-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csaabz #38150 üzenetére
Nem az a baj hogy a merida jó vagy nem jó, hanem hogy nagyon kemény volt itthon a márketing amit előadtak a bikefunnal. Azon röhögtem mikor több az itthoni versenysportban és szakmában jelenlévő ismerős emlegette úgy a bikemagot, hogy a meridás újság.
Engem igazából nem érdekel az egész.. van merida pószterem, meg mezem, meg volt 2 merida vázam is... meg egy rakás cuccom a bikefuntól, többet közt elhordtunk tőlük már 1 tonna gumit is.. csak elemzem kicsit a társadalmat hogy, hogy jött le nekik az egész. És igazából az üzletben csak az zavar, hogy miután mi nem árulhatunk meridát mert van a közelben meridás, próbálkozunk más márkákkal, amik semmivel sem rosszabbak, viszont van pár márketing általi agyszíváson átesett ügyfél, aki ezt nem bírja megemészteni, és CSAKAMERIDA!!! És ez már ilyen "MÉM" lett, hogy bejön az ember hogy neki van egy nagyon komoly meridája.. ugyan az a deore al szerelt bringa amit kb 20 másik márka produkál.. vagy hogy kérdezgeti hogy az ő meridája az mennyire jó mikor próbál összehasonlítgatni valamit valamivel... vagy mikor elé raksz 5 katalógust.. és fejre is állhatsz! Mondhatsz bármit.. hiába van sokkal jobb felszereltségű ajánlatod.. ő elmegy , és megveszi a meridát.. Van olyan ügyfél aki sok éve nálunk szerelteti mindenét, nem tudnak valahol valamit megoldani, akkor mindig visszajön.. hozza.. otthagyja.. sokat költ stb, de biciklit még sose vettek, majd mikor arra került sok hogy vesznek biciklit, inkább elutaztak 60km -t hogy vegyenek egy meridát.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #38164 üzenetére
Én akkor sírtam el magam, mikor a nyáron bejött egy túrázó. Előre szólok, a KTM el sincs egyébként semmi bajom, egyedi eset, a szereplők kitaláltak, e megtévesztő hozzászólással szemben pedig az üzletek pedig minőségi végtelen becsületes munkát végeznek a pofátlanul nagy árrés pedig mint fogalom nem is létezik... stb...
Következő volt a sztori..
Az ügyfél egy túrázó, nyár közepe. A hiba hogy valami recseg. Már sok kilométert megtett az aznapi túrán, a pár hetes KTM kerékpárjával, ami egy 29 es MTB. Nagyon nagyra tartotta, hiszen 340 ezer ft ért vásárolta.
A recsegés már kijött a kerékpáron korábban is. Mentem vele egy kört, pedál. Raktam bele egy másik pedált, elmúlt. Elárulta az úriember, hogy már volt ilyen probléma, pedig ő ezt a pedált 7 ezer ft ért vásárolta pluszban! De kell neki az a csodás műanyag pedál amit felszereltem, előre szóltam hogyha több 100km -t akar még megtenni, lehet a recsegős de egyébként működőképes pedál tartósabbnak bizonyulna a súlya alatt, és így még rá sem kell költeni a kerékpárra, mert közben mondta, hogy telefonon már szólt a boltnak, akik elkezdték a garanciális ügyintézést!
Továbbá kiderült, hogy a kerékpárban már cseréltek monoblokkot is, ott ahol vásárolta, mert azt gondolták az recseg.. és azt kifizettették vele! De nem az recsegett.. a monoblokk nem lett vissza cserélve, pénzt sem kapta vissza! Ő ezt egyáltalán nem vélte unfernek.. sőt meg is jegyezte hogy a szerelésért nem kértek pénzt! Én már itt kezdtem kiakadni.. Én ilyen esetben kétszer kérek bocsánatot, mikor jön az ügyfél meg mikor megy.. valamint már majdnem vertek meg minket azért, mert a javított gumival újra belementek 10 percen belül egy tüskébe... legközelebb nem rakok ki annyi tüskét az útra..
Csak úgy hogy szemét legyek és kevésbé sem segítőkész, megkérdeztem hogy netán talán ott volt-e a cserénél. Igen ott volt. Uram mivel húzták meg a hajtókarokat? Használtak nyomaték kulcsot? Ááááőő ő nem látott ilyet.
Próbaképp kihoztam az említett szerszámot, rápróbáltam a minimum shimano által előírt nyomatékot, kb 3 szor tudtam körbe tekerni a csavart... olyan annyira nem volt felhúzva a hajtómű, hogy a láncvonal elmászott, állíthattam ingyen első váltót! Egyébként ekkor lett jó a láncvonal..
Kivettem a biztonság kedviért kíváncsiságból az első kereket, be van-e állítva az a shimano kónuszos agy, lehet tippelni, hogy "bevolte"?Egyébként bent a bemutató állványon fent volt nekünk egy CTM kerékpár, 140-150 ezer ft közti áron. Ami egyébként az ajánlott kiskerára, nem sunyiba ide oda lenyomott ár.. és az a bicikli, annyiban volt másabb felszereltségű, hogy SLX helyett csak Alivio hátsó váltó volt rajta. Nyílván a ktm váz egy picit komolyabb csövekből volt építve, valamint talán jobb felnikkel volt fűzve, de egy ilyen kategóriájú kerékpárnál ez tök mindegy.. Jah meg kormány lockos volt a KTM -ben levő egyébként ugyan azt a tudást képviselő suntour villa... de ugyan azok az alap shimano agyak, tárcsa fék, stb..
A hajtás volt még eltérő, de megkockáztatom hogy a ctm-ben levő többet ér, a ctm -ben suntour van, míg ktm -ben meg a legótvarabb shimano hajtás ami kapható, acél nagytányéron a lánc beszorulás gátló úgy van kipréselve majd kihajlítva oldalra, ilyet pár éve még a shimano nem engedett meg magának.Tehát gyakorlatilag vásárolt az kedves ügyfél valahol egy olyan felszereltségű KTM et, amit fejleszteni nem akar tehát tök mindegy hogy egy hajszálnyival merevebb meg talán jobb geometriájú az a váz, mint egy kevesebb mint fele annyiba kerülő CTM. De legalább az üzlet a null km-es szervizt sem végezte el, valamint még a garanciális javításnál is lehúzta a kedves vásárolóját.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Packersbay #38175 üzenetére
Ha el tudod hozni hozzám, megcsinálom. BP -n amit ajánlani lehet az a Dr bike..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #38192 üzenetére
Szakmai napon elvileg kevesebben vannak, és elvileg csak az mehetne oda aki a szakmába benne van... Jah és drágább úgy emlékszem. Lehetne beszélni akkor a forgalmazókkal a kiskereskedőnek stb, kapcsolatot kialakítani, tanulmányozni a palettát stb. De kb boldog boldogtalan bemegy akkor is, és igazából nem sokkal másabb a helyzet egyéb téren sem.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #38215 üzenetére
Ez egy verseny XC gumi, Benkó Barbi is megy ilyennel, meg jó páran mások is. Én nagyon szeretem, nagyon jól tart minden helyzetben, egy helyzetben nem állja meg a helyét, ha elkezd taknyosodni a föld, tehát sárban halál, semmit nem fog.
Supersonic az a verseny változat, a könnyített, hajtogatós. Ami nem chili az szerintem nem a made in germany feliratos, az egy olcsó változat ami csak hasonlít az igazira. Protectionba meg van valami védelem.
Tüskét imádja szedni.. de igazából mindegyik könnyű gumi szedi a tüskét.. ha nem megyek bele fűbe, mezőkre, stb, akkor volt hogy sorozatban megúsztam a defektet, 100-200km en keresztül, de volt mikor 40km alatt volt 2-2 tüském.. Az egyik belsőm szétrepedt a francba, schwalbe xxlight.. most conti supersonic van benne, s42, az egyiken azt hiszem 7 folt van, másikon talán kicsit kevesebb.
Oldal fala az kopik, lassan már kilátszik a szövet, de egyébként nincs vele baj, nyilván sziklás terep lehet kivágná..
Betont is elég jól bírja, meg jól tapad kanyarban is, 3100km van benne és alig kopott meg, igazából olyan 2000-2500 km ig nem is látszott rajta semmi kopás, én azt hittem nem fog ennyit kibírni, mondjuk rendszeresen cserélgetem az első hátsó kereken őket. Hogy ebből mennyi a beton, fogalmam nincs, egyharmada biztos. de lehet két ötöde[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #38288 üzenetére
Ezt imádja a teleszkóp.. igényli.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #38320 üzenetére
Szerintem megcsinálható sokféle anyagból, én a papír boltban vettem lap alá való alátétet, de nem mindegyik ilyen, régen az a kicsit sárgásabb átlátszó kemény műanyag volt, ez meg puha, porózus felületű, nyúlósabb rugalmasabb vékony fehér műanyag. Ez igazából arra amire való szerintem nem jó
A forma meg amit kivágtam, az sem tökéletes, most már tudnék rajta javítani sokat. Igazából minden villa lábhoz hozzá kéne igazítani..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egyből megjavul! Kár hogy nincs így.. amire nem lenne pénz, az megoldódna magától.
Téli kondi projectben nekem is visszaszólt tegnap az ugró térd szindróma.. de imádom.. most nincs még begyulladva remélem nem is lesz.. finoman kell bűvészkedni.. de azért a térdkalácsnál lehet érezni azt a fasza szalag elszakadós érzést..
Iliotibiális szalag meg oldalt fáj a futástól.. 5 naponta tudok futni, futás utáni 3 napig powered by diclofenac. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz razzorr #39118 üzenetére
Nem tudom hogy az a kínai csoda mennyire jó. De a trelock elég komoly, hallottam olyan sztorit hogy úgy akarták kinyitni, hogy a bringa a felső csőnél fogva volt odazárva egy korláthoz, és két ember elkezdte tekerni a biciklit körbe körbe, szét horpadt a felső cső, a zár is megcsavarodott, de nem lehetett tönkre tenni.. Satuba a tulaj kikalapálta, azóta is használja.
Én majd fogok egy ilyet venni a túra bringára, ami most készült el. De lehet veszek még egy vastag sodrony zárat is, és a kettővel együtt fogom lezárni. Ha egy sodronnyal is le van zárva, akkor nem tudják csavargatni, előbb azt el kell vágni, viszont ha találsz 16mm nél vastagabb zárat, azt nem tudják erővágóval elvágni, mert nem fér bele, először el kell vékonyítani. A trelockot meg csak elfűrészelni lehet, tehát a kettőt kinyitni már marha munkás. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #39127 üzenetére
Hali!
Attól hogy valaki úgy számozta, nem hiszem hogy az jobb, nem ismerem testközelből, de az összehasonlítások alapján rosszabb az abus lite, de legalább drágább.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Elkészült végre a trekking (munkába járós, túrázós, A ból B be eljutós) bringám!
2 és fél éve ellopták a bordo félig meddig XT-s merida crossway bringámat, azóta váratott magára az új trekking elkészülése.
Elég egyedi darab lett, sok megválaszolatlan kérdés volt a tervezés során. Aki jó megfigyelő, észrevehet egy két érdekes megoldást.
Eredeti tervben szerepelt egy lakk fekete szín, és egyedi bordó matricák, majd a jövőben lehet megkapja, de még nem biztos. Egyelőre kapott pár tőlem megszokott idióta matricát, plusz egy kórház dizájn feliratot a nevemmel, ami igazából egy másik bringára készült, csak elrontotta a matricás a háttér színét.
Nem a súlyra mentem, de akit érdekel, lemértem, 11777 gramm.Több nagy kép:Google Drive képek
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Mutass pár képet a kerékpárról, lehet hogy megéri felújítani, minthogy teljesen újat vásárolni. Ha nincsenek nagy igények, nem kell nagy távolságot leküzdeni, akkor általában ha van egy használható, nem kínai, nem áruházi szemét alap, akkor inkább megéri felújítani.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Na igen meggondolandó hogy érdemes-e egy ilyet felújítani. De ha nincs lekopva a hajtómű pl, nem kell középcsapágyat cserélni, agyakban a csésze nincs berágódva tehát nem kell eldobni valamelyik kereket, akkor anyag költségben pár ezer forintból javíthatóak ezek a kerékpárok. Tehát ha nincs igény jobbra, csak hogy ez elműködjön, és nem akarsz rá sokat szánni, akkor lehet érdemes vele foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Bazsee71 #40084 üzenetére
Az egész kerékpár terhelhetősége ennyi. Ez egy saccpercckábé érték. Mindenki máshogy használja a biciklit, máshogy terheli. Nyilván ha tudatában vagy hogy kicsit nehéz van a bringának, akkor kerülöd az extrém terheléseket, nem lesz baj, annyival túl kell legyen tervezve. Minden esetre 125 kilóhoz már a minőségi, erős alkatrészekből illik válogatni, ha azt akarod hogy ne legyen baj.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Kerekek nagyon soványak ebbe a gepidában.. ugyan azt a szintet képviselik mint ami most van neked.
Filléres küllő kínai gagyi menetes aggyal, legolcsóbb felnivel. 75 kilóig használhatóak ezek a kerekek kb.Mi ezeket szoktuk eladni ilyesmi árban, amik már ajánlhatóak gyakori használatra: CTM Bora 1.0
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Bazsee71 #40089 üzenetére
Értem én hogy benzin de mi hajcsa?
Amit mutattam biciklit, annak az ajánlott kiskerára kb 7 ezerrel több. De kazettás shimano aggyal van, elől is shimano agy. Jobb hátsó váltó, jobb váltókarok, és aheadesre van összerakva. Mellesleg szerintem a váz is minőségibb darab. Hajtóműbe szoktak belekötni a ctm nél hogy nem shimano hanem suntour, de ebben az árkategóriában abszolúte mindegy.
CTM el nem nagyon lehetett versenyezni ajánlott árakkal 2014 ben, rengeteget eladtunk ahhoz képest hogy mennyi kerékpárt szoktunk árulni előző években, kifogyott a magyar és a szlovák készlet is még a szezonban.
Sláger termék a CTM Rambler 2.0 volt, 29 colos belépő szintű monti. De shimano agyas, shimano tárcsa fékes, teljesen használható kerékpár. 150 körül volt az ára, hasonló felszereléssel a KTM 300 ért adta a biciklijét.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz bandus #40073 üzenetére
Vegyél egy jó shimano pedált, SPD SL -t. Használatra kb ugyan az az érzés mint a look, csak állítható, szervizelhető, felújítható a csapágyazása, és ha vigyázol rá örök élet meg egy nap.
A keo pedál felszíne kopik ha nem az acél kopófelületűt veszed, a csapágyazás hamar kotyoghat, és nem lehet vele mit csinálni. Nekem keo carbonom van, még régebbi típus, 10 en pár ezer km el, ez nem rossz pedál, egyszer cseréltem stoplit mert nagyon kagylósra kopott és féltettem az ízületeimet, picit lóg, de én jópárszor szétszedtem. Eléggé francia a cucc.. ha behúzod a tengelyt tövig, akkor megszorul, én teflon szalaggal tuningoltam meg a menetet, így tudtam lazábbra hagyni, aztán mindig egy kicsit beljebb tekertem a következő összerakásnál, és így még mindig csak egy picit kottyan.. eléggé sufni tuning szarakodás egy 34 ezer ft os pedálnál... De láttam már olyan új keo pedált, ami pár ezer km től 10 szer annyira kotyogott mint az enyém, és nem lehetett beljebb húzni, és már kezdted érezni a hajtáson is a holtjátékot..
Shimano pedálban ugyan az a csapágyazás van mint a sima mtb -s spd jükben, egészen az XT ig, XTR is ugyan az csak szélesebb a golyópálya. Országútiban egyedül a dura ace ami komolyabb csapágyazású. Ezeket ha nem hagyod meg hogy nagyon kikotyogósodjon, szétszeded, kimosod, kicsit utána húzol, jó minőségű zsírral telerakod, akkor kimennek a világból.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #40104 üzenetére
Itt ha megnyitod az alsó PDF -et: Shimano techdoc
Akkor látod lent a listát, hogy melyik alkatrésznek mi a cikkszáma, az alapján lehet érdeklődni a csodálatos paul lange nagykereskedésben..
Golyó méret is ott van, 3/32 esből kell bele 62 darab.
Ha a tengely be van rágódva, akkor jobb venni egy másikat. Egyébként hogy berágódjon annyira hogy ne lehessen már beállítani/használni ahhoz azért adni kell neki rendesen... én régen mentem 10 ezret ilyen pedállal szétszedés nélkül. Most meg amivel járok, előző tulaj szerintem 20 ezer felett ment vele, és még mindig nem volt berágódva. Az a lényeg ha kotyog szét kell szedni, mert a kotyogás miatt rossz pályán futnak a golyók, és szétcseszik a kónuszt, amiből az egyik maga a tengely. -
---Lasali---
Közösségépítő
A XVI. Balatonkör 2015.április 25-én szombaton, Zamárdiban kerül megrendezésre!
Az eredeti rendező csapattal más helyszínről indul idén a kör!
Ki jön?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Elég persze, de akkor már hoz az ember a nagykerből egy fűzött kereket, olcsóért, kicentrírozom meg rakok bele zsírt, beállítom, ezért még lehet kérni a kis haszon mellett munkadíjat is, így lehet rajta keresni, a vevőnek meg nem kell fűzés díjat fizetni pluszba, meg sokat várnia.
Egyébként nem sokat érnek, hiába állítom be ezeket precízen, hiába van bennük jó zsír (már egymás után próbálgatjuk a drága minőségi zsírokat, motorex, liqui moly, hanseline, mobil1...), 3-4 ezer km alatt képesek berágódni a kónuszok. Sok kereket quando aggyal szerelnek, azok se érnek semmit. Aztán ott van a trinity, stb agyak. Mindegyikhez ugyan az a kínai hauser szerelt tengelyt lehet kapni, 3/8 ados kónuszban fordul csak elő jobb minőségű. Úgy dobálom el ezeket a szervizben mint a használt papírzsebkendőt.. volt mikor egy diszperzites méretű vödör félig megtelt volna két hét alatt kibontott berágódott szerelt tengely kónusz kombókkal.. nyáron azon röhögtem mikor számoltam össze miből mennyi kell, hogy kilóra kéne már hozni a nagykerből.. pedig annyira nem vagyunk nagy forgalmú szerviz..
Egyébként nem drága egy ilyen agy felújítása, az egész szerelt tengely annyiba kerül mint egy shimano kónusz, tehát igazából ha nincs nagyon szétcseszve, míg a csésze megadja magát, el gurul 3 felújításnyit, az meg ha tényleg figyelve volt rá meg normálisan beállítva, 10 ezer km. De van amelyik kihúz 15 ezret is, annyit meg ennyi pénzből ha elmegy, akkor végül is megéri! Kínaiak megint nyernek mire a konklúzióhoz eljutunk...[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #40249 üzenetére
Jah meg jut eszembe a gepida agyak is ilyen mese anyagból készült kónuszokkal vannak szerelve. Csak ezek általában semmi mással nem kompatibilisek. Idegbajt tudok tőlük kapni. Tegnap szervizeltem egy gepidát, LX, deore felszereltségű, tárcsa fékkel, mai árakat figyelembe véve, és hazai viszonylatban egy menő trekking. Alig ment vele a tulaj, míg elhozta volna hozzánk. De már volt pittinges kopás a kónuszon. Nevetséges.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Érdekesen van ott beárazva ez a teleszkóp szervizelés..
6 ezer egy teleszkóp szervizért az semmi, annyiért nem érdemes csinálni. Mi 10 et szoktunk kérni a közepes bonyolult villákért.
3-6 ezer meg olajra meg zsírra, az meg megint nem stimmel, mert az meg drága.. a rugós villához sem kell 2 diónál több zsír, olajból meg max másfél, két deci megy el. Jó vannak kivételek, pl a marzo 888 rv amibe 3-4 deci elmegy. De van amelyikbe meg fél deci elég. Szóval normál esetben kenő anyagra 1500 ft nál többet nem nagyon lehet írni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Azok a videók nem érnek semmit, a fele videóban nem szedik szét a csillapítást, vagy egyéb részeket nem bontanak ki, pl a rugózó részt is kevés videóban bontják teljesen szét. Foxoknál a csillapítást sem szokták szétszedni a videókban, ergo nem ér semmit az olajcsere. A másik hogy egy új villát ha nincs benne forgácsolási maradék, fémtörmelék stb, akkor elég gyorsan el lehet intézni. Viszont egy használtat mire tökéletesen kitakarítasz, mindent végigvizsgálsz, hol sérült, kopott-e, keményedett-e valamelyik O gyűrű vagy egyéb tömítés, na az a sok idő.
4 óra el szokott menni pl egy reba sl szervizeléssel... úgy hogy hivatalosan csinálod, lejön az áfa, üzemelteted a szervizt, rezsit fizetsz, vállalkozás után fizetsz, szerszámokat tartasz, fogy a rongy, az alkohol, veszélyes hulladékot tárolsz, adsz le. stb... hidd el hogy reális.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Because #40872 üzenetére
Azt nem mondom hogy belénk, nem lehetne belénk kötni mert mindenbe bele lehet, de azért szerintem meg kell nézni, hogy amit megcsinálunk meg kiadunk, az meg van csinálva becsületesen, és még nem mentünk csődbe, és úgy néz ki nem is fogunk. Nem kell csődbe menni azért mert valamit jól csinálsz, pont hogy az, hogy jól csinálod, az is tud előre lendíteni, nem csak a csalás. Az a baj ebben az országban kevesen gondolkodnak így.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #40877 üzenetére
Lehet jobban jársz ha vágatsz valahol méretre bowdenházat. Shimano SP-41 et pl, vagy valami jagwire -t, de amúgy a saccon se rossz ha nagyon olcsó kell.
Bowdenből meg attól függ mihez kell.. alligator is tökéletes, sacconba is talán van fekete teflon bevonatú, nekem azt hiszem azzal van összerakva az XT-XTR es bicikli, tökéletesen működik. Annál az a durva hogy kb 3-4 ezer km van benne amiből a legtöbb az terep, sarat is kapott bőven és a váltóhoz szinte semmit nem kell nyúlni, azzal a bowdennel van összerakva azóta is. Pedig nem egy márka mámor.. saccon bowdenház, fekete talán saccon bowden. Egy titka van, az a bowdenház vég. Abból alu kcnc mind. Nagyon sokat számít! Mióta rájöttem azóta magamnak csak alu sapkával rakom össze a váltást, a féket pedig acél esztergált sapkával.
Régen saját bicikliben csak a dura ace-t használtam, de annyira felment az ára, hogy azóta nem veszem meg, pedig az olyan jól volt csavarva, és köszörülve, hogy semmi máshoz nem volt hasonlítható. Nem is tudom hogy lehet-e még kapni bevonat nélküli dura ace bowdent. A mostanikon van egy bevonat, ami miatt könnyebben csúszik, de könnyen le lehet koptatni róla, és ha valahol felkopik, leválik, simán meg tud szorulni akadni, én nem találom annyira jó dolognak. A sima fekete teflon "festés" az szerintem bőven elég tuning, és szép is tőle.
Egyébként ha az ujjaid közt húzod a bowdent, érzed hogy mennyire jól van megtekerve, meg mennyire van jól megköszörülve. Meg ha közelről megnézed, akkor is látod hogy vannak-e benne rések stb. Azt meg nem kell mondani hogy érdemes rozsdamentest venni alapból, ha nem valami tescos bicikliről van szó.Nekünk a pure solve gépnek a saját folyadékja, az aljáról lemarta a festést, mint a gumikesztyű, olyan állagúra változott, felhullámosodott és elkezdett leválni, mert ugye az a gép olyan béna, hogy nincs a lefolyó fele lejtése, és mindig megáll az aljában az oldószer, körbe 1-2 centi magasan is felkapta..
Miután kb 4 szer dugult el a lefolyója a sok festék darabtól, felhúzott, szétszedtem, és spaklival letoltam róla a festést...
Boltban kapható kesztyűket is feloldja egy idő után.. honvédségi vegyvédelmi kesztyűket használunk, az a legjobb![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #40883 üzenetére
Az nem lesz jó, az azt hiszem az ősrégi acél, cromo vázakon levő hátsó váltóhoz tartozó bowdenház megakasztóhoz tartozó vég, aminek az a kis szűkülő csücske megy bele a megakasztóba, a többi meg kilóg, mert azokon csak egy átmérőjű furattal ellátott gömbhöz hasonló dolog volt csak.
Ilyen kis vacakra gondoltam: [link]
Jagwire is van: [link]
Vettem olyat is aminek van kis pöcse, kiáll belőle kis "szívószál" darab, és akkor lehet rá húzni gumi bugyit, hogy ne menjen bele a retek.
Shimanonak is van nagyon jó, de még nem jöttem rá mi lehet a cikkszáma... fékváltókar szettekhez szoktak csomagolni mindig, mert a 11 es rendszerek ezek nélkül már marha pontatlanok lennének.
Az a jó bennük még hogy a műanyaggal ellentétben egyszer kell megvenni.
Létezik amúgy O gyűrűs bowdenház vég is, eddig csak műanyagban láttam. Azt mondjuk csak lentre érdemes tenni, hogy ott fogja meg a sarat picit, mert ha mindenhova raksz, szorulni fog a bowden. Beírod a keresőbe hogy sealed akkor elvileg olyat fog kiadni amiben van O gyűrű.A shimano 1.2mm es, a sram meg a campagnolo 1.1 es tudtommal. de még nem láttam olyat hogy ne működött volna egyik a másikkal.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hoorus #40890 üzenetére
Alapvetően nehezebben forognak az integrált tengelyes hajtások mint a monoblokkos. Az már más kérdés hogy a kisebb tömegéből adódó kisebb tehetetlenség miatt sem pörög ki a világból a hajtókar.
A monoblokkban kisebb csapágy van, ezekben nagyobb, nagyobb, így a tömítések súrlódása is nagyobb. Márpedig itt kör kerületről van szó, aminél ugye ismeretes a PI szám, tehát a súrlódás az jóval nagyobb kis mértékű tömítés kerület növekedésnél is.
Ha kicsit kipörög belőle a zsír, bekopik a tömítés, beigazodnak a pontatlanságok, akkor csökkenni fog az ellenállás.
Egy hibát lehet elkövetni ezeknél az torque rendszerkenél, hogyha túl széles volt a középcsapágy ház, nem volt méreten, akkor a csapágy előfeszítése megnőhet, és megszorulhat.Itt van egy kerámia golyós csapágyazású ugyan ilyen rendszer, valószínűleg a tömítés sem kontakt benne hogy könnyebben forogjon, és a zsír is lehet lágyabb. [link] Ez azért forog úgy mint egy monoblokk. Nekem is van shimano hollowtech rendszerem kerámia golyós csapággyal, az is pörög mint a rettenet, míg a gyári csapágyból az XTR -t se lehet körbe pörgetni lendületből egyszer sem.
De a kerámiásnál a tömítés is hanyagabb.. és lágyra kikevert zsírral raktam össze.
Egy példa kedviért, ha az XTR -t szétszedném, kiszedném belőle a tömítéseket, kimosnám belőle a zsírt, raknék a helyére olajat, vagy akár maradhat szárazan is, és megpörgetnéd, lehet pörögne vagy 40 fordulatot.De azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy terhelés alatt mekkora a csapágy súrlódása, valószínűleg akkor nincs akkora különbség. Pl egy nagy és kevés golyós monoblokk terhelés alatt nagyobb ellenállása kell legyen, mint egy kis golyós, nagyobb átmérős csapágynak.
Nem kell ezt túldramatizálni. Hasonlítsd össze a többi hasonlóval, ha nem szorul nagyon, akkor nincs baja.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #40901 üzenetére
Azt mondod hogy a bordázás meg az ellendarabja (tárcsa) túl nagy hézaggal készül? Ha ráhúzod az előírt 40Nm el a rögzítőt akkor kizártnak tartom hogy meg tudjon mozdulni. Főleg hogy csak egy irányú csavaró erő éri, nem két irányú. A rögzítő gyűrű és a tárcsa közt meg újabb ricnizés van.
(#40903) Napfénysüti
Lehetett kapni tavaly Fulcrum carbon hajtóművet akcióba, az kb a record koppintása, ha recordra vagy chorusra vágytam volna, és biztos vettem volna egyet. Harmad annyiba került kb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #40903 üzenetére
De amúgy a shimano sem áll rosszul hogyha már így felhoztad a campa-t. Egy hónapja szereltem be egy Dura Ace 9000 -res hajtóművet. Ki raktam az író asztalra dísznek egy napig míg váratott magára a beszerelés, asztali díszként is iszonyú jól szuperált. Az a hajtás egy műszakai csoda, egy műalkotás. Képen nem elég megnézni.
A legdrágábban és legbonyolultabb gyártástechnológiával készülő hajtómű. Titán, acél, karbon, alumínium, meg még a franc tudja milyen ötvözet nincs benne. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #40918 üzenetére
Szerintem működnie kell vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Háztartási gépek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nők, nőügyek (18+)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Politika
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Linux kezdőknek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- RC modell földön, vízen, levegőben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs