-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_Sci
őstag
Hali!
Nem tudjátok milyen verseny lehetett Veszprém környékén? Láttam Rabobankos meg Ukrán nemzeti vállogatottas csapatkocsikat cirkálni a városban.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
"többnyire max hangerőn...., ebből pont sose volt bajom"
Majd lesz Ha valami átlagos alacsony impedanciás fülesről beszélünk, amit egy telefon simán kihajt, akkor ez embertelen hangnyomás a füledben. Mondjuk ha nyitott füles, akkor nem okoz rögtön halláskárosodást, de továbbra sem javallott.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Runner_fxr #21919 üzenetére
Ezt nem tudod TB-re csináltatni?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz fpeter07 #21944 üzenetére
Na, lehet ezt az utat még cifrázni Végig terepen is lehet menni, ha a hajmáskéri elágazó felé mész, és Hajmásér előtt elmész balra fel. Mutatja is a térkép, kettéválik egy idő után az út.
Jelöltelek Endón.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Igen. Ha ISO szabvány fejcsöved van (nem tajvani, és nem olasz) akkor 30,2/26,4 méretű csapágyat kell keresned. Ezek jó drágák, olyan 10k-val számolj. 1" nem menetes villák közül szinte csak outi karbon darabokat lehet találni, ha valami mást szeretnél, akkor elég esélytelen.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz lsebestyen #22003 üzenetére
Vagy esetleg egy rendes fókusz nélküli lámpát Kínából?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz zoli03 #22129 üzenetére
Ha a költséghatékonyság is szempont, akkor jó választás a nyolcas. Ennél alább ne add, olcsóbban csak UG láncok vannak. Én is visszatettem a nyolcas rendszert az edző bringámra, mert itthoni árakkal számolva fele költséggel üzemeltethető, és több km-t elmegy nyúláshatárig. Persze ebike-ról 2150 a nyolcas lánc, Németországban meg 3000 a kilences, szóval ha ráérsz, akkor érdemes külföldről rendelni hajtást.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Noname első agy, a shimano legrosszabb kazettás hátsóagya -ami ráadásul hibás is-, (viszonylag) noname felnik, noname küllők. Véletlenszerű hirdetést kiválasztva 9k-ért LX (HB-M563/5) agyas Mavic felnis szettet lehet kapni, tehát ezért max. 6-7k-t lehet kérni.
zoli03:
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Ha a hátsó agyat meg lehet menteni, akkor használd amíg fut. Görgőben, télen, mocsokban etc. Ha egy részen rág, akkor szedd szét (kónuszkulcsok kelleni fognak, de megéri befeketetni ha Shimano agyakat használsz), és nézd meg mi okozza. Ha a csésze (agyban van) akkor ez van, ha a kónusz (tengelyen van) akkor itt esetleg lehet van. Ha párszáz forint, cseréld ki. Kellenek majd új golyók, de inkább kérj bringaboltban levedlett csapágygolyót (ingyen), sokan évente szervizeltetik a high-end shimano agyaikat, amik abból kijönnek csapágyak még bőven jók lesznek. Vagy vegyél ebből egy szettet, 6,35-ös kell. Csapágyboltokban általában SKF-et találsz (drága), de ezzel a Shimano-val + egy kónuszt feltételezve egy ezresből kijön a dolog.
Újrafűzésnél mindenképp jobban megéri, ha szeretsz bütykölni, annál inkább Ráadásul megtanulsz kónuszos agyat karbantartani.Bátorításképp, az egyik bringámon egy Shimano gyártmányú, legalja szérián kívüli elsőagy van, ami mindenféle zsírzás, állítás nélkül tökéletesen fut 7 éve, hóban, fagyban. Néha jönnek ismerősök messze földről megcsodálni
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
-
Tomi_Sci
őstag
válasz razzorr #22305 üzenetére
Kazettás hátsóaggyal lemehetnél 42/11-re (3 -> 3,82), de nem a legjobb ötlet folyamatosan a legkisebb lánckereket nyüstölni, 48/11 (4,36) már biztos elég lenne. Csak az áttételért ne vegyél outit, rengeteg kompromisszummal jár. Egy fitness bringával megkapod ugyanazokat az áttételeket, és még a derekad sem törik ketté. Ha ugyanazzal az energiabefektetéssel szeretnél gyorsabban menni, akkor kell az outi
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz gergo5991 #22328 üzenetére
Ha nagyrészt aszfalt, akkor egy sárvédő és csomagtartószemes cyclocross, vagy egy randonneur cyclo gumival.
Az előbbi drága, az utóbbi nagyon drága. Szóval a földi halandók nagy részének maradnak a "németnyugdíjas" geometriájú f*s teleszkópos trekkingek.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Cathfaern #22335 üzenetére
Nem tudok megbarátkozni velük, az elfoglalt pozíció alkalmatlan a haladásra, csak gagyi "teleszkóppal" lehet kapni, komolyabb merev villát úgy kell hozzájuk vadászni, és kő nehezek. Hatvan évesen majd biztos inkább egy trekkinget választanék, de addig is egy ilyet elfogadnék. Illetve inkább ezt, de Ultegrával túrázni már pofa kell Kapna egy jó kis első csomagtartót meg rendes lámpákat, Magyarországra 35-ös gumikat.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ígyvanferi #22340 üzenetére
Azért a sok régi bringa a képeken, mert a népszerűsége nincs éppen a csúcson, a trekkingek eléggé kiszorították a piacról.
Lényegében egy (jóval) kényelmesebb geometriával készülő országúti, amin vannak sárvédő és csomagtartó szemek, illetve ballonosabb, szélesebb külső is elfér a vázban. Outi alkatrészcsaláddal szerelik őket, sokszor előre felszerelt világítással.Szerk: Főleg a tengerentúlon népszerű, kicsit már át is alakult a jelentése. Sokan inkább "fehérgalléros" nagyvárosi ingázásra használják, gyakran féloldalas hátsó táskával, akár singlespeed is.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ígyvanferi #22342 üzenetére
Rövidebb felsőcső, kisebb fejcsőszög, nagyobb tengelytáv, hosszabb fejcső. Magasabban van a kormány és nem kell annyira előre hajolni. Hosszú távon kényelmesebb mint egy outi.
A vízszintes felsőcső nem ennek a függvénye, az a hagyományos geometriájú bringák jellemzője, ma már jórészt mindenki "sloping" felsőcsövet használ, magyarul lejt a nyereg felé. Így hosszabb nyeregcső szakasz van szabadon, jobb a rezgéscsillapítás (minimálisan), és kisebb az átlépési magasság. Sokaknak volt kellemetlen, hogy a testméretüknek megfelelő nagyságú váz egy piros lámpánál kellemetlen részeket nyomott, ezért lejjebb vitték.
Régi outiból is lehet átalakítani, ha találsz sárvédő/csomagtartó szemest. A geometriában lévő eltérést pedig stucnival/kormánnyal is tudod kompenzálni, ha a derekad igényli. Értelemszerűen tárcsafék/féktüskék hiányában valami nagyon harapós patkóféket kell szerezned, mert sok csomaggal nehezen állsz meg outi fékkel.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz lsebestyen #22432 üzenetére
Ha kínai karbont szeretnél akkor nem ilyen ismertetlen forrásból szerzett ebay-es dolgokat nézegetnék. A kínai open-mold gyártók (Dengfu, Hongfu stb.) a vázaik mellett árulnak komplett cockpit-ot is, természetesen karbonból. Velük felveheted közvetlenül a kapcsolatot (Alibaba, Aliexpress etc.), rögtön a gyártótól vásárolhatsz. Előtte érdemes külföldi honlapokon olvasgatni "chinese carbon" témában, és olyan nyeregcsövet rendelni, ami elterjtedt vázszettekben teljesít szolgálatot, így nem érhet meglepetés.
Egy nyeregcső szerintem nem éri meg az utánajárásba feccölt időt, vedd inkább a BTS-tHirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ígyvanferi #22478 üzenetére
Pontos típust nem tudok, most nem nézek végig 400 szemüveget
Az egyik legalapabb modell, ami volt raktáron a boltban. Adnak hozzá egy rakás tanúsítványt meg CE szabvány leírásokat. Arra emlékszem, hogy a belépő darab a periférián már torzított, de a kicsit drágábbak már nem. Amikor még airsoftoztam akkor is egy Luxot használtam, azthiszem 3500Ft volt, akkor utánanéztem, és igen komoly ipari részecske becsapódási szabványoknak felelt meg. Nem úgy mint a kommersz airsoft szemüvegek 99%-a. És ennyiért kaptam bele cserélhető lencsét, párnázott keretet, sima és gumis szárat, tokot.De Zekler, Uvex ugyanúgy ajánlottak, csak nyilván magasabb árkategóriát képviselnek. Hibike.eu-n vannak jó áron Uvexek.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Runner_fxr #22509 üzenetére
Mennyire csapódik fel keményen ha kiállva kiengeded? Férfi dolgok miatt kérdezem Némely gyártótól láttam már elrettentő videókat...
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz concret_hp #22685 üzenetére
A sok 0 helyére megy a kerék kerülete mm-ben. Általában.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Érdekes az újabb Shimano On Board videó, íme.
Elgondolkodtató, hogy érdmes lenne-e egy pici (aero ) tükröt felcsapni valahová, és akkor talán Koen nem Cavendishnek meg Sagannak vezeti fel az egész sprintet. Mondjuk a végén próbálkozik kirázni őket a szélárnyékból, de ha már egyszer beálltak Degenkolb elé akkor mindegy.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Stauffenberg #22855 üzenetére
Egyik szomszédom tavaly munkába indult bringával (kerékpárboltos, nem kezdő) és amolyan nagymamatempónál megakadt az első kereke egy vályatban a betonon, aminek következtében orra esett. Pont indultam volna el én is, odarohantam (már amennyire Look stopliban lehet) és kérdezgettem, hogy mije fáj, hányadika van stb.
Pár perc múlva felkelt, kicsit fájlalta a hasát, majd elment munkába. Nemrég tudtam meg, hogy gerinc- és kulcscsonttörése volt, azért nem találkoztam vele utána.Másik ismerősöm pedig 70-80-al esett egy csiki-csuki kétsávos úton, nem emlékszik hogyan, illetve mi történt, de azért még befejezte az Ironmant A legdurvább sérülés pedig a hámhiány lett a combján.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz HollyBoni #22985 üzenetére
Xfusion Revel, DVO Emerald, Bomberből is van inverted.
A kenést elvileg könnyebben meg tudják oldani, de nyilván a merevségnek nem tesz jót, illetve a felverődő kövek ellen is illik felrakni valamit.Lassú voltam, és kevésbé részletes Ez off lesz
(#22987) Zoli133: Ne szórakozz, most gyűjtsek neked kardános bringákat?
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz pengemetal #23013 üzenetére
Ez engem is érdekelne. Régebben gondolkoztam is rajta, főleg akku idő miatt.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Because #23145 üzenetére
Belövöd a kónuszokat úgy, hogy kb. egyenlő tengelydarab lógjon ki két oldalt, aztán az egyik felén ráhúzod a kontraanyát a kónuszra. Itt ráfogsz az anyára, a másik oldalon pedig beállítod a kónuszt. Picit lazábbra hagyod, aztán itt is ráhúzod a kontraanyát. Ízlés szerint ismételhető.
Én úgy szoktam belőni, hogy a gyorszár a papucsra merőleges állásban kezdjen felkeményedni, és így ne lötyögjön az agy. Ha lazábbra veszem a gyorszárat, akkor már lötyög.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #23380 üzenetére
Az outi tárcsaféknek a legnagyobb előnye, hogy nem fékezi szét a milliós karban kerékszetteket. Ha sima karbon a fékfelület, akkor nagyon drága pofákkal is hamar elkopik, ha alu borítású, akkor a különböző hőtágulás okoz gondot. És továbbra is elkopik.. Ellenben egy tárcsás fullkarbon szett kvázi örökéletű, így esetleg az is beruház egy olcsóbb darabba, akinek nincs pénze három évente újat venni.
A másik, hogy jobban és könnyebben adagolható, de ez pusztán kényelmi szempont.Hát persze, hogy az egész országban csak ott esik, ahol én vagyok
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #23389 üzenetére
Hát jó azoknak, akik pár évente megengedhetnek maguknak egy szettet, csak azért mert elkoptatta a fék. Nem mostanában fogok új bringát venni, de amikor eljutok oda, nagyon remélem, hogy elterjedt lesz már a hidraulikus tárcsa. Mondjuk egy német diszkont márka Ultegra Di2 (vagy 105 Di2? ) bringájában én szívesen lecserélném a gyári Ksyriumot egy openmold karbonkerékre. De addig biztos nem, amíg nem bír legalább annyit mint az alu.
Miért fejlesztenek aero irányba? Mert ez a divat, jobban el lehet adni, jól néz ki. Marginális különbségeket jelent egy Venge légellenállása egy Tarmachez képest (nyilván ha geo különbségektől eltekintünk). Az, hogy mennyire húzod be a fejed, mennyire hozod közel a vállaidat, milyen magas a fejcső stb. ezerszer fontosabb dolgok. Egy aero sisakkal többet nyersz mint egy ilyen vázzal. Egy féknyereg aztán eszméletlen módon megdobja a légellenállást. Mondjuk valóban nem könnyű, de idén kezd elterjedni, van még mit fejleszteni.
A kinézet szerintem elég relatív, nekem tetszenek a tárcsák. A stílusidegenséget meg tudom érteni, nyilván vannak akik még mindig acélvázas országútikkal tolják, mert hát az igazi abból van..(#23388) Cathfaern: Vészhelyzetben felső fogásból blokkolni lehet mind a két kereket. Tavaly volt egy húzós esetem, egy embertelen meredek lejtőn száguldottam, és amikor átbuktam a tetején, azt láttam, hogy előttem egy bringás srác ledobta a vasmacskát, és a kormányba kapaszkodva tízzel csorog lefelé (Ketten ültek a kerékpárján, ő meg a Majré - by Sipi). Kikerülni nem tudtam, mert a birka barátnője éppen a szembe sávból (értsd menetiránnyal szemben haladt ott) kanyarodott jobbra. WTF? Felső fogásban a 90 kilóm megállításában nem a kifejtett fékerő volt a korlátozó tényező, hanem a gumik tapadása.
Hosszú lejtőkön, forgalomban viszont tényleg nagyon kellemetlen felsőben sokat fékezni.(#23380) venember83: Di2 simán válthat lassabban mint a bovdenes verzió, ugyanis (ha jól emlékszem 5 lépésben) programozható a sebessége, a kímélőtől egészen a verseny állásig.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz gergo5991 #23413 üzenetére
Nyugodtan ki lehet próbálni egy Balatonkört 35 fokban úgy, hogy veszel alsót a bringásgatya alá Nem te leszel az első, sem az utolsó. Majd mesélj milyen volt
(#23403) ludsimon: Meglepődnél. Bringásoknál nem tudom mi a divat, de itthoni futók nagy része asztmás Úgy értem, akik ügyeskednek, közülük. Szerencsére az olimpia esélyes élvonal alatt nagyon kevesen szereznek.
venember83: Gyorsabb, terhelés alatt is lehet váltani, időjárásfüggetlen. Illetve ami a fő előnye, hogy egy pillanat alatt végigválthatod az egész sort, mindkét irányba.
(#23420) HollyBoni: Mostanában veszek nagy csomag zab kekszet, és alufóliába szétcsomagolom. Ezen kívül műzliszelet, banán, szezámmagos-mézes kemény nemtommi, kókuszrúd. Ha frissítek valami versenyen, akkor szoktam spájzolni géleket, de ezek nagyon drágák, úgyhogy próbálok nem rászokni
Amit ki fogok próbálni az a "ricecake" amit a pro bringások esznek.[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz HollyBoni #23455 üzenetére
SPD, SPD-R, SPD-SL, Look "Delta", Look Keo, Speedplay, CrankBrothers Eggbeater, Time Atac, Time Xpresso, stb.
Van egy pár
Újonnan montira SPD-be érdemes beruházni. Országútra vagy SPD-SL vagy Look Keo. Előbbinek drága a stoplija, viszont vannak hozzá szépséges nemesacél pedálok. Utóbbinak kompozit pedáljai vannak, viszont létezik olcsó utángyártott stopli. SPD-hez érdemes gyári stoplit venni, lassan kopik.
Ha régebbi pedálok között is nézelődhetsz, akkor bonyolódik a dolog. Például van Shimano pedál Look Delta stoplihoz (ezek nagy kincsek) és így tovább...razzorr: Majd mesélj
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz fpeter07 #23518 üzenetére
Há de nemáá
Tektro fék, X5 váltás, meg amúgy is, mit keres Sunrace alkatrész egy ilyen bringán?
A KTM már Deore/SLX, de a Cube Deore/SLX/XT, és Reba van benne nem XC28/30. Ha az árát nem kell nézni, nem kérdés, hogy Cube.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #23577 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy oldották meg biztonsági "visszahúzást". Országúton ritkán fordul elő, hogy csupa sár a hajtómű, de montin van, hogy meg kell állnom kulaccsal leveretni, mert nem tudok elöl váltani. Nem lenne vicces, ha elgörbítené a láncot.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz razzorr #24121 üzenetére
Tuti! Nekem még gyűjtögetni kell az elhatározást, hogy a tűzhely közelébe merészkedjek
szunya: Fékváltókar és a rajta lévő gumi mellett benyúlsz egy négyes, vagy ötös imbusszal, megkeresed a csavart. Általában egy kis mélyedés is van a fékváltón, ott megy be az imbusz. Ha visszahajtod a gumi a kormány felől, akkor látod, hogy hova kéne beletalálni.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Zoli133 #24278 üzenetére
Egyik lábbal ráállsz a pedálra, a másikkal pedig a villáskulcsra. Ha nagyon nem megy, egy picit rúgózol rajta.
(#24285) ludsimon: Nemrég én is vettem egy kerékszettet, és az a szerencsétlen előző tulaj izomból rátépte a záróanyát, két emberes feladat volt, nem kicsi erőkarral. Egyébként ezeket mi értelme meghúzni? Minimális oldalirányú erő hat rá, szoruljon egy kicsit, aztán kész.
(#24289) csabi94: Hosszú erőkarnál kontrolláltan tudod megindítani a csavart, nem olyan "átesel a bringán" amikor enged. Sokkal jobban adagolható a nyomaték.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ludsimon #24290 üzenetére
Nem tudom, hogy jön a "nem gyorszáras tengely" ide, de egy acél pedáltengelyen lévő 15-ös króm vanádium villáskulcsra nyugodtan ráállhatsz teljes testsúlyoddal, a legrosszabb ami történhet, hogy sikerül letekerni.
Nyilván a másik lábaddal a pedálra kell állni, és a villáskulcs se álljon lefelé, különben lecsúszik. De nem tíz évesek vagyunk, hogy ennyire szájbarágósan kelljen valamit leírni.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html