Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #185605 üzenetére

    Az a nemsokára szerintem még legalább 5 év és kérdéses mekkora lesz az előrelépés.
    Nagy ígéretek vannak, de ezeket a helyén kell kezelni.

    Nem a töltési sebesség a fő probléma, hanem a súly/kapacitás.
    Outinál maradva, pont azért nem életképes egy elektromos outi, mert túl nagy és túl nehéz az akksi amit bele kéne tenni. Ezáltal a bringa esztétikailag is kifogásolható, illetve nehézkes lesz a tekerhetősége 25km/h felett. Emelkedőn persze segít, de síkon meg csak hátráltat. Míg ugye montin és trekkingen nem akkora az átlagsebesség, ezáltal mindenhol jól viselkedik. Ha meg 25km/h felett is aktív rásegítéssel szeretnénk használni, annyira megnő a fogyasztás, hogy outis távokhoz mérten pillanatok alatt lemerül. Gyakorlatilag jobban jársz jelenleg egy könnyű, analóg outival mint a rásegítőssel, mert amit elveszítesz fölfelé, azt síkon hatványozottan hozod vissza. Outiba maximum 1-1,5kg-os akkut szabadna tenni ahhoz, hogy ne veszítsen sokat a tekerhetőségből és ilyen súly mellett kéne legalább 700-1000Wh kapacitás. Ami még igen messze van. Jelenleg egy 700Wh körüli akku közel 4kg, ezért azzal próbálkoznak a gyártók, hogy könnyű, de nagyon kicsi 250Wh körüli kapacitással szerelnek outikat, ezzel viszont nem jutsz messzire. Van még mit fejleszteni, mire tömegével láthatunk elektromos outi felhasználókat.

    xy.zsolt: [kép] :D

Új hozzászólás Aktív témák