körül még volt belőlük választék.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #221212 üzenetére
Én biztos nem vennék kínai márkáktól alkatrészeket. Először is kevésbé elterjedtek, így az alkatrész ellátás 0 hozzájuk. Shimanohoz bármilyen biszbaszt kapsz bárhol szinte, SRAM-hoz kevésbé. Ilyen kínai Sensah meg társaihoz meg nem. Lehet rendelni Kínából, ami lassú és körülményes. Meg akármennyire kezdenek jók lenni, azért a japánok és az amerikaiak (meg olaszok) nem ma kezdték, van ott know-how. Ha jól tudom ezek meg a Tourney szintjét kapirgálják alulról, akkor mit tudhatnak terepen?
Persze amiben nincs mozgó alkatrész az akár jó is lehet. Például karbon nyeregcső meg ilyenek.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #221281 üzenetére
Igen, drágább alkatrészenként építeni, de lehet belőle [ilyet] is építeni, mint a testbike.hu-s kolléga. Ez az MTB 7,4 kg, elektromos SRAM AXS váltással. Kíváncsi lennék mennyiből jött ki. Másik "normál" bringája [link] 8,6 kg.
Mondjuk írta is, hogy nem komfortos, de mászni álom vele.
XZoli: Jobbulást, az anyagi kár jelentős.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Gaben92 #221430 üzenetére
Attól, hogy nem a része fontos alkatrész. Nem csak azért van, hogy a top cap-et rögzítse. Beillesztem a Bikepro idevaló szalcikkéből:
Csillaganya beütése célszerszámmal:
"A végeredmény. Nem csak, hogy egyenesen áll benne - a kormánycsapágy stabil összehúzása miatt ez
kiemelten fontos - hanem optimális mélységben is helyezkedik el. Amikor megszorítod a stucni csavarjait,
pont erre a területre fog ráfogni, stabilizálva és megtámasztva ezt a kapcsolatot." -
Fall-N
veterán
válasz Gaben92 #221442 üzenetére
Igen, lehet helyettesíteni, valószínűleg a karbon villanyaknál nagyobb a jelentősége.
Ez a multitool rejtve, jó dolog, de a gyártók nem fogják adni gyárilag. Nekem sem lenne fontos. A gramm buzulók meg ördögtől valónak tartanák. Egyébként nekem már mindegy, hogy a hátizsákban van, vagy a vázba elrejtve. Olyan sok eszközt amúgy sem viszek. Defektmentes gumi miatt, kerékhez szinte nem is kell semmi nekem. A másik a ami miatt nem adnák gyárilag az, hogy a legtöbb ember neki sem áll szerelni a biciklit, így a hajára is kenhetné. A belsőcserén (esetleg foltozás) kívül nem sok mindenhez ért egy átlag ember. Ami meg haladóbb kerékpáros az úgyis vesz magának. Annak meg nem sok értelme lenne, ha valami hitvány minőségű vackot adnának, csak azért hogy meglegyen a katalógusadat.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #221460 üzenetére
Én az alapkérdést sem értem. A defekt, ami ellen lehet tenni messze a várostól, így tubeless esetén a javitó trutyi kell, belsősnél meg folt vagy másik belső, meg persze a leszereléshez való cuccok. Ez senkinek sem egyforma, mert gyorszárhoz nem kell semmi, átütőtengelyhez kellhet szerszám, csavaros tengelyt meg gomdolom nem sokan használunk 15-ös anyacsavarral. Ha olyan durva a defekt akkor már édes mindegy, mert külsőt csak nem visz magával senki. Ha netán letörik a váltó vagy bármi más, azon nem segít a készlet cserealkatrész híján. Láncot sem tartom életszerűnek, hogy csak úgy elszakad, ha megfelelő állapotban van a hajtás, amit amúgy is illik elindulás előtt csekkolni. Így azt sem cipelném fölöslegesen, sőt nekem sosincs tartalék otthon. Többi alkatrésszel meg ugyan mit kellene kezdeni? Gondolom senki sem terepen akar váltót beállítani? Esetleg még CO2 kis patront lehet vinni gumi felfújásához, szükségmegoldásnak defekt utáni gyors felfújáshoz.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #221467 üzenetére
Tegyük hozzá nem is egészséges, amit kihajtanak a peofikból. Ott csak a teljesítmény számít (meg persze a pénz). A szerek sem tesznek jót, amit kapnak. De ez minden sportnál így van. L. Armstrongnak sem véletlenül volt rákja. Jó a genetikai hajlam adott volt valószínűleg, de a szerek ezt felerősítették. Így nem hiszem, hogy hétköznapi hobbistának ez lenne a követendő példa.
Ez pont olyan, mint amikor a cikkben olvastam, hogy Hosszú Katinka nem akar még most gyereket vállalni, hanem 2-3 év múlva. Vajon miért? Annyi idő kell legalább, hogy teljesen rendbejöjjön a szervezet a szerek után.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221703 üzenetére
Miért nem? Csak a láncot felépitő szemek lapjainak belsejére kell olaj, külső oldalán felesleges, mert csak a koszt szedi össze. Így nagyon helyesen törölték le az egész láncot a videón. Csepegtetni tényleg csak a csapokhoz érdemes, de letörölni a felesleget akkor sem árt. Én momdjuk egy ideje WD40 teflonos lánckenő sprét használok, de ott is letörlöm, pedig ott jóval precízebben lehet adagolni. Kicsit sűrűbben kell kenni a láncot, de jóval tisztább a hajtás vele és a koszt sem szedi. Persze a viaszos alapú cuccok biztos jobbak.
-
Fall-N
veterán
válasz Jester01 #221747 üzenetére
Igazság szerint Lidlben volt akcióban egy-két hónapja, akkor elkapkodták előlem, az egybevált darab. Utána vettem a Giyo-t. Ebből van fém meg kompozit vázas, én az utóbbit vettem. Masszív, könnyű, pontos. Utána ellenőriztem digitális mérővel, ugyanazt mutatja. Akkor nem bánom, hogy megvettem tripla áron a Crivit helyett. Aldist nem ismerem, de akkor ne nem is bánom így. A kis pumpa viszont aluból van, az lehet jobb talán.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #221774 üzenetére
Nem akartam én lenni az ünneprontó, de ezt a fajta "fully" vackokat szokták 10ezer Ft körül rásózni a szerencsétlen áldozatra (vevő). Mondjuk nekem ez a fajta váz sosem jött be, fáj ránézni.
Viszont a lényeg, ahogy írod, szép lassan rá lehetne költeni egy új olcsó, alap bringa árát, ha az ember kicserél rajta mindent, mert előbb-utóbb az lenne a vége. Megérni soha nem érné meg, mert a váz már egy elavult valami. Inkább alapnak néznék egy használt vázat vagy komplett jó állapotú modernebb biciklit. Ha ott egy-két dolgot kell cserélni, akkor is jobban megérné.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221800 üzenetére
Tudom, én ezt már annó végigjártam. Első biciklim egy ipari hulladék volt, de több keret sem volt rá. Egy Lofty Cruiser volt. Fél év után mindent ki kellett cserélni rajta. A hátsó agy egy kínai hulladék volt, nem szabványos mérettel, a középrész valami ezer éves USA BMX szabvány volt, kónusz - golyós. Két havonta ette a csészéket, annyira bili anyagból volt. Később kapott ipari csapágyat, úgy bírta. A váz festése lejött, elkezdett rozsdás lenni. Később át kelett festeni. A kerekek szimpla falú vackok voltak. Később vettem Remerx kerékszettet, a gyári Kenda külső helyett CST-t és használható egysebis lett. Persze attól még dögnehéz és lassú. Alig vártam az ennél egy kicsit jobb olasz acél vázas MTB-t. Az is egy vacak volt, de kicseréltem rajta pár dologot. Akkor született a fiam, így a keret akkor is másra kellett. Idén lett építve egy modernebb városi bicikli, az már egész jó alap, de lehetne fejleszteni rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Motoros topic
- Diablo IV
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Windows 11
- További aktív témák...
- Fantázia és forma (9 kategória, 5 mappába lefűzve) - teljes sorozat
- Gazelle mountain bike (aluváz, tárcsafék, stb.)
- Teljesen új!!! TOORX FITNESS - TACTICAL WEIGHTED VEST - TAKTIKAI SÚLYMELLÉNY - 15 KG
- ROGUE FITNESS - ROGUE SPEALLER SR-1S SPEED ROPE 2.0 - GYORS UGRÓKÖTÉL
- K2 Camano Softboots 41.5-es görkorcsolya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs