-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyuszaa
őstag
Tudnátok ajánlani női biciklit 30-40-ig ? (40 már nagyon a felső határ.)
- Felhasználási terület: főleg város
- Bicikli fajtája: Cruiser (beach cruiser)Bikemag apró, tehát használt is szóba jöhet ennyiért. Esetleg valami alakalmi vétel.
Hasonló kinézetű gepida reptila 100 tetszetős, csak sajnos ez a kétszerese a keretnek
A teszkós bicikli kategória noname alkatrészeit akarjuk elkerülni.
Köszönjük előre is!
-
gyuszaa
őstag
Van egy 2-3 éves rock shox dart three villám, milyen gyakran kell ezekben olajat cserélni? Pár ezer km lehet benne, de nem terepen főleg. És milyen fajta kell bele? Milyen jófajta fékpofát ajánlotok egy deore xt-s sima nem tárcsás fékhez? Esetleg jó a gyári pontos típusa is.
Köszi!
-
gyuszaa
őstag
Erre tudna valaki válaszolni?
Milyen gyakran szoktatok olajat cserélni a villában, és milyen fajtával?
-
gyuszaa
őstag
Ennek a brunox deo-nak van értelme?
-
gyuszaa
őstag
Téli- nyári használat után át lett nézetve szervizben utolsó csavarig a keróm, váltóbeállítás, új fékpofa meg hasonló dolgok. Most már csak, hogy tökéletes legyen le fogom cserélni az olajat rock shox dart 3 villában, mert 2 éve nem volt és elég keménynek érzem a gyárival.
Kinéztem ezt a Motorex Racing fork oil 5w teleszkóp olajat örömömre az ebike-ban lehet decire venni, 5w viszkozitásút venném, mekkora mennyiség kell egy egyszeri cseréhez? Gondolom 1 dl, de inkább kettőt vennék, még egy alkalomra. És ugyan itt kapható a korábban emíltett brunox fork deo amivel a szilikon spray-t lehetne helyettesíteni külsőleg a becsúszónál.
Így már teljes lenne a karbantartás, mert a Mátrába mennék nyáron egy kicsit szórakozni, de nem extrém körülmények között. Tudnátok ajánlani néha terepre, de inkább aszfaltra külsőt? Ár/érték arányban legjobb választást keresném, egyéb tanácsot is meghallgatok e téren, nem nagyon értek hozzá.
-
gyuszaa
őstag
válasz Xantomas #2947 üzenetére
Köszi a tippet, ki is tudom próbálni, mert mikor még elektromos cigit szívtam magamnak kutyultam a mérget.
Van gyógyszertári növényi glicerin elfekvőben, egyébként a patron belsejében is volt szilikon, de nem duzzadt meg tőle, semmi elváltozást nem láttam. De gyári állapotban van teljesen.Btw. ezen a youtube profilon van jó pár szétszedős videó, több részletben.
-
gyuszaa
őstag
válasz Runner_fxr #3008 üzenetére
Első olajcserénél feltétlen szükséges szimmeringet cserélni? Vagy állapotfüggő a dolog, nekem nem hiszem cserére szorulna, nem volt túlzottan igénybe véve, szervizben ha már hozzányúlnak alapon cserélik az megint más. Itt a jelenlegi tervem.
Ez a tag nagyon korrektül demonstrálja és elmagyarázza mire kell odafigyelni olajcsere közben, nem tűnik nagy ördöngösségnek.
Szépen kitakarítom majd alkohollal, meg ronggyal ha széthúztam.
Először ilyen (red rum) teleszkóp olajjal vonja be az O gyűrűt, ( maradok a motorex-nél) filmréteget képezve rajta.
Majd a szimmering tetejét a becsúszó felőli résznél zsírral bekeni az o gyűrűt, ezt valami lítiumos kenőzsírral helyettesíteni lehet (gondolom ez kimeríti a suspension specific-et.)Itt van a manual, hogy mennyi olaj kell a dart 3-be.
De most meg az a baj szerezni kell teleszkóp pumpát, nem lehet valami spéci fejet szerezni csak?
Na meg, hogy mekkora nyomás kell, azt nem láttam a manualban.[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz Runner_fxr #3017 üzenetére
Köszönöm a választ, akkor szerzek mindenképp egyet. Lassan annyi pénzbe lesz ez minden kenceficével, olajjal, szimmering, pumpa.
Reba-nak olvasva a manuálját most jöttem rá, hogy súly szerint kell belőni.
115 mm rugóútnál :63-72 kg-ig 115-130 psi.
"A pozitív levegőnyomás meghatározza a villa összenyomásához szükséges erőt. A nagyobb pozitív levegőnyomás eredménye kisebb megereszkedés és nagyobb kirugózási erő. A kisebb pozitív levegőnyomás eredménye nagyobb megereszkedés és kisebb kirugózási erő."
"A negatív levegőnyomással a rugóút elején, a rugózás megkezdéséhez szükséges erőhatást állíthatjuk be. A negatív nyomás a villát érő erőhatásokkal együtt a pozitív légkamra nyomásával ellentétes irányba hat. Nagyobb negatív nyomás aktívabb működést eredményez, különösen kisebb buckák esetén. Kisebb levegőnyomás azt eredményezi, hogy a villa nem reagál olyan érzékenyen, ill. kevésbé jelentkezik a „pogózás”. Az alábbi táblázat irányértékeket közöl a negatív légkamra nyomásának beállításához."
Aktívabb 115-130 psi, kevésbé aktívabb 70-80 psi
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz Runner_fxr #3019 üzenetére
Az biztos sok befolyásoló tényező van, köszönöm a segítséget.
Még a múltkor említett kalkulátor szerint kéne belőni nyeregmagasságot etc.. -
gyuszaa
őstag
Megrendeltem a motyókat,
Motorex Racing Fork Oil (1000ml flakonban) [5W] 4 db
Schwalbe Black Jack HS407 Kevlar Guard [2.1] 2 db
Motorex Bike Grease 2000 (100g tubus) nyomásálló zsír 1 db
SKS Rookie [260mm] 1 db ( hiánypótló )Postaköltség csak +1k, korrekt kis bolt, jó árakkal. Összesen csak 13-ra jött ki a végösszeg.
Emelett a 2.1-es schwalbe black jack mellett döntöttem végül, jókat olvastam róla, és pont arra való amire kell majd nekem. Schwable marathon cross-t már próbáltam, de azt inkább csak aszfalton, de sima földes talajon jól harapott, út szélén pl.
Alig várom szétkapjam dart3-t, szimmeringet inkább ne baszogassam a kivétellel ha jó állapotban van gondolom, csak vele együtt töröljem át belül a lower leget?
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz Doki-HUN1978 #3310 üzenetére
Nekem meg megcsavarodott elég faszán, meg már meg is van nyúlva most, hogy ránéztem. HG-53-at rendeltem mellé, legközelebb egy sram pc 971-et próbálok ki.
-
gyuszaa
őstag
válasz Szakbarbár #3411 üzenetére
Szép teljesítmény.
-
gyuszaa
őstag
válasz Audison #3421 üzenetére
Ne már.. az előbb néztem meg ezt a videót, pont ilyen agyam van nekem is.
Nem a láncprobléma miatt ad ki ilyen hangot? Vedd ki a hátsókereket és pörgesd meg úgy a fogaskoszorút.Én újra akarnám zsírozni, de néztem ilyen célszerszám kell hozzá ( ezért kerestem rá előtted pont én is. ), marad a váltógörgő zsírozás csak akkor.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz Audison #3424 üzenetére
Szedd szét a videó alapján, helyedben vennék egy csomag shimano csapágygolyót, motorex zsírt, szerszámot. Ha meg már ott vagy váltógörgőre is ráférhet egy kis karbantartás.
Hallottam már wd40-es sztorit, hogy befújták gumitömítés alá ami ugye feloldja a zsírt..mert koszos volt, kapott egy mosást is, csak ugye utána nem lett újrazsírozva.. egyszer csak beállt a kerék menet közben, és teljesen szétzúzták egymást, meg a menetet.
-
-
gyuszaa
őstag
Én az endo-ra esküszöm, jó a program felülete, honlap is elég részletes, szép.
Egyedül engem is az zavar, hogy baszogatni kell a pause miatt.Én androidon használom cyanogenmod-al, nem volt még vele probléma, szépen fut a háttérben és nem zabál sokat.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz Tomi_Sci #3491 üzenetére
Így van.
(#3489) Teasüti
(#3493) Sirandrish"Lehetőleg 1 litert rendelj, mert nehéz és körülményes dolog külön tölteni!'
Egyértelműen nem tetszik nekik ez a méregetés, mert csak az van szedés alatt, minden termék már be van készítve rajta kívül, pedig a gumi sárga kosaras volt, meg hozzá lett adva közben egy hg-33-as lánc a rendeléshez, pedig mai nap átadhatnák a futárnak.
(#3476) Sirandrish
Tweakelt, főzött (custom) rom, nagyon príma, gyári elbújhat bármelyik telefonnál ( már amelyikre van) hozzá képest.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz lukaszokni #3550 üzenetére
Tekerd ki, azt keress valami régi belsőből.
-
gyuszaa
őstag
válasz lukaszokni #3568 üzenetére
Lehet szilikon spray-el kezelni a becsúszókat. De én kifejezetten erre a célra való spraytől sem sajnálnám ezt az összeget.
Brunox Fork Deo
Ez sem kezdi ki a szimmeringet, sőt :"A Brunox® Deo hatására a tömítő gyűrűk rugalmasak maradnak miközben ellenállnak a pornak, így biztosítva az optimális feltételeket a legjobb teljesítményhez."
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
Kis hasitasiban is elférnek a kellékek, és mindig nálad lehetnek.
Gumileszedő, egy kis doboz foltozó készlet, és a minipumpa a kulacstartó helyén, és ennyi is lenne ha gyorszáras az agy, ennek kéne lennie az alapfelszerelésnek ha útnak indulunk.
Ha nagyon rákészülsz plusz belső is lehet nálad táskában a már leírt kiegészítőkkel együtt, sajnos ulakatot is hurcolni kell általában mert a felfogató nem tartja stabilan, max kioldható gyors kötegelővel meglehet spékelni. Nagyobb túránál lehet lánckiszedő nálad stiftel együtt. -
gyuszaa
őstag
Hallod ugyan ezt végeztem el tegnap, villában kicseréltem az olajat, újrazsíroztam a rugót (szimmering olyan 2év után mint ha vadi új lenne még mindig, ismerősnek domainjének meg repedezett egy év után.), váltógörgőket (illetve csak egyet, a felső kerámia), fejkészletet, én is 2.1-es black jack-et tettem fel, 2,3 bar körül nagyon baba, kanyarban is harap, viszont szépen kidobálja a homokot a becsúszóra. Az új láncnak meg már nagyon ideje volt, ég meg föld.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
Újból divatba jött a kerékpár.
[link] -
gyuszaa
őstag
Sziasztok!
Szét szeretném kapni karbantartás céljából a shimano deore xt 04-es, első és hátsó agyat, hanyas kónuszkulcsok kellenek hozzá?
Ezt a kazetta leszedőt néztem ki, gondolom ez jó lesz, a hozzá tartozó 9-es shimano kazettám van.
Illetve a hajtókarom is ilyen 04-es deore xt, az igényel valami karbantartást?
Villát is szétkapom, tavaly a lower leghez is 5W-os viszkozitású olajat tettem (felül ezt kell), mivel nem volt más, de tudom, hogy oda 15W-os kellene már az enyémhez, nem is voltam vele annyira megelégedve, nem nagyon hozta az elvártat.
Olvastam, hogy korábban volt ez a brigéciolos téma, de mivel deore láncom van, nincsen patentszem, ezért egy ilyen sram patentszemet néztem ki, hogy alkalmanként eltudjam végezni a rendes láncmosást.
-
gyuszaa
őstag
válasz pengemetal #18134 üzenetére
Köszi!
Akkor már csak a freehub /front hub-hoz való kónuszkulcsok amik kérdésesek igazán, remélem Lasali mester rápillant majd a kérdésre.
-
gyuszaa
őstag
válasz gyuszaa #18118 üzenetére
Pénteken megjöttek a cuccok.
Újrazsíroztam délután, az első, hátsó agyat, utóbbinál volt egy kis probléma...
Kazettatest felőli részen a tömítőgyűrű nem volt a helyén (konkrétan külön, nem volt beletéve a fém gyűrűbe) , ott be is jutott a gané. Másik oldalt nem volt probléma.
Kónuszon vannak apró bemarások, ha jobban megfigyelitek a képet (nem a legjobb minőség, tudom). Csapágyon is látszódik, szerencsére a csapágyfészek hibátlan.
Előre 14 + 17-es kulcs kell, hátulra meg 15 + 17.
Sajnos a telóra nem jutott idő, héten azt is elvégzem, most rendeltem egy brunox deo-t is, meglátjuk.
Apropó, hátsó váltónál (RD-M760), az alsó váltógörgő már kerámiabetétes (felső ipari csapágyas, de nagyon finoman ki lehet pattintani a porvédőt sniccerrel), az milyen kenést igényel? Oda nem túl sűrű már a motorex zöld cucca? Van szilikonzsír is, esetleg sűrű olaj.
Amúgy lánc témára hibátlan ez a brigéciol, csillog-villog. Na meg minden zsíros/mocskos alkatrésznél.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz ---Lasali--- #18913 üzenetére
Egy fél szezont mehetek még ezzel a kónusz/csapágy kombóval, vagy szerinted semennyit se lenne szabad használni már ilyen állapotban?
Képen látszódó bemaródások jobb felől körülbelül végig vannak, illetve a csapágyakon hasonló, pár pontban. Illetve a kikopott futófelület is szerintem elég széles, többihez képest.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
válasz ---Lasali--- #18915 üzenetére
Köszi.
Nem volt megfelelő a kenés, illetve majdnem fekete volt konkrétan, mint az olajsár, csak ezen az oldalt. Biztos halmozottan közrejátszott a tömítőgyűrű nem megfelelő elhelyezése, szerintem az apró szemcsék is kikezdték, minden összejött. Érzetem is, hogy nem volt a lendület olyan jó, télen is kapott.
Most tettem róla, szépen elszöszmötöltem a megfelelő kónusz feszesség beállításával. Sokáig és simán gördül (helyére téve természetesen, gyors zárral együtt), illetve az inga effektus is működik, beáll a helyére végül a kerék, miután megáll elől/hátul is.
[ Szerkesztve ]
-
gyuszaa
őstag
Hirtelen összenéztem, kintről meglenne kétezer körül postával együtt. De rákérdezek majd itt is, ez itthoni. Gondolom sok helyen elvetemült árak lennének, ha besétálnék.
Eredeti shimano golyó garnitúra : 1/4", előre 3/16", ugyanez többszöröse az ebike-on. Ezért sem rendeltem egyúttal onnan, pedig gondoltam rá.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- EAFC 24
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- LEGO klub
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- További aktív témák...