-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #36474 üzenetére
KIK ben volt a kacatok közt volt a csomagba piros sárga zöld is
De amúgy lehet ilyeneket venni máshol is, az obiban is van, meg szerintem rendelni is tudsz normális elektronikai vagy épületgépészeti boltban.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36519 üzenetére
Az pont azért van mert ott vált. Szóval nem rontja, hanem pont javítja.
Amúgy a hátsó váltó az nagyon komoly.. atyaég.. szét lett köszörülve de kézzel lett csinálva látszik rajta.. szerintem dremellel neki ugrott az ember ahol gondolta hogy sok az anyag onnan leszedett egy kicsit..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #36522 üzenetére
Nézz utána annak a bowdenháznak, az könnyebb mint a sima! Csak rettenet drága, én is akartam venni kékbe.. de túl nagy luxusnak találtam.
Az ilyen köszörülgetéseknek tényleg nem sok értelme van, csak az idő megy vele meg ronda lesz a végeredmény. Ahogy mondod minimális súly megy le, régen én is csináltam ilyesmiket.. volt ahol jó lett a végeredmény végül, de a belefektetett időt nem érte meg..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36521 üzenetére
Segíti a váltást, ezen nagyon feltűnő, de minden HG, IG, HGX egyéb shimano rendszer is tele van hasonló segítésekkel, elvékonyított fogakkal, kicsit elcsavart fogakkal, kitüremkedésekkel a lánckerekek oldalait nézve stb.
Ha pont akkor váltasz mikor ott jár a lánc, akkor tutira váltani fog, nagyon gyorsan, de persze máshol is vált ha kicsit erőltetve váltasz, csak más helyen nem annyira finom és azonnali a váltás.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #36533 üzenetére
udvarnál jobb a radiátor
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #36550 üzenetére
Alu-t meg ki lehet fárasztani, szerintem kb tök mindegy hogy karbon vagy alu vagy bármi más anyag a használt bringa, mindegyiket tönkre lehet tenni. De általában mindegyik javítható. Minden tönkre tehetetlennek hitt vázról előbb utóbb kerül fel olyan kép a netre amit nem gondolt volna szinte senki.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #36554 üzenetére
Az carbon mánia első évtizedében sikerült azért gyártani pár selejtet, volt amelyik váz a láncvillánál eltörött, vagy volt olyan amelyiknek a láncvillája és támvillája "első villából" készült, és ezek kicsúsztak a középrészből. Még most is van egy két ilyen illesztési probléma, mert szerintem a karbon technológiában ez a legnagyobb buktató, főleg mikor fémet kell bele rakni és az lesz a terhelés felvevő elem.. onnan indul majd az összes erővektor, na ilyenkor a ragasztásnál borzalmas nagy lesz a stressz, és az sokszor nem bírja.. főleg hogy egyes irányokba rugalmas a fém meg nem annyira, így könnyen szétválasztódik a ragasztás.. láttam olyan nagyon neves gyártó országúti villáját ahol az alu papucs tetejénél körbe volt repedve a festés.. mi lehetett alatta azt nem tudni..
Egyébként meg a bukásokból van a karbon töréseknek a 90+%-a szerintem, megütik valahol a csövet, megreped, nem javítják meg, olyan mint a szélvédő, reped tovább. De láttam így nagyon csúnyán szétrepedt vázat, ráadásul rugalmasra tervezett támvilláról volt szó, és csodásan meg tudták javítani még így is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #36555 üzenetére
Na én ezért nem szeretem a karbon kormányt pl. és sok profi sem használja. Anno hoztam az egyesületbe egy ritchey wcs karbon kormányt, valami 65 ezer ft körül volt az ára, 40 kilós gyereknek befordult a kormány a mezőnybe, a kormány a befogótól 5 centire rojtosra szakadt szét, leszakadt gyakorlatilag a kormány egyik fele.. alu max elgörbült volna és tovább tudott volna menni..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fpeter07 #36585 üzenetére
Sok minden.
Pl hogy nekem a lábfejem nagyon lapos, alacsony és a csatot nem tudtam meghúzni, így úgy kezdődött az egész hogy vittem a cipészhez és beljebb varrattam a felfogatását..
Aztán hogy marha keskeny, de annyira hogy nagyon, abszolút nem láb formájú a belseje, hanem egy hosszú keskeny valami, rettenetesen szorította a lábfejem elejét, ahogy ránehezedtem a pedálra szétnyomta oldalról a lábam.. használhatatlan volt..
Másik hogy nem tudtam normálisan húzni vele a pedált, elől lötyögött benne fel le a lábam, az erőátvitelem egy rakás sz*r volt.. még a legolcsóbb shimano mo75 ös cipőmmel is ezerszer jobban tudtam húzni.
Aztán labilisnak éreztem a biciklit, nem éreztem annyira a kapcsolatot a kerékpár meg a lábam között, nem éreztem bunny hopp közben, se sprinteléskor.. se semmikor..
Távolinak is éreztem a pedáltól a lábam, nem tudom miért, furcsa érzés volt, mert ugye az a legjobb ha minél közelebb van...
Body geometry talp betét meg egy népbutítás..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36700 üzenetére
Az a rohloff olaj az katasztrófa.. a másikat nem ismerem.. szerintem vegyél autósboltban zsír sprayt inkább.. motip, motul, berner stb.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz anorche1 #36749 üzenetére
Ha gyógyszernek mondott tápkieg kell, akkor Dona meg Condrosulf ra szerezz receptet.
Amúgy szerintem cápaporcal meg zöldkagyló val érdemes próbálkozni, már nem annyira hiszek a szintetikus szerekben..
Egyébként meg pont magam ellen beszélek mert most a scitec heavy duty-t eszem. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #36770 üzenetére
Létezik hozzá szerszám de bele passzol a shimano is.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36773 üzenetére
Bevallom nem szereltem még levegős uturn villát, ritka itt mint a fehér holló kettőt láttam életembe.
De szerintem nem kéne a légkamrát befolyásolnia, mert az is egy hulla egyszerű megoldásnak tűnik, a rugóshoz hasonlóan ahol a nyomórúd hosszát szabályzod egy menettel, itt a légkamrát mozgatod fel le kompletten egy menettel. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36793 üzenetére
De nem kéne trek
Ez a kerék nagyon nevetséges benne ennyi pénzért..(#36792) lsebestyen
Volt valami olyan kezdeményezés hogy eltörlik a súlykorlátot, és helyette inkább felmérik a bicikliket valahogy, hogy biztonságosak-e. Ez nekem marhára tetszik, mert így a csúcs holmik még könnyebbek lesznek ami által a kisember alkatrészeit nem csinálják majd annyival direkt nehezebbre. Valamint még tovább fejlődne a kerékpársport technikailag. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36793 üzenetére
844 gramm elvileg az a kerékszett benne.
2 hónap azt kuka
Egy Reynolds RZR 46 nek több értelmét láttam volna, és az sem nehéz, 970 gramm, vagy ez már nem fért bele a keretbe?
Vagy egy Lightweight Meilenstein, mondjuk az 5 ezer euró 935 gramm. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tome0001 #36798 üzenetére
Látod feltalálod te magad.
Jó kulacs... azt menet közben is cseréled rajta, de a hajtóművet nem, meg a km órát(#36797) Napfénysüti
Én csak ki vagyok bukva rajta hogy ennyi pénzt elkérnek ezért, mikor valószínűleg alig tér el a váza a hatod ennyibe kerülő trekétől.. és mindegyik ugyan az a szemét full integráltnál is integráltabb csapágyas megoldás, mind hajtásnál, mind a kormánycsapágynál. Ennyiből jobbat lehet építeni..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #36804 üzenetére
Na ja. Egyedül azok a dolgok szerintem segíthetnek, ha olyan kabátod van amin vannak szellőzők, vagy tudsz nyitni szellőzőt, szélvédett helyen, pl a hónod aljánál, vagy a hátadnál, a a hátsó zsebek mögött pl. Csak nagy hidegben meg ezek megint nem jók, mert ezen a szellőzőkön meg azért kapod a hideget is ha épp nem mész.
Meg a legnagyobb baj az emelkedőkkel meg a lejtőkkel van, télen régen az egyesületbe nem is szabadott az ifiseket kivinni olyan terepre edzeni ahol emelkedő vagy lejtő volt. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #36808 üzenetére
Érdekes amúgy, mert én általában túl progresszívnak vélek minden levegős villát. Nekem a FOX 20% sag-al ment max 80mm -t, olyan volt picit az xc villa mintha dirt -re lett volna hangolva. Régi dual air rebák is hasonlóak voltak, csak azok még progresszívabbak, nem mozdulnak be olyan hosszan ugyanazon döccenőtől.
Meg kell próbálni hogy mi van ha rátöltesz a légkamrára mondjuk 5ml olajat.Cathfaern
15% sag az nem őrülten sok, gyári előírás csak szamárvezető. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #37028 üzenetére
De igen.
Ha továbbra sem hiányolom a második kulacs tartót, majd lehet hogy leköszörülöm, vagy kifúrom belőle a menetet, és felrakok egy felső bilincses váltót, de annyira nem zavarja az elmém ez a probléma. Könnyen tisztítható azért, meg vált normálisan. Annyira talán kétszer rakódott tele hogy nem igazán váltott, de akkor a kulacsból egy kis vízzel lazítottam a bele ült sár állagán, és életre kelt.
Összeállt annyira a kerékpár, hogy mostanában nem akarok már rá költeni, csak a kopó alkatrészeket cserélni, javítani ami elromlik. Gazdaságilag nem éri meg rajta fejleszteni, vagy túl sokba kerülne, vagy nem lenne annyival jobb, vagy elvesztene valamit, ami a stílusát adja.
Most egy másik kerékpárt akarok megépíteni, mert van itt egy félkész bringa, amihez túl sok tervem van fejben, viszont nem készül.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz concret_hp #37056 üzenetére
Régi 10 es rendszerhez a CN-6600 as láncot vedd, azzal biztos tökéletes lesz és azokkal sose volt baj.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #37067 üzenetére
Én köszönöm a lehetőséget.
Navigátori képességeimet majd még fejlesztem, hogy legközelebb keresztbecsúszás nélkül reprezentáljuk a tükörjégen való közlekedést.
Sok sikert a kerékpárhoz és a még elvégzendő karbantartáshoz! -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #37171 üzenetére
Olajnak az árától nem fogsz megőrülni. 1500 ért olcsó a légtelenítés, mondjuk a shimanoval nem kell annyit szarakodni általában.
Egyébként valószínűleg kevés benne az olaj, azért változnak a meg a tulajdonságai a bicikli mozgatásától.
Mi el szoktuk vállalni bicikli nélkül is, ha valakinek úgy tetszik, de bringával jobban szeretem. Meg szoktam kérdezni milyen tárcsa van a biciklin, mennyire kopott, és akkor egy hasonlóval le szoktam modellezni hogy mennyire jó vagy nem jó. Meg is mutatom az ügyfélnek, hogy lássa hogy jó lett, meg hogy ne hozza vissza azzal hogy rossz, mert a visszarakás alatt széthúzkodta a fékkart, vagy egyáltalán rosszul szerelte fel..(#37170) LonGleY
Van olyan elmebeteg vázkialakítás, hogy át van rajta fűzve a fékcső, azt mondjuk érdekes lenne magában elvinni a szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #37174 üzenetére
1.8-2.2 ig általában. Betétek is viccesek amúgy, nekem egy fékhez van 3 féle betétem, mindegyik más vastagságú volt újonnan. Egy integrált tartályos féknél egy rossz kombinációval elő lehet hozni érdekes fékkar beeséseket, meg markolatnál felkeményedéseket.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #37183 üzenetére
Teljesen azonos közt azért nem.
De, a magurámat csak így lehetett normálisan beállítani, hogy túltöltöttem a féket, de nagyon.. -
---Lasali---
Közösségépítő
Jó volt ez a sár ma.. [link]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ez úgy fog kinézni, hogy patent szem segítségével ledobom róla a láncot, azt tálcában brigéciollal kikefélem (fogkefe körömkefe ami tetszik..), leöntöm, öblítem vízzel, majd újra addig míg már nem jön belőle a retek.
A bringát meg leöblítem vízzel, aztán kis permetezővel mert itt most nincs lent slagom, lemosom róla a sár nagyrészét, a gumikat kikefélem. (egyébként ez a kézi permetezős módszer rendkívül vízgazdaságos.. 10-15 liter vízzel patika állapotba lehet hozni a biciklit) Aztán a hajtás többi részét meg fogkefével amit brigéciolba mártogat közben az ember átkefélem ügyelve az olajos, olajsáros helyekre, megszabadítva a makacs lerakódásoktól. Aztán mosogatószerrel átmegyek az egész biciklin töviről hegyire szivaccsal, jól felhabolom az egészet, aztán jöhet az öblítés.
Nagy nyomású vízre ügyelni kell, én sima slagos locsolófejjel is tudtam már iparicsapágyas agyba is vizet küldeni, úgy hogy vigyáztam hogy a tömítések irányába és tengely irányba ne kapja a vizet..
Jah és ha megmosta az ember, közbe ne forgassuk a hajtóművet, kerekeket, mert azzal is csak segítséget adunk a víznek a bejutáshoz. Tehát utána be kell helyezni úgy ahogy van fűtött helyre száradni.
Jah meg érdemes hátsó kerékre állítani és kicsit megpattogtatni hátsó keréken hogy kifolyjon a vázból a víz![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Olajat nem használok sose. Mindig zsírsprayekkel kísérletezem. Most van itthon a környezetbarát Berner nagyteljesítményű kenőanyag fantázia néven futó zsírspay ből. De amúgy használtam már motip ot, motult, sokfélét. Lehet kapni drága, direkt biciklikhez kitalált kenőanyagokat, de ezeknél a sima ipari cuccoknál nem nagyon volt jobb egyik se, pl a motorexnek ott van a dry spréje, kb 3 szor kerül annyiba mint az előbb említettek, és szerintem még sz*rabb is. Ami direkt bringásba jó, az a molibdénes, vagy grafitos spray, de az meg összeszutykolja a biciklit, azért azt csak akkor szoktam használni ha épp lusta voltam kimosni a láncot, viszont már kéne rá a kenés is, azzal szoktam átfújni.. pofon a sz*rnak kategória.
Valamint csak a gyűrűkre szoktam fújni a kenőanyagból, hogy oldalt ne legyen tiszta zsír, és ne szedje a koszt. Mondjuk az se jó ha egy teljesen zsírmentesre mosott láncot legalább nem "ködölsz" át valami korrózió gátló anyaggal. Tehát ha ragaszkodsz te is csak a csapok kenéséhez, azért előtte nem árt átfújni valami korrózió gátló spray el, ami legalább egy vékony olaj filmet képez rajta. Én kísérleteztem a zsírspray es kenés után szilikonnal való átfújással is. Ne kérdezd meg ért-e valamit, mert elfejettem melyik láncomnál próbáltam ki[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #37597 üzenetére
Ennyiért ez nagyon jó kis bringa, a leírás szerint az agyak is XT -k benne. Van olyan márka akinek a palettájában ez a felszereltség kétszer ennyiért szerepel.
Kell hozzá külön pumpa, nem igazán tudod felfújni mással. Teló pumpa nagy nyomást tud, de kis légmennyiséget, picike a villában a légkamra mérete. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hegyimorc #37714 üzenetére
100 at terepen? Szerintem kizárt.. mondjuk attól függ is hogy van beállítva, meg mennyire terep az a terep.
Tavaly a K3-vdo kalandtúrán elindúlt egy 29 es azt hiszem haibike al valaki, na ott kíváncsi lettem volna hogy mit tud 12 óra túrázás véletlenszerű terepen. Minden esetre mi mikor megláttuk egyből azzal jöttünk hogy AZZA'NEMÉR! Ja de úgyis lemerül! Tulaj persze azzal jött hogy akkor sem nehéz tekerni... mondom ja biztos.. még könnyebb is.. mint egy 11 kilóval könnyebb biciklit.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Cube ból adtunk el trekkinget, 1.05M forintosat.. úgy rémlik 350 wattos motor volt benne. Max rásegítéssel BP -ről Székesfehérvárig bírta, nem merült le teljesen de majdnem.. úgy hogy azért tekerni is kellett, 35-40 el ment. Az a baj 40 felett hirtelen elmegy a segítség és falba ütközöl, addig nagyon jól gyorsul. Taposó pedállal úgy 70-80% on nyomva neki, olyan mintha egy 6-7 kilós országutival mentem volna, patent pedállal, 100% on szét tépve a biciklit.
Én ezeknek a bicikliknek akkor látom értelmét ha mondjuk munkába jár vele valaki, pl nagyvárosban, hogy ne kelljen autóba ülni, de mégse izzadjon meg, vagy ha esetleg kicsit messzebbről jár, akkor könnyebb legyen legyűrni a távot. Másra szerintem túlságosan úri muri.. és kicsit elrontja a biciklizés szépségét..
Jah és brutálisan túl vannak árazva.. csak úgy kb annyira hogy eláruljam.. hogy 1 ilyen bicikli bolti ára kitesz igazából hármat.. mondjuk jó.. rengeteg prémium alkatrész árazása is így folyik.. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz troland26 #37923 üzenetére
Ha jó akkor jó. Tetszik ez a váz, olyasféle specialized fsr koppintás.
Pedált én később cserélném komolyabbra, meg a fékek kérdésesek, mennyire vannak jól feltöltve, ezekkel lehet szórakozni egy darabig míg nem a markolatnál fog, vagy míg elmúlik a nyúlósága. Gyári fékbetét meg szerintem durvább terepre alkalmatlan.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
"A Merida jó bicikli?"
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Linux kezdőknek
- Xbox Series X|S
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Dave the Diver - Napokon belül érkezik a Godzilla DLC
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mobil flották
- Milyen autót vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest