-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
"iparis"-nak nevezed a zárt csapágyat
úgy érted, az egysoros mélyhornyú golyóscsapágyat?
Ez olyan, mint a sarokcsiszoló=flex, zavaró, de lehetetlen megváltoztatni. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
Csak a topic tolvajnyelvét használom a közérthetőség kedvéért.
Ipari = szabványosított, katalógusból választható, kereskedelmi forgalmazású gördülőcsapágy.
Az ipari csapágy nem okvetlenül zárt, sőt, léteznek olyan kialakítások amiket nem is lehet zárt kialakítással elkészíteni.
Sőt maga a "zárt" kifejezés sem helytálló, mert léteznek nyitott-, porvédőlemezes-, és tömítőtárcsás csapágyak.Ha most megnézem a Deore kónuszos agyaimat, azok önmagukban nyitott, kosárszerkezet nélküli ( =telegolyós ), egyedi méretű ferde hatásvonalú golyóscsapágyak. Ugyanakkor teljes értékű külső tömítőrendszerrel van ellátva az agy ( ajakos súrlódó tömítőtárcsa + labirint porvédő ), tehát innen nézve zárt, csak nem a csapágyba van integrálva a tömítőrendszer, hanem az agyba.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
Nem tudom miért terjedt el a köznyelvben, elvileg mélyhornyú, zárt csapágy. Vagy angolul sealed cartridge, de ott logikusan van elnevezve, a sima cartridge, ami hasonló, csak nem teljesen zárt. Itthon meg "ipari".
Szerk: Kormány csapágy terén ezért vettem Funn Descend csapágyakat (alsó- és a felső csapágyakat külön lehet megvenni), ott megadja a gyártó milyen szanványos méretű csapágy megy bele. Semmi lutri. Érdekes módon az XLC nem adta meg a méretet. Persze jó drágán viszont kínál mellé XLC csapágyakat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen