-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Blackhole13 #190949 üzenetére
Hát ha alacsony vagy (<175cm), első bringa, jó állapotú és úgy gondolod elleszel vele pár évig de többet nem költenél rá, akkor kipróbálni a montis érzést akár jó is lehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz Somatom #190950 üzenetére
Somatom
Milyen lesz, amikor olyan úton is lehet majd bringázni, ami ki sincs jelölve bringaútnak? Pont úgy, mint most azon a kb. 207 ezer km-nyi közúton, ahol nincs mellette bringaút. Azaz, amennyire a szabályokat betartják a közlekedőtársak, annyival biztonságosabb is, hiszen lakott területen belül 1m, kívül 1,5m kötelező oldaltávolság lesz.
Nem vagyok járatos ott a rakparton, most tilos rajta bringázni?[ Szerkesztve ]
-
Blackhole13
senior tag
válasz Hasaggymeg #190951 üzenetére
186 cm-hez keresek, ami nem könnyíti meg a dolgot.
Költenék még rá, de úgy láttam, hogy 300-ig nincs jelentős ugrás a kínálatban, addig meg nem mennék el kezdésnek.
IMIIKE1998: az a sok, jobb híjján vett gép csak eladó lesz egyszer.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Blackhole13 #190949 üzenetére
Ha jól emlékszem nem a kerékméret miatt "szóltak" le, hanem az "enduro" miatt. Sajnos azok a gépek a strapabíró+relatíve könnyű alkatrészek miatt a jelenlegi legdrágább bringák a monti szakágon belül. Különben sem túrázásra valók, azok komoly terepre szánt versenygépek. Túrázásra, montizásra xc, esetleg merevfarú/fully trail bringa jobb lenne. Ennyiért amúgy 27.5 simán lesz, de nyilván 26-osból jobb felszereltséget kapsz. Sajna tényleg szívás most a bringapiac a korona miatt, 2-3 éve 150-170k-ért levegős telós, deore felszereltségű, merevfarú 29er-t kapott az ember.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Nutra #190952 üzenetére
"hiszen lakott területen belül 1m, kívül 1,5m kötelező oldaltávolság lesz."
lesz, de ahogy a telefonozási tiltást, a sebességkorlátozást, etc. nem tartja be kb. az autósok 95 %-a, ezt miért tartaná be? (tudom, a bringások se angyalok, legalább annyira tartják a 'szabály arra való, hogy megszegjük' elvet )
aztán ne legyen igazam.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #190948 üzenetére
Mi ez a 26 utálat amúgy? Új bicóból oké a 29, de ha van egy jó régim akkor kukázzam mert 26?
No offense de sok helyen ezt érzem.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190952 üzenetére
Azért írtam azt a példát, mert van biztonságos bringaút, csak nyűgös, mert kanyarog, keresztutcák vannak és néhol elég vacak minőségű. A rakpart viszont levágja a kurflikat, a végén visszacsatlakozik a bringaútba és sokkal jobb minőségű. Outival csábító lehet. A Google utcakép jól szemlélteti a problémát, mert a felüljáró lábánál, ahol le kéne szállni a bringáról, épp egy kamion látható a rakparton. Ha egy méter lesz az oldaltávolság, akkor az a kamion legalább a mozaik utcai vizsgaállomásig fog tötymörögni a bringás mögött, hátában a hosszú autósorral.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #190940 üzenetére
Persze ügyesek a srácok, meg biztos erősek is, de ez azért technikailag nem egy durva terep, legalábbis egy Trail vagy Enduro montival. Gravelel nem rossz teljesítmény, az tény. Meg az is biztos, hogy sok kezdő montis mellett el tudnának menni lefelé is.
Ilyen bringára amúgy pont felesleges a rásegítés, ezek így jók.
mobal: Nem kell kukázni, de nincs hozzá már minőségi alkatrész újonnan, legalább is nagyon kevés. Se villa se kerékszett. Használtan sem vennék 26"-ot, csak valami olcsó ősmontit. Amúgy 29" jobban megéri, használtan is.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #190960 üzenetére
Toobee -nak, vagy Neked dög unalmas lenne, de én nagyon élvezném. Főleg az első videós pályát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Nutra
tag
válasz rétisün #190956 üzenetére
rétisün de sajnos igazad lesz, sokáig és sokan ugyanúgy tesznek majd rá, mint a mostani szabályra:
34. § Előzés
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
De legalább lesz rá konkrét szabály, ami pontosítja a "megfelelőt".
Most is van olyan autós, aki pl. a körforgalom előtti elzárt terület mellett épp elférve előz, hogy aztán nekem kelljen lassítani méterekene belül, meg olyan is, aki akkor is mögöttem tötymörög, ha a szembeforgalomtól egy lassabb autót is előzhetne...
A bringások szabályszegése szintén hasonló, vannak kirívóan hülyék és veszélyesek, meg persze totál szabálykövetők is. Ahogy másoknál is, itt is a szabályszegésnek van nagyobb visszhangja. -
Nutra
tag
válasz Somatom #190950 üzenetére
Somatom, az ugye megvan, hogy ez itt a Margit hídon nem kerékpárút, hanem kerékpáros nyom jelölés? Azaz a tervezett KRESZ változtatás semmiben nem érinti (és persze a korábbi mondanivalómhoz is csak annyi köze, hogy erre is járnak, járhatnak bringások)?
Segítek, hasznos lehet:
- kerékpáros nyom jelzi az úttesten a kerékpárosok számára ajánlott pozíciót illetve a többi közlekedő számára jelzés, hogy ott kerékpárosokra kell számítani; egyébként nem kötelez semmire
- a kerékpársáv az úttesten a kerékpárosok számára kijelölt sáv
- a nyitott kerékpársáv ugyanez, azzal a változtatással, hogy azt egyéb járművek is igénybe vehetik a kerékpárosok zavarása nélkül, illetve szükség esetén a kerékpáros is elhagyhatja azt
- a kerékpárút az úttesttől elválasztott, kerékpárosok közlekedésére szolgáló út - na ennek a kötelező használata változna lehetőséggé -
Somatom
veterán
válasz Nutra #190964 üzenetére
"illetve a többi közlekedő számára jelzés, hogy ott kerékpárosokra kell számítani"
Erről írtam. Ha a számítás azt jelenti, hogy ott bringásokat lehet centizni, akkor stimmel. Egyébként értelmetlennek tartom, mert a másik oldalon ott az autóktól elkülönített bringaút. Továbbra is az a véleményem, hogy azért csinálják a bringautakat, mert azok biztonságosabbak, mint a közút és ha valahol van bringaút, akkor kötelező legyen azt használni. Igen, van baj a kutyákkal, túristákkal, kisgyerekekkel, de még mindíg kisebb a sérülés veszélye, mintha egy autó maga alá gyűr.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
atti29
tag
válasz Hasaggymeg #190938 üzenetére
Értem,köszönöm.
Jelenleg egy CS-HG50-10 (11-36) van most rajta,CS-HG62 10 (11-36) mehet fel helyette,esetleg a sram-ok közül? -
Ringman
nagyúr
létezik olyan esőkabát, ami elcsomagolható a saját zsebébe, elfér egy biciklis mez hátsó zsebében, vízálló v vízlepergető és egyben a láthatósági követelményeket is kielégíti?
b opció: láthatósági mellény, ami szintén elfér a saját zsebében.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Nutra
tag
válasz Somatom #190967 üzenetére
Előbb vállalnám be a Yoko összes ugratóját, minthogy ott a rakparton menjek, a bringaút helyett.
Szíved joga és ezután sem fog senki, sem a majdani KRESZ változás leterelni a bringaútról. Szóval ez nem igazán releváns ellenérv...
A streetview alapján valóban ott tilos most bringázni, kötelező a bringautat használni, ami aztán egy felüljáróban végződik, ahol tilos bringázni.
Viszont az új tervezet alapján mehetsz (azaz nem kötelező) a rakparton is, ahol innen a Google által feldolgozott jövőből üzenem a kamionsofőrnek, hogy a felüljárótó egy hosszú egyes, záróvonal mentes szakasz jön, aztám egy 70-es tábla is, szóval nem kell araszolni a Mozaik utcáig csak Somatom hozott egy gyenge érvet... -
Somatom
veterán
válasz Nutra #190973 üzenetére
A felüljárón (elvileg) át kell tolni a bringát, a bringaút a túloldalon folytatódik. Napi szinten járok arra autóval is. Sőt, még kamionnal is voltam ott. Hidd el, hogy aktív kamionsofőrként fel tudom mérni a szitut! A képen egy üres kamion látható, de még azzal is hosszú tiszta út kell, hogy megelőzzön egy kerékpárost. Ráadásul, amint láthatod, ott még záróvonal van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
ZolkoW
őstag
Jó, ez már tényleg túl alacsony volt, de végülis nem volt semmi gond :)
/nem, nem fordultam vissza a kiskaputól, de még a megtöltött kulacsomat is bent felejtettem, csak azt később fedeztem fel/
Hátsó kerék hazaérés után megmérve:[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Ma 2x is beesett a lánc az első legkisebb lánckerékről.Sajnos állványon nem produkálta...
Hajszálnyit tudtam még a végálláson állítani+ a hátsó váltón a "B" csavaron engedtem, így jobban feszül a lánc. Próbakört még nem mentem,de esetleg tudnátok tippet adni, ha nem lesz jó mivel tudok még játszani rajta? Köszi! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #190979 üzenetére
Az első váltó nem szabad beengedje a láncot a nagymama tárcsa és a váz közé. Ha ez koppra állított végállító csavarral is megtörténik (vagyis összecsukódott átdobóval) akkor annak pozíciójával van gond, pl. túl magasan van, vagy a terelő nem párhuzamos a tányérokkal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz Somatom #190974 üzenetére
No igen. A bringás szálljon le, tolja fel és le a bringát a felüljárónál. Ezzel nincs gond. Az úton meg ne legyen, az nem OK, mert zavarja a 4 és többkerekűeket. Értem. (Én egy kicsit másként látom, ez egy agyament megoldás itt, jó példa a létező, de szar kerékpárót megoldásra. Ha lehet, kerülném a csudába...)
Innen persze még több fokozat, ami pont idegesít a témával kapcsolatos bejegyzésekben máshol, hogy ha már egyszer építettek bringautat abból az adóból, amit a gépjárművekre fizetnek (nem abból...), akkor tessék használni mindenáron, merasztán vessen magára és fizesse a gyógykezelését, ha jól elütik.
Itt jönne szerintem képbe, hogy a meglévő úthálózathoz képest 2%-nyi kerékpárút van, ami nagyvonalúan kb 5%-nyi szakaszra jelent alternatívát. A maradék 95% közúthosszon ugyanúgy eddig is mehetett a kerékpáros. De erre az 5%-ra is kevés az egymás iránti tolerancia. Na EZ a gáz (mégha a face stb. megjegyzések jelentős többsége anoním szájkarate is). Peace... -
ZolkoW
őstag
válasz STC Speed #190979 üzenetére
engedtél? az inkább lazítja a láncot, nem?
Lehet túl hosszú a lánc is, de nekem furcsa, ha a végállást nem lehet eléggé kintre tenni, emlékeim szerint annak elég tág tartománya van.más: múltkor nyöszörögtem, hogy hangot ad a középcsapágyam. már mindent megzsíroztam a direct mount tányér felfogatásáig tényleg, aztán végső elkeseredésemben a váltótartó fület is, és az volt. Olvastam már ilyet tőletek, tehát még egy példa.. lánc nélkül is próbáltam, de egyáltalán nem volt egyértelmű a dolog, mert lánc nélkül nem pont ugyanúgy tudtam terhelni a kart.
Ez meg egy kép a csapágykinyomó végéről, működés közben (BB30, de DUBhoz is jó).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bszg@
tag
válasz Hasaggymeg #190930 üzenetére
Nekem is BBB láncnyúlásmérőm van, és mivel korábban volt erről szó itt, megmértem az új rubén a láncot, aztán 0,75.
Ezek szerint eddig új állapotú láncokat cseréltem.Amúgy azt sem tudom, hogy kell helyesen mérni, az önsúlyától kell beesni a mérőnek, vagy nyomni kell egy picit?
-
STC Speed
őstag
válasz Hasaggymeg #190980 üzenetére
Megnézem ezeket,köszönöm a segítséget kb 50km van a bringában eddig nem volt ilyen gond amúgy.
-
polonic
félisten
Teleszkóp pumpából ezek közül melyiket vegyem szerintetek?
-
ZolkoW
őstag
válasz bszg@ #190983 üzenetére
Annyira beleültettétek a bogarat a fülembe, hogy vettem egy második láncnyúlás mérőt is, ezen 3 érték is meg van különböztetve, és 12 sebességig jónak írják. Meg annyira nem jött ajánlat használt fogaskoszorúra, hogy megvettem életem első ÚJ 11 sebességes kazettáját, amivel az a tervem, hogy a gravelen megyek vele 5000 km-t, aztán ha valamelyik fogon ugrik, megy át a mtb-re, és megyek vele még ötezret
Ja, szerintem ha belenyomod, az közelebb van a valós terheléshez, hiszen tekeréskor többszörös erővel húzod ehhez képest. Ugyanakkor volt már róla szó, hogy az átlag mérő a görgő kopását is beleméri, aminek a helytelenségével még mindig csak részben értek egyet, de az tényleg biztos igaz, hogy sokkal sevesebbet számít, mint a csapok kopása. Szóval ha nem nyomod bele, csak ejted, az később mutat cserét, tehát némileg ezt kompenzálja, de ... szerintem túlbonyolítjuk, ha finoman nyomva nem megy bele, akkor még nincs ottEgyszer egy ilyen érdekelne, amivel a lánckereket lehet mérni...: https://www.bike24.com/p2159420.html
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Nutra
tag
válasz parkr #190976 üzenetére
parkr Tetszik. Igen, pont ennyi hely járna előzéskor...
Because, igen, még az ilyen szivaccsal is gyorsan és jogosan kikapna egy rendőr a túlnyúló tárgy miatt. Van szabályos, rövid fényvisszaverő tárcsa ilyesmi célra, de nem sokat látni használatban. Talán nem is véletlen, eszembe sem jutna.
Viszont anno ami nekem bevált, az a zászló. Raktam gyerekülésre is, aztán a 20-as gyerekbringára is. Szépen felerősít minden apró mozdulatot és egy bizonytalan, imbolygó bringás képét tolja a tudatalattiba, akit jobb széles ívben kikerülni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #190982 üzenetére
A B csavar nem sokat feszít/lazít a láncon, annak az a szerepe, hogy a felső megvezető váltógörgő pontos távolságra legyen mindig a lánckerekektől, ne is érjen hozzá, de elég közel is legyen a lánc gyors mozgatásához. Itt látod a 20. oldalon.
bszg@...nem tudom mennyire pontosak ezek a mérők, nekem az enyémmel ez volt a tapasztalatom. Ez sosem esett be egy új 10, vagy 11-es láncba sem (HG75,95,KMC 10X EL,Sram PC1051, illetve Shimi 105-ös 11 sebis) és mindegyiket 1,0%-nál cseréltem ami után elvitte a sor a következőt is...de harmadikat már soha.
Szerk. ja meg soha nem toltam befele csak megfeszítettem a láncot a hajtókarral mikor mértem 3-4 helyen is a biztonság kedvéért.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190981 üzenetére
Számtalan alkalommal tettem meg azt az utat. Teljesen jól bringázható. Kevesen szállnak le a felüljárónál. Én sem szoktam. Az elméleti kockázat az, hogy a túloldali lejárónál néha figyelik a közterületesek. De, ez csak kalandosabbá teszi a túrát, mert városi közlekedésre optimalizált bringával az ember dob egy balost és legangol az ellenkező irányban, a lépcsőn. Visszafelé pedig, ha elfáradna a felüljáróra tolástól, akkor fincsi meggysörrel regenerálódhat a Garden (ex Görzenál) teraszán, ahova egyébként sok bringás jár. Szóval kaland, pihenés, sör, társaság. Hát nem jobb ez, mint a rakpart?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Blackhole13
senior tag
válasz IMIIKE1998 #190954 üzenetére
A téli sportokból kiindulva ránéztem osztrák és német használt oldalakra, elég jó vételeket is találni.
Van jól bejáratott futárszolgálat, ami nem horror áron szállít bringákat? -
nrg.960
tag
27,2mm-es nyeregcső átmérőhöz milyen dropper lenne ajánlatos?
Köszi
Nem vagyok a szavak embere..
-
ad4m1337
aktív tag
Sziasztok!
Paromnak neztunk biciklit Hervisben, neki ez nagyon megtetszett, szerintetek ezert az arert kapunk technikailag jobbag pl. Hervisben? Osszessegeben mennyire megfelelo atlagos mapi 10 percre munkaba jarosnak? [link]
Koszonom elore is!
-
szimpláncsak
tag
Nagyon Nagyon Nagyon laikus kérdés következik .
Mivel még sosem használtam eddig patent pedált, érdekelne, hogy ki hogyan használja. Simán úgy tekertek vele, mint egy taposópedállal vagy figyeltek rá, hogy felfelé is húzzátok a pedált? -
Nutra
tag
válasz Somatom #190989 üzenetére
Egyszer-kétszer én is jártam arra. Én is óvatosba feltekertem, hogy se a gyalogokat ne zavarjam, se (jogosan...) számon ne kérjenek.
Ezzel együtt vagy szabályosan tolsz, vagy szabálytalan bringás vagy.
Ugyanúgy, mint aki a rakparton most kikerülné a műtárgyat és feltartaná a kamionodat.
Nyilván van olyan együttállás, amikor ez egy jó buli, nem kétlem. (Talán egyszer a lépcsőn legurulás is meglesz nekem is, valahol máshol. ) Ezzel együtt, szerintem, ez pont egy béna kerékpárút megoldás kerékpáros szemmel, ahol ezt simán egy tiltással "megoldották" a gyalogosokra való jogos tekintettel. És ezt egy jó meggysör sem változtatja meg. -
bardi
aktív tag
válasz szimpláncsak #190993 üzenetére
Én figyeltem arra, hogy valamennyire körkörösen tekerjek, de inkább csak olyan hajtás oldalról nézve 6-9, max 10 óra között húztam, ezt viszont platform pedállal is meg tudom csinálni azóta. Azt nem éreztem, hogy kevésbé fáradnék emiatt, vagy bármi jobb lenne, számomra nagy előnye nem volt. Ha vennék egy hardtailt, arra azért raknék, mert ott lehet le tudna pattogni a lábam a platform pedálról, mondjuk legutóbbi retro montis körömön a rajta lévő ergya pedál is egész jól tartott egy ideig.
'92 Honda VFR 750
-
-=RelakS=-
veterán
Ez a DunaFit-es UVEX rendelés hogy működik?
Már lassan két hete leadtam a rendelést, akkor gyorsan jött egy e-mail, hogy 1-3 munkanap, utánvét. Azóta hírüket sem hallottam.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Somatom
veterán
válasz Nutra #190994 üzenetére
Ha nem vágysz kalandra, akkor mutatom a "B" tervet. 100 méterrel visszább, a Garden zsákutcájának a végén, felüljáró nélkül át lehet menni a HÉV síneken.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #190996 üzenetére
Engem már hívtak, hogy...nincs és nem is lesz mert megszűntették a gyártását. Nekem már (remélem) úton van egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...