-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #130323 üzenetére
Valahonnan szerezz egy olcsó nyeregcsövet, mert lehet, hogy a gyári egyszerűen sz*r... asszem már írtam, hogy a gyári nyeregcsövem nekem is csúszott bele, vettem helyette egy 9 eurós Cube-t bike-discount-ról és azt bármennyire bezsírozom, meg sem moccan, meg sem kell bikázni a bilincset
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #130396 üzenetére
Na tényleg az lesz a vége, hogy Zolkow sörösdoboz megoldásához folyamodok.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #130491 üzenetére
rossz topik
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Massmurderer
őstag
válasz IMIIKE1998 #130514 üzenetére
Passz.Sajnos én vidéken lakok.Eleve pocsék utak vannak erre.Na meg Győrbe járok.Aki járt már ott,vagy ott lakik,tudja hogy milyen utak vannak ott.Elsö telossal igyis elég sok hely van ahol a vesém ugrál a helyén szóval itt eleve kell.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130514 üzenetére
Nulla telós bringám van, pedig jelenleg van vagy 15 Mondjuk egy 29er kéne
-
6030D
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130429 üzenetére
Szerintem te a Brumottira gondolsz, ő egy másik arc, bár nem kevésbé elmebeteg.
Zsohi: Ha már a gopro-n meredek, akkor az tényleg az. Sajnos az akció kamerák nem adják jól vissza az út meredekségét.
trialboj: Én abszolút megértem a súlybuzulást, amíg nem elektromos montival jártam a hegyeket, nálam is fontos szempont volt. Rengeteget számít akár fél-1 kiló mínusz is a bringán. Az viszont igaz, hogy az építgetés, tuningolás nem éri meg anyagilag, eladásnál nem jön vissza, sok esetben jobban megéri a régi gép eladása és a tuningra szánt pénzzel megtoldva egy új bringa vásárlása.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #130514 üzenetére
Amire te használod, arra felesleges teleszkóp. Amúgy kevered a dolgokat, a kerékpárban teleszkópnak nevezett alkatrész más, mint amit az autóban teleszkópnak hívnak.
-
pc360
addikt
válasz IMIIKE1998 #130526 üzenetére
Miért, mi más miatt lehet még?.. Ha már az úttartásról beszélünk, ott elég nyilvánvaló, hogy miért használják.
A felhasználási szokásaid döntik el, és hogy tudsz-e venni normálisat. A legtöbb bringára azért raknak teleszkópot, mert az jobban mutat, pedig jobb lenne inkább egy merevvillával ugyanaz – gondolok itt az összes belépőszintű szutyadék Suntour-ra, RST-re és társaira, amiket a negyedmillió alatti bringákra pakolnak. Terepen ellenben nem nagyon lehet máshogy megoldani a dolgokat. Az hibbant / pro, aki anélkül megy. A fatbike meg le van szarva.
Szokták mondani, hogy a városi felhasználásra nem kell, ezt pl. tudnám cáfolni Budapesten. Haladósabb – nem mellesleg sokkal biztonságosabb – egy normális teleszkóppal a belváros a várható tereptárgyak miatt (úthibák, patkák, zebrán fetrengő kisgyerekek), mint országútival. De annak semmi értelme, hogy egy rosszul mozgó fos orrsúlyt belerakj a bringába, ha nem tudod kifizetni a minimum 60-80 ezres teló árat. Alatta nem nagyon van kivétel, vagy erősen kompromisszumosak.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #130514 üzenetére
Amint terepre érsz. Nekem városban, aszfalton, sőt terepen felfelé is lockolva van, sík terepen és lejtőn nyitom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130526 üzenetére
Szerintem elég jól el vannak már különítve a bringakategóriák, könnyű behatárolni, hogy kinek mi kell. A "terep" is egy megfogalmazhatatlan valami, mert a bringástól függ, mi a könnyű, mi a nehéz. A kényelem is lehet szempont, de azt sem tudod megfogalmazni, kinek mi a kényelmes. Valaki azért akar fullyt, hogy a sz@r bringaút ne rázza a seggét, valaki meg azért meg terepen 1,2 bar nyomással, hogy a karbon villa ne rázza ki a kormányt a kezéből. Magadnak kell eldönteni, mikortól KELL.
StLui: azt jelenti: aki előbb felér, az nyer egy Heinekent. Nekem nem is tetszik, meg miért van iPad a másiknál?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130565 üzenetére
1. Ugye nem gondolod, hogy a bádog és egyéb hazai gyártókon kívül bárki is foglalkozik azzal, mi kell kis hazánk ("csóró") bringásainak?!
2. Ha nincs konkrét ajánlás, akkor bizony neked kell utána járni, mi felel meg az igényednek. Elkeserítelek, így lesz ez a lakás/ház és autó vásárlással is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130736 üzenetére
Mutatom a különbséget.
Prologo Kappa 3
Vertu
Van egy Ritchey is, az a kettő között van. A kényelem nem számít, nem Balaton kerülésre lesz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #130773 üzenetére
Ha sportosabbra akarod akkor kerekenként 2 kivételével vedd le azokat a küllődíszeket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #130773 üzenetére
elsőre én cserélném a kormányt egy egyenesre, ha jól látom, most egy riser van. az 1-2 centi magasság, de sokkal praktikusabbnak találom, jobban kihasználható a karok/ketyerék/lámpák számára. Aztán mivel ez is beleszámít az irányítópult beállításaiba, megvárnám, mire van igény, a hossz és a mélység is kényelem kérdése, szóval attól is függővé tenném, nem csak attól, hogy mi néz ki sportosnak
Én az új bringán helyből lefelé fordítottam nulla alátéttel, és vízszintes aszfalton még így is azt érzem, hogy egy vitorla vagyok a szembeszél számára de általánosságban jó kompromisszumnak tűnt, mert lefelé is kell jönni azért, meg nagyon görnyedni sem akarok. (29-esen inkább azzal szokott bajuk lenni az embereknek, hogy nem tud elég alacsony lenni az eleje)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SSJmeszes
senior tag
válasz IMIIKE1998 #130781 üzenetére
Mondok egy nagyon durvát... Mi lenne, ha végre használnád is azt a biciklit!? 😅
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
beleriand72
tag
válasz IMIIKE1998 #130773 üzenetére
Én biztos kormányt cserélnék, küllőbigyók helyett inkább a narancs prizma. És fehér platformpedál rövid tüskékkel sokat dobna rajta, ráadásul mind hasznosabb is. És itt a tavasz a kanyarban, menni, mint a veszett, az se baj, ha fáj.
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
flash-
veterán
válasz IMIIKE1998 #130781 üzenetére
nem nagyon fogsz gyorsulni
áttétel, súly, kerékméret, kerékpár légellenálása, stb...
montitól ne várj sokat aszfalton, nem fog menni[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
pc360
addikt
válasz IMIIKE1998 #130773 üzenetére
Cseréld le ezt a fos pedált SPD-re, a külsőt Hurricane-re, a nagytányért 46-48-asra, és egy csomót fogsz gyorsulni. Végül pedig ezt a nehéz telót kellene cserélned normálisra, a kerék- és fékszettet tárcsásra, és akkor lesz egy jó géped. Nekem is volt egy nagyon hasonló bringám (Kelly's Salamander), amivel nagyon szépen tudtam hasítani.
flash: Ez leginkább a külsőtől és az áttételtől függ, ezek cserélhetők. A fent említett gépemmel 30 fölötti átlagokat mentem, de ahhoz nagyon jellett az a külső. Biztosan segít az alacsonyabb kormánypozíció is.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #130773 üzenetére
van(?) outid, miért ezt akarod sportosabbra venni?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pc360
addikt
válasz IMIIKE1998 #130909 üzenetére
Azért, mert már a kutya sem vesz 26-os alkatrészeket... Másrészt használt, de még jó állapotú. 8 ezer újonnan, 5-6-ot semmiképpen sem kapnék érte. Harmadrészt pedig nem akarok vele foglalkozni. Se utalgatással, postával meg már végképp. Az belefér, hogy a vállamra dobjam és elvigyem 1-2 kerülettel arrébb.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #130994 üzenetére
Azt hittem lesz vagy 60.000 hogy drágát írták. Egy normálisabb stucni kerül annyiba mint ez a villa pedig azokban nincs sok anyag.
Més que un club!
-
Toobee
veterán
-
Toobee
veterán
válasz IMIIKE1998 #130999 üzenetére
2400-1500 az 900 gramm. Annyiból azért már találni karbont. Outi szakik biztos tudják mennyi az annyi.
Úgy emlékszem a 160-at mozgó Pike ilyen 1980 gramm környéke. Mellékes infó.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #130994 üzenetére
itt nem stimmelnek az adatok szerintem a 29es acél villám volt 1.2 kiló,elég vastag fallal, igaz, méeetre vágva ez is 1.1 körül lehet injább, és mi az a szöveg az alu-karbonról,mikor ez egy acélvilla? az,h van rajta tárcsafék konzol is, elég kuriózummá teszi ebben a kivitelben.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130994 üzenetére
Ez bőven váz súlyban van, 1500g-os vázakat még acélból is csináltak.
ZolkoW: vagy hitenből van...
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #130999 üzenetére
Nekem a Caprine 15 kg mindennel együtt, Toobee Specije meg 14,3 kg. 700 g megér 600e Ft (tippelek) különbséget?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #131006 üzenetére
Na, ha már... akkor az új árat az újjal hasonlítsuk össze. A telód pont másfélszer annyiba kerül, mint a linkelt merev vas villa.
Ha ilyesmiben gondolkodsz, akkor inkább add el az összes bringád és vegyél egy olyasmit, mint a Felt, amit ZolkoW linkelt a napokban. Teszel rá egy Race Kinget, aztán hasíthatsz a térkövön (3,5 bar), meg a környező homokos utakon is (2,5 bar).Toobee: nem feléd irányult a hsz, csak egy gyors példa volt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
cdl
senior tag
válasz IMIIKE1998 #131011 üzenetére
Panoráma út, Hosszúpályi út.
-
bringasisti
őstag
válasz IMIIKE1998 #131117 üzenetére
Itt nem csak a tömeg számít, én például érzem hogy a gumi nyomás 4 bár vagy 6 ha világa megyek
BENEFON DELTA--------N8
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #131117 üzenetére
A sebesség tartásánál ha már felgyorsultál síkon nem fogsz különbséget érezni. Megindításnál meg emelkedőn igen. De én csak a kerekre írtam hogy éreztem nem az összsúlyra. Forgó tömeget mindig jobban meg lehet érezni mint mondjuk a vázak közti diffit.
Més que un club!
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #131135 üzenetére
Amikor az emberek ilyeneket mondanak, akkor mosolyog a mérnök Ez egy emberi dolog, ha az embereket le tudnánk írni matematikailag akkor eléggé megváltozna a világ.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #131232 üzenetére
Ilyenre gondoltam.
Lehet gond a 2 csavaros megoldás? -
Massmurderer
őstag
válasz IMIIKE1998 #131236 üzenetére
Nekem is ilyen van.Igaz más márkába.
-
CptAdamica
veterán
válasz IMIIKE1998 #131305 üzenetére
Tippem szerint sehogy. Az első féknek fix furata van, szóval azon nem nagyon tudsz mozdítani. Szerintem nekem sem férne be a 28mm-es.
[ Szerkesztve ]
Megyen!
-
CptAdamica
veterán
válasz IMIIKE1998 #131307 üzenetére
Szerintem ez inkább a fék szerkezetétől függ fent, hogy hogyan van kialakítva. Nekem a Tiagra kicsit szélesebb fent, de látszik, hogy nem ér lentebb a villa felső görbületénél. A tied egy kicsit lentebb ér. Ha nagyon 28mm-es gumit akarsz, akkor szerintem lehet másik patkóféket kéne nézni, aminek másabb a kialakítás, persze ehhez az is kell, hogy a villába tuti beférjen a 28mm-es gumi. Ezt le kéne tesztelni.
(#131308) bringasisti Annyival olcsóbb eBay-ről? Bakker, most nézem, hogy a Grand Prix GP 4000s II párja 19k, ebike-nál meg 17k/darab. Azt a mindenségit. Kérhetek egy eladót, akitől vetted?
[ Szerkesztve ]
Megyen!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #131310 üzenetére
Tényleg a fúrattal van a gond, hiába lazítom a féket. A probléma az, hogy ez a Claris fék nem az újabb verzió, tehát nem kompatibilis a 28-as gumikkal.
Ez van nekem e helyett.Ennél olcsóbban van esetleg normális, magas benyúlású első fék? Ha kb. ilyen szinten van a fékerő, már megfelelő.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131320 üzenetére
ne a benyúlást nézd!!! ha nagyobb benyúlásút veszel, a fékpofa lejjebb lesz mint a felni. írtam már régebben, pl. a Sram Rival, aminél már figyeltek rám, hogy a 28-as gumi is elférjen: "Optimized for Zipp Firecrest® compatibility with clearance for tires up to 28c"
mondjuk a Sram elég drága, de biztos van már márkából/típusből is, ami jó lehet. mod: aprón/facebook csoportban biztos kapsz ilyen Clarist.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #131320 üzenetére
Talán az új 105/Ultegra/Dura Ace fék már kompatibilis a 28-as gumikkal.
Més que un club!
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131326 üzenetére
talán, nem tudom, nem néztem utána. a Sramra emlékeztem, meg ahogy a Napfénysüti is írja, az újabb 105-Ultegra-Dura-ace fékeknél (sőt a szettnél) már erre is figyeltek, ezért lett pl. rövidebb megint az első váltó 'karja'. ahol a bovden be van kötve)
van egy pár Promax (vagy milyen) fékem, 4000+postáért megkapod az elsőt. csinálok képet 28-as gumival, hogy elfér, ha érdekel. ultegra betét van benne, az kerül legalább a felébe az árnak de ha betét nélkül is jó (bele tudod tenni a te mostani betéteidet) megegyezhetünk.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131330 üzenetére
(lvileg) a furat helye szabványos, hozzá van igazítva a kerékátmérőhöz, szóval azzal nem tudsz mit kezdeni. éppen emiatt nem lenne jó a nagyobb benyúlású fék, mert azon lejjebb esik a fékbetét, mint ezeken az új, 39-49 mm benyúlásúakon.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
X Factor
addikt
válasz IMIIKE1998 #131335 üzenetére
Neten van táblázat, bár nem tudom mennyire helytálló, ami gumiszélesség/testsúly/bringatipus ad ajánlást.
Make things work
-
CptAdamica
veterán
válasz IMIIKE1998 #131335 üzenetére
Én úgy tudom, hogy kb 10 kilónként 1 bár, mondjuk én a 100 kilómmal mindig maxra fújom. De neked szerintem 7 báron tökéletes. A kátyúknál is jobb, ha minél keményebb.
[ Szerkesztve ]
Megyen!
-
bringasisti
őstag
válasz IMIIKE1998 #131338 üzenetére
Azért nem írnak minimumot mert aki a felső szegmens tetejét választja az haladni akár és nem a veséjét félti, vastagabb gumi a megoldás.
BENEFON DELTA--------N8
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131338 üzenetére
(#131341) Hasaggymeg: 95 km, kb. 18 m szint. elég lesz?
tessék, ez egy elég drága gumi, és írják, mekkora nyomáson ajánlott használni.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131343 üzenetére
tessék, ez talán elég hiteles. a gumi doboza:
amúgy a GCN-en a Conti GP 5000-ről van szó? mert az ajánlott nyomás külsőnként is eltér(het)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131345 üzenetére
a hátsót 7-re, az elsőt 6-6,5-re.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #131345 üzenetére
Ez van nekem is. E: 6,8-7 bar, h: 7,8-8 bar. 25 mm és 90 kg vagyok.
Més que un club!
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131348 üzenetére
65-66 kiló, 25-ös külső, ami valójában inkább 28 mm széles egy 15-ös belső szélességű felnin.
(#131351) Hasaggymeg: csak úgy írtam egy számot, ennél azért biztos több volt, de fene tudja mennyi, se stravám, se semmi.
ja, akkor lehet nem is voltam bringázni?!
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pc360
addikt
válasz IMIIKE1998 #131354 üzenetére
Pont, hogy a rossz utakhoz kell igazán felfújni a külsőt, hogy ne lehessen felütni... szóval már megint logikai bukfenceltek itten.
Nem egy IQ erős a társaság a topik, ahogy ismételten megfigyeltem. Főleg a múltkori nehéz canga vs könnyű canga vs edzés témakörben látszik, kinél kapcsol ki a logika az első rezzenésre... Igen, pálinkát ittam, és nem vonom vissza.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen