-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz h_benjamin #56930 üzenetére
Próbáld ki egyszer..
Két felninél az 1 kiló különbség, azzal akár egy versenyt bárki úgy el tud veszteni mint a sz@r. 1kiló az közelebb van egy teljes XC verseny kerékszett súlyához, minthogy különbség legyen két kerékszett közt.
Ahogy előttem is mondták, forgatott tömeg, 3 szor annyit számít legalább gyorsításkor mint egy statikus tömeg a kerékpáron.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Belinkeltem az "E" meghajtót, azt a mindenit, le kéne feküdni aludni.
Nem tudom hogy ezt be lehet -e rakni fordítva, de ez nem szokott nagy ötlet lenni, hátsó váltónak ha beljebb kell dolgozni 3mm nél jobban, már baj lehet pl. plusz elcseszheted vele a láncvonalat teljes mértékben. Szerintem csak nincs középre centrírozva a kerék gyárilag, vagy kicsit mellé mentek a hanyagul vágott meg rádiuszolt csövek az idomszerben.
Sok váz el van cseszve, nekem is van egy olyan merida vázam aminek az egyik támvillája több mint fél centivel feljebb van behegesztve, de van olyan cube vázunk aminek a támvilla összekötője kb 3mm el lejjebb van az egyik oldalt, olyan ferde mint az állat.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56945 üzenetére
A shimano azt írja, hogy:
SM-RT56 / SM-RT54 / SM-RT30 / SM-RT20 are compatible with Resin pad caliper specification only. If use with metal pads, rotor will be easily damaged.
Magyarul, az SM-RT56 ot ne használd fémessel mert hamar sikerül elesztergálni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56950 üzenetére
Organikus az valami természetes összetevőkből van összeragasztva a gyantával. Ennek a legkisebb a hőállósága, ez a legcsendesebb, mivelhogy ez sokkal puhább anyag mint a tárcsa, ez kíméli a legjobban a tárcsát. Viszont elmelegszik, könnyen megég, vizes körülmények közt alig fog és akkor iszonyat hangos ahogy csúszik és vibrál a vizes tárcsán. Kb semmire nem ajánlom ami terep használat, sík terepen aszfalton jó, főleg slick gumival mert nem téped vele állóra a kereket.
A fémesben vannak fém darabok, fém törmelék, sorja darabkák vagy hogy mondjam, ezek a tárcsa anyagához hasonlóak, belemarnak a tárcsába, így erősebbet fognak, azért tudnak ezek visítani, mert a hasonlóan kemény anyagok találkozása ezzel jár. Kicsit nagyobb a hőállósága mert a fém darabok akkor is fognak ha már kezd elmelegedni, és jobban hat vizes körülmények közt is.
Kedvencem a szinteres, na az sokkal hőállóbb anyagból van, bazi kemény a betét anyaga, elcsiszolja a tárcsát tulajdonképp. Ennek a hőállósága a legnagyobb, kevésbé fog hirtelen de a fékerő jobban megmarad.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56952 üzenetére
Miért lenne cserés az egész kerék? Le lehet venni a tárcsát minden agyról.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #56960 üzenetére
Azt lehet bármivel használni.
Nekem az Avid HS1, ami 1.85mm vastag 1.72mm -re kopott le 5 ezer km alatt, úgy hogy használtam félfémessel, egy kicsit organikussal, majd főleg szinteressel. Az szerintem nem rossz, mert az 0.13 kopás, és elvileg 1.5mm ig lehet vele menni, az 0.35 kopás.
Egy idő után mindegyik tárcsa elfogy, de az a dolga.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz concret_hp #56967 üzenetére
Nem sok, vagy lehet semmi. Az új ultegra féknél viszont érezhető lehet a különbség.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #56972 üzenetére
Ez mekkora elmebeteg már nagyon el lehetett gondolkozva.. Mert ha még nincs sorompó.. de az is lent volt egy ideje.. akkor meg már feltételes reflexből is érzi az ember hogy itt valami nem stimmel, jönni fog a vonat, ha át is akarsz menni a piroson, látod hogy gyorsan jön stb.. nem lesz jó.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Jóez, amúgy a felni ennyit tud, nem tud benne beállni a küllő irányba az anya.
Lehetőleg vegyél DT anyát, valamelyik noname fejének a rádiusza sem olyan, hogy ellendarabja lenne a felniben levő szegecsnek és nem képes befordulni irányba. Hosszú anyával meg lehetőleg ne fűzz kereket, mert ha ilyen a felni, az még jobban ki fogja adni ezt a törést.Én egyszer egy 1320 grammos országúti kerékszettel szenvedtem ilyen miatt. Ráadásul az küllő anya alátétes felni volt, mint a réges-régi felnik. DT alu anyára fűztem át, plusz kicseréltem a jobb oldali küllő sort mert ott kezdtek elszakadni az "olcsó" sapin xray küllők.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz CyB0RG #57043 üzenetére
Olyat vegyél aminek a görgőjét a gumihoz rugó szorítja oda , nem fixen lehet lehet oda nyomni, azok nevetségesek, ezek a tacx ok is olyanok. Ha más méretű a gumi vagy üt a gumi akkor úgy ráz az egész mint valami vibrációs motor, egyik ismerősömnek a térde fájt már a rázkódástól, mondtam neki vigye vissza a francba..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HEAHEA #57063 üzenetére
Pulzusmérősből polárt vagy főleg garmint mernék venni de ezek drágák, valami multisport órát esetleg. Én még régi polar 725x et használok, ha van valakinek még jó állapotú eladó talán azt is érdemesebb megvenni mint ezeket a vackokat.
Olcsó de biztos megoldásnak szerintem egy olcsó kevesebb funkciós de megbízható km óra, plusz egyszerű futáshoz tervezett pulzus mérős karóra, amit esetleg fel tudsz tenni óra tartóval a kormányra. Funkcionalitásba is jobban jársz, plusz kettő dolognak kell tönkremenni, míg ha a gagyi pulzus mérős km órád tönkremegy akkor nincs semmid, plusz futáshoz sem tudod használni, és ezeket meg lehet venni akár használtban is, mert sokan rájönnek hogy pulzusmérő nélkül is tudnak futni, csak emelgetni kell a lábakat egyiket a másik elé, és 5 ször használták mióta megvan.
A sigma sem rossz, de nekem azzal is van rossz tapasztalatom, 1606 ból volt csapás mérős verzióm, meghülyült az egész, átállt mindig szlovákra, nem lehetett a menüből kilépni, össze vissza szarakodott mindig, plusz a power ledes lámpámnak az áramgenerátora folyamat kicseszte a szenzorját és nem mutatott semmit.
Egyébként meg ha azt veszed, a VDO 30 ért tud sok mindent, annyiért meg nem lehet kapni semmit. Tehát jó döntés az maximum kompromisszumokkal van.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #57072 üzenetére
"nem véletlenül használják a profik is"
Mert azt kapják?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #57075 üzenetére
De ezt gondolom azok használják akik az srm wattmérőjét is, nem?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #57088 üzenetére
De akkor hogy fog megtanulni az amatőr pörgetni, ha sose próbálja, mert azt mondták a tudósok hogy nem hatékony.. ez is elképesztő. Valamint egy amatőrnek nem mindegy hogy hatékony vagy sem, főleg ha ezt úgy kell kimérni műszerekkel? Komolyan az ilyen csoda mérések meg okosságoknál többet ér egy józanparaszti ésszel megáldott edző, tekergyé' györök, anékül nem lesző jó kerékpáros.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #57110 üzenetére
Vannak ezek a sokat ismételt cree meg hasonló kínai power ledes, li ion akku-s lámpák, itthon is elkezdték forgalmazni, kollégák vettek ilyet, marha jó, az én magicshine mj808 am nál fehérebb fényük van, erősebbnek hat: Cree T6 os csoda Tavaly volt akcióban is, talán 12 körül volt.
Ezeket érdemes venni ha látni akartok, a kis elemes vackok semmire nem valóak, csak arra hogy lássanak hogy jössz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #57112 üzenetére
Vannak gyök egyszerű módszerek a hatékony hajtás megtanulására amiktől már bőven lehet ugrani pár szintet az amatőr laikus biciklis szintről, aztán utána már csak azt kell megtanulni hogy a pedálfordulatszám növekedésével ne essen szét a megtanult technika, meg ne gyalogolj a nyeregben, ne pattogj stb.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #57124 üzenetére
Ebből kb semmi nem így van ahogy írtad.
Cateye az kb olyan lemaradásban volt már 5 éve is de inkább 8, hogy kiröhögte mindenki, én a hátsó lámpáikat szeretem, mert jó a rögzítésük, nem esik szét, nem ázik be, nem ronda, és azok adnak elegendő fényt hogy lássanak. Sigma meg ezek a csoda német és angol dolgok meg annyira túl vannak árazva hogy azokat megint megemlíteni nem érdemes. Szétszeded, röhögő görcsöt kapsz, ugyan az az 5 forintos smd elektronika van benne mint bármelyik kínaiba, esetleg az akkumulátor jobb minőségű.
Nekem magicshine ból volt egy SSC P7 ledes, egy Cree T6 os, ezeket ellopták, a P7 es rohadt sokat volt használva, minden napi munkából haza járás, éjszakai túrák, éjszakai kiskör a balaton körül.
Aztán vettem még egy magicshine mj808 ast, meg egy magicshine mj872 másolatot, nightfighter bt40 néven fut, ugyan az minta magicshine 872. Tökéletesen működnek, erdőben eszméletlen élmény hogy 30 al mész és látsz, biztonsággal, kihozott a gyengébb lámpám egyszer hármunkat a teljesen ránk sötétedett erdőből, tej szerű köddel megfűszerezve, egy 15 ezres cateye lámpával maximum annyira mentél volna, hogy leolvasod az órádról mennyi időd lesz megfagyni az erdő közepén.
Mindegyiket bontottam szét, kíváncsiságból, szóró lencsét raktam beléjük stb, nagyon jól meg vannak csinálva, teljes fém ház, vízálló stb.
Akkut az ebay ről vagy dx ről fillérekért lehet rendelni, akár tartó szatyorral együtt. De a magicshine eredeti akkuja nekem évekig bírta míg elkezdett gyengülni a kapacitása. Ha szétcseszed a kábelt, 100 ft okért van csatlakozóval együtt, akár drivert is cserélhetsz bennük, mert szabványos a nyákja!!!!
Rögzítésük ezzel a vastag O gyűrű szerű gumival teljes korrekt, nekem soha nem esett le egyik sem, nagyon rázós terepen előfordul hogy pár fokot elfordul és az idegesítő, mert mondjuk nem 20 métert látsz be hanem csak 10 et, de lehetett hozzájuk kapni csavaros rögzítőt is.
Vettem DX ről egyszer egy igazi gagyit is, de azon látszott is hogy az, 6 vagy 7 darab T6 os ledet zsúfoltak bele, külön külön plate en volt mindegy, óriási kókányolás volt, de működött az is, annak volt a legkomolyabb fénye, rengeteget fogyasztott, és nagyon nehéz volt, 25.4 es kormányon nem nagyon állt meg terepen, eladtam, új tulajdonosa brutálisakat csapatott vele éjszaka, mintha nappal ment volna.800 eurós lámpát az vegyen aki olyan helyen lakik, ahol 1500 euró a minimálbér, és ott mérnök.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egyik sem fókuszált, mindegyik előre fog világítani, főleg ha felfele fordítja, akkor bárhova fókuszálhatod előröl el fog vakítani.
Lakott területen vagy ahol jönnek autók, le kéne venniük a fényerőt, és lefordítani, én ezt szoktam csinálni, vagy van nálam szilikonos villogó, és ha van közvilágítás, lakott terület is, akkor azt bekapcsolom. Amúgy meg a legtöbb autón a tompított is úgy fel van állítva, hogy ugyan úgy szétvakít engem a biciklin ülve.. semmit nem szoktam látni ha kocsival szembe megyek el 1 sávos úton, itt a balatonnál sok ilyen van. Lámpa az ilyen, fénye van![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #57123 üzenetére
Az edzők általában megtartják maguknak ezeket a dolgokat, de neten erről is lehet találni videót is, leírást is, bikemagnak is volt egy kis cikkje róla, neten fent volt, nem emlékszem már rá hogy mennyire volt jó vagy rossz, nekem nincsenek ilyenek lementve legalábbis fogalmam nincs hol, de ha googlezol, esetleg angol kereső szavakat kitalálsz rá, akkor biztos találsz egy csomót. Ha jobban belemész, létezik többféle stílus, pl arról mindig ment a vita hogy a bokát mennyire lehet sűlyeszteni, én nem szeretem, én a spiccelős módszert szoktam használni meg tanácsolni, nyereg magasság is közbeszólhat.. nem egyszerű.
Egyébként a gyakorlást én 3 pillére szoktam bontani, alapok, egy lábbal tekerés, utána emelkedőnek az egylábbal tekeréskor tapasztaltakat fejleszteni és két lábra átvinni, meredek emelkedőnek kemény áttétellel, aztán utána ha megvan egy elképzelés, azt megpróbálni alkalmazni stéherben, nagyon nagy sebességnél, nagy fordulaton. Legtöbb izmot megpróbálni használni, forogjon a boka, ne tarts ellent az egyik lábaddal a másiknak stb... És ami nagyon fontos, nézz közvetítést, ők sokkal jobban tudnak biciklizni mint mi! Nézd a lábát, nézd mit csinál! Rengeteget lehet belőle tanulni ha tudod mit kell nézni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #57151 üzenetére
Nem úgy van ráírva és nem az
HG-X chain only, tehát HG-X lánccal működik csak jól.
38-26 az a rajta levő lánckerekeknek a fogszáma, és az a második sorban van!
Az AK AM AJ megjelölés meg csak a verziókat jelöli pl:
38T 24T (AM)
38T 26T (AK)
40T 28T (AJ)
Tehát bármelyik kiosztást választhatod hátra, a hajtómű ilyen téren nem befolyásolja. Csak a lánc hosszára figyelj.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #57168 üzenetére
Eléggé rossz minőségű ez a videó, de ez nem normális, ez beázott, valószínűleg kicsit rozsdás belül a csapágy.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #57188 üzenetére
Na ott az a kulcs szó hogy ipari csapágyas, meg az hogy 50 kiló. Volt iparis Acor, nem tudom lehet-e kapni még, az is jó, meg wellgo -ból is van.
Amiknek a szokásos jó minőségű csapágyazása van shimanoból:
Shimano Click'R PD-T420 SPD
Shimano PD-A530
Shimano Deore XT PD-T780
16 tól 24 ezerig vannak ezek ebike on mondjuk.. ezek jók.De lehetőleg mellőzni kell ezeknek a pedáloknak a használatát. Nem kell mindig az univerzalitásra törekedni, mert nem jó! Nehéz bele lépni, a legtöbbnek el van fuserálva a súlyelosztása, az spd felét kéne mutatnia, ha nem szorul a csapágy és a zsír is eligazodott benne, de nem mindegyik mutatja, de ha meg mutatja is, akkor meg sima cipővel lesz nehéz rálépni, mindig be kell fogatni hogy a platform legyen felül.
Valamint hogy csak egy oldalon van patent rész, 2 szer hamarabb kopik el a pedál. Shimano mondjuk sokáig bírja, de a többi koppintás az nem biztos.
A platform pedig ha nagyon döntöd kanyarban hamar le szokott érni, ami korlátozza a kanyarodási sebességed, és veszélyes is.
Csak olyan biciklire érdemes ilyet felrakni, aminél nem tudod megoldani hogy mindig spd ben használd, mert pár km es távokra is használod, nem tudsz váltócipőt vinni magaddal, vagy nem bírod elviselni spd cipőben. Én régen suliba is spd cipőbe jártam..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kacsyx #57189 üzenetére
Semmilyent.
Ha találsz valamelyik taiwani márkából ipari csapágyast, azok jók szoktak lenni, de van hogy túl pici a csapágy, ha súlyosabb vagy akkor szétmegy benne a francba, de lehet cserélgetni. SPD kialakításuk se olyan jó mint a shimanonak, sokan panaszkodnak gyors kikopásra, nehéz kilépésre, kiszakadó stoplira, én ilyeneket nem ajánlok.
Meg lehet venni azokat a hagyományos felépítésű kónuszosokat is, aztán figyelni rá hogy mikor kezd el kotyogni, és akkor szenvedni a beállítással, átzsírozni, el lehet menni azokkal is sokat, ha nem valami ipari hulladék. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tolvaj! #57194 üzenetére
Az nem normális, nincs normálisan kicentrírozva.
Maga az hogy az új kerék kicsit meglazul, 8 as megy bele, az normális lehet, de az is max 1-3 alkalommal lehet, attól függ milyen kerék.
Egy erős és minőségi alkatrészekből épített kerék fűzés után max 2 szer centrírozandó újra az első pár 100 km en, egy papír vékony verseny szintű cuccokból hagyományosan fűzött keréknél ez lehet 3 alkalom is.Az hogy vissza húzkodod a meglazult küllőket, az nem szakszerű centrírozás.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Könnyebb a click'r ből kilépni, ennyi, én még nem próbáltam, elvileg amúgy ugyan úgy fogja a stoplit, tehát nem fog belőle kiszakadni.
Ha könnyűre állítod a sima spd-t, abból is könnyű kilépni főleg ha eredeti stoplit használsz, nem után gyártottat, ha tele megy sárral és kis szemű kavicsok bele ragadnak, na akkor viszont néha marha nehéz kiakasztani a lábad. Én már tekertem pár km -t spd vel, én eléggé ráfeszítek a csavarral, és nem is eredeti stoplival megyek, hanem után gyártottal, amit nehezebb kiakasztani.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tolvaj! #57202 üzenetére
Kikopott? Mitől? A küllő az acél, a küllő anya meg többnyire réz vagy alu, nagyon ritka az acél anya, tehát az anya előbb adja meg magát alapból, de marha ritka hogy anyából kiugrana küllő azt valami vicc minőség tudja csak előadni, menetet meg nem tekergeted rajta napestig, hogy kikopjon.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tolvaj! #57206 üzenetére
Nem szokott ilyen baj lenni a ctm ekkel, mind kb ugyan úgy van fűzve, ramblerből adtunk el egy csomót, mondjuk csak 2014 est, a 15 öst visszahozták 2 hét múlva, hogy mégsem kell. Demába láttam sokkal gagyibb anyákat.
Szerintem csak át kell centrírozni.
Én láttam már teljesen letekeredett anyát.. kicsit fel kell lazulnia, utána már lerázkódik. Menet rögzítőzni nem a legjobb ötlet, ha megköt feszíteni esélytelen lesz rajta, de lehet hogy letekerni is, gyengével maximum lehet próbálkozni, de egy jól felfeszített keréknél nem szokott szükség lenni rá.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #57209 üzenetére
Ha nincs rajta durvább sérülés vegye meg (pl elhajlott eltorzult dolgok), valószínűleg külföldön nagy tételben vásárolt kerékpár ami már össze volt szerelve, vagy hanyagul volt csomagolva, vagy egyszerűen a boltban a pakolászástól lett karcos. Nekünk is a legtöbb biciklinken lehet találni egy két minimális hibát, nem tudunk vele mit kezdeni.. de ezeket a bicikliket jóval ár alatt adjuk. Egyébként sokszor a gyári csomagolásban érkező bicikliken is vannak hibák.. az már problémásabb.
Ezek jó alku indokok amúgy..
Ha mentek vele, az látszik a hajtómű tányérokon, gumin, pedálon, stb. Tehát az azonnal lerí róla ha jobban megnézi, hogy teszt kerékpár volt-e.. kiállítva ki volt-e? Attól még új hogy össze volt szerelve és kint állt a boltban. Akkor nincs így, ha nincs a boltnak készleten, de a forgalmazónak még van, onnan lerendelik, és akkor direktbe rakják össze az ügyfélnek, amúgy kb az összes előrendelt biciklit is összerakja mindenki és kirakja a boltba, hogy lehessen látni, amit nem látnak nem veszik meg.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #57211 üzenetére
Atyaég, az nagyon olcsó! Mindenféle papírt írjanak róla, kérjen számlát, blokkot bármit, adásvételit vázszámmal.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #57215 üzenetére
Azért valami adásvételi nem árt, pl ha be kell bizonyítani hogy az övé.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Én egy 2200 ft os kelly's pumpát használok évek óta, főleg másnak szoktam vele defektet javítani, vagy pumpálni, könnyű olcsó, teleszkópos, működik, valami kínai bánat kelly's felirattal, nem kell ezt túlragozni..
Láncvillára belsőt kell tekerni, csak ki kell tapasztalni hogy kell szépen, és jól feltekerni, hogy kell méretreszabni, rögzíteni.
Homolokcsőre ha festékboltban veszel vastag öntapadós "tapétát" az nem rossz, én azt szoktam, de akár lehet venni kamu karbon matrica készletet is, pl a patai szabónál is van ilyen, én azt használom a karbon országúti vázamon.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Attól függ milyet veszel, amiben nagy a dugattyú, tehát kicsit vastagabb a pumpa, azzal a monti kereket jó felfújni, viszont az országútinál ki fog gübbedni a szemed 6 bar felett. Amelyik keskeny, pl az enyém is az, azzal a montit egy évezred felfújni, ezekből csak teleszkóposat érdemes venni, mert azok ahogy szétnyílnak kicsit többet fújnak, én már úgy tudom vele fújni a monti kereket mintha ezres fordulaton pörögne a kezem tak-tak-tak-tak, az országútit ezzel én fel tudom fújni 8 ra, eléggé erőlködős, de van kb max 28centis a karom épp, tehát egyén függő ki mekkorát szív vele. Az a lényeg as szelepet meg főleg a szelepvégét ne törd el vele, hagyni kell mozogni a kereket, és a pumpa elejénél kell ellent fogni, véletlen sem a felnin.
Van olyan egyébként, amelyik teleszkópos és ki be kapcsolható a teleszkóp része, tehát alapból országútit fújsz vele ha meg bekapcsolod a bent levő részt is, akkor fúj nagyobb légtömeget kisebb nyomáshoz, nagyobb gumihoz.
Na meg olyat meg nem szabad venni aminek nem rácsatolós a feje. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #57233 üzenetére
Engem azoktól a tépőzáras védőktől kiráz a hideg.. ez a neoprén anyag alkalmatlan arra a feladatra, beszívja az olajsarat, tele megy sárral, eláll, a bowden alatt nem fér el, ha fölé rakod akkor súrlódik hozzá a bowden.
Fél év alatt el lehet dobni, vagy mosogatni brigéciolba, úszni a dzsuvába, ha mosod a biciklit akkor az mindig retkes marad, sok idő mire kiszárad áztatja ott a vázat a bowdent folyamat..
Én szépen fel tudom tekerni a belső gumit, retro fíling, addig tekered rá ameddig akarod, akár a tányérok alá is belehet rakni, ki lehet vele kerülni a bowdent, a bowden stoppert a vázon, csomóan azt sem tudják mi az rajta, sokáig bírja, le lehet mosni egy fogkefével tisztára, ingyen van, kész.
De mindenki azt rak rá amit akar, a ráragasztós védők még jópofák, csak sokszor elenged a ragasztójuk, hiába zsírtalanítod a láncvillát féktisztítóval.
Szerintem a shadow is csapkodja mint az állat terepen, nekem 972 es XTR em van, meg volt XT-m is, mind csapkodott, maximum a shadow plusz nem csapkod, miben van bekapcsolható fék. De akkor is érdemes valamit rátenni, legalább leragasztani egy kamu karbon fóliával (országútin nekem így van) mert nem szép ha egyszer is rácsap a lánc a vázra és lepattan róla a festés.És ne haragudj a múltkora lámpás dolog miatt, én is kicsit forró fejűen reagáltam, igazából kicsit elbeszéltünk egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Valkűr #57244 üzenetére
És az milyen jó mikor véletlen hozzá nyúlsz, vagy összekened vele a ruhád. Dizájn sem mindig a legjobb, mert ahány féle láncvilla forma létezik, annyiféleképpen nem tudod felrakni normálisan. Én jártam úgy hogy alig érte át, feszegetni, nyújtani kellett, máshol meg laza maradt mert már átlógott a tépőzár ellen darabján.
(#57245) Integrale
Több féle módszert használtam már, mire rájöttem a legjobbra, az első az úgy kezdődött hogy ragasztó szalaggal odafogattam, aztán kezdtem el arra feltekerni, aztán haladtam előre fele, majd körbe szigszalagoztam ott is, na ez a legrosszabb, mert megcsúszik a szigszalag, elengedi a zsírtalanítóktól, aztán leugrik az egész.
Később csak hátul szigszalagoztam meg, elől meg egy kötegelővel fogattam oda.
Na most a legjobb, ha ügyesen maga alá hajtva kezded el, semmi nem kell hátra rögzítésnek, elől meg egy fekete kötegelő megfogja, nem is látszik. Igazi expertek megpróbálhatják elől is aláhajtani, haveromnak szokott sikerülni.
Én országúti belső szoktam hosszában félbevágni, vagy az öntés mentén kettőbe vagy háromba a monti belsőt, és feles fedésnél ritkábban tekerem rá, vékonyan. Elejét meg a végét meg ahogy kijön lehet hegyesre vágni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Expendable #57264 üzenetére
25 ös fér el, ritka amibe a 28 as még belemegy, ahhoz olyan profilú gumi is kell általában. A 25 öshöz is van hogy nagyon hozzá kell centrírozni a vázhoz a kereket, mert beleér
32 es gumi is szépen ráz már 5 bar felett, egy karbon váz nagyobb különbséget jelent kényelem szempontjából.
Annyi előnye van hogy kevésbé esik az ember hasra az útegyenlőtlenségeken, hibákon ha nem figyel, valamint ha kimész murvára stb akkor nem kell előadni fittipaldit.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Annó még a 19 es gumi is menő volt, meg a 21 es, még én is gondolkodtam hogy a 23 asnál bizonyos versenyekre kéne vennem valami keskenyebbet, meg a shimano kerekek szélesebb profilja miatt is mindig depressziós voltam, hogy ez miatt nem lehet menni eléggé. Most meg ez a 25 ös lesz a divat? Külföldi gumi tesztekbe is volt ahol csak 25 ös gumikat néztek.
Van két ugyan olyan kerekem, az egyik a trekkingbe van, a másik az országútiba, az egyiken 23 as ulteremo, a másikon 32 es cst trekking gumi, az a bicikli annyira nem megy, mintha vontatnék magam mögött egy kamiont, én el nem hiszem hogy a 25 ös guminak nem érezni a nagyobb légellenállást, hát mekkora puffancs már az, régen kiröhögtek volna vele. "nézdmá' fent hagyta télről az edző gumit a gyerek!"[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #57271 üzenetére
12-27 es sor miatt is röhögtek ki anno pedig 39-53 van elől, most meg a compact a menő meg a 30 as tetejű ultegra sor a túra országútikon.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #57315 üzenetére
Ivó vízzel meg kajával hamarabb kiirtod észrevétlenül az egész bolygót mint ezzel a nevetséges kemtrél össze esküvéssel.. az egy agymenés..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen