-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
#75376384
törölt tag
na ma megjött rocket ron meg a pumpa is. valami tipp esetleg egy kezdonek, aki meg a budos eletben nem cserelt külsőt?
videók alapján nem tűnik vészes mutatványnak es kb megvan mire kell figyelni, de ez ugye nem jelent semmit (es tuti orakat fogok vele szenvedni).
-
Tomi_Sci
őstag
Sziasztok, jó rég jártam itt
Locusban ki milyen térképet használ? A LoMaps minden nem "hivatalos" bringautat mtb ösvényként jelöl, hiába aszfaltos pl. a Pilisben. Olyasmi érdekelne, amin jelölve vannak a kijelölt kerékpáros túraútvonalak (számozott, táblázott útvonalak felfestés nélkül) és a népszerű bringázható erdei aszfaltos utak.
OpenAndroMapset próbáltam, ott csak az utóbbi áll fenn.Más:
Újra elővettem a mountit, a belépő Shimano fék eddig elég volt, de most vagy én durvultam be, vagy az ösvények lettek meredekebbek
Szóval most szembesültem először a globális alkatrész hiánnyal Valakinek van valami forrása Shimano fékszettre?
Az m7100-al szemesztem Rosebikes-on, hét elején még harmincX hét volt, most már csak három a várható szállítási idő Haladunk.
Esetleg valakinek használt, polcon porosodó, I-Spec B?Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
válasz #75376384 #190051 üzenetére
Nem kell fosni, én is mechanikai antitálentum vagyok, és tiszta frászban voltam az elsőnél, aztán a videó alapján 10 perc volt az egész, előkészületekkel, ráparázással, mindennel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #190054 üzenetére
Utána meg majd szétfeszíti mellkasod a férfi büszkeség: Megcsináltam! ... ezt IS!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varmi2
nagyúr
Üdv.
Erről a bringáról mi a vélemény? Ennyit megér? Mert akkor megvenném. Kitudja, mikorra ér ide....Klaustrofóbia- Félelem a zárt helyektől, például, ha zárva van a KOCSMA!
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #190054 üzenetére
Réparázást olvastam
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
#75376384
törölt tag
válasz parandroid #190054 üzenetére
Ha antitalemtumnak tartod magad és mégis 10 perc volt csak akkor valami nem kerek.
En inkább nem írom le mennyi idő volt, de minden percet utaltam. Bár a legtöbbet a pumpa szarakodas volt.
kovetkezore viszont simán hozható a 10-15 perc, mivel már értek mindent, de így elsőre azt hittem felgyujtom az egészet és utána eladom ócskavasnak. -
válasz #75376384 #190065 üzenetére
Tényleg én is meglepődtem, milyen egyszerűen ment. 15 éves lányom jött katasztrófaturistáskodni (meg cifra magyar káromkodásokat tanulni), kicsit befogtam segíteni, de csak ilyen ezt fogd meg, azt add ide (nem azt, az anyád úristenit, a másikat! ) szinten, de meglepően komplikációmentes volt. Utána a montin a gumicserével többet szívtam, mire rájöttem, hogy is jön ki, megy vissza az átütőtengely, de azt is csak egyszer kellett megérteni, utána az új országútin már pikk-pakk ment.
Amúgy nekem a defektekkel szerencsém van, vagy jó gumikat veszek. Tavaly egyszer kellett szerelnem az országútit egy lassú defekt miatt (tüske volt), meg egyszer a nagyobbik lányom montiját, amit használtan vettünk, mint kiderült, volt már foltozva a belső, és elengedett a ragasztás a foltnál. Az összes többi önkéntes projekt volt, egyszerűen nem tetszett a külső, és vettem másikat, de ezt vagy 3-4x eljátszottam (több bringával, nyilván).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #190039 üzenetére
Köszi, most felraktam a cangát az állványra, de így nem hallom a hangot. Majd következő tekerésnél hátha jobban betudom azonosítani.
-
Khelben
nagyúr
válasz RexpecT #190067 üzenetére
Jó keresgélést, nekem 1 hétbe és 10 középrész szétszedésbe került, mire kiderült, hogy a hátsó tengelynél-váltónál lévő felfogatás 3 csavarjából 1 nem volt meghúzva. Érdekes módon tekerés közben meg voltam győződve róla, hogy a bal hajtókar felől hallom. Erre a jobb oldalon hátulról jött a hang. Próbáld meg álló helyzetben is kihozni belőle és kérj meg valakit, hogy füleljen, talán úgy a legegyszerűbb megállapítani a helyét.
-
polonic
félisten
Valami hihetetlen balfasz módon elestem s bicajjal. Nézelődtem jött egy híd, középen oszlop és utolsó pillanatban vettem észre, megijedtem elrántottam és eldőltem. Pedig még lehet el is fértem volna.
Na de a gond, hogy a bicaj a váltóra esett. Azóta nem vált lefelé a legnagyobb lánctányérról, csak ha mégegy fokozatot váltok. Kb a 3-4-től már vált, csak lassabban.
Gondolom ez nem nagy baj, csak kis utánállítás kéne? -
Alg
veterán
válasz polonic #190070 üzenetére
Jó esetben utánállítás, kicsit súlyosabb esetben a tartó görbült el, még súlyosabb esetben maga a váltómechanizmus deformálódott... szerviz tudja megmondani
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
zolnagy
őstag
Feleségem régi csepeljére vettem új nyerget, de nem igazán kompatibilis: [kép]
Gondolom az új nyereghez kéne átalakító. Tudnátok segíteni milyet vegyek? Köszi! -
-
cobranco
csendes tag
Salzkammergut, az Alpok régió része. Ebből következően, aki idelátogat, hegyeket biztos talál, sőt, nem is akármilyeneket. A Dachstein és a bizarrúl hangzó Halott-hegység egymással farkasszemet nézve vívja „élet-halál harcát” , persze csak átvitt értelemben/ évmilliók óta.
Tartalom:
Kalandoraink, miután egy olyan helyen töltötték az éjszakát, ahol fizikailag lehetetlen, útra kelnek. Először egy sportprogram részeként kitaposnak Sissi nyomában/de nem vele!/ 1700m fölé. Cél a Loseralm, ami Erzsébet királynénk kedvenc helye volt. Miután kigyönyörködték magukat a hajmeresztő kilátásba, irány a Halott-hegy. Nem hangzik túl jól, és erre Rettenbach-kanyon félelmetes aurája még rá is tesz egy lapáttal, főleg, ha egy olyan úton kell megrakott bringákkal egyensúlyozni, ami nincs. Majd egy időfutam keretében a Traun ősgleccser árkát követve megpróbálják elérni az „Álmok tavát”…hogy összejön-e….
[Salzburgi-tóvidék 8.rész: "Halálos hegyek - Álomtavak" /Traunsee/ 2019./ FullHD 1080p]
Útvonal: Loser bergbahn-Loser arena-Loser panoramastrasse-Loserhütte-Loseralm-Augstsee-BlaaAlm-Rettenbach-kanyon-Rettenbachalm-Bad Ischl-Ebensee-Traunsee-Traunkirchen-Altmünster-Toscana Park
Túrabeszámoló: [link]Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
zolnagy
őstag
válasz parandroid #190074 üzenetére
Próbáltam, de nem jó, mert a régin egy sík felületen feküdtek fel a fémlapok, míg itt csak a rúd van. Azon meg csálén áll és nem is lehet rendesen így meghúzni. A 2 éves meridámon tök más a rögzítés, gondolom olyan kéne ide is. Ránézésre arra simán rá tudnám tenni, de erre a 20 éves csepelre nem. Csak az a kérdés, milyet érdemes venni.
-
ace05
senior tag
Ki akarom próbálni magam az országúti kerékpár kategóriában. Ezt a biciklit néztem ki. Ez jó kezdő biciklinek? Malitól már van egy Cross 300-as gépem, nem csalódtam benne. De persze nem ragaszkodom hozzá, ha valaki rábeszél egy jobbra. Csak az ára legyen 200k körül. Köszönöm.
-
polonic
félisten
Igen, köszönöm. Szervizbe viszem, ha nem lesz más megoldás.
Bejelöltem a képen, hol látszik az ütés nyoma. Igazából, ha 5-tel mentem és eldőlt. Nem nagy esés. Bár a térdem az fáj rendesen. . .Béna kérdés, tudom. De pontosan hol állítsak a bovden feszességén.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
-
xy.zsolt
őstag
-
nagyúr
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #190083 üzenetére
Tavaly nyáron voltunk pont, a legjobb az volt az egészben hogy a covid miatt elmaradt a szokásos ázsiai turista-tömeg, egész vállalható mennyiségű ember volt mindenhol. Lehet idán elmegyünk megint egy hosszú hétvégére mert kicsit szar időjárást sikerült kifognunk
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
xy.zsolt
őstag
válasz Napfénysüti #190084 üzenetére
konkrétan a filmben szereplő Loser lábánál éltem Bad Aussee-ben, de a Dachstein is megvolt....ahogy minden szépség a környéken. A Colle del Nivolet-nél még nem jártam, de rákeresek....köszi a tippet
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #190087 üzenetére
Ha nem mászik vele akkor kezdésnek vállalható......csak az ára nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
balintbaba
tag
válasz polonic #190081 üzenetére
Ahol a bovden befut a váltóba kell lennie egy feszességállítónak. A te esetedben a kisebb fogaskerekekre váltásnál van baj, lazítani kell a feszességen. A feszességállítón próbálj meg óramútató járásával megegyező irányba tekerni.
Youtubon keress rá a "how to index gears" szavakra, videóból tuti egyszerűbb megérteni.
-
zolnagy
őstag
válasz bringasisti #190087 üzenetére
Azt magyarázza már meg valaki, hogy miért nem mindegy hobbi bringázáshoz, hogy a vas 11 vagy 8 kiló. Ember és ember között adott esetben jóval nagyobb a különbség. Pl 60 vagy 90 kilós ember ül a bringára, ami nem is extrém, hanem hétköznapi példa. Nyilván egy versenyen, ahol mindenki a határain van edzettségileg, ott számít, de ha nem versenyzek, csak a magam rekordját akarom adott esetben megdönteni, ott nem mindegy?
Nem provokatív szeretne lenni a hozzászólásom, hanem tényleg érdekel, hogy hobbinál mi értelme ennek. -
válasz zolnagy #190091 üzenetére
Én is egy alu vázas országútival kezdtem, egyáltalán nem kirívó a 11 kg. Főleg ugye szeretik az s, vagy m méretű bringák súlyát megadni a specifikációban. Rámegy még a pedál, lámpa, kulacs(ok), nyeregtáska... Aztán szinte mindegy is, hogy 10, vagy 11 kilóról indultál.
Mindezek ellenére azért a mostani karbon bringával észrevehetően könnyebb mászni, illetve sokkal robbanékonyabb, jobban gyorsul a gép. Persze a legnagyobb előrelépést egy könnyű kerékszettel lehet elérni, ha már mászásról van szó.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz zolnagy #190094 üzenetére
Tényleg észrevehető az extra súly. Akár rajtad van, akár a biciklin. Persze amíg valaki 100W környékén hobbibicikliskedik, addig olyan mindegy. Egy-egy nagyobb, hosszabb, tempósabb mászásnál ellenben nagyon durván ki tud ütközni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zolnagy
őstag
válasz bringasisti #190095 üzenetére
De ha nincs erő a lábadban, akkor mindegy, hogy jobb, vagy roszabb géppel tolod. Spinningen mondta egy fazon (még a covid előtt), hogy ő ebike-al mászta a hegyet, ismerőse meg sima montival nem maradt ke tőle. Nyilván ez elég extrém, de emelkedőn én is volt, hogy letekertem a trekkingemmel az outist ( mikor még nem műtöttek achillessel...)Aztán sina terepen persze otthagyott.
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #190095 üzenetére
Szerintem nincs olyan ember a világon, aki azért ne tudna egy adott emelkedőt megmászni, mert 2 kilóval nehezebb a bringája...
Kíváncsiságból lemértem, a montim kb 15,4 kg, 800-900 grammos külsők vannak rajta, traktorgumi mintával, teljesen lockolva is pogozik egy nagyon minimálisan, mégis megmászom dobogókőt terepen, aszfalton, marhára nem számít egy kocabringásnak, mint én pl. Persze, ha kerékszettet veszek majd rá, figyelek arra, hogy könnyű legyen, ha már pénzt költök rá, nem fogom direkt nehezebbé tenni, de egy a súly dolog a mi szintünkön eléggé túl van misztifikálva.
'92 Honda VFR 750
-
válasz zolnagy #190097 üzenetére
Az ebike téma más, az csak 25 kmph-ig segít, utána csak 10 kg ballaszt. Hétköznapi emelkedőkön kb úgy megy el mellettük egy rendes országútis, mintha állnának, mert spórol az akkuval, hogy kihúzza neki hazáig. Hosszabb emelkedőn (10-15 km) meg azért, mert lemerülne az akku, mire felér, aztán onnét tolás van.
Amúgy az az országútis, akit te emelkedőn megelőztél, az vagy pihent, vagy nagyon lazázott, mert országútival mászni jóval gyorsabb, mint trekkinggel. És ez pont a kisebb súlynak köszönhető (meg kisebb részben a kisebb gördülési ellenállásnak).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz bardi #190098 üzenetére
Nem az volt a lényeg hogy mennyit számjt a súly, hanem hogy az a bringa annyiért(~200k gondolom, nem írt árat a kolléga) megéri-e...
Miközben most hirtelen megnézve a FB adokveszek csoportot, 250ért van fent egy Speci Tarmac SL2 átlagos méretben (56), DA hajtással, 7,5 kilósan...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Trollok komolyan
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- DJI topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...