-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balazs1022
őstag
Sziasztok!
Vettem egy epitett bringat, de nincs rajta valto. Szeretnek ra tenni egyet de nem tudom milyen váltótartó való hozza. A vázam egyenes papucsos, mongoose thunderball. Sikerult egy kepet is talalnom a neten, ime:Szoval a váz es a váltó kozotti átalakító érdekelne. Pont ugyanilyen alkatreszrol ha vki dobna egy képet, vagy meretezett rajzot, linket bármit azt megkoszonnem!
Koszi elore is mindenkinek!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Sziasztok!
Gyorszáras agyat mennyire nehéz atalakitani sima anyás tengelyre?
Ui: Keresek hátsó tárcsás agyat 10.000ft-ig. Ha van vkinek, kérem jelezze!
(Cserere is van lehetoseg mivel jelenleg nem valtos a bringa. Kerék: HD duplafalu felni + Bikepositive Single Drive tárcsás agy.)
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Ami most van rajta, az biztosan.
Viszont, hogy ne csak a levegőben beszéljek, íme a gép:
Mint látszik, elég leharcolt állapotban került hozzám (de legalább olcsó volt).
Volt vele munka. Mindent darabokra szedtem és felújítottam (kivéve a telót).
Pl. Sok mosás és tisztítás. Kenés. Rengeteg festés. felni és tárcsa centírozás (egyúttal a fékeket is kalibráltam). Az egyik gumi ki volt szakadva, de még nem akartam kidobni ezért megvarrtam (belül is kibéleltem). Gumi oldalfalat is felújítottam, mert amár csak a barna szövet látszott ki, Ezt Plasti Dip-el szórtam fel. Kormányt meghosszabbítottam: forgácsoltam bele egy alu hosszabbítót (oldalanként + 30mm). Kormányvédőt szerelhetővé alakítottam.Szóval tényleg, csak valami jó agy kéne, hogy váltós trail bicaj legyen belőle. Szerintetek erre a feladatra jó a Shimano FH-M475?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
(#126720) Mezga Aladár, (#126721) ivana: Nyugi nem kell aggódni értem! Lehet gányolásnak tűnik. De mindent alaposan megszoktam csinálni.
A toldó jó hosszan benne van a kormányban. (Csöveket is szoktak így toldani, persze ott még ráhegesztenek). Hegesztőm is lett volna, de így tényleg sokkal erősebb. Esélytelen, hogy eltörjön.
A gumi meg tényleg fain darab. Még bőven van rajta profil, ezért sajnáltam kidobni. Egyébként nem találtam olcsón elfogadható új gumit. A Schwalbe-k meg rettentő drágák. Egyébként erősebbre csináltam mint gyárilag volt. Ipari cérnát használtam. Belülre autóhoz való defektjavítót tettem + kapott defektűrű szalagot. (Ahol a szakadás volt duplán van, mert ott van fedésben a szalag)
A múltkor 6 db királydinnye tüskét bányásztam ki belőle és nem eresztett lett.Ui: Eddig a legrosszabb gumim ami volt: Duro Fantasy... Nah az egy igaz hulladék volt, annyira csúszott. Ez a Tioga ez mindenhol tapad.
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Még mindig nincs senkinek felesleges hatso agya amit megvasarolhatnek? Sehol nem talalok megfelelőt.
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz ZolkoW #127678 üzenetére
Pl egy sima Shiman FH-M475 mar eleg volna. Amire en hasznalnam boven jo. Lenyeg h kazis legyen + tarcsa. Meg jo lenne 5.000ft-bol meguszni. Neha amit talalok megfelelot az 32 kullos. Nekem 36-os meg felnim. A fűzest megoldom magamnak.
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz parandroid #179387 üzenetére
Szerintem valami Rockrider gép lehet.
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz parandroid #179403 üzenetére
Azért tippeltem Rockriderre, mert ott láttam ilyen hátsó villát ami felső cső alatt kezdődik.
Amúgy ez a Ghost gép fényévekkel jobb bicaj mint a Decha-sok. Én nem módosítanek rajta semmit. Széles kormány és rövid stucni hegymászásra van. Szerintem királyul néz ki. Hamar meg fogod szoknihttps://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Sziasztok!
Szoktam követni a topikot. Szeretnék megosztani én is 1-2 dolgot.
Korábban már írtam bicaj átalakítással kapcsolatban,.Sajnos időm nem sok van így kicsit elhúzódott a single-drive-ról való átallás, váltósra.
Jelenleg itt tartok:
Sikerült találnom egy komplett hátsó kereket, amin rossz volt a felni. Így meglévő 2 hátsóból csináltam egyet. Plusz kapott A Rodi DH felni egy új festést is (a felirat is festett):
Szétfűzve:https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #179728 üzenetére
Miért ne érte volna meg? Ami hobbi és szórakozás az mindig megéri, főleg ha tanul is az ember belőle. Kb ez volt a 2. kerékfűzésem. Festék meg úgy is mindig van itthon.
Valóban van egy kis felütés a (a bal oldalon), de nem zavaró.Még sok minden hátra van. De igazából működőképes a cucc.
Majd később még írok. Nagyon sok infom van, ami hasznos lenne a topikban.
Pl.: Sok Aliexpress-es cuccről beszámoló, mivel kb senki nem írt még ezekről véleményt itt a topikban.
Pl.: Kínai levegős teló teszt, vagy Narrow-Wide lánctányér, kormány. De majd írok, arról is, hogy hogy lehet olajos telót rendbe rakni, ha ereszti az olajat és nincs már hozzá gyári szimering (csak arany árban).
Egy kis előzetes:Egyébként a bringa dirt bicaj volt 16 évvel ezelőtt. Elég rossz állapotban került hozzám. A terv az, hogy új életet leheljek bele és XC stílusú legyen.
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz balazs1022 #179733 üzenetére
Nos akkor a kínai teleszkópról:
Kis feleségemnek vettem egy új bringót. Viszont én nem voltam megelégedve a rugózásával. Ezért kapott egy komolyabbat. A típus egy Bolany 32-es levegős teló + állítható csillapítással.
Az árához képest nagyon komoly cucc. Nálam kibírta az ugratásokat, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy Őt évekig ki fogja szolgálni.
Teleszkóp csere után: (Plusz tettem fel neki új gumikat is)
A rugóutat végig kimozogja, sőt még többet is. 130 mm a becsúszószár. Ebből 100 mm-t kell tudnia, de a 120 mm-et is kimozogja.
Amit érzek egy olajos Marzocchi telóhoz képest: Az olajos szeret minden kis követ csillapítani. Ez a levegős inkább a nagyobb köveket és gyökereket csillapítja. Csillapítása puhább a vége fele. Az olajos valahogy keményebb a rugóút vége táján.
Egyébként kotyja nincs neki. Tárcsafék nem csavarja. Olyan masszív mint egy Marzocchi.Azoknak ajánlom, akik nem durvulnak annyira vele és olyan új teleszkópot keresnek, ami 27,5" vagy 29"-es bringához kell. 26"-os esetében számtalan lehetőség (használtan is), főleg hogy már mindenki szabadulni akar ettől a mérettől.
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #179779 üzenetére
179787ZolkoW :Sztem nincs vele baj. Amik hasonló árban vannak itthon, azok a Sountor-k. Ezektől fényévekkel jobb ez villa. Én nem tartok tőle H bármi baja lenne. Rengetegen használnak ilyet. Amúgy meg van rá garancia is.
Egyébként problémák a Fox-okkal is szoktak lenni. Mindenben benne van a lehetőség H rosszat fog ki az ember.
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz szkink #185758 üzenetére
Bármilyen lítiumos zsír jó bele. A múltkor egész sokáig akciós volt a tesco-ban egy kis dobozzal. Érdemes otthon tartani ilyesmit. Zsír az mindig kell!
Wellgo pedál pedig király. Örök élet + 1év (A tieden sem látok olyasmit amiért rossz lenne)
A kónuszt kézzel csavard rá. Aztán pörgesd meg a pedált a tengelyen, hogy kottyanásmentesen forog-e. Ha igen, akkor a végére mehet a kontra anya, melyet szerszámmal húzol meg.
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
-
balazs1022
őstag
válasz wofore #185806 üzenetére
Ha magadnak végzed a karbantartást az nem jó? A legjobb garancia valamire ha magad végzed. :) Szerintem tobb elonye is van:
1. Hamarabb megvan mint időpontokra varni
2. Sokat lehet tanulni
3. A sajat kétkezi munkad miatt még jobban magadenak erzed a eszkozt
4. Nem kell munkakoltseget fizetned
5. Masoknak is tudsz segitenihttps://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Sziasztok!
Tudtok valami jó bringás helyet a Balaton nyugati részén? Terep is jöhet. Vagy valami olyasmi terep út ahol magasról rá lehet látni a Balatonra.
Köszönöm előre is!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #189399 üzenetére
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz parandroid #189401 üzenetére
Hát valami teleszkópos bringa lenne az alany. Ezért valami terepgyakorlatra vagyom. Eddig nem is nagyon tudtam még kipróbálni sem. Sok hónapnyi munka után építettem újra egy montit. Kilukázott alkatrészekből épült. De a folyamat végén megtanultam kereket fűzni, festeni. Először javítottam teleszkópot is. A váz is kuka volt, hegeszteni is kellett. Azt az egyet nem én csináltam, de én készítem elő. Mivel házfelújítás miatt nem nagyon volt rá időm mindig ezzel foglalkozni így is 1.5 évig tartott minden. De legalább 50.000ft-bol megvolt minden. Nagyjából most így fest:
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz parandroid #189403 üzenetére
A turatippeket meg köszi!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz 6030D #189460 üzenetére
Én ezt a tervet készítettem, az enyémhez:
Ez minden bringával kompatibilis
Ha van otthon darab lemez, akkor csak egy flex meg fűrész és hamar megvan. A kerék alá nem kell komoly tartó. Oda elég a gipszkartonozáshoz használt C sín is.Ha valaki ilyenbe gondolkodik, akkor ezek a méretek biztos, hogy jók lesznek.
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz ad4m1337 #189481 üzenetére
Ha újban gondolkodsz kicsi pénzért, akkor mindenképp a Dechatlon-sat válassz. De abból is azokat nézd, amelyek tárcsafékkel szereltek. Én is úgy jártam, hogy a feleségemnek vettem egy Mali bicajt. De, hogy kicsit komolyabb legyen, még ezt-azt lecseréltem rajta. Viszont így már lehet megérte volna egy Decha-s kész bicajt venni. (Nem kellett volna plusz köröket futni)
Ami engem illet, én magamtól mindig sajnálom az újat. Így a használt levedlett, de minőségi cuccokat szeretem.
Itt van a 2 bicaj:
Az enyém úgy 50 ezer ft volt, de foglalkozni kellett vele sokat. Meg soká guberáltam össze hozzá a cuccokat. Mögötte meg a párom Mali bicaja van. kb 125 ezer ft-ból jött ki. Bár az életemet inkább a sajátoméra bíznám, ha hegyről lefele kell baktatnihttps://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz atti29 #189491 üzenetére
Szia!
Ha 8 soros a láncsorod, akkor a legkisebb fogaskerék külön lejön. Ezt kell csak cserélned.
A múltkor én is ezzel szenvedtem. 11T-s fogas lánckerék kellett rá. Pedig szemre nem láttam kopást.
Ha 7 soros, akkor sajnos kompletten kell cserélni a fogaskoszorút.[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Sziasztok! Valaki tudna valami bringaszallitot javasolni, illetve linkelni ami nagyjából masszív és fogja a bringát is? Sajnos ami nekünk van régi fekete Thule az csak régi vékony vázakhoz jó. Terepbringahoz nem. Max 15-20.000 Ft a keret/db.
Köszönöm!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz 6030D #189915 üzenetére
Igen, tetőre van. C alakú a fogadója. De már maxra van kitekerve így is, h beferjen a váz. Raszoritva is kicsúszik oldalra a bringa. Terepbicajrol lenne szó.
Egyébként ha fogná is. A terep gumi akkor sem fér a sínbe. Nem túl stabil az egész...
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Egy ideje olvasom ezt a topikot, és azt vettem észre, hogy bringa építéssel/ felújítással nem igazán foglalkozik senki sem.. Szeretnék ebbe az irányba elmenni, ezért gondoltam leírnám a tapasztalataimat. Úgy gondolom akadni fog benne 1-2 néhány hasznos tipp, ami segítséget nyújthat másoknak is.
Mindent magam csináltam. Ez életem első montija. Persze ha nem számoljuk bele a boltba szaladgálós, kosaras női biciklit. Aminek a karbantartását annyival letudom, hogy telefújom lánc spray-vel az össze mozgó alkatrészt. Tehát a váltókról, teleszkópról, tárcsafékekről semmit sem tudtam.A kész bringáról majd az utolsó Update-ben rakok fel képet.
Update_1:
A történet 2-3 éve kezdődött. Akkor csak találomra vettem, egy szememnek tetsző bicajt. 40.000 ft-ot fizettem érte, bár elsőre látszott, hogy a teleszkóp komolyabb az átlagnál (nem krómozott a külseje). Ekkor csak annyi volt a cél, hogy a városban eltekeregjek vele, meg legyen egy kis csillapítása.
Íme az alap: (csak ez a kép maradt meg)
Amit tudni kell róla: Sok cucc rajta, ami fekete az Truvativ, a hajtás Single Speed-es. Van rajta első és hátsó tárcsafék, Marzocchi teleszkóp. Igazából látszott rajta, hogy foglalkozós de tette a dolgát.
Amiket rögtön megcsináltam rajta:
Kormány elég keskeny volt: Ezért ütöttem bele egy csapot szélesítésnek:
Meg ki volt szakadva a külső, amit megvarrtam:
Igazából a mai napig tart a varrás. De azért lecseréltem egy "új" használt gumira.Ennél a pontnál visszakanyarodnék az írásom elejére. Akinek SOS kell gumit javítani a varrás megoldás lehet.
Tehát nagyjából ez volt a gépezet első felállása, majd egy pár év elteltével bővült az igények listája: Kellett egy jól terepezhető (aszfaltra és betonra egyaránt alkalmas) bringa.
Folyt. köv....
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #189976 üzenetére
Pedig ezek működő megoldások. Évekig kiszolgáltak.
Azt is el is felejtettem, írni, hogy a költségeket mindig a minimumra szorítottam. De gondolom ez látszik ishttps://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Update_2:
Nos, hogy megvolt a cél, a terepezés. Ez ugye magával vonzotta, hogy lehetnek lejtők és emelkedők. Tehát kellett egy váltó. Mivel még nem szereltem váltót, ezért nem tudtam mi fán terem az ilyesmi.
Amit tudtam és láttam a bicajon: hátul van 1 fogaskerék, elöl meg 2.
(A Rutkian (Truvativ) hajtáson elől 2 lánctányér van)Egyébként pár hétig ez a látvány fogadott az erkélyen:
Itt születtek az elméletek..Mondom akkor lesz 2 sebességes. Lesz egy könnyű és egy nehéz fokozat. Meg is volt, hogy honnan lesz első váltóm: Hát persze, hogy a bevásárlós bicajról.
Hát igen... De akkor szembesültem vele, hogy ha elöl a kisebb fokozatra kapcsolom, akkor hosszabb lesz a lánc. xD
Akkor kellett volna egy láncfeszítő is, ami lényegében egy hátsó váltó... Szóval a 2 sebességes bicaj így sztornó lett.Így túrtam egy bontott hátsó kereket, 8 sorral. Meg rendeltem Ali-ról egy 8-as váltókapcsolót. A (bontott) hátsó váltót meg egy ismerősömtől kaptam.
Újabb probléma. Már megvolt a Schwalbe Noby Nic gumi, de mivel tubeless gumi ezért nem ment rá a felnire. (Nem én voltam a béna, tényleg nem jó rá)
Akkor mondom: Uccu neki. pár kerékfűzős YouTube viedó alapján elég bátornak éreztem magam a feladathoz. Az 1 soros hátsó agy ki, a másik agy meg be:
Újabb tipp: Kerékfűzéshez hasznos az Akkus csavarbehajtó. Redukálja a fűzési időtA felnit beépítés előtt lecsiszoltam. A logó helyét alapoztam. (Rodi DH felni volt) Elsőre sikerült. Aznap még volt benne 8-as. De a vázba beépítve ki tudtam centírozni.
Tipp: Ha a vázban van a kerék (gumi nélkül), akkor megpörgetve könnyen le lehet festeni.
És a kész kerék:
És felszerelve váltóstól: (A váltó beállításáról nem írnék. Rengeteg videó van róla. Nem nehéz beállítani.)
Ezen a fenti képen az is látható, hogy már nem a Truvativ 2 soros tányérja van elöl. Sajnos ha a könnyű fokozatra váltottam, akkor ledobta a láncot. Erre a Narrow-Wide nevezetű lánctányér a megoldás. A fogai hosszabbak a hagyományosnál és minden 2. fog szélesített a láncnak megfelelően.Ez is aliexpress-es. 2-3000 Ft. Ezt ajánlom másnak is. - Azóta egyszer sem dobta le a láncot
Viszont, ahogy a fenti képen látszik. olyan mintha egyben lenne a bringa, de korántsem volt kész. Újabb problémákba ütköztem a használat során. És leginkább a váz volt az oka.
Folyt. köv...
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz rétisün #189984 üzenetére
Inkább az a célom, amit az elején is írtam, hogy olyan problémákra hívnám fel a figyelmet, ami elkerülhető, akár házilag is. És ezért nem kell mindig szervizbe járni. A sztori csak mellékes.
Én csak azért választottam "építést/felújítást", mert nem akarok 2-3 havi fizetést kerékpárra költeni. Az a pénz jó helyen van másra is. Korábban már említettem, hogy mindennel együtt 50.000 Ft-ba megállt a történet, úgy hogy közben megvan az álom kerékpárom, amit eddig csak képeken láttam. És jó érzés úgy használni, hogy részese lehettem az elkészültében.
Ez valóban kicsit túlzás volt: "azt vettem észre, hogy bringa építéssel/ felújítással nem igazán foglalkozik senki sem"
De szerelős tippekkel eddig nem nagyon találkoztam itt a topikban. Az asszonyt meg az ilyesmi hidegen hagyja. Reméltem itt hallagató fülekre találokhttps://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Update_3:
A váz: Csúszópapucsos hátsó villa nem igazán szerette a váltót. Erősebb terheléskor elmozdult a kerék. Nah meg meg kicsit robosztus is volt tőle a bicó. Gyorsan túladtam rajta. Olyat kerestem, ami nem csúszópapucsos.
Majd megtaláltam ezt:
Ugye milyen szép? Engem azonnal megvett a forma. Kicsi pénzbe került csak, mivel senkinek nem kellett. Én megláttam benne a lehetőséget.
Jah, még egy apróság: Repedt volt a váz:
Kihívás elfogadva. A repedést kicsiszoltam, majd a cégemnél meghegesztettem. Uyge, hogy nem is olyan rossz!
Mivel a túrázásnak van egy másik fontos eleme: Időközben megszomjazik a néger. Tehát kell egy kulacsot tartó alkalmatosság. Ez nem volt ezen a vázon, így magam készítettem el. Simán csak akkus fúróval kifúrtam. Majd szegecsanyát egy csavarral és imbuszkulccsal belehúzattam.
Legvégül következett a festés:
Tipp: karcokat horpadásokat Üvegszálas Kitt-el könnyedén el lehet tüntetni. Gyorsan szárad és könnyen csiszolható. Most dolgoztam először ilyennel, nagyon jó cucc.Jó példa erre a hajtás mögötti rész, ahol a lánc nem kémelte az alumínimot.
A festést magam oldottam meg a garázsban.
Akkor már csak egy lényeges elem maradt a jó túrázáshoz, aminek elengedhetetlen a jó működése: a teleszkóp
Ezzel fogom folytatni...
(Erre is lesz egy jó tippem)[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Teasüti #189997 üzenetére
Az is AliExpress. Igazából addig böngésztem még szemre nem találtam olyat ami belepasszolhat a papucsba. Elsőre sikerült eltalálni a belevalót. Mivel 500ft volt, ezért később tartalékba rendeltem bele egy másikat is. :)
Azért nem áll tőlem távol a bicajozas. Előtte bmx-es voltam. Szóval jó ha tudok vele ugratni :D 150mm-s teló útból olyan 130-140-et mozog alattam. Pedig van benne levegő.
Azt hittem a fúrás-hegesztes kiakasztóbb lesz mint az, hogy dirt gép- hegymászásra[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Update_4 (utolsó):
Ebben már a teleszkópról lesz szó, az apróbb bisz-b@szokról és a végeredményről.
A teló nagyjából olyan állapotban volt, mint ami egy 40 ezer forintos bicikliről elvárható. A villáról tudni kell, hogy 2004-es. Nos szerintem ez idő alatt nem nagyon lehetett karbantartva.
Sajnos a eresztette az olajat is. Viszont a becsúszószárak épnek tűnnek. A fekete réteg nincs még megkopva.
A szétszereléshez is videó-t néztem. bár anélkül is elég egyértelmű a szétszedése.
De ami a lényeg:
Ha felhordja az olajat, akkor a szimeringgel lehet a gond:
1. Vagy koszos
2. Vagy elkoptak a lehúzó ajkak.Mindkét utat végigjártam, ami azt jelentette, hogy 2x szedtem szét és raktam össze. Az első szétszedésnél azért megnéztem milyen szimering való bele, ha mégsem oldódik meg a probléma. (Nem oldódott meg, tehát nem a kosz okozta a szivárgást)
Szimering: Ebben a villában 2 szimerring van. (Sok másikban csak egy - ezt is sok utánajárás után tapasztaltam).
1. Felső: Szennylehúzó
2. Alsó (magában a villaszárban): Olajlehúzó.Nos mivel Marzocchi is, meg régi is, ezért aranyárban mérik hozzá a tömítést. A 10-20 ezres ára miatt inkább másfele kacsingattam. Az olajlehúzóból találtam hasonlót, ami SKF. (Jah és ingyen volt, mert először nem küldték el, után meg ingyen kiküldték )
Viszont a szennylehúzónak húsosabb a pereme. Ez sehol nem találtam elfogadható árban. Megoldás:
Balra a fekete a szennylehúzó, a kék az SKF. Tehát ha megvan a gyári szimeringetek és nem tudtok szerezni másikat, akkor záró rugót ha leveszitek a tömítésről, akkor szét tudjátok tekerni. Ekkor szétugrik és kiegyenesedik magától. A rugónak a bővebbik végéből kell visszavágni 3-4-5mm-et. Majd újra összesodorjátok a rugót és visszateszitek a tömítésbe. Ezután az ajkakat jobban össze fogja tudni húzni. Ezzel pár évet megint nyerhettek a gyári szimeringgel.Sajnos ami a villában volt gyári szimering, az csak roncsolással jött ki a helyéről, így azon nem tudtam alkalmazni a fenti módszert. De legalább a helyére bement az kék, az SKF.
Ezen a képen látszik a szenny- és az olajlehúzó:
A villát is átfújtam feketével. Plusz kapott új olajat (Motorex) és matricákat.
(Sajnos sem, a villa, sem a váz eredeti matricáját nem tudtam beszerezni. Pedig próbáltam gyártatni is hozzá, de a közelemben nem vállalták. Így olyan matricák kerültek fel amik épp kéznél voltak)Apróságok:
A kormány, a meghoszabbítással, továbbra is keskeny volt, ezért szintén ali-ról rendeltem bele egy 780mm-eset:
Plusz a lomos piacon találtam egy karbon üvegtartót:
Ilyet:
Ezen nem tetszett a felirat. Ezért átcsiszoltam az egészet, és lecsiszoltam a betűk egy részét. Majd 5-6 réteg lakkal lefújtam:
Ezen kívül volt még pár kálvária (lánc, markolat, gumik, ülések, fékek), de ezeknek nem szentelek írást).
És ha már mindenki megunta az olvasást:
Jöhet a végeredmény:Köszönöm, hogy elolvastad!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz 6030D #190007 üzenetére
Szerintem annyira azért nem érdekes, hogy blogba menjen, de örülök hogy így gondolod. Remélem valóban akadtak benne jó ötletek is
(Sajna az utolsó részben nem tudtam utólag korrektúrázni mert lefagyott a sz.gépem, utána meg letelt a szerk. időm. Szóval a hibákért elnézést)
#190008RexpecT Köszönöm! Már vannak tervek is: Pilis, Velence, Gödöllői Arborétum. Csak még várom a bringatartót, amit 6030D ajánlott
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz itouchfan #190011 üzenetére
Köszi!
Elég magasAmúgy 174 cm vagyok. De azért van ekkorára állítva mert, terepre meg manual-hoz lentebb kell vennem az ülést, hogy a súlypontomat hátra tudjam helyezni. Ha viszont csak km-t kell menni, akkor föntebb szoktam állítani. Olyankor csak ülök rajta. Általában ilyenkor a stucni magasságáig veszem fel az ülést. (Az kb+10-15 cm) (A nyerget meg vízszintesre állítottam)
Gondolkodtam dropper post-on is. De még nem égető az igény.
Nálad, hogy van beállítva?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz ZolkoW #190014 üzenetére
Pont ezen agyaltam én is. Jó lenne a bowdenezést a vázban elrejteni XD. De igazából bőven megfelel most így is.
Amúgy valami autó csomagtartó teleszkópra gondoltam, vagy irodai székesre.A matrica utólag került rá. Korábban raktam fel képet, azon még csupasz volt. Itt meg tudod nézni
Valóban BB7. Mikor a fékbetétet kerestem hozzá, akkor tudtam meg. A fékkaron is tudom hangolni a féket, és a fékbetét mindkét oldalán is (imbuszkucls nélkül)Nagyon jó szemed van. Sikerült mindent észrevenned
Amúgy tényleg jól fog. Igénytelen egy szerkezet. Hidrosat ezért nem is szeretnék.
Köszönöm a tárcsa ajánlást is! Jelenleg az első tárcsám rosszul kopott meg, ezért a fékezéskor kicsit berezonál a villa (mintha abs-es lenne).
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz ZolkoW #190014 üzenetére
Wow most látom, hogy tied volt a lila Trek kerékpár. Az milyen jól néz ki. Mikor megláttam a topikban, azonnal elkezdtem keresni hasonló festéket. Csak sajnos nem találtam.. Ennyin múlott, hogy nem lila lett
#190017Hasaggymeg: Hmm.. Arra tudok még gondolni hogy a változó felület miatt "darál" a fék.
Pl itt, ahol bekarikáztam a furatokat, itt nincs elég felület, amihez hozzáér a betét, ezért ott kisebbet fog. Ezért lehet szakaszos a fékezés.Az én tárcsámnál van olyan szakasz a tárcsába ahol kisebb a felület:
Szerinted ez lehet az oka?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #190025 üzenetére
Szia!
Úgy néz ki sikerült megoldani az első fék teleszkópra ható vibrációját/beremegését. Tegnap jutottam oda, hogy újra átnézzem a fékrendszert. Találtam az alkatrészeim között egy Hayes féktárcsát, aminek a kerülete nem hullámos és a furatok is egyforma méretűek. Így mindenhol azonos felületen fekszik fel a betét a tárcsára.
Illetve még annyi a változás, hogy az előző tárcsám 180 mm-es volt, ez meg 160 mm-es. Lehet valamit ez is számít...https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #193054 üzenetére
Hát ha nagyon zavar, akkor most még van lehetőség gyorsan Aliról berendelni egy faxább tárcsát: (később csak drágább lesz) [Talán ez is jobb mint a Shimano] És nincsenek benne aszimmetrikus részek.
Egyébként én azt hittem, hogy észreveszek valami változást a 180-as után, de szerencsére a 160 is bőven elég. Fékezéskor elég keményen beleharap a Schwalbe az aszfaltba. Jó kis hangja van
Terepen még nem tudtam kipróbálni.
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
-
balazs1022
őstag
válasz SpaceJam #204080 üzenetére
Nekem sok évnyi kínlódással az OXELO cipők jöttek be.
Sajnos több márkás cipővel is hamar megszívtam. Amit te is említettél, kb mindegyiknek méhsejtes a talpa. Ha megkopik hamar kilyukad a talpa és beázik.
Az oxel-knak tömör a talpa, + a sarok alatt meg van egy fekete kopásállóbb réteg. Több széria is van. Van amelyikből többet is vettem. (10 évre előre)
Kedvencem ez:
Bringázásra és utcára is egyaránt jó. Jah és nem is vészesen drága.https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
balazs1022
őstag
Hali!
Követem a csoportot, mint olvasó. Korábban már írtam bringa építéssel kapcsolatban. Az volt az első montim ráadásul magam újítottam fel. Azóta sokat gondolkodtam, hogy milyen lehet egy össztelós bringa, így belevágtam a projektbe. Szóval megint szemetekből építkeztem. Mivel sose ültem ilyesmin, így nem sok fogalmam van róla, hogy milyen egy ilyennel kerékpározni. Ezért megvettem a legelső roncsot, amit egy bringaboltos kiselejtezett. Igazabol csak a belevaló kormánycsapágy árát fizettem ki.
Egy év telt el a projekt óta. Rengeteg cuccot beszereztem azóta. A vázat átalakítottam rejtett kábelesre. A sérülések ki lettek rajta javítva. Meneteket a frissítettem. Sajnos bontás során az egyik váz csavar is megsérült. Ezt is tudtam pótolni:
A 2K-s festékkel újrafestettem a vázat:
Illetve az utóbbi napokban kezdtem el felöltöztetni a vázat. Szóval jelenleg itt tart a projekt:
Gondoltam megosztom veletek. Nekem nem nagyon van bringás ismerősöm.[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html