-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Colos1
őstag
Sziasztok!
Gumi kéne a biciklonomra, de elvesztem a kínálatban
Alapvetően aszfalton használom, de alkalmanként földutakra is tévedek.
3 fontos szempontom van:
1. Kicsi gördülési ellenállás
2. Jó defektvédelem
3. Minőségi legyen26" -os kell, vagy 559 -es. A szélessége annyira nem lényeg.
Most a Continental katalógusát nézegetem, a Ride Plus jó lehet? Ez szerint a defektvédelme meg a gördülése is nagyon jó.
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Hi.
Cserélném a villát, de gondban vagyok. Van olyan, hogy 1" menetes, meg 1-1/8" ahead. Honnan tudom, hogy a jelenlegi milyen? Mit kell megmérni?
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Nézegetem a villákat, és azon gondolkodom, hogy van-e értelme a teleszkóposnak akkor, ha nálam a terep fogalma a földútnál már kimerül? És ha igen, akkor abból milyen árkategória/márka az, amit már érdemes megvenni?
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Sziasztok!
Tök jó, hogy amikor lecserélek egy alkatrészt a kerékpáromon, mindig kiderül, hogy valami más is szar
Szóval, most 7 sebességes hátsó váltót szeretnék. A váltókarom Shimano ST-EF50-7R. Shimanokat nézegettem, max. a Deore lenne optimális árban, de egyrészt nem találtam belőle 7 sebességeset, másrészt nem biztos, hogy ezt a váltót ki tudnám használni az Acerához való váltókarral. Viszont ha tartósságban jobb, akkor csak az kellene Mennyivel jobb a Deore az Acerától? Ha jól tudom egy szinttel fölötte van, de ez inkább pontosságban, vagy tartósságban jelentkezik?
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Van értelme rá költeni, de annyit nem, hogy 9-esre szereljem át. Megnéztem az eredeti váltó "márkáját", a gugli egy Taiwani nyelvű weblapot dob fel Namost ha abból indulok ki, hogy ez a váltó 13 évig bírta, akkor gyanítom, hogy egyik Shimanoval sem nyúlok nagyon mellé. Vagy igen?
Most nézem, a Deore és az Acera közt van egy Alivio is. Abból is van 7/8 sebességes.
(#69507) Crytec210: Elvileg így szoktam. De nemrég egyszerűen szétesett a fékem, szerencsére csak a karbantartás közben, nem utána. Aztán eszembe jutott, hogy 13 éves a canga, és amikor vettem még fősulis voltam, így nem volt akkor rá 150k -m. Eleinte új kerékpárban gondolkodtam, de a váza elég jó - nem azon spóroltak - , ezért most inkább cserélgetem rajta a cuccokat.
Azt hittem már kész, de váltó csak kellene még, mert 2-3 mm holtjátéka van, így vagy úgy állítom be, hogy felfele vált normálisan, vagy úgy, hogy lefele
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Azt próbáltam, pontosabban nem kicseréltem, hanem megszüntettem a több mm -es lötyögést, de a probléma megmaradt, bár kétségtelen, hogy sokkal pontosabb lett. A 2-es kerékre ha az 1-esről váltok, akkor a lánc hozzáér az 1-es kerék oldalához. Ha a 3-asról váltok a 2-esre, akkor jó. Ha beállítom, hogy 1-esről 2-esre váltva ne érjen hozzá a lánc az 1-eshez, akkor meg nehezen vált fel a többi fokozatnál.
Ekkor vizsgáltam meg a váltótestet, a csuklók meg vannak kopva, és lötyög az egész. Ezért vagy felfele jó, vagy lefelé Találtam egy olyan kompromisszumot, hogy csak picit ér hozzá a 2-eshez 1-esről váltva, és csak a 7-ről 6-ra váltásnál kell a kart egy picit túlfeszíteni, de ezt csak addig akarom így használni, amíg meg nem lesz az új hátsó váltó
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
A 9 sebességes váltó nem tudna működni a 7 sebességes rendszerben? Vagy annyival keskenyebbek a görgői, hogy nem tudná pontosan vezetni a láncot, és ugyanott lennék, mint a jelenlegivel
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Ez a gond, mert akkor cserés a hátsó fogaskoszorú, meg alighanem az első is. Azt sztem elfelejtettem modnani, hogy eredetileg 6 sebességes volt. Az volna a jó, ha menne 6/7/8 -as lánccal is.
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Zola007 #69553 üzenetére
Ezt tudom 7 sebességes a váltóm, de cserélni kellene, viszont 7 sebességest már nem nagyon lehet kapni újonnan, ami viszonylag jó is. 9 sebességeseket lehet kapni, azt szerettem volna megtudni, hogy a 7-es karral, 7-es fogaskoszorúval rendesen együtt tudna-e működni a 9 sebességes váltó? Gondolom ennek keskenyebb a görgője, ami viszont a pontosság rovására mehet. De ehhez nem értek
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Sziasztok
Felmerült a gyanú, hogy új cangát kellene vennem. Erre rá is tudnék szánni úgy 200-300 KFt –ot.
Azonban van egy problémám. A szokásaimnak megfelelően egy trekking kellene, a legeslegnagyobb méretben, ilyet viszont nem találok acélban, csak szarumíniumban. Namost ezzel van egy kis gond. A tanult szakmám miatt ismerem az iparban alkalmazott fémes anyagokat és tulajdonságaikat, ezért egyszerűen nem bízom benne. Láttam, hogy van olyan gyártó / bolt, akik élettartam garanciát adnak repedésre aluváz esetén is, de ezt csak és kizárólag akkor vagyok hajlandó elfogadni, ha írásba adják, hogy a garancia fáradásos törés esetén is érvényes.Kapható-e valahol olyan acélváz, amelyből építhető egy 60-as méretű trekking? Csak kicsi méretben találtam ilyeneket, 60-asban nem. Vagy ha nem, akkor van-e olyan gyártó, aki élettartam garanciát ad úgy, hogy hajlandó cserélni azt mondjuk 12 év múlva, ha fáradásos törésem van?
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz bringasisti #132802 üzenetére
Na igen, szarumíniumból... Az acél ezt alapból tudja
És pont ezért hiszem azt, hogy csak azért gyártanak aluból, hogy sűrűbben keljen a teljes cangát cserélni...
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Hasaggymeg #132804 üzenetére
A repülőknél meghatározott időnként ki is dobják a teherviselő alu alkatrészeket, mert ott is nagyon jól tudják, hogy mire képes... Pontosabban, hogy mire nem És azoknál az alkatrészeknél, amelyek veszélyesek kifáradás szempontjából, el is kerülik, ha lehet. Ezért kellene a bicajváznál is kerülni...
De ez szerintem ilyen vakuljparaszt téma, mert ugye azért ajnározzák,mert hogy könnyű. De gyengébb is, így eleve többet kell használni. És ha beleveszem, hogy mennyire túl kell tervezni a ciklikus igénybevétel miatt, egy ugyanolyan élettartamúra tervezett aluváz nehezebb lenne, mint egy ugyanilyen élettartamú acélváz. Csak ez utóbbi sokkal olcsóbban. Magyarul terveznek egy vázat, amely drágább, de kevésbé tartós. Arról meg ne is beszéljünk, hogy bizonyos ötvözők esetén az alu az évek során meglágyulhat.
A karbonnal semmi bajom. Ja, de. Drága
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
És melyik márkák megbízhatóak ilyen szempontból, hogy normális vázat készítenek, ami tényleg nem pár évre van tervezve?
(#132820) TomMusic: a karbonnal az a gond, hogy erősen anizotróp. Szálirányban elpusztíthatatlan, de ha elesel és oldalirányban kap egy ütést, még az alunál is könnyebben megsérül. (Bár ebből is van többféle, a drágától a qrva drágán át a csillagos egeken is át a következő galaxisig...)
(#132821) StLui: Mint mondottam, meg lehet jól csinálni az alut is. Csak az acélnál, ha elég merev, akkor már eleve jó kifáradásra is, nem is kell foglalkozni vele tervezéskor. Az alunál igen. És itt vannak kételyeim, hogy a bevándorló török vendégmunkás amikor megrajzolja a geometriát és a csatlakozásokat, tervez-e ezzel.
(#132822) ivana: A felni kerek, az nem veszélyes kifáradás szempontjából. Ezt pont az íves átmenetekkel lehet kiküszöbölni, a felni meg egy nagy ív Amúgy alufelnieim vannak már régóta, de ahhoz pont jók a tulajdonságai.
(#132823) Hasaggymeg: Meglepődnél, ha tudnád, hogy hány helyen alkalmazzák a tervezett elavulást sajnos... Persze, kivételek vannak.
(#132825) Ákkk: És ez az acél terkking 60-as méretű?
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz 6030D #132845 üzenetére
70-75 Kg. Olyan 30% aszfalt, 70% földút, de ha elkap a gépszíj út nélküli füves puszta. De alapvetően sík terep. Alföldön lakom, itt max 2 méteres magasság különbség van, az is pár 100 méteren kívül. Jelenleg olyan 1500-2000 Km/év, de nemrég szoktam le a cigiről, és egyre többet szoktam egy alkalommal tekerni, úgyhogy ez növekedhet.
(#132840) jjeahh: A 6061 = AlMg1SiCu. A 7005 = AlZn4,5Mg1,5Mn. Ez utóbbi kedvezőbb tulajdonságokkal rendelkezik, cserébe drágább és nehezebb megmunkálni. De az acélötvözetekhez jobban értek, ott a mangánt szeressük, alunál nem tudom mit művel.
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
Na, köszönöm mindenkinek, nagyjából sikerült elengedtem az alu témát
Kinéztem két cangát, de nem tudok választani.
Az egyik a Cube Nature Exc Allroad. Itt maga a kerékpár formája vizuálisan nagyon bejön.
De a Merida Crossway 300 látszólag vastagabb csövekből áll, és mivel a tömege majdnem ugyanakkora, gyanítom hasonló keresztmetszete van, mint a Cube -nak. Viszont a nagyobb átmérőjű, de ugyanakkora keresztmetszetű csőnek nagyobb a másodrendű nyomatéka, ami statikailag jobb.
A vázuk is más-más geometriájú. kb 183 cm vagyok, 92 cm átlépési magassággal, és qrva hosszú kezekkel.
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Hasaggymeg #132889 üzenetére
Pont ezt tettem, és jeleztem, hogy nem tudok dönteni a két kerékpár között.
Nézegettem az oldalukat, a vázméret kb azonos, de más a geometria. A Meridának hosszabb a felsőcsöve, és magasabb a kormányfej magassága. A Cube viszont magasabb nyeregvázcső hosszal rendelkezik.
Ezek az eltérések számítanak valamit?
Csak mert a jelenlegi kerékpárommal pont az a gond, hogy kicsi a váza, és nem tudtam rendesen magamra szabni. Kényelmesnek kényelmes lett, de instabil picit.[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Colos1 #132888 üzenetére
Amíg ti eszetlenül bicajozgattok, én továbbra is itthon üldögélek, mert még mindig nem tudom eldönteni, hogy melyiket vegyem meg
Szóval, Cube Nature Exc Allroad, emellett az szól, hogy kinézetre nagyon tetszik.
Merida Crossway 300 de még ez is beleférne a rá szánt költségvetésbe, ha tényleg jár hozzá az árának 5%-ig ajándék, mert az pont kiteszi a sárvédő szettet meg a kitámasztót. Emellett az szól, hogy egyrészt ez is tetszik, másrészt ahogy elnézem, ennél ésszerűbben spóroltak, mert azokkal az alkatrészekkel csökkentették az árát, amelyek kevésbé kapnak terhelést. Jobbnak tűnik a váltója, a teleszkópja, viszont a hajtóműve már nem annyira.
A kettőnek a vázgeometriája is különbözik, a Meridának hosszabb a felsőcsöve és magasabb a kormányfej magassága, valamint alacsonyabban van a középcsapágya. A Cube viszont magasabb nyeregvázcső hosszal rendelkezik. Viszont fogalmam sincs, hogy ezek mit befolyásolnak.
Valakinek ötlet, vélemény, tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz ivana #133048 üzenetére
Egen, azt néztem én is, de az MTB azért nem jó, mert nincs rajta magasabb áttétel - a jelenlegi bicajomon is 48/38/28 és 11-28 -as lánckerekek vannak -, és kell ez az áttétel, ha nem terepen megyek. (Bár, ha kiengedik a közeli állattelepen azokat a qrva kutyákat, akkor ott is jól jön )
Az outi meg szétesik, ha végigmegyek valamelyik közeli földúton. (Vagy én esek szét...)Namost vehetnék montit, vagy outit, amit átalakítok az igényemnek megfelelően, de gyanítom nem oda jönnék ki, mintha vennék egyet ebből a kategóriából...
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz jjeahh #133050 üzenetére
Igen, ki tudom használni. Gyárilag 48/38/28 volt rajta, a hátsó kereket cseréltem anno emiatt, mert az csak 14-28-as volt. És a 48/14 nagyon kevés volt, ezért vettem rá egy kazettás kereket, mert annál lehetséges a min. 11 fog.
Ez a canga amúgy szerintem egy "őstrekking", 2004-ben vettem, és gyakorlatilag 26-os, de elég nagy vázzal, és mint írtam, gyárilag 48/38/28 és 14-28-as áttételekkel. És pont azért jó, mert terepen is tudok vele menni, meg aszfalton is lehet vele haladni.
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz ivana #133055 üzenetére
Voltak ott montik is, ez más volt.
Emlékszem, úgy vettem észre, hogy álltak a montik egymás mellett, és volt közöttük egy, amelyik sokkal magasabb és hosszabb volt. Meg volt rajta sárvédő és csomagtartó. Csúnyán is nézett a boltos, a mikor ki kellett szednieMindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Colos1 #133045 üzenetére
Még mindig kínlódok, de azt már sikerült eldöntenem, hogy Cube Nature, de még mindig van egy kis gond.
Az egyik a Nature Exc Allroad. Azonban van a Nature SL is, ugyanebben az árban. Ez utóbbi integrált hajtóműves, újabb váltó van rajta, és légrugós a villája. De nincs rajta pilács meg sárvédő. A világítás viszont nem is hiányozna, ugyanis sötétben nem bicajozom.
Az egyik kérdésem, hogy az 50-50% kerékpárút - földútra a heti pár 10 km tekeréshez kell-e a levegős villa, Deore XT váltó és az integrált hajtómű? Egyáltalán ebben az alacsonyabb árkategóriában érdemes-e levegős villát venni, mert kínlódni nem akarok vele. A rugóst meg simán szétkapom ha kell, és jobban összerakom, mint a gyárban. (Mérnök vagyok, ha kell áttervezem a gyenge alkatrészeket és legyártatom magasabb minőségű anyagokból.)
A másik kérdésem, hogy ha sárvédőt meg csomagtartót külön akarok venni, akkor a felfogató elemek szabványosak és bármelyik jó, vagy oda kell figyelnem, hogy kompatibilis legyen?
A harmadik... Nézegettem a geometriájukat a Cube-knak. Az átlépési magasságom 91 cm. (Magasságom meg 190 cm) Jól sejtem-e, hogy akkor nekem nem a 62-es, hanem az 58-as kell? Számolgattam a vázmagasságot, a 62-esnél 575 mm a felsőcső bekötés, az a földtől 843 mm (42-622 -es kerékkel), de olyan 12,2 fokos szögben emelkedik,és a felsőcső közepénél már 91 centi...
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Hasaggymeg #133993 üzenetére
56? 54 és 58-as van. Igazából akárhányszor mérem az átlépési magasságomat, mindig mást kapok, 89-92 cm között. Statisztikailag a 91 fordult elő a legtöbbször.
Amúgy mi számít "kemény burkolatnak"? Mert egy szikes száraz földút is eléggé kemény. Csak az ráz is Ez esetben 100-0, mert saras utakra nem megyek. Sárvédő-kitámasztó-csomagtartó mindenképpen kellene rá. Meg normális gumi.
Gyakorlatilag 2 dologra használom a bicót:
1. úszni járok a közeli tóra. Az 100% kerékpárút, és oda-vissza 10 km. Sportosan megyek, lecsengetek mindenkit az útról
2. csak úgy tekergetek amerre épp eszembe jut. Meghatározatlan útvonal, van, hogy 100% földút, de van, hogy 100% aszfalt. Kényelmes tekerés, olyankor inkább bámészkodni szoktam. Ez változó, addig megyek, amíg nem kezd el sajogni a hátsóm. Ez jelenleg - az útvonal állapotától és a szembeszél nagyságától függően - 15...20...30 km, de ha kényelmes lesz a canga, lehet lesz több is.Próbafelülésre sajna nincs lehetőségem, mert messze van minden. Autóm meg nincs. A helyi boltba meg nincs ilyen kategória.
A jelenlegi bicómon enyhén hátra van hajlítva az üléscső, és hosszabb kormányfejet használok, hogy jó legyen. De az 26-os kerékméretű, és 54-es. MTB -ből pont ezt ajánlják a magasságomhoz. Megméregettem az üléscső-kormány távolságokat, kb annyi, mint ami a 62-es Cube-n lenne. De ahogy elnézem azt a táblázatot, 193 CM -től ajánlják...Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz Hasaggymeg #134005 üzenetére
Jah, úgy lehet van 93 is De a 62-es Cube szerintem akkor is nagy...
Sárvédő: kövezzetek meg, de nekem sárvédő nélkül egy kerékpár nem esztétikus. Másrészt szoktam eső után aszfalton menni, akkor jól jön.
A CUBE oldalán látom, hogy vannak kimondottan hozzá készült sárvédők, kitámasztók és csomagtartók, de nem találok olyan boltot, ahol lehet kapni. Nincs ilyen? Vagy nem kerestem eléggé
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...