-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #56609 üzenetére
Szerintem nem jó az adat róla. Ezek az olcsó aero és még kevés küllős felnik simán 600-700 grammot is szoktak nyomni. Az a csoda kónuszos agy ami van bennük, az meg szintén kő nehéz.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Vedd meg, újban jobbat nem fogsz találni.
Csak az agyakat majd szét kell szedni, bezsírozni, és beállítani, mielőtt elkezded használni, és érdemes pár ezer km enként ezt újra megcsinálni.(#56612) Napfénysüti
De, és csak 490 grammot írnak a felnire. Egészen hihetetlen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56623 üzenetére
air spring pressure? Az csak annyit szokott jelenteni, hogy állítható a légkamra nyomás.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56625 üzenetére
Rugós FOX, az csak a VAN, meg a Vanilla, esetleg a FOX 40 ből van rugós.
Tiéd nem lehet rugós, levegő ráfújásos rugós villája sincs eleve a foxnak.
Ha van benne CTD egység, akkor vagy O/C CTD van benne, vagy FIT CTD. Az előbbi valószínűleg kevésbé darabos, de még nem tudtam őket össze hasonlítani élőben.
FIT RL vagy FIT RLC viszont teljesen korrektül mozog.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56641 üzenetére
Én mostanában azt se értem, hogy miért olyan hosszúak a mostani biciklik, rengeteg gyártó 176-185cm közti magassághoz való hosszakkal gyártja a bringáit, hiába veszel belőlük kisebbet vagy nagyobbat, alig lesz 1-2 centi eltérés hosszban. Több embernek a legkisebb 29 es és cross bringákat választottuk, mert olyan baromi hosszúak voltak az egyébként megszokott méretek hogy superman pozíciót kellett volna felvenni. Kelly's en röhögtem a múltkor, az S es 29 es váz hosszabb mint egy megszokott L es méret. Ki kellett cserélni 40 esre a nyeregcsövet, és 70 es stucnival ment vele az ember.
És bizonyos méret alatt nincs is bringa, maximum a legdrágább modellekből. De másik baj volt a hosszú váz találása is, végignéztünk kismillió márkát és crosstrekkingbe nem találtunk alacsony de 57 esnél hosszabb felsőcsövű vázat.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56645 üzenetére
Mondraker forward geometry mellett mi szól? Az a találmány hogy laposabb a fejcsőszög és rövid a stucni?
Egy kutya közönséges specialized enduro nak még laposabb a fejcsőszöge mondjuk 65 fok, a foxy nak meg 66.5 fok.
Az hogy rövid a stucnihoz tervezi a geometriát azt adja, hogy hátrébb kell ülnöd, nem kap akkora súlyt az első kerék, amitől nem fog tapadni, kanyarodni, lapos fejcsőszög miatt alapból nem kanyarodik. Ezt magyarázza el valaki miért jó. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56647 üzenetére
Majd ha egyszer nagy leszek, kipróbálom.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz mike710 #56652 üzenetére
Nem ismerem őket de már így ránézésre 99% ban biztos vagyok benne hogy semmit nem csináltak meg rajta, csak gyárilag össze van dobva. Agyak rágnak-e van e zsír a csapágyakban, kormánycsapágy, agyak, váltógörgők. Hajtómű le van-e húzva nyomatékra, esetleg a középcsapágy beszerelése helyes-e, küllők lazák-e, középre vannak centrírozva a kerekek, váltók beállítva, bowdenek méretre vágva? Kormány, nyereg és egyéb rögzítőcsavarok meghúzva, menetrögzítővel rögzítve? Fék konzolok meg vannak-e kenve? Bowdenházak vége el van köszörülve, túl lóg, ferdén van elvágva, túl hosszú?
(#56657) Jimmy66
Azért mert a fent említett dolgokat nem végzi el kevés kivétellel senki. Ez a szomorú tény.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz mike710 #56659 üzenetére
Az utolsó mondatodon elmosolyodtam, én is kerékpárszervizben/boltban dolgozom, de a tapasztalataim alapján néha ez egy jó módszer lenne arra hogy hátha végre szakszerűen beállított kerékpárja legyen az embereknek. Mi vagyunk általában azok akikhez át tolják.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz zoli03 #56692 üzenetére
Az nem rögzítőlemez. Annak semmi rögzítő szerepe nincs, mivelhogy kompozit műanyagból van, és abba van belerakva egy pici fém tüske, teherbíró képessége is zéró.
Az egy szamármutató, hogy megfelelő szögben és megfelelő mélyen benne van-e a tengely a hajtókarban, ha igen akkor be lehet nyomni a helyére, ha nem, akkor nem lehet, vagy kitörik a műanyagból a pöcök.
Én a sajátjaimból el szoktam dobálni, mert csak a koszt fogja, semmi értelme. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zsianett #56696 üzenetére
Az a pöcköt sokan kézzel kitörik a francba, mikor le akarják venni a hajtókart. Én láttam egy csomót eltörve.
Az nem igaz hogy a felhúzó csavar menete nem kap bele, főleg hogy ha megnézel egy új shimano országúti hajtóművet, azoknak egy kilométer hosszú menete van, az akkor is belekap ha kb fent sincs a hajtókar.
KÉP
Felhúzó csavarra azt hiszem 3Nm van írva, én sose próbáltam kimérni.. mert minek, az is az elmebetegeknek van ráírva, akik meg akarják húzni 1 méteres gázcsővel, nehogy leesen má' az a hajtókar.. a csapágy oldalról való előfeszítését növeled ha jobban meghúzod, ami nem jó, mert szorulni fog, hamarabb tönkremenni, mivelhogy ilyen irányú terhelést, nem sokat bír a benne levő mély-hornyú golyós csapágy. Viszont annyira meg kell húznod, hogy míg meghúzod a két imbusz csavart, addig ne másszon el a hajtókar, és ne szűnjön meg teljesen az előfeszítés oldalról, mert akkor kottyanhat, mozdulhat oldalirányba, ami a csapágy és a hajtómű tengelye közti műanyag illesztést kiszoposíthatja. De azt a 3nm -t annyira befolyásolja mennyi zsírt kentél oda, mennyire szorul a bordákba a hajtókar stb, hogy igazából nem sok értelme van. Én kicsit jobban megszoktam húzni érzésre mert még sokkal jobban rá szokott igazolni a kar mint 3nm nél tenné, kitolja a zsírt, stb, közbe átpörgetve a hajtókart párszor, érzékelve nehezebben jár-e esetleg a csapágy, aztán vissza lazítom, újra megforgatom, majd csak épphogy meghúzom, és akkor húzom le az imbuszokat.
Srácok nálunk 1 méter magas beton kerítésről lapra ugráltak az LX meg XT hajtásokkal, nem lazultak fel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56714 üzenetére
Koyo se bírja tovább
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56719 üzenetére
Én hallottam már elég furcsa üzletekről, lehet csak rájött hogy egy baromság ez az elektromos KTM
(#56718) Tothgera30
Lehet tovább bírja, de gyárilag is japán csapágyakat szoktak beletenni az agyakba, egy EZO -t legalább. Én jártam úgy, hogy 450km alatt darabosan forgott a csapágy, és nem ázott be. Jelenleg kínai filléres szilikon nitrid golyós csapágyakkal megyek, eddig jobban bírják mint a csoda japán csapágyak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56721 üzenetére
Aki igazi bringás sosem fogja megtűrni ezeket az izékat.
Mentem vele is vele, meg adtunk is el, tényleg jó, család forma 1 váltós hondájával is jó menni, meg ismerősöm crossmotorjával is, csak azzal nem merek.
(#56726) Oreyus
"komolytalan vagy" "mikor uborka szezon volt, akkor bezzeg jó voltam" "többet ide se hozok semmit, inkább bemegyek a városba" - szavak sem tudtak felidegesíteni, inkább illedelmesen elköszöntem.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56729 üzenetére
Nekem nem kell ezt magyaráznod, jól tudom. Csak viccnek szántam, hogy esetleg azért adja el az ember mert mégsem tetszik neki.
Én nehezen tudnám elképzelni, mikor kimegyünk a baráti társasággal biciklizni, hogy a hosszú emelkedőkre valaki azért érjen fel hamarabb, mert motor rásegítéssel megy egy kő nehéz biciklin, nem azért mert éppen ő a legerősebb. Mi mindig építgettük a kis biciklijeinket, közösen kipróbáltuk, mindenki megcsodálja a másikét, aztán megmutatja milyen erős az emelkedőn, mennyire tud lefele menni, és persze mindig össze várjuk egymást, beszélgetünk. Ha meg elmegyek egy TT -re vagy bármi másra, zavarna ha tudnám hogy segítséggel csináltam meg. Nekem nem barátom ez a dolog. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Normi™ #56740 üzenetére
Nem lehet, mert jobban kiáll a rögzítési pont mint amekkora a 140 as tárcsa.
De miért kell neked 140? Nem szeretnél megállni? Kettő súlya közt kb lehet 20 gramm. 89gramm egy 160 as alu bakos hope, a 140 es meg 65gramm, na ez 24 gramm különbség. Egy könnyű belsővel sokkal többet lehet spórolni, vagy rakj fel ragasztós tömlő védőt már lesz kerekenként 10 gramm nyereséged , vagy vedd le a váltókarról a kijelzőt, az is majdnem annyi. Attól hogy nincs lejtő, még ugorhatnak ki eléd.(#56751) Runner_fxr
Fatbike ot elfogadnék, azon nincs is motor.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56753 üzenetére
Mindenes montinak? Azért az kemény.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Normi™ #56756 üzenetére
Ilyen felhasználás mellett amit mondasz, elég lehet a 140 es, ha IS 2000 szabványú a rögzítés, akkor talán találsz hozzá adaptert. De én nem szenvednék vele ha nem muszáj, 160/160 teljesen jó. Egyébként nem csak a tárcsa méret miatti fékerő különbséggel kell számolni, hanem a melegedéssel. Könnyen meg lehet sütni egy tárcsaféket, főleg ha nem szinteres fémes betéted van.
Terepen én 10 kilós biciklivel 64 kilómmal 180/160 al megyek, szinteres fémes betéttel, organikus betétet elégettem, a félfémes gyári magura betéttel meg sokszor volt hogy kezdett veszélyesen elmenni a fékhatás.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #56761 üzenetére
Próbálok minél többet első fékkel fékezni, mert főleg a hátsó fogyott el durva lefelékben. Ha lassú technikás lefele van, és csak hátsóval tudok fékezni, van hogy satura húzom inkább ezeken a részeken.
Egyébként ha már nagy a baj, próbálok szakaszosan fékezni, megállni talán egyszer álltam meg, mikor beparáztam hogy a gyári betét egyre kevésbé fog, és még előttem volt egy hosszú köves lejtő, amin ha nem tudok lassítani végig akkor végem, és még volt 8 óra a célig.
Mióta vettem utángyártott DH hoz való alapanyagból készült szinter fémes betét, azóta nem volt problémám, de érzem ennek is, hogy hol a vége.
Az organikussal befejeződött egy durva lejtő végén a kerékpározás, mondjuk igazából már hazafele tartottunk onnan, feketére rommá égett a felszíne, utána nem fogott a fék semmit.(#56762) Tothgera30
Az az egyik legjobb fék ami létezik.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz mike710 #56776 üzenetére
Hajtogatós csoda, nekem az van, trelock 455.
Éjszakára nem tudod ott hagyni ezekkel sem, mert el lehet fűrészelni, és a zárjukat is ki tudja nyitni egy hozzá értő. Az enyémnek az itthon ára 20 on valahány ezer ft, én külföldről vettem, akcióba 14 ért. De a lidl be is lehetett kapni olyat ami kb ugyan így nézett ki, 5-6 ezer ft ért.
Én ezzel merem csak otthagyni egy bolt előtt vagy egy vendéglátói egység, kalandpark stb előtt az A ból B be eljutós biciklim, ami kb 250 ezres kategória. Ezeket szétrántani, szét tekerni, erővágóval, betonacél vágóval nem lehet elvágni már, fűrészelni meg nem fognak nekiállni, csak ha kifigyelik.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz h_benjamin #56786 üzenetére
Ez a videó elkapott tőle majdnem a röhögő görcs Mikor odamegy az utcán bandázókhoz atyaég
Azt próbálja sugallani a film, hogy ettől aztán olyan menő leszel apám hogy nagyon az leszel! Csak akkor azt nem tudom, hogyha egy ilyen elektromos motornak kinéző valamitől ilyen menőnek lehet lenni, akkor mennyire leszel menő egy igazi krossz motortól? Van az a skála amin ki lehet mutatni?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz h_benjamin #56788 üzenetére
Ha a videóban tanultak szerint próbáljuk meghatározni, akkor ő giga menő, hány ázsiai beütésű lány ölelgeti?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56793 üzenetére
Abból létezik több féle, aminek ilyesmi a mintázata: [link] ez jó ilyen főleg aszfalt, de kis terep guminak. De amit mostanában lehet kapni az inkább a rocket ron ra hasonlít, az meg aszfalton nem sokat bír.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56805 üzenetére
Methanol Micsoda név. BB30? BB92 szerintem jobb döntés.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56810 üzenetére
Az lényeg integrált ne legyen a csapágy. BB86-92 es pressfites vázak azért igen komolyan merevek! Én látom értelmét. Pressfites csapágyak annyira gyakran nem mennek tönkre, hogy állandóan cserélgetni kelljen. Hollowtech es csészét is sokan szét tudták cseszni, eltávtartózni, megszakítani a menetet, ferdén behajtani stb. Itt csak be kell ütni, aztán jónapot. Ki maga szereli a bringáját rá fog jönni hogy tudja kiszedni, nem akkora ördöngösség, berakni is elég egy gumi kalapács, nem kell csodabehúzó 30 ezrekért..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz elfelejtette #56814 üzenetére
RIP
Azért szép kort élt meg. 7 milliószor átfordult.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz SyMbioTe #56824 üzenetére
Fejből én sajnos nem tudok mondani, pedig egy zsákkal felszereltem már, de engem annyira hidegen hagy ez a dinamós téma hogy sose végeztem összehasonlítást. Nagyon ótvart nem érdemes venni, mert az elektronika sorba tönkre szokott menni bennük volt amikor 10 ből 3 tönkrement pár hét alatt pedig shimano agydinamón volt, némelyik akkora szemét, ha mondjuk kontakt hibás vagy túl nagy az átvezetési ellenállás a hátsó lámpával akkor túláramot tud kapni ha túl gyorsan mész és attól megy szét és full smd a belseje, kb javíthatatlan, hátsó lámpából tettünk már tönkre párat így csak azzal hogy az állványon meg lett tekerve a bicikli AXA márka pl jó lehet, etalon a Busch & Müller de rohadt drága. De ha erős fényűt akarsz venni, abból vannak olyan drágák, hogy egy power ledes akku-s kínai lámpával jobban jársz. Valamint agydinamó ajánlott, ha nem akarsz a simával szívni, ami akkora kraftot se tud előállítani hogy valamit érjen.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56820 üzenetére
Hasonlít a fizik nisine re, ami számomra és még sok embernek használhatatlan, pedig SLR ekhez vagyok szokva.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56828 üzenetére
Én megtaláltam mikori az a kép, 1949 es Tour de France!!! 67 éve volt.
Nekem ez a campagnolo váltó volt a kedvencem ebből a korszakból: Cambio Corsa
1940 es, 76 éve volt. Itt is van még róla érdekesség: [link] -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56828 üzenetére
Megvan milyen váltórendszer volt rajta.
Super Champion Osgear -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56841 üzenetére
Erről az oldalról talán ez: [link] de bikemag aprón is ki lehet fogni jó nyergeket.
-
---Lasali---
Közösségépítő
120 ezerért még csak használtat találsz ilyen igénybevételre, főleg 28 asban, én 29 es montit néznék a helyedben, vagy valami jobb crosstrekkinget V fékkel, mert azokon általában jobb a többi alkatrész.
100+ kiló miatt csak kazettás hátsó agy, jó minőségű rozsdamentes küllőzés, jó felni, villa az jó kérdés, ha teleszkóp van benne ilyen árkategóriában az egy idő után úgyis ki fog készülni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56853 üzenetére
Teljesen jó a 15 ös. Mire szeretnéd használni?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56851 üzenetére
Nekem sose tetszett a cyclocross, olyan mintha akadályversenyen indulnánk 10 kiló alaktalan vas ballaszttal a nyakunkba akasztva.
A biciklivel semmilyen módon nem átkelhető akadályok szerintem maga a bicikli filozófiája, létezése ellen vannak, és nevetségessé teszik a bringást és a bringát, ezért nem szeretem.
Egyébként nagyon összetett képességeknek kell birtokában lenni ahhoz hogy jól szerepeljen az ember ebbe a sportágba, ezt csodálom benne, edzés módszereket inkább találnék ki rá, minthogy csináljam.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56856 üzenetére
Hova fel van húzva az a nyeregcső
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56859 üzenetére
AM be semmi jelentősége hogy "csak" 15 ös átütős, oda bőven jó ez a villa.
(#56863) atok666
Itt azért rengeteg dolog számított, hogy milyen ruhában volt milyen pozícióban volt a kerékpáron stb az első kereke úgy emlékszem egy tesztben talán a legkisebb légellenállású kerék volt, próbálták eléggé a szélsőségeket megteremteni. Jó kis összehasonlítás egyébként.
Mi játszottunk olyat hogy elmentünk 45km re ismerősömmel, majd megcseréltük a bringáinkban a kereket, így a másikéval jöttünk haza.Az én kerekem egy Shimano WH-R550, 16 lapított küllő elől, 20 hátul, kicsit aero profil felni, 1950 gramm, nehezék gyakorlatilag.
A másik kerék egy Fűzött kerék volt, Nagyon könnyű 300 gramm közeli viszonylag hagyományos felni, 28 darab sapim xray küllő, american classic micro másolat agyak, 1320 gramm, elől radiál hátul 3 kereszt.A Shimano kerékkel érezhetően könnyebb volt tempót tartani 30 felett, nem tudom mennyi lehetett benne de közel 2km/h biztos, sokkal kisebb lehet a légellenállása.
A másik kerékkel pedig ha keményen sprinteltem, akkor úgy gyorsultam mintha valaki a mutató ujjával erősen nyomta volna a hátam előre.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56875 üzenetére
Mai értelemben verseny szabályos CX biciklik jóhogy nincsenek olyan régóta, de amúgy sokkal régebbi dolog mint az MTB, sőt az igazi MTB feltalálását általában ehhez a 4-5 bolondhoz szokták vissza vezetni, Charlie Kelly, Gary Fisher, Joe Breeze, Tom Ritchey, Keith Bontrager ők kezdték kitalálni hogy az 559 es kerék méret lesz jó, meg milyen geometriákkal lehet ösvényeken haladni (cross country), 70 es évek legvégén és a 80 as években alakultak ki teljesen. Mikor kijött a 29 col, akkor pár régi arc aki maradt a 26 osnál, őket emlegette, hogy akkor mégis tévedtek?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Mai elképesztő rovat. Ismeri valaki a SHOCKSTER átalakító készletet, amivel 1996 környékén a merev hátuljú MTB -ből összteleszkópost lehetett varázsolni?
Bővebben a google kiad rá még érdekességeket: [link][ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Expendable #56903 üzenetére
Nem buta, a váz határozza meg!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dani_kp #56910 üzenetére
Ezek közt az a különbség hogy az FSA az alu csészés, és abban van egy "ipari" csapágy. Az olcsó ritchey meg acél csészés, és maga a csésze anyaga képezi a csapágy csészét is, abban van egy golyóskosár, az alsó kónusz maga a csapágy kónusz is, míg az fsa nál csak egy támaszték, amire felfekszik az "ipari" csapágy.
Súly főleg a különbség, az alu csészés sokkal könnyebb, majdnem fele súly szokott lenni, könnyű bicikliknél lényeges lehet, de abba a mali dirt vázba szerintem közel fölösleges, valamint az iparis kicsit finomabban fut, és többnyire tartósabb, mert nehezebben tud beázni, főleg ha teleküldöd vízálló zsírral újkorában. Bármelyik jó bármire szinte.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dani_kp #56923 üzenetére
1000 gramm az a felni, atyaég
(#56920) h_benjamin
Kisebb ugratásokhoz nem kell ilyen tank felnit venni. 500 gramm körüli is megteszi. Ha nem csapod oda, normálisa biciklizel akkor semmi baja nem lesz. Én 60-70 centi magas ugrónak nekimentem párszor 30 al, 380 grammos felnikkel fűzött 1490 grammos kerékszettel, nem lesz semmi baja ha szépen rakod le.
Ha felütöd a double track ot vagy az MTX et ugyan úgy szétmegy a francba, haverom az ugró mellé érkezett az MTX el, rommá hajlott az egész.DT Swiss 533D pl. szerintem bőven elég egy XC, AM gépbe, de akár freeride ba is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- 3D nyomtatás
- Magisk
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Mobil flották
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest