-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sleek
senior tag
válasz nemeth989 #190245 üzenetére
Ma találtam meg ezt a linket. Még a végén teljesen igaza lesz a bringalandos eladónak ,hogy teljesen felejtsem el az íves nyergeket mert nem nekem való.
Mivel mozgok a nyergen így marad az egyenes nyereg. Érdemes megnézni a linket.
[nyereg ]<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
carl18
addikt
Üdv!
Van egy kerékpárom aminél előjött egy komolyabb probléma, a hátsó felni oldalfala kitört egy kis részen. Ezt mi válthatta ki?
A jobb megbízható felnikkel is megesik az ilyen?
Egy 6 éves Neuzerem van, de már kezdem unni hogy mindig van vele valami. Kb évi 1000-talán 1500 km meg van hobbi szinten, aszfalt-terep vegyes használat.2015-ben viszonylag olcsón vettem egy kerékpárbóltból (50E)
Lehetséges az olcsóság miatt ment ilyen könnyen tönkre a felni?
Sajnos kezdek kiábrándulni ebből a gépből
+ Ha már itt vagyok néztem ki pár kerékpárt is lehetséges cserének! Még átgondolom érdemes-e erre költeni
Tavaly már belecsuszott 30E forint
RockRider St 520? Esetleg A RockRider ST540 ami még bejön.
A Fekete Piros ST540 nagyon tetszik, erről mi a vélemény?
Megbízható?
Átlag felhasználásra kéne csak jobb mint a jelenlegi NeuzerHiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Alg
veterán
válasz Sleek #190252 üzenetére
Azért az ok-okozati viszony itt nem egyértelmű...
Azért kényelmetlen a nyereg mert szeretsz mozgolódni rajta vagy azért mozgolódsz mert kényelmetlen?
Outin pl. szerintem ha van egy jó nyereg amit kb. észre sem veszel, akkor nagyon ritkán kell fészkelődni rajta.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Teasüti
nagyúr
válasz carl18 #190253 üzenetére
Kitört egy darab a felniből? Ilyenről még nem is hallottam soha.
Mutass már egy képet!
Még a szimplafalú alu se szokott igazán törni, én már összehajtogattam abból párat régen ugyancsak egy Neuzer-en úgy 18 évvel ezelőtt. Csaptam oda járdaszegélynek duplafalút, hogy beverődött a pereme, de nem tört. Illetve láttam bringás videókban, hogy enduro hátsó kereket odacsapták az acél keretes rámpa szegélyére a landolási oldalon vmi Red Bull versenyen és félbehajtotta a kereket. De nem nem tört darabokra az se![ Szerkesztve ]
-
carl18
addikt
Elméletileg Dupla falú! Most kint van így este nem mennék ki érte de találtam neten képes ez enyémel is ugyan ez a helyzet.
Egy részen eltört és kitüremkedik így már nem érzem megbízthatónak. Én se találkoztam még hasonlóval életemben
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
balintbaba
tag
Nem vagyok egy nagy bikefitter, de úgy hallottam, hogyha kényelmetlen egy nyereg, akkor a legkisebb gond pont a nyereggel van. Nem úgy mint a helyes testpozícióval a kerékpáron.
Ha jobban belegondolok egy rossz méretű váz, hosszú stucni, egekbe kihúzott nyeregcső (szerintem ez a leggyakoribb) stb. simán okozhatja azt, hogy egyszerűen szarul ülsz a nyergen. -
Teasüti
nagyúr
válasz carl18 #190258 üzenetére
Akkor jól láttam ezt a fenti képen is. A perem vált le a felniről. Felteszem pár fékpofát elfogyasztottál már és inkább nagyobb nyomáson használod a gumit, mint kisebbel? Elméletileg minden felnifékes kerék erre a sorsra jutna, ha természetes módon kopik el (nálam ilyen még* nem volt, ez kb olyan dolog, mint hogy kifogy a betét egy tollból - előbb veszítem el a tollat, vagy összetörik ). A jobb minőségű felnifékes kerekeken van kopásjelző is a fékfelületen épp ezért.
*Már nem is lesz. Felniféket ma már max kocsmába járós biciklin találni. Sport eszközön nem.
-
STC Speed
őstag
válasz balintbaba #190259 üzenetére
Tényleg az normális ezeknél a modern bicóknál, hogy ha felhúzom kényelmes magasságra a nyerget, akkor rajta ülve épphogy leér a lábam hegye? Sőt még lehet emelek rajta, hogy térdem jobban nyújtva legyen, de akkor abszolút nem fog leérni.Ilyenek a mai geometriák?
-
válasz STC Speed #190261 üzenetére
Ennek mi köze a geometriához? Ez egy egyenes vonal felfelé: talaj - hajtástengely - nyeregcső. Amit írsz, az alapján korábban közelebb volt a hajtás tengelye a talajhoz? Vagy ennyivel hosszabb lett a hajtókar? Egyik sem valószínű, illetve mindkettő max egy-egy centis eltérést hozna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #190261 üzenetére
Igen... és ez nem is annyira geometriai kérdés mint felhasználási, korábban sem ért volna le nagyon a lábad ha előírás szerinti magasságra (térdednek ideális hajtáshatékonyság) húzod ki a nyerget.
ivana... csak hát régebb a nyeregmagasság beállítása a libakergetőkön egyetlen fontos szempontot tartott szem előtt, éspedig azt, hogy ha megállsz mert pl. egy liba a kerék alá került, akkor ülve is biztonságosan leérjen mind2 lábad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
anorche1
őstag
Remlik egy cikk egy profi kerekparosrol, akinek olyan alacsony volt alvas kozben a pulzusa, hogy pulzusmerovel kellett aludnia, ami felebresztette ha egy bizonyos szint ala ment. Majd felulet a szobakerekparra, tekert picit, es vissza fekudt.
De rakersve nem talalom. Vagy ez kamu lenne? De valahol akkor is olvastam/hallottam.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
parkr
őstag
válasz STC Speed #190261 üzenetére
sarkad tedd a pedálra és húzd fel a nyerget addig amíg egyenes nem lesz a lábad, így jónak kell lennie.
#190263 ivana ezzel vitatkoznék, miért ne érne le ha lentebb engeded a nyerget?
nekem is így van a városi SS bringámon, de országútin is csak dönteni szoktam legtöbbször, hogy a stopli leérjen a földre -
6030D
Ármester
válasz anorche1 #190265 üzenetére
Engem ezért kórházba fektettek szívverés-kimaradással. Aztán utána számolva olyan 25-30 lehetett akkor a pulzus. Sportkórház mondta, hogy ez állóképességi sportolóknál normális, van olyan, akinek folyamatosan 30 körüli álmában. A cikket nem tudom melyik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani valami jó ár/érték arányu külső és belső defektálló abroncsot?
Jelenleg egy MITAS 54-622 Ocelot (29x2.10) keseríti az életem...[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #190269 üzenetére
Nekem baba az őr. Felkelt óránként, hogy minden rendben!?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz 6030D #190272 üzenetére
Meloba jarni (15km/nap) fokent beton, hétvégente lightos erdő a családdal. Szoval semmi komoly.
Olyan 15k-ra gondoltam mert még fel is kell rakatnom, az meg szerintem megint 3-4k.
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
andrisbandi
őstag
válasz Archttila #190270 üzenetére
Joe's No-Flats Eco Sealant 125ml Defektgátló folyadék, belsőbe is használható
~ 4.500 Ft két keréke
Szerintem ez lenne a gazdaságos megoldás.Kerék leenged/ szelepmag ki/ folyadék beöntése/ mag vissza/ felfúj/ kész
Ez elég folyós, de nem érezni, a súlyát sem. Talán elinduláskor, de gyorsan szétterül.
Luk esetén kicsit kifúj, majd eltömít.A legjobb egy defektgátlós külsővel kombinálva. Azok jó drágák.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
carl18
addikt
válasz Teasüti #190260 üzenetére
Na itt az enyém is, úgy látszik az komolyabb!
Bár nem panaszkodok 6 évig bírta, akkor veszek másik kereket.
Akkár a tárcsafékkel használt felník jobban bírják?
Igen valahogy emlékeim szerint fékeztem egyet aztán a vékpofa már nem ment vissza a helyére 1 hete kb.
Akkor úgy látom a tárcsafék jelentős előnyben vanHiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #190277 üzenetére
Én akartam, de lebeszéltek róla itt, akkor még nem volt ennyire elterjedt, de ma már xc versenyzők is használják. Kíváncsi lennék ezzel 29x2.25"-en meddig lehet nyomásban lemenni, gondolom akár 1-1.2 bar-ig.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #190277 üzenetére
Belsős gumihoz én ilyen szalagot raktam a hátsó kerékbe. Először a kéket kaptam, ami sajna vékony, és le kell kerekíteni rendesen a levágott végét, különben szétbarmolja a gumit, viszont ha már egyszer a helyén van, deformálódik annyira, hogy ne legyen hupli ott, ahol a szalag két vége találkozik.
Ez meg valami új (?), igen érdekesen kinéző cuccItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
-
válasz andrisbandi #190275 üzenetére
Neked is köszönöm az ajánlást, még átgondolom.
Egyébként nem a 2 db abroncs drága, (amúgy de) hanem a bicaj és a két külső gumi árának az arányai köszönő viszonyban sincsenek.Mondjuk ha azt veszem, hogy nekem ez bringa szinte ingyen volt, a gumikért pedig szép kártyával fizetnék, akkor még így is megérheti. Nem tudom.
Itt a TPI érték a legfontosabb jól gondolom?
Egyébként idegesítő ez az egész mert nem értek hozzá, viszont feleslegesen meg nem költenék többet mint szükséges.
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #190280 üzenetére
Egy ilyen Tannus 220g, egy jóféle CST belső 250g, egy drótos defektvédelmes gumi, pl Smart Sam Plus 1090g, ha biztosra akarsz menni, öntesz bele defekt gátló folyadékot is, 80g és kész az 1700g-os gumi, egy szett majdnem 3.5kg, egy bringa súlya .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz parkr #190266 üzenetére
Nem engedem lejjebb a nyerget, mert akkor fáj a térdem. A nyeregmagasság minden kerékpáron kb. ugyan az, outi esetén a szokásosnál talán egy centivel magasabb.
(#190278) carl18 Elfékezted, kell egy új kerék célszerűen használtan néhány ezres, mert 26"-os. Meg nem árt új fékpofa sem.
-
carl18
addikt
válasz -=RelakS=- #190281 üzenetére
Hát csak úgy értem hogy a tárcsakféknél macerásabb kicserélni ha kopo alkatrészeket! De igen már a noname fapados kerékpárokra is raknak tárcsakféket.
Azzal nem volt tisztában ha felnit haza vágja ez a hagyományos fékpofás fékezés. De lehet inkább el kéne adni, sajnos tavaly már belement 30E és ez a eredeti vételár 60%-a.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
nyikszi
őstag
Sziasztok! 13 éves, 165 cm magas Fiamnak vennénk kerékpárt. Ezeket néztük ki, amik még nem túl drágák, de talán tartósabbak, mint a gagyi kínaiak.
- Neuzer X Zero (17", 19", 21"-es méret)
- Gepida Alboin 200 crs (48, 52, 56 cm-es méret)
- Decathlon Riverside 500 (S, M, L)Melyik az ajánlottabb? Van esetleg valami alternatíva ezeken felül 120.000 Ft-ig? Méret melyik lenne jó? Decathlonosnál M-es méret, de a másik kettőnél nagyon bizonytalan vagyok. Köszönöm a válaszokat előre is.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #190283 üzenetére
Nem is ajánlasz valami jóféle áramvonalas, 5cm vastag felnit hozzá?
carl18
Sokáig én sem voltam tisztában vele, hogy kopik a felni, amíg az új bringán fel nem tűnt, hogy röpke egy év alatt eltűnt róla a bordázás
Rendes tárcsafékben fékpofát könnyebb cserélni, mint felniféken (nem kell állítgatni, régi ki, új be, csá), tárcsát is ha centerlock-os, egy csavar ki, tárcsa le, új fel, visszafeszít, kész. Bibasz küllőcserekor van, mert olyankor lehet, hogy le kell venni a féktárcsát.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
carl18
addikt
válasz -=RelakS=- #190287 üzenetére
Hát akkor a tárcsafék se olyan bonyolult kicsit talpra esett ember akkor azt is kicseréli. Meg hát azért netten van ezer meg 1 tutorial videó róla.
Mert a tárcsafék jobban megéri, főleg hogy nem eszi meg a felnit mint ez a hagyományos.Figyelmtem én a kerékpárt, azért 3-6 havonta karban tartom váltó beállitás/fék beállítás lánc tisztitás stb.
Csak most ez a felni probléma váratlanul érintett.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Because
őstag
Szerintetek 77 centis (tengelytől a nyakig) teló helyett 72-es merev villa még elfogadható?
-
Because
őstag
válasz bringasisti #190297 üzenetére
beülés nélkül ez a magassága a telónak, a merev villa pedig adott
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Lesz új Sony OLED tévé is idén
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gumi és felni topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- YouTube
- Stellar Blade
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...