Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz chubby2o6 #264007 üzenetére

    Szerintem két dologgal lehet elcseszni a hidraulikus fék beállítát. Az egyik, hogyha - ahogy írod - túl izomból megtépi az ember a fékkart, akkor a tárcsa elhajlik és úgy rögzül. Főleg akkor jöhet ez létre ha adapterezve van például 180-asra elől és a kúpos alátétek (amivel például a Shimano adapter jön) nem áll be egyenesbe hanem ferdén.
    Másik amikor meghúzza az ember a csavarokat, akkor el akar csavarodni a féktest, ezért ellen kell tartani. Érdemes ahogy írtad, felváltva meghúzni a csavarokat, ügyelve arra, hogy ne mozduljon semerre a féknyereg. Természetesen végig behúzva legyen a fék. Ha ezekre ügyel az ember akkor kizárt, hogy rossz legyen. Ha mégis beleér, akkor meg kell vizsgálni a rotorokat, hogy nem a koptak el 1,5 mm-re vagy alá. Akkor rögtön csere. Ha nem kopott el, csak rossz minőségű, akkor is csere normális minőségűre.

    Nekem ez a "körfűrész" Ashima bevált, még a másfél éves mechanikus tárcsafék sem nyomott bele 8-ast, pedig az csak egy oldalról nyomja. A hátsó Extenddel sincs gond, így maradnak, pedig tartottam tőle, hogy majd kiderül cserélni kell őket. Mindenesetre ha elkopnak, akkor vagy A2Z tárcsák vagy Shimano RT66 lesz az utódjuk.

  • andrisbandi

    őstag

    válasz chubby2o6 #264007 üzenetére

    Szerintem is ez a tuti módszer súrlódó tárcsa beállítására.
    Vagyis majdnem.
    Csak akkor, ha a féktest középre fogadja a tácsát.

    Fékbetét nélkül lehet jól látni, ha a kerék benn van.
    Fölülről benézve a betétek helyén, látszik a féknyeregben a tárcsahely, ez két rés.
    Ezekben kell szemre középen futnia a tárcsának.

    Ha ez nem így van, akkor van nagy b4zdmeg.
    Ilyenkor hiába a fékkel ráfogós, meg nyeregigazítós módszer. A dugattyúk kinyújtóznak, próbálják korrigálni a féknyereg eltolását, de ez csak kis mértékben lehetséges. Ha a nyereg szinte érinti a tárcsarés egyik oldalát, akkor mindíg súrolni fog, ez jelzi a hibát, valamint új betéttel méginkább, plusz új betéttel sem lehet jó fogásúra beállítani, túl behúzós lesz a fékfogás.

    Ha tudja az ember mit kell nézni (menetkész féken), lehet már elsőre látja középen fut e a tárcsa a nyergben.
    Nekem kellet pár betét nélküli igazgatás, úgy jöttem rá.

    Szóval ha középen van a tárcsa szemre a nyeregben, onnantól gyerekjáték a súrlódás megszűntetése.
    Fékkar működtetés, amig rendesen fog, rövid benntartás. Így beállnak a pofák.
    Látszik a tárcsától való távolságukon mennyit csalt a szemünk.
    Ezt a távolságot kell elosztani, egyforma legyen. A féktest egyenkénti fellazításával, apró oldalazásával.

    Ha esetleg egyik oldalon lassúbbak a dugattyúk, az sem nagy dolog kiigazítani.
    A videóban mutatja a csóka.

    Nincs gond akkor sem ha első próbálkozásra eltűnik a tárcsa és a pofa közötti rés.
    Így teljesen összeszerelve, egyik oldal után a másikat, vissza lehet tolni a dugattyúkat kicsit. A betét felfogató füle mögé nyúlva, finoman a másik oldalt be lehet nyomni mindenestül.
    Vissza álltunk alap helyzetbe.
    Újra lehet próbálni.

    [ Szerkesztve ]

    【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

  • -=RelakS=-

    veterán

    válasz chubby2o6 #264007 üzenetére

    szerinted felbax-e idegileg, mikor laza fékcsavarokkal rámarkolok a fékre, beállítom középre az egészet, kicsit megszorítom a fékcsavarokat, minden rendben. Aztán meg is húzom a fékcsavarokat, és a nyüves mozgatja a féktárcsát, rosszabb esetben bele is ér :W
    Biztos nagyon drága lenne valami finomhangoló csavart rakni a féknyeregre, amivel tizedmillimétereket lehet hangolni a féken.

    Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

Új hozzászólás Aktív témák