-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Bringafelújításban vagyok és sikeresen vásároltam egy Joytech kazettás aggyal szerelt hátsó felnit, amin a kazetta szélesebb, mint a 7 sebességes Shimano HG 50-es fogaskoszorú.
Erre az eshetőségre elvileg van a Shimanonak valamilyen hézagolója és remélhetőleg másnak is, de ilyen apró tételt nem szívesen rendelek kiszállítással további költségért.
Érdeklődök, hogy tudtok-e Budapesten olyan bringaboltot, ahol kaphatok ilyen, vagy bármilyen más hézagolót, amivel megoldhatom a problémát. Ilyet találtam még és a BikePro-nál legalább van személyes átvétel.
Az ötleteket előre is köszönöm!
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok! Szétszedtem a bringám, váltóját, hogy letakarítsam róla az elmúlt 15 év rákövült olajos porát. Nézegetem a váltó fogaskerekeit, de nem tudom eldönteni, hogy szükséges-e cserélni, vagy sem?
Az előző szezonban nem tapasztaltam vele gondot.
Ránézésre szerintetek kell cserélni, vagy elmennek még néhány száz km-t? -
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Jó, hogy a napokban előkerült a hátsó váltó és bowdenhúzás aránya, mert segítségre, javaslatra lenne szükségem.
Apránként felújítom az ezeréves bringámat, aminek többek között része volt a kazettás aggyal fűzött felni és az "egyszerűség" kedvéért a korábbi 6-os racsni helyett egy 7 sebességes fogaskoszorú is.
A tervek szerint a régi 6 sebességes váltóm marad, mindössze a 7 sebességből csak 6-ot használok (egyelőre, amíg nem nyúlok hozzá. Nagyrészt aszfalton, városban használnám a gépet, kisebb emelkedőkkel.
Összerakás után még csak egy rövid, 15 km-es próbautat tettem, a finomhangolásra még nem volt időm, de az eddigi tapasztalatok szerint a régi váltókarral is átéri mind a 7 sebességet a váltó
a 4-5-ös sebességben nagyon csúnyán recseg a lánc a fokozatok között, a kelleténél nyilván többet/kevesebbet húz a váltó
a 6-7 és az 1-3 sebességek viszont rendben vannak.A fogaskoszorú: új Shimano HG 50 7 sebességes 12-28
A lánc: új Shimano HG 40
A váltó egy régi 6 sebességes Shimano új görgőkkel, a váltókar is a régiSzerintetek van értelme a fenti elképzeléssel tovább szórakoznom, vagy egyszerűbb, ha keresek egy 7 sebességes váltókart? Új váltókarral megoldhatom a problémát?
-
wetomi
aktív tag
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Érdeklődök, hogy erről a bringáról és a márkáról, van-e valamelyikőtöknek tapasztalata, információja:
ROMET MISTRAL URBAN 2016Kollégám keres fitness (jellegű) bringát, városi és sík terepre hobbi szintű bringázáshoz, nagyobb vázmérettel. A napokban a fent linkelt konkrét példányt nézte ki. Megéri megvenni, ár-érték arányban megfelelő? Esetleg ebben az árkategóriában van más javaslatotok?
A segítséget előre is köszönöm!
-
wetomi
aktív tag
válasz Vasinger! #85870 üzenetére
Figyelünk a méretre és én igazából kicsit bizonytalan is vagyok, mert kollégám olyan 185 cm környéki max, de mégis nagyobb méretet akar venni. Outi méretezés alapján valahogy L-XL között mozog és elmondása szerint kényelmesebb lenne neki az XL, de ekkora bringát alig talál. A kényelembe nem szólhatok bele, ő próbált ki több példányt.
Ennél a konkrét modellnél az akár 58 cm-es vázméret és a szimpatikus ár miatt lett figyelmes.
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Érdeklődök, hogy van-e erre valaki, aki bringás szemszögből ismeri a Vecsés és Szolnok között a 4-es utat és/vagy párhuzamosan a 40-es és 32-es utakat?
Google streetview-n nézegetem, az alapján vállalható.
Mit mondtok, bringával mennyire gázos nappal és esetleg éjszaka? -
wetomi
aktív tag
válasz ivana #108993 üzenetére
Tudom, hogy gáz, sokat hallani róla, de összekötném a kellemeset a hasznossal és abba az irányba vinne az utam. De régen jártam arra még kocsival is, így a frissebb körülményeket nem ismerem.
(#108994) lsebestyen viszont úgy néz ki megmondta a megoldást. Elsőre ugyanis az egyenes utat néztem csak, de a hitvány életem talán megérdemli azt a kis kerülőt
-
wetomi
aktív tag
(#108998) 3shae + (#108999) Ļantos + (#109000) ivana: A cél Békés megye, 44-es út menti település.. Másik lehetőség ugye Kecskemét, majd a 44-es lenne, de a 44-es sem jobb, mint a 4-es, pedig már több helyen van bringaút.
Praktikus okokból vasúthoz közeli útvonalban gondolkozok, mert vonatra fel tudom tenni a bringát, de buszra nem.
Valószínűleg az lesz a megoldás, hogy vonattal lemegyek Albertirsáig, így a 4-es utat lényegében kihagyom. Albertirsa után pedig a 40-es és 32-es már kevésbé kaki, mint a 4-es.
A legfontosabb, hogy így is marad még bőven letekerni való távolság, hogy pár napig ne gondoljak majd a bringára.Köszönöm amúgy, hogy lebeszéltetek a hülyeségről.
szerk:
(#109003) trialboj: én nagyrészt gyalogtúrázáshoz és néha bringázáshoz használok egy 3 L-es Platypus Big Zip-et. Persze ez csak a víztasak, kell még hozzá egy megfelelő mértű túra hátizsák.
Önmagában a 3L folyadék a mennyiségéből adódóan nehezen melegszik fel a hátizsákban, így jó pár óráig iható hőmérsékletű vized van. Annyit viszont hozz kell tennem, hogy a 3 L néha sok, ha mellé még kaját és izót is viszek. A 2L közelebb van az optimálishoz és jó esetben amúgy is tudsz friss vizet tölteni utcai közkútból, vagy forrásból. Ha pedig annyira kietlen terepen vagy, akkor mindegy milyen meleg vized maradt, örülsz ha van mit innod.[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Végre eljutottam oda, hogy ideje lenne megvenni az első sisakomat. Nézegetem több webshopot, de egyelőre nem találtam olyat, ami megfelelne.
Néha-néha tekerek városban, de inkább túrázáshoz kellene, ami sokszor egész napos utat jelent tavasztól őszig, napsütésben, esőben, kerékpárúton, közúton, nagyon ritkán hegyi kijelölt túrautakon. Nincsen semmi DH, vagy komolyabb hegyi lejtő.
Egy jól szellőző (izzadós vagyok), egész napos viseletre alkalmas sisak kellene lehetőleg napellenzővel az eddigi elképzelések szerint 15 000 Ft-ig bezárólag.
Szemüveges vagyok és ezért is mondok le nehezen egy egyszerű baseball sapkáról, mert napszemüveg híján az árnyékol és esőben is hasznos, nem esik bele a szemembe az eső.
A legtöbb sisakon viszont nincsen, vagy nagyon kicsi a napellenző, ezért vagyok bajban a választással és aztán a próbával.
Van ötletetek, akár személyes tapasztalatotok ilyen sisakokkal?
A segítséget előre is köszönöm!
-
wetomi
aktív tag
Mindenképpen próbálni akarok vásárlás előtt, csak ha már van egy irányvonal, annak megfelelően indulnék üzletekbe is.
A Casco sisakokról olvastam jókat, de annyit (még) nem adnék érte. Persze ha az ember életét menti meg, akkor jó kérdés, hogy mennyit ér egy jó sisak? Védelem szempontjából persze már egy olcsó sisak is jobb, mint a semmi.
A BBB viszont még jó lehet, rá is nézek.
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
(#129850) jjeahh: A rovarhálót jó is, hogy említed. Gondolom filléres tétel, de az olcsóbb modellekben szinte nem is találtam eddig.
(#129853) pittlaren: Ez jól néz ki. De ahogy keresgélek és belefutok egyre több modellbe, boltba, azt látom, hogy azt a 15 ezres határ meg kellene emelnem 20-25-re.
(#129856) Ironizer: Ha találok olyat, szólok, de egyelőre az az érzésem, hogy kompromisszumot kell majd hoznom. -
wetomi
aktív tag
válasz wetomi #129860 üzenetére
Sisak ügyben csak visszajelzek az alábbi hsz-ekre, habár jó sok idő eltelt ezek óta. A topic meg ezerrel pörög.
(#129856) Ironizer + (#129861) jjeahh + (#129863) 6030D + (#129864) Napfénysüti
Végül Uvex I-vo cc lett a megvásárolt darab a Vadon Sporttól egy tavalyi színben kifutó darab 20 k-ért. Ma délutáni szerzemény, még nem volt alkalmam megszellőztetni.
Kényelmes, elegendően (de nem túlságosan) nagy a shield, pótolható a belsejében a párnázás, ha elveszett/elkopott és ugyan elég vegyesek voltak a vélemények ezzel kapcsolatban, de rovarháló is van benne. Ettől függetlenül még vehetek alá sapkát, mint ahogyan többen is teszitek, hiszen a háló sem mindenható.
Pár rögtönzött kép a linkekre kattintva: [kép 1]; [kép 2]; [kép 3]; [kép 4]
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Öreg acélvázas montimban az utóbbi években egy olcsó, kónuszos Joytech agy + duplafalú Beretta felni páros gurult. Kb 4500 km-nél járhatnak és elégé elkoptak az agyak, nem éri meg vesződni velük. A kopásjelző alapján a felni még bírna egy keveset de újrafűzés és miegymás miatt egyszerűbb lenne komplett új kerekeket venni.
Tehát a kérdésem az, hogy mit ajánlanátok 26"-os méretben, 36 küllővel, felnifékhez ami egy kicsivel is jobb, mint a fenti megoldás? Gondolom majdnem minden jobb, de irányvonal mégis kellene.
Elsősorban városi rohangáláshoz, de inkább aszfaltos!földutas túra jellegű felhasználásra és cuccokkal együtt átlagban 100 kg-os felhasználóhoz kell. Terepre nem járok, de ha túrázás során mégis elcsábulok, akkor csak óvatosan.
Van komplett kerék amit megéri így megvenni, vagy van olyan felni+agy+küllő kombináció, amit fűzessek? Jó lenne 30k alatt maradni.
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Van nekem egy trekking bringám, amin szeretném lecserélni az egyszerű, billegős Suntour Nex teleszkópot egy merev villára.
A mostani teló beépítési magassága 480 mm és hidraulikus tárcsafékes (MT200) a bringa.
A sportosabb üléspozíció miatt amúgy is összenyomódik a teló egy kicsit, szóval olyan 450 mm-es villa már jó lenne.A problémám, hogy a legtöbb kerós webshopban (rose, bike24, bikediscount) alig találtam olyan merev (trekking, vagy 29er mtb) villát, amit elképzeltem, de az Amazonon, Alin, Ebay-en viszont meglepően sok távolkeleti darab van nagyjából olyan árban, amit még rászánnék.
Van ezekkel tapasztalatotok? Mennyire megbízhatóak ezek az ilyen-olyan noname villák és kereskedők?
Nekem ilyesmi kellene:
- Beépítési magasság 450-480 mm
- 1 1/8 Ahead (tapered villa tudtommal beépíthető lenne, de körülményes az alsó csapágy átalakítása)
- Tárcsafékes (lehetőleg PM, de a 180-as tárcsa miatt amúgy is kell egy átalakító).
- Gyorszáras agyhoz kellene, nem átütőshöz
- Jó lenne, ha lenne rajta sárvédőhöz, vagy egyéb alkatrészhez (csomagtartó, kulacstartó) felfogatási pont, de nem prió
- Ne legyen rajta V fékhez felfogatás. Letisztult kinézetű villát szeretnék
- Nem tervezek nagy csomagos túrákat, de velem és a felszereléssel együtt 110 kg körül jár az össztömeg, a teherbírásnál ez fontos lehet.
- Ár: jó lenne 120 eurónál megállni, de nem baj, ha olcsóbb.Van tippetek, hogy milyen webshopot nézzek még meg? Vagy bevállhatóak a noname villák is? Ha tapered villát találok, akkor azt mivel tudnám átalakítani 1 1/8-ra?
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
A Bükköt jól ismerőktől, vagy környékbeliektől kérdezem, hogy most a napokban milyen állapotban lehetnek a fennsíkon a kerékpáros útvonalak? Elsősorban a Garadnától fel Létrás és Jávorkút irányába, vagy a kék kerékpáros jelzés Szilvásváradtól a Nagy-mezőn keresztül egészen a Lusta-völgyig érdekel, de ha van friss infó más aszfaltos szakaszról, az is jöhet. -
wetomi
aktív tag
válasz szimpláncsak #235101 üzenetére
Ha te mtb-vel ilyen óvatos vagy, akkor én trekkinggel ne is tervezzem a fennsíkra fel- és lejutást? Vagy inkább menjek gyalog?
Szóval akkor Lusta-völgy inkább felfelé, Létrásról meg lefelé. Ezzel is előrébb vagyok, helyben még újra tudok tervezni, ha látom majd az aktuális viszonyokat. -
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Trekkinghez keresek kerékszettet valami ésszerű áron. Hátul most Alivio (FH M4050) agy van, elől pedig agydinamó, annak minden előnyével és hátrányával. Masszív 36 küllős, noname, v fékes felnivel van szerelve a jelenlegi szett és 1,5"-ös (40-es) Schwalbe Marathonnal.
Részben az agydinamó tömegét szeretném megspórolni elől. Ha kicsit nyerek még a teljes szett tömegén, az nem baj, de nem is feltétel.
Gyorszáras és centerlockos agy kellene, plusz valami közepes/erős felni. Szívem szerint 36 küllős felnit vennék, de hajlandó vagyok kompromisszumokra, mivel eleve ritkán lenne 110 kg felett a teljes rendszer. Ha megyek, akkor is csak egynaposra kis csomaggal, többnyire aszfalton, vagy murvás úton. De hát ismerjük a magyar utakat és emellett mindig ott van a kaland faktor.
A Bike24-en megütötte a szememet ez a szett. Deore M6000 és Mavic XM119. Van értelme erre váltanom?
Vagy maradjak az Alivionál hátul és csak előre fűzessek olyan aggyal valami erősebb felnit?
Egyáltalán lenne érdemi különbség az Alivio és Deore között ezen a szinten?
Szerk:
Hajtásoldali kép van, de lábas kép nincs. Sorry[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
válasz jjeahh #238152 üzenetére
Én most 90 kg körül járok, a bringa pedig 15-16 között. Egynapos túrákra meg a sok kis apróság is max 5 kg (folyadék, kaja, szerszám, powerbank, lámpa...)
Többnapos csomagos túra ha lesz is, akkor sem a világ végére, szóval a 120 kg-on belül kell maradnia az össztömegnek minden esetben.
Az ipari csapággyal meg igazad van, annak haszna ki is ment a fejemből. -
wetomi
aktív tag
válasz Fall-N #238262 üzenetére
Itt azért kicsit többről van szó, mint egy "magas" kormányról.
Itt eredetileg egy Suntour Nex teleszkóp volt, amit cseréltem merev villára. Az új villa beépítési magassága kb 5 centivel kisebb, mint a teleszkópé. A kormány magasságát igyekeztünk tartani, ezért kellett a villanyakat hosszabbra hagyni. Valójában most még 2 centivel hosszabb is, mint kellene a korábbi magassághoz, de ez tudatos. A változó geometria miatt ezzel és az egyenes helyett hajlított kormánnyal még tudok játszani, hogy megtaláljam a kényelmes pózt, de egyértelmű, hogy vissza lesz még vágva.
A korábbi állapot itt, vagy ezen a képen látható. A végén már konkrétan lefelé fordított stucnival. A gyári állapot pedig ez volt. Na ez tényleg magas volt. -
wetomi
aktív tag
válasz Fall-N #238281 üzenetére
Kényelemben nem rossz ez az átmeneti állapot sem, de kinézetre még nekem sem tetszik. A kormány is túl szélesnek látszik (66 centis), talán elég lenne a korábbi 60-as is, de az egyenes kormányhoz képest viszont éppen magasságot nyerek a hajlított kormánnyal... Másik stucni kell... No meg talán az AXA lakatot is leszedem és akkor tovább tisztul a kinézet. Lehet még egy kicsit reszelni a gépen.
Szerk: De még ha csúnya is, nem a kinézet kell a kalandhoz, hanem a lábak, amik tekernek: 1 2 3 4 5
Szerk 2: Ez a villa került a gépre. A kb 480 mm-es Suntour helyett ez 430-as. Kicsit fürgébb lett a kormányzás, de a nagy váz miatt még nem ideges.
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
válasz Fall-N #238301 üzenetére
#238297 Hasaggymeg: igen, Bükk, de nem vagyok környékbeli, csak karácsony előtt volt végre időm egy gyors kis túrához.
#238301 Fall-N:
Nem mondanám magam széles vállúnak, de a korábbi 600as kormány kényelmes volt. A kormányszarv miatt viszont nagyon szűk volt a hely a kezemnek a hosszú fékkar miatt.
A szélesebb 660as kormánnyal elsősorban a kormányzást akartam pontosítani, de több hely jutot már a kezemnek is.
A rövidebb villa és meredekebb fejcső szög miatti fürgébb kormányzást kellett ellensúlyozni. Bár nem próbáltam a korábbival, de ez most jó. És valószínűleg rugalmasabb is a szélesebb, mert rossz úton így már komfortosabb a merev villa, mint a korábbi teleszkóp.A villa magassággal gondban voltam, 440 - 460 között szerettem volna, de nem mertem Amazon/Ali/Ebay vonalról rendelni. Bikepacking villák lettek volna jók, de nevetséges áruk van. Aztán megnéztem ennek a bringának az egyszerűbb, belépő verzióját is, mert az merev villás, no ott 430-as a magasság (csak V fékes), a váz egyéb méreteiben meg minimális volt a különbség, így döntött az ár és bevállaltam azt, amit linkeltem. Azt ami valószínűleg ugyan abban az oem gyárvan készül, mint az amazon/ali/ebay-es társa. Festést megoldottam magamnak, szemre még a színt is sikerült kevertetni.
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
Nekem MT200 van a trekkingen, más hidrós tárcsafékkel nincsen tapasztalatom, de a felnifékes öreg, 26-os mtb után meglepődtem, hogy csak ennyit tud? Az öreg mtb-vel és ezzel is jöttem le aszfalton többek között a Kékesről is és bizony volt különbség a retró kecske javára.
Átlagos, városi körülmények között a 160-as tárcsával elég az MT200. Én a helyén tudom kezelni, ezért nem is panaszkodok rá, de túrázáskor az egyel nagyobb, elöl-hátul 180-as tárcsával (shimi RT-10 és B05S gyantás betét) hozza azt, amit elfogadhatónak tartok és persze mindig vágyik jobbra az ember.
Ehhez képest sok ebikeon is csak 160-as tárcsával szerelik, nem, hogy egyéb mtb-n.
Nem mondom, hogy nincs létjogosultsága, de a helyén kell kezelni és annak megfelelően kezelni. -
wetomi
aktív tag
Igen, szoktam éjszaka tekerni (hosszabb túráknál elkerülhetetlen), de a közismerten forgalmas szakaszokat igyekszek kerülni. Két példa 1 2
Úgy nézek ki ilyenkor, mint egy karácsonyfa. Elöl hátul az agydinamóról folyamatos fény és még 1-1 nagy fényerejű akksis lámpa. Hátul villogó, előre folyamatos fény, hogy lássak. Tereptől függően plusz fejlámpa. A ruházat időjárás függő, de nem divatozni megyek. A télikabát és esőkabát láthatósági sárga tele fényvisszaverő csíkokkal. Bokára fényvisszaverő csík, a kerekek oldala fényvisszaverő és a sisak hátuljára is tettem fényvisszaverő matricákat Nyári mezhez fényvisszaverő testpánt.Más: Lánccsere
9 sebességes 1700 km-es, de sok szintet futott lánc (és sor) esetén 75%-on már beesik a láncnyúlás mérő. Most a hétvégére van betervezve kb 500 km alföld kevés szinttel. A legutóbb a Bükkben már éreztem, hogy kevésbé pontos a váltás, de az alföldön ezt kevésbé érzem kritikusnak.Cseréljem már most a láncot és a sort, vagy majd a hétvége után?
-
wetomi
aktív tag
válasz flash- #253927 üzenetére
Köszi a tippet, Decás cucc és ahogy nézem az értékeléseket, sokan pontatlannak mondják, de konkrét leírás nincs se a magyar, se a francia oldalon.. Azt megerősítem én is, hogy a HG53-as láncnál meglepően hamar beesett az 50%. Muszáj lesz másik szerszámot nézni.
A sok szint miatt a sor elég egyenletesen kopott, ahhoz nem szívesen nyúlnék, de a lánccal is megkockáztatnám még a hétvégét. -
wetomi
aktív tag
A trekking vonalat erősítem és védem én is, annak ellenére, hogy tisztában vagyok a hátrányaival. Igaz, már kicsit fickósabb, mint gyári állapotában van, de végeredményben akkor is "csak egy trekking". Nem egy sebességbajnok (lusta vagyok és időm is kevés van a gyerek mellett rendesen tekerni), de én szeretek nézelődni és fényképezni túrázás közben. Városban kicsit lomha a nehéz kerekek miatt, de a 3*9-es sebesség segít. A hegymászáshoz a 26/36-os áttétel még csomaggal is mindenre elég, ahol megtapad a gumi. Lejtőn olyan 65-67 körül van a vége az agydinamó és a nagy légellenállás miatt.
- Voltam vele pl. nagy csomaggal a Bükkben és a Mátrában is. Strava 1 és 2
- Voltam vele a 300 km-es Tour de Alföldön és (egyelőre) két 200-as BRM túrán (1, 2) is.
- De éppen a mai napon szereltem rá gyerekülést, mert már arra is szükség lesz.Nálam egy igazi mindenes, még ha tudom is, hogy van nála könnyebb, gyorsabb, vagy terepen ügyesebb. Számomra praktikus és élményt ad és ennyi.
-
wetomi
aktív tag
válasz Napfénysüti #264762 üzenetére
Mi tegnap BRM-en voltunk, de a legrosszabb szakaszon, Tördemictől Györökig kifogtuk a szembe jövő balatonkerülőket. Iszonyú tömeg jött szembe, köztük előzgető sportemberek és bamba vasárnapi bringások és széleskormányos romboló e-bikeosok is. A szar, gyökérnyomott, szűk úton borzasztó volt. Az edericsi vasúti átjárónál percekig álltunk hárman a ketrecnél, mire egy lánynak eszébe jutott, hogy megálljon és végre átengedjen minket. Addig csak ömlött szembe a birka. Borzasztó élmény volt kívülállóként ez a szakasz.
Ederics után javult a helyzet ahogy szélesebb lett az út is. Györök után Keszthelyig már vállalható volt, utána szerencsére elkanyarodtunk.
Belülről, résztvevőként is ennyire tömegnyomor volt?
-
wetomi
aktív tag
válasz Napfénysüti #264776 üzenetére
Igen, BRM tuti, hogy ment arra, egész szép, 100 fő környéki mezőny, de lehet, hogy volt az 150 is. Haverral mi már a végén mentünk. A trekkinggel nem vagyok gyors, de nem is hajtottunk. 12:54 lett a bruttó idő, de abba sok minden belefért.
Reggel a vonaton egy bringás beleakadt a hátsó váltómba. Nem tűnt komolynak a mozzanat, nem is foglalkoztam vele, aztán ahogy elindultunk Almádiból, elkezdett darálni hátul a lánc. Óf@szom... Próbálkoztam így-úgy a váltóval, hosszú sztori, de végül beállt annyira a rendszer, hogy technikai gond nélkül végig mentem.
Gyenesen fagyiztunk és rátoltunk még egy lángost. Így indultunk el délben a tűző napon Keszthelyen keresztül, majd a Várvölgyi úton Zalaszántóra és Sümegre. Teli hassal majdnem kifogott rajtunk a meleg, de csak majdnem.
Sümegen aztán szétváltunk, én tovább mentem saját tempóben. Ahogy kezdett hűlni az idő, egészen felfrissültem. Mencshely után pedig egyre jobbak voltak az délutáni, majd esti fények. Nemesvámos felé nem győztem csodálni a Bakony lankáit. Szeretem azt a környéket, jó kaland volt!
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
Centerlock és integrált csapágy szereléshez van valami gazdaságos, de jó minőségű alternatívája a Shimi TL-FC36 szerszámának? Otthoni használatra, évente néhány alkalommal kellene, de nem akarok szívni sz@r szerszámmal és utána az összebszott alkatrésszel. -
wetomi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #271728 üzenetére
És ott a pont, amiért kérdeztem. Engem elsősorban ez a zárt - nyitott kialakítás érdekelt, hogy elég stabil-e a nyitott végű szerszám? Vagy, hogy ezzel a rövidebb nyéllel elég erősen meg tudom-e húzni a cl anyát és utána meg tudom-e bontani?
De igazából az apróságot el is árultad, ami triviális, de nem jutott eszembe: utána tudok húzni a tárcsának és a hajtómű csapágynak is beszerelt állapotban.
900-as dekás szerszámosládám van, abban van HT2 szerszám, a nyitott kialakítás miatt nem is kell talán cserélnem. Remélem a vastag, gumírozott nyele nem fog bezavarni a féktárcsánál.
És ha már tárcsa:
Megérheti RT10-ről RT54-re váltani? Csak túrázok, trekkinggel, de 90 kg fölött vagyok, plusz a bringa és ha van lejtő, akkor szeretem megereszteni. A sokak által lenézett MT200 cseréje még mindig körülményesebb féktuning, mint egy tárcsa csere. Csak egy hajszálnyi javulásra lenne szükség (de lehet, hogy az sem indokolt, csak kell, valami, amit fejlesztenék, hogy a lelkem megnyugodjon ). -
wetomi
aktív tag
válasz Csokicsibesz #271734 üzenetére
Örülök, hogy van tapasztalat a dekás szerszámmal, én még nem mertem kipróbálni.
180-as a mostani RT10. Nekem a legtöbb esetben ez már elegendő, szóval ha csak egy kicsivel is jobb az RT54, akkor már tuti jó vagyok és marad tartalék a rendszerben. -
wetomi
aktív tag
válasz parandroid #271736 üzenetére
és #271737Hasaggymeg Konkrét panasz nincsen. Néha egy hajszálnyi plusz hiányzik érzetben, de ez ritkán van, ezért az MT200-nál nem hinném, hogy több kell.
Inkább némi vibrációt érzek a tárcsa felől, de ez sem általános. Ebben remélek változást egy esetleges cserével. De nem kopott még a mostani tárcsa sem és amúgy is nagyon keveset megyek mostanság, szóval nem sürgős.Mondom, lehet, hogy inkább csak az motoszkál bennem, hogy valamit fejleszteni kellene. Itt a fórumban pedig olyan jól rá tudjátok beszélni mindenre az embert, kicsit levennétek a felelősséget a vállamról. Nem saját döntés lenne, hanem áldozat lennék, rábeszélnétek.
-
wetomi
aktív tag
Sziasztok!
A mai takarításnál vettem észre, hogy elkezdett megrepedni a hátsó felnim (képek: 1 2 3). 4-5 küllő furatnál találtam a repedéseket. Rövidtávon most veszek valamit, aztán talán jövőre, egy teljesen új szettet, de készre fűzve "trekking" kerekek között kevés a centerlockos és még épeszű árban lévő.
Húsvétkor is tekernék egy hosszabbat, aztán két hét múlva, egy még hosszabbat és ilyen felnivel nem szívesen indulnék el. Túra bringára kellene, centerlockos tárcsához, 9 sebességes HG kazettához és minimum egy Alivio agy (FH-M4050 a mostani)
A kérdésem igazából az, hogy a mostani (noname) 622*19C széles felni helyett mennyire lenne gáz, vagy éppen jó döntés, ha 24C széles 29-er MTB kereket vennék? 40 széles (1,5"-ös) Schwalbe Marathonokon gurul az aszfaltos túrabicó.
Hirtelen két kereket 1 és 2 néztem a bike-24-ről, de húsvét előtt a nemzetközi rendelés már necces. A szállítási idő szűkössége miatt magyar viszonylatban talán van még ez a Rodi, de ehhez még jöhet egy 6 csavaros tárcsa a CL helyett, szóval árban nem vagyok jobb, csak időben.
Fűzés után rohangálni sincs időm. A magyar ebike.hu kerék fűzésével kapcsolatban van tapasztalatotok?
Önmagában nem az bosszant, hogy annyi a keréknek, hanem hogy a legszarabb időszakban, amikor amúgy szükség is lenne rá.
szerk:
talán inkább ez a kettő Rose-ról 1 és 2 de ez még mindig nemzetközi szállítás[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
A ma délelőtti hosszútávos témához visszatérve a hétvégén nekem is megvolt a BRM Fléche trekkinggel. A mi útvonalunk 384 km volt. Meglepően jó állapotban fejeztem be. De tavaly a Tour de Alföldre is bringával mentem le, az odaúttal együtt megvolt 24 órán belül a 400 km. Aki bírja a hosszú ébrenlétet, annak abszolút teljesíthető a 400 km órán belül országútival. Bele se merek gondolni, hogy mi lenne, ha a trekking helyett nekem is lenne egy 7 kilós karbon csoda a seggem alatt. Több időm maradna sütizni...
Szerk: link javítása
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
válasz Nerazim #288045 üzenetére
A sárvédő anyaga, felületkezelése vezeti az áramot a lámpáig, ott van a csatlakozó, ahonnan már vezetékkel csatlakozik a lámpa. Ha a sárvédőnél a vezetékek csatlakozása kilazul, vagy oxidálódik, akkor nem fog világítani a lámpa. Nálam is előjött kb egy év után. Én ezt megoldottam azzal, hogy a hátsó villán és sárvédő pálcán végig vezetékeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...