-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parkr
őstag
válasz ZolkoW #189149 üzenetére
Lác nélkül ha rá állsz akkor előjön a hang? ha nincs más, vehetsz egy olcsó platform pedált (5-600ft) azzal is érdemes kipróbálni.
Végső esetben ha semmi sem segít (és tuti hogy a pressfit) akkor mehet rá Loctite 641 vagy hasonló#189150 Alg azt hogy sikerült? nem volt sáros mikor fékeztél? elvileg az nem használ neki
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz parkr #189151 üzenetére
Nem volt sáros, a vizet nem szereti, több helyen olvastam hogy akár egy vizes tekerés elég neki hogy lekapja. Amúgy szerintem nem is a víz volt a nagy gond, hanem az útsó...
Érdekes módon csak a hátsón látszik, az első még rendben van.
Láncot is takaríthatok, hiába mostam le rögtön a bringát ahogy hazaértem, rozsdaporos lett ma reggelre
Szóval baromira nem érte meg ez a tegnapi kis 35km-es kör de mindegy, van ilyen.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #189149 üzenetére
Miért vetted ki? Ha rendesen forog akkor nen kell kiszedni, ha meg nyöszörög és már kiszedted akkor (szerintem) nem érdemes ugyanazokat visszatolni újra, zárt csapágyat szervizelni amúgy is olyan porhéjas megoldás. Ha kívül megzsíroztad nem nyöszöröghet csak maga a csapágy. Persze ki kell zárni előtte minden egyebet, én ha nem tudom otthon reprodukálni a zajt akkor élesben húzni/lazítani szoktam ezen-azon így figyelve meg változik-e a hang, és ha igen akkor meg is van a ludas...ezért kell a multikulcs mindig nálam legyen...na meg már újabban a gumidefekt miatt is, mert immár csak kulccsal tudom kivenni a kereket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz ZolkoW #189149 üzenetére
mi az a hajtókar előfeszítés?
Nekem is kivették zsírozáshoz azóta van némi nyöszörgés, de még a platformpedál teszt nem volt....szóval azt sem zárom ki. Leginkább 5fok alatt és akkor jön elő ha nagy nyomatékkal használom. Bízom benne, hogy a pedál a ludas. A cipőt már kizártam...mert volt mikor az nyikorgott[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
RexpecT
addikt
válasz jjeahh #189127 üzenetére
jjeahh: Én is így fogok tenni
Végre kipróbáltam tegnap a Rockrider XC500-at.
Eddig egy gyári Rockrider ST540-em volt(kivéve a külsők, és a pedál), az XC500-ból kikerült a belső(kapott szelepet és tejet), a láncról le lett mosva a gyári zsír, kapott waxot, illetve átszereltem a Shimano M520 pedált.
A Reba fényévekkel jobb mint az ST540-ben lévő rugós Suntour, mikor rámentem a traktornyomokkal teli földútra, ott rendesen bekönnyeztem egy kicsit, annyival jobban csillapította a teló az egyenetlenségeket.
A Sram Level T fékek elsőre furának tűnnek, mert a Tektro amihez eddig voltam szokva, sokkal harapósabb, ez pedig jobban adagolható. Mondjuk az alföldön annyira nem is számít, minimálisan kell használni a féket.
A Sram GX váltó és váltókar + a NX PG-1230 kazetta is sokkal jobb váltási érzést és gyorsaságot ad mint az eddigi Shimano Altus + Microshiftes váltás, egyszerűen jóval hatékonyabb az egész hajtás.
A wax is eléggé bejött, alig gyűjti a homokot, sokkal tisztább megoldás mint az olajzás, az SH56-os stopli is igen bejött, így már tuti nem váltok vissza platform pedálra.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #189155 üzenetére
Király és f*sza bringa . Egyre szimpibbek ezek a decás montik, a nyeregvázcső mondjuk lehetne meredekebb, kíváncsi lennék így mennyire mászik jól. Mekkora a tiédnek a mérete? Ezen már 2.3" gumik vannak?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #189153 üzenetére
Ilyen, PF41, és 92mm széles csapágyház. [link]
Ma érkezett az új, de mielőtt belevágnék a cserébe, még ellenőrizgetni akarok ezt-azt, amiket írtatok.
Azért vettem ki, mert nyöszörgött tekeréskor, azt reméltem, ez megoldja. A csapágyakat magukat nem bántottam, csak a porvédő (nem a csapágy saját porvédője, azt békén hagytam, a külső műanyag kupak) alá tettem zsírt, meg a csapágyház belsejébe bőven, és a csapágy bepréselős részét is körbekentem. Ez a 41mm-es külső átmérő + DUB nem tűnik a legszerencsésebb párosításnak, mert itt a csésze a speckó csapágy része, nem lehet a csapágyat kivenni belőle. Mondjuk szerencsére árban ugyanott van, mint a többi fajta DUB-os csapágy.. A kiütéshez működött a BB30-as szerszám, amúgy maga a csapágy ugyanaz a méret lenne, tehát belül 30mm, csak van még benne egy műanyag karima, mint a 24mm-es rendszerekben. Sőt, még egy O-gyűrű is, amit viszont már előzőleg sikerült kigyilkolni belőle, mert darabokban találtam meg szétszedéskor. Egyébként még az is lehet baj talán, hogy az egyik oldalon ez a bepattanó műanyag karima kicsit sérült, mikor visszaraktam, mert azt véletlenül kiütötte a szerszám. Meg azon az oldalon nem olyan finoman forgott már a csapágy sem, de nem hiszem, hogy az adná a hangot. Ha cserélem, azért lehet, hogy elsőre csak ezt az oldalit fogom, hátha kiderül valmi...
8-as imbusz van néhány miniszerszámon, de hogy azzal egy jól meghúzott DUB hajtókart nem tudok lelazítani, abban biztos vagyok (a Shimi megoldása jobb szerintem, itt szemből van megcsavarozva a tengely egy nagy imbusszal)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
RexpecT
addikt
-
MODERÁTOR
Ha már középcsapágy, nekem is hangosabb lett picit a hajtás. Okozhatja, hogy sarazás volt? Újrazsírozás a hajtáson megoldaná?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #189158 üzenetére
És jónak tűnik neked az M-es méret? Én is 168cm vagyok és általában az S-es jó, de ennek a bringának M-esben is csak 400mm a nyeregvázcsöve. Ugyanakkor a felsőcső nagyon hosszú, lehet az M-esen már nagyon nyújtózkodnom kéne.
A gumira pont azt akartam írni, hogy ha ezen még a 2.1-es van, nem árt majd egy szélesebbet rakni .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
Na leáldozóban van a tubless-nek , itt a NASA technológiáján alapuló kerék, speciális fémszövetből készült "külsővel".
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
IMIIKE1998
őstag
Na egy kis rant a Suntour villákról megint:
Átraktam a Kona Scrap-be az anno M-es Rockrider 540ST-ből kivett SR Suntour XCR 100 mm-t, mondom átmeneti villaként jó lesz. Hát maximum előfeszítésre állítva is kiállok és lesz a villának 4-5 cm-es SAG-je.
Nem tudom, hogy a Suntour hogy gondolta, hogy ez a rugó jó lesz bele, ha egy 58 kilós emberrel sem bír el és állandóan felütöm.(Kisebb lejtőkön, Alföldön. )
Szóval rossz városi utakon kívül nem sok mindenre jó. max túrázni, de oda meg inkább egy merev villa. -
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189162 üzenetére
Fura egy XCR, lehet valami extra puha rugó van benne. Én eddig XCT, XCM, XCR Suntourokat próbáltam többször is, 63kg vagyok és egyik sem mozgott alattam 50-60cm-nél többet, azt is darabosan, a SAG meg mindegyikkel 0mm volt .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #189161 üzenetére
vóóót már .....a tapadása szerintem hagy kívánnivalót
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
RexpecT
addikt
válasz jjeahh #189160 üzenetére
Most hogy így írod, emlékszem már, hogy Te is ilyen magas vagy.
Nekem abszolút jónak tűnik(elvileg 165 és 174 ceni között ajánlják ezt a méretet, átlépőm ha jól emlékszem 74 centi).
Annyi, hogy a bal oldalon a villa lock kapcsolója markolatváltós, az lehetne 1-2 centivel bentebb első blikkre. Lehet majd átszerelem, csak akkor a fékkar elérése lesz lehet kényelmetlen.
43km-t tekertem, az elején tűnt fel inkább, szóval tesztelgetem még mindenképp, lehet ez is olyan mint a nyereg, hogy hozzá kell csak szokjak. -
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #189163 üzenetére
Ezért is furcsállom, mert nekem is van egy RST Gila 100mm és az sokkal jobban csillapít.
6030D: Igen, próbálok rá vigyázni, nem vágom oda mindenhova, de ilyen XC durvaságú terepen sem kell neki 15-20 km/h-nál nagyobb sebesség és fel is üt. Mondjuk ennél más, mert van benne egy gumibak, így nem töri el a csuklódat.(De nem is mozogja ki a 100mm-t emiatt.)
Az RST-t egyszer sikerült felütni, de az ütött olyat vissza, hogy megsajdult a kezem tőle.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #189167 üzenetére
[link]
Ezen mondjuk elgondolkozom, ha esetleg belemegy a villába.
Tavaly volt Marketplace-en Manitou Markhor 100 mm 35k-ért, az meg kellett volna venni, de pont elvitték előttem.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz RexpecT #189155 üzenetére
Szép bicó, grat hozzá! Az meg plusz pont, hogy színes. 74-es átlépővel amúgy nem magas a felsőcső?
Amúgy a Deca, ha valamiben jó, az a méretezés. Nekem is van egy ST540-em, első ráülésre is jó volt a nyereg for-aft pozíciója, könnyen be tudtam állítani, nem úgy, mint egy csomó más bringánál, ahol szórakozni kellett a nyeregcsővel, mert túlságosan hátra kerültem a középcsapágytól. A Neuzer Courier-t is most adtam el, egy vicc ott a méretezés. 165-től ajánlják az 52-es vázat, ehhez képest iszonyat hosszú és az átlépője is necces, pedig 80-as átlépővel azért nincsenek rövid lábaim és 171 centi vagyok....
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
Na megjött az Alis BB tool, a flagship változatot vettem. Nagyon faján néz ki, egy helyen a festés nincs rajta, de ennyiért itthon az alapszerszámot kapod meg kb, szóval szerintem ár-érték arányban verhetetlen.
És külön plusz a részletes (és egész jó angolsággal megírt) szerelési útmutató.[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #189155 üzenetére
Szépek a színek! ...az a láncvillát meg még szokni kell.
ZolkoW...én amíg nem derül ki pontosan mi nyöszörög nem vágok bele semmi komolyabb szerelésbe...te meg azonnal kiütötted a csapágyat.🤭 Ez a frászfitt most aztán már jó móka lesz nálam is, 1előre semmi szerszámom hozzá.
INTELligent...mennyi forintba fájt összesen? Szerk. kérdés akkor nem kellene-e már egy mindenest venni mellyel a kerékagyban is csapágyat tudsz cserélni.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #189174 üzenetére
mert nem is nagyon gyanakodtam másra, a hajtókart már én raktam be, a többi alkatrész meg többé-kevésbé ki van zárva, szóval ez nem a keresés, hanem a javítás kellett volna, hogy legyen
#189154xy.zsolt : ha integrált hajtókarod van, szerintem neked is van ilyened, Shimanónál a bal oldalon egy műanyag csavar oldja meg ezt, hogy oldalról kellő szorítást (ne túl erőset, de ne is lötyögjön a kar) adjon a kar két oldala a csapágyaknak.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SpaceKombajn
tag
válasz Hasaggymeg #189174 üzenetére
Jaja, én is néztem, hogy "görbe". Attól eltekintve tényleg jól néz ki és jó felszereltség is árához képest.
Van valami funkciója, hogy ilyen lett, vagy csak dizájn?spacetime
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #189174 üzenetére
36,5 USD (~11k HUF, amikor én vettem). Lehet, de az már bőven vámhatár fölött van.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #189173 üzenetére
Ha már pressfit.
A múltkor láttam ez a videót a szervizelésről: [link]Kissé meglepett, hogy kétféle anyaggal előkezelte a vázat mielőtt betette a pressfit csapágyat. Egy ami a vázat védi, akár egy törhető festék és egy "besülésgátló" jellegű dolog. Aki ilyeneket szervizel itthon vajon mindenhol ilyen alaposak?
Ahol viszont így történik a csere az szerintem utána nem nagyon fog nyekeregni. -
RexpecT
addikt
válasz IMIIKE1998 #189170 üzenetére
Egyenes talajon zokniban még éppen elfér a bicikli a lábam közt, igaz a velem egykorút már nyomorgatja egy kicsit.
Hasaggymeg:
Igen, valóban lehetne szebb is, de ezt is elengedtem mint a bicikli színét (egyik sem zavar, csak láttam már szebbet mindkettőből).
this no owl:
We also get asymmetric chain stays in order to increase tire clearance and improve rear end stiffness. The chain stay logos let us know that this bike is ready to accept virtually any current wheel type on the market.
Tényleg elég sok a hely(2.3"-as a gumi): -
Alg
veterán
válasz sebgutkopf #189179 üzenetére
Az első cucc az az activator, azért kell hogy rendesen megtapadjon a karbon vázban a retaining compound.
LOCTITE® SF 7649 is designed to promote the curing speed of LOCTITE anaerobic adhesives and sealants without any significant loss of joint strength. It is especially recommended for applications with passive metals or inert surfaces and with large bond gaps.
Hambini szerint alu vázba nem szükséges, ott elég a reaining compound.
Én az alu CAAD12-be simán zsírral tettem be a csapágyakat, egyelőre kussolnak.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
parkr
őstag
válasz INTELligent #189177 üzenetére
és ez átjött a vámon, nem kellett semmi áfát fizetned?
#189179 sebgutkopf mondjuk tudtommal karbonhoz pont nem kell kenni semmit, csak akkor ha mozog/nyekereg
[ Szerkesztve ]
-
tacto
aktív tag
Elnezest minden erintettöl, de a pressfithez az itteni elmenyek alapjan sem jött meg a kedvem, (tovabbra sem), remelem, mulo megoldas...
-
nagyúr
ez meg az én szürke szamaram
nagyon szerencsétlenkedek az első fékkel, mindig megragad fékezés után a pofa egy olyan állásban, hogy fogja a felnit. ez gyárilag ilyen szar, vagy nyugodtan szedjem szét, zsírozzam be?Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189174 üzenetére
Lehet, hogy a topikban neked van a legnagyobb szükséged tubelessre (mai tekerés)
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #189175 üzenetére
Ó, hát ha a kart te szerelted fel ott kell kutakodni.
velizare... kolléga jól mondja, az előfeszítő csavarokkal kell játszani, húzni a lusta oldalt és lazítani a fürgét... persze a tisztítás, kenése sem árt.
jjeahh... hagyhattam volna sima áftenún rájdnak. ... egyszer visszaolvasom őket, összeszámolva és nekiveselkedek, mert ma is annyit káromkodtam majd rámszakadt az ég. 😵
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
aktív tag
Hello!
Lenne nekem is egy nagyon hülye/alap kérdésem a fék beállítással kapcsolatban. Az lenne a gondom hogy az első fékemet nagyjából teljesen be kell húznom hogy fogjon. És akkor jól is fog nagyjából de előtte meg semmi. Olyan érzés mintha laza lenne vagy nem tudom. Ezt lehet esetleg állítani?
Most volt generálon a bringa de ezen nem állítottak. Lehet hogy külön kérni kellett volna.Youth hides the key to salvation
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189190 üzenetére
Lehet én is ki kéne írjam a címbe, hogy év végén vissza tudjam keresni, érdekes lenne összeszámolni, hogy évente hány defektet kap az ember.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz Hasaggymeg #189190 üzenetére
nem tudom, hogy te merre mész vagy milyen külsőket használsz, de nekem az előző montimmal 3 defektem volt (4200 km), a mostani 29-es MTB-ben meg egyelőre 1600 km van és nulla defekt, pedig az elmúlt 1000 km-en egy kifejezetten könnyű (530g) Performance Addix Snakeskines gumi van fent. Vagy szerencsém van, vagy ennyire működik a Schwalbe (egyelőre én is belsővel megyek még). De mondjuk nálam ennyi defekttel semmi nem is indokolja.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #189193 üzenetére
Az a baj, hogy ez a Somlyó egy nagy töviserdő az egész, akác, vadrózsa, kökény, galagonya, csipkebokor stb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #189193 üzenetére
Milyen gumi az, ha szabad tudni? Performance szériában nem láttam még Snakeskin-t és 530g-os Schwalbe monti gumit sem . Nekem amúgy ha jól rémlik 5 Performance gumim volt, ebből kettőt sikerült kivágni is, amit ugy-e már a tej sem fog meg. Most már elöl-hátul Snakeskin EVO-t használok, ezek jobban bírják a sziklás terepet.
Hasaggymeg: oda valszeg tökéletes lenne a tejes gumi . Tubeless szúrásos defektek ellen a legjobb, a méretes vágásokkal sajnos nem tud mit kezdeni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #189194 üzenetére
Akkor miért nem rakod össze tubelessként? Amióta úgy használom a montit, kb 1500 km-t mehettem, 26-os meg 29-es együtt, és soha semmi gondom nem volt vele. Felütni nem tudtam úgy, hogy bármi gondom legyen, alacsonyabb nyomáson tudom használni, annyi, hogy minden tekerés előtt ránézek a guminyomásra. Sokkal kényelmesebb, mint belsővel meg defektekkel szarakodni.
'92 Honda VFR 750
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #189194 üzenetére
Érik az a tubeless , vagy ha ennyire idegenkedsz tőle akkor legalább a tömlőkbe tegyél defektgátló folyadékot
-
maximilian4
addikt
válasz XZoli #189172 üzenetére
Nekem is van ám. Én gyári meridásat vettem, jó drágán, hiszen meridához, merida dukál, visszagondolva már nem adnék érte 15 vagy 17-et (nem emlékszem rá pontosan).
Más:
Végre megjött Kínából a csapágy szettem. A 2 csapágy kemény 2 ezer volt és sztem semmivel nem rosszabb mint a gyári. A vicc az, hogy itthon körbejártam az összes csapágyboltot és mindenhol azt mondták speckó méret (18x30x7), és rendelni sem tudnak. Kerékpárboltból meg 2 darab kijött volna egy 10-esből...vicc. A házi gyártású csapágyprés is jól működött, szerintem ez a kerék sosem forgott még ilyen szépen. Kemény watt ellenállásoktól szabadítottam meg az első agyat.Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #189198 üzenetére
Meglehet az lesz, csak utána kellene nézzek milyen kell bele... Aztán lehet kipróbálok egy defektálló belsőt mielőtt végleg teleönteném a gumit tejjel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg