-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
Pedelec bringáknál mi most a törvényi szabályozás? Jól tudom, hogy 250W-os rásegítésig sima bringának számít, felette viszont mopednek, tehát M vagy B kat. jogsi kell, 4000W felett pedig A1 jogsi kell?
-
Fred23
nagyúr
A 3 sebességes agyváltó felejtős, ha túrázni is szeretnék? Az áttételi arányt általában ezeknél hogy' lövik be? Az egyes áttétek között mekkora az eltérés? Volt már valaki itt a topikban, aki a Balcsit 3 sebességes agyváltóval tekerte körbe? Kékes meg gondolom alapból kilőve, nem?
-
Fred23
nagyúr
Csak nem bírtam ki, és megvettem a 3 sebességest! Ti is mondtátok, meg én is érzem, hogy nem lesz jó Kékeshez, meg hasonlókhoz, de így alakult. Ha nagyon kell, majd váltok. Kevés pénzem volt rá, használtak között nézelődtem, végül kipróbálás után egy régi HERCULES Pegasus 26-os, Sachs Torpedo 3 sebis kontrás agyváltós lett a választottam. 46/19-es, 1-es 1:0,734, 2-es 1:1, 3-as 1:1,362. 186% áttétes. Fel volt szerelve mindennel, még a kis doboza is rajta volt a hátsó kerék fölött. Patika állapot. Ez volt 15K. Pénz szűkében úgy gondoltam, 20-ért se találok jobbat, szóval elhoztam. Nem tudom, meddig marad, de szerintem ennyiért megérte.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Tegnap este leteszteltem a 15K-s bringám, barátnőmmel körbe tekertük a Velencei-tavat. Boldog vagyok, minden klappolt, az egyenesfutása pedig egészen lenyűgözött. Féltem a három fokozattól, de ez a félelem is alaptalan volt, a 26"-os kerekek 46/19-ben kettesben vannak 1:1-ben, ami még Kisfaludról Fehérvárra felfelé is vállalható. Gyakorlatilag kettesben és hármasban használtam végig, az egyes fokozat a meredekebb emelkedőkhöz lesz majd jó. A mostani kondimhoz tökéletesen passzol a gépezet.
Majd gumikat fogok még venni, max. 15-ből a kettőt, és akkor elmondhatom, hogy 30-ból lett egy szuper bringám. Aki nem pénzes, mint én, az nagyon tud örülni annak, ha jól és olcsón alakulnak a dolgok.
Amúgy ha esetleg valaki ért hozzá: max. 8k/db-ért milyen nagyjából defektálló gumit lehet kapni? Nem kell gyorsnak lennie, csak ne lyukadjon ki! Elég, ha azt nézem, melyiknek nagyobb a TPI-je ezen a szinten?
-
Fred23
nagyúr
válasz ígyvanferi #55102 üzenetére
Nem vagyok nagy szakértő a bringázásban, mostanában kezdett csak jobban izgatni a dolog, szóval lehetnek láma kérdéseim, megnyilvánulásaim.
A defektet szeretném megelőzni, illetve azt szeretném biztosítani, hogy haza tudjak érni messziről is, ha baj van. Ha a külső esik darabokra, soha nem érek haza, ha a belső -lehet, rossz ötlet, de miért ne működne elvileg?!-, kitömöm fűvel, papírral, bármivel, és haza tudok jutni. Tehát a külső védelem és stabilitás szerintem a legfontosabb -mondom, nem értek hozzá, csak így tűnik logikusnak!-, ezért arra áldoznék inkább többet. Persze az is biztos, hogy egy átszúrt külső még nem biztos, hogy szét is esik gyorsan. Gondolom, itt is számít az ár, illetve típus, felépítés, hogy mire készült.
Rá fogok keresni akkor a Continentalra és a Contact 2-re! Ezek gondolom 30 TPI fölött vannak jóval.
Solad: de csak van jelentős eltérés a defektállóságuk között?! Másként miért lenne az egyik 2,5K, a másik meg 8, 10, 12, stb.?! Ha üvegszilánkokra hajtok, elvárnám, hogy a 8K-s ne lyukadjon!
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Runner_fxr #55106 üzenetére
Nem sietek sehová, nem versenyezni akarok, csak túrázgatni; viszont messzire is, hálózsákkal, 2-3 napra is. Bevállalnám a tömör gumit is, de csak a Tannusról hallottam, ami egyrészt k.rva drága, másrészt szerintem nem menne fel az én felnimre, mert abban a méretben tudtommal nincs. Van valami olcsóbb tömör gumi valahol? A MOL Bubi is tömör gumit kapott, csak gyártanak valahol a népnek is!
Tartalék belső, szerszámok, pumpa... -és vigyem még a hálózsákokat, egyéb felszerelést...?! Ez nagyon nem bejövős. Simán vennék tömör gumit, ha van 8K/db körül, de lehet, azért még többet is kiadnék!
Tegnap tekertem majd' 50km-t a 15K-s bringámmal, és egy álom volt. Nem tudom, mit kéne rajta nézni nagyon, 3 sebis kontrás agyváltós, olyan egyszerű, mint a faék. Az ilyet szeretem. Nyugiban szeretnék bringázni, és nem akarok sebességi rekordokat felállítani, de bevállalnék akár Balaton-kört vagy Horvátországot / Ausztriát is. Már persze megbízható gumikkal és/vagy sok tartalék zsetonnal. Előbbit szeretném biztosítani.
Cathfaem: rákeresek arra is! Ha hosszú túrákhoz azt használják, lehet, az lesz a nyerő -ha nem túl drága. Ennyit megér, ha tényleg bírja!
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Runner_fxr #55109 üzenetére
Igazad van, de nem ismersz. Sok őrült dolgot csináltam már, és ha tudnék is kicsivel drágább bringát venni tavaszra, az nem lenne szerintem jelentősen jobb a mostaninál. Az Intersparban kapható 50K-s bringa sem kéne a saját régi-újom helyett. Biztos találnék 40-50 körül valami kicsit jobbat, de minek, ha a mostanim egy igazi túlélő, és nem nagyon van rajta semmi, ami elromolhat. Szerintem a váza is acél. Miért ne spórolhatnék rajta? Azért, mert valami olcsó volt, még nem biztos, hogy rossz is! Külföldről hozták be, szerintem egyszerűen leselejtezték, miután hátsó defektet kapott. Egy németnek nem pénz egy új bringa, pláne, ha már nem túl trendi a régi!
-
-
Fred23
nagyúr
Voltam barátnőmmel kirándulni, a gumi még a régi, az új vagy valami olcsóbb kevláros lesz, vagy várok, és tavaszra kap egy extra drágát. Gyönyörű idő volt ma, szuperül éreztük magunkat. Csór környékén kóboroltunk, benéztünk az erdőbe is, láttunk egy nagyon durva méhkast, mikor megközelítettem, kijött belőle egy 6-8 centis (szerintem) lódarázs. Három kép (nem túl jó minőség, Xperia Go):
bringám a csúcson
méhkas lódarazsakkal egy kilátón
bringák[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Runner_fxr #55265 üzenetére
Nagyon megszerettem ezt a bringát, nem szeretnék megválni tőle. Egyértelmű, hogy erdőbe nem való, de így alakult, és időnként ilyesmiben is része lesz. Szóval én inkább kicsit javítok rajta a lecserélés helyett. Legalább talán el se lopják majd, és sokáig boldogíthat engem.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Már túl vagyok a szezon első kerékpáros túráján, de ez az idő elkeserítő, és ahogy nézem, egész hónapban maradunk 20 C alatt.
-
Fred23
nagyúr
válasz trialboj #60836 üzenetére
Én kifejezetten az a típus vagyok, aki melegben és napsütésben szeret tekerni, mégpedig fürdőzésekkel tarkítva a tekerést. Ettől még nagyon messze vagyunk. Így is jó a szabadban túrázgatni bringával, de számomra még nagyon nem az igazi.
Még képről is lejön, hogy hideg és borús az idő; nem az igazi. A pákozdi ingóköveknél készült amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Barátnőmmel megnyitottuk a szenzont: Fehérvárról indulva megkerültük a Velencei-tavat, nagyon szép idő volt. Legközelebb a cél Balatonvilágos lesz -szintén Fehérvárról.
-
Fred23
nagyúr
A benzinkutakon lévő kompresszoroknál nincs valami minimum nyomás, aminek kötelező megfelelni? Csak mert olvasom, hogy egyik helyen 5 bar a maximum, másikon meg 8 bar; kerékpárnál nagyon nem mindegy. 5-nél is kevesebbel találkozott már valaki? Van ezen a téren valami fejlődés esetleg, pl. gondolnak egyes helyeken direkt kerékpárosokra?
-
Fred23
nagyúr
Én se tudok róla, csak éppen köpenyeket nézek, és egyikhez 5,5 bar, másikhoz 6 bar nyomás az ajánlott. Erről eszembe jutott, hogy mi van, ha egy benzinkút még az 5-öt se tudja? Tulképp nem szörnyű, lehet kerekezni 4 bar-os nyomással is, de azért mégis örülnék, ha benzinkutakon teljesen fel tudnám fújni a bringámat, nem csak úgy nagyjából.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Ma elmerült az agyváltóm, 60-70 centi magas vízben bringáztam egy rövidet. Utána eszembe jutott, hogy az olcsó kerékpárnak is vannak előnyei: például nem fogom annyira óvni, és így több élvezetet kaphatok tőle. Persze azért jó lenne egyszer egy 2-300k-s bringa, de egyelőre nincs rá keret... -viszont egyre jobban szeretek tekerni.
Bogarak viszont idegelnek ezerrel, de csak nem fogok szemüveget venni, sokat elvenne a hangulatomból, elválasztana a természettől. Ezért nem szeretem a bukósisakot se, de mivel estem már párszor, tudom, hogy az nagyon nem árt.
Lezárt úton is tekertem ma, meg is állapítottam, hogy a lezárt út mást jelent a kerékpárosoknál, mint az autósoknál, ugyanis csak annyi történt, hogy kábé feleződött a szokásos forgalom.
-
-
Fred23
nagyúr
válasz Runner_fxr #62534 üzenetére
Szerintem egyelőre csak felpróbálás lesz pár boltban. Ha finnyás vagyok eleve, ha úgy állok hozzá, hogy a rossznak csak valamelyik fokozatát birtokolhatom, pláne nem ugrálok örömömben látva az árakat, és sejtve, hogy nem az olcsóbb lenne az, ami kényelmesebb.
Ti itt amúgy hogy' álltok a saját súlyotokkal, testzsírszázalékkal? Úgy emlékszem, te például gyúrtál is, ahogy én is. Bringázásban szerintem nevetséges számolgatni a grammokat az egyes alkatrészeken, miközben mondjuk bőven van pár kiló fölös zsír is az emberen -ahogy pl. most mondjuk rajtam. Érdekes az is, hogy ahogy elkezdtem megint többet mozogni, nem csak a kerékpárhoz, de a gyúráshoz is újra több kedvem és igényem lett. A helyzet az, hogy azért álltam le róla, mert nagyjából elértem, amit adott keretből és genetikával lehetett (nem sok, 41-es felkar 73-74 kiló kb. 10% tzs, 171cm), és nem maradt sokáig kedvem úgy folytatni, hogy csak a fenntartás miatt. Most viszont a bringázással megint azt érzem, hogy kellene az a korábbi jobb test, és kedvem van tenni is érte, még ha tudom is, hogy meg fogok ragadni majd megint ott, ahol korábban. De nem fog már annyira zavarni, mert nem az áll már a középpontban. A bringázás egy olyan sport, ami jobban illik a genetikámhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Because #62540 üzenetére
Ez egy nagy ötlet, köszi! Még az is lehet, lesz köztük kényelmes.
gergo5991: most 20-22% körül lehet, de talán még ennél is több. Mondjuk gyorsan tudok rajta szerencsére változtatni. A genetikát meg úgy értettem, hogy mivel alacsony ás átlagos alkat is vagyok (nem endomorf, mint pl. God a gyúrós topikból), sosem fogok 150 kilóval nyomni, és sosem lesz 41-esnél nagyobb felkarom 10% körüli tzs-vel. Egyszerűen kizárt. A genetikai korlátaimat nem fogom átlépni, vagyis miután elértem, amit tudtam, nincs tovább, már nem a fejlődésért csinálod, max. a fenntartásért. De úgy meg nagyon nehéz, hogy tudod: ennél sosem lesz már jobb, ezt már csak nehéz munkával tartod.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz gergo5991 #62542 üzenetére
"én az egész nyarat keményen végigtekertem, mégis 19-20% a testzsír %-om"
Kajálás gondolom nem volt megfelelő az alacsony tzs% eléréséhez. Most nálam is az a baj, hogy túl sok zsír meg ch megy, és túl kevés a fehérje. Ha az ember szép testet is szeretne a jó kondi mellé, a kajálással is kell egy kicsit szenvedni -kinek mennyit persze, itt is nagy úr a genetika. Mivel viszont a ch kell a tekeréshez, én úgy fogom csinálni, hogy a zsírt csökkentem csak, míg a fehérjét emelem. Ch csak akkor legyen kevés, mikor nincs bringázás.
Mondjuk biztosan vannak olyanok is, akik le se sz@rják a tzs%-uk, elég nekik az elért bringás teljesítmény, de én nem vagyok ilyen, nagyon szeretek klasszul kinézni.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Integrale #62548 üzenetére
Te ezt próbáltad már? Mert jól hangzik, csak nem tudom, működne -e? Mit szólna vajon a testem ahhoz, hogy úgy megyek tekerni, hogy mondjuk lenyomok előtte 250g túrót egy csökkentett ch-s joghurttal, esetleg mazsolával a joghurt helyett? Tudja kompenzálni a sok fehérje a szénhidrátok hiányát? Nem lesz szédülés, gyors kifáradás, ha nincs elég ch benned?
gergo5991: húgomnak meg nem tetszik az alacsony tzs%, és kész! Neki egy férfi legyen picit macis; mindig mondja is, mikor magam szerint már hízott disznó vagyok, hogy most egész jól nézek ki. Én viszont 15-ös tzs% felett nem érzem jól magam a bőrömben.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Runner_fxr #62559 üzenetére
Benéznék, de Pesten ritkán járok. Meg szegény is vagyok, és inkább eszek jól, minthogy vegyek egy kényelmes, ám 30k körüli szemcsit.
Nagyon állatul néztél ki, ha ebből már nem sok maradt, az nagy kár. Nálam most a cél a 100 kilós fekvenyomás lesz nyár végére, meg hozzá egy szálkás 72-74 kilós forma; felkar szerintem 40 körül várható, nem akarok nagyon szenvedni, mindent megtenni a legjobb eredményért. Nem is az izmomat szokta nagyon megviseni az edzés, hanem az idegrendszerem; én a nagyobb súly kevesebb ismétlés híve vagyok, és ott ez gyakori. De tényleg a kaján múlik a legtöbb.
Holnap délután barlangászkodni fogunk barátnőmmel a Vértesben, ha rá tudom beszélni. Bringával megyünk, és majd lövök képeket, remélem, lesz sok érdekes látnivaló! Imádok kettesben tekerni vele, szerintem a kerékpározás úgy a legjobb, ha a pároddal vagy. Különösen akkor, ha már elég jó az idő. Szexuálkodni is meg lehet állni jó helyeken.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Ideális túra-cél: Báracháza-barlang; kerékpárt célszerű a barlang előtt 30-40 méterrel fához kikötni, így nem kell felvinni a bejárathoz.
Ja, és előkotortam a fiók mélyéről egy napszemcsit, nem kell vennem:
-
Fred23
nagyúr
válasz gonger #63761 üzenetére
Én is éppen azon vagyok, hogy megoldjam valahogy a bringám tárolását, de amiket linkeltél, szerintem csak akkor jöhetnek szóba, ha van elég hely. Falra felfúrni egy tartót szerintem jobb megoldás, de persze Te tudod...
Szerk.: valami ilyesmire gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Hasaggymeg #63768 üzenetére
Igen, tuti van esély koszolásra, viszont távol áll tőlem a tisztaságmánia, a szőnyegtől meg már megszabadultam, maradt a parketta. Nincsenek drága bútoraim; ha nem 50k-s ágyam lenne, hanem 500, engem is jobban érdekelne persze a tisztaság, az tény. De mert alapból nem olyan vagyok valami takarítós, és bírom a kis kupit, nekem szerintem egy jó választás. Zsírmorzsát egyébként már láttam is a parkettán, de nem nagyon zavart. Szóval nekem a helytakarékosság számít főként; simán csak az, hogy tudjak közlekedni egy szobában, ahol van már 2 kerékpár.
gonger: fogalmam nincs, mennyire karcol, vagy mennyire stabil. Talán valaki majd meg tudja mondani.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
-
Fred23
nagyúr
A lakástól 3 km-re -talán a túl sok korábbi rázkódástól- kilazult a kormányom; pont balra kanyarodtam volna, és kormány teker, de a kerék alig mozdul... kocsi meg mögöttem. Megúsztam. 1mm-re kiállt a nagy, központi csavar a helyéről -most úgy meghúztam, hogy ha kormányt szeretnék valamikor cserélni, az nehéz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz Pttypang #65665 üzenetére
Szét volt szedve előtte a bringa teljesen, le volt véve a kormány is. Simán lehet, hogy az összerakásnál én nem szorítottam rá a csavart eléggé. Tényleg nem húztam meg nagyon, de azt hittem, elég lesz. Viszont a menetrögzítő jó ötlet, eddig nem alkalmaztam, pedig már sokszor kisegíthetett volna.
Nagyon remélem, hogy a menet nem sérült, és tényleg csak nem húztam meg eléggé a csavart.
Barátnőm meg új, olcsó gumit kapott. GRL márka, 3mm-es kiszúrás elleni védelemmel, állítólag egy gyárban készül egy nevesebb márka hasonló (azonos) gumijával, amivel kizárólag a gumin lévő írásban van eltérés. Én még nem hallottam erről a márkáról, de ez lenne az:
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Nem az.
Most jöttem meg vele egy ~50 km-es útról, végig figyeltem, különösen a rázósabb szakaszokon, majd itthon leellenőriztem a helyzetet; és nincs semmi lazulás. Egyszerűen durván, nagyon erősen kellett volna meghúzni, és ezt nem tettem meg az összerakás után. De másodjára...
Kezdem nagyon megszeretni a bringázást, és elkezdtem gondolkodni a következő kerékpáromon. Most tipikus városin vagyok, ez tetszik is, de nem elég tempós (jó, ez rajtam is áll). Talán outis szeretnék a legjobban lenni, viszont időnként terepre is megyek, és menni is akarok. Az is lehet, megtartom a mostani vázát, mert az elég erős, és veszek szép lassan minden mást; jövő tavaszra meg lesz egy "új" bringám.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Ha a patkófékem karját a kormányon lecserélem egy gyűrűre, amit a hüvelykujjammal húzhatok meg, szólnak érte a rendőrök szerintetek? A kerékpárnak nem kell műszaki vizsgán megfelelni, de vajon mi az a határ, amit a tulaj nem léphet át az átalakításaival? Elismerem, hogy csökkenne a fékezésem ereje, de ha az első féket amúgy is csak a hátsó mellett használom, és sosem magában?
-
Fred23
nagyúr
A 7-es főút Pest és a Balcsi között végig járható? Mennyire életveszélyes a tekerés rajta? Nincs kinn valahol kerékpárt tiltó tábla? Ha van, hol?
-
Fred23
nagyúr
Hátha valakinek hasznos lesz: a 7-es teljesen simán járható oda és vissza is Fehérvár és Balatonvilágos / Balatonaliga között. Van pár kátyú, ez minden. A 7-esről az Engel úton jöttem le és fel.
-
Fred23
nagyúr
Sziasztok! Mi lehet annak az oka, hogy a kontrás agyváltós fékem működéséhez egy ideje sokkal nagyobb tartományban kell megmozdítanom a pedált? Régen 2-3 centi után már fékezett, most meg hirtelen lett belőle 6-8 centi.
-
Fred23
nagyúr
válasz ---Lasali--- #73416 üzenetére
SACHS Torpedo 3. Szerintem elmegyek gyorsan tekerni egyet csak erre a jelenségre figyelve, mert túrázás közben csak annyi jött le, hogy kicsit furcsa ez a nagyobb út, ami kell ahhoz, hogy fékhatás legyen. "Csak" pár centi az eltérés, de nagyon érezhető. De ha víztől, kosztól, sártól ilyesmi lehet, akkor nem kell messzebbre menni a megoldással! Ha így is jól vált, ha működik tovább rendesen, hozzá fogok szokni. Egyszer, miután elmerült az agyváltóm, dobálta ki valamelyik fokozatot egy darabig, de aztán megjavult magától pár nap alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Elmentem tekerni egy rövidet, és figyeltem a kontrázások közben. Mintha Lasali is megemlítette volna a láncot, de szerintem egész egyszerűen ez a baj. Jobban lóg, mintha kicsit megnyúlt volna, és emiatt kell többet hajtanom hátra fékezésnél! Sokat ereszkedtem mostanában szinte állandó kontrázással, szerintem simán nyúlt a lánc, aztán egyszer ennek a hatása feltűnt, mint furcsa kontrázás. Azt se zárnám ki, hogy a lánc élete vége felé közelít; nagyon remélem, hogy pár utat azért kibír még szakadás nélkül!
-
Fred23
nagyúr
válasz ---Lasali--- #73443 üzenetére
Szép darab még így is! Nekem továbbra is csakis agyváltós kerékpárjaim lesznek, az biztos! Szinte elnyűhetetlenek. Ami nagyon tetszik, hogy a képeiden egyetlen helyen látok csak egy minimális szintű rozsdát; vajon az én ennél is régebbi agyváltóm is rozsdamentes még? Nagyon remélem, de addig szét nem szedem, amíg tökéletesen vált, és működik a kontra!
Nexus 7 vagy 8 a jobb szerintetek? Legközelebb egyiket venném.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz ---Lasali--- #73504 üzenetére
Meggyőztél, meg kezdek kíváncsi is lenni a belére, szóval szét fogom majd szedni valamikor mostanában! Olvasgatva különféle oldalakat, azt írják, hogy a Nexus 8 jobb a 7-nél, mert jobban bírja a strapát, meg állítólag vízálló. Ha utóbbi igaz, akkor ő a biztos befutó nálam -de vajon az?! A strapabírásnál meg olvastam olyanokat, hogy a különféle agyváltóknál meg szokták adni a nyomatékot, amit maximálisan még képesek elviselni, de egyelőre még nem futottam át ilyen táblázatokat; új volt nekem ez a dolog. Nem semmi erő kellhet egy agyváltó eltöréséhez! A kisfaludi emelkedőn jöttem fel Fehérvárra a legmagasabb fokozatomban, és így a teljes súlyom kellett a tekeréshez, kiálltam, meg még húztam is kézzel magamat a kerékpárra... -ez sem lehetett több ugye, mint 0,8kN terhelés; a legtöbb agyváltó 3kN felett törik az olvasott cikk alapján, de azt a 3kN-t vajon hogy' lehet elérni?! Talán csak lefelé, kontrázva.
Most jöttem meg egyébként egy rövid éjszakai kerékpározásról; láttam versenykerékpárosokat is, és hogy azok milyen erős világítást használnak! Nekem is jól jött volna mondjuk...
Jó éjt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz geotigris9 #73506 üzenetére
Csak a tópartra mentem le meg vissza Fehérvárról; nagyon kis út, de így éjjel nagyon hangulatos volt; mondjuk ezt mások is tudhatták, mert volt kerékpáros forgalom még ilyenkor is. Tépni meg nagyon lehet, ha akar az ember -már persze ott, ahol van jó közvilágítás!
Olcsón 7-es agyváltó. Egyébként tényleg így tervezek majd agyváltót venni: kerékpárral együtt. Egyszer az orrom elől vittek el 20-ért egy 7-es agyváltós német bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
válasz zoli03 #73529 üzenetére
Egy kérdezést biztosan megér, de kevés az esély arra, hogy az eladót nem zavarja, pláne, ha egy 20-25k-s kerékpárról van szó.
Egyébként nem értem, miért lövik be ennyire sz@rul a háromsebis agyváltók sebességeit: nekem elég lenne a 186%-os áttét, de nem úgy, ahogyan kiosztották. Az első fokozatot sosem használom, semmire se jó, a második erős emelkedőhöz jó, a harmadik meg gyenge emelkedőre vagy sík terepre. Az egyest el kellett volna hagyni, és a kettes és a hármas közé betenni még egy fokozatot. Vagy másoknak jó szokott lenni a 3 sebi úgy, ahogy kiosztják? Nem hiszem. Talán tányércserével javítható lenne a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Pörgetni biztosan nem tudok eléggé, mert nyomatékból szoktam menni inkább. Tudom, tapasztalatból is tudom, hogy pörgetve könnyebb, de fejlődni talán jobban lehet a nyomatékból tekeréstől. Időnként azért gyakorlom a pörgetést is, de szerintem abban még nem jutottam messzire. Nem vagyok olyan régi kerékpáros, mint itt a legtöbben.
zoli03: igazad van, számolni fogok, aztán lesz egy csere, a mostaninál csak jobb lesz!
-
Fred23
nagyúr
Gimiben még órás voltam én is, aztán egyetem alatt letettem végleg, azóta sincs, és nem is lesz. (Fiókban mondjuk eltéve adad még 5-6 db, felhúzós is, elemes is, majd valami rokon gyerek megkapja egyszer). Számomra az óra a kényszeresség és a fegyelem szimbóluma lett, azé, hogy nekem ekkor vagy akkor valamit csinálnom kell / kéne, ezért nem szeretem. Már az se esik jól, ha a közelemben óra van.
Ilyenkor én már nem tekerek, hideg van, meg csúnya idő. Szobában állnak a bringák tavaszig.
-
Fred23
nagyúr
válasz -=RelakS=- #79857 üzenetére
Ott a mobil is órának.
Akinél belsővé vált a sokáig külső, kényszerű fegyelem, aki interiorizálta magába azt a szemléletet, amit az óra is képviselhet, az már nem érzi azt a kényszer szimbólumának, nem látja benne és bele az elnyomó erő képét; azt se idegesíti, aki meg sosem érezte magát rabszolgának. Az óra ellenségei szerintem leginkább a "felszabadult rabszolgák", mint én.
Nem zárnám ki, hogy egyszer, ha eljutok oda, hogy minden időmet én osztom be, ha teljesen a saját időm ura leszek, megint megszeretem az órát; addig viszont nem fogok irigykedni a sokmillás karórákra sem másokon.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
-
Fred23
nagyúr
Ilyesmit próbált már valaki? Mennyivel nehezebb hajtani egy kardános bringát?
Egyébként tetszik, és ha pesti lennék, tuti megnézném élőben!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kerékpársportok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PDF topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!