-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz wetomi #60298 üzenetére
Nem nagyon tudok olyan szervizt,vagy azzal összekötött boltot elképzelni ahol ne legyen ilyen marékszámra.
(#60299) 6030D meglátjuk belőled mi lesz...,de ha a hollóból író lett a tehénből mi lehetne? Talán opera énekes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz wetomi #60303 üzenetére
Érdemes telefonálni, nekem is hoznak most olyan szerszámot, ami Mo-on nincs sehol, de az első bolt, akitől kérdeztem, tudott rendelni. Illetve innen a fórumról is írtak, hogy tudnak.
Hasaggymeg: bika, mert szarva van! Abból meg steak lesz, abba fehérje van, abból izom lesz, abból meg KOM!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Acef
addikt
válasz wetomi #62429 üzenetére
a múlt héten felújítottam a vidéken lévő 20 éves mtb-met, ami szintén recsegett néhány fokozatban.
Új sor, lanc, mono, régi bovdenek és váltókar van rajta, jól váltott, de néhány fokozatban recsegett. Vettem egy ilyet, felraktam: megszűnt a recsegés, tökéletesen működik.
A következő a bovdenek és a váltókar lesz, de már így is elfogadható lenne.
ivana
Menyiért adnád a két Sunrace-t?
Képet tudsz küldeni?[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz wetomi #85867 üzenetére
Szerintem akkor érdemesebb agyváltósat nézni. Vagy akár egysebit. Pl. csepel 3* Az nem baj ha outi méretednél feljebb mész ilyeneknél. Az outim 53-as és az a méretem. A tanybikejaim standard tanyabikeok (meglepő módon egy férfi és egy női méret létezett) vagyis 56-osak, egyszer se éreztem őket nagynak.
[ Szerkesztve ]
-
3shae
aktív tag
válasz wetomi #108991 üzenetére
A 400-as úton szoktunk Üllőről Vecsésre visszajönni. Vállalható, de van olyan gyökér aki nem bírja a bicósokat, engem is le akart dudálni valami kretén.
Bármi kérdésed van a meghirdetett termékeimmel kapcsolatban, nyugodtan írj PÜ-t vagy hívj! Mi legyen a nicked? 2shae! Az már foglalt.. akkor legyen 3!
-
ígyvanferi
addikt
válasz wetomi #109004 üzenetére
Bár már eldőlt a kérdés, és helyesen, azért én is csak megerősíteni tudom, hogy a 4-esen semmiképp sem biciklizünk. Szerintem nem is lehet, van tiltótábla, de ebben nem vagyok biztos. Öngyilkosság, az viszont fix. A románok nem ismernek se embert, se istent. Pár napja döntött úgy épp egy román sofőr, hogy magával viszi a halálba másik 8 társát, mert ő inkább a facebookot nyomogatja, miközben előz és nem a szembejövő 40 tonnás sóderszállítót nézi. Hál'istennek ezúttal nem lett baja egy ártatlan embernek sem. Bár a kamion sofőrjét lehet, hogy sikerült idegileg megnyomorítaniuk egy életre.
-
flash-
veterán
válasz wetomi #108991 üzenetére
én járok arra igaz pilis Irsa között de elég veszélyes. a 40es út irsa és bercel-budaiut-cegléd vonal már jó, igaz az ut ott pedig szar, a bringaút is szar(bercelen, budai úttól ceglédik egész jó,), de legalább nincs nagy forgalom...
majd ha jön az M4 autópálya akkor már királyság lesz..
remélhetőleg..varsam:
nekem Sram PC 850-van nagyon jól bírja már most 3x annyit mentem vele mint a shimano hg40-el.
mindenképpen SRAM!Shimano HG71-et meg annyian szidták a testbike-on amikor épp venni akartam új láncot hogy törölték a kommenteket
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz wetomi #129849 üzenetére
Szerintem vannak olcsó jól szellőző sisakok is, az enyém is ilyen. Ez inkább a szellőzőnyílások méretén és kialakításán múlik.. Sajnos a szellőzés zsákbamacska, mert hiába próbálod ki, ez a boltban nem fog kiderülni, szal én mindenképp utánnanéznék, hogy neten mit írnak a kinézett modellről. Anno én is ezt csináltam és nem lőttem mellé még úgy sem, hogy én netről rendeltem, az akkori tesztek szerint a belépő kategóriában az én sisakom (Lazer Cyclone), meg a Scott Watu szellőzött a legjobban. Arra szerintem figyelj, hogy ha bogárháló van benne, akkor a háló ne érjen a fejedhez mert lefőzi az agyadat, amelyiknek a külső héjára van applikálva a háló, távol a fejedtől, az már eleve jobban szellőzik. Egy pozitív példa: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz wetomi #129860 üzenetére
Á azért nem ritka a megfizethető kategóriában sem a háló, a Scott Watu-ban is van, meg ha jól emlékszek a Ked, Met sisakokban is alap. A köv. sisakom ettől függetlenül valszeg nekem is drágább lesz, de csak azért, mert szeretnék valamit ami a sznob hajlamaimat is kielégíti. Pl. nagyon bejönnek a Koroyd sisakok ([link] [link]), de állítólag nem szellőznek olyan jól
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
wetomi
aktív tag
válasz wetomi #129860 üzenetére
Sisak ügyben csak visszajelzek az alábbi hsz-ekre, habár jó sok idő eltelt ezek óta. A topic meg ezerrel pörög.
(#129856) Ironizer + (#129861) jjeahh + (#129863) 6030D + (#129864) Napfénysüti
Végül Uvex I-vo cc lett a megvásárolt darab a Vadon Sporttól egy tavalyi színben kifutó darab 20 k-ért. Ma délutáni szerzemény, még nem volt alkalmam megszellőztetni.
Kényelmes, elegendően (de nem túlságosan) nagy a shield, pótolható a belsejében a párnázás, ha elveszett/elkopott és ugyan elég vegyesek voltak a vélemények ezzel kapcsolatban, de rovarháló is van benne. Ettől függetlenül még vehetek alá sapkát, mint ahogyan többen is teszitek, hiszen a háló sem mindenható.
Pár rögtönzött kép a linkekre kattintva: [kép 1]; [kép 2]; [kép 3]; [kép 4]
-
ivana
Ármester
válasz wetomi #161917 üzenetére
26"-osba használtan érdemes felhajtani valami kereket. Konkrétan 10k körül van egy felnifékes XT agyas kerék, plusz ennyiért játszik iparis is. Exage agy fillérekért van, egy kerékszett 4-5 ezer.
Az egész bringa nem ér 30k-t ha joytech agyak voltak benne.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz wetomi #234193 üzenetére
Én és a normális, egy mondatban?
Semmi extra nincs rajta, sőt, full alsópolcos minden. Ugyanaz a típus a gumi (CST C1446 Traveller City Classic) és a fékbetét (Spyral valami legolcsóbb), mint amit a városi lóti-futi bringán is használok télen-nyáron, így már sok tapasztalatom van vele.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
szimpláncsak
tag
válasz wetomi #235098 üzenetére
Mostanában erdei ösvényken voltam, ott is nagyjából el van olvadva a hó, szóval szerintem az aszfaltos részeken is. Persze most fagy van, így a lusta- völgyön inkább csak felfelé mernék elindulni A forrás völgyön mentem tegnap ott is voltak fagyott részek.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz wetomi #235102 üzenetére
Bánkúton -5, -6 fok van, éjszaka meg -9
A turistaházi webkamerával történt valami, lehet ráfagyott a lencsére a víz
A Fehér sas-nál lévő működik. Jávorkúti út biztos, hogy tiszta, ott azért elég sokan járnak.
Én most úgy mennék, hogy Lustán fel, aztán nagymezői elágazásnál megnézném mi a helyzet. Jobb biztosra menni, mint Lusta-völgy felénél visszafordulni. -
jjeahh
nagyúr
válasz wetomi #238150 üzenetére
Nem tudom mekkora súlyt raknál a bringára, de a Mavic szerint max 120 kilót bír el, xc montin, tehát terepen használva, aszfalton valszeg többet. A küllők száma nem számít annyira, mint a kerék minősége, ezek a Crossride, Crossmax kerekek hihetetlenül bírják a strapát 24 küllővel. A topikgazda is elégedett, nálam meg lassan 21.000km van benne, sőt, ha a városi tekeréseket is beleszámolom, valszeg 25.000 és ennyi idő alatt még nem kellett centírozni. További előny a japán NSK ipari csapágy, ha valamelyik tönkremegy, nem kell az agyat kidobni, egyszerűen veszel bele szabványos ipari csapágyat fillérekért és kicseréled. Nálam eddig egyet kellett cserélni, mosás közben beázott. Amúgy valszeg azzal is elégedett lennél, amit linkeltél, de az agyak nem örök életűek, macera a szervizelésük és 200g-al nehezebb a szett. De ha a mostani agyaid is bírták, akkor valszeg a Deore is bírná. Nálam a Shimano agyaknak nagyon rövid életük volt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz wetomi #238280 üzenetére
Teljesen érthető, a teló cseréje is. Egyedül ez az átmeneti állapot furcsa, a gyári meg egyenesen horror az utolsó fotón. Bár megfordítva jó lehet a gyári, ha idiótán is nézne ki.
Egyébként milyen villa? Gondolkodom rajta, hogyha tönkremegy az XCM akkor merev karbonvilla lesz helyette. Csak a beépítési magasság ami sosem jó. A jelenlegi 515 mm a karbon villáknak 29"-es méretben 470 mm max. Toseek márkájút láttam, ami jónak néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz wetomi #238286 üzenetére
Hát a kormány az inkább attól függ, hogy kinek milyen széles a válla. Nekem 760-as lett az 580 mm helyett, de rögtön megszoktam, mert jó széles a vállam, de ültem már 800-assal szerelt gépen, az is simán jó lenne. Szerintem jót tesz az irányításnak a széles kormány, főleg rövid kormányszárral. Nekem most 90 mm hosszú -16°-os Cube/syntace van, lehetne rövidebb egy kicsit. Amikor kormányt cseréltem, akkor ezt kaptam SOS-ben helyben (25,4 beforgójúról kellett 31,8-asra váltanom).
Persze mindenkinek más a jó. Nekem már fura lenne egy 580-600 mm széles kormány. Hajlíott nekem is, annyira nem tetszenek az egyenes kormányok, de lehet megszokás kérdése az is.
A villa jónak tűnik, csak kár, hogy alapból ilyen kicsik (430 mm). A 470 mm még csak - csak, de lehetne 500-520 mm is. Nekem csak 26"-os q bicikim és simán kell az 515 mm beépítési magasság. Hasonlót viszont nwm kapni, mert a 29"-os merev villa a 470 mm.
Hasaggymeg: sárga-fekete nekem is bejön, azért van most is az. A Pimp my ride cuccok meg narancs színűek.
Sajnos az a2z S-Cap kupak nem jött le tegnap roncsolás nélkül, így most a gyári fekete Acor van fent. Lehet rendelek még egyet.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz wetomi #241993 üzenetére
Létezik 180-as tárcsával is MT200, de a kollégával nem vitatkozom, mert az igaza bizonygatására, tuti egy ratyi példát keres meg. Nem korrekt. szvsz.
Egyébiránt trekkingre gondoltam, szóval mtb-re lehet mások a jellemzőek.
Véleményem a trekking kategóriában miért is változna. Szóval célszerű hozzátenni a kategóriát is, mert muglik is vannak itt...
Bizton van sokkal jobb, de akkor sem Tektró kategória.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz wetomi #253919 üzenetére
jó lenne tudni pontosan melyik tipusu láncnyulásmérőd van és annak a leírásán (google) nézd meg.
pl a bbb leírása:
"Amikor a mutatott érték 0.75 = 75%-os a lánc elhasználódottsága, így hamarosan cserélni kell. Amikor a mutatott érték 1.0 = 100%-os a lánc elhasználódottsága, azonnali csere szükséges."de nekem a Parktool cc-4 nél úgy van hogy 5-10 sebességes láncoknál akkor kell cserélni ha eléri (vagy mielőtt épp eléri ) a 0.75 öt.
ha azon csak a 0.5-öt az még tökéletes.
(De majd a kettőt egymás mellé rakom, lehet hogy a bbb-n eleve hibás a leírás tehát ha mindkettőnél ugyanott van a 0.75 akkor a bbb-nél is érdemes lenne cserélni már 0.75-nél, majd letesztelem neked mert mindkettő van itthon)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz wetomi #253936 üzenetére
wetomi:"Köszi a tippet, Decás cucc és ahogy nézem az értékeléseket, sokan pontatlannak mondják, de konkrét leírás nincs se a magyar, se a francia oldalon.. Azt megerősítem én is, hogy a HG53-as láncnál meglepően hamar beesett az 50%. Muszáj lesz másik szerszámot nézni."
Hát én amikor beleástam magam több helyen a láncnyúlásmérő témába az volt a végeredmény hogy csak 2-3 mérő van ami pontosan mér, a legtöbb elég pontatlanul.
Leginkább a Parktool CC-4 et szokták javasolni, én azért is vettem, ahol a BBB beesik ez a parktool még nem,persze ez csak az én tapasztalatom, ennél alaposabb méréseket végeztek természetesenFulton: De érdekes a lánc többi java részén a 0.75 nem esik bele.
na egyébként ez nálam is így van,nem egyformán kopik a lánc, gondolom másnak sem.
Tin "Arra voltam kíváncsi, hogy a topikban elhangzó átlagokat hogyan kell értelmezni, de akkor, ha jól értem, gyakorlatilag úgy, hogy az végig haladást jelent, pár megállással, de semmiképp sem azt, hogy 2 percenként szinte állóra lassítasz és újra felgyorsítasz a terepviszonyok miatt."
ha akarok egy jó átlagot menni, nem pedig edzés a cél akkor pláne olyan útvonalat -kört választok ahol nem kell lassítani, max megállni (pl sorompó) kisebb forgalmú vidéki városokon át azért át lehet suhanni, egy nagy forgalmú városon keresztül (akár szolnok) lehetetlen,így tehát ha át is kell mennem egy nagyobb városon akkor mindenképp olyan részén ahol tudom hogy haladhatok lendületesebben.
A megfordulás nekem egy 30km oda vissza edzésen nem vesz le igazán,hisz az csak pár másodperc, aztán már sprintelek is újból hogy elérjem a sebességet. ki lehet számolni mennyi idő veszteség ez a pár másodperc de irreleváns.
amikor meg meg kell állni azt meg ugye a strava nem veszi az átlagba,kivéve ha race-re rakod az edzés tipusát mert akkor beleszámitja a megállást is.
De a 2 percenkénti lassulás az semmiképpen sem jó,egyrészt kell a javuláshoz hogy nagy sebességen folyamatosan haladj, a gyakori megállások alatt lesz lehetősége a szervezetednek a savat kinyomni kvázi nem fogod tudni a szervezeted ilyen szempontból edzetni,+ ugye az átlagot is rontja
de ne az átlagot hajszold, edzéssel az úgyis menni fog felfele, és szerintem ne úgy tekerj ha javulni akarsz hogy kinézel egy távot amit birsz és azon úgy mész ahogy csak bírsz, inkább résztávozz-intervallozz/alapozzegyébként nem tudom a szájkarate kire vonatkozik- honnantól, remélem én nem számitok annak ha csak leírom hogy neten kiket látok,esetleg ismerek, vagy hogy leirom hogy merek 70km-ert menni 31-32as átlaggal aminek az az első harmada dombos 3-5% okkal; illetve síikon 35ös átlaggal meg kb fél órát
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
nagyúr
válasz wetomi #264773 üzenetére
Akkor ti jöttetek szembe? Feltűnő volt hogy viszonylag nagy arra a szembe forgalom de nem gondoltam volna hogy a BRM is erre megy.
Amúgy rengetegen mentek az tény és sok hogy mondjam, nem túl rutinos bringás volt köztük. Mivel az elején lazán kezdtünk elég sok ilyen bringás még nagy lelkesedéssel az elején elment aztán kerülhettük őket később vissza. Bezzek Akarattyán az emelkedőn már kevesen mentek normális tempóban.
A balatoni bringaút harmada meg továbbra is egy katasztrófa, párszor szentségeltem...
Neked hogy ment a BRM? Az azért keményebb kör volt.
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz wetomi #271725 üzenetére
Nekem ilyen nyitott van, jobbnak tartom mert adott esetben beszerelt hajtóműcsapágyra, illetve külső rögzítéses féktárcsára is ráhúzhatsz anélkül, hogy csak ezért ki kellene szereld a kereket, leszereld a hajtóművet.
#271727
Tin...A Gugli, mint mindig, most is a barátod. [link] ...úgy tűnik a Lidliben így tudják megoldani a kivágott rész és a nem kivágott rész közötti átmenetet. ...aztán meglehet csak az SMP nyergekre hajaznak és az amolyan SMP Light.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz wetomi #271733 üzenetére
A Dekás szerszám jó CT tárcsa cseréhez, én azt használom hozzá. 180-as tárcsánál figyelni kell, hogy a szerszám nyelét ne húzd be a tárcsába, de 160-as tárcsánál nincs ilyen probléma. Meg tudod húzni rendesen.
RT10 a legaljább tárcsa, annál minden jobb, de az RT54 se egy nagy eresztés.
-
válasz wetomi #271733 üzenetére
Nekem alap MT400 szett van a cross trekkingen, el nem tudom képzelni a saját határaimon belül, hogy ez hol nem lenne elég. Nem hiszem, hogy az MT200-at is rendszeresen el tudnád melegíteni, vagy hogy fékerőben kevés lehet. Ok, vagy 15 kilóval kisebb vagyok nálad, de akkor is. Ha nagyon fejlesztenél, akkor esetleg az egész rendszert érdemes MT400-ra átszerelni, de én nem foglalkoznék ilyennel, amíg nincs konkrét panasz - nekem azért került rá ez, mert az eredeti formula fékek egyrészt tényleg fosok voltak, másrészt teljesen berohadtak (az előző tulaj jó ideig csak tárolta a bicajt, nem használta).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz wetomi #271733 üzenetére
Ha jól csalódok 40Nm körül van a tárcsa és a középcsapágy rögzítése is ami nem olyan egetrengető nyomaték, vagyis biztos nem a kulcs lesz ami elenged és inkább arra kell figyelni ne forduljon le és vigye valami bütykeidet is lefelé.
Ami a tárcsát illeti, én akkor cserélném ha
1. érezhetően kevés, elégeted, vagy, ami gyakoribb, vibrál erőteljesebb fékezésnél.
2. ha elkopott a régi és kicsit jobbat akarok."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
(ex)Cat
senior tag
válasz wetomi #287916 üzenetére
Én tavaly előtt voltam a Tour de Alföldön. Akkor jó tempó volt, bő 32-es átlaggal fejeztük be. Egy héttel később volt itt Szegeden a BRM200 Szeged Tour, az meg 34+ úgy hogy még volt + az oda-vissza út Vhelyről. Igaz, hazafelé a pofaszéllel, 35+ fokban már semmi se esett jól
Egyébként sokat - hosszú távot - menni sokkal könnyebb, mint gyorsabban menni. Előbbihez csak kitarás és segg kell, utóbbihoz meg jó erőnlét és k.sok edzés. Én lusta típus vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Nerazim
őstag
válasz wetomi #288056 üzenetére
Igen valószínűleg tényleg így oldották meg, mert a sárvédó alján annak jobb és bal oldlán racsatlakozik a két vezeték és ott ugyanúgy a belső oldalán megáll. Viszont most próbakép ráköttem a hátsó LED lámpára egy 1.5V -os elemet (fordított polarítással is) de meg se nyikkan, úgyhogy valószínű a lámpa is ludas lesz.
Minden esetre köszönöm a segítséget wetomi & -=RelakS=-Be my computer.. Baby I'm a user!!
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...