-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Manitou #35846 üzenetére
2011 es az enyém a könnyű vállas, könnyített fékhidas. Nyílt olajos. Én kicsit túl is töltöttem.
Ez az aminek nehezebb rommá szedni a csillapítását mint az előzőeknek mert nincs rajta alul lapolás, és ebben volt már ajakos tömítésű a légkamra, ami miatt volt is egy típushibája. De egy másik ellentétesen álló tömítéssel orvosolni tudtam.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #35866 üzenetére
Ilyet kérek felkiáltás az tökéletes, ha az agynak lenne konkrét típusa arra lehetne hivatkozni, de egyébként meg még akkor is jó ha megvan a minta, mert van hogy másik agyba való is jó hozzá, vagy lehet már nem lehet kapni ahhoz az agyhoz valót, de össze lehet rakni másikéval. Tengelyt is vidd magaddal a menet miatt, hogy rá tudják próbálni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #35870 üzenetére
Ahol a kónuszon futnak a golyók, annak a felületnek a milyenségét kell nézni. Létezik több fajta kopás, ezekből lehet következtetni miért történt a meghibásodása a csapágynak.
Nyilván a tökéletes golyópálya felszín akkor ideális ha a legkönnyebben futnak rajta a golyók, és egyenletesen oszlik el a terhelés. Ami a képen van az nem ilyen, nagyon durva kopás van rajta, valószínűleg rossz csapágyhézag beállítással volt használva, vagy anyaghiba okozta.(#35873) Crytec210
Sejtettem, valószínűleg valami quando, joytec gyártmány lehet, valszeg kínai javító kónuszt fognak hozzá adni, mert azt lehet kapni.
Porvédője viszont elég egyedinek néz ki, ezért is nem szabad eldobni a régi kónuszt, mert azt lehet át kell rakni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mr. Erikszon #35879 üzenetére
Attól függ melyik acera, mert a réginek a belseje ugyan olyan minőség volt mint az STX RC, azok meg ugyan azt tudták mint az XT agyak.. Ha jól be van állítva, nincs berágódva, akkor nem fogsz változást észrevenni.
Igazából ha már köszörült kónusz van benne, akkor már csak beállítás függő. És mindig itt bukik meg a sztori.
A több golyót tartalmazó agyak könnyebben gurulnak, pl az újabb vastag alu tengelyes shimano agyak, vagy nagy iparicsapággyal rendelkező agyak, van a fulcrum, campagnolo állítható ferde hatásvonalú csapágyai. Szóval szélsőséges összehasonlításokat lehet gyártani, és lehet azt mondani hogy egy STX RC agynál van finomabban futó, a legideálisabb csapágyhézagokat nézve is. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #35884 üzenetére
Arra nem raksz tárcsát, a miértjét leírták meg ábrázolták előttem.
Biciklid hátsó kerekét illetőleg a menetes racsni rendszer jelenti a leggyengébb pontját. Ha fejleszteni akarsz rajta, akkor kazettásra való átállást javaslom. Viszont kazettás rendszerű lánckeréksorból 7 sebesség a minimum, tiéd hány sebességes most?
Hogy alkatrészenként akarod összeválogatni, vagy kész fűzött kereket veszel, az lényegében mindegy. Ha akciós termékek közül válogatsz, akkor a fűzés árával lesz maximum drágább az épített kerék. Viszont az olcsóbb komplett kerekekben kevésbé jó küllőket szoktak rakni. Ezért én inkább az összeválogatott mellett döntenék, DT küllővel. -
---Lasali---
Közösségépítő
Egy kis nyalánkság a tech b*ziknak, valamint egy kis hangulatromboló a karbantartás mentes felhasználóknak:
További képek:
BB90 Enduro középcsapágyA képek egy tavaly vásárolt ilyen kerékpár szétszedése után készültek: Trek Madone 5 Series Ajánlott fogyasztói ár: 950 ezer ft.
Állítólag két kisebb nyári zivatart kapott csak, mosogatva sem volt a tulaj szerint.A hajtókar akadozva forgott, iszonyat nehezen, szétbontás 2 óráig tartott, a tengelyre rárohadt az ENDURO csapágy.... csapágy előfeszítést megszüntetve, a bal oldali csapágy 2mm -t lógott mindhárom irányban..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #36047 üzenetére
Ezek mindig zűrös biciklik.. újonnan majdnem ennyi csak a váz vagy csak a kerék a villa árának felével.
Egyébként ezek nem szervizelnek semmit amit eladnak tapasztalatom szerint.
Sok éve vettem tőlük egy ktm knoxwille biciklit, 55 ezerért, úgy hozta oda a gyerek amit megbeszéltünk semmit nem cserélt le, majd miután nem tetszett a dolog, a magával hozott szerelővel a kocsiba gyorsan kicseréltette a dolgokat. Majd a biciklit szétszedve örültem hogy valami menthető volt belőle.. az egész egy szemét volt. Egyéb tákolások is érdekesek voltak rajta, azt mondta rakott bele egy jobb hajtóművet, óriási 8 as volt a nagytányérba, valamint volt rajta egy trekking 48 ashoz való tányér.Nem csodálkoznék ha ezen a biciklin is rommá lennének kopva a váltók, berágódva az agyak, telepkópban sár, kormánycsapágy rozsdává alakulva stb.
Sok ilyet szereltünk, amit nagyon jó áron vettek valami lomistól aki külföldről talicskázza haza ezeket. Ezekből szokott lenni az olyan meló hogy középcsapágy kiszerelés 2 óra...
Mi is vettünk már lomis biciklit eladásra, csak mi le is szervizeltük előtte. A kedvencem az volt amikor egy délután alatt nem tudtunk kiszedni a stucnit a teleszkópból. Majd hirtelen felindulásból a berohadt teleszkópot a szimeringeknél vasfűrésszel elvágtuk úgy 3 perc alatt, majd a becsúszóból maradt csonkokat a satuba fogva (igen a bicikli meg a levegőbe volt ) majd a satupadra felállva ketten a kormány két végét forgatva mozgattuk ki a stucni a villa nyakából.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #36048 üzenetére
Vagyis trekking 48 as nagytényérhoz való első váltó a 42 es tányérhoz..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #36050 üzenetére
Az a baj ritka az aki ilyen cuccokkal kirakati bringás, és még karban is tartja. Én ismerek ilyeneket, de ők ha el is adnák a holmijaikat, akkor viszont meg is kérnék az árát..
Berágódott csészés XTR gyári kerékszettnek mondjuk nem örülnék Vagy ha fel van ütve, meg van repedve a felni.. az a baj ha menthetőek is ezek, akkor is már átestek akkora degradálódáson hogy messze lesznek egy új korától karbantartott, vigyázva használt alkatrészt élettartamától, minőségétől.
Parti Andris levetett XTR 26" os kerekeihez volt szerencsém, ahogy az a felni mindenféle irányba szitált, az szép volt. Mellesleg túl szorosra voltak állítva az agyak. Nem értem hogy az élsportolóink biciklijeit sem tudják olyan emberrel szervizeltetni aki ért is hozzá? Hiába az XTR csapágy ha szorulósra van beállítva. Értékes másodpercek múlhatnak rajta.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ígyvanferi #36077 üzenetére
500 ezer körül van a szíjas kb.. elvileg nem èrezni hogy nehezebb tekerni, viszont hangtalan, nem lesz koszos, nem nyúlik el mint a l
ánc, csak a váltás a problèmás, mert agyváltóval már biztos èrzed a különbsèget, mondjuk azèrt egy rohloffal kipróbálnám..
Egyèbkènt a treken levő rendszer nem is a legkomolyabb, nèzd meg a center track nevű bordas hajtast, annak elvileg kisebb a surlodasból adódó vesztesège -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #36082 üzenetére
Tisztában vagyok vele hogy a fizikai a legnagyobb ellenség, és nem lehet legyőzni.
De a fémes surlódás kizárása, valamint hogy nem kell a nyílt rendszerbe kenőanyag, az baromi nagy előny. A center track megoldásnál még a bordák is tudnak tisztulni.
Szerintem inkább ott bukik meg eleve összehasonlítás szinten a borda VS lánc csata, hogy a lánccal ami a leghatékonyabb megoldás hajtás átvitelre, megoldható a váltás is, ami már a lánc esetében nem a leghatékonyabb, de egyszerűségét és költséghatékony megvalósítását tekintve jó, nem beszélve a súlyról.
A bordás szíjjal nem tudod megoldani a váltást, csak ha közbe iktatsz egy agyváltót. Az agyváltó pedig kevésbé hatékony, ha mentetek egy nexus agyváltóval szerelt biciklivel, szerintem azonnal meg lehet érezni hogy nem olyan közvetlen a hajtás, nem kellenek hozzá számítások és csodás mérőberendezések. A kardántengelyt pedig ne is vegyük ide, a 90 fokos tengely irány módosítások miatt a legrosszabb rendszer. Próbáltam ilyen biciklit is, nyomtad neki, de nem ment..
Ezekre megoldás lehet a gearboxos hajtás, bordás szíjjal. Csak itt meg az én kérdésem hogy a hajtáshoz beépített váltóval gyorsított bordás szíj vesztesége növekedni fog-e (?)
Amire rá akartam világítani végül, az pedig az, hogyha single speed ről van szó, ott egy buta láncos megoldás is nagyon költséghatékony akkor is ha nem cserélünk nyúlás szerint láncot, hanem elkoptatjuk azt a két lánckereket. Valamint az egysebis lánc tartósabb is mint egy váltós, attól is hogy szélesebb, attól is hogy nem megy keresztbe sose.Többiek már leírták a dolgokat.
Saját magamból kiindulva én rettenet utálom a lánc hajtás elkoszosodását, 3-4 terepezés elég ahhoz hogy utána nekem nagytakarítást kelljen csinálni, úgy hogy igazán sarat se nagy port nem kapott a hajtás, de moshatom ki az egészet. Azért mert érezhetően romlik a váltás teljesítmény, nehezebben és hangosabban fut a lánc, valamint a beleült kosz miatt hamarabb kopik az egész rendszer. És mellesleg hozzátenném hogy egy 9 es dura ace láncot ilyen karbantartás mellett képes vagyok lenyújtni 1000-1500 km alatt. De voltak vicces történeteim, amikor kinyújtottam egy sram 830 at vagy 2 szer annyira kerülő connex 808 at 700km alatt úgy, hogy valószínűleg már 500-600 km nél átlépte az általam használt tűréshatárt. Országútin ugyan 10 es rendszernél egy ultegra, dura ace lánc bír 3500km-t nálam. 9 es dura ace-el betonon elmentem 4000-4500 at maximum.
A bordás szíjnál nincs kenő anyag ami magába vonzaná a koszt, és nincs fémes érintkezés, kopás, ami szintén mocskolná a hajtást. És nem fog ezer kilométer alatt lenyúlni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #36087 üzenetére
Tehát ha mindent ütköztetünk, akkor végül szerintem mindig visszatérünk ahhoz ami VAN.
Ami eddig volt, veszünk egy X9 et vagy XT szettet, mossuk takarítjuk, ha tönkremegy eldobjuk, és veszünk egy másikat.
Ki lehet találni jobb megoldásokat, ki lehet találni tökéletes megoldást (?). De a jobb megoldások lehet nem lesznek minden esetben univerzálisak. A tökéletes megoldás pedig nem lesz általános, mert az tökéletes mindig túlságosan drágább, mint a megfelelő megoldás. (Egy jó bordás szíj egy jó gearbox al? 2 millió ft? annyiból elég sok XT szettet lehet venni.)(#36086) Cathfaern
Én ki tudom olyanra mosni mint újkorában, csak idő kérdése.
Az újrakenés viszont már nehezebb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36116 üzenetére
Eleve nem rosszak azok a kmc láncok, de az a titán nitrid bevonat szerintem kamu, nem ér semmit, van ilyen aligator féktárcsa is, az első 100km en lekopott róla az egész.. edzőm vett ilyen láncot mikor megjelent, szerintem nem bírta tovább, év végére át lehetett látni a lánc alatt az 52 es tányéron is.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36138 üzenetére
10-11 es shimano rendszerhez vedd meg a shimano láncot, nekem connex el nagyon szarul váltott a 10 es ultegra, vegyél rá ultegra láncot, a simát ne a könnyítettet.
A kmc nekem kicsit tovább bírta, de azzal is gyengébb volt a váltás. A felárat nem éri meg. Talán kisebb hézagokkal van gyártva mint a shimano. Egy mosás után nekem pár szem megszorult, az elég vicces kaland volt.
A connex al katasztrofális a váltás, és csak a rozsdamentes az ami igazán többet bír, de az meg annyival drágább hogy nem éri meg abszolúte.. Amit az ultegra árába adnak, az nekem kenés alatt is csöpögő esőtől másnapra oxidálódott, nem az oldal lapok, hanem csak a gyűrűk..
Próbáltam még Yaban láncot, mert azt olcsón be tudtuk szerezni, kétszer mentem ki vele, aztán vettem is le, konkrétan nem váltott a bicikli..
Nem szabad okosnak lenni én arra jöttem rá, meg kell venni a szetthez való ultregra láncot, aztán kész. Ár érték arányban nem jössz ki jobban a többivel se, váltás teljesítmény meg mindegyikkel rosszabb lesz.
10 es dura ace -el is mentem, placebóból talán többet bírt, de igazából szinte semmivel.
9 es láncból jó a dura ace, ha van pénzem abból mindig azt veszek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36154 üzenetére
Én is találtam már olyan embert, aki váltig állította hogy az ő mtb-s társaságuk biciklizések alkalmával szakítja el az XT láncokat, és hogy nem érnek semmit..
Én ezeken csak nézek mint a sült hal.. stifttel rosszul összerakott shimano lánc szokott elszakadni, vagy ami meg lett bontva préselt csapnál és nem lett újracsapolva. Ez mind user error. Hogy ezen felül szakadnának-e a láncok.. nem nagyon hallottam ilyenről. Egy bizonyos láncnyúlás felett szokott előfordulni, de az kb a 3-4 szerese a normális nyúlásnak, addig meg már bőven le kellene hogy cseréld, tehát szintén user error.
Egyébként meg mikor a sram bejött az országúti piacra, annyira selejtes 10 es láncokat gyártott, hogy a sram reddel szerelt protour os bicikliken dura ace lánc volt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz balintdavid #36160 üzenetére
TF 2 vel én minden nap kentem, akkor se ért sok mindent arra volt jó hogy tisztán lehetett vele tartani a hajtást. Egy dologra viszont szerintem a legjobb, bowdenek kenésére.
Vegyél zsír spray-t. Motul, Motip, Berner. Ezek olcsóbbak mint a csoda bicikli lánc spray-ek, és ugyan olyan jók, vagy jobbak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #36181 üzenetére
Ugyan az a belseje teljesen annak a pedálnak mint az 520 asnak, amid most van!
Ne dőlj be ilyen hülyeségeknek hogy egy komolyabb drágább pedál ennél a csapágyazásnál annyival könnyebb futást ígér vagy merevebb, hogy te abból érezhető módon profitálj. Teljesen jó ez is.. Súly terén lehet könnyebbet választani, de ennyi pénzért ez teljesen korrekt termék. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36192 üzenetére
Biker forgalmazza a kmc-t, volt hogy patent szemük se volt, meg semmi se.. hát itthon ez megy..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36205 üzenetére
Adnak mindegyikhez, ugyan úgy ahogy a sramhoz meg a connex hez yabanhoz stb is. Ezzel eszembejuttattad a connex jó kis 10 es patent szemének tragédiáját, mikor véletlen lement a lefolyón itt a lakásban. Pedig abból a láncból az ért a legtöbbet.
[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Gyufaaa #36208 üzenetére
De gyenge szarok ezek már.. az én elite görgőm elbírt volna még egy motort is.
Én olyat vennék aminek a görgő része rugóval szorítódik neki a keréknek, nem fix, mert azok minden gumi mérethez megfelelő erővel nyomódnak, és az egyenlőtlenségeket jobban kiveszik. Ismerősöm vett egy tacx-ot, amin fix a görgő.. egy rakás szemét, úgy rezonál meg mindent csinál hogy megpróbálta visszacseréltetni... Edző gumi jó ha van, mert jobb a kontakt, meg kevésbé lesz gumiporos a szoba, de egyébként tök mindegy, kisebb nyomáson a sima gumival is lehet használni, én sose vettem hozzá gumit, mindig a letett kirepedt, kivágott gumit raktam fel alacsony nyomáson.. ráadásul az én régi elite tréneremnek még rozsdamentes acél a görgő hengere, az sose kopik el.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz bobalazs #36217 üzenetére
Mit értesz azon hogy " alsó kerékpártartó pontja"? Ilyen nem létezik.
Kerék helyzetét abszolút nem befolyásolja, mert egyrészt a hátsó háromszög egyben van, nincs forgáspontozva, az kompletten tud ezeknél az egydarab forgáspontnál lötyögni mindenféle irányban.
Gyorszáras kerékkel az nem igazán lesz jó sosem. Tömör tengelyes kerék kellene bele, és anyával lehetne igazán fixálni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36226 üzenetére
A jelenlegi 10 es csúcs connex láncok tartósság szempontjából a tesztek szerint a legjobbak közt vannak. De a HG rendszertől nagyon távol állnak, ezért egy kopottabb 10 es rendszeren már baromi gyenge velük a váltás teljesítmény. Csúcs 9 es láncukkal volt csak komolyabb probléma, agresszívabb váltásnál a gyűrűket megpontozta a lánckerekek fogainak sarkai, amitől megszorultak a szemek.
6500 és még nincs lenyúlva?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36234 üzenetére
Én azt tudom hogy én mindig takarítom, mosom a láncot, jó minőségű kenő anyagokat használok, de szétnyújtok bármit nagyon hamar. És a vicc az egészben hogy 63 kiló vagyok. Na most megmértem magam, 63.8, pedig azt hittem fogytam.
MTB -on nagyon dúrva, pc 830, connex 808, 700km -t se bírt se.
HG-53 olyan 1000 pár száz km nél már csúnyán kezdett nyúlás határ fele közelíteni..
Dura Ace az valahol 1500 felett kezdett elhalálozni.
Gyakorlatilag 2 darab dura ace-t, 1 darab hd53 at, meg egy használt kmc-t ami olyan 75% os nyúlásnál járhatott, ezeket pusztítottam le az új MTB -on amibe 3670 km van.
Crosstrekkingen az első HG-73 amit nem volt sokat takarítva az nem ment 2000 ret, dura ace 4000-4500 at, KMC x9 meg lekerült 2500-3000 körül, de azzal még mentem az MTB -n utána.
Országútin, KMC x10, connex 10s8, ultegra 6600 , dura ace 7600, ezek mind 3500 körül bírták.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #36237 üzenetére
Na jó az túlzás hogy mind a 3 láncot elhasználtam volna a montin a 3700km alatt, de mindegyik 75% körül van.
7 év alatt úgy hogy az utóbbi 4 évben már nem kerékpároztam annyira aktívan egy cipős dobozni láncot raktam el nagy részét elnyúltan.
Országútin 21 ezer +(görgőzés 1 télen az olyan 2e km) alatt 6 darab, trekkingen amit elloptak 10 ezer km alatt 3-4 darab, ktm montiba nem emlékszem hány km volt meg azzal görgőztem is 2 télen, de azon minden lánc volt amit találtam, 2-3 ezer km +(görgő 2 tél) alatt 2 darab plusz újra forgatott használtak (azon a biciklin a 8 as rendszerhez még 10 es láncot is raktam fel görgőzni ), új montin meg 3 plusz egy használt 3700km alatt. Ezek előtt volt egy SIS-es 3x7 es trekkingem, ott 4000 km alatt széthajtottam az egész hajtást.
Szóval olyan 40-45 ezer km alatt 16 lánc.
Tehát mondjuk 2500-2800 km-t bírt egy darab, átlagban.Haverom mondata jut eszembe, "csak a nyél gyerekek, spd vel már nyújtod szét az új láncot"
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #36268 üzenetére
Nekem elnyúlták alin egyszer 8800 ft -omat. Vigyázni kell azzal. Paypal nincs, egy saját pénzkezelő rendszere van, de én emailben sikeresen rákattintottam egy linkre amivel vissza igazoltam azonnal hogy megjött a termék, így a szemét hülye volt feladni.. és nem lehetett csinálni semmit se..
Ebay ről vettem már egy tonna cuccot, egy két apró nem egyezésen kívül semmi baj nem volt sose.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36283 üzenetére
Az valóban nagyban segítené a hibafeltárást, meg az ok okozatok megmagyarázását. Ami a szerelő és az ügyfél közt is segítené a kommunikációt.
Egyébként azt sem tudom mire vélni mint sok mindent mást amiket tapasztaltok a szervizekben, hogy senki nem képes normálisan összeírni mi történt a kerékpárral.. ha sietünk is, a szervizben az árak megállapításához akkor is készül egy lista, hogy mik történtek a biciklivel, amit az ügyfél felhívásakor, vagy megérkezésekor mindenképp rá olvasunk a biciklire. Meglepő részleteket pedig le is szoktuk fotózni.
Van egy szervizes barátom, nála komolyabban dokumentáló embert még nem láttam, ő makró képeket készít az összes csapágyfelszínről szétszedéskor, tisztítás után, majd összeszerelés közben.Maszek melóm végén legutóbb én pl egy ilyen levéllel zártam a javítást: LINK árakat meg annyira kell komolyan venni hogy törzs vendég, akkor hozta mikor tutira ráérek, 1 hét alatt készült el, és akciós árakat kapott nagyon..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz jackbacsi87 #36298 üzenetére
Centrírozás a helyes, centírozás az a konyhanyelv szülötte..
(#36301) LonGleY
Én ismerek olyat aki úgy dolgozik naptár szerint hogy előre kiszámolja mikor tudja fogadni a biciklit, majd pontosan akkorra odahívja oda az ügyfelet a biciklivel. Csak ő néha éhezik... sok ez miatt az üresjárat, a várakozás az ügyfélre, és sokan nem is mennek vissza...
Nehéz megoldani hogy végezz azzal amivel végezni akartál, sorra kerüljön a következő, valamint eljöjjenek azért ami kész van. Azért mondom ezt mert sajnos nálunk is ezzel van a legnagyobb probléma, hogy van ami sokat ott áll, de egyszerűen hiába próbáltuk kiküszöbölni az évek alatt, de mindig van egy két bent ragadó bicikli..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #36297 üzenetére
Dr. Bike árlistája ez teleszkópokat illetőleg:
Teleszkóp kisszerviz olajos (tisztítás + kenőolaj csere) 4 000 Ft
Rugóstag kisszerviz olajos (tisztítás + kenőolaj csere) 4 000 Ft
Teleszkóp kisszerviz zsírzós (tisztítás + kenőzsír csere) 3 000 Ft
Teleszkóp nagyszerviz (tisztítás, kenő- és csillapítóolaj csere) 12 000 Ft
Rugóstag nagyszerviz (tisztítás, kenő- és csillapítóolaj csere) 12 000 Ft
Teleszkóp nagyszerviz szimmeringcserével (tisztítás, kenő- és csillapítóolaj csere, porlehúzó csere 14 000 Ft-tól
Lockout kar le- vagy felszerelése 700 Ft-tól
Villacsere 2 000 FtAzért őket másoltam be, mert ők elég jók teleszkóp szerelésben, és sokat szervizelnek.
Szerintem ezek az árak amik a reálishoz közelítenek. De mondjuk a 4 ezer ft a kis szervizért szerintem az olcsó kategória. Nálunk a kis és nagy szerviz közt kisebb a különbség, a kicsi kicsit drágább a nagy pedig kicsit olcsóbb.
Ha nyitáskor (9 körül) nekiállok mondjuk egy Rebának, akkor elő szokott fordulni hogy ebédszünet után még mindig vele foglalkozom, és nem azért mert olyan lassan dolgozom, csak alaposan. Olyan retkesen szokták hozni a komoly villákat is, hogy a takarítással 2 óra lazán elmegy, elfújok fél liter izopropil alkoholt, meg eltörölgetek egy fél lepedőt.
Ha az egészért kérsz mondjuk 10 ezer ft munkadíjat, a végén elosztod mondjuk 4 órával, akkor 2500 ezer ft ért dolgoztál óránként. Amiből rezsit fizetsz, adózol, stb. Bármilyen szakmunkás, kőműves, ács, burkoló többet szokott kérni ennél...[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #36312 üzenetére
Baromi kíváncsi vagyok mit küldenének helyette ha egyáltalán valamit feladnának.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz FIREBLADE78 #36324 üzenetére
Egy 2009 körüli talasból ki tudta haverom kókányolni így a szimeringet, meg vissza is tudta nagynehezen nyomkodni, én az enyémnél egyszer próbálkoztam, de fel is adtam azonnal, a festés préselődött le, a szimering fém teste meg hajlott meg Anélkül hogy szétcsesztem volna a lábat meg a szimeringet biztos nem jött volna ki.. Egyébként meg nagyon könnyű megsérteni így a becsúszót (talasnál sikerült is egy hajszálkarcot gyártani a becsúszóra), úgy meg többet árt az ember mint használ, tehát én nem pártolom ezt a fajta dolgot.
Ha meg már a szivacs gyűrű koszos, akkor meg úgyis szét ildomos szedni..
Foxon kívül meg más teleszkópoknál ezt nem is nagyon lehet előadni, a legtöbb fajtába úgy kell izomból bele verni a szimeringet, még szétzsírozva is.. meg utána nézegetni hogy tuti mindenhol beleült-e a helyére, vízszintes-e, stb.. na most egy olyanból valaki valahogy kifeszegeti a szimeringet, akkor aztán nézhet, mert a becsúszótól tuti nem fogja tudni visszarakni..(#36325) Runner_fxr
Ennyi sarat belerakni.. nagyon durva.. egyszer szedtünk szét egy ehhez hasonló régi SID -et. De az sok éve ide oda volt dobálva, úgy hozta be valaki eladásra még régen, már akkor sem mozgott, végül úgy kellett lekalapálni róla a lábat.. szörnyű volt, szét volt rohadva a becsúszószár sose láttam előtte olyat, a lábban pedig 2 felespohárnyi agyag szerű olajos sáros borzalom..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36327 üzenetére
Levegős uturn-t még sajnos nem szereltem sose, a rugós változatot viszont már többször.
Mondjuk a működési elvük nagyon hasonló, gyök egyszerű.
Jobb ha nem terhelés közben állítod, mert könnyebben csúsznak a felületek, de ha jól meg van kenve a rugó, akkor én azt merném menet közben is tekergetni, mondjuk én nem vagyok egy nagy súlyú.. bár sok értelme nincsen. Az a lényeg a két végállásban ne húzzuk rá, sőt inkább egy picit hajtsuk vissza ha megéreztük hogy eltekertük teljesen valamelyik irányba.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #36329 üzenetére
Persze hogy érezheted hogy kotyog. A komoly villák is sokszor jobban kotyognak mint szabadna, annak ellenére hogy nem használták őket rendellenesen.
Ez a villa műanyag perselyes, abból is egy elég rossz kivitelezés.
Nagyjából így néz ki a perselye:
Nem kell túlragozni szerintem hogy ennek mik a hibái és miért nem látja el tökéletesen a feladatát.
Egy 29 es ilyen persellyel szerelt suntour villánál elég ha párszor keményebbet fékez az ember tárcsa fékkel, és máris érezhetően kottyanni fog a villa..
Van egy jó módszerem, hogy hogyan lehet a legjobban megérezni hogy kottyan-e a villa. Ezzel lehet tesztelni a komoly villákat is, azoknál is egyből lehet érezni a legapróbb kottyanást is.
Ha nincs segítséged, akkor az egyik kezeddel húzod az első féket és fogod a kormányt, előre hátra mozgatod a biciklit, a másikkal pedig lenyúlsz, és megmarkolod a teleszkóp egyik lábát, a szimering alatt kb 3 centivel.
Érezni fogod ezzel a kezeddel hogy a lábat veri belülről a becsúszó.
Ha van segítség akkor ő fékezi az első kereket és mozgatja a biciklit előre hátra, te pedig két kézzel szemből guggolva a bicikli előtt markolod a teleszkóp két lábát.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36366 üzenetére
8 kiló? mi is lesz ez?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36368 üzenetére
enyèmbe ahhoz csak egy másik kerèk kellene, de sose kerül rá sor hogy vegyek, meg általában valamièrt mindig visszalèpek a kiválasztott kerèktől.. ami meg tènyleg tetszik az meg túl drága..
milyen uj szettet veszel?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36371 üzenetére
2x10 az szerintem bármilyen szintre elegendő meg az is lesz.
Ha akarnék építeni valami "álom" országútit akkor az utolsó szériás 2x10 es sram redet raknám rá.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz FIREBLADE78 #36472 üzenetére
Sajnos kèsőn kezdtem el rajta gondolkodni, már rengetegen gyártanak ilyeneket. Csak elkèrnek èrte 10-15 eurót, mondjuk vannak nagyon szèpek, de az enyèm csak 120 forintba került
Egyèbkènt meg van benne fejlesztèsi lehetősèg, a következőt majd más formára vágom, mert pl ha lejjebb lyukasztottam volna az also felfogatási pontokat akkor nem csúszik ennyire le, ès akkor nem lehetett volna a fèkhíd szèlènèl átlátni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Mobil flották
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Rise of the Ronin (PS5)
- Parfüm topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- BestBuy topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen