-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tknof1871
őstag
válasz
tknof1871 #278248 üzenetére
Első kerék agy, csapágygolyók cseréje és újra zsírzáshoz még egy kérdés.
Jót teszek, ha a csapágycsészékre teflon tartalmú sprayt fújok mielőtt bezsírom őket és beteszem a csapágygolyókat? Csak egy kevés Muc-Off MO-94-et. Nem tudom, pontosan milyen zsírom van. A színe sötétvörös.
Azt hiszem minimum megosztó téma, hogy különböző kenőanyagokat keverjünk. Valaki aki csinált ilyet, mi lett az eredmény? Vagy aki szakmája miatt ért a kenőanyagokhoz, mit mond erről a műszaki tudomány?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Lacerta
aktív tag
válasz
tknof1871 #278248 üzenetére
Ha tudod, milyen gyártmányú és típusú agy, akkor meg lehet keresni a dokumentációját a neten. Egyébként minek írnák rá, van doksija, a szervíz meg amúgy is tudja.
Ha meg tudod mérni az osztókör átmérőt, abból könnyen ki lehet számolni adott átmérőjű golyóból mennyi megy bele. Csak mivel ferde hatásvonalú csapágy, ez nem annyira egyszerű. Én az agy doksiját keresném meg.Az én Deore hátsó agyam olyan kialakítású, hogy ki van könnyítve belül, és van benne egy műanyag cső. A kettő együtt alkot egy jó kis tórusz alakú üreget, amiben simán eltűnik teljesen nyomtalanul 2-3 csapágygolyó mikor szétszedem, és aztán nem is hajlandóak előjönni. Első alkalommal órákat sz*ptam az eltűnt golyók keresésével, mire rájöttem, hogy hol vannak. Mondjuk az speciel 2x9 golyós agy.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
tknof1871 #278248 üzenetére
A kónuszos első agyakba általában 10db golyó megy, oldalanként, 4,8mm-es. A Hátsó agyakba megy 9db oldalanként, 6,35mm-es.
De előfordul, hogy az első agy golyópálya is megegyezik a hátsóval, ilyen esetben ugyan azok a kónuszok és ugyan úgy a 9db 6,35-ös golyó kell bele.Nem kell teflon spary, lehetőleg sűrű, ragacsos zsír kell oda, mint például a zöld motorex. Persze szinte bármilyen csapágyzsír megteszi, ha rendszeresen karbantartod, nem kell túllihegni. Csak azért emelem ki a zöld motorex-et, mert annál jobb csapágyzsírral még nem találkoztam.
Egyébként kísérleteztem már zsírok, olajok keverésével. Főleg agyváltók esetében. A Shimano fehér színű agyváltó zsírját próbáltam kikeverni, legalábbis az állagát elérni. TF2 és a zöld motorex vegyítésével.