-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
#497 Doki-HUN1978: csontkovácshoz tutira nem mennék, inkább egy jó sportorvossal/ortopéd szakemberrel javasolt megnézetni a derekad. Egyébként nekem nem fáj a derekam, pedig kapja az ívet rendesen bringa, gyúrás, bunyó közben.
#499 Teasüti: síkon, vagy enyhébb lejtőn (pláne, ha nem vagy nagydarab) méxép, hogy megfog a V-fék is. Ugyanakkor más felhasználási területen nem sok eséllyel indulsz vele, pusztán azért, mert messze elmarad fékerőben a jobb tárcsafékektől, eleve a technológiában rejlő eltérések miatt. A V-féknél az egész rendszerben nyúlós rugalmasság van a fékkartól kezdve a bilincsen, bovdenen, bovdenházon át a rögzítési pontig, majd az adott villáig. A tárcsafékben meg csak dugattyúk vannak és olaj (persze az olajvezeték minősége itt is fontos).
A technikai hátrányokat gyorsan le lehet küzdeni gyakorlással. Javasolt is nyugodt körülmények között próbálgatni a vészfékezést pl., hogy éles helyzetben ne pánikolj be attól, hogy megemelkedik a géped hátulja.#501 simon7012: mikor volt utoljára szétszedve, kipucolva a villa?
#502 Teasüti: depresszív? Egy szomorú rugó biztos nem szívesen rugózik. (Bocs, nem hagyhattam ki.)
#506 Teasüti: a váznak nincs beépítési magassága, csak a villának. A váznak van egy gyár által "megálmodott" geometriája, amit adott beépítési magasságú villával kalkulálnak. A villák rugóútja és a beépítési magasságuk között nincs erős összefüggés, ezért minden villacserénél mérlegelni kell a geometria változását. Egy nagyobb beépítési magasságú villával pl. feljebb kerül a monoblokkház és így a gép súlypontja, ami a stabilitást, kanyarban való viselkedést befolyásolja, emellett laposabb lesz a homlokcső szöge, és nő a tengelytáv, ami azt eredményezi, hogy jobb lesz az egyenesfutás, ám kevésbé lesz közvetlen a kormányzás, és persze adott szögű változás után a villa útja sem feltétlenül marad a tervezett. Fordított esetben, tehát, ha kisebb beépítési magasságú villára váltasz, akkor a fentiek fordítottjával kell számolnod.
#507 hoffman_: az még régebben volt, manapság szinte minden komolyabb triál gépet tárcsával szerelnek. Persze lehet triálozni V-fékkel és HS11-gyel, 33-mal is, de azok az alsókategória képviselői inkább. Simán annyi a helyzet, hogy fékerőben sokkal jobb a tárcsa, mint a Magurák.
#509 Teasüti: a tárcsás kerekek még mindig nem forognak el szögperceket egy normálisan fűzött, jó minőségű kerék esetében. Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak. Ha összevissza forognának, ahogy írod, biztosan nem triálozna mindenki tárcsával.
#511 hoffman_: HS33 okés, de a 11-es esetén nincs igazán markáns különbség fékerőben egy jól belőtt (és összességében olcsóbb) V-fékhez képest. Ellenben a Magura jóval sérülékenyebb, mint a többi fék pusztán az elhelyezése miatt, elöl. Jobb felszereltségű trekking gépeken is meg szoktak jelenni már jó ideje.
#515 gyuszaa: biztosan cruiserre gondoltál? Azok ezek. A Reptila 100 meg egy városi (city) bringa, cuki kosárkával.
#519 Monya78: DiamondBack nem egy olyan márka, ami indokolná a felárat, szal drága ennyiért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó