-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #175878 üzenetére
Ja, feltűnt, hogy fullyból tényleg senki földje ez az árkategória, merevfarúból viszont pont itt kezdődnek a 10kg körüli komolyabb karbon gépek GX, 1x12 Shimano hajtásokkal és Reba vagy SID Select telóval, egy ilyen nekem már mindenben komoly előrelépés lenne. Sőt, akciókban láttam már 1500 eur körül is okés mereveket.
A jelenlegi gépemmel az a baj, hogy sajnálok rá ennél többet költeni, mert még 1-2 év és valszeg széthajtom rendesen, eleve használtan vettem és azóta kb. 15.000km-t tettem bele, egyáltalán nem kímélve, full karc és festék leverődés az egész. Meg már minden régi szabvány rajta, gyorszár, 1 1/8, a váz is nehéz alu és a geoja is elavult, szal most elvagyok vele ahogy van, aztán ha eljön az ideje, csere lesz újra, aminek a váza karbon, modernebb, időtállóbb és akkor azt majd jobban megéri fejlesztgetni. Már amennyire fejlesztenék egy max 2000 ajrós karbon gépet, valszeg max a kerékszettet cserélném le idővel és pár alkatrészt karbonra/könnyebbre, mert egy karbon ht-vel tuti nem nyugodnék addig, amíg nem menne 10kg álomhatár alá a súlya .
Szal én még a 2000 eurós árral is úgy vagyok, hogy ha lehet lejjebb vinném valami akcióval... Pl. a helyi boltban a Scott-okat most is 20-30% kedvezménnyel adnák, majdnem mindíg van valami jó deal.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #175899 üzenetére
Én nem nézem le a pedelec gépeket, csak nem nekem találták ki. De mint írtam, valamikor biztosan kölcsönzök majd egyet én is, mert miért ne.
"Lehet tényleg most szabadult ki a pincéből és szeretne nézelődni mint külföldi, vagy akármilyen turista. Ez miért baj, vagy miért lenézendő?"
Nem tom ki hogy van vele, de én úgy gondolom, hogy egy egészséges fiatal ember menjen ki a friss levegőre és mozogjon, az ilyen hófehér túlsúlyos pincekukacokat nem bírom. Tudom, legtöbb embernek manapság az a kifogása, hogy nincs idő, de szerintem ez az esetek legalább 80%-ában hülyeség.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #175905 üzenetére
Nincs gondom sem a turistákkal, sem a pedelec bringákkal, de ezt már írtam. A lusta kifogásgyár embereket viszont nem szeretem és felénk rendszerint az ilyenek ülnek pedelecre. Mondjuk legalább így kimozdulnak hegyre...
Egyszer majd el kell menjek feléd is montizni, mert elég hihetetlen . Itt a bringások java talán montis és a legtöbben elég komolyan nyomják. Nem csoda, hogy a bringaboltok is ilyen jól mennek.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #175917 üzenetére
Ez komoly, én is tekernék ilyeneket heti 2-3x is akár, ha mernék egyedül. 1700m szint nem kevés .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #175944 üzenetére
Autó út alatt mire gondolsz, aszfalt? Murva? Azok szerintem is unalmasak, de amikor single trail helyett két nyomvonal van egymás mellett (tuningolt terepjárók, Polaris-ok, Can-Am-ek meg hasonló szörnyek nyomvonalai fakitermelő utakon), az szerintem nem gáz, az ilyen "utak" felénk semmivel nem gyengébb terepek, mint egy singletrail, sőt! 2 napja is olyan köves útra vittem a bandát, hogy a végén mindegyik a csuklóját fogta nyögdécselve . Ezeken felénk nagyrészt csak az erdészek járnak. Szal ha az autó út azt jelenti, hogy bármilyen autó elmenne rajta, akkor ja, montival nem túl érdekfeszító, de ha olyan autó út, ahol egy Land Rover Defender csak araszol és nagyrészt ilyenek járják, az már montival is élvezetes és kihívás... legalábbis nekem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz mobal #175972 üzenetére
Gondolom első váltó. Hátha segít.
(#175973) Hasaggymeg: én nyitott vagyok sok mindenre és van bennem bőven geek hajlam is, de személy szerint nagyon remélem, hogy soha nem digitalizálódik-motorosodik el minden, mindíg lesznek merevfarú, egyszerű bovdenes bringák minőségibb felsőbb kategóriában is. Utálnám, ha megérném azt, hogy a bringán házilag már semmit nem tudok megjavítani, sem szervizelni és ha tekerés közben valami elcsesződik vagy beázik, tolhatom hazáig a medvésben .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Pont ezt akartam linkelni .
Hasaggymeg: én kb. úgy vagyok ezzel, mint a komolyabb terepjárósok, ők is szeretik általában a minél egyszerűbb mechanikát. Högyön, ahol a madár sem jár, nem igazán bízok abban, amit nem tudok megjavítani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #175986 üzenetére
Ha a részletekre is emlékeznél, látnád, hogy igazam volt a tubelessel kapcsolatban. Pl. akkor még nem támogatta a kerékszettem, sem a gumim, + szalag, szelep, tej... szal új kerékszettel és mindennel együtt kb 250 euróba jött volna ki a tubelessre váltás. Persze, hülyének is megéri, főleg úgy, hogy akkor még kevesebbet is tekertem és ritkán volt defektem . Hogy miért váltottam mégis? Mert tönkrement a régi kerékszettem és az új, amit vettem már tubeless kompatibilis, + mivel többet kezdtem tekerni több defektem is lett, szal így már adta magát. A tubeless meg egyáltalán nem egyenlő az elektromos váltással, sőt, a szöges ellentéte ilyen szempontból, a tubeless pont az egyszerűbb, defektmentesebb terepezés miatt jó és defekt esetén kevesebbet vagy egyáltalán nem kell szerelni, nem úgy, mint belsővel. Elektromos váltáson ha valami elcsesződik terepen, mit csinálsz vele? Mert javítani helyben jó eséllyel nem tudod. Szal nem értem ezt a támadást, főleg mert nem a régi dolgokhoz ragaszkodok, hanem az egyszerűséghez és egyszerű javíthatósághoz, mégis valamiért úgy állítod be a dolgot, mintha allergiás lennék mindenféle fejlesztésre.
(#175988) Hasaggymeg: ja, egyetértek azzal, hogy a wireless váltás valszeg terjedni fog, bár kíváncsi lennék idővel az lesz-e az általános és alap. Pl. egyelőre én egy hardcore bikepackingos arc bringáján sem tudom elképzelni. És itt most nem csak a váltásról van szó, hanem a különféle okos felfüggesztésekről, elektromos rásegítésről is. Gondolom van olyan réteg, akik ezeket sokáig kerülni fogják és nem azért, mert öregesen ragaszkodnak az elavult dolgokhoz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #176067 üzenetére
Akkor én nem parázok a 21mm felnivel, ha következő alkalommal 2.35" gumit vennék rá . Kati és Nino amúgy 30mm felnit használ 2.4" gumikkal, ha számít valamit . Ha legközelebb kerékszettet veszek, én is szélesebbet fogok, bár 30mm-ig nem biztos elmegyek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #176115 üzenetére
168cm vagyok, a bringám effektív felsőcső hossza 600mm és lefelé fordított -7 fokos 75mm stucnival, egyenes 720mm kormánnyal nem panaszkodok. Lehetne egy picivel rövidebb, de nem gáz, vannak gépek, amiknek S-esben 600mm a felsőcsöve. 585mm a te magasságodhoz tökéletes kellene legyen, 555mm meg már rövid, én 565mm hosszú felsőcsöves bringán ültem, ami ráadásul 27.5" is volt, úgy éreztem magam rajta, mint egy gyerekbringán, a végtagjaim akadtak össze .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Akkó má kérdek én is. Ki mikor hagyja abba az alapozókat? Soha? Vagy idővel érdemes alacsonyabb pulzuszónára lépni a megszokott 140bpm-ről? Most ott tartok, hogy aszfalton már általában izomból, durván meg kell hajtsam a bringát, hogy felmenjen a pulzus 140-re és ha hajtom rendesen, síkon elég sokáig és könnyen tudom tartani, szal nem ugrál a pulzus sehova. Ilyenkor már érdemes mondjuk 10-20bpm-el alacsonyabbra belőni a pulzust? Nem versenyre edzek és annyira nem vagyok megszállott, csak az unalmas aszfaltozásokat csinálom amennyire lehet ésszel, hogy a terepezéseken jobb formában lehessek. De úgy érzem, hogy a 140bpm-es alapozókkal nálam a mostani formám kb. a plafon, szal vagy maradok így, vagy változtatok/bővítek az "edzéseken", hogy tovább fejlődjek. Kérdés, hogy hogyan?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #176126 üzenetére
Na ez már nekem mélyvíznek tűnik, főleg mert csak túrázgatok, nem versenyzek . Nekem csak annyi a célom, hogy ha már egyedül aszfaltra kényszerülök hétköznapokon, legyen valami értelme is és váljon a terepezés hasznára. De ezek szerint nekem valszeg az alapozással végetér az edzés . Amúgy az alapozást sem csinálom megrögzötten és precízen, csak akkor tekerek aerob zónában, ha aszfaltozok, vagy enyhe a terep, de ha komoly terepre érek vagy jön egy keményebb emelkedő, bőven felmegy a pulzus 190 bpm-re is .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #176131 üzenetére
Köszi! Meglátjuk a többiek még mit szólnak ehhez, ha egyetértenek, mehet. Az aerob zónám ki lett számolva max pulzus alapján és ja, 160bpm-et még simán bírom, csak gyorsabban eléhezek. Futás-bringa ilyen szempontból gondolom hasonló.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #176139 üzenetére
Aki versenyez rendszeresen, annak meg is éri. De gondolom nem csak a két véglet van, szal vagy edzek profin vagy nem... hanem hobbistaként is lehet tenni valamit a jobb formáért. Ezt alátámasztja az is, hogy laikusként random alapozókkal már így is sokkal jobb lett a formám.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #176141 üzenetére
Elhiszem, hogy profi módon csinálni az igazi, de az átlagom ugyanott, azonos pulzuson alapozóval 5-6km/h-t is nőni szokott és akkor arról még nem szóltam, hogy mintha sokkal stabilabbá vált, szal nem ugrál csak úgy fel az egekbe, csak mert megmozdulok. Persze lehet ez is placebo .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #176142 üzenetére
Én kb max 135-140-re lőttem be és síkon szinte bármeddig tudom már tartani úgy, hogy alig mozdul 1-2 ütést.. ha meg nem zavar valami . Ránézek az oldalakra, köszi!
Maximum1: hasonlóan csinálom én is, csak nálam az alapozó általában marad aerob zónában, aztán terepen ahol van emelkedő, lehet vitézkedni is .
Hasaggymeg: nekem csak annyi a bajom, hogy gyenge vagyok mint a lepkefing, alapozó nélkül nem élvezem annyira a haverokkal tekerést, mert folyton lemaradnék. Alapozóval "megedződve" viszont bőven bírom a tempót bármelyik ismerőssel, sőt, én szoktam elöl lenni. Úgy azért sokkal jobban lehet élvezni az ilyen bandás tekeréseket, ráadásul a végére sem döglök meg .
Studi: ja, az elején én is nagyon lassú szoktam lenni. Kell türelem hozzá, de kb csak 1 hónapig, amíg elkezded érezni a jótékony hatását, utánna gyors lehetsz úgy is, hogy közben nem száll el a pulzusod.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #176160 üzenetére
Nem tom pontosan, szerintem legalább 3 hónapja, de nem folyamatosan, mert random terepezések is voltak, szal csak egyedül, aszfalton tartom az aerob zónát.
Neked nem azért ugrik fel hosszabb távokon, mert rövid távú alapozókhoz vagy szokva? Szal gondolom, ha 4 órákat alapozol, akkor idővel a negyedik órában sem fog megugrani.(#176155) Hasaggymeg: pontosan így van, szerintem 2-3km/h különbség átlagsebességben b*romira sok és a haverok pont annyival gyorsabbak nálam, amikor nem alapozok. Alapozóval meg pár km/h-val én vagyok gyorsabb, ami a valóságban annyit jelent, hogy én vagyok elöl és én kell várjak rájuk, meg ők hamarabb fáradnak és hamarabb éheznek el. Persze ők is változnak, pl. a haverinám idén annyira formába jött, hogy alig lehet vele bírni .
szerk: amúgy ami kvára zavar az az idegesség. Ha pl. idegen emberkékkel megyek bandázós tekerésre, alapból van egy kis gyomoridegem és emiatt 30bpm-el felugrik az átlag pulzusom, képtelen vagyok levinni . Vagy amikor a kutyák megtámadnak, felugrik 160 bpm-re és utánna egy ideig olyan ideges vagyok, hogy nem akar lemenni a pulzus. Nem is értem, akik pl. versenyre járnak, hogy tudnak nyugodtak maradni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #176196 üzenetére
Ja, 46-os az lehet kicsit nagy neked, de te érzed. Igazából nekem is nagy a 44-es, de nem vészesen, előretolt nyereggel és rövidebb stucnival elvagyok vele. Egyedül a 105-ös fejcső zavar, lehetne 90-es... na meg a 440mm láncvilla, nem valami fordulékony a bringa.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Tegnap mentem egy kört amúgy ex versenyzőkkel. Simán bírtam a tempót, azzal nem volt gond, de az nagyon fura volt, hogy nem igazán álltunk meg a természetben, kilátásban gyönyörködni, nem volt semmi hegy tetején üldögélés, vittem egy csokit magammal de nem volt időm elővenni és megenni . Egyszer az első váltó ledobta a láncot és kb. pillanatok alatt kellett helyrehoznom, hogy gyorsan utolérhessem őket, különben ott hagynak a medvésben. Szal 2 hetente egyszer simán bevállalok ilyent is, de képtelen lennék mindig így terepezni, olyan, mint a szex előjáték és romantika nélkül, tudjuk le gyorsan, 5 perc alatt, aztán megyek a dolgomra . Ebből az egészből látszik az is, hogy miért nem való nekem a versenyzés, nem vagyok elég tűzről pattant hozzá. Amúgy 6030D-nek anno igaza volt, ha nem túrázgatunk és picit is tempó van, ráadásul a terep is kemény, kövek-gyökerek és sár váltogatják egymást, zavaró tud lenni az első váltó, csak fölösleges plusz macera. Szal ha valahol, hát egy keményebb versenyen hatalmas előny lehet az 1x12-vel járó egyszerűség.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #176261 üzenetére
Próbáltam már különböző izotóniás porokat, karbonhidrátos, vitaminos porokat, pezsgőtablettákat, eddig mindentől csak annyit éreztem, hogy megváltoztatta a víz ízét, ami a finom forrásvizeknél nem biztos, hogy előny . BCAA az hasznos, de tablettában szoktam bevenni és majd ki kell próbáljam 6030D trükkjét is (egy talicskányi energiazselét belenyomni a kulacsba). Aminek még van érezhető hatása, az a koffein kapszula, én bele szoktam önteni azt is a vízbe, mert terepen általában nincs ahol megállni kávézni, ha úgy érzed nem megy a szekér, nincs erő. Magnézium elvileg jó dolog, de attól sem érzek semmit, meg a só az valamilyen formában szinte kötelezőnek tűnik nekem. Legalábbis nyáron, amikor kiizzadod a beled.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176268 üzenetére
Kezdem érteni miért csak én szoktam hegytetőn lőtt képeket mutogatni a topikban és a legtöbben miért csak a tekerés végén, kutyaszaros kerítésnek vagy szemeteskukának támasztva fotózzák le a bringát
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176277 üzenetére
Megértem én ezt is, csak látszik, hogy nekem teljesen más a célom a bringázással. Mondjuk ebben szerintem benne van az is, hogy a táj szép, jólesik elmerülni benne egy kicsit, + a bringázást eleve nem a bringázásért kezdtem el, hanem a természet szeretete miatt, + már montizás előtt is sokat fotózgattam. Ha ez nem elég, nem szeretek csőmaxon mászni sem, ha nem muszáj, mert utánna nekem annyi . Te valszeg vérbeli montis vagy, a montizás érdekel, a montizásért montizol és így amikor montizol, minden más fölösleges plusz . Én lehet veled nem is bírnám a tempót
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176291 üzenetére
Mostanság nekem úgy tűnik, az 50 az új 18 . A tegnap is az egyik tag szerintem 50 fölött lehetett bőőven, mert teljesen ősz a haja, de jobban bírta, mint én. Tegnap nem volt idő fotózni, de találtam egy képet a facebookján a helyről, csak 30km köröcske volt, de azon a nyomvonalon még nem jártam: [link] . Asszem fb account nélkül is nézhető, legalábbis pc-n.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176308 üzenetére
Gyorsan kicsatolt
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz #75376384 #176335 üzenetére
Lehet a térkép sem tökéletesen pontos és arrébb van a patak? . Nálam is előfordul néha, hogy az útvonalterv szerint az erdei út mellett kéne tekerjek bent a bozótban. De nekem ennyi belefér, nem zavar. Mondjuk 1 helyen a patak közepén tényleg fura kicsit.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz #75376384 #176344 üzenetére
Most, hogy írod, megnéztem én is a legutóbbi tekerést pixelkukkolva és nálam is vannak a Touring Plus-al pontatlanságok. De ha nem szólsz, soha nem vettem volta észre . Nálam a mobil inkább a szintemelkedésben vérzett el mindíg, meg túl gyakran vesztette el a műholdakat és olyankor húzott egy hatalmas egyenes vonalat. Na, a Garmin ilyent nagyon ritkán csinál és akkor is csak egy rövid ideig.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #176347 üzenetére
szerk: na, ez egy bandázós tekerés volt, így összehasonlítottam az én mérésemet a haverokéval és mindegyikünké kb. ugyanott "téved". Szal szerintem nálunk nem a Garminok és a mobilok sz*rok, hanem a térkép a ludas .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz FerNandor #176369 üzenetére
A Shimano ilyen, anno a helyi boltban a tulaj beültetett a raktárba és sorban felpróbáltam az összes shimano cipőt 41-estől 44-esik (40.5-ös a lábam). Volt, amelyik 41-esben is vállalható volt, meg volt amelyik 43-asban is szorított. Ha online rendelsz, érdemes felmenni a Chainreactiocycles-re és rákeresni a kinézett cipőre, mert náluk általában rengeteg jó komment szokott lenni a cuccokról és ott leírják mekkora a valódi méret. A Shimano MT700-at így vettem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176390 üzenetére
Amúgy csak a méretezéssel van baj és valamiért majdnem mindegyik gyártó rosszul méretez . Fura dolog, mert bakancsokból, normál cipőkből mindíg akkorát kell vegyek, amekkora a lábam, szal azok rendben vannak. Kicsit olyan ez, mint a gumiszélesség, azt sem képesek a gyártók szabvány szerint csinálni, hiába veszel 2.20" gumit, ha a valóságban az lehet 2.10" vagy 2.40" is. Nálam a 2.40" gumiba az első váltó legkisebb lánckeréken szerintem bele is érne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176393 üzenetére
Ja, de miért ne lehetne szabványosítani ezt is? Pl mérhetné minden gyártó mondjuk a 2.1" gumiktól a 2.6"-ig mindegyiket 25mm felnin és 2.5 bar nyomáson. Vagy... fel sem muszáj rakni felnire, lehetne mérni úgy is a gumikat, hogy egyszerűen széthajtogatod és peremtől peremig. Engem csak ez tart vissza attól, hogy valamikor év végén egy szett Pirellit bepróbáljak, fogalmam sincs milyen széles lehet a 2.2" verzió. Legalább odaírhatná a gyártó, hogy 54mm, 57mm vagy 60mm, mert általában a mm adat pontosabb. Pl a Vittoria Barzoból a 2.25" verzióra azt írják, hogy csak 55-622 és a 2.35"-re azt, hogy 57-622, szal abból valszeg 2.35" kéne, hogy a megszokott 2.25" szélességet kapjam. Tudom, sok user szerint 2-3mm nem igazán látszik, de szerintem a valóságban hatalmas a különbség és teljesen más a tapadás, csillapítás is, meg más guminyomást igényel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #176402 üzenetére
Ha hátul elkapar vagy megcsúszik, ott egyszerűbb menteni a helyzetet és általában nem lesz esés belőle, max megállsz és lerakod a lábad. Viszont ha elöl kisodródik, belecsúszik egy nyomvájúba vagy valamiért elveszted az irányítást, na abból 90%, hogy esés lesz. Legalábbis én így gondolom. Ezért szokták montin előre rakni az agresszívebb gumit.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #176480 üzenetére
Anno volt egy olyan mém facebookon, hogy "olyan hideg van, láttam egy csíkit pulóverben". Szal a csíkiak sosem fáznak, megszokták a hideget . Olyan ez, mint a gyimesi öregek, régi rozsdás kontrás váltó nélküli bringát hajtanak hegyre. Nem, nem szállnak le emelkedőn, már hozzászoktak, mert ott hegy hegyet ér . Az országban mindíg nálunk van a leghidegebb.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz FireShadow #176485 üzenetére
Ha nagyon hideg van, akkor softshell bringás nadrágokra esküszök, csak egy problémám van vele: nem vízálló. De szerintem december végéig biztos nem kell elővennem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #176511 üzenetére
Nekem a téli cipőm 100 euro körül volt, szerintem nem vészes, ha belegondolok, hogy mennyire melegen tartja a lábamat, eddig semmilyen bakancs nem volt képes erre, mindegyikben lefagyogatott a lábujjam. A gyaloglásra tervezett bakancsok nem arra vannak kitalálva, hogy mínuszokban még a durva menetszélnek is ellenálljanak, gondolom ezért. A másik dolog meg, hogy ezeket nem Quechua árszinthez kell hasonlítani, mert a minőségük sem az a szint, ha megfigyeled, egy rendes bakancs sem olcsó: [link] [link] [link] .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176524 üzenetére
Ez most? . Itt ma reggel eszembe jutott, hogy poénból elővegyem a téli rucit és tekerjek egy kört . -2.9°C, de "sajnos" hó nem lett
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy anno írtátok, hogy cx-gravel eléggé rétegcucc és senki földje, aszfaltra outi kell és kész. Én magyarázkodtam, hogy felénk az miért nem oké, de most a haverinám vett outit és az elméletemet nála gyakorlat is alátámasztja. Ma tekernek egyet Gyimesbe, mondom neki, ott van a Jávárdi vízesés, akkor már nézzék meg, de hát nem lehet, mert a végén 5km terep van. Sokat járnak a Motorsirülőre, ami egy meredek aszfaltút majdnem a hegytetőig, onnan a Szellő tetőre kb. 4km sziklás terep vezet és hát outival nem lehet... Voltak tegnap a Zeteváraljai víztározónál, onnan viszonylag közel van a Csorgókő vízesés (Hasaggymeg ismeri már a helyet), de odáig a vége felé ott is terepezni kell és outival nem lehet. Láttam, hogy Hargitafürdőre is kitekert, aztán fordult is meg és gurult be, nem nézett meg semmi természeti látványosságot, pl a Kossuth sziklát, mert odáig van 4-5km terep. Lóvészre is gyakran tekernek a falu végéig, onnan nem hajtsák ki a látványos Karakó hídig, mert kb. 10km terep, fordulnak meg és jönnek haza. Szal gyakorlatilag felénk outival úgy lehet tekerni, hogy elgurul az ember a látványosságok, szép helyek mellett pár kilóméterre és megy haza. Én nem tom ki hogy van vele, de nekem hiányérzetem lenne, olyan, mintha folyton az orrom előtt húznák a mézesmadzagot . Persze ahogy elnézem azóta már terjed a topikban is a cx-gravel, szal már nem annyira "senkiföldje". Egy cx-em tubelessesítve majd egyszer lesz nekem is, az tuti, de outi soha és nem azért, mert nem tetszenek, hanem mert felénk csak akkor van értelme, ha az embert kizárólag a sport része érdekli.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz planbmokus #176534 üzenetére
Ja, gravel nekem lehet túlzás lenne, de azért ide annak is több értelmét látom, mint az outiknak. Nem véletlenül terjednek felénk
ZolkoW: az a baj, hogy itt a földút általában nem csak földút, hanem köves. Eddig nem tűnt fel nekem annyira, mert montival élvezem ha ráz, de mostanában több vékonyka gumis ismerős defektet kapott ott, amit én még terepnek sem igazán nevezném az utat. Pl. a múltkor a fitness bringás haver nagyon durván felütte a gumit, 2 foltot ragasztottunk a belsőre és az sem volt elég . Mondtam neki, hogy gó túbelessz. Mondjuk talán ezért lett nekem is az utóbbi 3 évben 3 vágásos defektem és ezért van a hátsó gumimon már kb. egy tucatnyi kisebb vágás, aminek a java szerencsére a szövetet nem szakította ki, így még bírja . Szal cx-el azt az utolsó pár km terepet simán letudnám, de szigorúan tubelessel és azért óvatosan. Persze aki elég bevállalós, az outival is terepezhetne egy kicsit, de én még felénk olyant nem láttam . Valszeg garantált lenne a defekt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz #75376384 #176537 üzenetére
Csak tippel, kell a pulzusmérő is hozzá gondolom.
Hasaggymeg: ja, arrafelé nem olyan vészes, de mégsem tér le a vízeséshez soha egy outis sem. A múltkor a haverinám aszfalton kapott defektet egy kavics miatt és outisok még a repedéseket is kerülgetik, szal onnét nézve azért a murva másképp néz ki . Meg egy outival azért tuti a technikát is sajnálják, egy kis murván simán szét lehet cseszni a drága felnit. Ha ez nem elég, azon a pár km terepen az átlagsebesség is durván leromlana, márpedig az outisok 99%-ának az fontos .
Amúgy én jártam ott trekkingessel és a vízeséstől visszafele amikor eleresztettem a féket és a trekkinges is próbálta tartani a tempót, hát... a két kereke egyszerre sosem érte a földet . Lassan trekkingel, cx-el tuti el lehet gurulgatni az ilyen helyeken, de outival már valszeg nem lenne vicces.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176538 üzenetére
Nem működik a link . Szerk: működik csak az elejét ki kell törölni: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #176545 üzenetére
Outis szemmel azért más lehet az élet, aszfalton tuti teljesen más dimenzió, viszont pl. a haverina montihoz szokott fejjel amiket mesél, érdekes dolgok. Álítólag kiduvadt szemekkel megrögzötten keresi az úthibákat, repedéseket, mert hamar baj lehet belőle, ha pl. lejtőn kanyarban belemegy egy repedésbe, meg sokkal hamarabb kap defektet is, mint amihez montin a traktorgumikkal szokott (gp5000). Mondjuk így belegondolva teljesen normálisnak tűnnek ezek a dolgok, a monti gumin a bütykök sok mindent kivédenek és mivel széles a gumi, alacsonyabb a nyomás, az embernek eszébe sem jut az úthibákat csekkolni, átmegy az mindenen. Cserébe persze sosem lesz olyan gyors aszfalton. Cx-et minden Csíki outisnak és kész . Outival valszeg én sem mennék 10m terepre sem, nemhogy több kilóméternyi murvára, ne adj isten köves ösvényre.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz zsocy #176548 üzenetére
Nem tom ezek mik ezek, gondolom verseny, azért versenyen minden más, ott nem számít, ha sz*rrá megy egy kerékszett. Haverinának eddig 23-as gumi volt, most 25-ös és ennél szélesebbet nem akar. Valszeg pont azért, amit utoljára írtál: "Bár én sem csinálnám, nem azért ülök egy gyors könnyű gépen hogy terepezzek, vagy hogy nézelődjek. Outin rakni kell neki :) Ferrarival sem mész a telekre :)"
Haverina viszont pont a nézelődős fajta volt, aki azért megy tekerni, hogy valami szép helyen lyukadjon ki, eddig minden egyes tekerésünkön valamilyen természeti vagy turistalátványosság volt a cél. Felénk szvsz ez normális is, mert van amit nézni, csak úgy cél nélkül tekerészni nem muris, ha ennyi látnivaló van. Haverina csak az outi miatt kényszerült rá arra, hogy minden szép helyet "kerüljön", én mondtam neki, hogy ez lesz, de most sem hallgatott rám . Sebaj, remélhetőleg úgy kb a 25-ik bringája végre megfelelő lesz .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #176555 üzenetére
Ismerős ilyennel az outis KOM-okat simán döntögeti amúgy.
Alg: ja ez szép sima, az ilyen nagyon ritka. Meg gondolom te még az ehhez hasonló utakon sem napi szinten vereted, majdnem minden körön, hanem csak ritkán, alkalmanként.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Google Chromecast topic
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- Polar mirage kerékpár eladó olvass!!
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs