-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #189100 üzenetére
Igen, de most "csak" egy gyalogtúra volt. Kezdek rákattanni.
#189103jjeahh
Még saras se lett a cipőnk. Lehetne ezerrel csapatni, ennek ellenére alig volt egy-két montis a környéken.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #189101 üzenetére
gyárilag 90-essel jött.
érdemesebb stucnit cserélni, mint a kormányt kisebb reach-csel rendelkezőre leváltani? (mondjuk olcsóbbnak biztos olcsóbb és nem kell hozzá mindent átszerelni)
ha a vízszintes részét fogom a kormánynak, az nem tűnik távolinak.a jógavideót megnézem, köszi.
-
ivana
Ármester
válasz #27070592 #189102 üzenetére
Jaja az jó lánc. A sunracet mindenképpen ajánlom, jó vele a váltás, viszonylag tartós és nagyon olcsó.
Ringman: 90 alá outin nem mennék. Milyen kormány van most? A 90-es években volt ez az anatomikus, ami teljesen idióta megoldás. Vagy klasszik vagy kompakt legyen.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Khelben #189093 üzenetére
Kicsit keresgéltem, és ha DOT 3/4/5.1 folyadékot használsz, elvileg a szilikonos zsír is megfelelő lehet. Elvileg a Hope fékekhez is valami szilikonos zsírt használnak. A lényeg, hogy semmiképp se legyen ásványi alapanyagú a szír, amit használsz, mert az tönkreteheti a tömítéseket.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #188424 üzenetére
megnéztem, van benne horony, csak a felniszalagtól nem látszik rendesen a fotón:
---
cube nuroad első kereke 1100 gramm féktárcsával együtt (az "hivatalosan" 160 gramm + 6 csavar ami ~45-50 gramm lehet), szóval olyan ~895-900 gramm körül lehet az első kerék.ami meglepett, hogy a gyári schwalbe g-one allround drótperemes.
külső+belső ~680 gramm
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #189111 üzenetére
köszi, az alexrims szerint is az (ha eltaláltam a típust)
---
mit rontok el, ha a külső+belső visszarakásakor a drótperemes külső a belső horonyban marad (és mintha közrefogná a belsőt)?szerk:
ez így rendben van?
Stan's NoTubes Tire Sealant 473ml
(vagy érdemes a literest megvenni?)
Stan's NoTubes Universal 44mm Tubeless Presta Valve (pair)
Schwalbe Tubeless Rim Tape 23mm x 10mkell még valami fecskendő/tölcsér/stb is a beöntéshez?
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Annyit 'jesztgettetek, hogy tegnap én is vettem egy XT láncot... ha sor is fog kelleni az idén, visszatérek a 3x10-re. 🤭
Maximum1... besz@rok! ... ugyanakkor ez 2élű, vagy több autóst ösztönöz kerékpározásra, vagy több meglévő kerékpáros karbon lábnyomát növeli. 🤔... bár egyelőre ez sem a kis pénzű tömegek játékszere lesz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz andrisbandi #189091 üzenetére
Köszi, ez is jónak néz ki.
jjeahh: Ilyet adtak a Doc blue-s dobozban a lötyi mellé, meg volt hozzá egy szelepmag kiszedő is. Veszek majd egy tölcsért, aztán utántölteni már én is a szelepen keresztül fogom.
Waxolt láncnak mennyire problémás az autómosó, úgy ha próbálom a láncra nem irányítani?
Gondolom mosás után, ha megszáradt a lánc érdemes egy új réteggel megkínálni. -
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #189116 üzenetére
Szerintem autósok maradnak a rollernél. kisebb, olcsóbb és nem olyan sokkal kisebb a hatótávja.
Boltba/melóba járósra jó lehet, de egy trekkingre rakva mire felmegy Papp rétre nem marad minta a gumin. -
Alg
veterán
Ma kimentem, de utólag bár ne tettem volna
Reggeli előrejelzés szerint 10 és du 1 között napos idő, utána felhősödés, este hó.
Ehhez képest ahogy elindultam havas/jeges eső, pofaszél
500m-en még pár elvetemült szánkózott, 3-5 centi hó, minusz 2 fok, az úton is kezd megállni a friss hó + oldalszél fújja is. Fékpofák a hidegben megkeményedve, lefagyva, az út nedes, saras, néhol már hókásás - lefelé majdnem lassabban mentem mint felfelé. Ilyen fagyos-vizes időben elhiszem hogy hasznos a tárcsafék, szerencsére nem tervezek gyakran hasonló mutatványt.
Mire leértem térdtől lefelé elázott mindenem, a cipő hiába GTX ha a nadrágról a zoknira szivárgó víztől lefagy a lábujjam neoprén zokniban is.Pozitívumok: az emelkedőn javítottam másfél percet az októberi PB-men , hazafelé hátszél volt és még mindig nagyon bejön a dekás kabát.
És amúgyis bringát akartam ma mosni...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
#27070592
törölt tag
válasz tacto #189121 üzenetére
Gondoltam hogy nem eladó..
Egyébként egyetértünk, én sem vagyok hajlandó megválni a huszonegy éves járós bringától, pedig a cro-mo vázon kívül a szó szoros értelmében mindent kicseréltem már rajta.
Sok emlék fűződik hozzá. Az Eiffel-piszkavas alatt már kétszer is jártunk. -
xy.zsolt
őstag
én is tekertem egy rövidebbet mert a tegnapi 10k futás után olyan volt a léptem mintha csőben lennének a lábaim. Segített a 97cad-os átmozgatás okozta vérkeringés gyorsítás Ha ez nincs ki nem mentem volna tekerni....szerencsére csak a végén kezdett havazni
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Ringman
nagyúr
válasz Ringman #189110 üzenetére
Cube Nuroad 2021 keréksúlyok alexrims 0.8cx
na sikerült elírnom a féktárcsa súlyát: (nem mért értékek az össztömeg kivételével)
féktárcsa: 117g
csavarok: 45g
felniszalag 10g
ezekkel együtt 1100g az első kerék -> 928g körül van az első kerék súlya (tömege)---
hátsó: 2396 kazettával együtt((nem mért értékek az össztömeg kivételével) - remélem nem hagytam ki semmit
kazetta: CS-HG500-10 11-34t: 397g
féktárcsa: 117g
csavarok: 45g
felniszalag 10g
külső+belső ~680g (első kerékét mérve)
ezekkel együtt 2396g a hátsó kerék -> 1147g körül van a kerék súlya (tömege)kerékszett számított súlya: 2075g
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Ringman #189124 üzenetére
Le kell cserélni, minimum egy ilyen kell alá.
Mondjuk nem tudom melyik Nurodod van, és mi a célod.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #189125 üzenetére
ez: [link]
mindenesnek fogom használni, kb fele-fele arányban földúton/erdei utakon és műúton, sokszor alsóbbrendű utakon. békés megyében a legrosszabb az úthálózat, kb ilyen szintű négyszámjegyű utakon: [link] [link2]
nyáron (számomra) hosszabb távokat is mennék majd.ha lecserélem majd a kerékszettet (vagy megtartom és lesz téli/nyári felniszett), ezeket néztem, ami szerintem előrelépés lenne:
mason x hunt 4 season
dt swiss CR 1600
bc original RAVeL 28" Gravel Center Lock Disc Wheelset (de erről nem sokat olvastam)
de ebben az árkategóriában (400-500€ között) más is jöhet.~70 kiló körül vagyok "menetfelszerelésben", szóval nem hiszem hogy 28-32 küllős kerekekre lenne szükségem.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #189113 üzenetére
Szerintem jó lesz ez így, fecskendő nélkül is menni fog. Tejből szerintem a fél litres egy ideig elég.
#189117 RexpecT: Én minden mosás után waxolom a láncot.
Más, sikerült tekerni végre egyet:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
senior tag
Elkészült a Bicycle Home Deffense System...
Most hogy már elvileg jövő héttől a "puhányok" is tudnak kinn tekerni, meg kell valahogy oldani a Giant biztonságos otthoni tárolását, mert eddig Faternál pihent a szülői házba, de az nem pálya, hogy oda rohangálok , ha tekerni akarok.
Van bicó tároló, zárható, és eddig is le volt benn kötve a régi gép is, de azért a Giant más árban, így megterveztem és legyártottam a BHDS-t.
Így nem lehet egy mozdulattal leemelni a tartóról...
Lehet az asszony gépe is kap majd egyet ...emellé ti melyik kerékpár biztosítást ajánljátok? Bikesafe-t már megkötöttem.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
beci
őstag
Sziasztok.
Maradvany ragaszto eltavolitasara,ami az atlatszo foliabol hatramaradt,mit ajanlotok?
Ami nem bantja a festeket,es a leszedett folia alatti matricat?Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
ZolkoW
őstag
válasz Ringman #189113 üzenetére
a literes nagyon sok, bár én is azt választottam legutóbb, de csak mert vannak ducibb gumik is itthon.. a fél literesnek sincs betöltős csőre, szóval érdemes vagy valami fecskendőt, vagy a gyári betöltőjét megvenni, az jól is működik. szalag lehet akár 5 mm-rel szélesebb mint belül a felni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Maximum1
őstag
válasz Ringman #189126 üzenetére
Jó gép, nekem 2019-es modell van.
Írok egy pár sort kb. 4000 km után, hátha találsz benne érdekeset.
Szerintem a vékonyabb/könnyebb felnit választ a hajtásod miatt, Te hajtásod is 50/34 mint az enyém nem raknék rá 35mm-nél szélesebb gumit.
Most nekem 40mm van rajta és az erdőben azért van szenvedés, mondjuk itt van szint dögivel a Pilisben/Börzsönyben, hozza a kondit rendesen.
P1800-at vettem magamnak, ennek 18mm a szélessége, így tud fogadni 25mm gumit is, esetleg ha aszfaltozni akarsz.
A P1800-om van 25mm GP5000TL, a gyárin meg a 40mm gravelking, ha megunom az erdőt akkor csere és gyerünk az aszfaltra.
Nem tudom mennyit mentél vele eddig, de ne kapkodj, csak a súly miatt nem cserélnék kerékszettet, ez nem az a gép ahol számít, de ha kivinnéd hosszúra az országútra akkor van értelme a cserének.
DT nagyon erős és gyors kerék, fogtam már vele kátyút, semmi baja, pedig 90kg vagyok.[ Szerkesztve ]
-
beci
őstag
Koszonom,kiprobalom őket.
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #189134 üzenetére
köszi a beszámolót!
kb 2 hete van meg, még nem sokat mentem vele. errefelé szint gyak. nincs is, így annyira nem számít a súly. (na meg egy ~17 kilós trekkingről váltottam)
a közeljövőben nem terveztem még kereket cserélni (házon is kellene pár dolgot rendberakni ), csak körülnéztem, hogy mennyi pénzért milyen szetteket kapni.
leghamarabb nyáron fogok hosszabb utakat beiktatni, addig kondi is kellene hozzá. errefelé tényleg annyira botrányosak az utak, hogy a keskeny, magas nyomást megkívánó gumikat hanyagolni fogom.
-
maximilian4
addikt
válasz Ringman #189126 üzenetére
Amúgy én látom rosszul vagy tényleg egy supacaz bandázs van gyárilag egy belépőszintű gravel bicón? Pont most jött meg az új kormányom (pro discover 30 fok flare) és egy ilyet néztem ki (supacaz bling - oil slick) hozzá. Hát nem olcsó. 12-13k a cucc.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Ringman
nagyúr
válasz maximilian4 #189138 üzenetére
igen, én is meglepődtem hogy harmincvalahány €, de jól néz ki és elég puha
annyi a különbség, hogy nem a csavaros kupak van a végén, hanem sima műanyag.
#189137 maximilian4
sajnos mindenhol hasonló a helyzet[ Szerkesztve ]
-
atti29
tag
Sziasztok!
Ma elszakadt a láncom.
Cn-hg54 van vagyis volt rajta,érdeklődnék,hogy esetleg ennek a láncnak melyik az erősebb változata és megéri erősebbet venni(gondolom igen)?!
A másik elméleti síkon 1x12 mennyibe kerülne kb ha le akarnám cserélni?!
Előre is köszönöm! -
zsocy
őstag
válasz vallas #189129 üzenetére
Előre is bocsánat, de ez a "Bicycle Home Deffense System" a saját megnyugtatásodon kívül nem sokra jó, max az alkalmi tolvajt fogja meg.
A számzáras lakat eleve nem jó ötlet, de egy zárt helyen ahol gyakorlatilag órákat próbálkozhat vele az elkövető teljes csendben, szerintem olyan mintha nem is lenne.
Aki pedig kifigyelve rabolna ki, az látni fogja azt is milyen méretű fejet hozzon a racsnis kulcsához, vagy aksis behajtójához amivel 10 másodperc alatt kitekeri a két csavart a falból a lánctartó vassal együtt.
Szóval az ötlet jó, de egy rendes(!) lakatos láncot kellene alkalmazni, és minimum leköszörülni a hatlapfejű csavar fejét, hogy az soha ki ne jöjjön a falból.
Az asszony gépénél pedig ugye te is látod hogy simán lehúzzák azzal a számzáras dróttal együtt, nincs semmi amin keresztül van húzva a lánc, viszik azzal együtt.Tényleg bocsánat, nem fikázni hanem remélhetőleg segíteni akartam!
-
parkr
őstag
válasz maximilian4 #189138 üzenetére
hát, az ilyet ki kell kerülni
-
senior tag
válasz zsocy #189141 üzenetére
Tudom, hogy nem ez fogja megállítani azt aki el akarja vinni, a cél az volt, hogy ne csak levegye, ha már bejutott, hanem még kelljen vele dolgozni...
Elvileg két zárt ajtó, meg a falhoz rögzítés.... + az alsó néni, aki minden hangra kijön, hogy "csevegjen..." láncból tervben van a jobb, de most ez van, ha lesz jobb kicserélem...a csavar leköszörülése viszont nem rossz ötlet, ah meg van a jobb lánc, azt adom...Az asszonyéra majd még akarok csinálni, eddig a másik is csak így volt fennt összelakatolva a kerék+a váz... de lehet az övét nem zárom le és a könnyebb út felé mennek...
Azért szerencsére nem rossz a környék, de pórbálom védeni ami van, a lakásba nem fér el a bicó, meg a faxom fogja mindig a 4.re fel/le cipelni
ezért akarok még biztosítást is mellé.................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz atti29 #189140 üzenetére
Sram PC1051, KMC X10EL tartósabb láncok mint a HG54. Egy teljes Deore 6100 hajtás+váltás ~250€ ha nem kell kereket cserélni és megszereled magadnak.
vallas... kösd ki egyenesen az asszonyt, akkor biztos nsm viszik el a bringát
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #189146 üzenetére
Ez őrültség lenne. Mi van ha visszajárnak a tolvajok?
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #189146 üzenetére
És van belőle arany is. Kell.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
ZolkoW
őstag
válasz atti29 #189140 üzenetére
nem mocskolnám a márkát, de az egyetlen láncom, ami az évek alatt szétnyílt (szerencsére pucolás közben észrevettem), az Shimano, és valahogy mindenki a másik két bejáratott gyártót ajánlja ilyenkor. Bár felső kategóriában biztos a Shimi is jó. Nekem főleg Sramjaim voltak, azokkal nem volt bajom, nomeg jár hozzájuk a patentszem.
Más: jó ez a press-fit, múltkor kiszedtem, kipucoltam, bezsíroztam az eget is, visszanyomtam, de csak vasárnap tudtam kipróbálni. Jobban nyöszörög, mint előtte . A pedál még talán lehetne gyanús, vagy a hajtókar valamilyen módon, de szerintem a többi dolog (nyereg, kormány) kizárva. Nem tudom, mi lesz, annyira azért nem jó szerelni, hogy csak úgy mégegyszer végigcsináljam, hátha.. A hajtókat előfeszítését is megnézem, hátha sok vagy kevés, de sok ötletem nincs, szerintem csapágyház.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alg
veterán
Ja, és mosáskor kiderült hogy skerült gyönyörűen lekoptatni a kerámia bevonatot is a hátsó felnről - számítottam rá hogy le fog jönni mikor használtan megvettem, tekerni van nem nézegetni szóval annyira nem is zavar, de nyilván ha egy új felnivel ez történik akkor menne vissza gariba.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Háztartási gépek
- PHP programozás
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Házimozi belépő szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...