Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ringman

    nagyúr

    válasz jjeahh #235518 üzenetére

    itt egy elég részletes leírás az effigearről: [link]

    Upshifting Under Load Yes
    Downshifting Under Load Less force required

    [ Szerkesztve ]

  • andrisbandi

    őstag

    válasz jjeahh #235518 üzenetére

    Csak beleolvastam, de ebben a régiben pont kiemeli a terhelés alatti váltás lehetőségét.
    Valamint a láncválósnál szinte mindíg keresztbe van a lánc= nyúlós érzés. Ennél nincs ilyen, teljesen direkt érzésű a hajtás= mászók álma :DDD

    【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz jjeahh #235518 üzenetére

    Ezek sima hagyományos fogaskerekes váltók egyenes fogazású kerekekkel, szóval nem űrtechnika, csak jó anyagok és precíz gyártás kell hozzájuk, hogy bicajban is használható legyen a koncepció. Meg persze a fejlesztés.

    Valójában egyiket sem lehet terhelés alatt váltani, legfeljebb a Pinion rakott bele valami biztonsági reteszelést, hogy meg se tudd próbálni, vagy az Effigear azt mondja, hogy az övét lehet, és keresztbe teszi az ujjait, hogy garanciaidőn belül kibírja az övé.
    Egyébként, ha nincs hozzá szinkrongyűrű és tengelykapcsoló, akkor nem váltható terhelés alatt. Legfeljebb valamennyire tolerálja.

    Ellenállásban nem nagyon lesz különbség, a kapcsolószögből eredő axiális erők mindenképpen jelentősek ( és a csapágyakat terhelik ) ( bolyóműnél ez viszont pl. pont 0 ).
    A fogazási geometriával lehet rajta valamit javítani, de nem jelentősen, és vagy a szilárdság rovására megy, vagy a geometriára lesz nagyon érzékeny ( pl. kopás, tengelytávolság, stb ).
    Én nem gondolnám, hogy bármelyikben eltérnének a 20 fokos kapcsolószögtől és az evolvens fogazattól.

    Ami az olajat illeti, valamikor régebben olvastam egy sráctól, aki hozáfért komoly laborhoz, hogy bemérte a Pinion elképesztően drága olaját, és kb. az jött ki, hogy bármilyen 75W90-es hajtóműolaj jó bele.
    Én teszem hozzá, hogy mivel egyenes fogazásúak a kerekek, még EP adalékoltnak sem kell lennie. Egy liter felső polcos 75W90-est kb. annyiért meg lehet venni, mint amennyiért az 50ml-es cserekészletet vesztegetik, és akkor cserélgetheted akár 1000km-enként.
    A másik oldalról, nem kell EP adalékolt olaj ( tehát nem használódik el benne az adalék sem ), hidegen megy, kis fordulatszámon, úgyhogy kb. mindegy, hogy 5 vagy 10e km-enként cseréled, de ha a biztonságot tartod szem előtt ( és árulsz csereolajat ;] ), akkor nyilván gyakrabban.

Új hozzászólás Aktív témák