-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
-
zoli03
őstag
válasz Monyos #26043 üzenetére
A csapágyház méretet jól mérted, 73 mm. 68 mm-esből többféle van, de 73 mm-est is találni fogsz. A tengelyhossz a hajtóműtől függ, a gyártók általában leírják (a Sunrace oldalán is fent van), hogy adott láncvonalhoz mekkora tengelyhossz kell. Amit néztél hajtóművet, annak igen rövid a hajtókar hossza (152 mm). Szándékosan néztél ilyen rövidet? Az elterjedt méret 170-175 mm.
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
válasz Monyos #26043 üzenetére
Újra itt.
Közben megmértem a láncvonalat és 47 mm jött ki az ITT írtak alapján.
Most viszont megint belekeveredtem a számokba.
Kinéztem ezt a monblokkot.És ezt a hajtóművet:
Suntour XCT-T318Azt írják, hogy 113 mm-es tengely kell a 48 mm-es láncvonalhoz. Megvehetem ehhez a fent írt monoblokkot 113-as tengellyel? Mert rövidebb csak a 110-es van. Vagy pont az kellene ilyen esetben?
Esetleg még ezt néztem , de itt még nagyobb az eltérés, mert 127 mm-es tengelyt írnak 50 mm-es láncvonalhoz. De monoblokkból max. 122,5 mm tengely hosszúságú van.
Ha félrebeszéltem, akkor valaki legyen szíves helyretenni.
-
sanzi89
addikt
válasz Monyos #26435 üzenetére
Véleményem szerint igen. De ha még tudnál hozzá tenni egy keveset - persze kérdés milyen a hajtásod egyéb részei - akkor egy Hyper Glide-os hajtőművel járnál a legjobban, például Shimano FC-M311.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Yahhher
aktív tag
válasz Monyos #106705 üzenetére
Szia.
Lehet, hogy egyszerűbb lesz a választásod, mint gondolnád. Én most vettem a kiszemelt 29-es változatát, a gate 30-at. 2017-es modell tudtam venni, nem is olyan könnyen, mert 18-as már egyszerűen nincs... Kellystől sem lehet már rendelni, elfogyott áprilisban. Max. ha valamelyik boltban van megmaradt példány. Nekem csak a személyes vásárlás jöhetett szóba, ezért nem utaztam volna az ország másik felébe.
Szóval kérdezz rá melyik van, azt vett.Üdv B.
u.i.: mindenképp menj méretpróbára. 190 cm vagyok, de az L-es átlépője magas volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Monyos #107071 üzenetére
Nem néztem át őket,de még ha egyforma is a felszereltségük akkor is sok +40e azért a sz@r kúpos fejcsőért. Ha minden kötél szakad,átalakítóval beleteszel egy új villát x év múlva,mikor már nem lesz egyenes villanyakkal már teló. Amúgy nem könnyű lépést tartani ezzel a kereskedelmi mizériával,ahol ma kúpos,holnap átütős,aztán a boost és így tovább csak a haszon egyre nagyobb legyen.Nem is a fejlesztésekkel van baj,mert az tényleg indokolt ott,ahol másodpercekben mérik a pokol és mennyország közötti távolságot,csakhogy a versenyszintről azonnal minden lecsorog a hobbi szintre és/mert mindenkinek rögtön az kell ami a versenyzőknek van.Várom mikor jelennek meg a kúpos fejcsövű és átütőtengelyes boost-os bringák a teszkóban is.
(#107074) Sleek...helyes!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Monyos #107446 üzenetére
"Vagy nem jellemző ez, és minden szervizes maximális odafigyeléssel egy tökéletes bringát ad át?"
Ez lenne az ideális, de egyáltalán nem biztos... a haverom pl. egy 300k-s Scott-ot rossz belsővel és rossz láncal vitt haza, + a nyeregcső is recsegett . A legjobban szerintem úgy tudod átnézni, ha elviszed és alaposan meghajtod terepen is. Ha valami gond van vele, akkor visszaviszed és gariban helyrehozzák... persze át lehet bogarászni helyben is, de néhány hibát csak úgy lehet észrevenni, ha használod.
Én használtan vettem bringát szervizből, na úgy bármilyen furcsa is, szvsz biztosabb, hogy hibátlan a vas, mert a jobb használt bicókat teljesen szétkapják és leszervízelik mielőtt eladnák... (legalábbis felénk)[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Monyos #107717 üzenetére
A Gate meg Thorx bringákkal vigyázz, szerintem lehet, hogy kicsi lesz neked, ezeknek egyszerűen kormányra ráfekvős a geo-juk... szal érdemes lenne kipróbálni mielőtt megveszed, vagy legalább ülj fel rá valahol, ha van lehetőséged rá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Monyos #107726 üzenetére
A Gate-t próbáltad? Asszem nagyjából ugyanaz a geo, csak 29er kerekeken, tehát magasabb. Kellys fura dolgokat művel néha a geo-val, a Spider sorozat pl. pont az ellentéte a Gate/Thorx-nak, annak ultrarövid az effektív felsőcső hosszúsága... ráadásul a kormányszélességgel is játszadoznak, néha a kisebb méretű bringák keskenyebb kormányt kapnak. Mondjuk még mindíg jobb, mint amit a Specialized csinál, tőlük gyakran ha S-es bringát szeretnél le kell mondanod 20mm rugóútról
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Monyos #107730 üzenetére
Szerintem ne vesd el a Gate-t sem, az eladók néha hülyeségeket beszélnek . A haverinámat nemrég pl rábeszélték a boltban egy virsligumis állítható stucnis Phanatic 30 2016-ra, hogy az jó lesz neki terepre is, oszt most szenved vele szerencsétlen... ráadásul M-es méretű, pedig neki a legtöbb S-es bringa is nagy, valszeg XS lenne a mérete
Amúgy meg ha picivel hosszabb a váz a kelleténél, azt tényleg olcsón tudod kompenzálni akár, olyan nyeregcsővel, ami nem hajlik hátra, rövidebb stucnival, enyhén hátrahajló kormánnyal. Egy picit én is hosszúnak éreztem a vázamat és én nemrég stucni + kormánycsere módszerrel oldottam meg a dolgot. Majd veszek egy új nyeregcsövet is és kipróbálom azzal + a régi hosszabb stucnival is, oszt majd úgy legózom össze az egészet, ahogy a legjobban tetszik. Tényleg meg lehet úszni ezeket a cuccokat olcsón is, nekem úgy max 8k-ból kijött a kormány meg a stucni, szal az aprópénz a bringa árához képest... és biztos vagyok benne, hogy így is jobb minőségűek, mint a Kellys sajátmárkás alkatrészeiszerk: "Na ezaz. A 187 centimmel épp az M teteje és az L alja vagyok"
na akkor szerintem az M-es Gate meg Thorx-okat valszeg pont neked találták ki, mert olyanok, mintha nyújtott M-esek lennének[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Monyos #107737 üzenetére
A váz anyaga, vastagsága szerintem mérettől függetlenül ugyanolyan, szal nem hiszem, hogy eltöröd . A nyeregcsövet meg tényleg túl magasra ki kell húznod? Ezt te látod, te érzed... esetleg egy hosszabb nyeregcső megoldás lehet. Ha meg úgy érzed, hogy tényleg gáz, akkor még mindíg ott a lehetőség, hogy L-est vegyél és cserélj 2-3 filléres alkatrészt, ezzel "megrövidítve" a vázat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Yahhher
aktív tag
válasz Monyos #107737 üzenetére
Szia.
Nekem Gate van, bár ezt tudod. Hasonló magas vagyok mint te, 190 cm. Kipróbáltam L-es Gate50-et, de mivel nem vagyok Michael Phelps, ezért nagy volt. Ezért M-eset vettem. Egyébként a hosszabb stucni se drága.
Nekem így jó:Nyeregcső majdnem fele bent van, aminek fele ( kb. 10 cm ) még használható. Nem hinném, hogy eből bármilyen baja lenne a váznak. Még akkor sem, ha neked ehhez képest még pár centit ki kellene húzni.
Üdv B.
u.i.: ha eljössz Veszprémbe, kipróbálhatod :-)
-
pc360
addikt
válasz Monyos #108959 üzenetére
Ha viszont magabiztosan, kiszámíthatóan tekersz kiflizés nélkül, nagyban javul a helyzet. Aki meg nem bírja a dugó nyomását, annak fuck off, és tekersz tovább. Mondjuk ez a fuck off rész elég változatos tud lenni vérmérséklettől függően. Nekem pl. jópár visszapillantó és oldalüveg szárad a lekemen.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz Monyos #109217 üzenetére
Annak szerintem egy szerepe van: hogy jól rádijesszen, amikor letörik-elszabadul és elkezd a küllőkön durván csattogni . Szvsz az az egyik olyan "alkatrész" a bringán, amit érdemes azonnal leszedni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz Monyos #109217 üzenetére
Semmi értelme, nem tudom minek van az ott, én még csak menetes sorral láttam ilyet. Ha jól vannak beállítva a határoló csavarok a lánc nem fog beesni oda, ha mégis beesik nem egy műanyag fogja útját állni, hogy eltörje a küllőt, kiszedni meg tuti ezerszer nehezebb lesz. Szóval kukába vele.
(#109223) K Norbi Az alhonga elég alja, nem csoda.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Monyos #109217 üzenetére
Szoktad egyáltalán használni a legnagyobb fogaskereket? Mielőtt letöröd azét próbáld ki, hogy ha a váltókart túlhúzod, akkor bedobja-e a láncot a küllők mögé, ha jól van belőve nem. Először álló helyzetbe teszteld majd menet közben lehetőleg dombbon, ahol van terhelés is, ilyenkor picit másképp reagálhat.
De ha xt váltód van, akkor szinte lehetetlen hogy komolyan megszívasson az ilyesmivel. Havernál mondjuk egy verseny első emelkedőjénél előfordult, sosem használta addig azt a fogaskereket, és régi volt az xt váltó is, szóval érdemes csekkolni mielőtt megszabadulsz tőle.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Monyos #109241 üzenetére
Attól függ hol tekersz, és milyen a cipőd. Ha szoktál saras terepen menni, erdőben, vagy esetleg megázhatsz, akkor az általad linkelt modell hamar csúszni kezd. Illetve nem ismert márka, szerintem pár 100km után kotyogni kezd.
Ha nagyobb túrákra is mész érdemesebb költeni rá picit, mert ha kotyogni kezd, és nem is tapad rendesen akkor állandóan érzed majd és rontja az élményt. Van sok viszonylag olcsó műanyag pedál is HT pl elég korrekt, használják itt is többen. 7-10k körül már korrekt modellek vannak, kicsit nézz körbe. Mindenképp cserélhető tüskéi legyenek, sosem kopnak el, de biztos tapad.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Monyos #109241 üzenetére
Nejemnek volt,csúszik,terepre nem.jó.
bringásisti...ez sarkítva kábé olyan mint nyugodtan készíthetünk szarból vaskarikát,mert alapanyag az van elég.Amúgy ha nem akarod folyton cseréltetni mert nem vagy esetleg csilliárdos ,vagy célszerszámokat vásárolva cserélni mert esetleg elunod ez nélkül az életed,érdemes minőségi csapágyokra cserélni a gyári fost.
jjeahh...egyrészt biztos nem használsz magasnyomásút,másrészt könnyű vagy,hisz a pedált egy nagy állat (mint pl.jómagam is a 80+ kilómmal) tulajdonképp széttapossa,attól lesz kuka.Minap mértem és teljes harci díszben,6dl itallal 97,5kg-ot kell meglódítsak,és felcipeljek minden normális kerékpáros által messze elkerült dombra,hegyre.Hacsak 10-20 kg-al kevesebbet kell,az már számottevően meghosszabbítja minden terhelt alkatrész üzemidejét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Monyos #109406 üzenetére
Nekem dekából van, a legolcsóbb 900ft v annyi sem. Amire tervezték megoldja, 5x használtam élesben nem volt gond, kulacstartó alá fogatod fel, mindent kibír, sosem zörög nem esett ki. Nem is nagyon értem mire vannak a 10x ilyen drága modellek. Biztos lesz majd valaki aki érvel azok mellett is.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Tendd
tag
válasz Monyos #109406 üzenetére
Szia! Én ilyet használok kb. 2-3 éve. Mióta megvan ezzel pumpálom a sajátomat, pedig csak útra vettem biztonsági okokból. Nekem teljes mértékben bevált. Azóta is úgy működik, mint új korában. Kívül műanyag, érzetre masszív fajta, de belül alumínium.
Felfogatásnál 3 ponton van stabilizálva. Először be kell pattintani a helyére, utána körbe van tekerve tépőzáras rögzítéssel az egész kerületén, majd a pumpa markolatát úgy kell fordítani, hogy a rajta lévő furatba bepattanjon a tartón kiálló pöcök, így nem fog mozogni véletlenül sem a markolata menet közben. Szóval zörgés nincs, elhagyni pedig nem lehet.
Amit kinéztél szerintem bőven jó, ha a sajátomból indulok ki, mert ez alumínium testtel rendelkezik. Valószínűleg a felfogatása is hasonló. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Monyos #110528 üzenetére
Feszíts a váltóbovdenen,lehet nem tartja eléggé ki a terelőt.
Toobee...milyen a villa? A támvillát mitől véded? Szép az a kerékpár!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
ivana
Ármester
válasz Monyos #111114 üzenetére
Persze, de érdemes lenne azért szétszedni, de az se nehéz:
- Első kerék ki
- Stucni kivesz kormányostul (ha nem outi akkor valószínűleg nem kell bowdent kiszedni)
- záróanyát kitekered (általában 32-es)
- leveszed a körmös alátétet
- felső kónuszt letekered kézzel
- kiveszed a villát
- ellenőrzöd a kónuszokat golyókat, ha hibás csere, ha nem tisztítás és zsír
- minden vissza, felső kónusz pont ne rágjon
- felső kónuszra körmös alátét
- záróanyát rendesen rá kell húzni
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- OLED TV topic
- Futás, futópályák
- E-roller topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- További aktív témák...