-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_Sci
őstag
A Lidl kicserélte az akkus mosómat, ígérem mostantól lemosom minden tekerés után Nem is lenne olyan retkes ha a környékbeli bringautakon lenne aszfalt... A helyi önkormányzat már 5 éve megjósolta, hogy a gravel lesz az új divatszakág és előre gondoskodott utakról hozzá
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #156117 üzenetére
Oh az irónia...
A cseredarab sem működikLehet mégis vennem kéne egy kézi permetezőt. Vagy az túl finom vízpermetet csinál a mosáshoz?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #156123 üzenetére
Azon általában azt tudod állítani, hogy milyen térszögben jöjjön a permet, de a szemcseméret nagyrészt adott.
A finom permet gondolom arra alkalmas hogy ne forgasd ki a szobanövényt a cserépből, a vázra száradt sár leveretésére meg kevésbé.
Szerk.: Háhh, most kerestem vissza a kézi permetezőre, jjeahh-nak még az is tönkrement
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz f4lcon #156084 üzenetére
Az M9100-SGS XTR kompatibilis 12 és 11 sebességgel is.
19. oldal alja.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Tomi_Sci #156118 üzenetére
Na ez már nagyonnagyon off, de folytatódik a Lidl bringamosó kálváriája. Elhelyeztem a mosdóajtó előtt az egységet, mondván, hogy majd hétfőn visszaküldöm. Gondoltam hogy le van benne tapadva a nyomáskapcsoló, mert folyamatosan berregett a pumpa bekapcsoláskor (ha eléri az üzemi nyomást leáll, és csak a szórófej használatakor a csökkenő nyomás indítja újra), ezért gumikalapáccsal kicsit megütögettem, de semmi. Na szóval, mint aki jól végezte dolgát távoznék a létesítményből, teljesen elfelejtve, hogy az ajtó mögé tettem a cuccot, úgyhogy izomból nekivágtam a nyílászárót, curling kőként átkatapultálva a folyosón.
Gondoltam, hogy 'na, ha valamivel fel lehet lazítani a kapcsolót, akkor ez biztos megtette...'
És igen, működik Megyek bicajt mosni.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #156147 üzenetére
Én gyorskötözőket szoktam indikátornak használni a vázban, mindig egyik oldal, másik oldal, aztán tojás, és ezt ismételgetem. De mivel ritkán csinálok ilyet, elmegy rá az egész nap, lehet legközelebb inkább megcsináltatom egy szakival, mindenkinek jobban megéri. Bár a kínai centrirozó állványok egész jó árban vannak már.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz INTELligent #156514 üzenetére
Az ackiosujsag.hu-n vagy valami hasonló nevű oldalon vissza tudsz pörgetni a régi Lidl újságok között.
Yahhher: Úúú, hajtanám Ennyiért remeg a mutatóujjam a vásárlás felett, az biztos...
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Épp hátsó váltót cserélek, és gondoltam akkor már újrabovdenezem a vázat. Mivel belső vezetésű, kéne valami cucc amit ráhúzok a bovdenre hogy kibukkanjon a másik végén. Piszkálom a dolgokat, erre kibukkan a gyári átvezető műanyag. Csóri a bringaboltban nem csak az átvezetésre használta, hanem visszatömködte a vázba Ez egyrészt megmagyarázza a furcsa műanyag törmeléket a bovdenjeimen, másrészt nem kell ilyen után futkosnom.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Felraktam egy GRX 810 váltót egy HG700 11-34 sorral a gépre, a kar maradt a régi RS785 (szérián kívüli Ultegra hidró) amit eddig Ultegra SS-el használtam, 105 11-28 sorral.
Most lehet csak eddig nem tűnt fel az Ultegrával, de ha felfele váltáskor tökig nyomom a kart, azaz a két klikken túl, akkor feldobja a harmadik lánckerékre, majd ha visszaengedem, akkor visszaugrik a másodikra. Ha csak a két klikkig nyomom, akkor szépen felvált, de ha egy picit is tovább nyomom akkor már próbál felkapni a következőre. Azt hittem túl feszes a bovden, de ha annyira meglazítom, hogy ne kapjon fel, akkor már cicereg a lánckerekeken, mert túl laza.Minek lehet tovább tolni a kart a második klikknél ha az már túl van az ideális pozíción? Vagy ez csak egy egy kis tartalék húzás, hogy a szétkopott sorral is felmenjen a másodikra?
Megmondom őszintén a kis Ultegrával nem tűnt fel, pedig abban is csak ~1000 km lehetett.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Tomi_Sci #156849 üzenetére
Upsz, RS685 a kar neve, 785 a PM fék hozzá
A manual szerint befelé kell tekerni a "reach" csavart a növeléshez. Nos, nálam kifelé tekerve nőtt, befelé csökkent Nem lehet bízni ezekben a japánról angolra fordított leírásokban asszem.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz gaben88 #156977 üzenetére
Arra elég kicsi az esély, hogy egy 2020-as bringára felpattintanak neked egy V-féket, főleg XT-t, de a tárcsafék csere szerintem sima. Nyilván felár ellenében kérhetsz rá valami értelmeset, a régit meg elpasszolja a bolt.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Nnnaa...
A szomszéd banya kivágta mind a két külsőmet... Remélem nem hal meg mielőtt visszaadhatom neki ezt kedvességet, már alakulnak a tervek De addig is kéne egy másik (egy tartalék volt). Esetleg egy Rosebikes rendelésbe társulhatnék valakihez egyetlen külsővel? Budapest - Fehérvár - Veszprém vonalon.
Szerk.: Vagy Bike24, bike-discount.de satöbbi is játszik, ahogy nézem van raktáron mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz zsocy #157083 üzenetére
ZolkoW is írt már a témában, kb. Ő is helyi Koordináljunk.
Hát a nénis sztori nem sok, beleköt mindenbe a vén banya. A lakás előtt van a bringám lezárva egy félreeső helyen, ami a lakáshoz tartozik. Mondta, hogy ne tegyem oda, mert neki nem tetszik, mondtam semmi baj, nem érdekel.
Most meg próbált érvényt szerezni magának, átreszelt ~26 ezer forintnyi gumit. Rosszkör jött mert ugye ezzel járnék munkába, de így eljött az ideje, hogy felállítsuk a dominancia sorrendet a lépcsőházban Szegény nem sejti még, hogy aránytalan erőforrásokat vagyok hajlandó emberek tönkretételére fordítani.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ivana #157133 üzenetére
Szerintem a vintage monti geok rettenetesek, talán egy 17-18"-as vázhoz még passzolt az alacsony beépítési magasság, de én úgy éreztem rajtuk magam mint a cirkuszi medve a triciklin.
Fejcső teteje az égbe, stucni lecsapva, 29, ez az én világom
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Kazettás hátsóagy -> egysebi átalakítót keresek, azaz hézagolókat a fogaskerék mellé. Tud valaki olcsón? Alin is elég elszállt árakat találtam.
Olyan kéne ami nem csak két hézegolót tartalmaz, hanem több féle képpen tudom kombinálni , hogy be tudjam állítani a láncvonalat szépen. Illetve egy 7 és egy 10 sebességes kazettára is kéne, talpas és nem talpas fogaskerekekhezHirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #157434 üzenetére
Ezt nézgettem én is, de elég diszkrét beállítási lehetőségem van ha kevés széles hézagolót adnak. Meg Alin láttam olyat aminek vannak bordák az alján mint a gyárinak. Mégiscsak igényesebb Csak az 33 USD. Excuse me?!
A rakás műanyag már rendelkezésre áll a legutóbbi ilyen projektből, ezt szeretném fejleszteni. Illetve néha eltörök egyet (szerintem megeszi az UV) és a fele már ragasztgatva van.
Lehet az lesz hogy veszek egy ilyen "standard" kitet meg egy rakás 2mm-est Aliról és összerakom. De érdekes, hogy nincs ilyen kitekre igény. Mennyivel praktikusabb már egy kazettás hátsóagyat átalakítani, mint egy menetessel ekecsölni láncvonalat.
A rommá kopott láncokból bármilyen formát ki lehet hajtogatni ha a pint egy kicsit megtolod a láncbontóval, hogy szoruljon. Bringás karácsonyfadísz
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Szolgálati közlemény:
veszprémi körgyűrűn lévő Lidlben az akciós részen 4000 Ft a kerékpárállvány. Azaz négyezer Vettem egyet tartalékba, nyaralóba, tudomisén, de még volt 4-5 db este.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz INTELligent #157515 üzenetére
A nagyonákciós részen van. Ott előző akciókból megmaradt cuccokat árulnak. Kb akkora mint a bolt fele.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Sziasztok!
Rég jártam erre, hogy bírjátok a magányos tekerést? Ja, hogy nem jelent változást?
Egy Dawes Super Galaxy vázba keresek kormánycsapágyat. Menetes, 1", ISO. Miért van az, hogy ebike-on csak a legdrágább BBB iparis ISO, az összes többi JIS? (itt mondjuk szerintem vannak elírások, talán a Ritchey ISO, és az XLC S03-ból is biztos van ISO, mert itt van előttem a doboza) Soha nem láttam még JIS bringát. Mármint, az ilyen áruházi hulladékokba az kell, de ez nem indokolja az ilyen mértékű túlkínálatot belőlük, nem? Meg egyáltalán ki cserél ezekben kormánycsapágyat? Vagy mindenki kisipari keirin vázakat újít fel otthon? Elég kevés japán pályagép lehet az európai utakon...
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
Nekem is készül egy hasonló, Dawes Super Galaxy Reynolds 531st váz, ami gyárilag alsócsőves váltókaros Deore LX 3*7.
Sajnos a hajtómű nem eredeti, hanem vmi legalja Shimano, most bánom nagyon, hogy elkótyavetyéltem egy patika LX szettes montit (= odaadtam valakinek).
A terv az, hogy hátra felmegy egy 11-36 vagy nagyobb 10s vagy 11s, előre meg egy 36 - 42 közötti NW. Négyszögre vagy integráltra.
A váltás pedig egy elsőváltó konzolra felrakott indikátor nélküli Shimano 10s vagy 11s monti kar.
A fék meg a mostani kanti 105karokkal, vagy egy modern kanti, vagy egy mini V-fék, vagy rendes V-fék lineáris Tektro karokkalAmint látható minden teljesen letisztult, és nagyon határozott vagyok a témában.
Attól függ egyébként, hogy mi megy fel rá, hogy a többi brinámon mi válik feleslegessé. Illetve még az sem tiszta, hogy ki akarom tágítani a hátsó papucsot, vagy áthézagolom az agyat.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Maximum1 #162641 üzenetére
Akkor elég jól bírja, nálam a Riddler hátul 1000km körül járhat és már alig van minta. Igaz néha megküldöm felfelé éles köveken, ahol elkapar, az azért eszi a bütyköket. Alapvetően 70% aszfalt, 25% "gravel" és 5% olyan terep ahol abszolute nem kéne egy koskormányos kerékpárral közlekedni
Már múltkor is Gravelkinget akartam de féláron találtam WTB-t.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Low-budget kivágott, széles, íves oldalú nyeregre van valakinek ötlete? 10k környékén gondoltam csak van valami amit ráraknék a városira, és nem féltem majd nekitámasztani mindennek. Viszont amiket néztem 10k környékén, mind agyon van párnázva, garantált fájdalom egy óra tekerés után.
Kb. 145-150mm széles kéne, minél nagyobb kivágás középen ahol úgysem ülök, nem baj ha 300g meg csúnya. Ezt a formát keresem, Aliról tudnék is venni, de vagy keskeny vagy karbon pálcás, amit a városira nem szeretnék.Talán még ez a Selle San Marco Sport, de a 310g-os súlyában arra merek gondolni, hogy ebben is elrejtettek egy bárszéket. Sajnos több képet nem találtam
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #164195 üzenetére
Már ki is szabadultak az utakra, ma majdnem nekem jött egy csávó egy 4! (akarom mondani !!444!!!) méter széles közös használatú bicikli úton). Beláthatatlan (kerítés) de nem éles kanyarban a menetirány szerinti bal oldalon, és amikor meglátott még balrább kezdett kanyarodni. Mármint... Ah mindegy, satufék, hátulja jobbra kirak, izomból megteker, épphogy elkerültem.
Azt sem tudom mit csinálnék egy ilyen helyzetben, ha kárt tesz a bringámban. Mármint addig nem megy el, amíg a zsebemben nincs az ellenérték, de ugye ez felvet bizonyos jogi aggályokat is
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Teasüti #164205 üzenetére
Nem lehet, hogy nem túl magasan, hanem túl alacsonyan ül a gumi? Gorilla tape általában felvastagításra használatos, hogy felemelje a középső árok szintjét. (tubeless szalagnak elég szar egyébként, fél év alatt "átázik")
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz gabro0 #164372 üzenetére
Kiválasztottam az Időkép radar alapján egy órás idősávot, amikor nem volt közel vihar, elindultam egy város körüli sprintre, erre majdnem fellökött a szél. Szégyenszemre mentem egy 5 perces karikát aztán vissza haza
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz robaGB10 #164368 üzenetére
Szerintem az az átlag 650b felniszélességre ajánlható minimum alatt van. Nem fog nagyon rácuppanni, szóval kanyarban csak óvatosan.
Amúgy gondolom nem 30+-os átlagokat mész, inkább egy széles semi-slick köpenyt vennék. Pl. Schwalbe Hurricane, olcsó, viszonylag könnyű, ballonos, és haladós.
Nekem is itt ajánlották, a CX bringám előtt ezzel a mountin kerültem Balatont a bringaúton, kényelmes volt és gyors.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz robaGB10 #164400 üzenetére
Mekkora a felni belső átmérője? A Rockriderek nem extra szélesek emlékeim szerint, akkor nem olyan para. De attól még mindig jobban járnál egy ballonosabb gumival szerintem. Mármint, kényelmesebb és minimálisan lassabb, az is inkább csak nagy sebességnél (légellenállás) érezhető.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Mennyire normális, ha egy Shimano centerlock tárcsa lötyög egy Fulcrum agy bordáin? A bordák épnek tűnnek, a keréken teljesen, a tárcsán van egy pár karc de sehol nincs elnyalva vagy ilyesmi. Piros lámpánál vettem észre, hogy a hátsó kerékben van vagy két centi előre-hátra Szóval a tárcsa rögzítésénél van vagy 1 mm.
Illetve az agytest és a centerlock bordák között van egy menetes rész, rajta egy kontraanya szerű dologgal, most ezzel mit kezdjek? Nem szabvány szerint kéne építeni inkább a kerekeket, mint hogy a felhasználó állítsa be meddig mehet fel a tárcsa?
A kerék amúgy egy Fulcrum Racing Expert DB (Merida 2017 OEM), nyilván semmilyen robbantott ábrát nem találtam róla.Csak azért furcsállom a dolgot mert az alsó kategóriás Shimano agyaimnál zéró kotyogás van lockring nélkül is.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Runner_fxr #177719 üzenetére
& (#177720) maximilian4: A zárógyűrű meghúzásával is kotyog, ha benne van a bringában a kerék sugár erőkarja bőven elég ahhoz, hogy megmozgassa előre-hátra. Persze jogos a kérdés, minek hintázok a bringán Szoktam vele sokat menni városban is, pirosnál általában hátsó féket húzok és eltespedek hátrafelé, szóval az ellenkező irányban terheli. Nem akarom, hogy szétkoptassa az agyat hosszú távon, de ahogy nézem egyik bordázat sem deformált, egyszerűen a Fulcrum ilyen elnagyolt.
Egyszerűen azt nem értem, hogy a 10k-s Deore agyakon lockring nélkül meg sem moccan a tárcsa
(#177722) maximilian4: Az összes bevételük cégektől van kb., nem egy vásárlóközpontú hely. Cserébe szerintem nagyon jó a pólóik szabása.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hínár929 #181055 üzenetére
Szia,
Hmm, ez egész jó áron van Sőt, szuper áron. Tőlük eddig csak a Purhabot meg Puck Moonent ismertem, de akkor bővítették a portfóliót.#181049 Hasaggymeg : Boltban is néztek már rám furán, amikor elhangzott, hogy "És akkor ment rá egy kis Squirt..." telefonálás közben.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz jjeahh #181126 üzenetére
Nekem az XT Parallax hátsó agyam szenzononként egyszeri karbantartással hibátlanul megy, az utóbbi 6 évet városi (vizes, hóleves, sós nemtakarítós) felhasználásban. Egyszer cseréltem benne csapágygolyókat.
A Fulcrum szettemben az ipari csapágyazás egy szezont ment, hétvégi "szememfénye" felhasználásban. Ment volna, ha hajlandó lennék kicserélni. Újrazsíroztam őket aztán megyek vele amíg szét nem esik.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz jjeahh #181135 üzenetére
Nekem a terepen használt cuccaim sokkal kevesebbet kapnak. Néhány órás dzsuva után szivaccsal meg langyos vízzel lemosom, ha bármi nesz van szedem szét. A városi meg ha dzsuvás lesz, még van további párszáz alkalma mégjobban szétázni míg jön az éves karbantartás. Vagy a csere.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Csokicsibesz #181182 üzenetére
Görgős gumi vagy normál?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz szitaati #181350 üzenetére
Én a munkahelyen zuhanyzást preferálom, úgy is át kell öltöznöm bringásból utcaiba, és akkor lehet egy kicsit sportosabbra venni az ingázást is. Nyilván a kedvenc részem amikor haza kell vinni a végtelen ruhát meg kimosni (aznapi bringás + aznapi munkahelyi + hazaérés utáni utcai = csak háromszor annyi, mintha autóval járnék )
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #181541 üzenetére
Azért ha egy gyorszár elenged, nem kéne kifordulnia a keréknek. Néha csinálj egy wheeliet ellenőrzni, hogy tart-e még
Én váltófüleket meg ilyen apróságokat vettem tőlük, arrafelé valahogy olcsóbban dolgoznak a CNC-k
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #181552 üzenetére
Jaaa a gyorszárhoz a felniféket asszociáltam
Egy *haverom* amúgy egyszer gurult egy kicsit gyorszár nélkül, mire leeett, hogy mi történik. Mondjuk ha kolbász a papucs akkor elég szembetűnő.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Hasaggymeg #181554 üzenetére
Talán azért a gyorszáras tárcsás bringák már kezdenek kikopni. Vagy legalábbis nem olyanok, ahol valakinek eszébe jutna könnyebb alkatrészeket (mint pl. gyorszár használni).
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html