-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz STC Speed #146719 üzenetére
Ott valami más lesz. Ha minden oké, akkor legfőképp geometrián és gumin múlik hogy melyik bringa mennyire stabil, de egy fürge országútin is lazán el lehet engedni a kormányt, egy montin pedig még lazábban, akármilyen agresszív terep gumi van rajta.
Lehet csak én nem értem, de mit értesz az alatt hogy "becsuklik"?Nem tudom milyen állapotú az a 26-os monti, de ha valami őskori cucc ami alig van/volt karbantartva akkor ott kismillió dolog lehet. Rossz kormánycsapágy, ferde váz és vagy/villa stb.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz STC Speed #161799 üzenetére
Nézd meg a gumin, mekkora az ajánlott max nyomás és ha aszfaltozol, akkor picivel az alá póbáld belőni, ha meg terepezel, mehet kb. a 2.5 bar nyomás bele Ha meg ráz és nem tapad eléggé, minimum 2.2 - 2.3 bar elég lehet alád ha nem vadulsz. Haverom 95kg körül van és 2.2 bar-on terepezik, igaz 2.35" gumikkal. Amúgy itt számolgathatsz kedvedre.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz STC Speed #161795 üzenetére
aszfaltra? terepre szerintem borzasztó sok, max 2.0. Függ persze a gumi szélességétől is, én ilyesmi súllyal a 2.25-öseket 1.8 környékén, a 2.6-osokat meg 1.3-1.6 között próbálgatom. mondjuk az utóbbi a frissebb adat, és akkor már inkább voltam 80kg alatt. tubeless.
szerk: azóta eljutottam a szélességig, ahhoz nem tűnik durvának a 2.0 fölötti sem, főleg aszfalton..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #162846 üzenetére
Szelepet megnyálazod és ha nem ott akkor....máshol. Én úgy szoktam,hogy megnézem (óvatosan!) a külső belsejét,benne van-e még a tettes,mert ha igen akkor máris tudod kb. hol a lyuk a belsőn.Ha nincs akkor jól felfújom a kivett belsőt ( mondjuk a leengedett méretének duplájára) és megnedvesített ajkaim előtt pár centivel végigpásztázom,így gyakran vizezés nélkül megkerül a lyuk.Ha így sem (a tied szerintem ilyen lesz ha csak 0,5 megy egy egy hét alatt) akkor nincs más hátra mint víz alatt megkeresni a lyukat.
(#162843) Predator2 ...48,16",S...kalkulátorok mit adnak ki?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
haiiro_o
tag
válasz STC Speed #164959 üzenetére
Annyira kell kinyújtva legyen, hogy azért rá tudj támaszkodni ha szükséges szerintem.. Sokszor ha aszfaltos részen megyünk én sem fogom rendesen a kormányt csak a tenyerem alsó részével támaszkodom rajta. Az hogy elzsibbad tőle a kezed ha rázósabb részen mész az normális főleg ha nem vagy hozzá szokva. kesztyűt illetve puhább markolattal lehet próbálkozni.
-
Ringman
nagyúr
válasz STC Speed #184819 üzenetére
+ sok más országban olyan korlátozások voltak, hogy vagy otthon maradsz, vagy sportolsz -> bicikli.
szerintem sok embernél maradni is fog a kerékpáros munkába járás, már csak a közlekedési kultúrának kellene fejlődnie.
+ ha tényleg így marad, akkor a "munkavállaló-barát" munkahelyek lehetőséget fognak adni pl. zuhanyzásra/átöltözésre. (ez nem tudom mennyire elterjedt)szerk:
szerintem az is közrejátszott, hogy a tömegközlekedést veszélyesnek ítélik meg (a maszkhordási fegyelemtől függően nem alaptalanul), így inkább maradt a bicikli, ha az autó nem volt megoldás (drága, ill. nincs parkolóhely)[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz STC Speed #185230 üzenetére
Új fékbetét berakásakor a dugattyúkat vissza kell nyomkodni alap helyzetbe. Ha használt betéttel volt légtelenítve a fék, lehet nem fog teljesen menni. Illetve ha ez megvan, a fékbetétnek és tárcsának is össze kell kopnia, erre egy pár km-es lejtő megfelelő, felgyorsítassz 30 környékére, majd nagyfék, egymás után, figyelve, hogy a kerék ne blokkoljon. Észre fogod venni, hogy egyre jobban fog a fék.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #185230 üzenetére
Adj még kis időd neki, majd utána próbáld középre állítani a féktestet, vagyis tolva lefele a papucsba a kereket rögzítsd a gyorszárat, majd állítsd szépen rá a tárcsára a féktestet. Utána jó eséllyel csendben lesz és csak esetleg kiállva terhelve fog megszólalni, vagy kivétel/visszatétel után....amúgy meg ha éppen hozzáér de szinte nem is fékezi a kereket mert az forog szépen akkor ne is törődj vele.
bardi...0 km-es bringáról beszél, ott a betétek is újak lehetnek, légtelenítést meg nem hiszem most végzett rajta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
werszomjas
őstag
válasz STC Speed #185328 üzenetére
Sajnos csak L-es van készleten.
Még az a kérdés, hogy melyik bolt a jobb? bringaland vagy mmbike?
Gondolok itt főleg a vásárlás utáni rendes, pontos beállításra, nem csak kiadni az új kerékpárt pontatlan váltóval pl. és a későbbi garis ügyintézés rugalmassága is fontos lenne.üdv
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #185326 üzenetére
Most mindent el lehet adni, a bikemag aprón a merevvázas rovatban ahol eddig oldalakat lapoztál mígnem kifolyt a szemed, most van vagy 5-10 bringa eladó.
werszomjas+mobal...nekem 187/92 nél az (új számozás szerinti) XL lett, és jó is így ahogy van. A Cube-ok kissé rövidebbek a többi kerékpárnál, legalábbis ami a reach-et illeti. Olyan 185-195 között ekkorát vennék. Közben megnéztem kalkulátorukat és úgy tűnik el van b@szva mert nem tudtam olyan paramétereket beadni amelyre XXL-es méretet javasolt volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz STC Speed #185840 üzenetére
Ahogy Runner írta feljebb, vissza szokás nyomni valami alkalmas szerszámmal a dugattyúkat, főleg pl. tárcsacsere után. De pár tizedmm szokott csak lenni a betétek, és a tárcsa között. Ha hullámos a tárcsa, akkor ütemes súrlódó hangot ad forgáskor, ha végig súrolja, akkor inkább újra kell állítani a féknyerget. Ha pedig mindkét oldalt fog, akkor a visszanyomás, ha nem megy, akkor nem tudom, talán túl van töltve, vagy eleve szervizigényes...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MODERÁTOR
válasz STC Speed #185840 üzenetére
Kevés a hely a tárcsa és a pofák között. Én múlt héten szereltem és állíottam vadi új első hátsó BR-MT410-es fékeket. Új rotorokkar és akadt természetesen. Pöcsölni tudsz vele, illetve ami még egy jó trükknek tűnik számomra, hogy fogsz egy kis papírt, ráhajtod a rotorra és úgy állítod be a poziciót a meglazított csavarokkal. Nem tudom működni fog-e. Utána pár km. és kopik annyit, hogy jó legyen.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
őstag
válasz STC Speed #185831 üzenetére
felsorolom a hibákat, amik ide vezethetnek:
- a leg gyanúsabb, hogy korábban kopott fékbetéttel vagy kopott féktárcsához légtelenítették, és az új fékbetét emiatt túl vastag a rendszernek és/vagy nem gyári, hanem utángyártott fékbetét került bele, amin vastagabb a fékező felület, mint a gyári betéten
- szintén lehet, hogy a fék konzol nem sík, vagy térben nem megfelelően van marva (festékréteg maradt alatta, stb) és emiatt nem lehet megfelelően beállítani a féknyerget
- vagy ezek kombinációja“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Nutra
tag
válasz STC Speed #185715 üzenetére
STC Speed köszi, ez volt a megoldás a féktárcsa beállításra. Elsőre megpróbáltam mindkét oldalon egy névjegykártyát a tárcsa mellé tenni, de kívül nem fért el. Lelazítva a nyerget, csak oda tettem és óvatosan meghúzva a csavarokat néma csendben maradt a tárcsa Közben rendeltem is egy alis hézagolót, kemény 99centért
-
bardi
aktív tag
válasz STC Speed #187234 üzenetére
Nekem mondjuk a hízás nem ment sose, vagyis egyszer, amikor kétpofára ettem a gumicukrot, meg csokit De akkor is csak ilyen 75 kilóra mentem fel 69-ről, ami a 184 centihez még mindig karcsú. Azóta hiába sportolok, esetleg próbálok többet enni, szedek vitaminokat, meg eszem a fehérjeport, nem megy, azt látom, hogy valamennyire alakul a testem, de a súlyom nem változik. Valószínű nem eszek eleget, de így, hogy van elég energiám, meg semmi bajom, annyira nem aggódok.
'92 Honda VFR 750
-
válasz STC Speed #190261 üzenetére
Ennek mi köze a geometriához? Ez egy egyenes vonal felfelé: talaj - hajtástengely - nyeregcső. Amit írsz, az alapján korábban közelebb volt a hajtás tengelye a talajhoz? Vagy ennyivel hosszabb lett a hajtókar? Egyik sem valószínű, illetve mindkettő max egy-egy centis eltérést hozna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #190261 üzenetére
Igen... és ez nem is annyira geometriai kérdés mint felhasználási, korábban sem ért volna le nagyon a lábad ha előírás szerinti magasságra (térdednek ideális hajtáshatékonyság) húzod ki a nyerget.
ivana... csak hát régebb a nyeregmagasság beállítása a libakergetőkön egyetlen fontos szempontot tartott szem előtt, éspedig azt, hogy ha megállsz mert pl. egy liba a kerék alá került, akkor ülve is biztonságosan leérjen mind2 lábad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parkr
őstag
válasz STC Speed #190261 üzenetére
sarkad tedd a pedálra és húzd fel a nyerget addig amíg egyenes nem lesz a lábad, így jónak kell lennie.
#190263 ivana ezzel vitatkoznék, miért ne érne le ha lentebb engeded a nyerget?
nekem is így van a városi SS bringámon, de országútin is csak dönteni szoktam legtöbbször, hogy a stopli leérjen a földre -
johnyblaze
aktív tag
válasz STC Speed #190306 üzenetére
köszi a korrekciót
online felületen eladásnál inkább akkor a kerékméretet adják meg,ha jól gondolom? esetleg egy 26"-os jó lehet?
az a baj üzletek most nincsenek nyitva,illetve lehet még nem is lesznek egy darabig.plusz olyan nagyon sokat nem is akarok rászánni.mert csak pár hónapra kellene(kb 3) .ha még aztmondom hogy évekig nyúznám akkor persze veszek valami jót.
használtan nézegetek a lehető legjobb ár / érték arányban. ilyen 20 ezer körül.tudom ennyiért sok jót nem lehet elvárni."don't fulfill her desire, just up away and retire"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #190979 üzenetére
Az első váltó nem szabad beengedje a láncot a nagymama tárcsa és a váz közé. Ha ez koppra állított végállító csavarral is megtörténik (vagyis összecsukódott átdobóval) akkor annak pozíciójával van gond, pl. túl magasan van, vagy a terelő nem párhuzamos a tányérokkal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz STC Speed #190979 üzenetére
engedtél? az inkább lazítja a láncot, nem?
Lehet túl hosszú a lánc is, de nekem furcsa, ha a végállást nem lehet eléggé kintre tenni, emlékeim szerint annak elég tág tartománya van.más: múltkor nyöszörögtem, hogy hangot ad a középcsapágyam. már mindent megzsíroztam a direct mount tányér felfogatásáig tényleg, aztán végső elkeseredésemben a váltótartó fület is, és az volt. Olvastam már ilyet tőletek, tehát még egy példa.. lánc nélkül is próbáltam, de egyáltalán nem volt egyértelmű a dolog, mert lánc nélkül nem pont ugyanúgy tudtam terhelni a kart.
Ez meg egy kép a csapágykinyomó végéről, működés közben (BB30, de DUBhoz is jó).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz STC Speed #191278 üzenetére
Teló takarítása használat után/ >majd átfújás/ letörlés
- Sokkal egyszerűbb, mint a rászáradt kosszal kínlódni.A profi cucc;
Brunox Fork DeoVagy a legegyszerűbb;
popsitörtő kendővel szoktam a port letörölni.
A nedvességet paptörlővel.
Sima szilikon sprével kicsit átkenni (óvatosan - pl a tárcsákra nehogy rászálljon /letakarom paptörlővel ilyenkor/)
Újra paptörlőzöm. Csak egy film rétegnek kell maradnia.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #195322 üzenetére
Aham. ... néztem hátha, de tényleg kicsit sok ez így az új szárral, kell egy vékonyabb gyűrű. ... vagy kivenni mind2 hézagolót és vágni a villanyakból, de egyrészt látom durván pozitívban használod így is a stucnit, másrészt a vágás már macerásabb, főleg az ilyen kevés vágás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg