-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
őstag
válasz zolnagy #190097 üzenetére
Én a Balaton közepibe beúsztam nézelődtem és kijöttem. Mikor volt a nyaki gerinc sérülésem soha többet nem mertem a közepibe úszni. A parttal párhuzamosan meg uszoda. Nem motivált egy kínszenvedés. Ha nem tud nagyot álmodni semmi nem fogja motiválni. Biztos meg tudom csinálni, nem tudom hogy, de menni fog. És ehez kell hogy a kategóriába egy közepes eszköz legyen minimum szerintem
BENEFON DELTA--------N8
-
bardi
aktív tag
Ezzel csak bringasisti véleményére reagáltam, hogy egy emelkedőn ez akkora gondot okozna.
'92 Honda VFR 750
-
Hínár929
tag
válasz polonic #190070 üzenetére
Szia,
Ha előtte jól működött, akkor valami deformálódott. A legtöbbször a váltótartó görbül, ez veszi fel a terhelést, hogy ne a váz törjön vagy egy drága váltót kelljen eldobni.
Filléres alkatrész, de rengeteg féle van belőle, nem mindig egyszerű a beazonosítás.
Hátulról nézd meg, valószínű ezt fogod látni, befelé hajlik a váltótartó, a bicaj síkjával kellene párhuzamosnak lenni.
A végállás és a bowden feszesség állítás nem fog segíteni. Használni sem érdemes így mert beváltasz a küllők közé és szakad minden.
[ Szerkesztve ]
-
-
tisn
addikt
hi. defektem volt, defekjavito sprayt hasznaltam (decas), jol mukodott. ez eccer hasznalatos cucc, vagy maradt meg benne a kovetkezo defektre anyag? (vegyek-e ujat, azert kerdezem)
koszike
-
Scarabe
csendes tag
Sziasztok!
Na harapjátok le kérlek a fejemet, nem vagyok jártas, de kérdeznék/tanulnék
Van egy Gepida Alboin 500 CRS 2019-esem, hajtóművet szeretnék rajta cserélni, ez van jelenleg:
SUNTOUR XCM-T418 OC 48-36-26T 175MM 3x9 + Shimano BB-ES300
Tudom, tudom, vigyem szakszervízbe, de előtte szeretnék többet tudni a témáról, milyen opcióim vannak?
Fontos ilyen esetben az hogy 3x9 vagy 3x10 es maga a hajtómű?
Integrált esetleg?
Shimano Alivio FC-T4060 48/36/26 3x9
Shimano Deore FC-M591 48/36/26 3x10Vagy maradjak az octalinknél?
Shimano Alivio FC-T4010 48/36/26 octalink hajtómű 3x9
Shimano FC-T521 48/36/26 octalink hajtómű 3x10Köszönöm a segítséget!
"We never really grow up, we only learn how to act in public."
-
Raidon
őstag
Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy van egy Kellys Spider 30-asom naponta futkosós város,terep. Adott rajta egy SR Suntour XCM 30-as teló. Most kb 2 éves a bicaj. Becsúszószárat rendszeresen törlöm. Ma viszont észrevettem a bal hátsó részén egy kb 1-1,5cm. es függőleges karcot. Nem mély... Ez mennyire okoz gondot illetve orvosolható e a hiba valahogyan? Válaszaitokat köszönöm
"A háború első szabálya (...): soha ne teljesítsd az ellenség vágyát!" George R. R. Martin
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz polonic #190081 üzenetére
Ne járj a beállításokkal, befelé görbült a fül, tehát vissza kell húzni, de ha most elállítod akkor majd a helyén már nem lesz jó elállított bowdenhúzással. Tehát hagyj mindent ahogy most van, válts a középső tányérokra, lánckerekekre és nézz bele hátulról szemeddel a lánc vonalába mert látni fogod merre csavarodott, görbült el a fül...így né, ez a tökéletes láncvonal, egyenesen indul a lánc az egyik kerékről és ugyanúgy érkezik a másikra. utána belenézel a váltó állásába és látni fogod mennyire van elgörbülve a váltófül. Utána veszel egy állítós kulcsot melynek pofáit szépen rápászítod kotyogásmentesen a váltórögzítő csavarra ahogy itt a képen látod a 2 piros vonal a kulcs pofái.Ha ez megvan akkor egy második kulccsal, fogóval akármivel megfogva a rátett állítható kulcsot óvatosan oda húzod, esetleg csavarod ahova éppen akarod míg teljesen nem párhuzamos a váltó a váz középvonalával.
ivana...tegnapelőtt eldőlt a kerékpárom kemény, sima járólapon, látszólag a pedál és kormány ért földet, ugyanakkor hintázhatott egyet és visszafelé kapott egy lepattanót a váltó is. Nem esett nagyot, inkább csak elcsúszott így nem tulajdonítottam figyelmet a dolognak, de másnap vacakolt a váltó és nem értettem miért amíg meg nem pillantottam egy tűhegynyi festék leverődést a váltón amitől azonnal eszembe jutott az eldőlés. Otthon, a fentebb leírt módon belenéztem és láttam a pici eltérést, állítható kulccsal finoman visszahúztam és ennyi, pedig az 1/12 olyan érzékeny, hogy a karnál már csak a finomállítóval egy nagyobbat tekerve egy egész sebességet átugrathatsz. Az a fül (mind2 Cubomon) olyan mint a gyurma, szinte mindig az görbül, nagyon meg kell ütni egy váltót ahhoz , hogy az görbüljön.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nolta
csendes tag
Sziasztok!
Tudnátok esetleg kormányra szerelhető, elforgatható mobiltartót ajánlani?
Poco x3-hoz kellene.
Köszi! -
zsocy
őstag
válasz Raidon #190115 üzenetére
Szerintem arra értette ivana hogy nem kell aggódnod egy kis karc miatt, attól még az a teló rendben van.
Amúgy mindent lehet cserélni, de szerintem drágábban kapnál pótalkatrészt mint komplett újat. Ilyesmi inkább csak a nagyobb neveknél éri meg mint pl. a Fox, ez a Suntour még nem az a szint. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #190119 üzenetére
Nem, arra értette, hogy annak sz@rral meszeltek, egy komolyabban megkarcolt becsúszónak annyi, hajtani kell amíg még lehet mert javíthatatlan.
Acef...összefoglaló.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
polonic
félisten
válasz Hasaggymeg #190116 üzenetére
Hú, köszönöm szépen a leírást.
Holnap megnézem jobban és lehet, jövök pár képpel.
Ilyen szerszámot meg csak kedden legközelebb.
Nem tudom, hogy hoztam össze. Feleségem mögöttem jött, ő sem értette mi történt.
Ezért bánom, hogy igazából tök értelmetlen hülyeség volt az egész és megsérült a szinte új bicaj.
Mondjuk a térdem is eléggé fáj. -
Raidon
őstag
válasz Hasaggymeg #190120 üzenetére
Nem vészes karc ez nem komoly túra meg csapatós bicikli szóval drága villa erre nem fog kerülni. Csak ha nem vészes a karc gondolom akkor még egy darabig azért használható marad
"A háború első szabálya (...): soha ne teljesítsd az ellenség vágyát!" George R. R. Martin
-
ivana
Ármester
válasz Raidon #190115 üzenetére
Ez egy suntour rugós teló, szóval javítani nem nagyon éri meg, de rugós voltából fakadóan egy karc a becsúszón nem a világ. Szóval nyugodtan használd. Krómot nem fogsz polírozni. Ezt szervizelni sem nagyon kell, lehet. Használattól függően egy idő után kikopik a műanyag persely és kotyogni fog, de a suntour az annyira nem szar. Néhány évet napi használat mellett is kibír.
Egy rendes olajtöltetes telónál ez gáz lenne, mert elkezdené felhordani az olajat a szimering mellett. Ott cserélni kéne a becsúszót.
Acef: Mi az, hogy emelés
-
Hínár929
tag
válasz polonic #190121 üzenetére
A világért sem akarlak paráztatni, de az egyengetés nem mindig szokott sikerülni.
Ha cserélni kell a váltótartót akkor a bicaj típus-évjárat alapján kereshető a megfelelő. Ahogy már meg lett említve lehet húzós az ár, ez a gyárira jellemző, de van olcsóbban teljes értékű „után gyártott” 2-3 ezer Ft-ért. Van pár (kb. 300) különböző, úgyhogy nem egyszerű a beazonosítás.
Itt talán megtalálod a bicaj alapján,
[link]
ha nem akkor a képeket végignézve kiszúrod a jót. Van hazai forgalmazó, a kódja alapján talán lesz valamelyik üzletben -
Arcképgyáros
-
tomehama
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni biztosítás ügyben. Sajnos csütörtökön elütöttek tekerés közben (jó kis áprilisi tréfa) és totálkáros lett a bicikli. Mivel még sosem jártam így, nem igazán tudom pontosan mik a teendőim.
Van rendőrségi jegyzőkönyv, a hölgy elismerte, hogy ő nem figyelt és nem adta meg az elsőbbséget.
Ilyen esetben nekem kellene közvetlenül felvenni a kapcsolatot a biztosítójával? És mi alapján döntik el a kár mértékét?
Minden segítséget előre is köszönök :) -
válasz 6030D #190127 üzenetére
Bocsi, mellényomtam, nyilván tomehama kérdésére válasz:
G@bennek volt buszos kalandja, ő tudna első kézből infókat megosztani. De mintha más is beszámolt volna hasonlóról időközben.
Röviden annyi, hogy a biciklihez egyelőre ne nyúlj, legfeljebb kérj egy hivatalos árajánlatot a javításra, hogy tudd, mennyi pénzt mell elfogadnod, illetve valahogy próbáld igazolni az eredeti árát (lehetőleg számlával). Ezekkel, meg a rendőrségi jegyzőkönyvvel felszerelkezve akár fel is hívhatod a biztosítót, ők tudnak tájékoztatni a pontos ügymenetről, mert azért ez kicsit eltérhet itt-ott. Ami még elképzelhető, hogy egy általuk kijelölt kárfelmérő, vagy szerviz is megnézi a biciklit jelen állapotában, ezért ne csinálj vele semmit. Ha valami egyéb eszközöd, vagy ruhád sérült (sisak, telefon, drágább hátizsák, lámpa, kiszakadt farmer, mittudomén), azt is beadhatod kárigényben, nem csak magát a kerékpárt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
G@ben
addikt
válasz parandroid #190129 üzenetére
Nálam úgy volt, hogy még a balesethez kijött a busztársaság embere, fényképezett, kitöltöttük a lapokat, majd hívott a szakértő, aki pár nappal később tételesen átnézte a bringát, hogy mi sérült, illetve alaposan körbefotózta. A papírokat intézte, nekem ezután kellett árajánlatot kérnem a szervizben, hogy mennyi lenne a javítás és ezt elküldeni a biztosítónak, majd ők írták, hogy elfogadták az ajánlatot, lehet javítani, de mindenről kell blokk, számla! Totálkárnál gondolom a kárszakértő is meg fogja állapítani, hogy az, de ezt már nem tudom.
De ahogy peterkeT is írta, nem szabad hozzányúlni, változtatni rajta, illetve mindent, ami sérült, fel kell írni, akár bringa, akár kiegészítő, akár ruha! Nézz át jó alaposan mindent![ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
SSJmeszes
senior tag
Sziasztok!
Továbbra is nézegetem a cipőket. ( nem merek külföldről rendelni cipőt.)
Ha esetleg nem jó a méret könyebb itt visszavinni.Shimano XC300 at nézegettem.
44. cipő: 27.6 - 28.2cm
45. cipő: 28.3-28.8Nekem 27,5cm a talpam.
Sajnos 44. nincs raktáron.. Szerintetek merjem vállalni a plusz egy méretet?
Mindezt azért merem megkérdezni, mert néztem ugyan ezt bikediscounton és ott azt javasolják, hogy egy mérettel érdemesebb lehet nagyobbat venni.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
jjeahh
nagyúr
válasz SSJmeszes #190131 üzenetére
Nekem 4 spd cipőm van, az elsőből méretpontosat vettem és kicsi volt. A többiből már egy számmal nagyobbat vettem és nem mondom, hogy tökéletesek, de legalább nem szorosak, vastagabb őszi-téli zoknival pont jók... és ja, a bikediscount szerint is: "Please note: These shoes are quite small. Based on our experience we recommend to order one size larger than usual."
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz SSJmeszes #190133 üzenetére
Spd cipők méretéről nem árt ha van neten vélemény, mert általában egy számmal nagyobb kell, de én próbáltam már fel olyan Shimano-t, amiből a 41-es lábamra a 43-as volt jó, de még azt is határesetnek éreztem, 44-es kellett volna . Shimanotól most egy MT7-em van, abból a 42-es okés.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz jjeahh #190134 üzenetére
Azért ezzel óvatosan. Nekem 2 SPD cipőm van, egy Scott, és egy Northwave, mindkettő ugyanúgy 42-es, mint az utcai cipőim. Párom 37,5-38 cipőket hord, a 38-as Shimano SPD cipő jó neki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
-
xy.zsolt
őstag
-
Mezga Aladár
veterán
Tubeless kerék.
Mavic aksium elit ust pro kerékszett újonnan vásárolva. A hátsókerék eresztgeti a tejet több helyen plusz tegnap este észrevettem egy dudort a futófelületen.
Élt 7200 defektmentes kilométert. Csere. Az első még mindig patent.
Mavic Yksion Pro UST le Mavic Yksion Pro UST II fel. Felni takarítás, új gyári felniszalag, gumi fel és sima pumpával felfújtam. Egyenlőre tej nélkül tartja a nyomást.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #190135 üzenetére
Ezért írtam, hogy érdemes a netes véleményeket, revjúkat elolvasni, én is az alapján vettem a Shimano-t, a Giro-t és a téli cipőmet is. Ha többen azt írják, hogy egy számmal nagyobb kell, akkor szinte biztosan egy számmal nagyobb kell.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
SSJmeszes
senior tag
Köszönöm mindenkinek!
Már nem tudok változtatni, pont az előbb rendeltem be a 45 öst.
Majd jelentkezek, mikor felpróbáltam. Ha másért nem is, de legalább tapasztalatot nyerünk a számozásokkal.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Teasüti
nagyúr
válasz tomehama #190128 üzenetére
Ne feledkezz el a nem anyagi károkról sem, mint személyi sérülés, mentális egészség!
Egyik barátomnak hasonló esete volt tavaly télen. Annyi különbség, h ő motorral volt és külföld. A biztosító fizetett minden anyagi kárt, majd most fél évvel később kilátásban van még kb ugyanakkora összeg a nem anyagi dolgok miatt is: könnyebb testi sérülés, bevétel kiesés, poszttraumás stressz. Ezek így majdnem többet érnek, mint a gtk-s motorja. Cirka 4 misi felé járunk jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
Putyin90
senior tag
Sziasztok! Tudom, hogy van erolleres topik is, de az itt lévők talán jobban értenek a bringazárakhoz. Van egy elektromos rollerem, amivel boltba járnék. Mivel nem nagyon szeretik, ha betolom a boltba vagy összahajtom és berakom a kosárba ezért inkább lezárnám a bolt előtt. Ehhez keresnék valami megbízható U lakatot vagy akármilyen más lezárási megoldást. Egyelőre ezt a lakatot néztem ki. Kb. 10-20, max 30 percet szoktam bent lenni a boltban, ha ez számít. Nagyon maximum olyan 12 ezret szánnék legfeljebb egy lakatra.
-
Blackhole13
senior tag
Gondolkozom, hogy rápróbálnék az endurozásra komolyabb biciklis múlt nélkül.
Más is találkozott azzal a jelenséggel, hogy L/XL vázméretű használt endurokat nagyjából lehetetlen itthon találni? Van erre valami magyarázat? M vagy annál kisebbekből pedig 200.000-ért hihetetlen jó ajánlatok vannak.[ Szerkesztve ]