-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz makoss #74433 üzenetére
Nem kell váltót cserélni, van egy határoló csavar, azon kell állítani, hogy leváltson 7-be.
IMIIKE1998: a vázméret csak egy irányadás, ne azért vedd, mert 19"-os. Tavaly a 27,5/29"-os Cube-nál az egyikből 19 a másikból 20" volt a jó nekem. Mivel azoknak azonos a felsőcsöve. Nézz meg egy régi meg egy új vázat oldalról, az újnak "laposabb" a váza (paralelogramma). Ugyan olyan hosszú, csak rövidebb a nyeregvázcső.
Ha nem szánsz rá pár órát az olvasgatásra, ugyanúgy át fognak k*rni.
Új... persze, te is megvennéd most bárkitől 129-ért, nem? Boltba nem rakhatják ki, mert van rajta karc, tehát nettó bukta. Használtan szerintem 70-80e-t ér.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz makoss #74709 üzenetére
A görgőket és a lánctányérokat igen. Viszont a kerékpár takarítása nem a szervizes dolga, hanem a tulajdonosé.
A másik kedvencem amikor számonkérik a rozsdás kormányt, esetleg vázat, egyéb alkatrészeket. Sokan összekeverik a kerékpárszerviz és a restauráló műhely fogalmát.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz makoss #74727 üzenetére
A bútorszállító viszont nem fogja kitakarítani
Van olyan szervíz, ahol az ÁSZF-ben benne van, hogy koszos cucc esetén x forint takarítási díjat számolnak fel, de legalább megcsinálják. Ha előre szólsz, hogy "elnézést, de koszos" akkor talán még bunkónak sem fognak nézni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz makoss #74727 üzenetére
Ha tiszta olajsár volt a görgőd és arra rakta az új láncot, az valóban igénytelen munka. Mint már írtam a görgőket és lánctányérokat mindenképp tisztítani kell csere előtt. A többi koszt már nem a szerelő feladata eltávolítani. Ha kisebb vagy nagyobb szerviz van akkor természetesen alaposan áttisztítom a váltókat és olajozom is, vagy szét is szedem ha szükséges. De ha belegondolsz, valaki fizet egy fogaskoszorú cserét, meg egy lánccserét, ami nálunk konkrétan 1600ft munkadíjat jelent, az nem kötelez szerintem arra, hogy patyolatra pucoljam a váltód is a görgőkön kívül.
-=RelakS=-: Forgáspontokat nyomatékkulcs nélkül nem érdemes elkezdeni szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz makoss #74787 üzenetére
"Ha én értek hozzá, az a minimum, hogy nem a mocskos biciklire rakom a láncot!!!"
Ezért van kiírva sok szervízben, hogy mocskos bringát nem vesznek át
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Runner_fxr
Ármester
-
-=RelakS=-
veterán
válasz makoss #75897 üzenetére
Fogsz egy kefét, 5 perc alatt átkeféled a sort, hogy a nagyretek lejöjjön, viheted lánccserére. Esetleg használsz viaszos kenőanyagot, mint a Squirt, és gyakorlatilag tiszta marad a hajtás, bármerre mész.
Vagy megmondod a szervizesnek, hogy igen, légyszi tiszítsd már le a sort. Persze, megfelelő díjazásért.
Szerintem itt kb ennyiről van szó, nem nagymosásról.Azt meg nem hiszem el, hogy hétvégén nem lenne időd áttörölni/átkefélni a bringát. Nekem is csak azért nincs, mert az nem nyújt akkora élményt, mint tekerni
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
-
-
bogabi
senior tag
válasz makoss #94102 üzenetére
Hát ha a Lumina hozza a valós 750 Lument, akkor nem nagyon találsz másik beépített akksist ilyen fényerővel. Esetleg Velotech van 10 környékén 1200 Lumennel, 14 környékén ami 2000 Lument ígér, de ezek külső akksisok és ahogy nézem csak 2 fokozatuk van - ha úton is használod, akkor tuti vakítani fogja a szembejövőket. Üzemidőre meg annyit, hogy meg kell nézni, bekapcsolva tölthető-e, ha igen, akkor powerbankot neki, azzal biztos kitart pár napig (amúgy sem kell folyamatosan maximum fényerőn használni). Nekem ilyen van: [link] műúton tök sötétben nem száguldozva megfelel.
[ Szerkesztve ]
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
-
zoli03
őstag
válasz makoss #95743 üzenetére
A csavar azért van rajta, hogy a szerviz szét tudja szedni, nem te. Ha a NiteRider megengedi, hogy otthon szétszedd, akkor ok.
"és még nem is jó."
Egy olyan lámpa, amiben nem tudsz az út szélén akkut cserélni, nekem sose lesz jó. Elköltök kb 40e Ft-ot, és akkor a fényerővel spóroljak hazafelé, hogy nem merüljön le? Ez még viccnek is rossz. Inkább veszek egy elemlámpát kintről, ugyanúgy vízálló, 4 akkuval kb 4x ekkora üzemideje lesz, fényerőre tud annyit, mint ez, de negyedannyiba került.
-
Örni
senior tag
-
6030D
Ármester
válasz makoss #95928 üzenetére
Külső külföldről 40 euro, a sima verziója 15-20 euro.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz makoss #95951 üzenetére
Ahogy Crytec is írja, a Sport a legolcsóbb. A Kendánál az is sokkal jobb lesz érzésre. Utána van a Performance, ami könnyebb, ezti is ki lehet fogni ilyen áron (5500-ért vettem múlt héten).
A 20 rongyos már erősített oldal- és futófelületű. Defekt ellenit kerestél, ezért írtam.
De elég, ha veszel simát, valamilyen belsővel meg teszel bele Slime-ot. Sokan használják, szeretik.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
válasz makoss #95977 üzenetére
Nem osztom a nézetét, lassan elfogy a kínából rendelt 100 folt a belsőimen, a külsők meg átlag 6 ezer km környékét mennek nálam, a 7k-s xking 2.0 is ennyit ment. Csak közlekedési stílus kérdése a dolog.
Nem értem az összefüggést a drágább ->defekt után kuka vonalon. Általában aki 20k-ért vesz egy gumit, az úgy is használja, akkor pedig már nem a tipikus tüskés defektek szoktak beesni, vagy valami más magyarázat van?Everybody lies.
-
-
veterán
válasz makoss #95994 üzenetére
Én montival járok, 2-3 hetente rápumpálok itthon a kerekekre, de továbbra is a belső tartja a levegőt, nem a külső..
Az elérés meg tárolás, kezelésfüggő.
Kitolhatod 3 évre, ha szilikonnal kenegeted meg babusgatod, de az mar felesleges... Annyi idő alatt simán elkoptathatod a futófelületet, ha mész évi pár ezer km-t.Everybody lies.
-
hm15
senior tag
-
smkb
őstag
válasz makoss #96293 üzenetére
Juj... mi ez a borzalom? A Scott tényleg csinált ilyet?? Egy trekkingre első teló is felesleges, főleg azok a 2.5 kilós sr/rst vackok, amiket annak neveznek. Aztán csak nyegle lesz az egész eleje. Egy cro mo villa is sokkal többet ér. De hátsó rugóstag az meg aztán tényleg a kínai bazári vicc kategória. Totálisan értelmetlen, haszontalan kolonc és kopóalkatrész. Nyilván a forgáspontok is pont ilyen bazári kategória. Egy ilyet tekerni inkább büntetés mint öröm. Az energia jórészét elviszik a felesleges rugóselemek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz makoss #96289 üzenetére
Nem trend kérdése,a szingó is egy a vékony felni miatti kényszer eredménye.Én macerásnak érzem,hacsak nem muszáj sosem lesz olyan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz makoss #96333 üzenetére
A nyereg mindig kényes téma, de erre a trekking nyergek közt nézelődnék a helyedben, azok közt van rugózott is, amely jól nyeli a hibákat. Sokkal jobb szerintem, mint egy rugós nyeregcső, ami az erőt is elnyeli tekeréskor. A megfelelő nyerget neked kell kikutatnod, mert egyértelmű ajánlást senki sem fog adni. Ha a boltban nincs lehetőség egy nyereg próbálására, akkor az sem rossz megoldás, hogy leteszed a nyerget egy székre és ráülsz, ki sem kell bontani hozzá. Ez azért nagyjából megmutatja, hogy mennyire illik a fenekedhez. Mivel gondolom kerékpáros gatya nélkül próbálod, így gatyóval még jobb lesz. Én nemrég így vettem egy Selle Italia nyerget és tegnap 120km után is teljesen rendben voltam alul. Annyit azért javaslok, hogy az elől túl széles nyergeket kerüld, dörzsölhet... Itt olvashatsz véleményeket: [link]
Markolatból egyértelműen ez, vagy ennek a szarv nélküli változata, ha ez nem tetszik: [link]
Ez jól csillapítja a kormány felőli rezgéseket és kényelmes a fogása is.
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz makoss #96341 üzenetére
Ja, villa... Abban nem vagyok otthon, biztos lesz itt aki segít benne. Az olcsó villa szerintem inkább hátrány, mint előny, mert csak az erőt nyeli tekeréskor. A komolyabb és lockolható motyókat meg nem éri meg beletenni egy iylen bringába. De ezt neked kell mérlegelned. Én telósat csak terepre vennék, műútra nekem tökéletes a merev...
-
Örni
senior tag
válasz makoss #96349 üzenetére
Én ugye augusztusban vettem a bringám, egy Suntour Nex telo van rajta. Semmi értelme! Sosem volt telos bringám, gondoltam majd kisimítja az aszfalt egyenetlenségeit. Hát, nem Szóval 1-2 év múlva én cseréltetem is merev villára, könnyebb is lesz a bicaj vagy 2 kilóval.
Amúgy tudja valaki hol kapható crosstrekkingre menetes, tárcsafékhez jó alu merev villa? Nem nagyon látok neten...
There's too many men, too many people, making too many problems!
Új hozzászólás Aktív témák
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó