Új hozzászólás Aktív témák

  • balazs1022

    őstag

    Update_4 (utolsó):

    Ebben már a teleszkópról lesz szó, az apróbb bisz-b@szokról és a végeredményről.
    A teló nagyjából olyan állapotban volt, mint ami egy 40 ezer forintos bicikliről elvárható. A villáról tudni kell, hogy 2004-es. Nos szerintem ez idő alatt nem nagyon lehetett karbantartva.
    Sajnos a eresztette az olajat is. Viszont a becsúszószárak épnek tűnnek. A fekete réteg nincs még megkopva.

    A szétszereléshez is videó-t néztem. bár anélkül is elég egyértelmű a szétszedése.

    De ami a lényeg:
    Ha felhordja az olajat, akkor a szimeringgel lehet a gond:
    1. Vagy koszos
    2. Vagy elkoptak a lehúzó ajkak.

    Mindkét utat végigjártam, ami azt jelentette, hogy 2x szedtem szét és raktam össze. Az első szétszedésnél azért megnéztem milyen szimering való bele, ha mégsem oldódik meg a probléma. (Nem oldódott meg, tehát nem a kosz okozta a szivárgást)

    Szimering: Ebben a villában 2 szimerring van. (Sok másikban csak egy - ezt is sok utánajárás után tapasztaltam).
    1. Felső: Szennylehúzó
    2. Alsó (magában a villaszárban): Olajlehúzó.

    Nos mivel Marzocchi is, meg régi is, ezért aranyárban mérik hozzá a tömítést. A 10-20 ezres ára miatt inkább másfele kacsingattam. Az olajlehúzóból találtam hasonlót, ami SKF. (Jah és ingyen volt, mert először nem küldték el, után meg ingyen kiküldték :D)

    Viszont a szennylehúzónak húsosabb a pereme. Ez sehol nem találtam elfogadható árban. Megoldás:

    Balra a fekete a szennylehúzó, a kék az SKF. Tehát ha megvan a gyári szimeringetek és nem tudtok szerezni másikat, akkor záró rugót ha leveszitek a tömítésről, akkor szét tudjátok tekerni. Ekkor szétugrik és kiegyenesedik magától. A rugónak a bővebbik végéből kell visszavágni 3-4-5mm-et. Majd újra összesodorjátok a rugót és visszateszitek a tömítésbe. Ezután az ajkakat jobban össze fogja tudni húzni. Ezzel pár évet megint nyerhettek a gyári szimeringgel.

    Sajnos ami a villában volt gyári szimering, az csak roncsolással jött ki a helyéről, így azon nem tudtam alkalmazni a fenti módszert. De legalább a helyére bement az kék, az SKF.

    Ezen a képen látszik a szenny- és az olajlehúzó:

    A villát is átfújtam feketével. Plusz kapott új olajat (Motorex) és matricákat.
    (Sajnos sem, a villa, sem a váz eredeti matricáját nem tudtam beszerezni. Pedig próbáltam gyártatni is hozzá, de a közelemben nem vállalták. Így olyan matricák kerültek fel amik épp kéznél voltak)

    Apróságok:
    A kormány, a meghoszabbítással, továbbra is keskeny volt, ezért szintén ali-ról rendeltem bele egy 780mm-eset:

    Plusz a lomos piacon találtam egy karbon üvegtartót:
    Ilyet:

    Ezen nem tetszett a felirat. Ezért átcsiszoltam az egészet, és lecsiszoltam a betűk egy részét. Majd 5-6 réteg lakkal lefújtam:

    Ezen kívül volt még pár kálvária (lánc, markolat, gumik, ülések, fékek), de ezeknek nem szentelek írást).

    És ha már mindenki megunta az olvasást:
    Jöhet a végeredmény: :)

    Ez az én álom kerékpárom:

    Köszönöm, hogy elolvastad!

    https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

Új hozzászólás Aktív témák