-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #268482 üzenetére
A másik fele a dolognak, hogy a legtöbben, akik valamiféle merev villát használnak, azok nem terepeznek, legfeljebb könnyebb földúton vagy azon se. Nekem is a legdurvább terepek a földutas ösvények szoktak lenni.
-
Friczy
senior tag
válasz
Fall-N #268490 üzenetére
Lehet, hogy logikus, de attól még nem feltétlenül ez a helyzet. 10-esről nem tudok nyilatkozni, de a 8-as Sora tripla első váltó gond nélkül ment 9-es fékváltókarral tripla ultegra. A lánckerék távolsága - bár a hátsónál értelemszerűen kisebb - a hajtóműnél megegyezett. Tudtommal országútinál a 10-es is - bár ott meglehtősen ritka volt a tripla, nekem az volt.
Igen, a kazettánál azért sűrűbbek a lánckerék-távolságok, hogy elférjen, emiatt keskenyebb a lánc is. Viszont első váltónál nem probléma, hogy elfér, emiatt ott nem törekedtek a sűrítésre, mert nincs értelme. Főleg, hogy ha sűrítenék, akkor az a szélső hátsó fokozatok esetében rontana a láncvonalon is. -
Friczy
senior tag
válasz
ZolkoW #268520 üzenetére
Első váltónál maximum annyi probléma lehet, hogy ahogy a sebességfokozatok egyre nagyobbak és a lánc egyre keskenyebb, a nagyobb fokozatú rendszereknél a váltó kalitkája is egyre keskenyebb, így ha mondjuk 10-es váltónál 8-as vagy 9-es láncot használsz, hamarabb kezd el súrlódni egy keresztbeváltásnál. Illetve fordított esetben egy nagyobb kalitkájú váltóban egy keskeny lánc kicsit pontatlanabb váltást tud eredményezni. De ez nem szokott nagy probléma lenni.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #268587 üzenetére
Nem. Ha a villa tök egyenes, akkor is van utánfutás, mert a homlokcső nem 90 fokos, emiatt egyenes villa esetén a villa meghosszabbított vonala jóval előrébb lesz, mint a kerék talajjal érintkező pontja. Pont az offset csökkenti az utánfutást, lásd az ábrád alsó felét.
A fényképhez fűzött kommented tökéletesen megállja a helyét, egyenes villák esetén az offsetet úgy oldják meg, hogy a villanyak és a villa szöget zár be. -
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #268652 üzenetére
Én is multifokális (a Vision Express terminológiája szerint progresszív) lencsét használok jó tíz éve. Távolra elvagyok nélküle, bár már az is jelentősen romlott, de eddig normál bringás szemüveggel elvoltam - csak a GPS-t nem tudtam elolvasni rendesen menet közben. Pár hete vettem egy Casco Speedairo 2 RS sisakot, nem olcsó, de legalább drága. Ennek van egy felhajtható fotokromatikus előtétje, ez alatt elfér a szemüvegem, és az előtét megoldja a szél elleni védelmet. Pár hetes tapasztalat alapján ez a megoldás megfelelőnek tűnik.
-
Friczy
senior tag
Nézni csak internetes leírásokban néztem, többet is, főleg tapasztalati teszteket. Sajnos a legtöbb, amiről olvastam, itthon nem kapható, és elég sokra írták, hogy normál sisakokhoz képest gyengébb a szellőzése. Tartottam a súlyától is, egy korábbi Casco sisakom kényelmetlenül nehéz volt, ez is nehezebb, mint a Rudy Project sisakom, de nem vészes.
Az olvasottak alapján döntöttem úgy, hogy elmegyek egy boltba, ahol készleten van, és megnézem (sisakot nem akartam felpróbálás nélkül venni, tehát külföldi bolt eleve nem jöhetett szóba). Felpróbáltam, megvettem.
Én is aszfalton szoktam közlekedni, nagyon ritka, hogy letérek róla. A lencséje egyébként fényre sötétedő, szerencsére mögötte a szemüvegem már nem sötétedik, a kettő együtt sok lenne. Gondolom, ahogy a legtöbb fotokromatikus lencse, a szemüvegem is UV-re sötétedik, viszont az előtét kiszűri az UV-t.
A szellőzése egyébként nem rossz, bár én szinte mindig kendőt használok a sisak alatt, de kendő nélkül úgy érzem, mintha az a kevés hajszálam lobogna
-
Friczy
senior tag
Illene működnie. Egyébként hasonlót vettem pár hete, csak 40-es szélességűt a gravelre, lecseréltem a Schwalbe Marathonokat. Határozottan kényelmesebb 3,5 barral menni, mint 6-tal
Egyelőre bevált, bár még csak aszfalton használtam. Sima futása van, ma reggel nedves volt az út, nem éreztem, hogy csúszna.
-
Friczy
senior tag
válasz
lsebestyen #268779 üzenetére
Pár hete jártam arra, én is megörültem az aszfaltozásnak, egy engem megelőző srác is kérdezte, hogy mikor volt ez az újraaszfaltozás, de én idén most mentem arra először, szóval nem tudtam megválaszolni. Aztán feljebb megkaptam a régit.
Sok évvel ezelőtt volt, hogy a galgamácsai emelkedőn volt új aszfalt, szerintem akkor mentem fel a leggyorsabban -
Friczy
senior tag
válasz
chubby2o6 #268882 üzenetére
Neoprén kamáslit használtam (Decathlonból, 1mm vastag), először komoly kihívás volt felküzdeni a cipőre, aztán az évek során szerintem megnyúlt, mert a vége felé már szinte csak bele kellett ugrani
Viszont sajnos előbb-utóbb elkopik az alja, és akkor az eleje már felcsúszott a cipő orrára, ott meg bejött a hideg. Tavaly vettem egy téli cipőt, azóta nem foglalkozom kamáslival.
Nagyobb hidegre számítva az 1mm-s mellett vettem annak idején egy 4 mm vastag kamáslit is, na azt is szép kaland volt felvenni, de azt csak párszor használtam, mert 0 fok alatt is beleizzadt a lábam. -
Friczy
senior tag
válasz
attiss66 #270037 üzenetére
Két lánccal csinálom a cserét, nagyjából 4-500 km-enként. Akkor csere, amit levettem, azt átmosom. száradás után olajozom és elteszem. Amit felrakok, azt felrakás előtt áttörlöm ronggyal.
Mielőtt leveszem a láncot, megnézem láncnyúlásmérővel, ha még rendben van, akkor semmi probléma, ha már megnyúlt, akkor veszek egy új láncot helyette, ha szerencsém van, akkor a soron még nem ugrik.Ezt most annyiban változtattam az egyik - városi - biciklin, hogy amikor a jelenlegi készleten 50% nyúlást mértem, akkor azokat a láncokat levettem, félretettem, elkezdtem egy új párossal, ha ezek megnyúlnak 75%-ig, akkor ez kuka, és visszamegy az 50%-osan levett páros, 75%-ig. Akkor majd megnézem, hogy a full új lánc megy-e még a soron, ha igen, akkor ugyanez tovább, ha nem, akkor sorcsere és kezdődik elölről az egész.
Mivel mostanában kevesebbet megyek, mint régebben, ezen a bringán sort még nem kellett cserélni, megvan a félretett 50%-os nyúlású két lánc, a most használt lánc közeliti az 50%-ot, mindezt négy éve, úgyhogy remélem, jövőre még nem kell sort cserélnem.
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #270249 üzenetére
Vannak szerencsétlen felni/külső párosítások, te is kifogtál egyet. Az esetek többségében a felnire rá tud menni más gumi sokkal könnyebben, illetve az adott gumi is más felnire, csak egymást nem szeretik. Egy ilyen páros kifogása jó alkalom a pontosabb gumiszerelés megtanulására
Én is jártam úgy, hogy a 622/28-as Continental Touring Plust kb. háromszor tettem fel a felnire, mert az első két alkalommal becsíptem a belsőt (korábban a felrakáshoz nem is használtam szerszámot, puszta kézzel raktam fel a külsőket). Szerencsére utána vagy egy évig nem kellett hozzányúlni, aztán amikor mégis kellett, már egész könnyen ment (nem hiszem, hogy a technikám lett jobb, inkább a használat kissé elkoptatta a gumit, és már könnyebben ment a szerelése.
Azóta is találkoztam már nehezebben szerelhető gumikkal, viszont addigra kiismertem, hogy hogyan kell felrakni. -
Friczy
senior tag
válasz
semmiho #270782 üzenetére
Régen nekem is volt olyan első lámpám, ami képes volt villogni, de engem is zavart a látásban sötétben. Legfeljebb úgy volt használható, ha volt mellette egy folyamatosan világító lámpa is. Aztán a későbbiekben már vagy nem használtam villogó funkciót (a külső akkus Magicshine-ok valami hülye oknál fogva ráadásul csak a teljes fényerőn voltak hajlandóak villogni úgy meg kibírhatatlan), illetve azóta már már nincs is olyan lámpám, aminek van villogó funkciója (mindegyik Stvzo szabvány). Cserébe a két legtöbbet használt bringámon beépített fix világítás van, ki se tudom kapcsolni, esélyem sincs a nindzsa funkcóra.
-
Friczy
senior tag
válasz
parandroid #270814 üzenetére
Nem feltételeztem, de attól még egyszer kipróbáltam, milyen sötétben a villogás.
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #271057 üzenetére
Magával a kormánnyal is lehet kicsit játszani, hagyományos/anatomikus/compact
[link]
Nekem volt compact, kisebb a drop mértéke, és sokkal közelebb van az alsó fogás. Egy példány 380 mm szélességű még van is itthon, ha igaz (nekem túl keskeny volt. kicseréltem egy 400-asra). -
Friczy
senior tag
válasz
Ixion77 #272226 üzenetére
A különbség csak az, hogy míg a gyári egyoldalas SPD-knél a pedál mindig úgy áll be, hogy némi gyakorlással már bármelyik oldalt felülre tudod vinni (attól függően, hogy milyen cipő van rajtad), itt garantáltan az SPD oldala lesz felül, tehát platformpedálos cipőben nagyobb szívás.
-
Friczy
senior tag
válasz
Ka999 #272343 üzenetére
Én pár hónapja vettem egy Panaracer Gravelking semi-slick gumit (tubeless ready), eddig nem kaptam defektet, és elég kellemes menni vele (a bicyclerollingresistance alapján jó a defektvédelme, és nem túl nagy a gördülési ellenállása). Ha kivárod, pár év után több tapasztalatról tudok beszámolni
-
Friczy
senior tag
Ugyan a legtöbb bringámon reflexcsíkos a gumi (volt olyan is, ahol megvolt a reflexcsík, de már annyira elkoszolódott az évek folyamán, hogy semmit nem vert vissza), de van olyan, amelyiken nem. A küllőre mindig tettem 3M fényvisszaverőt (fehér fényt ver vissza, a szabályba nem fér bele), évek alatt sose állított meg senki, hogy nem szabályos. Ha mégis megtenné, nem fizetném be a helyszíni bírságot, jelentsen fel, aztán majd a szabálysértési előadó vagy a bíró lejátsszák egymás közt, hogy ez milyen szintű veszélyt jelent a.társadalomra.
-
Friczy
senior tag
válasz
Mezga Aladár #272402 üzenetére
-
Friczy
senior tag
válasz
Khelben #273023 üzenetére
Én is leírtam már párszor, hogy a régi Speederen elég volt az aluvillát karbonra cserélni, és megszűnt a csuklófájdalom, de biztos csak beképzeltem magamnak, hogy fáj vagy nem fáj
Ez ilyen, mindenkinek más. Eleve eltérő az alapállapot egy merevvázas rendszer 6 barnál nagyobb guminyomással egész másként viselkedik - és így más az eltérés is az egyes komponensek cseréjének hatásában is -, én biztos nem fogom tudni megítélni az MTB alkatrészek, pl. villa viselkedését, aki meg csak MTB-vel jár, az pedig az országúti, merevvázas rendszereket nem fogja tudni.
-
Friczy
senior tag
Jó kérdések ezek. Amikor keskeny (32 mm) gumival jártam, észrevettem a különbséget a 4 BAR alá csökkent és a 6 barra felfújt gumi közt, sokkal haladósabb lett a bringa felfújás után. (Schwalbe Marathon Greenguard volt a gumi)
Nyáron lecseréltem egy 40 mm-es gumira Panaracer Gravelking TLC+, ennek gyárilag is jóval alacsonyabb a nyomása 4 barig szoktam felfújni, aztán amikor nagyjából 3-ra csökken, akkor felfújom. Itt nem érzek akkora különbséget, és nem is érzem, hogy jelentősen nagyobb erőt kéne kifejteni tekerésnél. Gyanítom, hogy függ a gumi szélességétől is, hogy mennyi a különbség.
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #273094 üzenetére
Fel lehet fújni az ikerszelepessel a tök lapos gumit is, némileg trükközni kell. Én a szelep mögött szoktam a szelepig benyomni a külsőt, az már elég ellenállás a pumpának ahhoz, hogy átkapcsoljon. Onnantól amint egy minimális nyomás van a gumiban, működik. Tubelessnél nem biztos, hogy ez elég, de az nekem sose volt.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #273178 üzenetére
Nekem mindig kibírta, illetve most is. A cipő bélése hamarabb ment szét a saroknál, mint a tépőzár. Az egyik régebbi cipőmön műanyagszíjas racsnis volt a legfelső rögzítés a tépőzár helyett, abban a rugó eltört, de úgy is használható maradt, azt is a bélés elkopása miatt cseréltem.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #273467 üzenetére
Nem kell speciális szerszám hozzá, elég egy Torx csavarhúzó.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #273476 üzenetére
Az egyszerűség és kompatibilitás kedvéért a Rohloff a saját agyváltós agyára 5 (!) csavarosat tesz, amihez természetesen csak ő gyárt tárcsát
-
Friczy
senior tag
válasz
parandroid #273557 üzenetére
A 1040 solar nélkül is épp elég, azt az extra árat már nem éri meg a solar. Utoljára az Edge 1000-nél kellett figyelni az akkumulátorra, amikor azt használtam, akkor hosszabb megállásoknál érdemes volt altatni, különben nem feltétlenül bírta végig a napot, a 1030 talán egyszer merült le útközben, de az miattam volt - nem szerencsés úgy zsebretenni, hogy nem zárod le - , a 1040 (nem solar) pedig egy egész napos út végén még kb 50%-on állt. Ekkora üzemidő mellett teljesen felesleges még egy szép összeget rádobni, hogy solar legyen.
-
Friczy
senior tag
válasz
Mezga Aladár #273679 üzenetére
A profilt átviszi, még más típusnál is, nekem a 1030-1040 simán lement a connecten át., gondolom a backup/restore viszont az előzményeket, benne lévő útvonalterveket is. Meg a beállítást.
-
Friczy
senior tag
válasz
Rodzser Mór #273953 üzenetére
mint egy montainbike, csak lóbaszó kerekekkel
Úgy érted, a trekkingnek nagyobb a kereke, mint a jelenleg elterjedt 29" MTB-knek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen SSD-t vegyek?
- Motoros topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- PlayStation 5
- Fotók, videók mobillal
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tetszene, ha ilyen lenne a HMD Skyline?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
- További aktív témák...